Podmień linijkę wklejania. Podaję cały blok copy-paste dla porównania kolRight = Range("d2").End(xl... Range(Cells(wrsLeftTop, 4), Cells(wrsLeftTop + 1, kolRight)).Copy Range(Target.Address).Offset(... 1).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats Application.CutCopyMode...
[url=https://docs.microsoft.com/en-us/of...
[syntax=vb] Sub Wyslij() Dim bs As Range Dim r& Set bs = Sheets("zbiorczy").Range("A:L") r = bs(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1 bs.Rows(r) = bs.Rows(1).Value Range("b6:c10").ClearContents End Sub [/syntax]
Samo się wpisze...
Nie widzę potrzeby stosowana makr. Formuły i formatowania powinny wystarczyć. Ad.1. Poprawność danych > lista Ad.2. WYSZUKAJ.PIONOWO z argumentem (nazwa arkusza) podstawianym przez ADR.POŚR
[syntax=vb]Sub kopie2() Dim r&, rb& For r = 11 To Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row With Sheets("DataBaza") rb = Application.WorksheetFunction.Match(Rang... & r), .Columns(4), 0) .Range("EZ" & rb).Offset(, Day(Cells(r, 5))) = Cells(r, 9) End With Next End Sub [/syntax]
Witam W pierwszej linii wzoru jest inny
W komórkach J3:L3 wpisujesz wartości alternatywne, które zastąpią te z WYSZUKAJ.PIONOWO. Jeśli te komórki zostawisz puste lub będzie tam wartość nieliczbowa, to pozostaje wynik pierwotny z WYSZUKAJ.PIONOWO.
Czy rozważałeś grupowanie arkuszy? Co wpisujesz do jednego, automatycznie pojawia się w drugim (i kolejnych, jeśli więcej arkuszy należy do grupy). Poza tym przydałoby się, żebyś opisał dokładniej co chcesz osiągnąć. Co rozumiesz przez automatycznie? Co rozumiesz przez kopię fragmentu arkusza? To się trochę kłóci z automatyzmem. Chyba, że chodzi o wstępne...
A nie wystarczy wyłączyć obsługę zdarzeń przed otwarciem tego "innego" pliku? Zdarzenie Workbook_Open nie powinno się wykonać.
Trim(Str(...))
https://obrazki.elektroda.pl/1561315800_... Wpisujesz formułę przy pierwszej pozycji, resztę kopiujesz.
Ręce opadają :) To co Ty właściwie chcesz zrobić? ale jeśli dane są pobierane z internetu Dane z internetu wprowadzaj od razu do "z góry upatrzonego" zakresu. lub np z innej komórki Oprogramuj tą "inną komórkę"... Co to znaczy "z automatu"? Żeby coś się zmieniło w arkuszu, najpierw musi się coś wydarzyć.
Przetestuj makro z załącznika.
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem.
Witam, wiem że stary temat ale mam pytanie czy tą funkcją da radę zrobić tak aby szukało w tabeli wartości zadanych w 2 komórkach. Przykład: mam tabele z wartościami dla różnych średnic i na przecięciu dwóch średnic mam czas. Chce żeby po wpisaniu tych średnic wyszukiwało mi ten konkretny czas Wydzieliłem z https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Zerknij na to:
Wystarczy jedna linijka: [syntax=vb]ActiveSheet.Range("A1:C200").... Destination:=Worksheets("Arkusz2").Range...
Jakiś przykładowy plik? Łatwiej będzie pojąć co autor ma na myśli. :D
Na przykład dzisiaj mam wiersze: CBR2 ... FS1 ... WLD2 ... WLD1 ... i chciał bym żeby te wiersze były w "raporcie" odpowiednia wysokość wiersza i dane, które są pobrane z odpowiednich komórek arkusza "dane" czyli: CBR2 czas rozpoczęcia awarii i czas zakończenia, następna linijka czyli FS1 czas rozpoczęcia i czas zakończenia następna linijka ... następna...
początku dla $A$1 B2 z obrazka ELEKTRODA.jpg wynika, ze dla $A$1 C2 Poniewaz nie ma zalacznika, patrz przyklad(karta i baza w jednom skoroszycie) Wiersz dla druku - wartosc w C1(za ramami PrintArea) B1:B19 - funkcja tablicowa Ctrl+Shift+Enter
dzyszla z komórki do komórki Range("C6:E16").Se... Selection.Copy Sheets("Arkusz2").Sele... Range("C6").Select ActiveSheet.Paste gdzie c6:e16 to twoje scalone komórki c6 występujący to lewy górny róg twojej scalonej komórki więc żeby mieć tak samo musisz właśnie tam wkleić i nigdzie indziej....
Jeżeli we wszystkich plikach arkusze są jednakowe to wystarczy w głównym pliku w odpowiednich komórkach powstawiać odwołania do komórek w plikach pozostałych. I tak: w pliku głównym (zakładam, że pierwsza data jest w komórce A2) w komórce B2 wpisałbym "=[nazwa_pliku]nazwa_arkusza!B2" w komórce C2 wpisałbym "=[nazwa_pliku]nazwa_arkusza!B2" w komórce...
Excel nie jest, i nikt w MS nie obiecywał, nie jest narzędziem do developmentu oprogramowania, np sieciowego
Zamień dane w kolumnach w pierwszym arkuszu: nazwa | numer_seryjny No proszę, okazuje się że kolejność MA znaczenie ! Zamieniłem miejscami dane liczbowe z nazwą i wszystko zaczęło działać :) Wielki dzięki za Wasz czas i pomoc
W załączeniu przykład z funkcjami Wprowadziłem dodatkowe "zabezpieczenie" w postaci tego że każda lista musi się kończyć słowem KONIEC. Jeżeli tak nie jest to znaczy że jest więcej "poleconych" niż skopiowanych w dół wierszy z formułą wyszukującą. Wtedy trzeba "złapać" trzy ostatnie komórki i skopiować w dół. -------------- No tak, kolega adamas mnie...
czy jest jakieś narzędzie w Excelu które umożliwia zmianę kolumny D na podstawie C? Narzędziem do tego celu są formuły. czyli jeśli mamy kraj GB w kolumnie C to chciałbym dopisać w kolumnie D +44 i analogicznie dla całej reszty symbol + W kolumnie E (pole E2) wpisz sobie formułę [syntax=vb]=JEŻELI(C2="GB";"+44"&D2;"+"&... A następnie przeciągnij...
Załączam plik z nagłówkami z wygenerowanego pliku (nie mogę pliku, bo są dane wielu osób). W zakładce "Dane" jest zrzut z power query. W arkuszu "Selekcja" chciałbym, aby automatycznie kopiowały się całe kolumny (zaznaczone na niebiesko) z "Dane". "Tab_Selekcja" stworzę tabelę przestawną. Czy to coś pomogło?
A czy dane z wierszy w sekcji "Zakup paliwa" są powiązane jakoś z danymi w wierszach "Zużycie paliwa"? Masz tam kolumny stan pocz./kon. licznika, których brak w zakładce "Razem dział", co z nimi?? Last but not least : czemu po prostu nie dodawać wierszy z datą tylko wtedy, kiedy rzeczywiście jest jakiś zakup robiony? Bo co tak komplikować plik tyloma...
Witam! szukam pomocy :idea: potrzebuję stworzyć raport na temat sprzedaży sumujący automatycznie dane od początku roku. Chciałabym, żeby np. raport z lutego automatycznie kopiował dane ze skoroszytu styczeń i dopisywał je w pierwszym wolnym wierszu w lutym, a np. ten z lipca zawierał wszystkie dane od stycznia do lipca. Dane są potem prezentowane w...
Spróbuj np. tak - najpierw zaznaczasz dane w wybranej (pojedynczej) kolumnie, potem wykonujesz makro. [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = False For w = Selection.Row To Selection.Row + Selection.Count - 1 Step 2 Cells(w + 1, Selection.Column).Value = Cells(w, Selection.Column).Value Next w Application.ScreenUpdating = True[/syntax] PS. Takie rzeczy...
Wpisałeś ten kod do przycisku, zezwoliłeś w Excelu na wykonywanie makr? Wreszcie - jaka to wersja Excela? Porównaj z załącznikiem.
Witam Wszystkich :D Potrzebuję Waszej pomocy, ponieważ nie potrafię sobie poradzić z problemem aby wybierając z listy rozwijanej w kolumnie A nazwę wyrobu, kopiował się kod do wiersza obok w kolumnie B. Baza wszystkich kodów i nazw znajduję się np. w arkuszu nr 2. Z góry dziękuję za Waszą pomoc :D Pozdrawiam!
$ - czyli adresowanie bezwzględne, adresowanie to blokuje automatyczną zmianę adresów w formule przy jej kopiowaniu. $ przed Bxx i wystarczy. np. A1152*$B1
Chciałabym, aby odpowiednie komórki automatycznie uzupełnić odpowiednimi odniesieniami do sąsiedniego arkusza. VBA fajna rzecz - warto się poduczyć :D , lecz póki co dla Twoich celów wystarczy wykorzystać prostą funkcję :spoko: 897374 3 formuły jak na zrzucie możesz kopiować do następnych kart.
Jaką regułę zastosować, żeby w programie Excel dane z jednego arkusza kopiowały się do drugiego arkusza automatycznie. Dodano po 3 (at)ElektrodaBot Jaką regułę zastosować, żeby w programie Excel dane z jednego arkusza kopiowały się do drugiego arkusza automatycznie ?
Może korespondencja seryjna załatwi sprawę?
Odświeżanie kwerend ręcznie, nie automatycznie po 5 min. Przy tom "." zmienia się na ","
Okee zapomialem dodac ze chcialbym aby kopiowanie odbywalo sie automatycznie.
witam mam tabele z 4 kolumnami nazwisko pracownika | imię pracownika | kolor zmiana | stanowisko i teraz chce stworzyc tabele, w ktorej beda tez te 4 kolumny ale tylko pracownicy z jednej (a jest cztery) danej zmiany np. zmiany RED. chcialbym tez zeby automatycznie po wpisaniu danych do tabeli 1, dane pracownika ze zmianu RED pojawialy sie w tabeli...
Ponieważ w Outlooku nie pracował, bo go nie używają. Ale wiem, że może mieć także makra i uruchamiania, może automatycznie zapisać plik w odpowiedniej lokalizacji i również rozpakowac go.
Po co ochrona, jesli np. przed tym(zamykaniem) "użytkownik przez przypadek kasuje jakąś formule"? W kazdym razie mozna uzyc zdarzenia[syntax=vb]Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) For Each s In Me.Sheets s.Protect 'ew. haslo Next Me.Save End Sub [/syntax] Ale lepiej mieć zapasowe arkusze i przed zamknięciem kopiowanie formuł, lub, jeśli...
Tak dokładnie :) No i fajnie było by mieć to automatyczne sumowanie w każdym arkuszu
Oczywiście że o to chodziło. Dziękuję za pomoc!
Musisz napisać makro, które będzie wyszukiwało największą datę w powiedzmy arkuszu A ;) i zapisywało dane w pierwszym wolnym wierszu w innym arkuszu... Ewentualnie Ctrl+c, Ctrl+Alt+v -wartości
Nie wiem czy dobrze cie rozumiem Zaznaczasz kolumny wciskasz kopiuj przechodzisz do nowego zeszytu (nie wiem jak jest w oo ) wciskasz prawy klawisz myszy wybierasz wklej specjalnie... zaznaczasz "wartości" ok i masz wklejone same cyfry.
Do powielania arkuszy i adaptacji formuł możesz wykorzystać makro z załączonego pliku :D - zaczyna pracę dopiero od arkusza 2.2 :!: i działa w ten sposób, że po wybraniu 1 arkusza w skoroszycie (tj. o najwyższej numeracji w nazwie :D ) - poprzez dwuklik myszką w ten arkusz - automatycznie kopiuje arkusz i ustawia nową nazwę i podmienia formuły :spoko:...
Przykładowo: W komórce A2 formuła: =JEŻELI(B2="";"";1) W komórce A3 formuła: =JEŻELI(B3="";"";MAX($A$2:A2)+1) Kopiujesz formułę z kom. A3 w dół i masz L.P. w kol. A. dla niepustych komórek w kol. B. Mogą być przerwy w kol. B.
Kolega PRL proponuje makro do kopiowania, ale w nazwa4 tylko formuły
Przepraszam za punkty to było automatycznie
Funkcja ADR.POŚR może służyć do odczytania danych z pliku otwartego w tej samej instancji Excela. W tym przypadku to się nie przyda. Bez VBA czy innych dodatkowych narzędzi nie da się tego zrobić w sposób trywialny. Istnieją sposoby "drogą okrężną". Najpierw trzeba przygotować teksty odwołań, potem zamienić formuły na wartości i wreszcie aktywować uzyskane...
oczywiście, że tak. jednak nie rozwiąże to mojego kłopotu. Tym bardziej, że codziennie muszę wykonywać koło 1000 kopiuj/wklej. Dlatego potrzebowałbym rozwiązania bardziej automatycznego
Witam ! Przedstawione zadanie jest trudne do rozwiązania (w każdym razie dla mnie :cry: ) ze względu na zawiłości formatowania dat . Przedstawiony przykładowy arkusz stanowi swoiste dzieło "rękodzielnicze" :D - chyba Pan Błażej mocno się nad formatowaniem warunkowym całej tabeli napocił. Żeby tej pracy nie zmarnować - proponuję zatem do założonej funkcjonalności...
Po prostu czy da się zrobić to tak że zapisze plik a po ponownym odpaleniu wszystko działa dalej tak jak przez zamknięciem? Plik zapisujesz z obsługą makr (*.xlsm)? Makra można kopiować pomiędzy plikami. Zobacz [url=http://www.cpearson.com/excel/vbe.a... Rozdział "Copy A Module From One Project To Another". Chyba, że chodzi o coś innego...
Dzień dobry, Można zastosować formułę: =JEŻELI(CZY.BŁĄD(PODAJ.POZYCJĘ(A1;lista;... lista oznacza zakres adresów z przypadkowo wprowadzonymi liczbami, w kolumnie A są poszukiwane wartości. Formułę wprowadzamy do pierwszej komórki i kopiujemy w dół.
A jak są nazwane pliki z ankietami? Gdzie je zapisujesz, jeżeli mają taką samą (mozliwe?) nazwę? Czy jest jakaś struktura katalogów? I Ile tych ankiet będzie mniej wiecej? Może nie warto zbytnio kombinować z monitorowaniem tylko wczytać wszystko dopiero jak będzie potrzebne? Makra działają dosyc szybko. Mam gdzieś gotowca łączącego pliki Excela. Sama...
Np coś w tym rodzaju (zerknij do załącznika). Kopiowanie oraz inne czynności można nagrać rejestratorem. Pozostanie tylko określenie ilości dni w miesiącu.
Excel - automatyczne przepisywanie danych z jednego arkusza do drugiego. Witam, potrzebuję pomocy w programie Excel. Posiadam dane w Arkuszu 1 i potrzebuję, aby po kliknięciu danego klienta, z automatu skopiowały się do drugiego arkusza wybrane dane, jak nr zlecenia, umowy, adres, transport. AI: Jaka wersja programu Excel jest używana? Excel Office...
Aby coś takiego zadziałało "samo" - potrzeba makra. Ale jest inne rozwiązanie (ja je zastosowałem u mnie w pracy). Nie wiem czy u ciebie da się zastosować. Taki arkusz - szablon (u mnie nazwany "czystym") ma jeszcze jeden arkusz z nazwą "kalendarz". Są w nim (oprócz sobót i niedziel) automatyczne wyliczenia świąt itd. i poprzez zaznaczenie danego miesiąca...
Problem w tym, że nigdy nie uda Ci się wpisać innej liczby porządkowej przy tej postaci kodu (nawiasem pisząc, zdała by się pętla). Zanim makro "wyprostuje" numerację musiałbyś zrealizować kopiowanie... Czyli odpowiedź brzmi: Tak, jest do zrealizowania.
Fajne pomysły podpowiadasz. Czyszczenie pomogło. Robiłem to wszystko szukając danych na forach itp oraz kombinując za pomocą nagrywania makr. Jednak zjawisko pętli mimo próbowania nie raz przy moim braku wiedzy jest jeszcze dla mnie za trudne. Staram się sam wiele spraw znaleźć i rozszyfrować poprzez szukanie, jednak bez osoby która się na tym zna jest...
Jeśli ma się to odbywać automatycznie, myślę że makro musiałoby być uruchamiane przy otwarciu arkusza. Powinno zawierać funkcję timer, a reszta kodu (badanie godziny, kopiowanie itd) w pętli, uruchamianej co czas określony przez PauseTime, lub coś podobnego. O to chodzi?
Działa tylko częściowo: Zaznaczam kolumnę: Dane>Filtr>Filtr zaawansowany itd. I dla takiego przykładu: http://obrazki.elektroda.net/92_12375719... mam: http://obrazki.elektroda.net/63_12375719... Po zmianie np. płyta na płyta2, w kolumnie obok nie ma żadnych zmian. Zasilacz pojawia się dwa razy. Czy coś robię źle, czy to nie nigdy nie będzie zmieniać...
A co z ilościami, ceną i wartością? Która ilość ma znaleźć się na PZ? Sucha się "sama" liczy, czy wpisujesz ręcznie? Czy kopiowanie danych z aktywnego wiersza, czy z ostatniego. Które dane są wymagane, a które można pominąć (PZ tworzona jest mimo niewypełnionych komórek wiersza)?
Zobacz, czy o to chodziło. Makro do kopiowania: [syntax=vbscript]Sub Kopiuj() Dim b As Worksheet Dim ow As Long Set b = Sheets(ActiveSheet.Index - 1) ow = b.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row - 1 Dim CopyRng As Range, PasteRng As Range b.Range("A4:B" & ow).Copy ActiveSheet.Range("A4").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues b.Range("N4:O" & ow).Copy ActiveSheet.Range("N4").PasteSpecial...
W prosty sposób można tylko w dodatkowej kolumnie D, w której byłby wyliczany postęp jako ułamek. W kolumnach B i C można to zrobić, ale trzeba dla każdej komórki podać osobną formułę, bo przy definiowaniu tego typu formatowania nie można używać adresów względnych, zatem nie można skutecznie kopiować komórek sformatowanych tak, aby każdy wiersz był...
aby wszystko działo się automatycznie :cry: To musisz jednak zastosować VBA :D Np taki efekt jak na zrzucie 945616 tzn. po wklejeniu nowych danych po wciśnięciu ctrl+r - makro "rozrzuci" Ci te dane na grupy na podstawie ID :spoko: Całość w załączonym pliku 945618
Formuła dla komórki B5 (bez kopiowania jakichkolwiek danych do dodatkowych kolumn): [syntax=text]=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS(Arkusz2... i poprzeciągaj w prawo i dół.
Po pierwsze powinieneś załączyć przykładowy plik z układem danych i kodem, żeby było wiadomo, o co chodzi. A poza tym po co to ukrywanie wierszy? Nie prościej zastosować tabelę Excela? Ona się sama powiększa, gdy zaczynamy wypełniać kolejny wiersz, a formuły też się automatycznie kopiują.
Te błędy są spowodowane sposobem przeliczania arkuszy przez Excel. Mamy ograniczone możliwości sterowania tym. W tym przypadku można wprowadzić 2 uzupełnienia: 1) w formule 'oblicz' dopisać na końcu: [syntax=text]+0*LOS()[/syntax]Ta zmiana nie zmieni wartości wyniku, wymusi tylko przeliczenie formuły przy każdym przeliczeniu arkusza. 2) Ale to jeszcze...
Niestety, opcja z numerowaniem tabel - analogicznie to rozdziałów i podrozdziałów, nie wchodzi w grę :( Muszę mieć możliwość automatycznego generowania spisów tabel, wykresów itd. Bez autonumerowania tabel/wykresów nie wygeneruję spisu: https://obrazki.elektroda.pl/7249505100_...
Oczywiście makra mogą (prawie) wszystko. :) Ja czegoś takiego raczej bym wolał nie robić. Przemyśl jeszcze raz czego naprawdę potrzebujesz. Może pomogą Ci w tym poniższe uwagi. Nie lubię niczego uruchamiać "wejściem" w komórkę, działa "topornie". Robię to tylko jeżeli nie ma innego (prostszego) wyjścia. Zwykle lepiej działa normalny przycisk uruchamiający...
Powinno być. Kod: vbscript Rozwiń Zaznacz wszystko Kopiuj do schowka If Intersect(Target, Range("C:C")) Is No...
Tylko muszę kopiować na każdej stronie treść etykiety. Mówimy tutaj o ilościach rzędu 500 - 2500 sztuk
Witam. Tworzę w excelu tabelkę systematycznie się ona powiększa. W jednej z kolumn mam wpisywaną datę produkcji wyroby. Jak zrobić żeby po upływie 3 lat od daty produkcji, cały wiersz w którym jest umieszczona ta data kopiował się do pierwszego wolnego wiersza w innym arkuszu tego pliku?
Właśnie arkusz excel jest podpięty do programu, który wrzuca dane liczbowe w kolumnę "E" Ale jak to się odbywa? Dlaczego nie jest generowane zdarzenie Change? Bo ja nie potrafię sobie tego odtworzyć. Jak kopiuję coś przez Ctrl+C i Ctrl+V, to wszystko jest dobrze.
czyli np.: =arkusz1!A1 jak przeciągnę tą formułę w bok (poziomo), to excel automatycznie w następnej komórce skopiuje dane z komórki B1, czyli =arkusz1!B1, a chciałbym żeby w następnej komórce była wartość z komórki A2, czyli =arkusz1!A2 Hmm, to jeszcze byłoby wykonalne. Jeśli kolumny po kolei w jednym wierszu, to skąd wiadomo gdzie ostatnia komórka...
Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
Jeżeli musisz powiązać jeden plik z wartościami z innego i znasz ich lokalizacje, to otwórz te dwa pliki jednocześnie, w pliku LUTY zrób odwołanie do pliku STYCZEŃ (po prostu - wpisz w komórce =, przejdź do arkusza STYCZEŃ i zaznacz w nim komórkę). Formuła przyjmie wartość mniej więcej taką: =[STYCZEŃ.xls]Arkusz1!$B$3. Jak teraz zamkniesz plik STYCZEŃ,...
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, w takim przypadku kiedy formuły jedynie kopiują dane a ich nie przenoszą, zrezygnuje z pomysłu i będę kopiować ręcznie dane. Makro dla mnie to czarna magia i nawet nie chce się zagłębbiać w ten temat. jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
ClearContents musisz to porozrzucane range("a5, b6, c7").ClearContents No niestety nie działa mi tak jak trzeba, Czy mógłbyś zajrzeć do załącznika? Dane z A1 B1 C1 ładnie kopiują się do arkusza baza, ale jak zrobić, żeby te dane wpisywać do jakiejś formatki, tj. np. do A5 B6 C7 ? range("a5, b6, c7") w różne miejsca wstawiam i przestaje mi się kopiować......
PDF-a konwertuję do excela na jakiejkolwiek strunie gdzie mogę zrobić to online. Czy to znaczy, że otwierasz PDF-a w przeglądarce WWW i myszą kopiujesz tekst? W jakim systemie to robisz? Windows, Linux, MacOS...?
Moja propozycja wygląda tak - klikasz dowolną komórkę w rzędzie opisującym dane zlecenie, klikasz przycisk. Makro kopiuje wszystkie cztery pozycje z aktualnie wybranego rzędu do arkusza o nazwie formularz w odpowiednie miejsca.
Nie do końca wiem o co ci chodzi. Jeżeli chcesz aby po skopiowaniu komórek funkcje/wzory odnosiły się do nowych komórek ale w tym samym "ułożeniu" jak do komórki kopiowanej trzeba pozbyć się znaków $ (dolara) w funkcjach/wzorach (np: A10 + B10) [Znak $ wstrzymuje zmianę kolumny lub wiersza lub kolumny i wiersza przy kopiowaniu] Jeżeli chcesz zrobić...
A wracając do tego wątku. W jaki sposób mogę dołożyć zakresu przeszukiwania w postaci innych arkuszy z tego samego skoroszytu? Mam skoroszyt, w którym jest kilka arkuszy. Potrzebuję przeszukać je wg powyższego schematu (tj, że podaję Nr rys i Część na rys, zaś reszta treści kopiuje się z właściwych arkuszy).
Zależy ci na odblokowaniu arkusza? Jeśli chodzi o kopiowanie, to spróbuj tak: otwierasz oba pliki w exelu, w pliku do którego będziesz kopiować stajesz na komórce i naciskasz "=", klikasz na komórce odpowiadającej w arkuszu z którego kopiujesz, naciskasz "enter", powinnaś w komórce mieć formułę ze ścieżką. Trzeba ją teraz zmodyfikować usuwając znak...
Niby proste, a bez szczegołów to nadźgać tu można tyle różności, jak do tobołka ... Założenia: 1. Weryfikacja (jakakolwiek) kopiowanych danych 2. Plik zestawienia w tym samym katalogu co Wz-wzór, jeśli nie to ścieżkę trzeba wpisać "ręcznie" do zmiennej 3. Sprawdzanie, czy plik zestawienia nie jest przypadkiem już otwarty 4. Nazwa pliku zestawienia wpisana...
Wiele opisów dotyczących kopiowania danych w Excelu znalazłem tutaj: http://forum.idg.pl/excel-makro-do-przen...
Niestety, ale uruchamiam powyższy kod i excel długo myśli, a nic się nie wykonuje. Mógłbyś proszę to sprawdzić?
Ja mam zawsze dylemat, gdy widzę post z kodem. Skoro kod jest w miarę czytelny, to znaczy, że autor wie, co pisze. A skoro wie co pisze, to raczej łatwo sam znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. No chyba, że pisanie kodu, to wklejanie zlepków różnych kodów z sieci i potem coś nie działa. Kopiuj/wklej nie zawsze działa.;) (at)Jarofon takie tstr = Str(Target.Value)...
Hej. Posiadam excela w wersji 2010, mam plik roboczy do którego kopiuje dane każdego dnia z innego pliku excela (codziennie jest on zmieniany i zapisywany z nową data). Dane które kopiuje są zawsze pobierane z tego samego arkusza i tych samych komórek. Czy jest jakaś możliwość by w wersji roboczej excela zapisać ścieżkę dostępową do pliku z którego...
Ale można szybciej. w komórce C2 wpisać = jeżeli(A2="";C1;A2) zatwierdzić enterem ponownie "stanąć" na komórce C2 i nacisnąć kopiuj. zjechać prawym paskiem przewijania na sam dół (ważne by tam była cały czas zaznaczona komórka C2) Przytrzymać klawisz Shift wskazać myszką ostatniąprzy danych komórkę w kolumnie C (zaznaczy się cała kolumna) Prawoklik...
No i znowu masz racje Marku. Sa rzeczywiscie cztery wiersze w rejestrze, gdzie nic nie ma i o tyle wlasnie ucielo mi liste. Nie mysl, ze nie czytam tego, co piszesz. Ja po prostu czytam, ale czasem nie rozumiem, o co chodzi. Teraz, gdy mi to jeszcze raz naswietliles, a ja praktycznie sie z tym zetknalem, rozumiem wszystko. Czasem trzeba tak wiesz, łopatologicznie....
Dzięki wielkie za zainteresowanie! Ma to działać tak: - w kolumnie ze składkami albo wpisujemy ręcznie kwotę i klikamy "Dodaj do KP", albo przez podwójne kliknięcie w wyskakującym oknem, wpisaniem kwoty itd. dane są przenoszone do KP - w KP "Zapisz i wydrukuj" co powoduje automatyczne dodanie KP (lub KW) do raportu. - mija miesiąc, przychodzi nowy i......
Witam, Mam plik w Excelu do liczenia ilości punktów za zadania i ocena. Plik jest dostępny w sieci. Mamy tam kilka wierszy. Wiersz 9 jest pusty, nie ma żadnych formuł w komórkach, z tym że, jak wpiszemy punkty w komórki zadań od 1-5 np po 1 punkcie to w komórce I9 Wypisze nam sumę i w komórce J9 słownie. Jak zrobić aby powyższa formuła była kopiowana...
Witam Mam nietypowy problem z excelem. Mam plik, w którym na bieżąco rejestrowane sa ręcznie rezerwacje. Chciałbym wymyślić coś takiego, aby excel sam kopiował odpowiednie wiersze do arkuszy a takiej nawie jak zawartość w kolumnie "I". Przykładowo: jeżeli w kolumnie i wpiszę april to chciałbym aby cały wiersz był dopisany do arkusza april. Oczywiście...
A może jest jakiś sposób na automatyczne kpiowanie komórki A2 do D2 pod warunkiem że B2 jest puste. Jeżeli w B3 jest coś wstawione to komórka A3 nie powinna byc kopiowana
dziekuje bardzo byliście bardzo pomocni :) ps. nie chodzilo mi o kopiowanie tylko zalaczylem ten prawidlowy formularz zebyscie wiedzieli o co dokladnie mi chodzi ;)
W tym przypadku jak dobrze rozumiem musiałbym każdorazowo (po rundzie) zapisywać stronę, a generalnie chce zastąpić manualne kopiuj wklej co kilka dni, które teraz wykonuje automatycznym odświeżaniem. No niestety tak ... Może ktoś bieglejszy w wyciąganiu danych ze strony coś podpowie :)
witam, w jednym arkuszu mam podstawową bazę danych typu: kolumna A-Nazwa firmy; B-adres; C-miejscowość itp. jest tych danych ok 8 kolumn. Jak zrobić by można był kopiować poszczególne dane danej firmy d inego pliku, w tórym wklejone te dane będą w odopowiednie rubryki. Dlateg ochce w odpowiednie rybryki, gdyż będą one wypełniać 4 następne arkusze które...
excel automatyczne kopiowanie wyników automatyczne kopiowanie kopiowanie excel excel
trafic benzyna odkurzacz filtrem wodnym zelmer fabryczne radio accord
pilot samsung parowanie wiertarka bułgarska
Instrukcja obsługi Tevion MD 80857 - gdzie znaleźć? Jak poprawnie włożyć baterie CR2032 do sztucznej gwiazdy?