W tamtym tygodniu kupiłem Mercedesa Atego 817, 1998, kontener plus winda. VIN: WDB9700151K381890. Mam problem, ponieważ auto nie chce mi za każdym razem odpalać. Gdy nie odpala to słychać jakby rozrusznik szurował po kole zamachowym. Silnik 4,2. Wyskakują mi też błędy EDC oraz FR 03130, INS 03620, ABS 14249. Co może być przyczyną. Proszę o pomoc ponieważ...
Wada to to, że komputer może badać czy widzi obciążenie cewką rozrusznika i może generować błąd, choć wątpię. Niestety. Z dwóch powodów. 1. Oporność cewki przekaźnika na rozruszniku jest kontrolowana. Wystarczy, że oporność będzie inna i już pojawi się błąd i ryzyko, że silnika nie odpalisz. 2. Drut (cienki) który uruchamia rozrusznik jest jednocześnie...
Witam. Pojawił się problem Atego 1222, 2011 rok, skrzynia automat. Problem pojawia się po przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów i nie ma reguły, raz 30 km, a następnym razem 150 km. Po zgaszeniu silnika zegary opadają na sam dół i w tym samym czasie powinien zgasnąć wyświetlacz biegów i podświetlenie tego wyświetlacza, lecz tak się nie dzieje i znowu...
Witam. Proszę o pomoc. Mercedes Atego 1823 kręci i nie odpala. Niedawno kupiłem auto i miał poprowadzone kable od rozrusznika na krótko, ponieważ po przekręceniu kluczyka auto w ogóle nie kręciło tylko po naciśnięciu dodatkowego przycisku. Teraz po włączeniu zapłonu auto kręci ale nie odpala. Podczas kręcenia wyskakuje kontrolka: https://obrazki.elektroda.pl/5086717200_...
Na początek witam wszystkich serdecznie. Na elektrodę trafiłem bo szukam fachowej pomocy i mam nadzieje, że ją znajdę ;) Od początku Problem dotyczy Mercedesa Atego 1217 z 1998r WDB9702551K318883. Zaczęło się od tego że przestały działać wycieraczki (kierunki, sygnał, blinda - OK), wg mnie przełącznik jest dobry - wymontowałem i sprawdzałem miernikiem....
Dzień dobry od pewnego czasu mam problem z Atego 1217 99" mianowicie czasami po odpaleniu, silnik nie reaguje na naciskanie pedału gazu, ponadto sam zaczyna zwiększać obroty, trzeba wyłączyć silnik i próbować odpalać na nowo aż się uda, dodam, że dzieję się to na ciepłym silniku, przy odpalaniu np z rana problem nie występuje. Gdy dzieję się coś z obrotami...
No tak. Bo wszyscy producenci mają tylko na myśli dobro konsumenta i nie robią produktów które się psują, często akurat po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Tylko robią produkty które kopisz raz i cieszysz się nim latami. I robią też wszystko tak żeby można było łatwo i tanio naprawić. No i muszę się przyznać że przeoczyłem naklejkę na prostowniku z...
Sprawdziłem zasilanie oraz masę sterownika i wszystko się zgadza.Nic więcej tam nie zdziałam z powodu braku możliwości podłączenia pod kompa.Poddaję się.Właściciel też chyba woli odpalać go codziennie plakiem niż wydać kilka stówek na serwis.... Gdyby ktoś mi udzielił jeszcze informacji w którym miejscu jest ten sterownik od kierunków będę bardzo wdzięczny.
W nowych silnikach (czyt. po 2003 roku) nie robi się już praktycznie remontów, gdyż tzw. odchydzanie bloków i elementów jest przeprowadzane w fabryce, co pozostawia minimalne pole manewru dla ew. remontu. W Twoim przypadku, lepiej będzie niewątpliwie kupić nieuszkodzony silnik z rozbitka, ciężko i drogo będzie w PL, ale jesli masz znajomego, który jeździ...
Jeeli poza MR nie wyswietla żadnych danych modułu to znaczy, że nie ma z nim komunikacji - albo brak zasilania, albo uszkodzone przewody CAN. Gdzie najczęsciej się przecierają w Atego kiedys pisałem na forum.
Witam. Czy problem został rozwiązany? Bo mamy to samo i nie wiemy gdzie szukać
Jesli moge jeszcze cos zasugerowac to moze kup odrazu kpl. filtrow razem z oringami. Ja prawde mowiac dokupilem same oringi (filtry zostawilem te co byly) a efekt jak reka odjal.
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
HEJ, sterownik ma odpowiednie zasilanie? Może być uszkodzony przewód przy rozruszniku (zalany gumą), który podaje zasilanie do sterownika.
Witam. Udało się rozwiązać jakoś ten problem? Bo u nas to samo.
Na tym samym forum kolega ma bardzo podobny problem do twojego , może tam znajdziesz wskazówkę " Mercedes Atego 815 czasem nie odpala". Dodano po 40 Sorry nie zauważyłem , że już tam byłeś.
O którą wiązkę chodzi, trochę poczytałem i myślę że domyslam się .Moje Atego odpalam w zwolnionym tempie i startuje zawsze .Bardzo pilnuję cewki na rozruszniku bo to przyczyna bolesnych nieszczęść.
Mam problem z identyfikacją błędu FLA 0 0202. Obecnie przy mrozach -10 ciężko odpala. Po zapaleniu świeci kontrolka świeć żarowych. Proszę o pomoc przy diagnozie.
Sprawdz czy w baku nie robi sie podcisnienie lub cisnienie
Immobiliser trzyma
Silnik nie odpala
Odczytaj numery błędów z instrumentu albo daj auto pod komputer.
problem ogarnięty oring filtra paliwa walnął
był ten temat już poruszany na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Witam wszystkich niedawno nabyłem atego 1217 2000r i pojawił się problem z odpalaniem ale tylko na ciepłym silniku, jak jest zimny czy w mrozy odpala bez problemu na ciepłym trzeba bardzo długo kręcić albo odczekać dodam tylko ze korek od zbiornika sprawdzony co do błędów to FR 01223 INS20224 ABS13924 z góry dzięki za pomoc
sprawdź powrót paliwa do zbiornika, paliwo na wolnych wraca czy nie , jeszcze jedno odpowietrzenie zbiornika
Czy pomoże wymiana stacyjki na inną (używaną) też z immo czy też trzeba będzie coś przeprogramować? Stacyjka nie ma nic do kodu immobilizera. Naokoło otworu klucza jest zamontowana cewka ze wzmacniaczem który tylko wzmacnia sygnał z kluczyka. Można ją przełożyć bez wymiany stacyjki. W ŻADNYM Z ELEMENTÓW STACYJKI NIE NASTĘPUJE DEKODOWANIE KODU KLUCZYKA!
Witam podłączę się do tematu.Problem dotyczy Atego ,podczas odpalania z kluczyka (przeważnie rano)MR uruchomi rozrusznik na ok 0.5 sek. jeżeli nie puszczę kluczyka to po ok 2 sek. MR znowu uruchomi rozrusznik (normalnie) i auto odpali. Problem nie występuje cały czas .Rozrusznik po kapitalce ,instalacja sprawdzona , stacyjka ok ,usterka nie generuje...
może zacznij od sprawdzenia bezpieczników ,chyba że już to zrobiłeś .
Jak odpalałeś na wspomagaczu rozruchu to usmażyłeś kasetę.
Kolego ja zrobiłem w ten sposób że dałem jeszcze jeden przekażnik taką kostkę jak do świateł z którego dopiero jest załanczany przekażnik ten na rozruszniku i Atego w ten sposób odpala jak to podłączyc to chyba wiesz sterowanie małego przkaznika z tego przewodu co odpiąłes z przekażnika na rozruszniku przewód czarno-żólty powodzenia
Witam, mam problem z Mercedes Atego 1223 po przekręceniu kluczyka na rozruch nie dzieje się nic nie tyka, przyciski na silniku również nie reagują. Auto odpala jedynie na krótko na rozruszniku. Bardzo proszę o pomoc.
Witam, prosze o info blad w mercu atego 98 rok kod 03533 i czerwona lampka edc, samchod normalnie odpala nie ma spadku mocy
Poczytaj i poszukaj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f...
Dzięki sprawdzę to.
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
Szyna CAN brak sygnału prędkości FR, ABS/BS
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Jeżeli nie traci mocy pod obciążeniem to przyczyną może być nieszczelność na powrocie, cieknący wtryskiwacz, otwarty zawór przelewowy. Ma utrzymać ciśnienie 4,6 bar na wolnych obrotach.
witam mam blad mr 2219 i fr1223 w mercedesie atego 1218 2005r samochod odpala alternator daje napiecie 28,2v wylaczony silnik 25,2v po godz jest 22,4v wymienilem akumulator blad nadal jest
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
Witam od niedawna jestem posiadaczem Mercedesa-Atego 1518L 2006 rok przebieg 330000km . Od jakiegoś czasu po wymianie filtrów i oleju nie chce odpalać rano albo ciężko mu to idzie . Czasami jest tak że odpali od dotyku a czasami muszę go kręcić dwa a nawet trzy razy żeby zapalił, filtry + oringi oryginał Mercedes. Druga rzecz z jaką mam problem to po...
Mam problem, bo wyskakuje mi błąd mr 19963 i świeci się EDC. Nie mogę przez to odpalić silnika. Rozrusznik kręci, a nie pali... Co jest tego przyczyną? Jak to zlikwidować?
O układach paliwowych w Atego jest na forum tyle, że można by książkę napisać. :) Szukaj w tematach o odpalaniu, braku mocy itp.
CAN w tych autach jest zdublowany, usterka jednej nitki jest już sygnalizowana, ale auto jeszcze korzysta z drugiej. Sprawdź wiązkę elektryczną na dole, pod łączeniem skrzyni i silnika (biegnie w poprzek pojazdu, w tym miejscu druty wiązki lubią się przetrzeć o karbowany peszel). Tam również biegnie CAN od kierowcy i immo do sterownika silnika.
Witam Mam podobny problem. Po przekręceniu kluczyka na rozruch nie dzieje się nic ( nic nie tyka) przyciskiem na silniku odpala bez problemu. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Jakby nie było to troche czasu upłyneło, a przyczyną były wtryski założone nowe i sprzęt hula;)
witam.miałem taki przypadek ale w 817 z 99r przewody idące pod silnikem w tej grubej karbowanej koszulce były przetarte auto raz odpalało raz nie
Przejrzyj forum i potem działaj wg wskazówek. :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/find.ph... Wymiana filtra to niewielki ułamek czynności do wykonania.
Problem polega na odpalaniu, zimny pali przyzwoicie (raz na jakiś czas zdarzy się że trzeba długo kręcić). W trasie, po zgaszeniu na ciepłym silniku nie można go ponownie uruchomić, trzeba kręcić i kręcić po 10 minut. Przewód zasilający od zbiornika do filtra jest ok, kubki wymyte (były drobne opiłki), wstawiłem zaworek zwrotny na zasilaniu. Czy problemem...
mercedes atego odpalać atego atego renault odpalać gasnąć odpalać
słoneczko grzejnik lexia sterowniki interfejsu instalacja fotowoltaiczna działka
tester rezonatorów kwarcowych tester rezonatorów kwarcowych
BMW R1100R nieregularne drgania na jałowym, wypadające zapłony, diagnostyka TPS, cewka, dolot Renault Clio IV – tylna wycieraczka nie działa, przelotka klapy, silnik, UCH, diagnostyka