Mniejsza powierzchnia to będą słabiej hamować. Nie, bo będzie większy nacisk na jednostkę powierzchni przy identycznym nacisku na pedał hamulca. Siła zaciśnięcia będzie identyczna. Pozdrawiam.
Jeżeli wymieniłeś tylko jedną tarczę wraz z klockami to różnica siły hamowania może wynikać z różnic materiałowych w tarczach i klockach.
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Prawdopodobnie zawiesił się lub zabrudził wyłącznik krańcowy od silnika wysuwania tacki. Częste było to w starszych napędach Samsunga. Pomagało przedmuchanie styków powietrzem. Drugie szyny prowadzące może być zużyty -suchy i daje opór -wyczyścić przesmarować , przy okazji pręt od lasera ( najlepszy smar to ATE do klocków hamulcowych)
Problem prawdopodobnie leży w którymś z zacisków hamulcowych.W twoim aucie nie masz czujników zużycia klocków bezpośrednio w klockach, bo czujniki są wbudowane w zaciski hamulcowe.Czujniki otwierają obwód, kiedy tłoczek dociskający klocek do tarczy, wysunie się ponad graniczną długość.Normalnie, gdy zużyty klocek wymienimy na nowy, wciągamy z powrotem...
miałem podobne objawy i okazało się że zawór przy osuszaczu
Jedynka z używania wyszukiwarki. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... IDENTYCZNY temat był założony niedługo wcześniej - tak więc powinieneś go przeczytać, i następnie dopiąć swoje ewentualne wątpliwości i dodatkowe zapytania a nie zaśmiecać forum drugim identycznym tematem... Budowa tego czujnika jest beznadziejnie prosta:...
To znaczy jak doprowadzenie do ładu? Mam od 1,5 roku tarcze ATE z klockami, płyn ATE Dot 4, wymieniony pół roku temu
Jeśli masz "Dekielki"czujniki zużycia procentowe to musisz podłączyć pod komputer jeśli dekielki trzy przewodowe jeśli typu dwu przewodowe rezystancja dekielka 120 om jeśli okładziny OK jeśli okładziny zużyte brak rezystancji.
jakich cenach są klocki ATE a w jakich TRW tak orientacyjnie To są systemy hamulcowe (owszem klocki tych firm również są w sprzedaży) i do tych systemów jest wiele więcej producentów tychże klocków. Będzie foto - będzie odpowiedź :D Nie bawmy się we wróżki..!
Komplet ate będzie piszczeć. Tarcze ate, klocki brembo lub komplet brembo.
Co więcej tam są klocki kierunkowe pytanie czy dobrze założył. Po złym montażu też będą piszczeć. A panom co nie znają systemu ATE, kierunkowych klocków to może już podziękujemy.
1. Czy zastosowałeś na powierzchnię styku klocka z zaciskiem i jarzmem smar np. ATE Plastilube ? czy klocki założone na sucho jak zwykle? 2. Opcjonalnie można zastosować dodatkowo podkładki antywibracyjne (+ smar jw)
gdzie dalej szukać ? Przewody pomiędzy czujnikiem zużycia klocków a sterownikiem.
Albo kończą się klocki hamulcowe na osi albo czujnik zużycia klocków się skończył.
Czujniki zużycia klocków w osi tylnej - zwarcie. Ciśnienie oleju radzę zmierzyć.
Nie wiem o jakich autach mowa, ale na allegro masz autoryzowane sklepy oferujące części oryginalne do róznych marek np https://allegro.pl/uzytkownik/VW_AUTORUD... ale jeśli chodzi o części: - amory: Sachs/Bilstein - przeguby SKF - wahacze Lemforder - tarcze ATE - klocki ATE - końcówki drażków Lemforder/TRW - paski Contitech/Continental albo Bosch...
W orginale montowane masz ATE (klocki i tarcze) .Świece montuj NGK
Dzięki za info. Na zacisku było ATE, klocki zamówione i wymienione. Wszystko ok
Dodam że nie raz zakładałem nie wiadomo co i działa znakomicie. Szczególnie to słabo widzę :-), takie podejście, gdy muszę zachować, a auta mam ciężkie, najlżejsze 1800 kg, chociaż jednak nie, mam też pchełkę ważącą tonę. Przy hamowaniu zawsze spoglądam w lusterko, czy ten za mną wyhamuje. Więc w żaden sposób nie mogę sie zgodzić z opinią, że dowolne...
Nowe zaciski TRW, tarcze ATE, klocki Ferodo. zrobione już 1500km. Dlaczego spora część tarczy robi się powoli rdzawa?
Zaciski mogą nie regulować luzu klocków.
Motorcraft to oryginał który teraz nazywa się Fomoco. ATE bardzo dobre, TRW też. Zakładaj w komplecie tarcze i klocki z jednej firmy.
Tak, smaruje minimalna warstwą "plecy" klocka jak i miejsca gdzie siedzi w sprężynkach. Co do pasy ATE to są dwie. Jedna do kontaktu z gumą i płynem hamulcowym (ATE brembszylinder pastę) i druga typowo montażowa (ATE plastilube) do właśnie klocków itp. Stosuje jedna i drugą w odpowiednich miejscach.
Zawsze części możesz samemu znaleźć np na alegro będzie duuuzo taniej Przypuszczam że potrzebujesz 1L płyn hamulcowy 4x przewody elastyczne 2x cylinderek tył Tarcze klocki przód (ATE , mintex) Tył weryfikacja Bębny, szczęki, sprężyny, samoregulatory etc. Przypuszczam że lepiej jest jechać najpierw na weryfikację co potrzeba Niech zrobią lista wycenia...
ATE już tak nie chwalą. Coraz cześciej wracają na reklamcje. Sam przechodziłem przez 3 komplety ATE ............ już nigdy więcej. Słyszałem, że to przez zestaw tarcza i klocki ATE. Ponoć klocki są za twarde do tych tarcz. I jak już brać to miększe klocki TRW lub Textar.
8796 Czujnik ciśnienia w module regulacji ciśnienia osi tylnej ma nieprawidłową wartość. 5041 Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą. 5141 Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej z lewej strony ma zwarcie z masą.
Mogę jedynie potwierdzić, że klocki TRW po przegrzaniu przestają działać = zero hamowania !!! Znam fora gdzie przed tym przestrzegają. Sam w swoim foresterze także to zjawisko zaliczyłem na klockach TRW, później nawet w miejskiej jeździe miałem problemy i stresy. Obecnie wszystkich kieruję na komplet STEINHOF lub ewentualnie klocki ATE + tarcze brembo....
Tylko jak w 100% zweryfikować że to nie podróbki. Chyba tylko logo o tym świadczy. Zresztą będę kupował w sklepie a nie przez Internet wiec myślę że mniejsze ryzyko. Po dwóch dniach studiowania opinii mam 3 typy: - cały zestaw textar - cały zestaw ate - tarcze trw a klocki textar,ate lub ferrodo
Kup ATE szły na taśmę
Klocki ATE i tarcze ATE tak samo jak poprzedni KOMPLET który wytrzymał 40tys i 4 lata (oczywiście mowa tylko o klockach - tarcze zostały do teraz)
Czyli co się stanie? Tarcza ATE pęknie na pół? czy klocek się rozleci? Nie wiem co kupiłeś i gdzie. Równie dobrze te ATE mogą być podróbami.
Tylko i wyłącznie ATE.
Wielkie dzięki! Jeszcze świeci się czerwona kontrolka i strzałka wskazuje hamulce ale o tym już czytałem, że prawdopodobnie czujnik zużycia klocków niedomaga.
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Ok dzięki, a firmę jaka polecacie? Na taxi trochę cisnę tych km, więc wolałbym jakąś top markę, ate, brembo, trw, ziemmerman czy coś innego? A wyjaśnij mi coś, te co podałeś w linku wyżej mają średnicę 295mm,a np. Te https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-... Maja juz 277mm,a tez niby do e18, więc o co tu chodzi?
w tym modelu akurat na tarczy rozmiar 256mm/22mm vent wymieniałem ostatnio komplety na wszystkich kołach tarcze OZ + klocki Ate
Na te 155 koni to wystarcza dobrej klasy tarcze i klocki . I nie pisze o żadnych wyczynowych ,ATE będą aż nadto .
Hamulce z gównolitu ulepione, nie ma innej opcji. Kpl do zmiany na np. ATE Przód założony komplet ATE, tył tarcze jeszcze oryginalne skody, natomiast klocki też ATE, kupione na all,.. Sprawdzałem tarcze ostrym nożem i nie są wyczuwalne wgłębienia/ wżery. Czy może to być coś wtopione?
W jaki sposób zidentyfikować klocki hamulcowe przy golf 5 1.9TDI ? Wiem że są różne systemy twórców ukł. hamulcowego i o tą identyfikacje mi właśnie chodzi. Jeśli chodzi o firmę to zdecydowałbym się na ATE,TRW,FERODO.
Peugeot 307SW 1.6 16V 2005r Po wymianie tarcz i klocków z przodu po 300 km zaczęły się pojawiać piski przy hamowaniu na niższych prędkościach, spowodowane wibracjami (tak podejrzewam). Tarcze klocki komplet ABE. Po 1000 km wymienione klocki na TRW (czyli raczej miękkie klocki), po 100 km znowu zaczynają się pojawiać piski. Co ostatnio robione w układzie...
klocki jest wymienic b.prosto wszystko zalezy od tego jakie masz zaciski hamulcowe z przodu jezeli jest LUCAS to faktycznie jest to banalne ale jezeli jest ATE to trzeba malutkiej wprawy z tyłu jezeli jest beben to wiadomo a jezeli jest tarcza to jest zacisk LUCAS-A po zdjeciu zaciskow trzeba sprawdzic czy dopuszczalna grubosc tarczy nie została przekroczona...
Błąd FR 3130 był już na forum. Choćby tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Albo tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... WYSZUKIWARKA NIE GRYZIE. Natomiast jeżeli chodzi o klocki, to w małym Atego nic komputerem nie sprawdzisz i nie skasujesz. Ten obwód nie podlega diagnozie komputerowej i pozostaje multimetr i szukanie...
Witam ja u siebie ostatnio wstawiłem podobny zestaw do peugeot'a 406 tylko zamiast ferrodo dałem klocki ATE i jak dla mnie rewelacja.
Zamówiłem klocki ATE, sprzedawcy nie mówiłem, ze na przód, podałem mu numer katalogowy jakie pasują, On znalazł te ATE, a ja na kartce miałem tez spisany numer zamienników oryginału i wśród nich numer tych klocków ATE- wszystko sie zgadza. Tylko teraz tak patrze na ceny w sieci i widzę, ze pod tym numerem KLOCKI TYŁ, widze schemat - rysunek techniczny...
Ja mam Hex-a to w razie co gładko pójdzie ale nie podejrzewam żeby się więcej zapowietrzył. Graty przywiozą jutro. Roczne tarcze i klocki ATE aż żal było by nie wziąć za sto zeta, zaciski czyściutkie auto chyba w pogode jeździło. https://obrazki.elektroda.pl/8800833600_...
Oddałem passata do mechanika 98r (w kodzie 99r) 1.9 tdi 90km na wymianę klocków -przód-220zł za klocki firmy ATE -czy nie za dużo zapłaciłem powiedział że innych nie ma?
Miałem takie przypadki. Idelane tarcze ATE, pomiar na zimo ..... wszystko miód. Po rozgrzaniu biły jak diabli. Jak się schłodziły wracały do ideału. A piasty dokładnie oczyszczone i sprawdzone? Również tył jak słabo hamuje to bardzo obciąża przód auta (wtedy autko hamuje 100% przód) i heble dostają w tyłek i można je zmieniac w nieskończoność. Tak czy...
Ponownie włączył się błąd (0500) nie mówiąc zbytnio co się... na 100 % jest to uszkodzenie systemu ABS. (Tarcze BOsch, klocki ATE wszystko wysmarowane)
Mąż kiedyś na te ate narzekał. Dziś inne narzekania znalazłam w internecie że ten smar od ate służy do smarowania klocków żeby się nie zapiekly.
Ostatnio wymieniłem pierwsze hamulce w C2 nie pamiętam rocznika I było ATE.
Witam, czy ktoś wie jak skasować błąd sygnalizujący zużyte klocki. Po wymianie dalej się wyświetla na panelu-MB Atego 1224 z 2010 roku. W starym z 99r wiedziałem, a w tym problem. Z góry dzięki za odpowiedz.
Tarcze sa ATE power disc a klocki textera. Kola juz nie wchodza w gre byla podmianka na inne i jest to samo :-)
Możesz napisać w którym miejscu są te łożyska igiełkowe ?? Strzemię resoru sprawdzę jutro.
Musisz poprowadzić przewód z największego zbiornika, wolne wejścia są. Jak się podłączysz w układ pomocniczy to dwa razy zatrąbisz i staniesz albo spalisz klocki w tylnej osi. :)
Witam posiadam Atego 1224 z 2009r zabieram się z zamiarem zmiany tarcz na tylnej osi mam pytanie czy przy wymianie tarcz na pewno trzeba wyjąć półośki i trzy dodatkowo wymienia się jakieś uszczelniacze czy po prostu jak jest sucho nie leciało to nic się z tym nie robi przy okazji wymienia olej w dyfrze więc jaki idzie olej do dyfra w Mercedesie a także...
W zupełnie innym warsztacie znowu wszystko sprawdzili. Tarcze proste z obydwu stron (wewnętrzna i zewnętrzna strona), zawieszenie bez luzów. Stawiają na zbyt twarde klocki. Mam akurat jedną parę starych klocków w dobrym stanie, więc zobaczymy. Jestem sceptycznie nastawiony bo wychodziłoby, że ATE robi za twarde klocki do swoich tarcz i EBC to samo.
Zależy od wielkości tarcz i klocków średnia dobrej jakości to ok 250zl za tarcze przód 1 sztuka, klocki przod 150-200, tył tarcze szt. 150-200, klocki 100-150, Tylne zaciski chińskie ok 220-300zl (nie polecam często są wadliwe i brak te ręcznego, lepiej zregenerować stare orginalne jeżeli są w dobrym stanie) za lepszy ate czy TRW to napewno 350w górę,...
Z postem powyżej zgzdzam sie w 100%, troche takich zakładałem i okazują normalne procesy zużycia, nie ma żadnych problemów. Mógłbym jeszcze polecić klocki/tarcze ATE oraz Lucas,a firmy typu Kamoka, K-Tech czy Hart omijać szeroookim łukiem.
do klocków i blaszek ATE Brake Cylinder Paste Jak z ATE to "plastilube", do prowadnic też. Jakbyś użył tego do cylinderków to nic by się nie stało, poza tym że woda by go po prostu zmyła.
Witam. 3126 Zawór elektromagnetyczny ABS przy osi przedniej z lewej strony ma przerwę przy styku 1. 8630 Moduł regulacji ciśnienia osi tylnej ma przerwę przy styku 3. 5041 Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą. 7190 Awaria redundancji przy module regulacji ciśnienia osi przedniej. 5441 Czujnik zużycia...
Klocki o tarcze dalem od Ate nowe, a pompe wymienilem 3 dni temu i zaciski. Pompe mam Boscha a oryginalna jest od Ate. Myslisz ze nowa pompa moze byc trafen?
Polecam orginały ATE. Koszt ok 120-150 kpl na przód. Nie dawaj się nabierać na odpowiedniki bo : -koszt niewiele mniejszy 70-80 -bezpieczeństwo -szkoda tarcz -na Ate dłuższy okres międzyprzeglądowy (czasem nawet 2x) -Ate nie piszczą Mialem kiedys klocki ATE i to co piszesz to bujda, piszczaly mi od poczatku az do samego ich konca, zuzyly sie w ciagu...
Wymień więc turbo za ponad dwa klocki to się przekonasz że olej w tej rurce jak był tak będzie.
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Grzać prowadniki klocków czy cały korpus?
a mam tez pytanko co do klocków, ja do swojego kadecika kupiłem tarcze wentylowane oraz zaciski ATE i jakie do tego klocki mam dokupić :?: jakiej firmy? zeby były dobre a nie szajs jakiś, auto głownie bedzie do szybszej jazdy.. mile widziane linki do allegro :P
Witam mam mam Atego 1323 z 2000r przy wymianie koła zauważyłem że jeden klocek hamulcowy (klocki i tarcze były wymieniane 15tyś km temu) jest wytarty prawie do zera okazało się że były zatarte prowadnice kupiłem nowe klocki nowe prowadnice złożyłem wszystko i problem jest taki że nie hamuje koło wcale, jest jeszcze na lewarku i próbowałem hamować wielokrotnie...
Będą proste jeśli użytkownik będzie je oszczędzał... Tak czy siak wymiana nieunikniona polecam firmę ATE jeśli chodzi o tarcze i klocki
Witam, przestrzegam wszystkich użytkowników przed klockami hamulcowymi firmy DCS. Wcześniej jeździłem na ATE i hamulce były rewelacyjne. Kiedy skończyły się mechanik powiedział, że ma rewelacyjne klocki Firmy DCS. Założył i okazało się że po przejechaniu 1000 km hamulce są beznadziejne. Ostre hamowanie jest mało skuteczne a już po naciśnięcie na pedał...
Witam, w moim golfie 6 piszczą podczas jazdy hamulce, rozumiem że to oznaka że gdzieś jakies klocki są do wymiany tak? Jak sprawdzić która to oś? albo które koło? Gdy jadę popiskują, naciśniecie na hamulec, lub podciągnięcie ręcznego od razu powoduje że pisk zanika. Czyli nie przy hamowaniu, a podczas jazdy. Wiadomo, że mogę kupić komplet z tarczami...
Witam. Proszę o wskazówki czym i gdzie przesmarować zacisk hamulcowy przy wymianie klocków. Rozebrałem już zacisk wiem jak co wygląda, wstępnie wytypowałem dwa rodzaje smarowideł: 1. ATE Plastilube - do smarowania styku klocków z zaciskiem, jarzmem, tłoczkiem? (kolor czerw na schemacie) 2. ATE bremszylinder - do smarowania sworzni jarzma i cylinderka...
Wg mnie kup ATE , Ferodo lubTRW.
Dodatkowe info? Brak podstawowego, numeru VIN. Wg WDB 950... 1/ Sygnał klemy W nieprawidłowy 2/ przełącznik /czujnik/ biegu N 3/ Wyjście GSV1 - zwarcie z plusem 4/ Czujnik poziomu płynu lub czujnik filtra powietrza 5/ Brak lub błąd CAN z zestawu wskaźników INS ABS 1-3/ Os tylna z lewej strony; Czujnik ABS, wieniec, szczelina 4-5/ Oś przednia i tylna...
Czujniki są połączone szeregowo - tak więc najlepiej sprawdzić po kolei. Oporność jest wyprowadzona bodajże na styki A oraz C złącza przy kole i dla nieobecnego błędu (przy sprawnym układzie i niezużytych klockach) wynosi ok. 160 omów
Nowy klocek hamulcowy latał sobie góra dół.... Przyczyna: prowadnice gumowe zacisku firmy frenkit. Wymieniono na ATE i zacisk przestał być luźny.
Chciałbym zapytać, czy poniżej podane klocki będą pasować do auta jak i same do siebie? Klocki na tył chciałbym kupić firmy ATE 13.0460-2894.2 a tarcze, też tył - ATE 24.0109-0123.1. Wersje wyposażenia mam Elegance, jest ABS. I właśnie głównie chodzi mi o ten ABS. Czy pod ten system też trzeba dopierać odpowiednio klocki i tarcze?
Bodek nie zapominaj ze w atego ręczny idzie z jednego wyjścia na zaworze przekaźnikowym także objawy pojawiłyby się na obydwu siłownikach. A jakim cudem pojawi się na obydwa siłowniki w momencie zasterowania zasadniczego, w przypadku gdy na siłowniku będzie przepuszczało pod tłokiem? :) Poczekajmy jeszcze trochę, może kolega sobie przypomni, że wymienił...
Ja też staram sie stosować ATE jak kolega powyżej.
W tych latach to chyba ATE tam fabrycznie wkładali. Choć te atermarketowe to już nie to samo, skuteczność bardzo dobra, ale tarcze wyjątkowo szybko korodują jak się mało jeździ.
BS 5441 - Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi tylnej z lewej strony ma zwarcie z masą ...więc myślę, że wszystko jasne ...
Tarcze i klocki ATE ( 600 zl kpl ) to chyba nie jest dolna półka ?! Proszę czytać uważnie mój post. Jadąc nawet 140 km/h gdy wcisnę hamulec normalnie ( nie awaryjnie ) to nie ma żadnych drgań ani nie ściąga w żadną stronę. Dopiero gdy wcisnę hamulec gwałtownie obojętnie przy jakiej prędkości czy to 30 km/h czy 130 km/h to zadrży mi kierownica i dalej...
Ty chcesz przykładów takich jak Tobie pasuje. Te co podaje nie traktujesz poważnie bo ci nie pasują. Wytłumacz dlaczego h7 najczęściej używane tak szybko pala się? Wytłumacz umowę producentów żarówek na skrócenie trwałości żarówek która przed 2 wojna była. Podajesz przykłady dwóch samochód innej klasy i uważasz się za mądrego. Jakbyś powiedzial taki...
5441 - Czujnik zużycia klocków hamulcowych na tylnej osi po lewej stronie ma zwarcia do masy BS 7741 ???
Taaa, tarcze się falują jak ta wspomniana wcześniej do betonu i to cała przyczyna. Dlaczego tak jest? Pewnie dlatego że są wykonane z takiej a nie innej stali, że mają takie a nie inne warunki chłodzenia itd. itd.. dużo czynników jest. Jeśli nie wymieniać to delikatniej jeździć a jeśli nie jeździć delikatnie to wymienić na jakieś inne w komplecie z...
Komplet Bosch-a lub ATE. I piasty przy montażu wyczyść "na lustro".
Tak jest! Jeżeli autor jest pewny jakości tarcz i klocków z przodu to tylko ASO lub ktoś kto zna mercedesy. Spotkałem się nawet z tym że nowe klocki Bosha potrafiły spalić tarcze i zagotować płyn dla MB klocki robią Jurid Textar i Ate i te raczej nie robią problemów. I jeszcze jedno jeżeli kilka razy przypaliło Ci tarcze to nawet nie dawno zmieniany...
Witam. Mam problem z doborem klocków hamulcowych przód. Numer katalogowy przód: 410602192R. I pytanie czy jeżeli mam klocki bez czujnika, mogę kupić klocki z czujnikiem i po prostu go nie montować (większość klocków i tak ma czujniki) tylko niektóre modele są bez. Np. GDB1634 nie mają czujnika ale już zamienniki boscha czy ate mają. Proszę o pilną odpowiedź.
Już mierzone - do ATE przyłożyłem i lipa - zupełnie inny rozmiar.
Nie wiem, czy kolega jest dobry w te klocki, skoro nie pofatygował się aby zrobić podstawowy formularz i potem zadawać konkretne pytania, d;atego wyszedłem z opcją cmsa.
Bierz textara , trw , brembo lub ate ... Akurat z Mikodą miałem niezłe przeboje więc nie polecam ..
Jeśli masz system hamulcowy Kelsey Hayes /tak sądzę/ To masz klocki z pierwszej fotki i powinny być w związku z tym te blaszki , klocki nie są zamienne jak Ci się podoba . Co to znaczy „(z tzw. ATE http://obrazki.elektroda.pl/8955330100_1...
Tarcze i klocki hamulcowe wziąłem z tej lepszej firmy ATE. Czy może być to wina opon ? Pisze o oponach z tego względu że,na letnich oponach tego nie było po założeniu zimowych wraz z felgami zauważyłem to coś ale po pewnym czasie.
Chcesz pojeździć bezpiecznie i mieć komfort psychiczny i jazdy, to o tych pakowaczach zapomnij. Celuj TEXSTAR, JURID, FERRODO, TRW, GALFER, ATE, choć nie jest to po kolei ranking.
Temat: Problem mam z hamulcami przednimi. Wymieniałem modulatory ABS, zmieniałem klocki hamulcowe i ciągle, jak tylko dotknę pedała hamulca, to przednia oś hamuje mocniej i mocno go znosi do lewej strony. Może ktoś miał taki przypadek? Co może być w Mercedes Atego 12?
Witam jeszcze raz. Podziałałem z tym błędem ABS i okazało się ze był czujnik uszkodzony. Ale w trakcie wymiany tarczy oraz klocków na tylnej osi wyskoczył błąd ABS 1 4351. Wie ktoś co to może być? Pozdrawiam.
Witam. Coś nie trybie, albo się myle, po co w aucie z ABS regulatora siły hamowania, chyba że o jakimś innym regulatoże napisałeś. Mam Forda Probe II, jest zbudowany na Mazdzie 626 IV, ma zarówno ABS jak i ciśnieniowy regulator hamowania tylnych kół, zresztą wg książki Mazdy też tak miały.U mnie problem zaczął sie po tym jak będąc w górach w Rumuni...
Naprawię jak będę wiedział co się uszkodziło, dlatego pytam. Klocki przód i tył nie dawno wymienione. Czy to jest błąd czujnika abs czy czujnika zużycia okładzin i którego koła?
Kilkukrotne czyszczenie zacisków nic nie dało. Wymieniłem klocki na FOMAR (chciałem ATE ale naczytałem się opinii różnych, sprzedawca ze sklepu polecił FOMAR, że nie są najlepszej jakości ale za to nie powinny piszczeć). Jest zdecydowanie lepiej. Podczas jazdy już nie piszczy, po długiej jeździe i zatrzymaniu się, jak ruszę to czasem 2-3 razy piśnie...
Przerwa czyli uszkodzony czujnik lub przewód. Sprawdź pierwszą wtyczkę od czujnika, może zaśniedziały piny. Przy krzywym pierścieniu albo za dużej szczelinie zgłosi inne błędy 40** Po wyjęciu czujnika możesz dobić pierścień tak by chodził równo, albo odgiąc tam gdzie jest za głęboko. Wahania powyżej pół milimetra wykryje i zgłosi błąd. P.S. "Na jakiej...
atego czujnik klocek czujnik klocek atego atego atego
przekażnik stacyjki napięcie świetlówki laptopa schemat wzmacniacz 2x20w
philips poziomy pasek philips poziomy pasek
Napięcie fantomowe 50V po wyłączeniu ES – pomiary miernikiem w instalacji domowej Subwoofer DIY vs oryginał – Dayton, Hypex, Purifi, lepszy bas, projekt, porównanie 2024