na zaciskach nie występuje napięcie, transformator w pełni sprawny. Przy podłączonym akumulatorze, również? Pamiętaj, że jest to "automat".
Schemat jest wykonany przez józefg , ja tez zrobilem ten prostownik ale mi nie dzialala regulacja napiecia progowego i histerezy nie wiem czemu ;/ choc elementy byly dobrze wlutowane . Jedna wada tego prostownika jest to ze po podlaczeniu akumulatora mocno rozladowanego 8-9 V ten prostownik nie zalaczy sie , tzn nie uruchomi sie tyrystor
Sterowanie na pierwotnej stronie nie jest dobre w przypadku urządzeń indukcyjnych jakim jest transformator. Będzie on obuczał, grzał się itp. Co do układu to polecam zainteresować się układem automatyki po stronie wtórnej na tyrystorze z automatem rozłączającym i włączającym ładowanie po przekroczeniu określonych progów.
Tyrystory powinny być na co najmniej te same wartości prądów i napięć co diody. Powinieneś też zbudować układ do sterowania kątem zapłonu. http://zseii.edu.pl/archive/dydaktyka/st...
Do prostownika jest potrzebna regulacja prądu. _jta_ BT152 funkcjonuje w automacie juzefag. Ale ta regulacja prądu nie działa nawet na BT151. Tyrystor nawet się nie włącza. Nie wiem co może być przyczyną. Niby z tej regulacji idzie jakieś ponad 3V napięcia ale po podłączeniu nawet bezpośrednio do bramy tyrystora nie jest w stanie go to załączyć. Sam...
Albo prosty regulator na tyrystorze albo układ z regulacją i automatem który będzie pilnował napięcia chociaż z automatem będzie trudniej bo jest kilka napięć ładowania więc i kilka progów.
Witam ! Otóż otrzymałem od znajomego " Kegp - ABTO 12B " Można było nim akumulator ładować , jako automat , oraz jako ładowanie cykliczne . W/w prostownik jest zbudowany na ; 2 tyrystory [ KY202F ] , 3 tranzystory , 4 układy scalone [ K176TM2 , K176UE5 , K176ŁA7 ×2 ] Czy Ktoś z Kolegów się z tym układem spotkał [ ? ] Czy ma może Ktoś do tej ładowarki...
Na ile pamiętam tyrystory miały po 80 amperków. Z tych oznaczeń które podałeś wynika że te tyrystory też mogą mieć podobne moce 10-50 nie wiadomo ,czy to 50 A i 100woltów czy na odwrót .Stosowano też oznaczenia kodowe.np D161--- Co wcale nie oznaczało tyle Amperków.Ale to już wielkie diody. Ale te diody po 50 A powinny wystarczyć. Rozruch działa krutko.Wiesz...
Regulacja na wtórnym do prostownika na Tyrystorze https://obrazki.elektroda.pl/7085148600_... jeśli chcesz z zabezpieczeniem przeciwzwarciowym lub całkowity automat idiotoodporny to masz tu wszystko: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... z regulacją prądu ładowania + opis regulacji
Zakładam, że układ regulacji zrobiony na tyrystorze, tylko... nie pasuje mi ta wartość napięcia. Robiąc coś podobnego kiedyś musiałem mieć min. 16V AC " na sucho". W stopce masz link do regulatora jaki wykonałem w tym prostowniku. Układ działa jest pełna regulacja oraz automat. Lepsze by było 15 czy 16V no ale jak się nie ma, to się daje co się ma....
Z jakich "prostowników" korzystacie do ładowania akumulatorów samochodowych? W zadaniach hard (jako że często dłubię przy oldtimerach z lekko mówiąc, różnymi akumulatorami) używam radzieckiego (może nie na czasie, ale kłamać nie będę, prostownik jest zresztą Korzeniowski) prostownika z rozruchem Impuls 3P-02 (po łacinie - ZR pewnie od zariad - ładowanie)....
Zużyty akumulator może sie tak zachowywać, problem może wystepować również na nowym akumulatorze ładowanym zbyt dużym prądem. Liczyłem się z tym na starym akumulatorze i faktycznie taki efekt występuje. Mam drugi nowy, mało jeżdżony, dlatego okresowo go doładowuję i na nim na początku ładowania też to występuje, tyle że częstotliwość tego jest mniejsza....
Dwa pytania. Zrobiłem ten prostownik (plytka kolego avokado). Regulacja w trybie ręcznym ok - od 0-6A (trafo 16v, 6A) , ale po przełączeniu na automat można uzyskać maksymalny prąd 2,5A, czyli regulacja od 0-2,5A. Sprawdzałem na dwóch różnych tyrystorach. Jakieś pomysły gdzie przyczyna? Druga sprawa jak zrobiliście zasilanie wiatraka do chłodzenia?...
Udało się uruchomić w trybie ręcznym wszystko działa tylko że potencjometr zwiększa w lewo czyli odwrotnie i nie pomaga zamiana przewodów. Teraz przełączony w automat, wykręcony tyrystor, zamiana miejsc zworką. zrobiłem sobie taki mały najprostszy zasilacz z 2 baterii 9V i stabilizatora 7805 i potencjometru regulacja jest od 5 do 16.5 V W automacie...
Tego jeszcze nie było.W numerze 9 /1990 r Zrób to Sam przedruk z australijskiego czasopisma Elektronics Australia zamieszczony jest artykuł .Automat do ładowania akumulatorów zbudowany z transformatora 2 tyrystorów BT12/25 oraz innych drobnych elementów jak 4 rezystory zwykła dioda 401/50 1 elektrolit ,1dioda ZeneraBZP683c 9,3 oraz 1 potencjometru 250...
Chodzi o bezpiecznik po stronie wtórnej, w momencie zwarcia w manualu uchroni on tyrystor przed spaleniem i uzwojenie wtórne przed przeciążeniem pod warunkiem że będzie to odpowiedni bezpiecznik. W trybie ręcznym prostownik zachowuje się jak zasilacz więc jeśli nam ta opcja nie potrzebna warto zostawić tylko automat tym bardziej jeśli ludzie starszej...
http://obrazki.elektroda.pl/8870591600_1... Witam, Chciałbym przedstawić projekt prostownika tyrystorowego 20A mojego wykonania. Prostownik powstał na prośbę mojego wujka który potrzebuje prostownika do ładowania akumulatorów zarówno samochodowych jak i do akumulatorów przy ciągniku. Prostownik wykonany jest wg poniższego schematu a...
Na pierwszym schemacie nie uwzględniono przełącznika "Ręczny-automat", a jedynie pokazano na PCB. Z kolei na PCB nie ma diod D3 i D4 oraz rezystora R13. Mam pytanie czy zamiast potencjometru 20kΩ można dać 22kΩ, bo taki jest (jak dla mnie) bardziej typowy i takie akurat mam. Odnośnie tyrystora, to też miałbym od ręki np. SKT12/08C (12A/800V)...
Witam ponownie, Kolejne próby z uruchomieniem spełzły na niczym. Niestety ale mam problem z tym prostownikiem mianowicie: 1. bardzo się nagrzewają diody D5 i D6 (są gorące) - napięcie na nich tj. na bramkach tyrystorów to około 8V, 2. bardzo gorące są R7 i R8, 3. prostownik wg opisu po włączeniu do sieci powinien być odporny na zwarcia i przypadkowe...
Po zwarciu przewodów nic się nie dzieje, a jak już przekaźnik załączy to po zwarciu wyłączy przekaźnik. Dlatego chcę zastosować takie rozwiązanie, tylko zastanawiałem się czy jest ono dopuszczalne ponieważ automat może nie zadziałać gdyby np nastąpiło zwarcie w czasie ładowania akumulatora ? Kolega ma regulację prądu potencjometrem na drucie oporowym...
Wyłącznik nadmiarowoprądowy typu "S" raczej tego nie zagwarantuje, wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem, aczkolwiek kłopotliwym jest zastosowanie wkładki topikowej o charakterystyce gR, aR, ewentualnie Btp. Kłopot niestety jest taki, że za każdym zwarciem trzeba tę wkładkę wymienić. Pozdrawiam. Wiem, że najlepszym sposobem były by odpowiednie bezpieczniki...
Przy ładowaniu prądem 10 godzinnym ładujemy do 14,4 V, chyba że producent zalecił inaczej. Prądem mniejszym ładujemy dłużej, ale przy tym samym napięciu końcowym bateria akumulatorów będzie lepiej naładowana. Przy prądzie Q/200 napięcie 14,4V świadczy o naładowaniu w 100%. Kto by chciał czekać 9 dób? Wszelkie ograniczniki/odcinacze napięcia należy stosować...
14,4v do ładowania obecnych akumulatorów to zbyt mało. Nie zrobi gęstości elektrolitu i akumulator z czasem ulegnie uszkodzeniu. Optymalne napięcie to około 16,5v: https://www.youtube.com/watch?v=5hkfJpAa... Polecam obejrzeć. Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego wg instrukcji producentów akumulatorów wynosi dla akumulatora: - bezobsługowego...
Bo nie ma galwanicznej izolacji od sieci, każdy prostownik impulsowy ma bolec uziemienia a w garażu jeśli nawet gniazdka posiadają bolce to może przedłużacz takiego nie posiadać i na instalację auta idzie wtedy 230V AC Możesz rozwinąć tę myśl? Instalacja w aucie jest uziemiona czy jak? :P W innym wątku "pochwaliłem się", że kupiłem sobie taki "automat"...
Dzięki kol. Alemucha , ale nie będę robił na R15 sterowanych 12V DC, po prostu jadą do mnie. Jak będę je miał, to sprawdzę przy jakim napięciu włączą się. Jeśli wystarczy 8-10V to być może zrezygnuję z dodatkowego transformatora na sterowanie. Będę próbował zrobić układ na tyrystorze. Kol. Strumien swiadomosci swia wytłumacz mi dlaczego podłączając...
Witam. Mam następujący problem. Posiadam spory transformator 2fazowy (400V) jak i jednofazowy (230V) o mocy pewnie z 6-7kW. Trafo jest bardzo sztywne, jest ono dwukolumnowe pierwotne i wtórne podzielone na połowy i nawinięte jedno na drugim, małe okno. Mam na tym transformatorze zrobioną spawarkę z regulacją za pomocą tyrystorów, spawa nawet fajnie....
Dokładając kondensator zmierzył kolega maksymalne (szczytowe) napięcie na wyjściu prostownika i bardzo dobrze kolega zrobił. Napięcie na kondensatorze spadało, bo do pomiaru miernik zużywa trochę prądu z obwodu mierzonego a i kondensator sam z siebie się rozładowuje. Napięcie transformatora jest zbyt duże by zrobić ładowarkę nie wymagającą kontroli...
Ja polecam rozwiązanie kolegi Marko121 [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... z regulacją prądu ładowania + opis regulacji Regulacja na stronie wtórnej na Tyrystorze Możesz wykonać samą regulację prądu lub regulację + automatyczne wyłączenie zaproponowane przez JózefG. Wszystko w linku powyżej. Sam ostatnio go wykonałem...
Tam widać niezły bajzel w tym prostowniku. Odłączony jest amperomierz, i chyba automatyka ładowania na tyrystorze. Także nie widać przewodów od gniazda zasilania. I to pisze ,,elektronik"? :cry:
Diody 20A Ci wystarczą poszukaj takich na popularnych serwisach czasami da się wyrwać za 10zł za sztukę przykręcane na M6 z plecionką na M4 bodajże. Do tego potrzebujesz koniecznie układu automatyki z regulacją prądu ładowania. W tym przypadku unikaj sterowania po stronie pierwotnej i szukaj czegoś po stronie wtórnej na tyrystorze. W tym wypadku lepiej...
Jeśli tak to jak najbardziej wykonaj sobie sam w własnym zakresie taki prostownik. Najlepiej jak byś odwinął trafo i zrobił odczep na 8-9V, nawinął resztę oraz dowinął nawet zwykłą linką około 9 zwoi do jakiś 16V. Prosty układ na tyrystorze z automatycznym wyłączaniem po naładowaniu i mamy super prostownik na długieee lata. Przełącznikiem przełączasz...
Witam Rozwiązanie kolegi pol48 jest bardziej dopracowane niż układ kolegi esina (ale też jest to układ jednopołówkowy). 1. Mamy układ rozładowywania akumulatora w "-" połówce (tranzystory zaznaczone na czerwono). Służy to odsiarczaniu oraz dostarcza obciążenie dla pomiaru stanu naładowania. 2. Mamy dodatkowy "pseudo tyrystor" wykonany z dubletu BC313...
Ja myślałem żeby zbudować prostownik na podstawie tego [url=http://chomikuj.pl/janoelektryk/sch... Jest tu wszystko bardzo dobrze opisane i zrozumiałe nawet dla mnie. Mam transformator który ma na wyjściu 14,4V ale chyba nie jest to za mało i drut grubości 2,8mm czyli powinno być około...
Czytam, czytam napisane przez niektórych bzdury, które nawet nie tyle ich ośmieszają ale dyskredytują do logowania się na forum. Poziom umysłowy Polaków upada, a myśleniem logicznym coraz mniej się spotyka. No cóż, bezmyślnymi głupcami łatwiej rządzić. Dlatego świadomie niszczy się szkolnictwo. Wystarczy tylko zadać sobie trudu i wgłębić się w archiwalną...
Zapytam o ciekawostkę którą obserwuję u siebie przy ładowaniu Ca-Ca z prostownika automatycznego. Napięcie końcowe po zdecydowanym spadku prądu do 0,3A ładowania wynosi dokładnie 15,94V, prąd dalej opada, ale napięcie zaczyna lekko też opadać na ok. 14,8V i pozostaje minimalne ładowanie tylko "czapkami" półfal (praktycznie wyłączenie). Skąd to opuszczenie...
Dziwię się dlaczego wszyscy chcą na nowo odkryć Amerykę. W każdym nowszym samochodzie zawsze podczas rozruchu silnika są odłączane wszystkie zbędne odbiorniki, w tym i światła z wyjątkiem pozycyjnych (bezpieczeństwo). Nic prostszego, jak wykorzystać ten fakt w automatycznym włączniku, tak jak to pokazałem w tytułowym poście, i można to zrealizować tylko...
Z prostownika dwupołówkowego zrobi się jednopołówkowy, co przy powiedzmy niezmiennym napięciu akumulatora spowoduje znaczny spadek prądu jeśli nie zaprzestanie ładowania. Prawidłowo myślisz ,napięcie nie spadnie, spadnie prąd ładowana - jego wartość średnia. Ale.... to tylko teoria, bo układ nie ma automatyki. Uczeń prąd ładowania reguluje ręczenie,...
Witam wszystkich forumowiczów. Jest dużo pytań i odpowiedzi związanych z dowinięciem tego transformatora , na wyższe napięcie, ale każde odnosi się do konkretnego problemu. Mam dwa transformatory toroidalne 1. - 11V/100VA i 2. -11V/150VA. Ja potrzebuję 16 - 18V i chcę któryś z nich wykorzystać do prostownika samochodowego z automatyką ładowania od Lelka...
Jest jeszcze taka sprawa, że dla prądu transformatora podaje się wartość skuteczną; nawet dla obciążenia rezystancyjnego wartość średnia prądu wyprostowanego jest o 10% mniejsza, a dla ładowania akumulatora ta różnica jest dużo większa, bo prąd płynie tylko kiedy napięcie jest wyższe, niż napięcie na akumulatorze + spadek napięcia na diodach. Dla napięcia...
Ten prostownik nie ma żadnej automatyki a jedynie regulację prądu/napięcia po stronie pierwotnej transformatora (na tyrystorze), więc te % różnicy napięcia nie stanowi żadnego problemu. Prostownik tego typu z założenia nie jest bezobsługowy i wymaga dozoru. Z drugiej strony, akumulator najlepiej naładuje się w samochodzie podczas jazdy... tego typu...
Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się do Was z problemem w/w prostownika. Mianowicie niedawno otrzymałem taki oto prostownik.Na początku nic nie działało ale po wstępnych oględzinach stwierdziłem,że nie ma włożonego bezpiecznika(co ciekawe nawet nikt tego nie zmostkował).Po założeniu i włączeniu do sieci zapaliła sie zielona dioda.Chcąc wypróbować...
schemat prostownika tyrystorze automat prostownika regulacja tyrystorze
aster klimatronik delonghi komunikat napełnij obwód napęd rolet wewnętrznych
czujnik temperatury sterownika pieca czujnik temperatury sterownika pieca
Schemat elektryczny bojlera elektrycznego - kluczowe elementy i zasady Radio z GPS odbiera tylko lokalne stacje - przyczyny