Czy nie był wymieniany licznik (BRAMA) lub jakiś sterownik? W w Dasie wszystkie tego tupu parametry się programuje jak pojemność zbiornika rodzaj misy olejowej itd.
Jeeli poza MR nie wyswietla żadnych danych modułu to znaczy, że nie ma z nim komunikacji - albo brak zasilania, albo uszkodzone przewody CAN. Gdzie najczęsciej się przecierają w Atego kiedys pisałem na forum.
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
Czujnik temperatury paliwa - przekroczony zakres pomiaru
INS 00508 Czujnik poziomu paliwa (przewód prawdopodobnie ma przerwę) INS 10908 Przewód diagnostyczny K ma przerwę lub zwarcie do plusa
Kable dochodzą dwa, na "jedynkę" czujnika niebiesko czarny, "dwójka" to masa (brązowy). Czujnik jest zwykły, oporowy z pływakiem. Pzdr. Jeśli dobrze rozumiem, to plusowy sygnał paliwa leci na kabelku niebiesko-czarnym ?
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam. Jak weźmiesz jeszcze kluczyk, to odpadnie konieczność zgrywania immobilizera. przyczyną było zepsucie pompowtryskiwacza Te silniki nie mają pompowtryskiwaczy. To nie jest Passat :) I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny...
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Tak, to jest ten zawór. :spoko:
przez cały czas świecą na tablicy rozdzielczej kontrolki: " UBAT " z wykrzyknikami Komunikat zawiadamia, że napięcie w sieci auta jest za niskie lub za wysokie. Zależnie od tego przed napisem "U Batt" pojawia się odp. znak: ">" lub "<". Można też skorzystać z multimetru. oraz " EDC ". Jeżeli wyświetla się EDC, to powinien w tym systemie być również...
ciśnienie w cylindrze ok, pozostaje mi zbadać ciśnienie paliwa, na oko sprawdzałem, jak silnik chodził to luzowałem nakrętki przy każdym wtryskiwaczu i na 2 słabiej leci, czyli jak by było słabe ciśnienie paliwa na 2 cylindrze, czekam na wskazówki...
Mam problem z Mercedesem Atego 823. 8 ton, 230 koni - to wszystko, co można wyczytać z twojej informacji. Ani roku produkcji, ani typu silnika - nie wysiliłeś się. Atego jest w produkcji już ponad ćwierć wieku - aktualnie trzecia generacja! powrotem cofa się paliwo. Przecież POWROTEM nadmiar paliwa COFA SIĘ do baku! Wszystko jest w najlepszym porządku!
Witam, Po zapaleniu świateł na wskaźniku "przybywa paliwa", a po zagaszeniu wraca do stanu poprzedniego. Co może być przyczyną? Jakiś spadek napięcia po zapaleniu świateł? Posiada ktoś może schemat podłączeń oraz samego licznika? Z góry dziękuję za pomoc.
Witam I jest wiele paliwa w zbiorniku? Sprawdź na pełnym.
Witam. Mercedes Atego rocznik 2006 r. Silnik 4249 cm³. Problemem jest płyn chłodniczy w paliwie. Po wyczyszczeniu układu, zalaniu paliwem 20 l i odpaleniu, po około 15 min zaczął przeplatać. Po wypompowaniu paliwa ze zbiornika okazało się, że w paliwie jest około 7 l płynu, i moje pytanie, gdzie może być przeciek? Podstawa filtra sprawdzona, z resztą...
Miałem błąd 9A0D07 – zmierzone ciśnienie paliwa na wlocie elementu 'Dozownik oleju napędowego' jest nieprawdopodobne. I EA0C02 oraz 980D0E. Wszystkie pojawiały się na przemian w momencie rozpoczynania procedury wypalania DPF. Wczoraj wymieniłem ten czujnik ciśnienia (czarny) na dozowniku i na chwilę obecną przy próbie wypalania wyskakuje tylko EA0C02.
Gerri, proszę o pomoc w Atego 1218 z 2004r 4cylindrowy silnik, vin-u nie znam. Nie działa wskaźnik paliwa i pokazuje się błąd INS E 01 0508. Doszedłem, że coś z plusem jest nie tak, ale prąd jest przy zbiorniku, więc co może być nie tak? Z góry wielkie dzięki.
U mnie sprawa była bardzo prosta, ale trochę zeszło z dojściem do tego. Rozsypała się jakaś złączka która zatkała przewód paliwa na zasilaniu. Po udrożnieniu wszystko wróciło do normy. Odkręć przewody najbliżej pompy i spróbuj dmuchnąć, jeśli nie pójdzie lub bardzo ciężko, masz odpowiedź.
sprawdź powrót paliwa do zbiornika, paliwo na wolnych wraca czy nie , jeszcze jedno odpowietrzenie zbiornika
Witam, dziś przy czyszczeniu filtrów itp zauważyłem coś dziwnego mianowicie przy wlocie i wylocie z filtra paliwa mam wkręcone identycznie dwa zawory zwrotne, jeden według mnie prawidłowo a drugi myślę że przeciwnie, tylko dlaczego i dlaczego mimo to auto normalnie jeździło? O ile wlot jest dobrze założony to wylot już nie ale tego zaworu nie da się...
Witam Proszę o pomoc jestem posiadaczem merc atego 1222 z 2008 roku i ostatnio wyświetla mi się błąd FR 0201 Sterowanie silnikiem CAN do MR w trybie jednoprzewodowym Podczas wyświetlania się tego błędu silnik chodzi jak by brakowało mu paliwa i nie ma pełnej mocy, ale nie zawsze się to dzieje. Moje pytanie czy to może być wiązka i gdzie szukać ewentualnie...
Chodzi i mercedes atego 2007r
Gdy wchodzę w komputerze samochodu i lecę po kolei wszystkie sterowniki (mr, fr, ins itd) wszędzie pokazuje "ok". Dziś zauważyłem że gdy stanę np na światłach na luzie to kontrolka po chwili zaczyna migać, wystarczy że dodam gazu to świeci ciągle. Podejrzewam że coś z paliwem na zasilaniu, bo gdy odkręcę np jeden przewód od obudowy filtra paliwa i wkręcę...
Witam. To co do tej pory udało mi się ustalić. Żeby malutka odpaliła trzeba pokręcić tak z 10 sekund chyba ,że się po pompuje. Jak odkręci się filtr paliwa to paliwo szybko ucieka z obudowy. Myślałem że winny jest ten zaworek co znajduję się w obudowie ( taki czarny grzybek) ale przeczytałem temat o atego gdzie przyczyną takiego stanu żeby były filtry...
BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
te MR 11215 to nie wiem nie robie w mercach ale edc to napewno sterowanie wtryskiem paliwa
Witam. Nabyłem MB Atego 2 1218 z 2005 r. niestety zauważyłem że brak jest światła stop na postoju. Po włączeniu zapłonu od razu wyskakuje błąd ABS i błędy INS :1116 , 0508 ( wskaźnik paliwa działa do momentu włączenia świateł -później opada) , 3038 (auto w manualu) , 3036 , 3010. Ponadto świruje obrotościomierz- czasami pokazuje z kosmosu obroty a czasem...
My na Poczcie mamy same Iveca Eurocargo 5 lub 6 180 KM lub 220 KM. Poczta Polska zakupiła totalne włoskie badziewia na resorach, bez zawieszenia pneumatycznego, zbiorniki paliwa 120L, codziennie trzeba tankować je po trasie około 300 km, palą jak smoki te solówki 23L/100 km, są awaryjne cały czas, albo DPF się zapycha w nich, albo kontrolki oczyszczania...
problem ogarnięty oring filtra paliwa walnął
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
Witam mam problem z ategiem. Mianowicie raz działa dobrze a zaraz załącza się w tryb awaryjny obroty do 1200. /min wskaźnik paliwa raz pokazuje raz nie oraz wskaźniki od powietrza także pokazują zero. Jeżeli ktoś miał taką awarię to proszę o pomoc w rozwiązaniu. Dołączam numer Vin WDB9505021K455057
A czy nieszczelny wtryskiwacz może być przyczyną schodzenia paliwa z pompki pld?
Witam forumowiczów. Miałem przypadek z ciężkim odpalaniem i okazało się że zawór zwrotny paliwa powrotnego nie trzymał ciśnienia. Jest on umiejscowiony na górnej części bloku po lewej stronie między 3 a 4 pompą, wkręcony w blok na klucz 24, od góry wkręcony jest gruby powrót paliwa na klucz 22. Grzybek wypracował się i paliwo po kilku godzinach postoju...
Mercedes Atego ciężko odpala gdy łapie trzeba pompować pedałem gdy złapie i odpali chodzi jak traktor co może być nie tak? Filtr paliwa wymieniony i odstojnik wyczyszczony.
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
3720 Awaria czujników zużycia hamulców 0902 Przewód komunikacyjny ma zwarcie do + /tu potrzeba schematu albo DAS pod ręką/ MR 1115 Czujnik temperatury paliwa - przekroczenie wartości, zwarcie, przerwa
Oj, ciśnienie paliwa ma pierwszorzędne znaczenie. Nie jeden nowiutki wtrysk został ugotowany przez śladowy dopływ paliwa. :)
Kolego ja ostatnio walczyłem z webastem też w atego i powiem Ci że cały problem był w pompie paliwa tzn: najpierw wydzieliła się parafina i wszystko zapchała objaw identyczny jak u Ciebie. Niestety poszła z dymem więc założyłem nową i okazało się że w zbiorniku z paliwem do webasto miałem tyle parafiny, że i ta go zassała więc wszystko rozebrałem pomyłem...
Sprawdź jeszcze, czy pedał gazu jest nauczony (procedurę nauczania pedału gazu z klawiszy licznika zamieszczałem na forum). Wtedy pomimo naciśniętego gazu stan pedału może zostać rozpoznany przez sterownik FR jako nienaciśnięty - co jest jednym z warunków załączenia hamulca silnikowego. Samo zwarcie w dźwigience takiej sytuacji nie spowoduje - przyczyn...
Gerri Witam mam taki problem z Atego z rana pali normalnie a jak się nagrzeje to komunikat CODE, kręci a nie odpala. Nie strzelają też zawory. mam rozebraną wiązkę. i już zrobioną tam gdzie była poprzecierana. Gdy ruszam tymi kablami to czasami zaskoczą zawory. Czy te elektrozawory od puszczania paliwa można podłączyć na krótko i gdzie one się znajdują....
Przewody sprawdzone były najpierw, zaworek ze zdjęcia też był przypchany ale też go wyczyściliśmy. Podciśnienie w zbiorniku paliwa wykluczyliśmy, bo na noc został ściągnięty korek wlewu paliwa. Jakie ciśnienie ma być na bloku ? A może ktoś obeznany na północnym mazowszu zająłby się autem ?
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
ja miałem podobny przypadek w atego 1228 okazało sie że oring na filtrze paliwa był zbyt cienki i łapał powietrza
Witam Mam problem z ATEGO II 2010r z wskazówką poziomu paliwa. Podczas jazdy czy postoju poziom paliwa skacze w ciągu kilku minut od zera, do full paliwa, do połowy itd - nie ma zasady. Rusza się powoli, nie skacze. Wymieniłem czujnik na nowy oryginalny Mercedesa https://obrazki.elektroda.pl/3960164000_... Niestety nie pomogło. Mechanik...
Witam wszystkich mam problem z odpaleniem Atego 1823 2003r WDB9505361K850533. Kreci ale jakby nie dostawal paliwa swieci sie jakis blad MR Cylinder Failed, udalo mi sie odczytac jeszcze takie bledy MR 5228, Mr 5028, MR 5128, Mr 4806 moze ktos pomoze bo skonczyly mi sie pomysly. Przegladnolem cala instalacje jest w stanie idealnym. Moze ktos ma wiedze...
No tak tu masz rację tu ewidentnie brakuje mu paliwa bo nawet dymka nie puści ciśnienie doładowania na 6b obciążony koło 2.1 bar z kompa czyli za mało. Czujnik ciśnienia w kolektorze wymieniałem a temperatury cieczy i paliwa pokazuje dobrze wyjmę mu chyba jeszcze raz te wtryski i dam na stół do sprawdzenia a przy okazji zmierzę wychylenie tych dźwigienek....
01- przesuń przecinek o 2 w lewo - ciśnienie w 1. obwodzie 02- " " " " " 2 03- % paliwa w balonie 04- obroty silnika 05- temperatura silnika Z tego wynika, że silnik stał; ale pokazuje, że jest ok. Jak odpalisz, to porównaj odczyt dopiero po zbiciu osuszacza. Ale musisz sprawdzić połączenia czujników niemonitorowanych ( ręczny, podn. kabiny itd.)
Nie pamiętam w tej chwili kodów, ale jeśli to jest faktycznie kod doładowania proponuję sprawdzić czy się w intercoolerze nie zebrała woda. Atego ma tę wadę i trzeba od czasu do czasu "osuszyć" cooler. W drugiej kolejności filtr paliwa i cała paliwowa instalacja zasilania.
paliwa atego atego ciśnienie paliwa atego filtr paliwa
mikrofon bezprzewodowy nadajnik emulacja sterownika dmuchawa bezpiecznik
lodówka electrolux lodówka electrolux
Potencjometry Alps RK27 "Blue Velvet" - Katalog i Specyfikacja Ekranowanie: Aluminium vs Blacha Stalowa - Który materiał wybrać?