Uszczelka to jedno ale jeśli pod wtryskiwaczem jest obsada wtrysku to najczęściej ta drogą paliwo miesza się z płynem .
Witam. Mam problem z Mercedesem Atego 823. Po zgaszeniu, powrotem cofa się paliwo.
Wymiana uszczelniaczy na wtryskach rozwiązała problem.
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Witam, u mnie okazał się błąd komputera i do tego wymieniłem urządzenie dawkujące paliwo do wypalania DPF, oczywiście po drodze nocą, na razie jest OK. Dodano po 1 Nie zawsze czujnik faz rozrządu, jak masz możliwość, podmień od kogoś. U mnie wymieniłem ten czujnik bez sensu, 1500 w plecy.
sprawdź powrót paliwa do zbiornika, paliwo na wolnych wraca czy nie , jeszcze jedno odpowietrzenie zbiornika
Witam. To co do tej pory udało mi się ustalić. Żeby malutka odpaliła trzeba pokręcić tak z 10 sekund chyba ,że się po pompuje. Jak odkręci się filtr paliwa to paliwo szybko ucieka z obudowy. Myślałem że winny jest ten zaworek co znajduję się w obudowie ( taki czarny grzybek) ale przeczytałem temat o atego gdzie przyczyną takiego stanu żeby były filtry...
A jak wymieniales olej to wymieniales filtr paliwa?? Mialem niedawno podobny problem z Atego. Tez schodzilo paliwo jak troche postal. Okazalo sie ze problemem byly oringi na filtrze paliwa. Pomimo tego ze do nowego filtra (zamiennika chyba Hengst) byly dolaczone nowe oringi to po wymianie na oryginalne z ASO (za kilka zl za szt) problem ustal i juz...
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
Wszystko sprawdzone caly układ paliwowy od baku po wtryski Samochód powyżej 5 stopni pali na dotyk jak temperatura spadnie poniżej 5 stopni zaczyna się problem im więcej mrozu tym gorzej, przy -7 juz praktycznie nie odpala. Dadam ze paliwo zimowe, zawory wyregulowane kompresja silnika w normie. Żadnych błedów na diagnostyce.
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
https://obrazki.elektroda.pl/7612612400_... Jak luzuje ten przewod tryska paliwo z powietrzem. W inny sposób nie odpowietrzałem.
witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
Witam forumowiczów. Jestem w trasie i niestety auto uległo awarii. Wyskakuje błąd MR. Rozrusznik raczej pracuje normalnie, a problemem jest brak podawania paliwa. Otworzyłem filtr paliwa i paliwo uciekło, bo był praktycznie pusty. Samochód normalnie jechał natomiast po zatrzymaniu się na przerwę nie chce już odpalić. Czy to może być wina jakiegoś czujnika?...
Sterownik silnika nawalił. Paliwo zawsze leci do wtrysków.
Witam Mam problem z Mercedesem Atego czasami pali dobrze a czasami trzeba długo kręcić tak jakby się zapowietrzał, na zimnym silniku pali lepiej. Przebieg auta jest 243 tys km Były zmieniane filtry oringi nowe kopułki na filtry uszczelka między filtrem a blokiem robili to mechanicy była chwilowa poprawa ale nadal po chwilowym postoju trzeba długo kręcic...
Witam Filtry i oringi oryginalne, w filtrze wstępnym przy kulce było trochę syfu ale po wyczyszczeniu nic nie pomogło. Pozdrawiam Archiwum elektrody już pęka od podobnych tematów. :) Jedna z najstarszych przyczyn zimowego nieposłuszeństwa to zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak miałeś paprochy pod kulką to i sprawdź króciec dolotu paliwa do filtra....
Jak rozumieć, że jest paliwo na wtryskach, jest to prawdziwe ciśnienie, aż targa rurkami?? sądzę, że paliwo cofa się do zbiornika.
Wałek rozrządu z "okrągłymi" krzywkami. W silnikach np. om926 z lat 2003-2006 mamy na 100 autobusów aż 5 wałków do wymiany. Mierzy się wysokość na ile krzywka podnosi dźwigienkę. Wymiar nie pamiętam. Nie było mowy o kompresji nie komputerem mierzone tylko manometrem. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, temperatury i ciśnienia doładowania mają też...
A może po prostu dymi, po paliwo które mu podlewa, nie spala się przy tak małej ilości powietrza, nie koniecznie spowodowane to jest już na etapie wtrysków...
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Witam! W moim atego 1223 występuje następujący problem: po postoju, kiedy kręcę rozrusznikiem załapuje na 1-2 tłoki, po jakimś czasie zaczyna pracować na wszystkie. Później w czasie jazdy pracuje równo bez spadków mocy po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika, po paru minutach sytuacja powtarza sie. Ostojnik czysty, filtr wymieniony, paliwo dobre. Prosze...
a więc, paliwo dochodzi do pompy(2 cylinder) , ale nie jest wtryskiwane do komory, impuls z ecu dochodzi badałem żarówką, czyli pompa do wymiany? dodaje foto : http://obrazki.elektroda.net/42_12898343... Gerri nie pompę tylko wtrysk
Silnik nierówno pracuje, luzując rurkę od wtrysku nie ma żadnej reakcji na silniku. Podstawiłem komputer sterujący silnikiem. Kupiłem drugi silnik, ze starego przełożyłem pompki i wtryski. W tamtym starym myślałem że silnik padł bo dostało się paliwo do oleju i jadąc silnik dostał maksymalnych obrotów, powstała ogromna ilość dymu za samochodem. jak...
"Dodam że samochód ciężko odpala rano lub nawet jak postoi pół godziny,w serwisie zmienili pompę paliwową nie pomogło, w końcu zmienili filtr paliwa i jakąś uszczelkę kwitując naprawę że auto sprawne.A faktycznie auto pod rząd odpala bez problemu,lecz jedynie jak postoi 30min.to już trudniej odpala. Sprawdzane były przewody paliwowe,filtry. Witam. Miałem...
Masz ten "zgaszony" błąd w pamięci, odczytaj. Pewnie będzie regulacja pomp. A jasny dym po odpaleniu może być z kilku przyczyn. Może przepalał płyn chłodniczy z cylindra, paliwo z lejącego wtrysku, wodę z olejem z intercoolera, popękane pierścienie albo tłok... Ale od straszenia to są wiedźmy. :)
Zacznij od wypłukania całego układu wodą destylowaną i sprawdzenia czy AdBlue nie zajeżdża paliwem. :) 80% usterek to zatkany dyfuzor albo paliwo w czynniku. Przy zatkanym dyfuzorze połowa na własne życzenie. Kierowca gasi silnik bez nabicia powietrza na wszystkie zbiorniki albo odłącza akumulatory zanim dyfuzor się przedmucha.
Końcówki, nakrętki i sprężyny zamienione i potwierdzam, że pasuje. Gość od wtrysków powiedział że te nakrętki to zbędna sprawa ale nie zaszkodzi. Niestety wtryski to nie była jego bolączka. Nie można odpowietrzyć 4 cylindra. Przy luzowaniu przewodu na 4 pompie ile by nie czekać wylatuje paliwo z bąbelkami powietrza. Po po próbie wejścia na wysokie obroty...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Witam. Mam całkiem podobny problem z takim samym atego co w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... temat zamknięty więc piszę nowy. Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, zmieniłem uszczelniacze na pompkach, wymieniłem zawór zwrotny, wymieniłem pompę paliwa. Byłem u kilku mechaników to bawili...
Odkręć złączkę doprowadzającą paliwo do filtra i króciec łączący przewód z filtrem, sprawdź czy nie siedzą tam jakieś paprochy. Możesz też sprawdzić zawór zwrotny na bloku silnika, ma mieć pełne otwarcie dopiero przy 4,5 bara.
No tak. Bo wszyscy producenci mają tylko na myśli dobro konsumenta i nie robią produktów które się psują, często akurat po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Tylko robią produkty które kopisz raz i cieszysz się nim latami. I robią też wszystko tak żeby można było łatwo i tanio naprawić. No i muszę się przyznać że przeoczyłem naklejkę na prostowniku...
Jeżeli kolego nikt do tej pory nie podmieniał sterownika silnika, to masz auto WDB 970 225 i według obrazka [URL=http://www.catcar.info/mercedes/?l=...
Cześć, Mercedes Atego Euro 6 Podczas jazdy czasem zapala się check i zaczyna mocno falować obrotami. Trwa to max. minutę i check gaśnie. Na komputerze błędy: 9d000a - Górna wartość graniczna regulacji ciśnienia w kolektorze rozprowadzającym paliwo jest osiągnięta. 9d0010 - Zadane ciśnienie w kolektorze rozprowadzającym paliwo nie jest osiągane. To może...
Wznawiam temat bo problem nie rozwiązany. Rozrusznik podmieniany z innego auta, dalej ten sam problem. Sprawdzony zaworek zwrotny przy filtrze wstępnym, wymienione filtry i oringi na orginały, wymienione oringi przy wtryskach i rurkach dolotowych. W przypadku atego znajdowałem informację o jakimś zaworze przelewowym,ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji...
Czy nie był wymieniany licznik (BRAMA) lub jakiś sterownik? W w Dasie wszystkie tego tupu parametry się programuje jak pojemność zbiornika rodzaj misy olejowej itd.
Czujnik temperatury paliwa - przekroczony zakres pomiaru
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Witam, Po zapaleniu świateł na wskaźniku "przybywa paliwa", a po zagaszeniu wraca do stanu poprzedniego. Co może być przyczyną? Jakiś spadek napięcia po zapaleniu świateł? Posiada ktoś może schemat podłączeń oraz samego licznika? Z góry dziękuję za pomoc.
INS 00508 Czujnik poziomu paliwa (przewód prawdopodobnie ma przerwę) INS 10908 Przewód diagnostyczny K ma przerwę lub zwarcie do plusa
Trochę po czasie ale może komuś się przydać. Podmiana czujnika na nowy oryginał, wymiana korpusu filtra, pompy zasilającej, zaworu upustowego, uszczelniaczy na pompach, nic nie dała. Za radą starego mechanika przedmuchałem sprzęgło przez dolne okienko i port czujnika silnym strumieniem sprężonego powietrza (wąż 1/2") w trakcie pracy silnika. Zanieczyszczenia...
Te zawory dzialaja prawidłowo, w momencie wkręcenia przewodów paliwowych zostają otwarte, dlatego samochód działał prawidłowo.
Tak, to jest ten zawór. :spoko:
Kable dochodzą dwa, na "jedynkę" czujnika niebiesko czarny, "dwójka" to masa (brązowy). Czujnik jest zwykły, oporowy z pływakiem. Pzdr. Jeśli dobrze rozumiem, to plusowy sygnał paliwa leci na kabelku niebiesko-czarnym ?
Jakie jest ciśnienie paliwa za filtrem na wolnych obrotach bo tego nie podales
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Oj, ciśnienie paliwa ma pierwszorzędne znaczenie. Nie jeden nowiutki wtrysk został ugotowany przez śladowy dopływ paliwa. :)
paliwo atego atego ciśnienie paliwo czujnik paliwo atego
mercedes aktualizacja nawigacji deska kontrolki toyota panda czujnik
nawilżacz powietrza liebherr zamrażarka
Pioneer SX-P720 - brak dźwięku, cichy szum w głośnikach Wymiana płyty głównej w smartfonie Motorola