Nie musisz ściągać pokrywy. Ale jak chcesz wszystko dobrze zrobić to będziesz musiał wyjąć kolektor ssący. Pod nim jest druga część odmy przykrecana do bloku silnika
Skup się na tym błędzie. Za bogata czyli za dużo paliwa za mało powietrza. Pompa paliwa, leją wtryskiwacze nieszczelności za przepustnica odma.
Poniżej masz zdjęcie tego elementu. Zachowanie po odkręceniu korka prawidłowe. https://obrazki.elektroda.pl/2119048100_...
Witam. Przy wyższych obrotach audi pluje olejem z odmy?? Gdzie wchodzi wąż od odmy??
Przepływomierz jest, prawdopodobnie Hitachi na trzy przewody. Tak, że odmę pasuje doszczelnić.
Należy przeprowadzić diagnostykę silnika. Odma odpowietrzenie silnika nagar/nieszczelność w dolocie
Witam kolege Jarzabek666 . Powiedz mi prosze jak mozna sprawdzic te dwa zawory odmy?
Nafta to nafta, no jaka ma być? Zwykła. Wykręcasz świece i masz dostęp. Ale sprawdź na początek tą odmę.
to jest odma
Ja bym sprawdził jeszcze moduł cewek i czujnik temperatury na te falujace obroty....chyba że się myle :D
Zobacz czy odma jest na wyjściu do dolotu zaolejona
To sprawdź może w ręku za pomocą śrubokrętu czy trzyma DV? Bo to trochę dziwne, że takie dźwięki. Możesz też sprawdzić stan zaworu/śruby odpowietrzającej - tutaj tylko ori, to co jest w tej odmie (nr 6) No chyba że jest jakiś problem z turbiną. Może nagraj dźwięk jak zwiększasz obroty przy otwartej masce.
Przewód odmy (rurka) szczelna ?sprawdź to.
Czy to możliwe, że sama odma może pobierać ok.0,5 l oleju na 1000km?
No to jak obiecałem tak i piszę co u mnie powodowało problem. Auto zostało gruntownie sprawdzone pod kątem nieszczelności i zostały one wyeliminowane były 2 przy kolektorze ssącym i przy serwie jednak nie naprawiło to problemu. Problem rozwiązało odpięcie wtyczki od elektrozaworu na węglowymi filtrze par paliwa musiał się on przycinać lub otwierać w...
Wygląda na lewe powietrze za przepustnica. Sprawdź czy nie uszkodzileś przewodów odmy.
Korozja rurki odmy.
Witam tak to była odma.
Nie podałeś kodu ani pojemności silnika, ale sugeruje to uszkodzenie przewodów odmy.
Odma służy odsysanu przedmuchów, par oleju itp. z silnika do dolotu. Śladowe ilosci oleju zawsze w przewodzie odmy znajdziesz.
Ja bym szukał właśnie w okolicach odmy, moje bmw również się dusiło i gasło po odpaleniu, powód - nieszczelna odma :wink: Nie wiem jak jest w audi, ale skoro robiłeś odmę, możesz spojrzeć czy gdzieś nie ma lewego powietrza (charakterystyczny dźwięk syczącego powietrza) :wink:
To jest uszczelka od zaworka odmy, zupełnie coś innego. Też będę wymieniał zaworek i tą uszczelkę. Co do separatora to Zaopatrzę się chyba w uszczelniacz na bazie silikonu
W znanych mi rozwiązaniach przepływomierz jest _przed_ turbiną, więc jedyny olej jaki może się na niego dostawać może pochodzić wyłącznie z odmy.
Tez nie. No jeszcze drzwi wymienialem ale co ma do tego zaplon. No mowie jedynie nie ma odmy zalozonej na ta strone co nie pqli ale xo ma odma do braku zaplonu
Sprawdź także odpowietrzenie silnika (odma)
Hasło: przewód odmy 1.8t
Zdejmij i zaślep od strony kolektora przewód do serwa. Jeśli nie pomoże: plak w rękę i rozpylasz powoli koło kol. ssącego, serwa, DV, odmy, itd., aż praca silnika się wyrówna. Częstą przyczyną jest uszkodzony przewód odmy(kolanko plastikowe) pod kol. ssącym.
Na tej stronie wybierz markę i typ silnika zobaczysz odpowiedni obrazek . Lub wpisz w wyszukiwarkę typ silnika i hasło przewody odmy i ukaże się zdjęcie.
Korekta na drugim względem pozostałych trochę odjechana. Co do dymienia to może na początek po najmniejszej linii oporu - sprawdź odmę.
Sprawdź , czy nie ma gdzieś nieszczelności w dolocie , podciśnienia , odma.
odmę też mam zaślepioną, jak była podłączona było to samo Jak to, masz odmę zaślepioną ?
Tam nic nie uszczelnisz , tylko wymiana na nowy . Druga sprawa to zużycie turbiny i przedmuchy do odmy .
Silnik "z natury" jest dość szczelny. Odma?
ale to groźne nie jest jeśli byłoby to ściągnięte z odmy?
Możesz nagrać film jak to z obudowy powietrza? Jak się mają odmy?
Witam, mam to samo. Znalazł ktoś powód? U Mnie w dodatku nowa przepustnica już jest i odma i dalej to samo
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa oraz stan odmy
Jakby odma była zatkana to wtedy by skakał korek (przedmuchy większe niż podciśnienie) albo jak już bardzo duże przedmuchy (większe niż pobór powietrza przez odmę).
Samo zaślepienie nic nie da, trzeba jeszcze wylączyć w pamięci. Ja osobiście bym wyczyścił EGR i odmę i sprawdził, albo nowy zawór jak chcesz być ok z ekologią
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Odma przy złym oleju zapycha się średnio co 70000km.Pozdrawiam Dodano po 3 Audi wprowadziło modyfikację , bo widziałem odmę bez tego śmiesznego filtra
Ja kupuje zawsze słupek, remont się nie opłaca w tym roczniku toż to 20l toczydła. I wymień sobie rure odmy a nie izoluj .
Odinstaluj Adobe Reader 8.1.2,SpyHunter.Otwórz notatnik systemowy i wklej: Hosts: Task: {57CF24D3-96C6-4304-91A5-D9FC77A45F74} - System32\Tasks\SpyHunter4Startup => C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group\SpyHunter\Spyhunter4.exe Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST w tym samym folderze. Uruchom FRST i kliknij w Fix.Zainstaluj...
Sprawdziłeś membranę odmy w pokrywie zaworów ?
Sprawdź dodatkowo stan filtra powietrza, bo przy znacznym zapchaniu, turbo zasysa olej odmą.
1.Sprawdz ustawienie rozrządu. 2. Wyczyść(wymień )odmę.
Daj bloki pomiarowe podciśnienia, posłuchaj kolegi co mówi o odmie. Pozdrawiam.
Witam wszystkich czy ktoś miał objawy zapchanej odmy w audi a4b6 1.9tdi avf 130km 2004r bo zauważyłem że lekki dymek leci z bagnetu a jak otworze Kurek to już więcej leci nie zauważyłem pod kurkiem tak zwanego majonezu nie ubywa mi oleju jeśli ubywa to jest to nie zauważalne. Jak rano odpale auto to leci tylko biały szary dymek bez zbędnego dymienia...
Pytałem ale nie mają
A mnie to wygląda na rurkę odpowietrzającą odmę silnika a tam niżej to czarne usmolone z oleju odpowietrznik bloku silnika.
Odkręć korek wlewu czy tu nie dymi bo coraz bardziej to wygląda na przedmuchy/spaliny które wracają odmą do dolotu.
Sprawdziłeś odmę i rozrząd?
że olej przy dużych obrotach leci przez odme Czy w silniku audi a4 95r. 1.6 benzyna jest odma, jak tak to gdzie sie znajduje i jak wygląda? ??????????
pierwsze sprawdzić układ dolotowy ma być szczelny drugie to odma czy jest ok
Wymienić na taką która ma być.
Problem z obrotami rozwiązany, a pojawił się problem z rozgrzanym do czerwoności kolektorem. Jaka może być jego przyczyna, może czujnik odpowietrzenia odmy??
Może być przepustnica brudna i zatkana odma oleju.
1.8t i nierówna praca to częsty objaw. Zacznij od sprawdzenia czy mieszanka jest uboga czy bogata (najczęściej uboga). Jeśli uboga - sprawdź szczelność układu ssącego. Sprawdź stan zaworka jednokierunkowego pod kolektorem i szczelność membrany na zaworze odmy.
Mam taki sam problem w AKL jak kolega wyżej. Wymieniłem właśnie czujnik od pompy wspomagania bo wywalał błąd. Ale ciągle walczę z błędem 537 upper limit. Przepustnica wyczyszczona na błysk, przepływomierz również. Przepustnica zaadaptowana. Po odpięciu przepływomierza auto ledwo jedzie. Jak sprawdzić szczelność zaworu odmy?
chyba każdy tak zaczynał, hehe Zdziwiłbyś się :D Behringer U-Phoria UMC202HD plus jakiś dobry mikrofon pojemnościowy z wejściem XLR oraz Tascam DR-40 W takim pomieszczeniu nie opanujesz mikrofonu pojemnościowego. Tzn. opanujesz, ale będzie Cię to kosztowało sporo testów i ustawień. Ja bym poszedł w dynamiczny. Albo w ogóle dynamiczny na USB bez interfejsu....
Panowie dziękuję za odpowiedzi. Odmę zamontowałem nową i wszystko działa jak należy, stara chyba rozsypała się ze starości. Czujnik faktycznie do wymiany.
Króciec odmy, pokrywy głowicy.
W tym samochodzie nie ma na pewno klapowego przepływomierza. Szczelność kolektorów sprawdzić, przepustnicę sprawdzić, odmę sprawdzić.
Gumki zaworowe trzeba wymienić i wyczyścić odmę olejową.
Masz problem z przeciekiem powietrza. Tyle. ja w podobnym silniku bo 1.8ADR znalałem raz przeciek przez pękniętą rurkę od odmy
Witam, czy dziura w trójniku odmy ma wpływ na to, że samochód czasem ciężko pali i faluje na obrotach? W sensie, czy obroty spadają praktycznie do zera i silnik kulawo chodzi?
a sprawdzałeś odmę , może zapchana
sprawdz wszystkie podcisnienia ,przewody z odmy silnika itp.
Pewnie TSI, może odma, może dziura w dolocie, a może bulbulator. Fakt, brak diagnozy.
Witam autko audi 1.6 a3 aeh,szarpie przy rozpędzaniu ,a jak już się rozpędzi to ładnie jedzie.Błąd sonda lambda upper limit, Przepustnica po czyszczeniu i adaptacji,nowa odma,filtr powiet,
Żadna teoria, po prostu zaślepiłem otwór w kolektorze ssącym do którego jest podłączony przewód z odmy i auto normalnie odpala i równo pracuje.
Właśnie innych objawów brak odma razem z ezektorem tez nowa
To trzeba było tak od razu mówić, że stała długo. Tam też lubił się blokować zawór EGR, jak się zastoi. WD 40 + śrubokręt do jego ruszenia czynią cuda. Zadbaj też o wymianę odmy kap wałków rozrządu. Ta odma lubiła się zapychać a wtedy były problemy ze smarowaniem wałków i całej góry silnika. W efekcie padały samolegulatory zaworowe i wycierały się wałki.
Jak na moje to czujnik położenia wałka rozrządu do wymiany. Katalizator ze względu na swój przebieg/wiek stracił swoje właściwości katalityczne też należałoby wstawić jakiś zamiennik bądź wgrać soft z wykodowanym czujnikiem i fizycznie go usunąć co jak nie jest zgodne z ekologią. A korekta mieszanki to najprawdopodobniej nieszczelność w układzie podciśnienia...
Jak jest źle zbudowana odma to jakie masz ciśnienie w skrzyni korbowej ?
Tak jak pisałem i koledzy. Skoro rurki i odma czysta to uszczelka kaput.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Odma wymieniona tylko jeszcze pozostało opaski pozakładać i wtryski ale mam jedno pytanie odnośnie króćca od kierownicy powietrza montowanej na przepustnicę, w jeden króciec mam wpięty przewód od odmy a drugi króciec mniejszej średnicy wydaje się ze powinien być gdzieś wpięty ale na razie nie wiem gdzie, może będzie widać już po zmontowaniu całości....
Wymień odmę silnika. Wszystko wróci do normy.
Podciśnienia to jedno, a zostaje jeszcze układ odmy do sprawdzenia. W awt odma i układ podciśnień jest bardziej rozbudowany niż w innych 1.8t. Żeby dobrze sprawdzić odmę musisz zdjąć kolektor ssący.
Sprawdź dobrze szczelnosc odmy czesto to jest przyczyna a odma w tym modelu jest droga i pęka samo czynnie .
Można powiedzieć, że ze zmianą temperatury na wyższą ostatnio problem trochę znika. Ale na 100% nie jestem pewien, że wszystko jest ok.
Sprawdź jeszcze szczelność całego dolotu łącznie z podciśnieniami i odmą. Na koniec do sprawdzenia ciśnienie paliwa.
sory.Silnik Audi a4 V6 2800
Pierwszy temat to usunięcie ew wycieków. W drugiej kolejności do sprawdzenia turbina oraz odma przy ich niesprawności może zużywać olej. A ich weryfikacja ew naprawa to znacznie mniejsze koszta niż remont, czy wymiana silnika. Jeżeli faktycznie silnik trzeba remontować, to czy będziesz jeździła delikatnie czy dynamicznie większego znaczenia nie ma....
Zawsze jest tam odrobina oleju, który może tam dostać się z odmy albo turbiny, to jest normalne
Zależy czy olej pochodzi z turbo czy z odmy i ile go jest.
Tak, mam pomysł, sprawdź sobie rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą, a w szczególności te odgałęzienia od odmy
Do pompy wtórnego obiegu tzw.odkurzacza
Podłączałeś auto pod komputer? Jak nie to podłącz może tam znajdziesz przyczynę... Możesz też sprawdzić odmę czy nie jest zapchana, ja miałem w audi u siebie podobne objawy i przyczyną był zapchany zaworek odmy.
Czy pęknięcie odmy + za duży stan oleju mógł spowodować że wyciekał olej silnikowy? Tak. https://deler.pl/artykuly/artykul/czym-g... Pozdrawiam.
wtryski kolejne , dpf off, nie bierze grama oleju ani płynu chlodzącego, błędów i pomysłow brak :( recyrkulacja spr - wyczyszczona, ciśnienie sprezania ok , delikatnie oleju w dolocie - można powiedzieć standard, odmą nie przerzuca ...
Tylko że jeżdżę teraz na benzynie. Nie włączałem gazu od tygodnia. Gaz mam Stag 300. wtryski hana nie wiem jaki reduktor. Zwykła odmę.( Jak w tych modelach, trochę poklejoną).
Gdzieś ten olej musi ubywać więc analogicznie jeśli nie ma wycieków na zewnątrz, nie ma go w płynie chłodniczym to musi być spalany w silniku. Mozliwości aby się tam dostawał wiele, zaczynając od odmy a kończąc na pierścieniach :)
Żadne pół silnika. Turbo do naprawy, zdjąć misę celem sprawdzenia smoka pompy oleju, sprawdzenie również stanu odmy, podciśnień itp.
W serwisie jakieś 170 zł. Zazwyczaj jak się uszkodzi to jest błąd o lewym powietrzu. Zawór ma puszczać tylko w jedna strone a tam urywa się grzybek który robi za zaworek w środku i puszcza w obie strony. odma jest nowa oryginalna kupiona w serwisie ma tydzień nic nie pomogło koszt odmy 350 zł audi a6 c7 2.0 tfsi rocznik 2012/13
Dziękuję za odpowiedź, głównie chodziło mi o pomoc od osoby doświadczonej. A czy te rysy na wałku mogę delikatnie zapolerować papierem 500 z olejem?Chciałbym aby auto służyło mi jak najdłużej Dziwi mnie tylko że o ile takie rysy powstały na podporach bo są z miększego materiału to dlaczego powstały także na wałku?Co tam musiało wpaść aby tak zarysować?Dodam...
dobra wątek nieważny, chodziło o uszczelkę pod głowicą, odmę, sonde i kilka innych rzeczy
Witam! W jaki sposób zdemontować zawór Odmy w Audi A3 8L 1.6 benzyna 2002r? Chciałbym go wyczyścić z osadu. Po zdjęciu korka oleju i gumowych przewodów nie wiem jak sie dalej za nia zabrać. Proszę o pomoc.
Zaworki możesz zamienić jak są podobne ,ale czy to będzie działać nie wiem, próbuj .Są auta gdzie EGR możesz spokojnie zamienić z "n75"i działa. Olej w dolocie będzie zawsze i jest to normalne. Większość oleju pochodzi z odmy a reszta z np turbo. Jak jest go za dużo to świadczy albo o awarii turbo albo właśnie odmy. W wężach od odmy jest lekkie nadciśnienie...
skrzynia zamknięta wyświetlanie drugim ekranie wykona spawarka
ekspres krups problemy sterownik zgrzewarki arduino
Zmiana czcionki w bibliotece LCDWIKI_GUI.h Zmiana czcionki w bibliotece LCDWIKI_GUI.h