Miałem ten sam problem. Awaria regulatora napięcia alternatora lub wymiana niefabrycznej części powoduje tę usterkę. Brakuje również między innymi podgrzewacza tylnej szyby i podgrzewacza lusterka wstecznego.
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Alternatory nie są mocną stroną FIATów... ale sprawdź tą kontrolkę, bo bez niej nie ma ładowania (jeśli przepali się żarówka).
Ale na filmie też ma parę tylko u góry (tak mi się wydaje). A przytkaj szmatką górne otwory i zobacz czy wtedy para pojawia się w niższych otworach? Może to tak ma działać aby "nie zalać" prasowanych rzeczy? 🤔
Awaria "regulatora" napięcia , lub szwankujące koło wolnego biegu zależnie od typu alternatora. Nie było tam nic grzebane wcześniej? Jakieś kombinacje z UPC,BSI , ECU ?
Na drganie taka przekładka nie wiele pomoże , na temperaturę tak , opar bym się nie obawiał ryzyko znikome chyba ze nastąpi awaria regulatora napięcia w alternatorze.
Sprawdzać można zawsze, natomiast najciekawszy wynik będzie w chwili awarii - bez wątpienia. Jednak nie będzie to chyba "zwykła", mechaniczna usterka. Możliwa jest awaria regulatora napięcia bądź mostka w alternatorze, ujawniająca się po nagrzaniu elementów.
zaczeła mi się swiecić kontrolka od ładowania, nie pali się na wolnych obrotach dodając gazu zaraz sie zapala czy jest to awaria regulatora napięcia czy bezpiecznik
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Panowie, rozumiem, że szczotki czy regulator do wymiany. Zgadzam się z Wami w 100 procentach. Ale dlaczego zanika prąd? Dlaczego auto gaśnie? Pytam, bo może inna awaria spaliła regulator czy coś innego w alternatorze.
Wirnik to ciekawy trop, jeśli np. po nagrzaniu dostaje jakichś zwarć to może uszkadzać regulator napięcia.
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Problem rozwiązany,stabilizator napięcia w liczniku
Wszysko zalezy od producenta regulatora.Ma być Magneti Marelli typ bodaj RTT118,ewentualnie Elmot. Podróbki z Unipointu są kiepskie.
To o czym piszesz wskazuje na awarię któregoś regulatora napięcia. Kody SMD to kłopot ale częściowo opanowany. Wpisz w gógiel string znaków : SMD CODE BOOK Dosyć przydatne są szortformy od ROHM - są w nich kody.
Odepnij Aku obydwie klemy zewrzyj na 20 min i podepnij z powrotem. Obłaskawiał bym awarię regulatora napięcia pomimo iż nowy .
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Oprócz problemu "prawnego" to sam pomysł jest ...dziwny, gdyż właściciel obawia się awarii regulatora napięcia alternatora, przy której może wzrosnąć do 16V to spalenie taśm będzie najmniejszym problemem. Stabilizacja na plusach będzie wymagała dwóch takich układów (dla każdego koloru, to tylko kilka elementów więc bez większej różnicy), stabilizacja...
Albo jakiś LDO / regulator napięcia. https://www.mouser.pl/ProductDetail/Niss...
ale wątpię by był całkowicie szczelny Jest całkowicie szczelny. Są nawet motocykle gdzie montowany jest na leżąco. Na własne oczy widziałem w CBR jakiejś jak taki aku spuchł jak piłka po awarii regulatora napięcia.
Bla bla bla itp. W Deplhi pada tylko prostownik, bardzo sporadycznie regulator. Zresztą zazwyczaj awaria regulatora jest spowodowana awarią prostownika.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Witam posiadam również taki sprzęcik jak kolega mniałem ten sam problem ,a przyczyną była awaria regulatora obrotów
W maluchu dość często ulega awarii regulator napięcia, no i po objawach jakie opisałeś by na to wskazywało.
Rozwiązałem problem. Okazało się że z powodu awarii regulatora napięcia przy alternatorze uszkodził się i akumulator i przełącznik widoczny wyżej po prawej stronie(w środku jakiś scalak padł którego na necie nie mogę znaleźć)
Wygląda to na awarię regulatora napięcia, zdejmując klemę w czasie pracy silnika narażasz się na liczne awarie od przepalenia żarówek po uszkodzenie układu zapłonowego. Minęło kilka dni i problem sam się naprawił.Regulator napięcia nie miał usterki...
sporo ostatnio czytam na ten temat i w jednym temacie wyczytałem że przyczyną może być uszkodzenie regulatora napięcia znajdującego się w zegarach
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
Tu nie chodzi o to co aku mówi altkowi tylko jak się zachowa cały układ w przypadku np awarii regulatora napięcia. Ale dlaczego mówimy o awarii regulatora. Przecież pisałem: "Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. " Sprawa zabezpieczenia przy awarii jest bezsprzeczna i z tym absolutnie nie dyskutuje W dalszym ciągu...
Szkoda że wyciągnąłeś . POdepnij zewnęrzny regulator napięcia .
Hehe, z mojego doświadczenia to mogę Ci powiedzieć Mozesz powiedzieć że jesteś wyjątkiem potwierdzajacym regułę. 18 lat jeździłem Wartburgiem 453 de lux z 1970 r (w rodzinie od nowości) i zero napraw poza wymianami eksploatacyjnymi ( szczęki, tarcza sprzęgła, amortyzatory, aparat zapłonowy, żarówki, akumulatory, opony) i jednym remontem silnika (szlif...
Mi to wygląda na padnięty regulator napięcia jak masz to go podmień
Nie znalazłem tu informacji na temat zasilania stacji ACHI lub T870A na Ebay jest informacja od sprzedawcy, że sprzęt ten MUSI być podłączony koniecznie przez regulator/stabilizator napięcia inaczej awaria pewna niemal od razu. Jak to jest u Was? Też stosujecie bezwzględnie takie rozwiązanie? Jeżeli tak to jakie rozsądne ekonomicznie rozwiązanie problemu...
nie pamiętam dokładnie ale u mnie jak padł regulator dawało zbyt duże napięcie po wymianie regulatora okazało się że nie do końca awaria została usunięta musiałem wymienić mostek okazało się że była jedna dioda spalona. po wymianie mostka alternator pracuje prawidłowo już przeszło 10 tyś km.
Pacjentem jest Seat Ibiza II 1.4 benzyna. Samochód więcej stał niż jeździł, ale starsza sąsiadka chciałby go jeszcze poużywać. Problem polega na wysokich obrotach silnika na luzie. Po odpaleniu silnika, obroty dochodziły do 2 tys. i falowały. Poszukałem trochę w necie i myślałem, że problemem może być przepustnica, więc ją wykręciłem i dokładnie wyczyściłem....
Zakładając że na transformatorze pojawi się napięcie około 12V (może nawet 14V). To wtedy pozostaje do transformatora podłączyć zaciski mostka prostowniczego AC te które odłączyliśmy na czas pomiaru transformatora. Teraz zmierzymy napięcie wychodzące z mostka prostowniczego będzie to już napięcie stałe. (trzeba zmienić ustawiony zakres na napięcie stałe...
Co za poziom odpowiedzi... Ciśnienie się podnosi. Od kiedy w skuterach są alternatory samochodowe? don_rikardo , nie wypowiadaj się w tematach na których się nie znasz! Sprawdź masę regulatora napięcia (zielony kabel) To jedno, aczkolwiek taka awaria rzadko się zdarza. Przede wszystkim sprawdź ciągłość przewodu białego oraz żółtego pomiędzy statorem...
To zależy . W współczesnych alternatorach diody prostownicze pełnią też rolę zabezpieczenia w stanie zaporowym , żeby nie przekroczyć pewnego ustalonego napięcia bezpieczeństwa w razie awarii regulatora napięcia . Takiej diody dyskwalifikuje użycie w prostowniku . Druga sprawa , one są przewidziane do wymuszonego obiegu powietrza inaczej ich ugotujesz...
I dlatego sądzę że autor nawet nie wie ,że być może ten układ jest wpinany jednak w linie zasilania radia(gdzie miałoby to odrobinę większy sens aby zapobiec "przygasaniu" przy rozruchu) a nie podtrzymania pamięci...Dodatkowo dioda zenera zabezpiecza w takim przypadku radio przed napięciem wyższym niż 15V(co wynika z jego schematu),które może wystąpić...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Witam. Autko po awarii regulatora napięcia. Na zaciskach akumulatora pojawiło się ok. 18V. Maszyna odpala, ale nie pracuje silnik krokowy. Na module komputera ( BOSCH 0280800160 ) mam zwęglone rezystory R101 i R103. R 103 to bodajże 0R51 1% a R101 jest doszczętnie zwęglony i jego identyfikacja jest niemożliwa. Może posiada ktoś rozrysowany schemat lub...
Mierzyłem ostatnio ładowanie bo akumulator był trochę rozładowany ( napięcie spoczynkowe 12,2V) i pomiar wyszedł następująco. Przy samym włączonym silniku 14.2V gdy włączę światła spada do 13,77, jak załączę dmuchawę i halogeny ogrzewanie szyby spada do 13,21 i trochę rośnie do jakiś 13.28. Jak wyłączę ogrzewanie szyby i dmuchawę to na światłach rośnie...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
To tzw. magnetyzm szczątkowy powoduje wzbudzenie prądnicy - na tyle że wytworzone napięcie pozwala na pracę regulatora napięcia który podanym napięciem zaczyna wzmacniać magnetyzm wirnika aż do ustabilizowania wartości napięcia wyjściowego. Prawdopodobnie ktoś nieudolnie przerobił układ stabilizacji i stąd takie zachowanie prądnicy. Pytanie czy wirnik...
Połącz szeregowo diodę Zenera (np. na 9V) i mniej więcej od tego napięcia miernik zacznie się wychylać. Oczywiście konieczne będzie wyskalowanie ale moim zdaniem zakres do 15V jest za niski bo po pierwsze napięcie w aucie może być wyższe w razie awarii regulatora napięcia a po drugie miernik ma mniejszą dokładność przy końcu skali. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Zmierz napięcie przed i za regulatorem, wtedy się przekonamy czy jest sprawny czy nie
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Cześć. W ręce wpadła mi płyta Asus Tuf Gaming B550 Plus - podobno ma problem z Ram'em. Po zainstalowaniu Ryzena 7-5700x, pamięci Viper 3600Mhz i odpaleniu okazuje się, że zapala się żółta dioda Memory i POST dalej nie idzie. Z tego co wyczytałem na necie pomaga update Biosu, ale najnowszy nic u mnie nie wniósł. Ogólny pobór mocy tego zestawu zaraz po...
Problem rozwiązany wymieniłem regulator napięcia i wszystko jest ok. Prądy na akumulatorze po naładowaniu wróciły do 14.1v
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
- jak Tanio(!) zabezpieczyć się przed kolejnymi awariami, Aby na to pytanie odpowiedzieć to trzeba znać co konkretnie uszkadza się w regulatorze Geco. czy taki UPS dokąd jest napięcie w sieci "filtruje" śmiecie w jakiś sposób czy dopiero jak napięcie zanika /i słychać klapnięcie przekaźnika/ bierze z akumulatora ignorując sieć? Dopiero przy zaniku/spadku...
Jak masz skończone szczotki to nie ładuje i tyle. Tam idzie max ~3 A wzbudzenia. Siada elektronika w regulatorze, te magneti miały fabrycznie nisko napięcie na 14 V, zamienniki mają do 14,4 V.
Przypomniała mi się jedna rzecz :D Sprawdzenie obwodu autodiagnostyki W pełni automatyczny regulator temperatury Daewoo (FATC) ma funkcję autodiagnostyki, która ułatwia rozwiązywanie problemów z systemem. Aby wejść w tryb diagnostyczny, należy wykonać następującą procedurę: Przekręć kluczyk zapłonu do pozycji ON. Ustaw kontrolę temperatury na 26°C (79°F)....
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Mam dwa pytania: 1.Wiem, że prawnie zmiana żarówek na HID jest niedozwolona.Trzeba spełnić mnóstwo wymogów (stabilizacja, spryskiwacze), a mimo to jesli w roku produkcji auto nie było homologowane do HId to i tak jest to nielegalne :( Chodzi mi jednak o to, że ludzie kupują takie żarówki i montują je do aut. Jaki ma to wpływ na wiązkę światła (ustawienie)...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam. Borykałem się z elektryką w motorowerze Junak 902. Nie działało kompletnie nic, żadne światła, rozrusznik czy kontrolki, uporałem się z problemem, winny okazała się regulator napięcia, na wolnych obrotach dawał 17 Volt na instalację. Przez swoją głupotę, zanim podpiąłem miernik, dostał pewnie wyższe napięcia i spustoszył instalację. Popalił kilka...
Witam Tak więc cz pokonała około 15 km po czym ładowanie zanikło całkiem. Świeci się kontrolka "brak ładowania" i faktycznie mierzyłem napięcie na aku nie wzrasta, i na cewkach 0V. Ta naprawa polegała na tym że masę kolega radził połączyć ( pożyczyć z ramy ) na regulatorze - środkowy z bocznym ( te białe, na schemacie oznaczenie C czyli masa ). I ładowanie...
Hej, ale to na zdjęciu 2 to jest cewka, a nie rezystor - widać oznaczenie na płytce L1. Wymieniłeś cewkę na rezystor i działa? :/ U mnie też to padło kilka tygodni temu, być może na skutek awarii regulatora napięcia :( Dodano po 11 U mnie ta cewka wygląda nieco inaczej. Szczerze mówiąc mam kłopot z identyfikacją kolorów :/ Może ktoś pomoże kto ma większe...
Jak miałeś go w ręku to trzeba było sprawdzić diody w prostowniku i czy niema zwarć do obudowy, czy nigdzie niema pęknięć (niestety zdarzają się). I jesli wszystko w porządku to wymieniłbym regulator napięcia. To chyba najmniejszy wydatek i powinien pomóc jeśli niema zwarć między zwojami.
Prostownik, typ DER2000. Ale sam go poprawnie nie wymienisz. O awariach alternatorów delphi (podobnie jak i delco-remy) było na tym forum 1000 razy.
Dziękuję za odpowiedź. Na pewno szukam elektryka do przeglądu instalacji.. Ale tak po za tą instalacja.. Czytam i czytam i czytam.. To jakaś masakra. Wydaję na sprzęt audio kilka tysięcy i nagle się okazuję że nie ma żadnego zabezpieczenia... Na spadki napięcia, przeciążenia, zaniki, zwarcia, pioruny.. I piszą ludzie żeby kupić listwę, kondycjoner,...
Dzięki kolego dzolo35 za te fotki, bardzo mi pomogły. Wczoraj tam byłem więc opiszę co stwierdziłem. Diody prostownicze sprawne, uzwojenia nieprzebite. Agregat na wzbudzeniu 1F1-1F2 dostaje 28V i pobiera to uzwojenie ok 2A prądu. Na wyjściu prądnicy jest wtedy ok 290V napięcia fazowego (bez obciążenia). Regulacja napięcia potencjometrem na regulatorze...
Moduły mf mają możliwość rozłączenia zasilania modułu kiedy podczas próbkowania napięcia jest ono za wysokie. I tak w przypadku awarii alternatora lub regulatora napięcia spotkałem się z kilkoma przypadkami że moduł zwyczajnie nie odpowiadał. Możliwe że i nh mają takie zabezpieczenia.
To jak tak to chyba muszę się skontaktować ze sprzedającym bo dał mi 10 dniową gwarancję i polakierował śruby od alternatora, nie będę go rozkręcał jak tak. Myślałem że awaria bardziej dotyczy problemów z instalacją w aucie, bo dlaczego spalił się poprzedni alternator.
Witam ; W moim przypadku komunikat "Misswiring" , check ... wyskoczył po awarii regulatora napięcia w samochodzie - napięcie zasilania było znacznie zawyżone. Dwa kondensatory elektrolityczne w środku były napuchnięte. Po wymianie kondensatorów bez zmian. Resetowanie nie pomogło. Szukam dalej - szukam zwarć, mam nadzieję, że końcówka mocy przetrwała....
Witam !!!! Regulator juz odlaczylem i bez zmian ,iskrownik dziala iskra strzela tylko niestety niezapala sie palnik ,piec w takim stanie pracowal przed awaria ok 5lat bezproblenowo i nic niebylo w tym czasie zmieniane ,tylko teraz nagle mu odbilo?
Mógł się przepalić bezpiecznik główny (MAIN), pytanie tylko z jakiego powodu i należałoby to ustalić. Równie dobrze mógł strzelić akumulator (na mostkach lub mieszanina wodoru wewnątrz obudowy, powodując pęknięcie obudowy), trzeba go sprawdzić. Nie odpalaj motocykla na popych, gdyż masz w nim moduł zapłonowy DC-CDI który możesz ubić gdy nie ma połączenia...
Witam, pomierz napięcia w zasilaniu regulatora, najlepiej na wejściu i wyjściu stabilizatora 5V, czyli na skrajnych nóżkach, środek jest masą. Zastosowany będzie zapewne jakiś LM 7805, lub odpowiednik. Jeśli w momencie załączania podajnika bądź dmuchawy skacze temperatura i przygasa delikatnie wyświetlacz przyczyną może być właśnie kondensator w zasilaniu....
Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu. Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie...
Dzień dobry. Posiadam ciągnik Hako 2000V, niestety awarii uległ regulator napięcia. Elektryk powiedział, że spaliły się styki i jest to nienaprawialne i trzeba by poszukać innego. Nie udało mi się napotkać na polskich serwisach aukcyjnych takiego urządzenia, a identyczne do oryginalnego na stronach niemieckich są bardzo drogie. Z tąd moje pytanie czy...
Czytając powyższe wpisy Autora rozumiem jego dobre intencje, ale miałbym małą sugestię (a przynajmniej ja tak to rozwiązałem w swoim aucie). U mnie także sterowana jest przez uP. Natomiast do pomiaru napięcia użyłem zwykły dzielnik napięcia podłączony bezpośrednio do akumulatora. Pomiar prądu "wypływającego" z alternatora , zrealizowałem przecinając...
Zrobileś cos poza wstawieniem nowego tranzystora? W takich przypadkach jeśli jednoznacznie nie można okreslić przyczyny awarii należy: sprawdzic/ poprawić zimne luty skontrolować napięcie dla tranzystora linii - kontrola poprawności działania regulatora napięcia wymienić pojemności filtrujące napięcie B+ sprawdzić sterowanie i elementy w sterowaniu...
tak trzeba było zdemontować wózek pasek klinowy osłonę interkulera. koszt 800 zł + 200 wyjęcie wymienione diody "kółko"nie pamiętam nazwy fachowej, regulator napięcia. tak pewnie kompleksowo leciał wszystko co się może zepsuć w alternatorze. zrobiłem alternator i kolejna awaria, przestał odpalać na zimnym silniku i znów warsztat. :cry:
No właśnie co o tym myślicie? Czy zasilacz transformatorowy bez zabezpieczenia po stronie uzwojenia pierwotnego jest faktycznie niebezpieczny? Polegamy wtedy na zabezpieczeniach sieci zasilającej. Selektywność zabezpieczeń zakłada iż zadziałać powinno "najbliższe" zabezpieczenie. Transformator może nieźle się gotować zanim w końcu dojdzie do przepalenia...
Alternator jakiego producenta? Regulator kupiony oryginał czy zamiennik? Kontrolka po wymianie regulatora gaśnie? Błędy sprawdzałeś? Alternator Valeo. Regulator nowy zamiennik zgodny z odpowiednikiem oryginału (dopasował mi sprzedawca w sklepie do mojego alternatora). Tak, po wymianie regulatora napięcia czerwona kontrolka akumulatora gaśnie (wcześniej...
Witam. Potrzebuję pomocy, bo nie rozumiem, dlaczego wymieniana spirala w mini piekarniku wciąż się przepala chwilę po podłączeniu do prądu. Mini piekarnik ma moc 700 W. Posiada dwie oddzielne spirale, bez termostatu. Kupiłam spirale o mocach 600 W, 800 W i 1200 W - wszystkie reagowały tak samo. Co robię nie tak? https://obrazki.elektroda.pl/2312864700_...
A widziałeś kiedy zużyte łożyska w tym Hitachi? Ja nigdy, a przerabiam takich altków ze trzy na tydzień,i mam zero zdziwienia bo tam siedzą Nachi. Dwa-awaria regulatora w tym alt to przeważnie brak ładowania, Pasjunujące, że większość się wypowiada o rzeczach o których pojęcia nie ma.
mam problem z ładowaniem w ursusie c 330 potrzebna mi wiedza na temat jak sprawdzić prądnicę jak sprawdzić czy awarii nie uległ regulator napięcia ( widziałem jak pewien elektryk robił to za pomocą żarówki ) to są moje podstawowe pytania następnie chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć alternator ( mile widziany schemat ) za wszystkie odpowiedzi serdeczne...
Sprawdź napięcie ładowania. Prawidłowe około 14.4V. Jeśli jest inne akumulator padnie albo się zgotuje. Zanim wymienisz aku na nowy zdiagnozuj awarię alternatora. Dopuki nie wyjmiesz szczotek nie dowiesz się co może być przyczyną awarii, możliwe że regulator napięcia.
Jak wcześniej napisano napięcie przy naładowanym akumulatorze powinno być ok. 14,4 V Jeżeli diody są ok pozostaje stojan i wirnik jeżeli i one są sprawne to jedynie problem w regulatorze napięcia (nie naprawiać wymienić koszt ok 25 PLN ) Diody sprawdz miiernikiem ale dobrze jest też skontrolować pod obciążeniem (w niektorych przypadkach dopiero wtedy...
To tylko przypuszczenie, ponieważ domyślnym plikiem tworzonym w panelu System plików jest autoexec.bat :) przypuszczam, że każdy użytkownik po prostu kopiuje/wkleja komendę w pliku autoexec.bat..... do tej pory nie było to problemem, może jakieś niewłaściwe zachowanie dotyczące opóźnień, ale przy deepsleep może to być naprawdę kłopotliwe. W przypadku...
Mamy nowy rok i małe zmiany w moim OFF. https://obrazki.elektroda.pl/2702736800_... Pojawił się kolejny regulator 30A (to już są 3) i każdy ma swój string. Napięcie pracy elektrowni mojej bez zmian czyli 12V. Jak się sprawują 3 regulatory pod jednym pakietem akumulatorów a bardzo dobrze ... tracery maja te sama nastawienia i idą równiutko...
Zasilacze impulsowe rzeczywiście zachowują się troszeczkę inaczej niż klasyczne, szczególnie, gdy mają dwa wyjścia o wspólnej regulacji. W tym wypadku najwięcej zależy od pracy regulatora PWM. Przy niesymetrycznym obciążeniu, np. dużym na wyjścia 5V i małym na 12 regulator zwiększa współczynnik wypełnienia (szerokość impulsu sterującego tranzystorów...
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
Ewentualnie corsa b 1,2/ 1,4 8v siedzi tam bosch mały z wbudowanym regulatorem w razie awarii wszędzie dostaniesz części do tego alternatora
Spalenie rezystorów, to skutek awarii, a nie przyczyna.
Jak już pisałem - jest to deck, a więc bez końcówek mocy. Brak sygnału dotyczy wyjść czincz na zewnętrzny wzmacniacz. Fakt - być może układy audio to jedyne układy w tym radiu, zasilane napięciem symetrycznym, więc może tak być, że całość (zasilana niesymetrycznie) działa, a audio nie, bo brakuje napięć ujemnych z przetwornicy. Czy mój tok rozumowania...
Piszczek przypominający o włączeniu świateł to dobry pomysł i prosta konstrukcja (robiłem kilka takich) Automatyczne włączenie po pojawieniu się napięcia w obwodzie regulatora (kontrolki ładowania), to pomysł ciekawy ale pamiętać trzeba że ewentualna awaria ładowania nie powinna spowodować wyłączenia świateł (jazda w nocy)Obwód świateł powinien być...
Witam serdecznie, w skuterze Piaggio Hexagon 150 z 1998 roku nastąpiła awaria modułu, który między innymi odpowiada za regulację napięcia. Znajomy mechanik/elektryk rozebrał już moduł i zdiagnozował uszkodzenie elementu TPA 233: http://www.aliexpress.com/item/On-thyris... Mam pytanie, czy macie może pojęcie jakim innym...
Witam. Potrzebuję schematu ideowego płyty głównej przedstawionej w temacie stacji roboczej lub jakiejś porady w rozwiązaniu tej usterki. Problem polega na tym, że po włączeniu komputera dioda zasilania świeci światłem ciągłym pomarańczowym, a diody 1 i 2 migają i po chwili komputer się wyłącza. Zasilacz na 100% sprawny. Odłączyłem od płyty wszystkie...
Ja widzę dwie możliwości. 1. Uszkodzenie w odbiorniku który jest zasilany ze stałego plusa i plusa po stacyjce - na schemacie widzę regulator napięcia oraz licznik. Czy quad ma wtrysk paliwa? Jeśli tak, to ECU może mieć też takie połączenie. 2. Brak masy w części instalacji, gdzie znajdują się odbiorniki zasilane ze stałego plusa i plusa po stacyjce....
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
O kurła... początkowo pomyślałem, że w miejsce niebieskich kondensatorów wstawiłeś większe 0,68uF i 1uF i zastanawiałem się gdzie je zmieściłeś :) ale dziś dopiero w trakcie wylutowywania tych niebieskich zauważyłem, że w sumie są 4 kondensatory :( Wymiana niebieskich nie pomogła. Zdobędę i wymienię jeszcze te prostokątne szare, załączam foto. https://obrazki.elektroda.pl/5756893800_...
Witam. Mam problem z motorowerem Rieju MRX 50 natomiast brak ładowania wymieniałem w ostatnim czasie regulator napięcia oraz stator. Co może być przyczyną tej awarii
awaria regulatora obrotów płytka regulatora napięcia napięcia bezpiecznik regulatora napięcia
membrana pompa paliwo deska rozdzielczy iveco radio kondensator trzeszcz
schematy instrukcje serwisowe schematy instrukcje serwisowe
Blaupunkt ESC 910 - problem z wypadaniem bolca złącza Brak komunikacji z modułem wykonawczym - diagnostyka