Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
Człowieku, nie czytaj głupot pisanych przez Macosmail masz mieć ponad 14V. Twoje pomiary mówią o skończonym akumulatorze lub fatalnie je wykonałeś.
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.
My z alternatorami do autobusów Man Lion's City też mamy problem - zaczęły przychodzić takie, które mają identyczne objawy jak opisane w temacie - awaria alternatora na wolnych obrotach. Alternatory oryginalne Boscha.
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną, kiedyś miałem podobnie przez luźna kleme na Aku nieraz zanikało
Schemat do alternatora i ZBR oraz EDC mam, ale już schematu ADR nie mam.
Witam, przekopując sie przez tematy nie znalazłem diagnozy podobnego problemu wiec opisuje swój z prośba o ocenę sytuacji. Wiec w moim Ducato maxi z 2003r kilka dni temu podczas wolnej jazdy na parkingu poczułem jakby sie paliła instalacja elektryczna, spanikowany wyłączyłem silnik i zrobiłem szybką diagnozę która wskazała na alternator jako źródło....
Witam. Zgodzę się z tym że nie wolno odłączać klemy z aku jak silnik pracuje bo mogą polecieć szpilki wysokiego napięcia z alternatora i popalić elektronike. A co byście powiedzieli na właczenie w instalacje dużegj mocy odbioru (światła szyba itd) i wtedy odpiąc kleme?
Witam serdecznie. Problem z alternatorem zaczął się w ubiegłym roku. Podobno spalił się od tego, że z pompy paliwa kapała ropa prosto na alternator. Wymieniony został na używany, pompa niby uszczelniona i przez 3 miesiące było ok. Potem znowu powtórka, tyle że tym razem podobno jakaś rolka była luźna i spaliło alternator. W końcu założony został nowy...
Dziekuje sprawdze regulator elektroniczny
A jest tam D+? Powiedz, jest?
Standardowo uszkodzony alternator. Zamykam.
Alternator do regeneracji i wszystkie problemy znikną !
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
blad edc 3779 to cisnienie na listwie wtryskowej, jaki masz rok auta? najpierw wykasuj blad i przejedz sie, zobacz czy blad powroci, a pozniej bedziemy dalej sie zastanawiac.
Dokładnie, niech naprawią kabelki, Ty za to dopłać. Gwarancja ma być. Dogrzewanie też bym odłączył. Poza tym powinni zobaczyć przekaźnik w słupku, uwielbia się wypalać po uszkodzeniu alternatora.
Co się może stać: 1) Awaria alternatora -> rozrusznik się nie wyłączy. 2) Awaria żarówki sygnalizującej ładowanie -> brak wzbudzenia, lub wzbudzenie z opóźnieniem -> rozrusznik się nie wyłączy.
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Zwarcie alternatora
Jak się przegrzeje to zwiera. Alternator jest jednocześnie wentylatorem chłodzącym silnik. Awaria alternatora jest traktowana jak zerwanie paska i tym samym brak chodzenia.
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
Witam . Miałem podobny problem Awaria alternatora to wiadomo zderzak chłodnice do zdjęcia i łapa silnika z poduszką. Ale do rzeczy Poskładane wszystko oprócz zderzaka Po włączeniu zapłonu wentylatory na maksa. Diagnoza czujnik wymieniłem dalej to samo Zdjęciem od nowa wszystko żeby dostać się do czujnika w silniku miernik i niby wszystko ok . Moduł...
Do wymiany mostek prostowniczy,typowa awaria alternatorów Delco-Remy.
Wszystko się kręci jak należy...
Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki (jak są to też na akumulatorze).
Sprawdź też ładowanie, może to być awaria alternatora.
Miałem ten sam problem. Awaria regulatora napięcia alternatora lub wymiana niefabrycznej części powoduje tę usterkę. Brakuje również między innymi podgrzewacza tylnej szyby i podgrzewacza lusterka wstecznego.
Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi
Witam może pomoże SPN 3201 Czujnik prędkości obrotowej kół, oś tylna z lewej strony Strategia monitoringu Monitorowanie pod kątem wewnętrznych błędów urządzenia sterującego Odbiór przez klienta/opis objawów Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu Failure Mode Identification (FMI) FMI 5 Zwarcie...
A czy np. awaria alternatora ma wpływ na telepanie silnika, bo zauważyłem, że gdy się telepie to mruga oświetlenie tablicy?
Prostownik, typ DER2000. Ale sam go poprawnie nie wymienisz. O awariach alternatorów delphi (podobnie jak i delco-remy) było na tym forum 1000 razy.
Myślę, ze trzeba by sprawdzić prąd ładowania alternatora ponieważ ogromny prąd ładowania może spowodować 'wybuch akumulatora' cztli awaria alternatora.
akumulator jak się mógł spalić ?
Naturalnie iż pojawia się kontrolka ładowania standard jak zgaśnie w tym przypadku to nawet wskazane że się zapali . Spotkałem się z takim przypadkiem że była awaria alternatora i np , licznik był elektroniczny i nie pracował ani obrotomierz. Licznik może być dobry , w elektryce są takie wariactwo że cuda się dzieją. Skupionym się na kablach ponieważ...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Jak nie pali sie już kontrolka ładowania (spalona żarówka awaria alternatora) to alternator do roboty.Po przegazowaniu napięcie rośnie pow. 17-18V zapala się kontrolka diagnostyki.
uszkodzony mostek prostowniczy to najczestsza awaria alternatora w nexii.Napiecie w czasie pracy silnika spada tak duzo dlatego ze masz juz wyladowany akumulator a w czasie pracy silnika dosyc duzy prad pobiera uklad wtryskowy i zaplonowy.
Witam. Bezpiecznik na płycie 50A, bezpiecznik nad płytą 80A. Po wyjęciu uszkodzonej płyty mocy należało sprawdzić silnik i generator pod kątem przebić do korpusu wózka, szczególnie stojany, należało też sprawdzić stan szczotek w silniku oraz generatorze. Ważne jest też prawidłowe napięcie ładowania z alternatora, jeśli alternator nie ładuje, wózek nie...
Można ale obciążenie podczas ładowania się zmienia. Jeśli nagle coś by się stało że silnik stracił by obciążenie( awaria alternatora, odłączenie akumulatora) to silnik wkręcił by się na duże obroty. Zakładając że ktoś był by zawsze w pobliżu to blokowana manetka by wystarczyła.
Alternator polonez caro plus 1.6gsi Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator...
Przy awarii alternatora i wymianie na nowy nie lądował dalej więc pozostało szukanie bo winą może być sterownik adr, on odpowiada za sterowanie ładowaniem
Sterownik czasu żarzenia jeżeli silnik opla,jeżeli isuzu to też sterownik,uszkodzona świeca żarowa,czujnik tem.silnika,albo awaria alternatora (jeżeli alt uszkodzony sterownik nie włączy świec w celu oszczędzania prądu)
Niski poziom oleju – Sprawdź poziom oleju ręcznie, jeśli faktycznie jest niski, dolej odpowiedni olej. Uszkodzony czujnik poziomu oleju – Może dawać błędne odczyty, sprawdź jego przewody i ewentualnie wymień. Problemy z masą lub wiązką elektryczną – Sprawdź główne połączenia masowe oraz wiązkę elektryczną między ECU a pompą i alternatorem. Mogło dojść...
Awaria alternatora jest bardzo realna, gdyż objawy ją potwierdzają. Dzisiaj znowu silnik zaczyna szarpać - ale na razie jedzie. W wolnej chwili sprawdzę napięcie ładowania. -------------------------------- Zrobiłem 3 km i znowu nie mogę uruchomić silnika Akumulator był naładowany.
Jak nie powinien się zepsuć? Na liniach zasilających, równolegle do zasilania,w ECU są zenerki ( wcześniej były stosowane warystory-vide sterowniki multec), mające za zadanie spowodowanie przepalenia sie zabezpieczenia gdy napięcie na instalacji podskoczy. Drobna awaria alternatora, i juz efekt. Najprawdopodobniej zwarta któraś.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Na pytanie czy to możliwe odpowiedź brzmi : TAK. Nie ma mechanizmów uniemożliwiających zamontowanie źródła energii o dowolnych parametrach. Twoje pytanie jest tak ogólnikowe, że nikt nie doradzi. Po pierwsze na dobrą sprawę nie wiemy, czy układ kiedykolwiek działał poprawnie. Po drugie nie wiemy czym objawiła się awaria alternatora. Po trzecie brak...
Pasek raczej nie bo wielorowkowy natomiast radzę nastawić się na wymianę alternatora. Palenie kontrolki oznacza awarię alternatora czyli brak ładowania akumulatora. P
Przyczyn może być wiele: -niewłaściwie podłączone radio -niegasnąca lampka w bagażniku -awaria alternatora -uszkodzenie alarmu Żeby to sprawdzić będziesz potrzebował amperomierz, który włączysz szeregowo z akumulatorem samochodu. Po podłączeniu amperomierza , możesz np. wyjmować po kolei bezpieczniki i patrzeć kiedy pobór prądu zmaleje lub odcinać odbiorniki...
Napięcie na odpalonym silniku wynosi najczęściej 14.4V ( naładowany akumulator i wyłączone wszystkie odbiorniki) ale jestem pewien, że ze sprzętem nie stanie się nic złego chyba że, wystąpi awaria alternatora i wtedy napięcie będzie ponad 20V , więc może warto pomyśleć o stabilizatorze 12V. Ponadto urządzenie przenośne nie zawiera dławika przeciwzakłóceniowego...
elektryk mówi, że mógł nawalić cały komputer Raczej nie, to pewnie alternator..
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Z TDI nie będzie większych problemów? (Bardziej wyeksploatowane auta) boje się o to trochę i nie chciałbym mieć awarii. Co do TDI to mam jeszcze jedno pytanie. Jakie prędkości obrotowe ma golf 1.9 TDI. Np 90HP? Dodano po 17 Co do pompy to naczytałem się ze jest to najpopularniejsza awaria (pompa alternator itp)
Witam, kilka dni temu pojawił się problem z polówką. Zgubiła gdzieś zasilanie z alternatora. Wyskoczył check, weszła w tryb awaryjny i pojechała na 3 cylindry. Restart samochodu z postoju, problem zniknął, check został. Kontynuuję drogę, już normalnie jedzie, nagle znowu tryb awaryjny, zjechałem na parking, restart samochodu.. Znów chodzi na 4 gary,...
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Dzięki kolego tak też podejrzewałem, tylko jak wytłumaczyć to, że po tym incydencie z przed tygodnia pomimo powrotu prawidłowego napięcia instalacji praca silnika nie chce powrócić do normy. Powiem przy okazji, że odłączałem czujnik położenia przepustnicy celem jej zaadaptowania. Może trzeba by było również jakoś zaadaptować pozostałe czujniki? Wie...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Witam, od pewnego czasu przy dojeżdżaniu do świateł potrafi zgasnąć auto.. niekiedy lubią też falować obroty. Po takim zgaśnięciu na światłach przez sekundę wyświetla się błąd Battery ........ i coś tam dalej pisze tylko nigdy nie mogę zdarzyć przeczytać do końca bo wyświetla się sekundę. Myślę, że to błąd- awaria alternatora. Po zgaśnięciu silnika...
Alternator ci padł.
uszkodzony mostek prostowniczy,notoryczna awaria w alternatorach Hitachi . Istenieje jeszcze prawdopodobieństwo,że cały czas grzeją świece żarowe lub spadek napięcia na instalacji.
Wywalasz górą, alternatory są ok, nie opłaca się poza ew. regulatorem i łożyskami naprawiać.
Witam. Mam problem. Nastąpiła awaria ładowania, alternator został naprawiony, sprawdzony- ładuje. Założyłem go do samochodu okazało się, że kontrolka akumulatora nadal świeci i nie ładuje akumulatora. Odkryłem brak prądu we wtyczce i stąd moje pytanie- gdzie szukać przyczyny tej usterki i jak to naprawić?
P1606 Awaria obwodu wyjściowego przekaźnika sterującego ECM P1516 Błąd wejściowy IMRC Dodano po 2 P1106 Podwójny alternator dolny - awaria/obwód czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) - okresowe wysokie napięcie Dodano po 9 Zgubione były kluczyki i podpiąłem plus bezpośrednio pod pompę. Bezpieczniki sprawdzone?
Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
Dzień dobry, Chciałbym podłączyć w aucie dodatkową automatykę sterowaną sygnałem zapłonu. Znalazłem sygnał zapłonu w wiązce od dogrzewacza silnika, ale po podpięciu przekaźnika komputer pokładowy wykrywa błąd "CHARGING PROBLEM" (domyślam się, że przekaźnik obniża poziom napięcia i to jest wykrywane przez komputer jako awaria alternatora). Czy są na...
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Padła pompa wspomagania albo masz problem z alternatorem.
Awaria po zwarciu w alternatorze więc myślę że padło coś w liczniku jeśli to tam idzie. nie mam tu schematu. Może wie ktoś na który pin to leci?
A może ktoś wie którędy leci przewód z alternatora B+ i czy do bezpieczników czy do akumulatora bezpośrednio (czy całkiem inaczej)- awaria w alternatorze i zwarcie B+ do masy podtopiło przewód a raczej dwa z jednym oczkiem jak pobieżnie obejrzałem. Wolał bym wiedzieć wcześniej jak to leci by zaplanować odpowiednią ilość czasu bo ładowarka cały czas...
Dziękuje wszystkim za pomoc. Okazało się że alternator się sypnął i to przez niego wszystko wariowało. Nie przypuszczałem że taka banalna awaria zwłaszcza, że alternator był zmieniany 4-5 miesięcy temu. dodam ze orginalny
Dlatego masz tyle problemów. Regeneracja polega na wymianie części uszkodzonej. Często jest tak że jeśli szczotki zrobią rowek w komutatorze to sie go przetacza aż w końcu nie ma co przetoczyć bo wyciera się do izolatora jak szczotki są zbyt twarde. Najlepiej jest założyć orginał i wtedy możesz zapomnieć na jakiś czas o nim.
tego sie obawiam zostaje tylko przeprogramowanie ecu
sprawdź napięcie ładowania alternatora na włączonych światłach radiu klimie. Upewnij się, że na 100% ten alternator pasuje.
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Panowie, rozumiem, że szczotki czy regulator do wymiany. Zgadzam się z Wami w 100 procentach. Ale dlaczego zanika prąd? Dlaczego auto gaśnie? Pytam, bo może inna awaria spaliła regulator czy coś innego w alternatorze.
Czybyszew poradziłeś sobie z tym napięciem? Sprawdzałem takiego samego forda koledze i wyszło że napięcie ECU ma około 43V . Nie sądzę żeby to był błąd interfejsu. Kolega przyszedł do mnie bo dzieje mu się coś takiego "podczas jazdy spadają obroty, gaśnie silnik i włączają się światła awaryjne. Żeby nie zgasł silnik trzeba zwiększyć obroty." Sprawdziłem...
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
Witam. Sprawdż diody prostownicze na radiatorach. (nadają się od alternatora samochodowego)
Złe połacznie B+ alt->klema plus. Jak znam nissana to awaria w obrębie bezpiecznika alternatora.
Akumulatory są nowe Po pierwsze mierz napięcie po odpaleniu silnika, 900tki mają wieczny problem z ładowaniem, a to paski ślizgają ato spadki w instalacji lub awaria samego alternatora. 1.Jak złapiesz za wentylator alternatora nie możesz go obrócić ręką. 2.Napięcie na samym alternatorze musi być co najmniej 14,3V na zapalonych światłach i podwyższonych...
Odepnij na chwilę akumulator, a następnie sprawdź prąd ładowania. Bo wychodzi z tego, że czujnik położenia wału po części jest zależny od alternatora.
Dokładnie.
(...) Podczas jazdy kiedy akumulator sie naładuje po momencie nie płynie przez niego żaden prąd po za tym wywołanym tętnieniami jak w kondensatorze filtrującym w prostowniku. Samochód raczej ma zabezpieczenia w postaci kondensatorów w środku. Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Alternator jest głównym źródłem energii w samochodzie podczas...
Na drganie taka przekładka nie wiele pomoże , na temperaturę tak , opar bym się nie obawiał ryzyko znikome chyba ze nastąpi awaria regulatora napięcia w alternatorze.
Witam dzisiaj byłem u znajomego który ma scanię r420 bez ADR, dlatego na samym początku napisałem bez ADR bo przejrzałem fora i wszystko co znalazłem to z wyłącznikiem ADR. Po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i awaria silnika, do alternatora dochodzą dwa przewody jeden czerwony i czarny obydwa idą do komputera przewody prześwietlone...
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
Konieczna diagnostyka i test alternatora. Przyczyn może być wiele, mogły się skończyć szczotki lub awaria diody prostownika, uszkodzony kabel.
Dziękuje za zainteresowanie tematem.
Sory, ale czegoś tu nie rozumiem. Pytałeś o ładowanie akumulatora czy o warunki załączania świec żarowych? Jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora to kontrolka (czerwona akumulatora) w Berlingo nie jest kontrolka ładowania, ale wskazuje dłuższy spadek napięcia w instalacji (np. przez 5 min. np. niższe od 11V) i z tej strategii działania kontrolka czasami...
Motocykl z roku 90, ramaGV72C. Mam problem z tym motocyklem. W zeszłe wakacje padł w nim alternator. Po tylu latach mogło się zdarzyć. Choć szczotki wyglądały jakby dopiero co fabrykę opuścił. Alternator został wymieniony na sprawny ale i ten padł dzisiaj. Alternator jest typu samochodowego, czyli normalny wirnik ze wzbudzeniem i uzwojenia, nie koło...
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
Przyczyną nieprawidłowego działania alternatora była awaria diód wzbudzenia które niekiedy działały poprawnie co powodowało pulsowanie napięcia wyjściowego i miganie , świecenie kontrolki braku ładowania na desce rozdzielczej samochodu. Po wymianie problem został rozwiązany.
Uszkodzony prostownik ( w alternatorze). To notoryczna awaria w tym modelu.
Witam jak w temacie po awari alternatora cuda. Samochód pali ale są popaprane wskazania. Jesli ktoś posiada taki wsad proszę o kontakt
Alternator dąży by dać z siebie stabilne 14,4 V. Akumulator lifepo4 jest wstanie spokojnie przyjąć prąd 1C. Czyli 100A dla aku 100Ah. Te 14,4V to dużo za dużo dla 12V aku lifepo4 rozładowanego do 0. Efektem takiego ładowania był pewnie prąd w okolicach 100-200A (ograniczony rezystancją podłączeń i w czasem alternator ogranicza moc w zależności od temperatury)....
awaria alternator objaw alternator suzuki alternator awaria wodomierza
zasilacz separator napiąć czujnik biegu wstecznego zalany xiaomi
philips fc690 prostownik ideal
Presostat w piecu Junkers nie zamyka obwodu - przyczyny Problem z wyjęciem szuflady na warzywa po zmianie kierunku otwierania drzwi w lodówce Bosch