Błędy te to: 4249 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma przerwę, zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą LUB Nieprawidłowa prędkość przy czujniku prędkości obrotowej osi tylnej z prawej strony 4250 Nieprawidłowa prędkość przy czujniku prędkości obrotowej 'osi tylnej z prawej strony' 4151 Czujnik prędkości obrotowej przy...
Jeeli poza MR nie wyswietla żadnych danych modułu to znaczy, że nie ma z nim komunikacji - albo brak zasilania, albo uszkodzone przewody CAN. Gdzie najczęsciej się przecierają w Atego kiedys pisałem na forum.
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
Czujnik temperatury paliwa - przekroczony zakres pomiaru
INS 00508 Czujnik poziomu paliwa (przewód prawdopodobnie ma przerwę) INS 10908 Przewód diagnostyczny K ma przerwę lub zwarcie do plusa
Kable dochodzą dwa, na "jedynkę" czujnika niebiesko czarny, "dwójka" to masa (brązowy). Czujnik jest zwykły, oporowy z pływakiem. Pzdr. Jeśli dobrze rozumiem, to plusowy sygnał paliwa leci na kabelku niebiesko-czarnym ?
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam. Jak weźmiesz jeszcze kluczyk, to odpadnie konieczność zgrywania immobilizera. przyczyną było zepsucie pompowtryskiwacza Te silniki nie mają pompowtryskiwaczy. To nie jest Passat :) I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny...
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Tak, to jest ten zawór. :spoko:
przez cały czas świecą na tablicy rozdzielczej kontrolki: " UBAT " z wykrzyknikami Komunikat zawiadamia, że napięcie w sieci auta jest za niskie lub za wysokie. Zależnie od tego przed napisem "U Batt" pojawia się odp. znak: ">" lub "<". Można też skorzystać z multimetru. oraz " EDC ". Jeżeli wyświetla się EDC, to powinien w tym systemie być również...
Witam, Po zapaleniu świateł na wskaźniku "przybywa paliwa", a po zagaszeniu wraca do stanu poprzedniego. Co może być przyczyną? Jakiś spadek napięcia po zapaleniu świateł? Posiada ktoś może schemat podłączeń oraz samego licznika? Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem z Mercedesem Atego 823. 8 ton, 230 koni - to wszystko, co można wyczytać z twojej informacji. Ani roku produkcji, ani typu silnika - nie wysiliłeś się. Atego jest w produkcji już ponad ćwierć wieku - aktualnie trzecia generacja! powrotem cofa się paliwo. Przecież POWROTEM nadmiar paliwa COFA SIĘ do baku! Wszystko jest w najlepszym porządku!
Witam I jest wiele paliwa w zbiorniku? Sprawdź na pełnym.
Miałem błąd 9A0D07 – zmierzone ciśnienie paliwa na wlocie elementu 'Dozownik oleju napędowego' jest nieprawdopodobne. I EA0C02 oraz 980D0E. Wszystkie pojawiały się na przemian w momencie rozpoczynania procedury wypalania DPF. Wczoraj wymieniłem ten czujnik ciśnienia (czarny) na dozowniku i na chwilę obecną przy próbie wypalania wyskakuje tylko EA0C02.
Witam. Mercedes Atego rocznik 2006 r. Silnik 4249 cm³. Problemem jest płyn chłodniczy w paliwie. Po wyczyszczeniu układu, zalaniu paliwem 20 l i odpaleniu, po około 15 min zaczął przeplatać. Po wypompowaniu paliwa ze zbiornika okazało się, że w paliwie jest około 7 l płynu, i moje pytanie, gdzie może być przeciek? Podstawa filtra sprawdzona, z resztą...
Gerri, proszę o pomoc w Atego 1218 z 2004r 4cylindrowy silnik, vin-u nie znam. Nie działa wskaźnik paliwa i pokazuje się błąd INS E 01 0508. Doszedłem, że coś z plusem jest nie tak, ale prąd jest przy zbiorniku, więc co może być nie tak? Z góry wielkie dzięki.
sprawdź powrót paliwa do zbiornika, paliwo na wolnych wraca czy nie , jeszcze jedno odpowietrzenie zbiornika
U mnie sprawa była bardzo prosta, ale trochę zeszło z dojściem do tego. Rozsypała się jakaś złączka która zatkała przewód paliwa na zasilaniu. Po udrożnieniu wszystko wróciło do normy. Odkręć przewody najbliżej pompy i spróbuj dmuchnąć, jeśli nie pójdzie lub bardzo ciężko, masz odpowiedź.
Witam Proszę o pomoc jestem posiadaczem merc atego 1222 z 2008 roku i ostatnio wyświetla mi się błąd FR 0201 Sterowanie silnikiem CAN do MR w trybie jednoprzewodowym Podczas wyświetlania się tego błędu silnik chodzi jak by brakowało mu paliwa i nie ma pełnej mocy, ale nie zawsze się to dzieje. Moje pytanie czy to może być wiązka i gdzie szukać ewentualnie...
Chodzi i mercedes atego 2007r
Witam, dziś przy czyszczeniu filtrów itp zauważyłem coś dziwnego mianowicie przy wlocie i wylocie z filtra paliwa mam wkręcone identycznie dwa zawory zwrotne, jeden według mnie prawidłowo a drugi myślę że przeciwnie, tylko dlaczego i dlaczego mimo to auto normalnie jeździło? O ile wlot jest dobrze założony to wylot już nie ale tego zaworu nie da się...
Gdy wchodzę w komputerze samochodu i lecę po kolei wszystkie sterowniki (mr, fr, ins itd) wszędzie pokazuje "ok". Dziś zauważyłem że gdy stanę np na światłach na luzie to kontrolka po chwili zaczyna migać, wystarczy że dodam gazu to świeci ciągle. Podejrzewam że coś z paliwem na zasilaniu, bo gdy odkręcę np jeden przewód od obudowy filtra paliwa i wkręcę...
Witam. To co do tej pory udało mi się ustalić. Żeby malutka odpaliła trzeba pokręcić tak z 10 sekund chyba ,że się po pompuje. Jak odkręci się filtr paliwa to paliwo szybko ucieka z obudowy. Myślałem że winny jest ten zaworek co znajduję się w obudowie ( taki czarny grzybek) ale przeczytałem temat o atego gdzie przyczyną takiego stanu żeby były filtry...
problem ogarnięty oring filtra paliwa walnął
te MR 11215 to nie wiem nie robie w mercach ale edc to napewno sterowanie wtryskiem paliwa
Oj, ciśnienie paliwa ma pierwszorzędne znaczenie. Nie jeden nowiutki wtrysk został ugotowany przez śladowy dopływ paliwa. :)
Witam. Nabyłem MB Atego 2 1218 z 2005 r. niestety zauważyłem że brak jest światła stop na postoju. Po włączeniu zapłonu od razu wyskakuje błąd ABS i błędy INS :1116 , 0508 ( wskaźnik paliwa działa do momentu włączenia świateł -później opada) , 3038 (auto w manualu) , 3036 , 3010. Ponadto świruje obrotościomierz- czasami pokazuje z kosmosu obroty a czasem...
BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
ciśnienie w cylindrze ok, pozostaje mi zbadać ciśnienie paliwa, na oko sprawdzałem, jak silnik chodził to luzowałem nakrętki przy każdym wtryskiwaczu i na 2 słabiej leci, czyli jak by było słabe ciśnienie paliwa na 2 cylindrze, czekam na wskazówki...
My na Poczcie mamy same Iveca Eurocargo 5 lub 6 180 KM lub 220 KM. Poczta Polska zakupiła totalne włoskie badziewia na resorach, bez zawieszenia pneumatycznego, zbiorniki paliwa 120L, codziennie trzeba tankować je po trasie około 300 km, palą jak smoki te solówki 23L/100 km, są awaryjne cały czas, albo DPF się zapycha w nich, albo kontrolki oczyszczania...
A czy nieszczelny wtryskiwacz może być przyczyną schodzenia paliwa z pompki pld?
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
Witam mam problem z ategiem. Mianowicie raz działa dobrze a zaraz załącza się w tryb awaryjny obroty do 1200. /min wskaźnik paliwa raz pokazuje raz nie oraz wskaźniki od powietrza także pokazują zero. Jeżeli ktoś miał taką awarię to proszę o pomoc w rozwiązaniu. Dołączam numer Vin WDB9505021K455057
Mercedes Atego ciężko odpala gdy łapie trzeba pompować pedałem gdy złapie i odpali chodzi jak traktor co może być nie tak? Filtr paliwa wymieniony i odstojnik wyczyszczony.
Witam forumowiczów. Miałem przypadek z ciężkim odpalaniem i okazało się że zawór zwrotny paliwa powrotnego nie trzymał ciśnienia. Jest on umiejscowiony na górnej części bloku po lewej stronie między 3 a 4 pompą, wkręcony w blok na klucz 24, od góry wkręcony jest gruby powrót paliwa na klucz 22. Grzybek wypracował się i paliwo po kilku godzinach postoju...
3720 Awaria czujników zużycia hamulców 0902 Przewód komunikacyjny ma zwarcie do + /tu potrzeba schematu albo DAS pod ręką/ MR 1115 Czujnik temperatury paliwa - przekroczenie wartości, zwarcie, przerwa
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
Sprawdź jeszcze, czy pedał gazu jest nauczony (procedurę nauczania pedału gazu z klawiszy licznika zamieszczałem na forum). Wtedy pomimo naciśniętego gazu stan pedału może zostać rozpoznany przez sterownik FR jako nienaciśnięty - co jest jednym z warunków załączenia hamulca silnikowego. Samo zwarcie w dźwigience takiej sytuacji nie spowoduje - przyczyn...
Kolego ja ostatnio walczyłem z webastem też w atego i powiem Ci że cały problem był w pompie paliwa tzn: najpierw wydzieliła się parafina i wszystko zapchała objaw identyczny jak u Ciebie. Niestety poszła z dymem więc założyłem nową i okazało się że w zbiorniku z paliwem do webasto miałem tyle parafiny, że i ta go zassała więc wszystko rozebrałem pomyłem...
Gerri Witam mam taki problem z Atego z rana pali normalnie a jak się nagrzeje to komunikat CODE, kręci a nie odpala. Nie strzelają też zawory. mam rozebraną wiązkę. i już zrobioną tam gdzie była poprzecierana. Gdy ruszam tymi kablami to czasami zaskoczą zawory. Czy te elektrozawory od puszczania paliwa można podłączyć na krótko i gdzie one się znajdują....
Przewody sprawdzone były najpierw, zaworek ze zdjęcia też był przypchany ale też go wyczyściliśmy. Podciśnienie w zbiorniku paliwa wykluczyliśmy, bo na noc został ściągnięty korek wlewu paliwa. Jakie ciśnienie ma być na bloku ? A może ktoś obeznany na północnym mazowszu zająłby się autem ?
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
ja miałem podobny przypadek w atego 1228 okazało sie że oring na filtrze paliwa był zbyt cienki i łapał powietrza
Witam Mam problem z ATEGO II 2010r z wskazówką poziomu paliwa. Podczas jazdy czy postoju poziom paliwa skacze w ciągu kilku minut od zera, do full paliwa, do połowy itd - nie ma zasady. Rusza się powoli, nie skacze. Wymieniłem czujnik na nowy oryginalny Mercedesa https://obrazki.elektroda.pl/3960164000_... Niestety nie pomogło. Mechanik...
No tak tu masz rację tu ewidentnie brakuje mu paliwa bo nawet dymka nie puści ciśnienie doładowania na 6b obciążony koło 2.1 bar z kompa czyli za mało. Czujnik ciśnienia w kolektorze wymieniałem a temperatury cieczy i paliwa pokazuje dobrze wyjmę mu chyba jeszcze raz te wtryski i dam na stół do sprawdzenia a przy okazji zmierzę wychylenie tych dźwigienek....
Witam wszystkich mam problem z odpaleniem Atego 1823 2003r WDB9505361K850533. Kreci ale jakby nie dostawal paliwa swieci sie jakis blad MR Cylinder Failed, udalo mi sie odczytac jeszcze takie bledy MR 5228, Mr 5028, MR 5128, Mr 4806 moze ktos pomoze bo skonczyly mi sie pomysly. Przegladnolem cala instalacje jest w stanie idealnym. Moze ktos ma wiedze...
01- przesuń przecinek o 2 w lewo - ciśnienie w 1. obwodzie 02- " " " " " 2 03- % paliwa w balonie 04- obroty silnika 05- temperatura silnika Z tego wynika, że silnik stał; ale pokazuje, że jest ok. Jak odpalisz, to porównaj odczyt dopiero po zbiciu osuszacza. Ale musisz sprawdzić połączenia czujników niemonitorowanych ( ręczny, podn. kabiny itd.)
Nie pamiętam w tej chwili kodów, ale jeśli to jest faktycznie kod doładowania proponuję sprawdzić czy się w intercoolerze nie zebrała woda. Atego ma tę wadę i trzeba od czasu do czasu "osuszyć" cooler. W drugiej kolejności filtr paliwa i cała paliwowa instalacja zasilania.
Przewody od lampy idą do góry do głównej "rozdzielni?" wiec wychodzi że zwarcie jest w wiązce z przodu samochodu. Ten błąd od pedału hamulca też może być z tym powiązany? Dodam rownież, że jak wciskam hamulec to wskaźnik od paliwa idzie w prawo w kierunku pełnego.
nakrętki to zbędna sprawa W miejscu przylegania nakrętki do końcówki-jedne są stożkowe, drugie płaskie. Nie widać na pierwszy rzut oka :) Ciśnienie paliwa to jest?
Witam, problem dotyczy samochodu jak w temacie- atego 1823 z 2001 roku, przebieg 690000 km. Moje atego czasami podczas jazdy nie pali na 1 cylinder. Ostatnio wymieniłem pompę paliwa (kupiłem oryginalną), po jej wymianie dynamika auta poprawiła się, ale....po jakimś czasie auto zaczęło mi przerywać. Okazało się, że oring na 6 króćcu (wtrysku) był nieszczelny-...
zarówno przełącznik zespolony kierunków jak i włącznik świateł okazał się dobry, sprawdziłem podpinając do innego Atego. nie wiem czy zwarcie na + w przewodach czujnika paliwa może mieć na to wpływ? Może ktoś się wypowie na ten temat. Dodano po 5 zarówno przełącznik zespolony kierunków jak i włącznik świateł okazał się dobry, sprawdziłem podpinając...
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
I tu się mylisz koniol. Pompy jeśli chodzą na dobrym paliwie i nie dostają powietrza z dziurawego układu, silnik nie został przegrzany, to są nie do zajechania. Silniki mają po 1,2 - 1,5 miliona na zegarku a pompy nie były ruszane. Wtryskiwacze wytrzymują połowę z tego przebiegu, potem zwiększają koszty. :) Jak ktoś chce jeździć na niesprawnych wtryskach...
Witam. Może mi ktoś podpowiedzieć jakie ma być ciśnienie paliwa po wkreceniu manometru w miejsce czujnika temperatury paliwa? U mnie na wolnych jest 2 bar a na wyższych dochodzi do 5 bar.układ paliwowy wyczyscilem, nieszczęsne zaworki też sprawdzone.
dziś było trochę lepiej niż zwykle. Być może jest zależność od ilości paliwa w baku dziś było poniżej połowy do tej pory prawie zawsze pełny lub więcej niż pół. Wtryski były oddane na komputerowe sprawdzanie ale jak się to odbyło to nie wiem ale na każdym znalazło się wytłoczenie z datą i jakimiś numerem na każdym jednakowe. Podkładki pod wtryski założone...
Witam mam problem mercedes atego 815 pojechałem na urlop auto stało 6 dni a następnie zaczęło samo kręcić rozrusznikiem. Zapłon świeci bez kluczyka tak jak by był włączony za pomocą kluczyka. Wskaźniki wskazują stan paliwa powietrza w układzie oraz świecą się kontrolki te które świecą się po włączeniu zapłonu. Tak jak wspomniałem rozrusznik cały czas...
Panowie,mam problem z moin MB Jadąć dzisiaj w nocy zapaliła mi się zamoczynnie kontrolka od długich swiateł (mimo ze jechałem na kótkich)i wszystkie światła zgasły. Paliły się tylko obrusówki na kabinie kierunki z tyłu światłem ciągłym oraz lekko żażyły się kierunki z przodu auta. Awaryjnę strasznie szybko migały jak wł. na wyświetlaczu pojawiła się...
Zauważyłem też ze jak włącze światła i pociągne dźwignie od długich to włączy się zapłon tak jakbym przekręcił kluczyk Zwarcie włókien na jednej z żarówek H4. Było już o tym na forum. Wyjmij obie i sprawdź - prawdopodobnie ta co nie świeci robi zwarcie. wariuje też wskaźnik stanu paliwa. Jak zatankuje auto do pełna to po paru minutach jazdy wskazówka...
"Dodam że samochód ciężko odpala rano lub nawet jak postoi pół godziny,w serwisie zmienili pompę paliwową nie pomogło, w końcu zmienili filtr paliwa i jakąś uszczelkę kwitując naprawę że auto sprawne.A faktycznie auto pod rząd odpala bez problemu,lecz jedynie jak postoi 30min.to już trudniej odpala. Sprawdzane były przewody paliwowe,filtry. Witam. Miałem...
dzieki za info a czytałem też na innym poście że może to być Króciec dopływu paliwa do filtra musze to też sprawdzić jak bede cos wiedział wiecej bede sie odzywał
Do serwisu pod warunkiem, że paliwa nie zatankowałeś do Ad Blue. :) 6820 Ciśnienie powietrza w układzie oczyszczania spalin jest za wysokie.
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu. Potrafi pracować tak kilka minut po czym gaśnie i...
Piszesz co ci ślina na język przyniesie... * Wypięta kostka od któregoś wtrysku No tak - wtrysk nie pracuje, i nie ma spadku mocy. Genialne! To może wypnijmy wszystkie wtryski - jaka oszczędność paliwa będzie! (bez spadku mocy oczywiście) Ale w Atego nie ma wtyczek na wtryskach... * Do wymiany tylni czujnik na listwie W Atego '98 nie ma również listwy....
Witam! Jestem nowym użytkownikiem Mercedesa Atego 815 i nie wiem co oznaczają błędy fr 2620 i mr 1 4038 ktoś mógłby jaśniej opisać co te błędy oznaczają? I czy wciśnięcie przycisku reset na tablicy pomoże? jeśli nie to jak te błędy najlepiej skasować? Rownież autko powyżej 60 km/h zaczyna bardzo głośno pracować, mam wrażenie że silnik wpada w jakies...
EDC Eletronic Diesel Conttrol Elektroniczna regulacja silników ZS Ogólna nazwa elektronicznych systemów sterujących stosowanych w silnikach wysokoprężnych. W systemach tych regulowane są za pośrednictwem siłowników i zaworów elektromagnetycznych następujące parametry: początek tłoczenia paliwa, wielkość dawki paliwa czas trwania wtrysku, ciśnienie wtrysku....
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
Po pierwsze, pedał gazu po wymianie musi być nauczony. Obroty silnika nie wzrosną jeśli będzie czujnik położenia biegu N niesprawny, oraz czujniki położenia sprzęgła. Słaby dopływ paliwa też może być, ale to byś napisał, że się dławi i nierówno pracuje.
Witam. Jak w temacie. Posiadam autko mercedes Atego 1217 1998 rok. Wrociłem właśnie od kolegi z serwisu, wymieniałem filtry paliwa oleju i olej. Po odpaleniu po wymianie autka Wyskoczył błąd EDC i pedał gazu nie reagował. Po chwili komp wywalił błąd FR 1 7070. Na elektrodzie wyczytałem ze jest nie nauczoy pedał gazu. Kolega Geri pisał ze juz był podawany...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Mercedes atego E6 WDB 96702510063432 olej w fitrze paliwa i osuszaczu, przebieg 320 000 km silnik ma lekki przedmuch, czyżby silnik do remontu, czy raczej dwie turbiny?
Możesz tak sprubować powinien wyrzucić jakiś błąd.Ale jak zasilania na kostce przy piecu masz dobre i czujniki posprawdzasz na piechotę każdy z kolejna i są dobre,pompa paliwa i silnik na krótko chodzą to pewnie sterownik poległ.No chyba że się zablokował po zbyt wielu próbach startu.
Teraz jak się błąd powtórzy to Ty nam pomóż. Przed pytaniem o to co robić, podaj nam jakie jest podciśnienie paliwa przed filtrem, jakie ciśnienie w bloku silnika na wolnych obrotach i 1500, jaki spadek i w jakim czasie ciśnienia w obu obwodach silnika na zimnym i ciepłym silniku. Jeśli taki występuje. :)
Pytałem jaka jest różnica w wysokości między prawą a lewą stroną. Ważne też gdzie mierzysz. Jaka różnica w zaprogramowanej tolerancji, ile zbiorników paliwa masz po jednej stronie, jakie podkładki pod resory na pierwszej osi itp. wszystko ma wpływ. Połóż na tylnej osi pod ramą jednakowe podpory i spuść powietrze z poduszek. Jęśli będzie krzywo to szukaj...
Witam. Zauważyłem że w zbiorniku wyrównawczym na wierzchu jest paliwo. Jest tego spora ilość. Którędy się dostaje do ukł. chłodzenia, gdzie może być nieszczelność? Oringi na pompkach, wtryski, coś z podstawą filtra paliwa? Proszę o radę może dam radę samemu ogarnąć na placu pod chmurką? Silnik pracuje poprawnie i nie ma trudności z rozruchem.
Oczywiście, że to powrót paliwa z głowicy.
W mercedesie atego 12 23 rok 2001 zapala się błąd ecu mr5327 i brak mocy oraz rzuca silnikiem, ostatnio były wymieniane fitry paliwa ale przez 2000km było ok, przy jeździe z góry lub bez wciśniętego pedału gazu błędy gasną . Czyli gdy nie ma obciążenia. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki ponieważ auto mam 1500km od polski. pozdr
Witam wszystkich. Na forum jestem nowy ale MB mam od 6 lat i nie potrafie sobie poradzic z jednym autem. Gdy przyszly mrozy Atego zaczęlo wariowac - spadek mocy, czasem przepalil puszczajac dymek itp. wymienilem turbo, przewody paliwowe, smok paliwa i nadal jest problem z spadkiem mocy. Wyskakuja nastepujace bledy: * MR aE02 1 1818 * MR 04244 60840....
Witam. Poszukuję schematu tablicy wskażników,i podłączenia kostek do w/w tablicy w Mercedesie Atego. Jest taki problem że wskażniki powietrza,paliwa,wody,niedziałają i wyświetlacz nic nie wskazuje. Jak by ktoś mógł mi pomóc to z góry Dziękuje.
Witam, Problem z Mercedesem Atego 1223 rocznik '99 972.899 VIN:WDB9702671K399452 przybywa oleju w silniku, gdzieś paliwo dostaje się do miski olejowej. Pytanie brzmi w którym miejscu jest taka możliwość, żeby paliwo dostawało się do oleju? Pozdrawiam
Sterownik silnika nawalił. Paliwo zawsze leci do wtrysków.
witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
Jak rozumieć, że jest paliwo na wtryskach, jest to prawdziwe ciśnienie, aż targa rurkami?? sądzę, że paliwo cofa się do zbiornika.
Witam, problem jak w tytule, wystąpił po zapowietrzeniu układu po braku paliwa. Początkowo odpalał po ok. 4-5 s. kręcenia, potem przestał odpalać. Po odpaleniu z "plaka" od razu pracuje równiutko, moc pod obciążeniem O.K. Wymieniony filtr paliwa, oczyszczony filtr wstępny, zaworek powrotny trzyma, napięcie sterujące na pompy jest. Z samochodu odpalającego...
częściej wsysa olej do paliwa. Wtryskowa pompa. Oringi na wtryskiwaczach tak.
Stokrotne dzięki Gerri, jesteś Wielki! Po wlutowaniu rezystorów tablica ożyła. :D Nie działa mi jeszcze wskaźnik poziomu paliwa(nie działał już wcześniej). Czy wiesz może który pin na wtyczkach łączy się do czujnika poziomu paliwa(przypuszczam, że może być przerwa w wiązce, bo czujnik jest sprawny)?
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
No tak: Atego. Od prawie dwudziestu lat robione w jednym, niepowtarzalnym modelu. Nie dzieli się na "małe" (do 15 ton) i "duże" (powyżej 15 ton), nie ma żadnej różnicy czy to pierwsza, druga, czy trzecia seria. Każdy z nich ma inny schemat elektryczny. :-/ nie pokazuje ciśnienia powietrza w zbiorniku Niby w jakim zbiorniku? Spryskiwacza? Paliwa? Płynu...
Witam! W moim atego 1223 występuje następujący problem: po postoju, kiedy kręcę rozrusznikiem załapuje na 1-2 tłoki, po jakimś czasie zaczyna pracować na wszystkie. Później w czasie jazdy pracuje równo bez spadków mocy po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika, po paru minutach sytuacja powtarza sie. Ostojnik czysty, filtr wymieniony, paliwo dobre. Prosze...
Wszystko sprawdzone caly układ paliwowy od baku po wtryski Samochód powyżej 5 stopni pali na dotyk jak temperatura spadnie poniżej 5 stopni zaczyna się problem im więcej mrozu tym gorzej, przy -7 juz praktycznie nie odpala. Dadam ze paliwo zimowe, zawory wyregulowane kompresja silnika w normie. Żadnych błedów na diagnostyce.
https://obrazki.elektroda.pl/7612612400_... Jak luzuje ten przewod tryska paliwo z powietrzem. W inny sposób nie odpowietrzałem.
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Witam, w ATEGO 815 z 2005r. pojawił mi się KOD 3604 przy diagnostyce i zaświeciła pomarańczowa kontrolka na liczniku (przednia kabina z kołami) pod wskaźnikiem paliwa. Wg AUTO-COM-a to "Diagnostyka masy elektrycznej zaworu 1; zasilanie/ linia zasilająca zwarta do masy - priorytet 1 - Stały. W parametrach czasu rzeczywistego pokazuje, że ZACISK 30A -...
Górski jest ok. Czujnik sterowania w kolektorze ssącym także.... Pozostało mi na dzień dzisiejszy sprawdzić tylko pompy./nawet ciśnienie wstępne jest ok 4,6bar-.Pompa wstępna jest także ok na biegu jałowym w odpływ idzie około 2l paliwa/.Ale dzięki za podpowiedzi "co dwie głowy to nie jedna".Pozdrawiam
Witam jak w temacie atego 1218 2003r ciężko pali na ciepłym silniku temat walkowany ale nikt nic konkretnego nie pisze. Więc kiedy auto jest zimne pali od strzała na ciepłym po 10 min postoju zapali odrazu a po 20 min kręci z 10 sek. Zanim odpali. Pompa niskiego ciśnienia wymieniona tak samo filtry sprawdzona kulka nyple na dolocie paliwa odpowietrznik...
Potrzebuje na gwałt wyczyszczenie Atego 817 2000r na 93c86 Nr sterownika: a0414462240, 0004467840 Auto stoi na stacji paliw a na dworze -2 wiedz odpada robienie czegokolwiek, do tego to laweta z zapchanymi autami to nawet ciężko było by to zcholować. Jak trzeba zapłacę lub podaruje punkty Zczytałem z tego proszę o sprawdzenie, i czy tylko z tego wystarczy...
Ins00508 usterka czujnika poziomu paliwa, lub jego obwodu ( przerwa/zwarcie). Fr 01723 usterka czujnika biegu neutralnego, lub jego obwodu (przerwa/zwarcie). CODE na desce podczas odpalania oznacza że immo nie wykryło kodu kluczyka, przyczyna rozkodowany kluczyk, lub od razu po włożeniu kluczyka do stacyjki przekręcasz go w pozycję rozruchu a system...
atego paliwa atego ciśnienie paliwa atego filtr paliwa
demontaż mastercook naprawa kluczyków immobilizer jednostki kontrolne
wzmacniacz słuchawkowy wzmacniacz słuchawkowy
Rozbieżność kolorów w telewizorze Samsung Plano: przyczyny i rozwiązania Zbyt niskie napięcie jałowe w spawarce inwertorowej