CAN jest na pewno(diagnoza modułu drzwi, moduł na silniku szyby)
Rozbierz silnik i sprawdź szczotki, pewnie już ich nie ma. Drugi błąd (DF046) to użycie awaryjnej dźwigni zwalniania
a sprawdzal ktos awaryjny wylacznik pompy???
Zacznij od diagnostyki komputerowej, bez tego nie ruszysz z miejsca.
Laguny zawsze miały centralny i właśnie tym przyciskiem obok awaryjnych zamykałeś drzwi od środka.
Możliwe że sterownik wchodzi w pracę w trybie awaryjnym.
Coś kiedyś było że taki czujnik znajduje się tu gdzie bezpieczniki, lub też pod maską po którejś stronie....chyba po lewej.
Jeśli chodzi o CDP czyli "ten" sprzęt" to wystarczy do laguny aż zanadto. Możesz przepustnicę rozebrać, odkręcić 2 duże torxy pod spodem i wyjąć elektromagnes, bo siedzi na wsuwkach, a następnie jak jeden z kolegów wspomniał wyczyścić ścieżki jakimś kontaktem. One będą od spodu ale myślę że sobie poradzisz jakoś bez wyciągania płytki. Jeśli będziesz...
Jaka kontrolka / komunikat zapala się na liczniku gdy w wejdzie w rzekomy " tryb awaryjny " :?:
Udać sie z tym do elektryka samochodowego czy mechanika? Obstawiał bym to pierwsze. Auto przechodzi Ci w tzw. tryb " awaryjny " .
Witam. Jak otworzyć awaryjnie bagażnik w lagunie 3 hatchback.? Wiem,że od środka ale tam praktycznie nie ma dojścia.Zasloniete jest wszystko plastikiem. Robił to ktoś kiedys?
No kolego musisz wymienić silniczek oraz swicze te zamki laguny to porażka bardzo awaryjne.
Jaki stag w ogóle? Pewnie po prostu limit miałeś awaryjnych uruchomień.
Często padają same przełączniki po kierownicą
Przecież pisze że nie ma katalizatora - co komputer ustawi za skład mieszanki ? Na bogato? Na ubogo? Przecież bedzie pracowac permanetnie w trybie awaryjnym.
Wypal filtr
Też jeszcze nie doszedłem do przyczyny tych trybów awaryjnych :/
Witam. Miałem podobny przypadek, okazało się że skrzynka bezpieczników była do wymiany ponieważ uległa powypalaniu wewnątrz. Przekaźniki pykały, ale tylna szyba nie grzała, to samo ze światłami kierunku i stopu. Układ elektryczny w Lagunach jest bardzo słaby i awaryjny.
Nie no, nie zakładaj z góry, że każdy cię oszuka. Poszukaj kogoś ze sprzętem do renówek.
musisz rozebrac plastyk ten co jest pod tym caly przycisk http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
No tak, jest czujnik załączonego biegu. Sęk w tym, że też awaryjny :)
Aktualnie mam granda, tam jest ten sam moduł ręcznego co w Lagunie3, miałem zatarte linki w pancerzu i odpuściłem dźwignią, a auto dalej stało jak na kotwicy, odczyt na tensometrze 0 nm, przeciąłem linki dopiero puścił. Czyli jak nie przetniesz zatartych linek, to nie ruszysz auta z miejsca, nic nie da szarpanie dźwigni awaryjnego zwalniania.
Czujnik temperatury płynu niedomaga? Zawyża na ciepłym tj. obniża dawkę rozruchową. Ew. wyjąć wtyczkę z czujnika temp. sterownik powinien wejść w tryb awaryjny i odpalić na defaultowych parametrach.
Laguna I na pewno ma sterowanie centralnego minusami a kierunki możesz podpiąć pod włącznik świateł awaryjnych.
Diagnostyka w serwisie wykazała uszkodzony EGR dlatego samochód przeszedł w tryb awaryjny.
Witam U mnie w Espasie kierunki świeciły ciągłym światłem, problem tkwił w wyłączniku świateł awaryjnych. Może w Lagunie to samo jest? Pozdro
To właśnie znaczy że koła hamują z różną siłą dlatego stawia cie bokiem przy hamowaniu awaryjnym.
Cześć. Jechałem autostradą i w pewnym momencie coś szarpnęło i skrzynia biegów weszła w tryb awaryjny a silnik dziwnie pracował. Diagnoza mechanika to uszczelką pod głowicą. Po wymianie silnik pracuje idealnie, ale skrzynia biegów nadal w trybie awaryjnym. Jak to ogarnąć?
Kolego to nie jest kontrolka świec tylko problem układu elektr. Po 1 zrób konkretną diagnostykę clipem a nie jakimś wynalazkiem. To co opisujesz wygląda na problem z przepustnica
Jak renówka to pewnie steruje tym moduł BCU, szukaj np. w nogach kierowcy na słupku, może zalany i cuda się dzieją.
Procedure awaryjnego odpalania?
Jak to jest reno to jest też klawisz od zamykania i otwierania samochodu na desce rozdzielczej i tym guziczkiem wprowadza sie kod awaryjny w celu uruchomienia samochodu, choć w przypadku laguny w niektórych egzempalrzach wprowadza się to przy użyciu pedału gazu.
Musisz rozpiąć rurkę od kolektora do EGR wsadzić tam zaślepkę, są takie w kształcie miseczki. Egr zostawiasz podpięty. Przy sterowniku EDC15C2 nie będzie trybu awaryjnego, tylko błąd jak odczytasz kompem. Można dodatkowo obrobić sterownik, ale zadziała bez tego.
witam, może ktoś miał podobny problem z laguna 98r. kierunkowskazy oraz światła awaryjne raz działają a raz nie, dodam że zmieniłem przełącznik awaryjny i nic nie pomogło
Wyczyść masę w tylnych lampach, żarówka do wymiany Włącznik awaryjnych do wymiany
Filtr się skończył gdyż nie miałem możliwości go przepalać, jeździłem w trybie awaryjnym ponad dwa tygodnie az się zapchał całkiem. Wina była zaworu EGR, teraz DPF. Więc mam nauczke na przyszłość, nie jeździć autem jak się włączy tryb awaryjny :)
Jakis szrot czy cos polecam. Laguna oj Laguna. Wiele slyszalem o tej furze. Chyba Lanos jest mniej awaryjny. Pozdrawiam.
Witam odpowiem przed zamknięciem dla osób z tym problemem uszkodzona linia +5v w sterowniku po wymianie sterownika działa :)
Kolego jak zdjęta kostka to nie ma doładowania i oczywiście tryb awaryjny a jak wepniesz kostkę i odpalisz to awaryjny gaśnie??????
Witam:) Mam problem z laguną '96. Dokladnie, problemem jest immobiliser ktory jest sterowany na podczerwien. Auto nie reaguje na pilota mimo ze wysyla on wiazke podczerwieni. proponuje wcześniej sprawdzić odbiornik ,można by przełożyć z innej laguny na próbe,operacja bardzo prosta,pozdrawiam
Komputer i sprawdzenie błędów, to podstawa.
Pewnie zwarcie, trzeba znaleźć przyczynę.
Według kodów usterek masz do wymiany elektrozawór lock-up i elektrozawór regulacji ciśnienia. Uszkodzenie zaworu lock-up może powodować złą zmianę z 2 na 3.
Niestety nie założysz innego bez wycięcia immobilisera lub wizyty w serwisie Renault - tam przez komputer mogą wyłączyć na chwile immobiliser. Polecam sprawdić czy wewnątrz przekaźnika nie ma wody - u brata w Citroenie C5 była i wentylator działał cały czas - po wymianie było dobrze, a to wszystko przez brak osłony na przekaźnikach. Dodano po 2 Jeśli...
Witam. Jak w temacie , które auto lepsze/mniej awaryjne? Pozdrawiam!
Dlaczego nie napisałeś od razu że silnik zagazowany ? Wymień najpierw tą pompę paliwa i skasuj błędy, komputer musi się dostosować. Odpalanie na samym gazie jest bardzo niezdrowe, stosuje się tylko w sytuacjach awaryjnych.
Laguna_2 Ph1, 1.8 16V, 120KM, sama benzyna 2004 rok. Po włożeniu karty działa tylko 1 pozycja karty (tzn odpala się radio, zegarek, działa podświetlenie podłogi, awaryjne) i dalej cisza. Sprawdziłem czytnik, wygląda jak nowy. Sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i pod maską każdy z osobna miernikiem, podmieniłem całą skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami...
Jako mechanik pracujący w serwisie Renault od kilku ładnych lat, stwierdzam, że Laguna II, to bardzo dobry samochód, ale dla mnie. Daje mi utrzymanie :-) Sam nigdy czegoś tak awaryjnego ni kupię.
Jest to webasto analogowe,będzie chodzić w każdym aucie, ale słyszałem że trochę awaryjny model.
nie wiem co jest zgrane. nic nie działa żadnej reakcji. Władam kartę do czytnika i nic ale otwieranie oraz zamykanie kartą działa awaryjne też działają
Przyuczyć EGR, masz fejsika, zamiast wciskać sondy od miernika w wtyczkę sprawdź w parametrach ciśnienie doładowania, ale gdyby było złe to albo nie jechałby tak szybko albo kontrolka szybciej się zapałała i tryb awaryjny by był.
Witam. Raz łączą raz nie łączą kierunki prawa strona przód i tył ,a środkowy działa. To samo jest z awaryjnymi. Gdzie szukać przyczyny? Pomóżcie
Mam problem z 4 biegiem. Przy przyśpieszniu i powyżej setki skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Pomocy!!!
Witam, ja miałem taki sam problem. Błędy pokazały na przepustnicę, wiązki kabli przepustnicy oraz czujnik przepustnicy. Wymieniłem przepustnicę (sprawna 100%), sprawdziłem kable (ok), wymieniłem czujnik, przejechałem 40km i znowu to samo, te same błędy. Założyłem starą przepustnicę, stary czujnik tylko wymieniłem pedał gazu i okazało się że hula drugi...
elektrozawory najczęściej padaja w tej skrzyni ja wymieniłem z 50 szt. i wszystkie działają obsługa i naprawa skrzyń dpo/al4 mazowieckie i swiętokrzyskie prosze misac na priv
Witam mam Lagune 98r. 1.8 benzyna , z immo.. w kluczyku transponder, posiadam jeden komplet kluczy i drugi dorobiłem bez immo... , czy jest możliwość uruchomienia tego auta w trybie awaryjnym wpisując kod . - dzięki
Witam Mam Problem ze swoją laguną II 1.6 16V . Coraz częściej wskakuje w tryb awaryjny . Wcześniej miałem już taki problem wymieniłem pedał gazu i przepustnice po 500km problem wrócił mechanik stwierdził że znowu jest do wymiany przepustnica . Lecz po założeniu nowej to samo 500km i problem znowu powraca . Laguna nie reaguje na pedał gazu i obroty falują...
Poszukaj na forum , jest tego sporo wpisz DP0. Jak chodzi ci o elektrozawory to są pod miską olejową z przodu skrzyni.
Przed liftem wychodzi to w miarę lekko Bobrownikach widziałem ale po liście tak jak ucieknie to nie chce wyjść, bedzie mi prościej jak zdemontuje osłonę tunelu środkowego ten długi plastik co jest przy skrzyni i przełączniki awaryjnych świateł ?
Tutaj masz odpowiedź na forum odnośnie awaryjnego zwolnienia hamulca. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Jeżeli kierownica się odblokowuje to chyba znaczy, że kartę czyta. Nie da się zwolnić hamulca normalnie rączką?
A miał ktoś już taki problem ?? Może ktoś wie albo przypuszcza co to może być . Dodano po 9 I silnik po odpaleniu cały czas włącza się w awaryjny pomocy
1 sprawdzić stan oleju ew. wymiana 2 diagnoza komputerem połączenia elektryczne modułu skrzyni -tam są często ślady korozji
A jak mogę sam sprawdzić interculer??
To jakie błędy dokładnie wróciły po tym jak wszedł tryb awaryjny po skasowaniu?
Nie ale na podstawie tego kodu można ściągnąć kod do immo albo w serwisie jeżeli pójdziesz z dowodem rejestracyjnym i powinni poinformować o procedurze wprowadzenia kodu żeby była możliwość awaryjnego uruchomienia pojazdu.
Wnioskując po tym co piszesz to wina leży po stronie przełącznika kierunków przy kierownicy.
Kod awaryjnego odpalania... jak go zdobyć?
Witam, Udało się wam uporać z tym problemem ? Pozdrawiam
po pierwsze co było robione w skrzyni i czy po zrobieniu było wszystko ok? z tego co piszesz wynika, że skrzynia jest w trybie awaryjnym, czyli jest tylko 3 bieg i wsteczny. Przyczyną wejścia w tryb awaryjny może być albo usterka mechaniczna, albo elektroniczna. Napewno temat jest do ogarnięcia.
Mam problem z kierunkami w lagunie 1 z 2000 roku silnik 1,9 dci nie działają kierunkowskazy a awaryjne działają bez prawej strony ale po dłuższym czasie chodzenia palą przekaźnik kierunkowskazów co morze być przyczyną??
Koła jednakowe , do kompa podłączyłem ale nic konkretnego nie widział. Czekam na inny sprzęt Ale jak to jest że po wejściu w tryb awaryjny wszystko jest ok.
Tryb awaryjny po 3 dniach się włączył. Cięgno turbiny chodzi gładko.
Wymienilem przeplywomierz i dalej jest to samo
Nikt nie pomoże?
Usterka systemu ABS i ESP. Szarpnięcie spowodowane zapewne błędnym sterowaniem pompy ABS a potem już tryb awaryjny. Diagnoza komputerowa.
Taka królowa lawet, że 10 lat jeżdżę bez awaryjnie.
Na czym polega uszkodzenie? Nie można tego zakleić awaryjnie taśmą?
musisz znac pin immo jak go nie masz to musisz udac sie do aso i z vinu ci wylicza ewentualnie zczytac kod z pilota i wyliczyc pin jak bedziesz mial pin to reszte znajdziesz w auto dacie
Układ paliwowy dobrze sprawdzic łącznie z podłożeniem paliwa na samą pompe CR. A propo kupiłeś scenika i wymagasz od niego cudu te auta są najbardziej awaryjne zaraz po lagunie II.
no i stało się Laguna uratowana - po wymianie listwy wtryskowej z wtryskiwaczami na nową oryginalną problem się skończył auto poszło do klienta.Czujnik i regulator ciśnienia zostały stare. Pozdrawiam wszystkich naprawiaczy IDE
Tak, cały tył auta jest tamtędy puszczony, w zasadzie nawet pompa paliwa też tam idzie (w sensie zasilanie jej). A jak masz hak to moduł haka też obejrzyj. Tyle, że u mnie dzieje się coś ewidentnie z przodu. Jak odłączam wszystkie wtyczki, które idą na tył, to awaryjne chodzą dalej i bezpiecznik też wywala.
Masz urwany ten kabel od alternatora chyba cienki fioletowy. To jest właśnie komunikacja lin. Bez niego alternator ładuje w trybie awaryjnym czyli tu u ciebie ok 15v
W karcie masz kluczyk do awaryjnego otwierania auta. Zamek pod pokrywką po stronie kierowcy.
elemen_th 100 % się zgadzam co do lagun. tylko diesle są awaryjne zwłaszcza 2.2 dCi, natomiast silniki benzynowe jak w każdym samochodzie. bardzo często awarii ulega elektronika no i z tym się trzeba liczyć
A co z przewodami pomarańczowym i pomarańczowo czarnym? A jeszcze chciałbym podłączyć klapę bagażnika i kierunki pod przycisk awaryjnego, wyjście na awaryjne to jeden przewód który później rozchodzi się na dwa przewody
Dzień dobry Jak wyciągnąć mechanizm hamulca ręcznego elektrycznego. Konkretnie chodzi o linkę zwalniana awaryjnego. Nie ma na niej żadnego łącznika. Wchodzi w podłogę. Od strony kabiny wyciągnąłem ją z tej żółtej rączki awaryjnej co jest w podłokietniku, ale linki dalej nie da się wyciągnąć.
To mnie przeraża ponoć te laguny są bardzo awaryjne ... :/ Sam nie wiem , na forum piszą o jakichś problemach z turbiną... cuda niewidy ... nie wiem czy jest sens sie pchać w ten samochód ... tak czy siak.
Witam Jakisz czas temu kierunkowskazy przestaly pokazywac podczas zamykania i otwierania auta. Krancowki sprawdzilem i jak alarm uruchomie aby alarmowal to kierunki dzialaja. Jest jakis sposob na ustawienie tej funkcji? Wczesniej kieruki mrugaly podczas zamykania i otwierania auta teraz nie :( POzr.
Witam, kolega ma Lagune II 01r. i nie działają mu lewe kierunkowskazy, na liczniku też nie miga strzałka, awaryjne tak samo, lewa strona nie działa, brak charakterystycznego tykania. Od czego zacząć poszukiwania w tym aucie ??
Jeśli chodzi o tą rączkę od spuszczania awaryjnego to tej rączki już nie ma 😆 ale mi nie chodzi o to żeby spuszczać awaryjnie tylko usunąć usterkę.
Może pociągnął przez pomyłkę dźwignię awaryjnego zwalniania ręcznego, wtedy też wywala komunikat i ręczny nie działa.
Masa (niby) jest na dolnym z prawej strony, ale tak jak pisałem ciągnąłem dla pewności bezpośrednio z akumulatora. No i tak jak pisałem włączyłem światła mijania i awaryjne i żaden pin nie świeci. Stopu nie sprawdzałem, ale przecież przy światłach coś powinno być.
Juz poprostu zglupiałem masa tez jest ok Dodano po 1 Tez nie bylo kierunków ale wymienilem wlacznik awaryjnych i dzialaja.
Tutaj nie ma silniczków przy zaciskach. Tłoczek jak pisałem wcisłem / wkreciłem w zacisk. Linki od ręcznego zluzowałem za pomocą cięgna od awaryjnego luzowania ręcznego. Idę teraz zakładać klocki.
Potrzebuję porady gdzie szukać odpowiedzi na problem związany z tym samochodem. Laguna i lift 1999r 1.8 16V F4P. Od jakiegoś czasu problem dotyczy szarpania przy przyspieszaniu, co kończy się prawdopodobnie z przejściem w tryb awaryjny. Wówczas szarpanie się jeszcze bardziej wzmaga, czuć wyraźnie benzynę. Jedynym rozwiązaniem jest restart silnika, nawet...
Masz 5V na środkowym kablu? A poco mu napięcie 5V na środkowym jak środkowy to minus zasilania czujnika :?: Jeden skrajny to 5V zasilania , a drugi skrajny to napięcie powrotne z czujnika i bez zapiętego czujnika jest tam jakieś 4,80V +/- 0.2V :| Dodano po 2 tylko ciekawi mnie czemu przy odpieciu środkowego kabelka auto jedzie normalnie nie wpada w...
Pytanie czy karta w tej chwili działa czy nie ? Wątpie żeby ktoś Ci odpowiedział bo z tego zdjęcia nic nie da się odczytać trzeba schemat w internecie znaleźć... P.S Z własnego doświadczenia z moją laguną to karty są awaryjne ale moja mimo kilku napraw i złego wyglądu wewnątrz działa bez zarzutów :)
Napewno to tryb awaryjny, czyszczenie tu nic nie pomoże, pewne laguny z tymi silnikami poprostu tak miały i takie cuda się działy. Pozdrawiam
Kolego widzę ze nie masz klimatyzacji wogóle, więc po co będzie się pchał w wielce awaryjny klimatronik. Załóż manulaną klimatyacje.
Kalibracja ręcznego wykonana została na wzniesieniu. Zaciągnął się i to na tyle. Ani do przodu ani do tyłu. Wtedy nastąpiło awaryjne zwolnienie. Gdzie znajduje się bezpiecznik od ręcznego? Pod maska? Chciałem spróbować wykonać kalibracje na płaskim terenie i sprawdzić działanie linek i zacisku.
laguna awaryjne światła awaryjne laguna laguna karta awaryjne
włącznik lampa stać gwarancja tabliczka znamionowy makro zapisujące arkusz
Szarpanie w rowerze SACHS A301 na wolnych obrotach Schemat gniazda zdalnego sterowania spawarki Merkle TIG