https://obrazki.elektroda.pl/5644950100_... Witam Szanownych Kolegów z Elektrody, Mam przyjemność zaprezentować autorski projekt testera diagnostycznego przeznaczonego dla samochodów FSO Polonez. Mam nadzieję, że niniejsza prezentacja wniesie odrobinę koloru na forum, które od dłuższego czasu tonie w szarej serii artykułów o ponownym...
Dzień wcześniej po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "STOP" wyłączyły się wszystkie kontrolki a silnik nadal chodził - dopiero ponowne przekręcenie na "START" i "STOP" dało rezultaty. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z moimi późniejszymi perypetiami. uruchomiłeś tzw tryb awaryjny nie przejmuj się tym to samo w sobie nie oznacza uszkodzenia. podczas...
rafi40, TOMASZVTS16 - czy udało się Wam dojść z Polonezem do ładu? Mam podobnie i tez nie wiem co robić...
Ja polecam Ci sprawdzić dwie proste do sprawdzenia rzeczy. Zakładam, że to moduł sterujący Abimex. Może auto z 1995? 1. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora po podniesieniu obrotów. 2. Sprawdź, czy podczas pracy silnika, wężem powrotnym leci paliwo do baku (u mnie nie leciało - ciśnienie było zbyt niskie, by popchnąć membranę regulatora ciśnienia...
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Egr jest zaślepiony i usunięty z komputera,fakt dane są z rozgrzanego silnika na pstoju. Pozdrawiam dzięki serdeczne za zostawienie jakiejkolwiek przydatnej informacji Dodano po 7 Powod jest taki że nie ma żadnych błędów silnika czy czujników auto wchodzi raz po raz w tak zwany tryb awaryjny gdzie przy tej masie jedzie jak polonez zero przyspieszenia,głośniej...
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
Sprawdź DOKŁADNIE, a nie na oko, bezpieczniki, a szczególnie bezpiecznik od awaryjnych. Najlepiej go podmień na sprawny. I sprawdź żarówki i stan masy w tylnych światłach.
Pytanie jak w temacie poldek 96r jednopunktowy wtrysk jechał i zgasł,po sprawdzeniu nie ma iskry,bezpieczniki pod schowkiem ok.Czytałem na forum ,że to może być czujnik położenia wału korbowego,gdzie on jest i jak go sprawdzić?,chyba ze to coś innego z ta iskra,proszę o podpowiedź.
witam ile maja przejechane te silniki, jak tak około 150-200 kkm to kolega polonez ma racje czyszczenie całego dolotu , jest na dziale technika post o tym , nie zamieszcam linku bo to moje uwagi na ten temat wiec nie reklamuje się :), powodzenia
Witam !! Problem polega na tym, że nie działa nadmuch na przednia szybę. Wszystkie inne pozycje działają (w ustawieniu nogi-szyba dmucha tylko na nogi). Proszę o wskazówki jak do tego podejść, bo szybki parują:) Polonez atu rocznik 99
Nie, tam nie.
mam starszego poldka ,wali mi bezpiecznik po zał.stacyjki ,bezpiecznik jest od wycieraczek,spryskiwacz,i dmuchawa,jak zlokalizowac najłatwiej usterke,czy wszystke kable zasilajace te urzadzania wychodza pojedynczo z bezpiecz? czy jest to jeden przewod i pozniej dopiero sie rozchodza na urzadzenia?gdzie mam szukac?kiepski jest dostep do skrzynki
witam padł mi już drugi komputer wcześniej brak iskry drugi brak sterowania obrotami jest ktoś kto potrafi to naprawić za niedużą kase pozdrawiam
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza :) nie dawno założyłem ze szrotu nową pompe paliwa jest sprawna i ciśnie 6 barów :) ale to tak na marginesie, pewnego dnia jechałem do roboty na gazie bo regulowałem gaz i chciałem sprawdzić ile spali noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne...
witam. przepala mi sie bezpiecznik nr 14 w polonezie caro 96rok i nie dzialaja mi zegary i swiatla od wstecznego i stopu. pomocy
To nic że lampka się zaświeci. komputer przejdzie na tryb awaryjny i nie brał pod uwagę zafałszowanych parametrów czujnika.
Samochód zgasł podczas jazdy i już nie odpalił.Musiałem go holować z 2km i oczywiście probowałem odpalić go na biegu - bezskutecznie.Na miejscu okazało sie brak iskry na każdej świecy..Wymieniłem moduł na używany ale sprawny( sprawdzany w innym poldku palił jak marzenie) nadal Brak iskry..czujnik obrotu wału czysty..paliwo i lpg jest..pompka paliwowa...
Witam, mam taki problem, ze jak włoze bezpiecznik to natychmiast go pali, wiem mniej wiecej jak szukac takiego zwarcia, w bezpieczniki trzeba włozyc zerowke najlepiej h4, ale co dalej??, jak ona zacznie sie zazyc to jest zwarcie. i wlasnie ona sie zazy, jak znalesc takie zwarcie?? za pomoc z gory dziekuje.
Witam Jestem posiadaczem poloneza atu plus 1.6 z 2000r Samochód jeździł do wczoraj.Podjechałem pod dom normalnie go zgasiłem po paru minutach chce podjechać do sklepu a tu polonez nie odpala. Sprawdzam iskrę nie ma kupiłem cewkę nowa przewody świece i tez nic.. moduł sprawdziłem jest oki bezpieczniki tez ok.. Pomocy samochód mi jest bardzo potrzebny
Witam Mam problem z Polonezem Atu Plus na Boschu. A mianowicie, nie działają kierunki z przełącznika zespolonego. Dodatkowo nie działają awaryjne z włącznika. I teraz jeśli przekręcę kluczyk na zapłon i wciskam włącznik awaryjnych to od razu pali bezpiecznik nr. 14- opisany jako stop. Oczywiście przestają działać zegary, kontrolki, obrotomierz itd....
Witam! Jestem mechanikiem maszyn ale jeżeli chodzi o samochody, to jestem początkujący. Problem zapewne dotyczy elektryki, bądź elektroniki dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Marka Polonez rok95. Poldożer - jak go nazywam ma dziwną usterkę, mianowicie brzęczy przekaźnik zapłonu, ten co znajduje się pod schowkiem od strony pasażera. Grzechocze najczęściej...
Witam! Mam taki problem w tym samochodzie raz dzialaja a raz nie kierunkowskazy,wycieraczki na pierwszej pozycji oraz kontrolka pedalu hamulca wszystko jednoczesnie siada.Nieraz dzialaja a po chwili juz nie.Bezpieczniki sa dobre przelaczniki rowniez poniewaz sprawdzalem,lampy rowniez bo awaryjne caly czas chodza.Czy wina moze byc w tym urzadzeniu mikroprocesorowym...
witam, mam dosc powazny problem z elektryka. jakis czas temu na desce rozdzielczej zapalala mi sie samoistnie lampka stopu taka sama jak przy wlaczonym recznym niby nic sie nie dzialo ale lampka migala zapalala sie robila cuda. Pare tygodni pozniej wycieraczki zaczely chodzic mi strasznie powoli co w taka zime jest totalna kaszana. Mialem mala stluczke...
mam poloneza caro.trudno go uruchomić na benzynie i gazie. Po długim kręceniu zaskakują po koleji cylindry. gdy silnik nabierze obrotów chodzi jak pszczółka. czy to może być usterka modułu h-161.
Problem z bezpiecznikiem 20A Bezpiecznik ten odpowiada za kierunkowskazy podświetlenia różnych elementów świateł cofania i innych Posprawdzałem wydaje mi się że wszystko i nic dalej pali bezp. Usterka wystąpiła po tym jak przyjechałem zgasiłem samochód i po ponownym uruchomieniu nie chciał zapalić. Teraz pali normalnie tylko brak między innymi kierunkowskazów....
Witam Samochód miał czasami problemy z uruchomieniem silnika i nie wiem czy to ma jakiś związek ale ostatnio poszedł dym, jak udało mi się ustalić z komputera pokładowego, spalił się tam jakiś element który wyglądał jak płaska pastylka wielkości 5zł całkiem się zwęgliła, zdjęcie pokazuje miejsce w którym był ten element zostały tylko dwie nóżki. Proszę...
Witam od razu przejdę do rzeczy : w samochodzie nie działały mi : wycieraczka tylna i wentylator <ogrzewanie wnętrza samochodu> wiec zajrzałem to skrzyneczki z bezpiecznikami i był przepalony bezpiecznik tylnej wycieraczki to go wymieniłem. a bezpiecznika od wentylatora nie wymieniłem bo akurat nie miałem <i w ogóle nie wiem jak poznać czy...
Witam. W moim polonezie z 1997 roku pojawił się duży problem. Otóż nie działa mi większość kontrolek na zegarze. Nie działa nawet obrotomierz. Jedynymi które się świecą jest kontrolka od świateł długich i awaryjnych.. Nie mam podświetlenia zegarów, nie święci się kontrolka od smarowania i ładowania. Nie święci się też kontrolka od paliwa i sygnalizacji...
Witam uprzejmie Od razu powiem że naczytałem się wiele na temat usterki związanej z brakiem jakiejkolwiek reakcji immo w tym czerwonym poldolocie. Otóż nie znalazłem odpowiedzi a problem związany jest z brakiem zasilania immo i brakiem reakcji kontrolki na liczniku. Więc zacząłem trocheę błądzić po kabelkach i dodam że problem nie przerósł mnie ale...
Witam, w polonezie nie działa pokrętło zmiany wylotu nawiewu (dmucha cały czas na szybę i na nogi, nie da się zmienić, żeby dmuchało np. na twarz). Na zdjęciu zaznaczyłem, które pokrętło nie działa. Na początku myślałem, że przekręcając pokrętło, pociągam za jakąś linkę, ale tak nie jest. Rozebrałem panel i nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie to działa....
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
A jak się ustawia zapłon na abimexie ?? Silnik Poloneza suchy bez śladów oleju?? Hehhhh Teoria z zaworami w połowie może być słuszna. Najpierw zdiagnozować co powoduje zapalanie Lampki Check Engine i przejście w tryb awaryjny (te 2 tys obr/min). Myśle że jeśli to zrobisz to silnik zacznie pracować poprawnie.
Mam orginalną od takiego auta a ty masz silnik DOHC od forda Taunusa mocny ale awaryjny silniczek a co do wtrysku? niekoniecznie w nim gażnik tez jest rozbudowany
Prwdę powiedziawszy-nie wiem,choć raz experymentowałem,i podpiąłem Techa1 pod złącze ALDL w polonezie,wybrałem jako C16NZ (bo układ wtrysku zblizony konstrukcyjnie) i wybrałem F6.Pojawił sie komunikat "tryb awaryjny włączony" i silnik zmienił gang.Zrobiłem sobie wtedy znaki na kole i obudowie (kredą) i patrzałem-w trybie awaryjnym zapłon był cofnięty...
W takich pieniądzach to tylko i wyłącznie Polonez.Najlepiej plus
Nie wiem po co są u kolegi dwa czujniki. Jak mają różne progi zadziałania, to może po to, aby zmniejszyć histerezę załączania/wyłączania wentylatora. U mnie w poldku był tylko jeden czujnik temperatury w chłodnicy (na dole) i też był duży rozrzut temperatury załączania 110* i wyłączania 70* wentylatora. Jest to związane z histerezą samego czujnika....
Witam dobrze myślisz zacznij od mas w samochodzie, przejżyj wszystkie , odkręć śruby bo pod nimi będzie rdza i nie ma dobrego kontaktu.Sprawdz wtyki w komorze silnika użyj do czyszczenia WD40.Sprzwdz w kabinie połączenia i w gniazdach bezpiecznikowych.Wyczyść dobrze klemy na akumulatorze i zabezpiecz wazeliną techniczną lub innym środkiem.Pozdrawiam
Witam kupiłem Ostatnio Poloneza który miał niesprawną ponoć pompę paliwa, sprawdzałem rzeczywiście zepsuta. Moje pytanie brzmi czy da się w jakiś sposób obejść tą zepsutą pompę żeby odpalił (bez kupowania nowej) albo żeby odpalił od razu na gazie. Proszę o pomoc Ktoś poprzedni temat za szybko zamkną zanim zdążyłem coś napisać :| po prostu nie spodziewałem...
Witam ostatnio pojawił mi sie taki problem ze moja bora wchodzi ciagle w tryb awaryjny jazda nia jest bardzo meczaca zero przyspieszenia trrzeba przeciagac na biegach by jakos jechała nawet polonez mnie mija. Byłem u mechanika znaczy w servisie BOSHA na przegladzie sekwencji i wyszło ze to sonda lambda kupiłem taka zmieniłem i okazuje sie ze jest zupełnie...
nie,sonda nie moze spowodowac takich objawów.Przy LPG moglbys miec klopoty z utrzymaniem stałych obrotów,gdyby stała i pod warunkiem ze mialbys pelny komp II generacji a na benzynie komputer w przypadku jej awarii przybrałby stałe dane zastepcze-przeszedłby w tryb awaryjny i skałd mieszanki zostałby zoptymalizowany,czego w normalych okolicznosciach...
Ja zacząłbym od zmiany siłowników na oryginalne samochodowe. Bez problemu można coś znaleźć na szrotach, co da się dopasować. Na pewno układ będzie mniej awaryjny i "prondożerny" Wynalazki jakie autor zamontował nadają się do kręcenia kołowrotkiem a nie do auta. Sam dałem się kiedyś nabrać na ich rzekomą uniwersalność. Problem sterowania rozwiązał bym...
Witam! Problem następujący. Jest sobie mój Polonez Caro Plus 1.6 GLI. Silnik 1.6 OHV na wtrysku jednopunktowym Bosch Mono Motronic MA 1.7. Silnik nie stracił nic z dynamiki, lecz wzrosło spalanie. Samochód posiada fabryczną klimatyzację, alternator 100A (podgrzewane fotele, lusterka) oraz wspomaganie kierownicy hydrauliczne JKC (jeśli to też wpływa...
Witam posiadałem golfa i bmw i powiem ci opinie o tych samochodach pierw BMW samochód dla facetów bez jaj co muszą sobie przedłużyć męskość motor 1.6 za słaby do tego nadwozia pochłania dużo paliwa a nic nie pokazuje rdzewieje wszędzie progi itd do 100 km/h przyśpiesza jak polonez dużo ryku i nic więcej powyżej tej prędkosci zapomnij o wyprzedzaniu...
Zaśniedziałe styki, być może śniedź pomiędzy stykami na którejś wtyczce.
Który bezpiecznik? Czy ty jesteś delikatnie mówiąc niepełnosprytny?!? Ściągasz ten plastikowy dekiel od bezpieczników i tam masz nawet rozrysowane, a nie napisane żeby łatwiej było, za co odpowiadają poszczególne bezpieczniki! Skoro nie działają awaryjne, to szukasz bezpiecznika z symbolem podwójnego trójkąta i wymieniasz. Bezpiecznik nr 8: zapalniczka,...
Z wymianę nie będziesz miał problemu to "pudełeczko" jest podłączone na kostce i przykręcone śrubą do karoserii. Pasuje od każdego poloneza caro, atu (oprócz plusa), jak będziesz wkładał używane to sprawdź oprócz wycieraczek, czy włącza się ogrzewanie szyby i czy działają kierunki i awaryjne.
Wszystko wskazuje na słabe połączena + bądź masy albo między wyłącznikiem awaryjnym bądź w nim.
witam. Trochę późno wpadłem na ten temat, ale może komuś innemu to się przyda: w niektórych Poldkach po lewej stronie obok kierownicy był przełącznik do włączania świateł przyczepki (po co nie wiem, mój nigdy nie miał haka ale ten przełącznik był) jego wciśnięcie powoduje szybsze miganie świateł kierunkowskazów.
Spoko. W niektóre co nie mają blaszek można wbić na chama :) Probówka bo bezpieczników najlepsza, byle końcówka ostra i twarda. Awaryjne i kierunki mają oddzielne zasilania ze względu na przed i po kluczyku (awaryjne powinny chodzić bez klucza) i za zwyczaj jest to przełączane właśnie przyciskiem od awaryjnych. Zdaje się w polonezie można było ustawić...
od strony maski, nie ma szans sie dostać? czyli, daszek licznika odkręcać ? przekaźnik jest jakis standardowy czy wymysł ? jak powiem w sklepie, że chcę przekaźnik kierunków do Caro 1995, nie bedzie pomyłki?
Takie problemy przeważnie generował mikroprocesor, ta niebieska kostka w skrzynce bezpieczników. U mnie było tak że silnik nie gasł nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Dało się go tylko zgasić światłami awaryjnymi :)
Witam, Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Poloneza Atu plus GLI, i mam pewien problem z instalacja elektryczną. Mianowicie w obwodzie świateł awaryjnych, dzieją się rzeczy, których jak na razie nie pojmuje. Jeżeli jest włożony bezpiecznik od świateł awaryjnych, auto w ogóle nie chce palić w momencie ja kręci rozrusznik migają światła awaryjne....
Przerywacz czyli chodzi o ten niebieski mikroprocesor? Jeżeli tak, to podmieniałem go i dzieje się to samo. U mnie w polonezie przerywacz był koloru czarnego i miał 7 kabelków. Wyglądał tak: https://obrazki.elektroda.pl/3606337900_... Były też wersje 3 pinowe które wyglądały tak: https://obrazki.elektroda.pl/5073728300_...
Nie siwus,nie masz racji.Kierunkowskazami steruje tzw.urządzenie mikroprocesorowe zrobione na ST62.
XUD9 kojarzy mi się z dość awaryjną pompą wtryskową Lucas EPIC, ale stosowany był nawet w Polonezie, więc (poza pompą) każdy "kowal" to naprawi (a przynajmniej "utrzyma przy życiu").
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Od kierunkowskazów nie ma, ale jest od awaryjnych.
Czy jest trzydziestka. Nie miałby awaryjnych.
Już kupiłem kompa. Znalazłem za 100 zł (silnik CE - 1.6+kat). Zrezygnowałem z próby naprawy. Najwidoczniej padł mikroprocesor, albo któryś ze stopni końcowych, bo reszte sprawdziłem i wydawała się ok... Szkoda, że to nie jest zrobione na "normalnych" częsciach, tylko na takich których nie można kupić :(
2000 rpm jest utrzymywane na jałowym w trybie awaryjnym
Witam! mam pytanie odnośnie podłączenia centralnego zamka w polonezie. Jak podłączyć centralkę zamka pod przekaźnik świateł awaryjnych, tak aby w momencie otwierania i zamykania drzwii, kierunkowskazy - awaryjne migneły???? z góry dzięki za informacje:)
Otóż ma przy włączeniu awaryjnych wyraźnie słychać i czuć jak przełączają sie tam styki.
Powodzenia trzeba wyjąc deskę. Zaślep pod maska przewody do nagrzewnicy i nie będzie ciekło. ;D Zacznij najlepiej od demontażu schowka. Masz dwa wkręty trzymające klapkę (pod maskownicami o wymiarach 10x15-20 mm). Odkręcasz je, wyjmujesz kalpkę. Potem widzisz na obwodzie wkręty mocowania schowka. Wykręcasz je, masz jeszcze jeden wkręt z boku deski....
Jak masz z kąd to podmień całą przepustnicę w tych silnikach były dość awaryjne.
Może da się tam wstawić diodę, aby kierunki nie włączały awaryjnych... ale imho musi być prosty sposób... chociaż to polonez jest :)
Przerywacz
Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada...
Cewka dostaje sygnał z ECM - u ;] A położenie wału korbowego też idzie do ECM - u ;] Polskie a jakże skomplikowane :P :P Zobacz, może komputer padnięty, ewentualnie zobacz czy silnik nie działa w trybie awaryjnym
Za 1500zł kupisz poloneza z gazem, który będzie naprawdę w dobrym stanie, często od pierwszego właściciela. Części tanie, ale też auto dość awaryjne, ale dające się łatwo naprawić przy pomocy podstawowych narzędzi. Polonez awaryjny? Jedyną usterką która unieruchomiła samochód na drodze było łożysko pompy wodnej, które rozleciało się przy przebiegu...
awaryjny polonez światła awaryjny polonez alarm awaryjny polonez
atmega 40khz pompa ciepła eksploatacja telewizor zatrzymuje
Kontrolka hamulca ręcznego świeci - przyczyny i rozwiązania Napięcia zasilacza HP Compaq Pro 6300 AiO