Samo się wpisze...
Nie widzę potrzeby stosowana makr. Formuły i formatowania powinny wystarczyć. Ad.1. Poprawność danych > lista Ad.2. WYSZUKAJ.PIONOWO z argumentem (nazwa arkusza) podstawianym przez ADR.POŚR
W komórkach J3:L3 wpisujesz wartości alternatywne, które zastąpią te z WYSZUKAJ.PIONOWO. Jeśli te komórki zostawisz puste lub będzie tam wartość nieliczbowa, to pozostaje wynik pierwotny z WYSZUKAJ.PIONOWO.
[syntax=vb]Sub kopie2() Dim r&, rb& For r = 11 To Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row With Sheets("DataBaza") rb = Application.WorksheetFunction.Match(Rang... & r), .Columns(4), 0) .Range("EZ" & rb).Offset(, Day(Cells(r, 5))) = Cells(r, 9) End With Next End Sub [/syntax]
Witam W pierwszej linii wzoru jest inny
Trim(Str(...))
Czy rozważałeś grupowanie arkuszy? Co wpisujesz do jednego, automatycznie pojawia się w drugim (i kolejnych, jeśli więcej arkuszy należy do grupy). Poza tym przydałoby się, żebyś opisał dokładniej co chcesz osiągnąć. Co rozumiesz przez automatycznie? Co rozumiesz przez kopię fragmentu arkusza? To się trochę kłóci z automatyzmem. Chyba, że chodzi o wstępne...
Jeżeli we wszystkich plikach arkusze są jednakowe to wystarczy w głównym pliku w odpowiednich komórkach powstawiać odwołania do komórek w plikach pozostałych. I tak: w pliku głównym (zakładam, że pierwsza data jest w komórce A2) w komórce B2 wpisałbym "=[nazwa_pliku]nazwa_arkusza!B2" w komórce C2 wpisałbym "=[nazwa_pliku]nazwa_arkusza!B2" w komórce...
Piszesz taką formułę =Dane!C1 I kopiujesz ją w bok i dół Jeżeli o to chodzi. Strasznie banalne rozwiązanie, ale generalnie o to chodziło Dzięki! :)
Jakiś przykładowy plik? Łatwiej będzie pojąć co autor ma na myśli. :D
No i znowu masz racje Marku. Sa rzeczywiscie cztery wiersze w rejestrze, gdzie nic nie ma i o tyle wlasnie ucielo mi liste. Nie mysl, ze nie czytam tego, co piszesz. Ja po prostu czytam, ale czasem nie rozumiem, o co chodzi. Teraz, gdy mi to jeszcze raz naswietliles, a ja praktycznie sie z tym zetknalem, rozumiem wszystko. Czasem trzeba tak wiesz, łopatologicznie....
Jeśli nagrasz rejestratorem makr kopiowanie arkusza do nowego pliku, nadanie mu nazwy, zamknięcie itd; po czym wkleisz nagrany kod do kodu skoroszytu (Thisworkbook) przy zdarzeniu "BeforeClose", to uzyskasz efekt bardzo podobny do opisywanego. Aby nabrać pewności warto byłoby zajrzeć do tego pliku...
Funkcja ADR.POŚR może służyć do odczytania danych z pliku otwartego w tej samej instancji Excela. W tym przypadku to się nie przyda. Bez VBA czy innych dodatkowych narzędzi nie da się tego zrobić w sposób trywialny. Istnieją sposoby "drogą okrężną". Najpierw trzeba przygotować teksty odwołań, potem zamienić formuły na wartości i wreszcie aktywować uzyskane...
Po co ochrona, jesli np. przed tym(zamykaniem) "użytkownik przez przypadek kasuje jakąś formule"? W kazdym razie mozna uzyc zdarzenia[syntax=vb]Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) For Each s In Me.Sheets s.Protect 'ew. haslo Next Me.Save End Sub [/syntax] Ale lepiej mieć zapasowe arkusze i przed zamknięciem kopiowanie formuł, lub, jeśli...
Ręce opadają :) To co Ty właściwie chcesz zrobić? ale jeśli dane są pobierane z internetu Dane z internetu wprowadzaj od razu do "z góry upatrzonego" zakresu. lub np z innej komórki Oprogramuj tą "inną komórkę"... Co to znaczy "z automatu"? Żeby coś się zmieniło w arkuszu, najpierw musi się coś wydarzyć.
Aby coś takiego zadziałało "samo" - potrzeba makra. Ale jest inne rozwiązanie (ja je zastosowałem u mnie w pracy). Nie wiem czy u ciebie da się zastosować. Taki arkusz - szablon (u mnie nazwany "czystym") ma jeszcze jeden arkusz z nazwą "kalendarz". Są w nim (oprócz sobót i niedziel) automatyczne wyliczenia świąt itd. i poprzez zaznaczenie danego miesiąca...
W załączeniu przykład z funkcjami Wprowadziłem dodatkowe "zabezpieczenie" w postaci tego że każda lista musi się kończyć słowem KONIEC. Jeżeli tak nie jest to znaczy że jest więcej "poleconych" niż skopiowanych w dół wierszy z formułą wyszukującą. Wtedy trzeba "złapać" trzy ostatnie komórki i skopiować w dół. -------------- No tak, kolega adamas mnie...
witam mam tabele z 4 kolumnami nazwisko pracownika | imię pracownika | kolor zmiana | stanowisko i teraz chce stworzyc tabele, w ktorej beda tez te 4 kolumny ale tylko pracownicy z jednej (a jest cztery) danej zmiany np. zmiany RED. chcialbym tez zeby automatycznie po wpisaniu danych do tabeli 1, dane pracownika ze zmianu RED pojawialy sie w tabeli...
Na przykład dzisiaj mam wiersze: CBR2 ... FS1 ... WLD2 ... WLD1 ... i chciał bym żeby te wiersze były w "raporcie" odpowiednia wysokość wiersza i dane, które są pobrane z odpowiednich komórek arkusza "dane" czyli: CBR2 czas rozpoczęcia awarii i czas zakończenia, następna linijka czyli FS1 czas rozpoczęcia i czas zakończenia następna linijka ... następna...
A czy dane z wierszy w sekcji "Zakup paliwa" są powiązane jakoś z danymi w wierszach "Zużycie paliwa"? Masz tam kolumny stan pocz./kon. licznika, których brak w zakładce "Razem dział", co z nimi?? Last but not least : czemu po prostu nie dodawać wierszy z datą tylko wtedy, kiedy rzeczywiście jest jakiś zakup robiony? Bo co tak komplikować plik tyloma...
Witam, Mam taki problem do rozwiązania. Musze zrobić połączenie między dwoma plikami exela, tak by wpisując nowe dane do jednego pliku uzupełniało mi dane w 2 pliku. Nie wiem czy możliwość taka jest w exelu czy po prostu powinnienem napisać program w c++, który po odpaleniu uzupełnia 2 plik exela. Wolałbym pierwsze rozwiązanie, które byłoby automatyczne....
Spróbuj np. tak - najpierw zaznaczasz dane w wybranej (pojedynczej) kolumnie, potem wykonujesz makro. [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = False For w = Selection.Row To Selection.Row + Selection.Count - 1 Step 2 Cells(w + 1, Selection.Column).Value = Cells(w, Selection.Column).Value Next w Application.ScreenUpdating = True[/syntax] PS. Takie rzeczy...
Witam! szukam pomocy :idea: potrzebuję stworzyć raport na temat sprzedaży sumujący automatycznie dane od początku roku. Chciałabym, żeby np. raport z lutego automatycznie kopiował dane ze skoroszytu styczeń i dopisywał je w pierwszym wolnym wierszu w lutym, a np. ten z lipca zawierał wszystkie dane od stycznia do lipca. Dane są potem prezentowane w...
Witam Wszystkich :D Potrzebuję Waszej pomocy, ponieważ nie potrafię sobie poradzić z problemem aby wybierając z listy rozwijanej w kolumnie A nazwę wyrobu, kopiował się kod do wiersza obok w kolumnie B. Baza wszystkich kodów i nazw znajduję się np. w arkuszu nr 2. Z góry dziękuję za Waszą pomoc :D Pozdrawiam!
Wpisałeś ten kod do przycisku, zezwoliłeś w Excelu na wykonywanie makr? Wreszcie - jaka to wersja Excela? Porównaj z załącznikiem.
Może korespondencja seryjna załatwi sprawę?
Witam, mam pytanie czy istnieje sposób na przenienie danych z excel do innego programu, w którym muszą one być pojedyńczo potwierdzane enterem. Automat miał by wyglądać tak kopiuj wartość excel -> wklej do innego programu -> potwierdź (enter) i ta czynność miała by być powtarzana np. 1000x Z góry dzięki za pomoc
Witam mam napisany kod vba: [syntax=vb] Sub ZnajdźKopiuj() Dim zn As Long On Error Resume Next With Sheet1.Range("A1:BD1") Set zn = .Find(What:="Szukana fraza", _ After:=.Cells(1, 1), LookIn:=xlValues, _ Lookat:=xlWhole, MatchCase:= False ) If zn Is Nothing Then Exit Sub zn(1, 3).Copy Range("Wklej Tu") End With End Sub [/syntax] Po delikatnych modyfikacjach...
Witam, Na samym początku zaznaczam, że mam pojęcie o programowaniu. Lecz w VBA jestem zielony. Nigdy w nim nie pisałem niczego skomplikowanego i nie jestem w stanie sobie poradzić. Napisałem proste Makro w excelu które wybiera rekordy i kopiuje je do odpowiednich zakładek. Następnie wszystko robię ręcznie. Kopiuję dane z zakładek i wklejam do odpowiednich...
Witam. Chciałbym stworzyć plik Excel który będzie jedynie kopiował dane z innego, identycznego pliku. Mianowicie na jednym pliku pracują dwie zależne od siebie grupy, sęk w tym aby przynajmniej jeden plik aktualizował się co jakiś czas lub na wywołanie. Najlepiej aby aktualizowały się dane jedynie w wybranych komórkach, jakiejś tabeli. Próbowałem rozwiązać...
witam mam problem a przyznam że makr/vba do tej pory nie używałem mam raporty które generują się codziennie, w zależności od miesiąca 30-31 raportów jeden raport składa się z 3 arkuszy, nazwy arkuszy są niezmienne, chciałbym automatycznie kopiować całą zawartość wierszy które w 2 kolumnach spełniają różne warunki. dodatkowa trudnosc jest taka ze 1 warunek...
Witam! Szukam i szukam od rana i znaleźć nie mogę. Problem mam taki: Mam kilkanaście plików Excela. W każdym kilkanaście - kilkadziesiąt arkuszy. W każdym arkuszu jakieś dane. Potrzebuje zrobić podsumowanie tego w jednym skoroszycie. Chciałbym, abym mógł wskazać plik z którego pobierałby dane ze wszystkich arkuszy z dwóch różnych wierszy i wklejał do...
Potrzebuję pomocy z plikiem. mam tabelę w arkusz1 te dane chciałbym kopiować. następnie dwa arkusze DANE i DANE2 te strony mają być puste. potrzebuję pomocy w automatyzacji kopiowania zawartości Arkusz1 do kolejnego arkusza począwszy od arkusz4. potrzebuję kopię arkusz1 z wyczyszczoną zawartością komórek .. Kod towaru, nazwa opis, wydana i numer partii...
Witam, przedstawię zarys sytuacji. W firmie każdy pracownik posiada swój plik excel, do którego wprowadza na bieżąco wyniki sprzedaży, co pozwala mu na bieżące śledzenie realizacji celów. Dane pobierane są do osobnego pliku w którym śledzę wyniki całego zespołu. Pliki są co miesiąc archiwizowane, a co miesiąc każdy otrzymuje nowy plik z zaktualizowanymi...
Witam ciepło! Wiem że temat poruszany wielokrotnie, lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedniego rozwiązania dla mojego problemu. Próbował z kilku rozwiązań skleić coś na swoje potrzeby, ale efekt był daleki od zamierzonego. Uprzedzam, że nie znam się na VB. Być może ktoś z was będzie w stanie mi pomóc. Założenia: 1. Automatycznie pobiera dane ze wszystkich...
Witam serdecznie wszystkich. Mam takie pytanie, czy da się napisać makro tak żeby z kilku arkuszy automatycznie kopiowało się do jednego arkusza. Wiem że temat był już poruszany nie raz ale już od kilku tygodni szukam właściwego makra i nic. I tu wielka prośba do Was o pomoc. Potrzebuje gotowe makro bo ja jestem BARDZO słaby w tym temacie a dokładnie...
Hej, Z góry przepraszam za jakiekolwiek błędy, ale jestem tu nowy. Mam problem z elementem dość rozbudowanego makra. Wyciąga ono dane z n.xlsx'ów(po kolei) i wkleja do wspolne.xlsx. Problem polega na tym, że w wspolne.xlsx na danych z n.xlsx'ów wykonuje następne analizy per wiersz. Dane z n.xlsx'ów wprowadzają się same do kolejnych wierszy, ale formuly...
Witam, Moja pierwsza prośba o pomoc. Mam bardzo stary plik Excela a w nim 1300 arkuszy i coraz częściej coś się psuje. Potrzebuję skopiować do nowego pliku na podstawie danych z listy (Nr rejestracyjny) część arkuszy( całych z danymi i funkcjami itp.). Nazwa arkusza to Nr rejestracyjny z listy. Bardzo dziękuję za jakąkolwiek pomoc w tym temacie. Zupełnie...
Excel - automatyczne przepisywanie danych z jednego arkusza do drugiego. Witam, potrzebuję pomocy w programie Excel. Posiadam dane w Arkuszu 1 i potrzebuję, aby po kliknięciu danego klienta, z automatu skopiowały się do drugiego arkusza wybrane dane, jak nr zlecenia, umowy, adres, transport. AI: Jaka wersja programu Excel jest używana? Excel Office...
Usiadłem (wreszcie) nad tym i tak sobie myślę: Jeśli pierwszy dzień miesiąca wypada w środę, to w systemie 5/1 dzień wolny ma brygada, która pracowała w ostatni czwartek poprzedniego miesiąca. Nie ma tu stałych, więc po czym w takim razie biedny Excel ma się orientować? Systemu 6/2 nawet nie próbuję analizować :) Należałoby mu jakoś (InputBox, wartość...
[url=https://docs.microsoft.com/en-us/of...
Witam ponownie - być może gdzieś było na forum, ale ze względu na mój słaby poziom znajomości VBA proszę o wyrozumiałość i pomoc. W czym rzecz.......plik Excel posiada dwa arkusze - zmianowy i zbiorczy Zmianowy - edytowalny - wprowadzane dane ilościowe w przedziałach godzinowych. W pliku wskazane są również nr tygodnia/data/nr zmiany. Zbiorczy - w ten...
"Wstaw podpis" oraz "Wstaw spis ilustracji" są w Word odkąd pamiętam Ja mam "dłuższą" pamięć :D bo pamiętam, że w Word 2.0 takich wodotrysków nie było :cry: W nowszych wersjach nigdy nie korzystałem z takich funkcjonalności - i z tego wynika moja rezerwa do takich opcji :please: Muszę mieć możliwość automatycznego generowania spisów tabel No rozumiem,...
W Twoim opisie coś nie gra :cry: Jeżeli w kolumnie G ilość w pierwszym wierszu jest np. liczba 9... Ma skopiować dane z wiersza powyżej . To znaczy, z którego wiersza ma kopiować jeśli zmiany wprowadzasz w "w pierwszym wierszu" :?: :D Wierszy mam około 2 000 tyś 2 mln wierszy to musisz pomieścić w dwóch tabelach wykorzystując całą wysokość arkusza (jeden...
Witam Mam nietypowy problem z excelem. Mam plik, w którym na bieżąco rejestrowane sa ręcznie rezerwacje. Chciałbym wymyślić coś takiego, aby excel sam kopiował odpowiednie wiersze do arkuszy a takiej nawie jak zawartość w kolumnie "I". Przykładowo: jeżeli w kolumnie i wpiszę april to chciałbym aby cały wiersz był dopisany do arkusza april. Oczywiście...
Fajne pomysły podpowiadasz. Czyszczenie pomogło. Robiłem to wszystko szukając danych na forach itp oraz kombinując za pomocą nagrywania makr. Jednak zjawisko pętli mimo próbowania nie raz przy moim braku wiedzy jest jeszcze dla mnie za trudne. Staram się sam wiele spraw znaleźć i rozszyfrować poprzez szukanie, jednak bez osoby która się na tym zna jest...
Czyli nie istnieje taka możliwość,by to w prosty sposób zrobić w Excelu nie będąc zaawansowanym użytkownikiem? Trzeba znać język programowania Visual Basic dla Excel'a. Główny problem polega na tym, że normalna baza danych przechowuje dane w wielu tabelach. W jednej np. dane kontrahenta (imię, nazwisko, nip, itd.), w drugiej np. nazwy usług i towarów,...
Dzięki wielkie za zainteresowanie! Ma to działać tak: - w kolumnie ze składkami albo wpisujemy ręcznie kwotę i klikamy "Dodaj do KP", albo przez podwójne kliknięcie w wyskakującym oknem, wpisaniem kwoty itd. dane są przenoszone do KP - w KP "Zapisz i wydrukuj" co powoduje automatyczne dodanie KP (lub KW) do raportu. - mija miesiąc, przychodzi nowy i......
witam, w jednym arkuszu mam podstawową bazę danych typu: kolumna A-Nazwa firmy; B-adres; C-miejscowość itp. jest tych danych ok 8 kolumn. Jak zrobić by można był kopiować poszczególne dane danej firmy d inego pliku, w tórym wklejone te dane będą w odopowiednie rubryki. Dlateg ochce w odpowiednie rybryki, gdyż będą one wypełniać 4 następne arkusze które...
Witam Wszystkich; Za pomocą komendy Workbooks.Add tworzę nowy plik, chcę skopiować wszystkie arkusze z poprzedniego do nowo utworzonego. Próbuję zrobić to tak: [syntax=vb]Sub PRSONALZapisCustomerFile() ' Zapisuje plik estimate 'deklaracja zmiennych Dim wiersz As Long Dim z1 As Long Dim z2 As Long Dim myName As String Dim myPath As String Dim sh As Worksheet...
A nie wystarczy wyłączyć obsługę zdarzeń przed otwarciem tego "innego" pliku? Zdarzenie Workbook_Open nie powinno się wykonać.
Mam problem... a mianowicie, przegladarka praktycznie nie chce mi dzialać :/ gg jako tako się włącza, a poza tym jak google się zaladuje to jest cud... Jeżeli chodzi o usługodawce to doprowadzany net jest OK, gdyz sprawdzalem na knoppixie i wszystko smiga jak nalezy.. Komp skanowany przy pomocy nortona 2007, ad-aware, Spyware Doctor, a-squared Free,...
"Silent Runners.vbs", revision 44, http://www.silentrunners.org/ Operating System: Windows XP SP2 Output limited to non-default values, except where indicated by "{++}" Startup items buried in registry: --------------------------------- HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentV... {++} "VTTimer" = "VTTimer.exe" ["S3 Graphics, Inc."] "Cmaudio"...
Przetestuj makro z załącznika.
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem.
https://obrazki.elektroda.pl/1561315800_... Wpisujesz formułę przy pierwszej pozycji, resztę kopiujesz.
Wystarczy jedna linijka: [syntax=vb]ActiveSheet.Range("A1:C200").... Destination:=Worksheets("Arkusz2").Range...
początku dla $A$1 B2 z obrazka ELEKTRODA.jpg wynika, ze dla $A$1 C2 Poniewaz nie ma zalacznika, patrz przyklad(karta i baza w jednom skoroszycie) Wiersz dla druku - wartosc w C1(za ramami PrintArea) B1:B19 - funkcja tablicowa Ctrl+Shift+Enter
Witam, wiem że stary temat ale mam pytanie czy tą funkcją da radę zrobić tak aby szukało w tabeli wartości zadanych w 2 komórkach. Przykład: mam tabele z wartościami dla różnych średnic i na przecięciu dwóch średnic mam czas. Chce żeby po wpisaniu tych średnic wyszukiwało mi ten konkretny czas Wydzieliłem z https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
czy jest jakieś narzędzie w Excelu które umożliwia zmianę kolumny D na podstawie C? Narzędziem do tego celu są formuły. czyli jeśli mamy kraj GB w kolumnie C to chciałbym dopisać w kolumnie D +44 i analogicznie dla całej reszty symbol + W kolumnie E (pole E2) wpisz sobie formułę [syntax=vb]=JEŻELI(C2="GB";"+44"&D2;"+"&... A następnie przeciągnij...
$ - czyli adresowanie bezwzględne, adresowanie to blokuje automatyczną zmianę adresów w formule przy jej kopiowaniu. $ przed Bxx i wystarczy. np. A1152*$B1
Zamień dane w kolumnach w pierwszym arkuszu: nazwa | numer_seryjny No proszę, okazuje się że kolejność MA znaczenie ! Zamieniłem miejscami dane liczbowe z nazwą i wszystko zaczęło działać :) Wielki dzięki za Wasz czas i pomoc
Excel nie jest, i nikt w MS nie obiecywał, nie jest narzędziem do developmentu oprogramowania, np sieciowego
excel automatyczne kopiowanie wyników automatyczne kopiowanie kopiowanie automatyczne
pikanie radia citroen ramię gramofonu daniel setup biosu toshiba
pompa ciepła zbiornik buforowy belinea 107050
Podłączenie PMS7003 do Arduino GIGA - Programowanie i Komunikacja Schemat płyty głównej Lenovo G580 - gdzie znaleźć?