https://obrazki.elektroda.pl/5644950100_... Witam Szanownych Kolegów z Elektrody, Mam przyjemność zaprezentować autorski projekt testera diagnostycznego przeznaczonego dla samochodów FSO Polonez. Mam nadzieję, że niniejsza prezentacja wniesie odrobinę koloru na forum, które od dłuższego czasu tonie w szarej serii artykułów o ponownym...
Dzień wcześniej po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "STOP" wyłączyły się wszystkie kontrolki a silnik nadal chodził - dopiero ponowne przekręcenie na "START" i "STOP" dało rezultaty. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z moimi późniejszymi perypetiami. uruchomiłeś tzw tryb awaryjny nie przejmuj się tym to samo w sobie nie oznacza uszkodzenia. podczas...
rafi40, TOMASZVTS16 - czy udało się Wam dojść z Polonezem do ładu? Mam podobnie i tez nie wiem co robić...
Ja polecam Ci sprawdzić dwie proste do sprawdzenia rzeczy. Zakładam, że to moduł sterujący Abimex. Może auto z 1995? 1. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora po podniesieniu obrotów. 2. Sprawdź, czy podczas pracy silnika, wężem powrotnym leci paliwo do baku (u mnie nie leciało - ciśnienie było zbyt niskie, by popchnąć membranę regulatora ciśnienia...
Egr jest zaślepiony i usunięty z komputera,fakt dane są z rozgrzanego silnika na pstoju. Pozdrawiam dzięki serdeczne za zostawienie jakiejkolwiek przydatnej informacji Dodano po 7 Powod jest taki że nie ma żadnych błędów silnika czy czujników auto wchodzi raz po raz w tak zwany tryb awaryjny gdzie przy tej masie jedzie jak polonez zero przyspieszenia,głośniej...
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
W takich pieniądzach to tylko i wyłącznie Polonez.Najlepiej plus
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Z wymianę nie będziesz miał problemu to "pudełeczko" jest podłączone na kostce i przykręcone śrubą do karoserii. Pasuje od każdego poloneza caro, atu (oprócz plusa), jak będziesz wkładał używane to sprawdź oprócz wycieraczek, czy włącza się ogrzewanie szyby i czy działają kierunki i awaryjne.
witam ile maja przejechane te silniki, jak tak około 150-200 kkm to kolega polonez ma racje czyszczenie całego dolotu , jest na dziale technika post o tym , nie zamieszcam linku bo to moje uwagi na ten temat wiec nie reklamuje się :), powodzenia
To nic że lampka się zaświeci. komputer przejdzie na tryb awaryjny i nie brał pod uwagę zafałszowanych parametrów czujnika.
Mam orginalną od takiego auta a ty masz silnik DOHC od forda Taunusa mocny ale awaryjny silniczek a co do wtrysku? niekoniecznie w nim gażnik tez jest rozbudowany
A jak się ustawia zapłon na abimexie ?? Silnik Poloneza suchy bez śladów oleju?? Hehhhh Teoria z zaworami w połowie może być słuszna. Najpierw zdiagnozować co powoduje zapalanie Lampki Check Engine i przejście w tryb awaryjny (te 2 tys obr/min). Myśle że jeśli to zrobisz to silnik zacznie pracować poprawnie.
Sprawdź DOKŁADNIE, a nie na oko, bezpieczniki, a szczególnie bezpiecznik od awaryjnych. Najlepiej go podmień na sprawny. I sprawdź żarówki i stan masy w tylnych światłach.
Nie wiem po co są u kolegi dwa czujniki. Jak mają różne progi zadziałania, to może po to, aby zmniejszyć histerezę załączania/wyłączania wentylatora. U mnie w poldku był tylko jeden czujnik temperatury w chłodnicy (na dole) i też był duży rozrzut temperatury załączania 110* i wyłączania 70* wentylatora. Jest to związane z histerezą samego czujnika....
Prwdę powiedziawszy-nie wiem,choć raz experymentowałem,i podpiąłem Techa1 pod złącze ALDL w polonezie,wybrałem jako C16NZ (bo układ wtrysku zblizony konstrukcyjnie) i wybrałem F6.Pojawił sie komunikat "tryb awaryjny włączony" i silnik zmienił gang.Zrobiłem sobie wtedy znaki na kole i obudowie (kredą) i patrzałem-w trybie awaryjnym zapłon był cofnięty...
Nie, tam nie.
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
Witam kupiłem Ostatnio Poloneza który miał niesprawną ponoć pompę paliwa, sprawdzałem rzeczywiście zepsuta. Moje pytanie brzmi czy da się w jakiś sposób obejść tą zepsutą pompę żeby odpalił (bez kupowania nowej) albo żeby odpalił od razu na gazie. Proszę o pomoc Ktoś poprzedni temat za szybko zamkną zanim zdążyłem coś napisać :| po prostu nie spodziewałem...
Witam ostatnio pojawił mi sie taki problem ze moja bora wchodzi ciagle w tryb awaryjny jazda nia jest bardzo meczaca zero przyspieszenia trrzeba przeciagac na biegach by jakos jechała nawet polonez mnie mija. Byłem u mechanika znaczy w servisie BOSHA na przegladzie sekwencji i wyszło ze to sonda lambda kupiłem taka zmieniłem i okazuje sie ze jest zupełnie...
nie,sonda nie moze spowodowac takich objawów.Przy LPG moglbys miec klopoty z utrzymaniem stałych obrotów,gdyby stała i pod warunkiem ze mialbys pelny komp II generacji a na benzynie komputer w przypadku jej awarii przybrałby stałe dane zastepcze-przeszedłby w tryb awaryjny i skałd mieszanki zostałby zoptymalizowany,czego w normalych okolicznosciach...
od strony maski, nie ma szans sie dostać? czyli, daszek licznika odkręcać ? przekaźnik jest jakis standardowy czy wymysł ? jak powiem w sklepie, że chcę przekaźnik kierunków do Caro 1995, nie bedzie pomyłki?
Ja zacząłbym od zmiany siłowników na oryginalne samochodowe. Bez problemu można coś znaleźć na szrotach, co da się dopasować. Na pewno układ będzie mniej awaryjny i "prondożerny" Wynalazki jakie autor zamontował nadają się do kręcenia kołowrotkiem a nie do auta. Sam dałem się kiedyś nabrać na ich rzekomą uniwersalność. Problem sterowania rozwiązał bym...
Takie problemy przeważnie generował mikroprocesor, ta niebieska kostka w skrzynce bezpieczników. U mnie było tak że silnik nie gasł nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Dało się go tylko zgasić światłami awaryjnymi :)
Witam! Problem następujący. Jest sobie mój Polonez Caro Plus 1.6 GLI. Silnik 1.6 OHV na wtrysku jednopunktowym Bosch Mono Motronic MA 1.7. Silnik nie stracił nic z dynamiki, lecz wzrosło spalanie. Samochód posiada fabryczną klimatyzację, alternator 100A (podgrzewane fotele, lusterka) oraz wspomaganie kierownicy hydrauliczne JKC (jeśli to też wpływa...
Witam posiadałem golfa i bmw i powiem ci opinie o tych samochodach pierw BMW samochód dla facetów bez jaj co muszą sobie przedłużyć męskość motor 1.6 za słaby do tego nadwozia pochłania dużo paliwa a nic nie pokazuje rdzewieje wszędzie progi itd do 100 km/h przyśpiesza jak polonez dużo ryku i nic więcej powyżej tej prędkosci zapomnij o wyprzedzaniu...
Wszystko wskazuje na słabe połączena + bądź masy albo między wyłącznikiem awaryjnym bądź w nim.
Zaśniedziałe styki, być może śniedź pomiędzy stykami na którejś wtyczce.
Który bezpiecznik? Czy ty jesteś delikatnie mówiąc niepełnosprytny?!? Ściągasz ten plastikowy dekiel od bezpieczników i tam masz nawet rozrysowane, a nie napisane żeby łatwiej było, za co odpowiadają poszczególne bezpieczniki! Skoro nie działają awaryjne, to szukasz bezpiecznika z symbolem podwójnego trójkąta i wymieniasz. Bezpiecznik nr 8: zapalniczka,...
Witam dobrze myślisz zacznij od mas w samochodzie, przejżyj wszystkie , odkręć śruby bo pod nimi będzie rdza i nie ma dobrego kontaktu.Sprawdz wtyki w komorze silnika użyj do czyszczenia WD40.Sprzwdz w kabinie połączenia i w gniazdach bezpiecznikowych.Wyczyść dobrze klemy na akumulatorze i zabezpiecz wazeliną techniczną lub innym środkiem.Pozdrawiam
witam. Trochę późno wpadłem na ten temat, ale może komuś innemu to się przyda: w niektórych Poldkach po lewej stronie obok kierownicy był przełącznik do włączania świateł przyczepki (po co nie wiem, mój nigdy nie miał haka ale ten przełącznik był) jego wciśnięcie powoduje szybsze miganie świateł kierunkowskazów.
Spoko. W niektóre co nie mają blaszek można wbić na chama :) Probówka bo bezpieczników najlepsza, byle końcówka ostra i twarda. Awaryjne i kierunki mają oddzielne zasilania ze względu na przed i po kluczyku (awaryjne powinny chodzić bez klucza) i za zwyczaj jest to przełączane właśnie przyciskiem od awaryjnych. Zdaje się w polonezie można było ustawić...
Czy jest trzydziestka. Nie miałby awaryjnych.
Od kierunkowskazów nie ma, ale jest od awaryjnych.
2000 rpm jest utrzymywane na jałowym w trybie awaryjnym
Jak masz z kąd to podmień całą przepustnicę w tych silnikach były dość awaryjne.
Samochód jest z 95 , 1,6GLE . Co do szyby tylnej to chodzi tyle że, po odpaleniu samochodu (dopiero zauważyłem) i do tego po chwili. Problem pozostaje z awaryjnymi, które działają po przekręceniu kluczyka więc mikrokontroler chyba cały. On zdaje się steruje też wycieraczkami, które działają bez zarzutu. Do usterek można dodać jeszcze brak światła w...
Cewka dostaje sygnał z ECM - u ;] A położenie wału korbowego też idzie do ECM - u ;] Polskie a jakże skomplikowane :P :P Zobacz, może komputer padnięty, ewentualnie zobacz czy silnik nie działa w trybie awaryjnym
Witam, Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Poloneza Atu plus GLI, i mam pewien problem z instalacja elektryczną. Mianowicie w obwodzie świateł awaryjnych, dzieją się rzeczy, których jak na razie nie pojmuje. Jeżeli jest włożony bezpiecznik od świateł awaryjnych, auto w ogóle nie chce palić w momencie ja kręci rozrusznik migają światła awaryjne....
XUD9 kojarzy mi się z dość awaryjną pompą wtryskową Lucas EPIC, ale stosowany był nawet w Polonezie, więc (poza pompą) każdy "kowal" to naprawi (a przynajmniej "utrzyma przy życiu").
Witam! Szukałem na forum ,ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Chodzi mianowicie ,że w Polonezie Caro 1.6 GLI 1995 rok produkcji raz działają a raz nie działają mi kierunkowskazy i światła awaryjne. Nie wiem czym może być to spowodowane, przejżałem bezpieczniki i są całe. Kierunki nagle przestały działać. Nie ma na to reguły. Po prostu raz...
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Przerywacz czyli chodzi o ten niebieski mikroprocesor? Jeżeli tak, to podmieniałem go i dzieje się to samo. U mnie w polonezie przerywacz był koloru czarnego i miał 7 kabelków. Wyglądał tak: https://obrazki.elektroda.pl/3606337900_... Były też wersje 3 pinowe które wyglądały tak: https://obrazki.elektroda.pl/5073728300_...
Mają panowie rację, jest przekaźnik który odpowiada za wycieraczki kierunkowskazy i awaryjne. Polonez rok 1995 z silnikiem rovera. masa pociągnięta od żarówki stopu do blachy dała rade. dzięki za podpowiedzi. dodam tylko ze jeździłem już może siedmioma polonezami i wszystkie tak miały ;] pozdrawiam.
Nie siwus,nie masz racji.Kierunkowskazami steruje tzw.urządzenie mikroprocesorowe zrobione na ST62.
Powodzenia trzeba wyjąc deskę. Zaślep pod maska przewody do nagrzewnicy i nie będzie ciekło. ;D Zacznij najlepiej od demontażu schowka. Masz dwa wkręty trzymające klapkę (pod maskownicami o wymiarach 10x15-20 mm). Odkręcasz je, wyjmujesz kalpkę. Potem widzisz na obwodzie wkręty mocowania schowka. Wykręcasz je, masz jeszcze jeden wkręt z boku deski....
Problem został rozwiązany uszkodzony okazał sie włącznik świateł awaryjnych nie odbijał do końca i przez to nie załączał obwodu kierunkowskazów.
Już kupiłem kompa. Znalazłem za 100 zł (silnik CE - 1.6+kat). Zrezygnowałem z próby naprawy. Najwidoczniej padł mikroprocesor, albo któryś ze stopni końcowych, bo reszte sprawdziłem i wydawała się ok... Szkoda, że to nie jest zrobione na "normalnych" częsciach, tylko na takich których nie można kupić :(
Ja nie wiem czy pobiera prąd to urządzenie z procesorem od awaryjnych, napisałem tylko że po wyjęciu bezpiecznika(który odpowiada według instrukcji za światła awaryjne)pobór prądu spadł.
Może da się tam wstawić diodę, aby kierunki nie włączały awaryjnych... ale imho musi być prosty sposób... chociaż to polonez jest :)
polonez awaryjny światła awaryjny polonez alarm awaryjny polonez
xsara czujnik domofon otwierać furtka canon eprom
whirlpool suszarka romet schemat
Błąd 33 w kompresorach Atmos - czujnik temperatury Zamiennik tranzystora IGBT 30N120FDR – FGH30N120FTD, IKW30N120T2, FGA30N120FTD, IXGH30N120B3