https://obrazki.elektroda.pl/1561315800_... Wpisujesz formułę przy pierwszej pozycji, resztę kopiujesz.
Przykładowo: W komórce A2 formuła: =JEŻELI(B2="";"";1) W komórce A3 formuła: =JEŻELI(B3="";"";MAX($A$2:A2)+1) Kopiujesz formułę z kom. A3 w dół i masz L.P. w kol. A. dla niepustych komórek w kol. B. Mogą być przerwy w kol. B.
Zastosuj w C10 formułę: =ZŁĄCZ.TEKSTY("9/10/25/337/&quo...
=JEŻELI(CZY.LICZBA(F2); LICZ.JEŻELI($F$1:F2;F2);"")
? Wstawia się normalną, zwykłą tabelkę bez obramowań, a lewej/pierwszej komórce nadaje się białą barwę czcionki, w prawej/drugiej komórce pojawiać się będzie numeracja, i wszystko.
Dlaczego '9 d.3' ? Logicznie jest 8 d.3 To właśnie typowa pomyłka. Wysyłam w załączniku zestawienie. Pomysł z Wordem traktuje jako jakąś alternatywę, ale o ile to możliwe (pytam, gdyż nie znam na tyle możliwości Excela) preferowałbym jakieś rozwiązanie bezpośrednio w Excelu
Jeżeli mówimy o kolumnach A i B, gdzie w A mają być liczby kolejne a w kolumnie B jakieś zapiski - to w A1 wprowadź: =JEŻELI(CZY.PUSTA(B1);"";ILE.NIEPUSTYCH(... w A2 będzie: =JEŻELI(CZY.PUSTA(B2);"";ILE.NIEPUSTYCH(... itd. wystarczy pokopiować he he... Osobiście unikam narzędzi do narzędzi jak makra, dodatkowa pier...logia i podatna na virusy....
Witam, poszukuje makra które pozwoliłoby na automatyczne nadawanie nazw zapisywanym arkuszom excela na bazie jednego pliku, tak aby po każdym zapisaniu generował się kolejny numer i zapisywał jako plik w wybranym folderze. Z góry dziekuje za pomoc :)
Uzyskałem dokument listy i dalej blokuje mi drukowanie wybranych stron. Tak jak napisałem powyżej dopiero po skopiowaniu zawartości dokumentu w wklejeniu go w nowy mogłem wydrukować wybrane strony.
Czasami wystawiam dodatkowe rachunki na wzorach, które nie są w excelu Jeśli te dodatkowe rachunki są również numerowane (jednolita numeracja :?: ) to proponuję zrobić pomocniczą ewidencję w Excelu i w formule MAX() ująć zakres rachunków "arkuszowych" i tej ewidencji :idea: :D
Programiści z microsoftu powinni nad tym pomyśleć. Powiem Ci że jak się dobrze zastanowić to wbrew pozorom dobrze to pomyśleli. Jeżeli już byś chciał, to jak "adresować" różne (różnej wielkości [szerokości i wysokości]) komórki scalone? Sposób automatycznego przestawiania numeracji by musiał być "niezgodny" z głównymi zasadami numeracji dla "normalnych"...
A u mnie wychodzi tak:
W Excel'u (MOffice) jak klikniesz na komórkę z funkcją "=JEŻELI(CZY.LICZBA(D3);D3-C3;0)" to zaznaczy się ta komórka i w dolnym prawym rogu tej zaznaczonej komórki jest "mały kwadracik". Złap za ten kwadracik (lewym przyciskiem myszy) i przeciągnij na dolne komórki. Po puszczeniu lewego przycisku dolne komórki wypełnią się same tą samą formułą i automatycznie...
Żeby nie rozpisywać się za bardzo powiem, że dla początkujących niezastąpiony jest rejestrator makr. Wystarczy wybrać z menu rejestrowanie, wykonać wszystkie czynności zgodnie z opisem i zapisać. Potem takie zapisane makro można (metodą prób i błędów) dostosować do własnych potrzeb.
Do powielania arkuszy i adaptacji formuł możesz wykorzystać makro z załączonego pliku :D - zaczyna pracę dopiero od arkusza 2.2 :!: i działa w ten sposób, że po wybraniu 1 arkusza w skoroszycie (tj. o najwyższej numeracji w nazwie :D ) - poprzez dwuklik myszką w ten arkusz - automatycznie kopiuje arkusz i ustawia nową nazwę i podmienia formuły :spoko:...
Każdym razem, gdy usuniesz linii trzeba zmienić numerację. Jeśli formuła, następnie zmienia automatycznie
Jeszcze troszkę inny sposób z wykorzystaniem formatowania niestandardowego. Do komórki wpisujemy początek numeru jako stałą tekstową: [syntax=text]UP/487/039[/syntax]Komórkę formatujemy niestandardowo kodem: [syntax=text](at)"/2020/ABC"[/syntax]Prz... wypełnianiu komórek (przeciąganiu) liczba na końcu tekstu będzie automatycznie zwiększana.
Użyj opcji formatuj jako tabelę. Jako Lp. wpisz formułę (komórka powyzej)+1. Formuły w skoroszycie sformatowanym jako tabela będą się automatycznie przenosiły do nowych wierszy. Prosty przykład.
Witam, jak w Excelu zrobić by w kolejnych wierszach działała automatyczna numeracja dla wpisu 1/2011 gdzie zmienna jest wartość 1. Oczywiście Excel domyślnie jako zmienną rosnącą/malejącą traktować może cyfrę po średniku jednak takie rozwiązanie mnie nie interesuje a też nie mogę zmienić kolejności wyświetlanych liczb. Z góry dziękuję za podpowiedź/odpowiedź
Przy otwieraniu zeszytu z dozwolonymi makrami, procedura wykona numerację samoczynnie i po jego otwarciu numeracja "już będzie", nie będzie potrzeby ręcznego uruchamiania makra.
Problem w tym, że nigdy nie uda Ci się wpisać innej liczby porządkowej przy tej postaci kodu (nawiasem pisząc, zdała by się pętla). Zanim makro "wyprostuje" numerację musiałbyś zrealizować kopiowanie... Czyli odpowiedź brzmi: Tak, jest do zrealizowania.
Makra odpadają to muszę mieć w excelu jako formuły Prawdopodobnie, formuly to nie podejme. podaje liczbę ile wierszy wypełniłem i po nich dopiero wpisują się te automatycznie To tylko 'Private Sub Worksheet_Change()'
Witam. Mam bazę produktów w Excelu. Pażdy produkt składa sie z produktu głównego i trzech podproduktów. Chciałbym nadać im numerację z tym że nie chce tego wpisywać ręcznie. Produkt1 Produkt1 - podprodukt1 Produkt1 - podprodukt2 Produkt1 - podprodukt3 Produkt2 Produkt2 - podprodukt1 Produkt2 - podprodukt2 Produkt2 - podprodukt3 numeracja miała by wyglądać...
wiem, ale rejestrator nie zapisuje tego polecenia, a poza tym nazwa pliku ma być z automatu - jedno kliknięcie w przycisk i plik powinien zapisać się jako PDF z określoną nazwą, pobraną z komórki . Inne makro, które działa juz na tym formularzu automatycznie zmienia numerację i z tym nie ma problemu, Problem, by przenieść to teraz jako nazwę pliku......
Cześć. Wracam po długiej przerwie. Bardzo dziękuję za zaangażowanie się i pomoc w temacie forumowiczom marek003, Maciejowi Gonetowi i JRV. Przykład marek003 jest trafionym rozwiązaniem, którego szukałem. Fakt, chciałem dokonać "numeracji" z poziomu Excela (jego funkcjami), ale to było żmudne i nie wychodziło tak, jak powinno. Wielkie podziękowanie,...
W załączniku numeracja pozycji i podsumowania formułami. Wpisujemy po kolei pozycje: ilość, cena netto i vat. Reszta wypełnia się automatycznie. Wyrównanie nie jest idealne, ale chyba do zaakceptowania. Wykorzystałem arkusz adamasa_nt .
Witam, mam problem z automatyczną numeracją w załączonym pliku.Chodzi o to że w arkuszu 1 i kolejnych 31 ( numer arkusza oznacza dzień miesiaca) automatycznie przydzielić numer w komórkach. d166, m166 itd jeżeli wartość w zakresie E175:e290 (itd) jest>0 formułą nie dam rady- nie można przewidzieć który zakres będzie zerowy myśle ze makro załatwiło by...
Witam, chcałbym zrobić automatyczną numerację wierszy w arkuszu z którego usuwam i dodaje nowe wiersze. Mój pomysł na formułę wygląda następująco: =[adres aktualnej komórki -1] + 1 Problem w tym, że nie wiem jak wyciągnąć adres bieżącej komórki. Czy ktoś wie jak to zrealizować lub ma inne pomysły? Z góry dziękuje.
Witam, Przejrzałem wszystkie chyba posty i nie znalazłem rozwiązania... Chodzi o to by w kolumnie A wpisać automatyczną numerację, ale jeśli w kolumnie B mam datę z określonym miesiącem to numeracja dla danego miesiąca zaczyna się od 1. Czyli mam np.: 2009-02-01 - to będzie 1, 2009-02-05 to 2, ale 2009-01-03 to znów 1 itd... O ile kwestia samej numeracji...
W zakładce "Pracownicy" wkleiłem ten kod ale nic się nie dzieje Dodano po 16 A jeśli chodzi o formułę "=wiersz()" to on działa ale pokazuje aktualny wiersz w jakim znajduje się formuła i przeciągnięcie jej w dół pokazuje mi co drugą cyfrę bo komórki są spajane po dwie, a ja chcę żeby pokazało od cyfry 1 niezależnie w jaki wierszu znajduje się formuła...
Czy spotkał się ktoś może z gotowym rozwiązaniem następującego problemu: arkusz z tabelą czterokolumnową zawierającą spis dokumentów z przedziałami ich numeracji: kol. A zawiera symbol dokumentu, kol. B zawiera pierwszą liczbę z przedziału numerów, kol. C zawiera ostatnią liczbę z przedziału numerów, kol. D zawiera ilość dokumentów wg powyższego przedziału....
Muszę jeszcze wprowadzić numerowanie tabel Od samego początku proponuję Ci odmienne podejście do całego zadania :idea: tzn. generowanie w Excelu całego pliku tekstowego (wraz z pełną numeracją działów, tabel i wykresów), a po wklejeniu "plain textu" do Worda - automatycznie dostosować formatowanie wg założonych stylów :D Jeśli będziesz miał wklejone...
Witam wszystkich forumowiczów Jestem początkującym użytkownikiem vba i natrafiłem na problem, przez który nie mogę ruszyć dalej: Stworzyłem Userforma, który ma za zadanie przenosić wartości z textboxów do kolejnych pustych komórek. Makro działa dobrze, jednak mam problem z numeracją wiersza w pierwszej kolumnie w tej samej linii, w której wprowadzane...
https://obrazki.elektroda.pl/9396852000_... Wstępna ocena dostępnych informacji Na załączonym ekranie widoczne są dane zapisane w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Arkusz zawiera trzy główne tabele: 1. Tabela 1 (kolumny A-D): zawiera dane liczbowe pod nagłówkami „LO”, „CW”, „ZW”, „CO”. 2. Tabela 2 (kolumny E-H): na razie wypełniona jedynie w...
Jak wiadomo, arkusz kalkulacyjny posiada cały szereg ciekawych funkcji, których inteligentne użycie pozwala rozwiązać wiele codziennych, praktycznych problemów napotykanych podczas pracy z tabelami. Dzisiaj mały przykład. Mamy dowolną tabelę, w której są zapisane kolejne wiersze danych, chcemy je elegancko ponumerować (najlepiej, żeby numeracja była...
Witam!!! Od kilku dni zmagam się z problemem dotyczącym stworzenia marka w Excelu które po opcji wy filtrowaniu całego arkusza, zakres który wyjdzie zaznaczył mi na odpowiedni kolor (żółty). Oczywiście ilości wierszy oraz jego numeracja się zmienia. Tak mniej więcej wygląda na chwilę obecną wszystko działa oprócz wstawienia tła po wy filtrowaniu , bardzo...
Co do daty, to rozumiem, bo tam elementem formuły jest DZIŚ(), które jutro będzie miało inną wartość, a Ty chcesz zachować zapis pierwotny. Natomiast w kolumnach A i C nie widzę takich elementów dynamicznych, więc nadal nie wiem po co te odwołania cykliczne. Zakładam, że nie są potrzebne. Działanie Excela nie zawsze jest przewidywalne. Dużo czasu zajęło...
Numerację nadajesz Ty w VB do excela czy z oexcela chcesz wydłubać te wartości do VB?
Patrzę na ten plik i zupełnie nie pasuje mi opis w poście do tego, co widzę. Formularze masz oparte bezpośrednio o tabele. Pole ID to autonumerowanie więc nie da się tu nic wstawić - kolejny numer jest nadawany automatycznie, zwiększając wartość o 1. Nawet jeżeli usuniesz wszystkie rekordy - to nowe rekordy nie będą się liczyć automatycznie od 1, tylko...
Mam w Excelu 25 faktur sprzedaży i każda jest na oddzielnej stronie . Jeżeli w Excelu znaczy w skoroszycie Excela ? a stronie znaczy arkuszu Excela to najprostsze rozwiązanie :D : w komórce G11 wpisz 1; w G64 formuła: = Arkusz1!G11+1; w G109 formuła: = Arkusz2!G64+1; w G154 formuła: = Arkusz3!G109+1; itd.
Oj, zapomniałeś o zdarzeniu 'BeforeSave'. Przy "zapisz jako" argument SaveAsUI przyjmuje wartość True. Przy "zwykłym zapisz", False. Można to wykorzystać (zapisać z podstawioną nazwą, następnie "zCancelować")... Myślałem o tym :) Tylko w okienku "Zapisz jako..." domyślnie wyświetla się aktualna nazwa pliku. Gdyby dało się w locie zmienić nazwę aktualnego...
automatyczny numeracja numeracja excel numeracja stron excel
cienki blacha zasilacz zmienne napiecie honda magna
zasilacz terkocze aopen zasilacz
Jak sprawdzić historię połączeń Bluetooth na Androidzie? Wpływ wahań napięcia na silnik Unitra MDS 432