Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
Człowieku, nie czytaj głupot pisanych przez Macosmail masz mieć ponad 14V. Twoje pomiary mówią o skończonym akumulatorze lub fatalnie je wykonałeś.
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Alternator do regeneracji i wszystkie problemy znikną !
My z alternatorami do autobusów Man Lion's City też mamy problem - zaczęły przychodzić takie, które mają identyczne objawy jak opisane w temacie - awaria alternatora na wolnych obrotach. Alternatory oryginalne Boscha.
Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.
Zwarcie alternatora
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną, kiedyś miałem podobnie przez luźna kleme na Aku nieraz zanikało
Niski poziom oleju – Sprawdź poziom oleju ręcznie, jeśli faktycznie jest niski, dolej odpowiedni olej. Uszkodzony czujnik poziomu oleju – Może dawać błędne odczyty, sprawdź jego przewody i ewentualnie wymień. Problemy z masą lub wiązką elektryczną – Sprawdź główne połączenia masowe oraz wiązkę elektryczną między ECU a pompą i alternatorem. Mogło dojść...
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Tutaj alternator nie jest przyczyną. Masz usterkę w układzie paliwowym
Schemat do alternatora i ZBR oraz EDC mam, ale już schematu ADR nie mam.
Standardowo uszkodzony alternator. Zamykam.
Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Jest taka możliwość, że jakiś styk jest zanieczyszczony i jak dostanie wilgoci to przewodzi a jak wyschnie to przestaje przewodzić. Sprawdź przewód alternator - akumulator.
Co się może stać: 1) Awaria alternatora -> rozrusznik się nie wyłączy. 2) Awaria żarówki sygnalizującej ładowanie -> brak wzbudzenia, lub wzbudzenie z opóźnieniem -> rozrusznik się nie wyłączy.
elektryk mówi, że mógł nawalić cały komputer Raczej nie, to pewnie alternator..
Witam, przekopując sie przez tematy nie znalazłem diagnozy podobnego problemu wiec opisuje swój z prośba o ocenę sytuacji. Wiec w moim Ducato maxi z 2003r kilka dni temu podczas wolnej jazdy na parkingu poczułem jakby sie paliła instalacja elektryczna, spanikowany wyłączyłem silnik i zrobiłem szybką diagnozę która wskazała na alternator jako źródło....
Witam. Zgodzę się z tym że nie wolno odłączać klemy z aku jak silnik pracuje bo mogą polecieć szpilki wysokiego napięcia z alternatora i popalić elektronike. A co byście powiedzieli na właczenie w instalacje dużegj mocy odbioru (światła szyba itd) i wtedy odpiąc kleme?
Witam serdecznie. Problem z alternatorem zaczął się w ubiegłym roku. Podobno spalił się od tego, że z pompy paliwa kapała ropa prosto na alternator. Wymieniony został na używany, pompa niby uszczelniona i przez 3 miesiące było ok. Potem znowu powtórka, tyle że tym razem podobno jakaś rolka była luźna i spaliło alternator. W końcu założony został nowy...
P1606 Awaria obwodu wyjściowego przekaźnika sterującego ECM P1516 Błąd wejściowy IMRC Dodano po 2 P1106 Podwójny alternator dolny - awaria/obwód czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) - okresowe wysokie napięcie Dodano po 9 Zgubione były kluczyki i podpiąłem plus bezpośrednio pod pompę. Bezpieczniki sprawdzone?
A jest tam D+? Powiedz, jest?
Jak się przegrzeje to zwiera. Alternator jest jednocześnie wentylatorem chłodzącym silnik. Awaria alternatora jest traktowana jak zerwanie paska i tym samym brak chodzenia.
Wywalasz górą, alternatory są ok, nie opłaca się poza ew. regulatorem i łożyskami naprawiać.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki (jak są to też na akumulatorze).
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Witam. Sprawdż diody prostownicze na radiatorach. (nadają się od alternatora samochodowego)
Wszystko się kręci jak należy...
naładuj akumulator prostownikiem zapal go , sprawdź jakie jest napięcie ładowania mierzone na akumulatorze i na alternatorze gruby przewód idącym od akumulatora - alternatora utlenia się przy alternatorze .
Miałem ten sam problem. Awaria regulatora napięcia alternatora lub wymiana niefabrycznej części powoduje tę usterkę. Brakuje również między innymi podgrzewacza tylnej szyby i podgrzewacza lusterka wstecznego.
Dokładnie, niech naprawią kabelki, Ty za to dopłać. Gwarancja ma być. Dogrzewanie też bym odłączył. Poza tym powinni zobaczyć przekaźnik w słupku, uwielbia się wypalać po uszkodzeniu alternatora.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Padła pompa wspomagania albo masz problem z alternatorem.
Do wymiany mostek prostowniczy,typowa awaria alternatorów Delco-Remy.
Przyczyną nieprawidłowego działania alternatora była awaria diód wzbudzenia które niekiedy działały poprawnie co powodowało pulsowanie napięcia wyjściowego i miganie , świecenie kontrolki braku ładowania na desce rozdzielczej samochodu. Po wymianie problem został rozwiązany.
Sprawdź też ładowanie, może to być awaria alternatora.
blad edc 3779 to cisnienie na listwie wtryskowej, jaki masz rok auta? najpierw wykasuj blad i przejedz sie, zobacz czy blad powroci, a pozniej bedziemy dalej sie zastanawiac.
Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
Myślę, ze trzeba by sprawdzić prąd ładowania alternatora ponieważ ogromny prąd ładowania może spowodować 'wybuch akumulatora' cztli awaria alternatora.
Odepnij na chwilę akumulator, a następnie sprawdź prąd ładowania. Bo wychodzi z tego, że czujnik położenia wału po części jest zależny od alternatora.
Alternator ci padł.
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Uszkodzony prostownik ( w alternatorze). To notoryczna awaria w tym modelu.
Dziękuje za zainteresowanie tematem.
Witam. Bezpiecznik na płycie 50A, bezpiecznik nad płytą 80A. Po wyjęciu uszkodzonej płyty mocy należało sprawdzić silnik i generator pod kątem przebić do korpusu wózka, szczególnie stojany, należało też sprawdzić stan szczotek w silniku oraz generatorze. Ważne jest też prawidłowe napięcie ładowania z alternatora, jeśli alternator nie ładuje, wózek nie...
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi
Alternator polonez caro plus 1.6gsi Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator...
Pasek raczej nie bo wielorowkowy natomiast radzę nastawić się na wymianę alternatora. Palenie kontrolki oznacza awarię alternatora czyli brak ładowania akumulatora. P
sprawdź napięcie ładowania alternatora na włączonych światłach radiu klimie. Upewnij się, że na 100% ten alternator pasuje.
A czy np. awaria alternatora ma wpływ na telepanie silnika, bo zauważyłem, że gdy się telepie to mruga oświetlenie tablicy?
Witam . Miałem podobny problem Awaria alternatora to wiadomo zderzak chłodnice do zdjęcia i łapa silnika z poduszką. Ale do rzeczy Poskładane wszystko oprócz zderzaka Po włączeniu zapłonu wentylatory na maksa. Diagnoza czujnik wymieniłem dalej to samo Zdjęciem od nowa wszystko żeby dostać się do czujnika w silniku miernik i niby wszystko ok . Moduł...
Prostownik, typ DER2000. Ale sam go poprawnie nie wymienisz. O awariach alternatorów delphi (podobnie jak i delco-remy) było na tym forum 1000 razy.
Jak nie pali sie już kontrolka ładowania (spalona żarówka awaria alternatora) to alternator do roboty.Po przegazowaniu napięcie rośnie pow. 17-18V zapala się kontrolka diagnostyki.
Napraw rozrusznik. Jakiej firmy alternator?
Konieczna diagnostyka i test alternatora. Przyczyn może być wiele, mogły się skończyć szczotki lub awaria diody prostownika, uszkodzony kabel.
uszkodzony mostek prostowniczy to najczestsza awaria alternatora w nexii.Napiecie w czasie pracy silnika spada tak duzo dlatego ze masz juz wyladowany akumulator a w czasie pracy silnika dosyc duzy prad pobiera uklad wtryskowy i zaplonowy.
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Witam może pomoże SPN 3201 Czujnik prędkości obrotowej kół, oś tylna z lewej strony Strategia monitoringu Monitorowanie pod kątem wewnętrznych błędów urządzenia sterującego Odbiór przez klienta/opis objawów Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu Failure Mode Identification (FMI) FMI 5 Zwarcie...
Awaria po zwarciu w alternatorze więc myślę że padło coś w liczniku jeśli to tam idzie. nie mam tu schematu. Może wie ktoś na który pin to leci?
Odłącz cienkie przewody od alternatora i sprawdź czy będzie zmiana.
Panowie, rozumiem, że szczotki czy regulator do wymiany. Zgadzam się z Wami w 100 procentach. Ale dlaczego zanika prąd? Dlaczego auto gaśnie? Pytam, bo może inna awaria spaliła regulator czy coś innego w alternatorze.
Czujnik biegu aktualnie jest podpięty jednak po rozłączeniu ciągnik dalej niechce odpalić. to ma być zwarte kable żeby pominąć włącznik a nie ma być rozwarte. Dodano po 1 Włącznik awaryjnych oraz przerywacz oryginalnie są wtyczki sprawdziłem a mój mam od nowości i nigdy nie było nic zmieniane poza alternatorem.
jeżeli uszkodzeniu ulega tylko łożysko to należy je wymienić i zadbać o to aby pasek nie był za mocno napięty.
Można ale obciążenie podczas ładowania się zmienia. Jeśli nagle coś by się stało że silnik stracił by obciążenie( awaria alternatora, odłączenie akumulatora) to silnik wkręcił by się na duże obroty. Zakładając że ktoś był by zawsze w pobliżu to blokowana manetka by wystarczyła.
Sterownik czasu żarzenia jeżeli silnik opla,jeżeli isuzu to też sterownik,uszkodzona świeca żarowa,czujnik tem.silnika,albo awaria alternatora (jeżeli alt uszkodzony sterownik nie włączy świec w celu oszczędzania prądu)
Naturalnie iż pojawia się kontrolka ładowania standard jak zgaśnie w tym przypadku to nawet wskazane że się zapali . Spotkałem się z takim przypadkiem że była awaria alternatora i np , licznik był elektroniczny i nie pracował ani obrotomierz. Licznik może być dobry , w elektryce są takie wariactwo że cuda się dzieją. Skupionym się na kablach ponieważ...
Dziękuje wszystkim za pomoc. Okazało się że alternator się sypnął i to przez niego wszystko wariowało. Nie przypuszczałem że taka banalna awaria zwłaszcza, że alternator był zmieniany 4-5 miesięcy temu. dodam ze orginalny
Awaria alternatora jest bardzo realna, gdyż objawy ją potwierdzają. Dzisiaj znowu silnik zaczyna szarpać - ale na razie jedzie. W wolnej chwili sprawdzę napięcie ładowania. -------------------------------- Zrobiłem 3 km i znowu nie mogę uruchomić silnika Akumulator był naładowany.
Z TDI nie będzie większych problemów? (Bardziej wyeksploatowane auta) boje się o to trochę i nie chciałbym mieć awarii. Co do TDI to mam jeszcze jedno pytanie. Jakie prędkości obrotowe ma golf 1.9 TDI. Np 90HP? Dodano po 17 Co do pompy to naczytałem się ze jest to najpopularniejsza awaria (pompa alternator itp)
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
Jak nie powinien się zepsuć? Na liniach zasilających, równolegle do zasilania,w ECU są zenerki ( wcześniej były stosowane warystory-vide sterowniki multec), mające za zadanie spowodowanie przepalenia sie zabezpieczenia gdy napięcie na instalacji podskoczy. Drobna awaria alternatora, i juz efekt. Najprawdopodobniej zwarta któraś.
Witam. Mam problem. Nastąpiła awaria ładowania, alternator został naprawiony, sprawdzony- ładuje. Założyłem go do samochodu okazało się, że kontrolka akumulatora nadal świeci i nie ładuje akumulatora. Odkryłem brak prądu we wtyczce i stąd moje pytanie- gdzie szukać przyczyny tej usterki i jak to naprawić?
A może ktoś wie którędy leci przewód z alternatora B+ i czy do bezpieczników czy do akumulatora bezpośrednio (czy całkiem inaczej)- awaria w alternatorze i zwarcie B+ do masy podtopiło przewód a raczej dwa z jednym oczkiem jak pobieżnie obejrzałem. Wolał bym wiedzieć wcześniej jak to leci by zaplanować odpowiednią ilość czasu bo ładowarka cały czas...
uszkodzony mostek prostowniczy,notoryczna awaria w alternatorach Hitachi . Istenieje jeszcze prawdopodobieństwo,że cały czas grzeją świece żarowe lub spadek napięcia na instalacji.
W takim razie alternator nie był dobrze naprawiony. To jego awaria powoduje takie skutki.
tak trzeba było zdemontować wózek pasek klinowy osłonę interkulera. koszt 800 zł + 200 wyjęcie wymienione diody "kółko"nie pamiętam nazwy fachowej, regulator napięcia. tak pewnie kompleksowo leciał wszystko co się może zepsuć w alternatorze. zrobiłem alternator i kolejna awaria, przestał odpalać na zimnym silniku i znów warsztat. :cry:
Prosto i łatwo wykorzystać to tego alternator. Tak to właśnie jest zrobione w Mecalacu CX 11 do tego dwa przekaźniki. Żadnej czasówki.
Na pytanie czy to możliwe odpowiedź brzmi : TAK. Nie ma mechanizmów uniemożliwiających zamontowanie źródła energii o dowolnych parametrach. Twoje pytanie jest tak ogólnikowe, że nikt nie doradzi. Po pierwsze na dobrą sprawę nie wiemy, czy układ kiedykolwiek działał poprawnie. Po drugie nie wiemy czym objawiła się awaria alternatora. Po trzecie brak...
Przy awarii alternatora i wymianie na nowy nie lądował dalej więc pozostało szukanie bo winą może być sterownik adr, on odpowiada za sterowanie ładowaniem
Złe połacznie B+ alt->klema plus. Jak znam nissana to awaria w obrębie bezpiecznika alternatora.
Dobre szczotki w tym regulatorze powinny wystawać prawie że do połowy otworu a na zdjęciu widać że ta tylna ledwo co wystaje, jak jeszcze komutator jest podrobiony to będą się działy takie cyrki. Tam na alternatorze jest / powinno być sprzęgło jednokierunkowe. Model z tym sprzęgłem nie jest dość powszechny, większość ma zwykłe sztywne koło pasowe.
Witam, kilka dni temu pojawił się problem z polówką. Zgubiła gdzieś zasilanie z alternatora. Wyskoczył check, weszła w tryb awaryjny i pojechała na 3 cylindry. Restart samochodu z postoju, problem zniknął, check został. Kontynuuję drogę, już normalnie jedzie, nagle znowu tryb awaryjny, zjechałem na parking, restart samochodu.. Znów chodzi na 4 gary,...
Napięcie na odpalonym silniku wynosi najczęściej 14.4V ( naładowany akumulator i wyłączone wszystkie odbiorniki) ale jestem pewien, że ze sprzętem nie stanie się nic złego chyba że, wystąpi awaria alternatora i wtedy napięcie będzie ponad 20V , więc może warto pomyśleć o stabilizatorze 12V. Ponadto urządzenie przenośne nie zawiera dławika przeciwzakłóceniowego...
Przyczyn może być wiele: -niewłaściwie podłączone radio -niegasnąca lampka w bagażniku -awaria alternatora -uszkodzenie alarmu Żeby to sprawdzić będziesz potrzebował amperomierz, który włączysz szeregowo z akumulatorem samochodu. Po podłączeniu amperomierza , możesz np. wyjmować po kolei bezpieczniki i patrzeć kiedy pobór prądu zmaleje lub odcinać odbiorniki...
Aby sprawdzić mostek prostowniczy alternatora należy go wylutować z alternatora, gdyż każdą z diod należy sprawdzić osobo. A tak na marginesie. Wklep w SZUKAJ hasło fiat 126, bo usterki jego alternatora to popularna awaria i jest opisana na forum we wszystkich chyba wariantach. Tu kilka przykładowych tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
cos tak jakbym mial dysze zapchana ale ta od wolnych obrotow poprostu pracuje bardzo nie rowno a czasami nawet jak dojerzdzam do skrzyrzowania to potrafi zgasnac. moja lada ma przejechane 125tys jest u mnie od nowosci przyjechala prosto z rosji z fabryki byly takie 2 i ta druga nakulala 250tys i z wazniejszych czesci wymieniona byla tylko pompa wodna...
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
Na drganie taka przekładka nie wiele pomoże , na temperaturę tak , opar bym się nie obawiał ryzyko znikome chyba ze nastąpi awaria regulatora napięcia w alternatorze.
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
Alternator na początku daje 14,4 a po jakimś czasie spada poniżej 14
przestało działać wspomaganie nie było możliwości uruchomienia pojazdu, gdyż nie nie kręci akumulator padł Usterka alternatora lub innego elementu obwodu ładowania akumulatora.
Witam! Oj "Elektrit" widać że nie jesteś w temacie. Alternator w astrze 1,4 ośmiozaworowej jest po prawej stronie za silnikiem, i jak nie ma w nadkolu osłony to koło prawe zwłaszcza przy skręcie w prawo jak "Karcher" wtłacza wodę spod kół (na mokrej nawierzchni) prosto na alternator. Ta awaria nie następuje po jednym zamoczeniu urządzenia tylko jest...
Witam. Po kilku godzinach demontażu prawie całego przodu transportera dostałem się do alternatora. Pomijając fakt iż cały jest zabrudzony olejem, wszelakim brudem zdołałem go zdemontować. Jak się okazało pasek alternatora wyślizgany jest po stronie koła zębatego alternatora. To zapewne było przyczyną braku ładowania. Mam jeszcze jedno pytanie. Koło...
Dzięki kolego tak też podejrzewałem, tylko jak wytłumaczyć to, że po tym incydencie z przed tygodnia pomimo powrotu prawidłowego napięcia instalacji praca silnika nie chce powrócić do normy. Powiem przy okazji, że odłączałem czujnik położenia przepustnicy celem jej zaadaptowania. Może trzeba by było również jakoś zaadaptować pozostałe czujniki? Wie...
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
awaria alternator awaria alternator objaw alternator suzuki alternator
music maker pompa paliwowa astra nadkole przedni
harmonogram dahua harmonogram dahua
LG 37LC51 - Niedziałające wejście HDMI: Przyczyny i Rozwiązania Toyota Yaris – aktualizacja map nawigacji Touch & Go, Touch 2, Smart Connect