Witam. Mam problem z Mercedesem Atego 823. Po zgaszeniu, powrotem cofa się paliwo.
Uszczelka to jedno ale jeśli pod wtryskiwaczem jest obsada wtrysku to najczęściej ta drogą paliwo miesza się z płynem .
Wymiana uszczelniaczy na wtryskach rozwiązała problem.
Napisz jaki masz w tym aucie przebieg.Według mnie problem tkwi w układzie zasilania paliwem.
mój przypadek z mercedesem wypracowana pompa zasilająca można wyjąć zaworek przed filtrem paliwa i pomorze lżej zasysać paliwo.
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
sprawdź powrót paliwa do zbiornika, paliwo na wolnych wraca czy nie , jeszcze jedno odpowietrzenie zbiornika
Sterownik silnika nawalił. Paliwo zawsze leci do wtrysków.
Jak rozumieć, że jest paliwo na wtryskach, jest to prawdziwe ciśnienie, aż targa rurkami?? sądzę, że paliwo cofa się do zbiornika.
A jak wymieniales olej to wymieniales filtr paliwa?? Mialem niedawno podobny problem z Atego. Tez schodzilo paliwo jak troche postal. Okazalo sie ze problemem byly oringi na filtrze paliwa. Pomimo tego ze do nowego filtra (zamiennika chyba Hengst) byly dolaczone nowe oringi to po wymianie na oryginalne z ASO (za kilka zl za szt) problem ustal i juz...
witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
Trochę po czasie ale może komuś się przydać. Podmiana czujnika na nowy oryginał, wymiana korpusu filtra, pompy zasilającej, zaworu upustowego, uszczelniaczy na pompach, nic nie dała. Za radą starego mechanika przedmuchałem sprzęgło przez dolne okienko i port czujnika silnym strumieniem sprężonego powietrza (wąż 1/2") w trakcie pracy silnika. Zanieczyszczenia...
Witam, mam problem z moim Mercedesem, po 2 -3 godzinach postoju samochód ciężko odpala, a jak go odpalam raz za razem to pali na dotyk, czasem jest tak że ładnie zapala a czasem jest tragedia tak jak by mu się paliwo cofało. Celowałem na czujnik położenia wału ale mechanik stwierdził że wadą jest coś z paliwem, a pod komputer nie da się podłączyć, coś...
Czujnik temperatury paliwa - przekroczony zakres pomiaru
Oj, ciśnienie paliwa ma pierwszorzędne znaczenie. Nie jeden nowiutki wtrysk został ugotowany przez śladowy dopływ paliwa. :)
Od końca, nowy załapie od razu, troszkę dojechany musi pokręcić parę obrotów. 3 sekundy to nie taki duży problem. Jak paliwko będzie OK to i odpalanie się poprawi. Po wymianie, demontażu filtra paliwa, Atego ciężko odpala, taka ich uroda, trzeba wymianę robić szybko by nie zdążył się zapowietrzyć na dobre albo zalewać komorę przed założeniem filtra....
Witam! W moim atego 1223 występuje następujący problem: po postoju, kiedy kręcę rozrusznikiem załapuje na 1-2 tłoki, po jakimś czasie zaczyna pracować na wszystkie. Później w czasie jazdy pracuje równo bez spadków mocy po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika, po paru minutach sytuacja powtarza sie. Ostojnik czysty, filtr wymieniony, paliwo dobre. Prosze...
https://obrazki.elektroda.pl/7612612400_... Jak luzuje ten przewod tryska paliwo z powietrzem. W inny sposób nie odpowietrzałem.
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Wszystko sprawdzone caly układ paliwowy od baku po wtryski Samochód powyżej 5 stopni pali na dotyk jak temperatura spadnie poniżej 5 stopni zaczyna się problem im więcej mrozu tym gorzej, przy -7 juz praktycznie nie odpala. Dadam ze paliwo zimowe, zawory wyregulowane kompresja silnika w normie. Żadnych błedów na diagnostyce.
Chodzi mi o zawór utrzymujący ciśnienie paliwa. Znajduje się w bloku silnika OM906LA. Zawór ten posiada cewkę i wychodzą z niego kable. Moje pytanie dotyczy zasady działania tego zaworu. Czy jest sterowany impulsem z komputera? Czy otwiera sie pod wpływem ciśnienia paliwa?
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
No to paliwo w oleju, nie sądzę, aby trzeba było ściągać głowicę. Z pompą może być dobry trop.
Witam Filtry i oringi oryginalne, w filtrze wstępnym przy kulce było trochę syfu ale po wyczyszczeniu nic nie pomogło. Pozdrawiam Archiwum elektrody już pęka od podobnych tematów. :) Jedna z najstarszych przyczyn zimowego nieposłuszeństwa to zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak miałeś paprochy pod kulką to i sprawdź króciec dolotu paliwa do filtra....
Kable dochodzą dwa, na "jedynkę" czujnika niebiesko czarny, "dwójka" to masa (brązowy). Czujnik jest zwykły, oporowy z pływakiem. Pzdr. Jeśli dobrze rozumiem, to plusowy sygnał paliwa leci na kabelku niebiesko-czarnym ?
Witam Mam problem z Mercedesem Atego czasami pali dobrze a czasami trzeba długo kręcić tak jakby się zapowietrzał, na zimnym silniku pali lepiej. Przebieg auta jest 243 tys km Były zmieniane filtry oringi nowe kopułki na filtry uszczelka między filtrem a blokiem robili to mechanicy była chwilowa poprawa ale nadal po chwilowym postoju trzeba długo kręcic...
Końcówki, nakrętki i sprężyny zamienione i potwierdzam, że pasuje. Gość od wtrysków powiedział że te nakrętki to zbędna sprawa ale nie zaszkodzi. Niestety wtryski to nie była jego bolączka. Nie można odpowietrzyć 4 cylindra. Przy luzowaniu przewodu na 4 pompie ile by nie czekać wylatuje paliwo z bąbelkami powietrza. Po po próbie wejścia na wysokie obroty...
Witam forumowiczów. Jestem w trasie i niestety auto uległo awarii. Wyskakuje błąd MR. Rozrusznik raczej pracuje normalnie, a problemem jest brak podawania paliwa. Otworzyłem filtr paliwa i paliwo uciekło, bo był praktycznie pusty. Samochód normalnie jechał natomiast po zatrzymaniu się na przerwę nie chce już odpalić. Czy to może być wina jakiegoś czujnika?...
Te zawory dzialaja prawidłowo, w momencie wkręcenia przewodów paliwowych zostają otwarte, dlatego samochód działał prawidłowo.
Kolego ja ostatnio walczyłem z webastem też w atego i powiem Ci że cały problem był w pompie paliwa tzn: najpierw wydzieliła się parafina i wszystko zapchała objaw identyczny jak u Ciebie. Niestety poszła z dymem więc założyłem nową i okazało się że w zbiorniku z paliwem do webasto miałem tyle parafiny, że i ta go zassała więc wszystko rozebrałem pomyłem...
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Błędy te to: 4249 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma przerwę, zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą LUB Nieprawidłowa prędkość przy czujniku prędkości obrotowej osi tylnej z prawej strony 4250 Nieprawidłowa prędkość przy czujniku prędkości obrotowej 'osi tylnej z prawej strony' 4151 Czujnik prędkości obrotowej przy...
Oczywiście, że to powrót paliwa z głowicy.
Masz ten "zgaszony" błąd w pamięci, odczytaj. Pewnie będzie regulacja pomp. A jasny dym po odpaleniu może być z kilku przyczyn. Może przepalał płyn chłodniczy z cylindra, paliwo z lejącego wtrysku, wodę z olejem z intercoolera, popękane pierścienie albo tłok... Ale od straszenia to są wiedźmy. :)
Obwód ładowania uszkodzony Czujnik, turbina, chłodnica powietrza i jej kolektory, dopływ i ciśnienie paliwa... Szukaj.
Zacznij od wypłukania całego układu wodą destylowaną i sprawdzenia czy AdBlue nie zajeżdża paliwem. :) 80% usterek to zatkany dyfuzor albo paliwo w czynniku. Przy zatkanym dyfuzorze połowa na własne życzenie. Kierowca gasi silnik bez nabicia powietrza na wszystkie zbiorniki albo odłącza akumulatory zanim dyfuzor się przedmucha.
Sprawdź ciśnienie pompy w zbiorniku zegarem w momencie jak zgaśnie, miałem kiedyś przypadek, że słychać było pompę i podawała paliwo, a po chwili silnik gasł (po prostu się zacierała).
Witam. To co do tej pory udało mi się ustalić. Żeby malutka odpaliła trzeba pokręcić tak z 10 sekund chyba ,że się po pompuje. Jak odkręci się filtr paliwa to paliwo szybko ucieka z obudowy. Myślałem że winny jest ten zaworek co znajduję się w obudowie ( taki czarny grzybek) ale przeczytałem temat o atego gdzie przyczyną takiego stanu żeby były filtry...
Witam, Po zapaleniu świateł na wskaźniku "przybywa paliwa", a po zagaszeniu wraca do stanu poprzedniego. Co może być przyczyną? Jakiś spadek napięcia po zapaleniu świateł? Posiada ktoś może schemat podłączeń oraz samego licznika? Z góry dziękuję za pomoc.
Dane mówią 28bar nie mniej jak 15bar więc ciśnienie może nie max lecz powinie palić. Może ja za mało wiem, ale mój teściu zjadł zęby na Mercedesach i mi tu teraz podpowiada, że jak chcesz palić ten silnik na 15 barach to musisz mu założyć zapłon iskrowy, i zamiast zbiornika z paliwem zamontować butle na gaz ziemny. :) Przy okazji przesyła pozdrowienia...
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
Jakie jest ciśnienie paliwa za filtrem na wolnych obrotach bo tego nie podales
zacznij od wymiany filtra paliwa... Nowy filtr paliwa przed założeniem najlepiej "zalać" Czystym paliwem, a to dlatego że układ paliwowy bardzo ciężko się Sam odpowietrza... w pierwszych samochodach na pompowtryskach nie było pompy zasilającej w zbiorniku paliwa... wprowadzono ją dopiero później... a Twój silnik jest jednym z pierwszych... wymień filtr...
Pozbyłem się problemu zapowietrzenia zbiornika ,choć nie tak jak chciałem .Otóż wsadziłem w otwór wlewu paliwa wężyk teflonowy-paliwowy o śr-8mm i długości około 70 cm i paliwo ,wlewa się bez problemu . Zbiornik ma dodatkowe odpowietrzenie ,które jest zatkane . Czekam na lepszą pogodę .
"Dodam że samochód ciężko odpala rano lub nawet jak postoi pół godziny,w serwisie zmienili pompę paliwową nie pomogło, w końcu zmienili filtr paliwa i jakąś uszczelkę kwitując naprawę że auto sprawne.A faktycznie auto pod rząd odpala bez problemu,lecz jedynie jak postoi 30min.to już trudniej odpala. Sprawdzane były przewody paliwowe,filtry. Witam. Miałem...
Gdy wchodzę w komputerze samochodu i lecę po kolei wszystkie sterowniki (mr, fr, ins itd) wszędzie pokazuje "ok". Dziś zauważyłem że gdy stanę np na światłach na luzie to kontrolka po chwili zaczyna migać, wystarczy że dodam gazu to świeci ciągle. Podejrzewam że coś z paliwem na zasilaniu, bo gdy odkręcę np jeden przewód od obudowy filtra paliwa i wkręcę...
Po wizycie komputerowca wyszły takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/6692257500_... Dodano po 1 Ale nie wydaje mi się aby to miało coś wspólnego z powietrzem i paliwem oraz trybem awaryjnym. Dodano po 2 (at)Gerri (at)Gerri (at)Gerri
a więc, paliwo dochodzi do pompy(2 cylinder) , ale nie jest wtryskiwane do komory, impuls z ecu dochodzi badałem żarówką, czyli pompa do wymiany? dodaje foto : http://obrazki.elektroda.net/42_12898343... Gerri nie pompę tylko wtrysk
Wałek rozrządu z "okrągłymi" krzywkami. W silnikach np. om926 z lat 2003-2006 mamy na 100 autobusów aż 5 wałków do wymiany. Mierzy się wysokość na ile krzywka podnosi dźwigienkę. Wymiar nie pamiętam. Nie było mowy o kompresji nie komputerem mierzone tylko manometrem. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, temperatury i ciśnienia doładowania mają też...
Witam. Może mi ktoś podpowiedzieć jakie ma być ciśnienie paliwa po wkreceniu manometru w miejsce czujnika temperatury paliwa? U mnie na wolnych jest 2 bar a na wyższych dochodzi do 5 bar.układ paliwowy wyczyscilem, nieszczęsne zaworki też sprawdzone.
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Nie pamiętam w tej chwili kodów, ale jeśli to jest faktycznie kod doładowania proponuję sprawdzić czy się w intercoolerze nie zebrała woda. Atego ma tę wadę i trzeba od czasu do czasu "osuszyć" cooler. W drugiej kolejności filtr paliwa i cała paliwowa instalacja zasilania.
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
Odkręć złączkę doprowadzającą paliwo do filtra i króciec łączący przewód z filtrem, sprawdź czy nie siedzą tam jakieś paprochy. Możesz też sprawdzić zawór zwrotny na bloku silnika, ma mieć pełne otwarcie dopiero przy 4,5 bara.
Witam, Sprawdzałeś pokrywkę odstojnika? Czy na niej nie schodzi paliwo. Chodzi mi o to, że pokrywa (zakrętka) odstojnika jest dwuczęściowa. Część na którą zakładasz klucz kończy się jakieś 3mm od krawędzi i czasami w tym miejscu schodzi paliwo. Mam tak w 2 Ategach. Raz w 1323 kierowca zgasił auto, a po 10 minutach już nie chciał w ogóle zapalić nawet...
Więc problem po stronie paliwa i tam szukaj Po daniu plaka ten silnik staje zwyklym wolnossakiem ktory nie potrzebuje grama elektroniki do jego uruchomienia,i to co piszesz nie do konca jest prawdą,wina moze lezec po stronie paliwowej lub elektroniki zarzadzania silnikiem. Zapalenie na plaku to tylko eliminacja uszkodzenia mechanicznego silnika. A...
Witam, może ktoś wie o jakim przekroju i z jakimi końcówkami idzie przewód paliwowy z baku do pompy paliwowej w mercedesie atego 1217l rok 2000. I czy jest to przewód gumowy czy plastikowy? Niestety sam nie mam jak tego sprawdzić, bo dopiero będe jechał po ww. auto, które ma właśnie pękniety przewód paliwowy ssący.
Mercedes Atego ciężko odpala gdy łapie trzeba pompować pedałem gdy złapie i odpali chodzi jak traktor co może być nie tak? Filtr paliwa wymieniony i odstojnik wyczyszczony.
Silnik nierówno pracuje, luzując rurkę od wtrysku nie ma żadnej reakcji na silniku. Podstawiłem komputer sterujący silnikiem. Kupiłem drugi silnik, ze starego przełożyłem pompki i wtryski. W tamtym starym myślałem że silnik padł bo dostało się paliwo do oleju i jadąc silnik dostał maksymalnych obrotów, powstała ogromna ilość dymu za samochodem. jak...
Jeżeli kolego nikt do tej pory nie podmieniał sterownika silnika, to masz auto WDB 970 225 i według obrazka [URL=http://www.catcar.info/mercedes/?l=...
Witam. Mam całkiem podobny problem z takim samym atego co w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... temat zamknięty więc piszę nowy. Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, zmieniłem uszczelniacze na pompkach, wymieniłem zawór zwrotny, wymieniłem pompę paliwa. Byłem u kilku mechaników to bawili...
3720 Awaria czujników zużycia hamulców 0902 Przewód komunikacyjny ma zwarcie do + /tu potrzeba schematu albo DAS pod ręką/ MR 1115 Czujnik temperatury paliwa - przekroczenie wartości, zwarcie, przerwa
INS 00508 Czujnik poziomu paliwa (przewód prawdopodobnie ma przerwę) INS 10908 Przewód diagnostyczny K ma przerwę lub zwarcie do plusa
Przkroczony czas regulacji pompowtrysków wiże sie z ze słabą wydajnością układu zasilania paliwem pompek. Przyczyn może być kilka: 1. nieszczelność (uszkodzone oringi) na połączeniu pompowtrysk głowica 2. zbyt małe ciśnienie paliwa na pompie tandemowej (wypadało by sprawdzić to ciśnienie 3. nie działa pompa zasilająca w zbiorniku jeśli to silnik ATJ...
Witam. Poszukuję schematu tablicy wskażników,i podłączenia kostek do w/w tablicy w Mercedesie Atego. Jest taki problem że wskażniki powietrza,paliwa,wody,niedziałają i wyświetlacz nic nie wskazuje. Jak by ktoś mógł mi pomóc to z góry Dziękuje.
te MR 11215 to nie wiem nie robie w mercach ale edc to napewno sterowanie wtryskiem paliwa
W skrzyni nie ma żadnego czujnika poziomu. Jeżeli chodzi o czujnik w silniku, to możesz zamienić go "w ciemno", ale zwracam uwagę, że może być niewłaściwie wprogramowany. Tych silników jest sporo różnych podtypów, mają różne miski olejowe i zależnie od tego konieczne jest właściwe zaprogramowanie czujnika żeby właściwie pokazywał. Nie bez znaczenia...
Chodzi i mercedes atego 2007r
No tak. Bo wszyscy producenci mają tylko na myśli dobro konsumenta i nie robią produktów które się psują, często akurat po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Tylko robią produkty które kopisz raz i cieszysz się nim latami. I robią też wszystko tak żeby można było łatwo i tanio naprawić. No i muszę się przyznać że przeoczyłem naklejkę na prostowniku...
Wznawiam temat bo problem nie rozwiązany. Rozrusznik podmieniany z innego auta, dalej ten sam problem. Sprawdzony zaworek zwrotny przy filtrze wstępnym, wymienione filtry i oringi na orginały, wymienione oringi przy wtryskach i rurkach dolotowych. W przypadku atego znajdowałem informację o jakimś zaworze przelewowym,ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji...
Mam problem w samochodzie Mercedes Atego 817 z 1999 roku. Na wolnych obrotach silnik szarpie, przerywa i gaśnie. Na pulpicie wyświetla błędy 0312 i 3620. Wcześniej pokazywało 0309, teraz 0312. Co to może być? Wymieniłem filtr paliwa.
Witam tak jak wyżej w temacie mam wodę w układzie paliwowym. Mam duże ubytki w układzie chłodzenia przyszły mrozy i rozsadziło mi obudowę filtra paliwa. Co może być przyczyną wtryski pęknięta głowica? Bardzo bym prosił o pomoc
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Nie zajrzysz do filtra paliwa i nie opiszesz wyglądu koloru paliwa to nie mamy o czym gadać. Ja naprawiałem swój i właśnie ten element pominąłem, a to podstawa wszystkiego i od tego się zaczyna - ty przynajmniej wiesz po co to robisz, mi mówili zrób to, ja nie wiedziałem po co, a teraz wiem. Olewałem to, a to podstawowy błąd jaki dużo osób popełnia....
zarówno przełącznik zespolony kierunków jak i włącznik świateł okazał się dobry, sprawdziłem podpinając do innego Atego. nie wiem czy zwarcie na + w przewodach czujnika paliwa może mieć na to wpływ? Może ktoś się wypowie na ten temat. Dodano po 5 zarówno przełącznik zespolony kierunków jak i włącznik świateł okazał się dobry, sprawdziłem podpinając...
Przewody od lampy idą do góry do głównej "rozdzielni?" wiec wychodzi że zwarcie jest w wiązce z przodu samochodu. Ten błąd od pedału hamulca też może być z tym powiązany? Dodam rownież, że jak wciskam hamulec to wskaźnik od paliwa idzie w prawo w kierunku pełnego.
Co znaczy przerywa? Odcina gaz czy gaśnie silnik i nierówno pracuje? To ciśnij po gazie aż zacznie na dobre go dławić. Jesli to układ paliwowy to w końcu błędy pomp wyskoczą. O układzie zasilania było na forum. Jak nie, to szukaj w elektryce, czujnik sprzęgła, neutral, pedal gazu. Górski sprawdziłeś?
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam. Jak weźmiesz jeszcze kluczyk, to odpadnie konieczność zgrywania immobilizera. przyczyną było zepsucie pompowtryskiwacza Te silniki nie mają pompowtryskiwaczy. To nie jest Passat :) I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny...
Gerri, proszę o pomoc w Atego 1218 z 2004r 4cylindrowy silnik, vin-u nie znam. Nie działa wskaźnik paliwa i pokazuje się błąd INS E 01 0508. Doszedłem, że coś z plusem jest nie tak, ale prąd jest przy zbiorniku, więc co może być nie tak? Z góry wielkie dzięki.
Mogą być winne podkładki pod wtryskami kompresja dostaje się do układu paliwowego przez powrót. Zanim dasz wtrysku do naprawy to taniej będzie wymienić te podkładki
Jeśli kręci a nie pali to jedyna elektryczna usterka jaka chyba może być to usterka pętli immo albo pestki w kluczyku. A jeśli nie to, to sprawdził bym układ paliwowy.
Witam, problem dotyczy samochodu jak w temacie- atego 1823 z 2001 roku, przebieg 690000 km. Moje atego czasami podczas jazdy nie pali na 1 cylinder. Ostatnio wymieniłem pompę paliwa (kupiłem oryginalną), po jej wymianie dynamika auta poprawiła się, ale....po jakimś czasie auto zaczęło mi przerywać. Okazało się, że oring na 6 króćcu (wtrysku) był nieszczelny-...
Witam wszystkich mam problem z odpaleniem Atego 1823 2003r WDB9505361K850533. Kreci ale jakby nie dostawal paliwa swieci sie jakis blad MR Cylinder Failed, udalo mi sie odczytac jeszcze takie bledy MR 5228, Mr 5028, MR 5128, Mr 4806 moze ktos pomoze bo skonczyly mi sie pomysly. Przegladnolem cala instalacje jest w stanie idealnym. Moze ktos ma wiedze...
Stokrotne dzięki Gerri, jesteś Wielki! Po wlutowaniu rezystorów tablica ożyła. :D Nie działa mi jeszcze wskaźnik poziomu paliwa(nie działał już wcześniej). Czy wiesz może który pin na wtyczkach łączy się do czujnika poziomu paliwa(przypuszczam, że może być przerwa w wiązce, bo czujnik jest sprawny)?
No i jak kolego maestrus udało się coś ustalić w sprawie cofającego paliwa? Zmagam się podobnym problemem , mam silnik ATJ. Mam AJM. Właśnie wymieniłem pompę tandem i założyłem nowy wąż na powrocie + zawór jednokierunkowy z ciśnieniem otwarcia 0,8bar. Obserwuję i dam znać w po weekendzie jak będę pewien rezultatu... Niestety - z całą pewnością mogę...
witam, Co było :?: układ paliwowy sie zapowietrzył. :| I to wszytko, układ sie odpowietrzył i chodzi jak talala :D ,a błąd już nie wyskakuje :D
Witam Mam problem z ATEGO II 2010r z wskazówką poziomu paliwa. Podczas jazdy czy postoju poziom paliwa skacze w ciągu kilku minut od zera, do full paliwa, do połowy itd - nie ma zasady. Rusza się powoli, nie skacze. Wymieniłem czujnik na nowy oryginalny Mercedesa https://obrazki.elektroda.pl/3960164000_... Niestety nie pomogło. Mechanik...
Dziękuje koledzy. Wymieniliśmy filtry i w czasie jazdy kontrolka i błąd się usunął. Gdy zakupiliśmy auto wszystkie filtry oprócz paliwowych były wymienione. Gdy przejechaliśmy 3,5tys km wyskoczyła ta kontrolka. Zaniepokoiło nas to,lecz (samochód normalnie jechał nie stracił na mocy i nie dymił), ale gdy wymieniliśmy filtry paliwa kontrolka nie zgasła....
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
Do serwisu pod warunkiem, że paliwa nie zatankowałeś do Ad Blue. :) 6820 Ciśnienie powietrza w układzie oczyszczania spalin jest za wysokie.
Witam wszystkich. Na forum jestem nowy ale MB mam od 6 lat i nie potrafie sobie poradzic z jednym autem. Gdy przyszly mrozy Atego zaczęlo wariowac - spadek mocy, czasem przepalil puszczajac dymek itp. wymienilem turbo, przewody paliwowe, smok paliwa i nadal jest problem z spadkiem mocy. Wyskakuja nastepujace bledy: * MR aE02 1 1818 * MR 04244 60840....
Witam! Jestem nowym użytkownikiem Mercedesa Atego 815 i nie wiem co oznaczają błędy fr 2620 i mr 1 4038 ktoś mógłby jaśniej opisać co te błędy oznaczają? I czy wciśnięcie przycisku reset na tablicy pomoże? jeśli nie to jak te błędy najlepiej skasować? Rownież autko powyżej 60 km/h zaczyna bardzo głośno pracować, mam wrażenie że silnik wpada w jakies...
Górski jest ok. Czujnik sterowania w kolektorze ssącym także.... Pozostało mi na dzień dzisiejszy sprawdzić tylko pompy./nawet ciśnienie wstępne jest ok 4,6bar-.Pompa wstępna jest także ok na biegu jałowym w odpływ idzie około 2l paliwa/.Ale dzięki za podpowiedzi "co dwie głowy to nie jedna".Pozdrawiam
Sprawdź jeszcze, czy pedał gazu jest nauczony (procedurę nauczania pedału gazu z klawiszy licznika zamieszczałem na forum). Wtedy pomimo naciśniętego gazu stan pedału może zostać rozpoznany przez sterownik FR jako nienaciśnięty - co jest jednym z warunków załączenia hamulca silnikowego. Samo zwarcie w dźwigience takiej sytuacji nie spowoduje - przyczyn...
przez cały czas świecą na tablicy rozdzielczej kontrolki: " UBAT " z wykrzyknikami Komunikat zawiadamia, że napięcie w sieci auta jest za niskie lub za wysokie. Zależnie od tego przed napisem "U Batt" pojawia się odp. znak: ">" lub "<". Można też skorzystać z multimetru. oraz " EDC ". Jeżeli wyświetla się EDC, to powinien w tym systemie być również...
Po pierwsze, pedał gazu po wymianie musi być nauczony. Obroty silnika nie wzrosną jeśli będzie czujnik położenia biegu N niesprawny, oraz czujniki położenia sprzęgła. Słaby dopływ paliwa też może być, ale to byś napisał, że się dławi i nierówno pracuje.
U mnie jest identyczny problem. Mam Golfa V Plus 1,9 TDI 105 kM. Auto ma na liczniku 220 tyś. Przywiozłem go w zeszłym roku osobiście z Niemiec. Auto miało kończący się dwumas, więc kupiłem go w miarę w dobrej cenie w niemieckim komisie handlującym autami 20 lat. Ponieważ myślałem auto sprzedać zregenerowałem dwumas ze sprzęgłem i wymieniłem rozrząd...
atego paliwo czujnik paliwo atego filtr paliwo atego
czujnik czarny czujnik zielony elektrozaczep brzeczy kabel ampery
Piec Saunier Duval Thematek nie grzeje wody - diagnostyka Wartość 2 do potęgi 8 w elektronice i informatyce