V21 to ten elektrozawór szwankuje. Jeśli jesteś w trasie to możesz zdjąć wtyczkę z zaworu i sprawdzić czy na stykach jest zielono lub czy przewody są całe. Szwecja to naturalne środowisko Scanii więc z pomocą nie bedziesz miał problemu.
Moduł hamulca głównego czyli główny zawór pedału hamulca?;) Dokładnie tak .
Rzexxnik Zobacz w opis błędu: Czujnik Halla Usterka Jednoczesne potwierdzenie z czujników położenia "do tyłu" i "neutralnego", sytuacja nieprawdopodobna. Przyczyna Podzespoły lub wiązka przewodów mogą być uszkodzone lub zwarte. Uwagi Układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów układ zostanie zablokowany w położeniu...
Sterownik EBS wykrył błąd w komunikacji na CAN ze sterownikiem ELC odpowiedzialnym za zawieszenie. EBS nie otrzymuje informacji o obciążeniu pojazdu więc przechodzi w tryb tzw. awaryjny ,dlatego zapala się ESP a i skuteczność hamulców może się zmniejszyć. Przyczyną może być wewnętrzny błąd lub brak zasilania sterownika ELC, lub interferencje elektromagnetyczne....
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Mam problem z połówkami w scani 114 skrzynia grs900 otóż po przejechaniu około 100 km zanikają połówki, elektrozawór od połówek wymieniony proszę o pomoc.
Witam wszystkich mam problem w SCANI 114G 340 8x4 rok1998 podnosząc tył na poduszkach tworzy się zwarcie jeżeli ktoś mógłby przesłać schemat elektryczny i pneumatyczny do tego autka na adres kover84(at)interia.pl z góry dziękuje POZDRAWIAM!!!
Witam. mam problem w scani r 420 2005 Hpi. Zegary od powietrza nie wskazują żadnych wartości, scania zbija zaworem awaryjnym,wróciłem tak z Grecji. Wymieniłem zawór na inny ,ale nic się nie zmieniło .sprawdziłem wtyczkę ktorą się podłącza do tego zaworu - na 2 masa na 1 jest prąd na pozostałych nic Sad.Gdzie szukać ? proszę o pomoc.
Witam, mam problem gdyz pali mi sie bezpiecznik nr 14, nie dziala tacho oraz mrugaja kontrolki od poziomowania poduszek. Usterka wyskoczyla po ladowaniu akumulatorow, wczesniej bylo OK. Bezpiecznik sie topi jakby bylo zbyt duze napiecie, gdie szuklac przyczyny?
Kolego nie spiesz się z wymianą sterownika. Ze sterownika ebs da się usunąć niektóre błędy jak układ jest całkowicie sprawny. Miałem walnięty czujnik abs tył( raz działał, raz zerowy opór). Przyciął się tylny modulator i wywaliło błąd nie pamietam jaki i jednocześnie akurat czujnik abs nie działał. Po kasowaniu błędów został ten od modulatora i nadal...
Witam Scania R450 2015r automat. Problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika i skrzyni biegów występuje problem z biegiem wstecznym. Po wrzuceniu wstecznego jakby rozłączało i załączało na nowo bieg wsteczny, w rezultacie cofanie jest możliwe ale uciążliwe. Co ważne biegi do przodu wszystkie wchodzą idealnie, problem występuje tylko i wyłącznie...
Witam wszystkich, czy może mi ktoś powiedzieć jak włączyć tryb awaryjny skrzyni Optcruse - Limp Home? Z góry dziękuję za pomoc.
Pewnie w SOPS tryb awaryjny tylko wylaczony.
Na czujniku :56.6 ohma Na kablu dochodzącym do sterownika: 57.1 ohma Temp ok. 0 st Dodano po 1 Zamieniłem czujniki ze Scanii kolegi. Pomogło. Błąd niewystepuje.. ale Scania nie chce przełączać biegów. Po przełączeniu na D próbuje wbić bieg. Słychać ciągle powtarzający się dźwięk siłownika pneumatycznego który próbuje przesunąć wybierak. Za którymś razem...
Witam. Dziś podczas jazdy zginęły biegi w opricrusie zawieszały się pomiędzy i blokowały włączyłem tryb awaryjny i było ok. A później w trybie awaryjnym był tylko bieg 3,4 i 9,10 Żaden inny nie chciał już wejść. Błędy z GMS to 14048, 14081 jednostka 2149043. I jeszcze podczas jazdy czasem tak jak by wbiło bieg ale przy próbie ruszenia go wyrzucało....
Najprawdopodobniej: 37 Awaryjny wyłącznik silnika/Wyłącznik bezpieczeństwa
Tak tak wymiana na regenerowany nie działa następny regenerowany następne 3 tyg. spokoju i następna wymiana bo źle zregenerowany. ... zakładamy nowy 4 tyg spokój i co, ciśnienie 9,5 bar. Tryb awaryjny zbyt wysoki zużycie powietrza. Kolego nie myl regeneracji z prawdziwego zdarzenia z wymianą uszczelnień z zestawy bo sama wymiana uszczelek z zestaw to...
Witam. Problem jest taki, że w trakcie jazdy co kilkadziesiąt kilometrów zapala się EDC, motor przechodzi w tryb awaryjny i ledwo jedzie, po wkręceniu go na 2000obr na luzie, wszystko wraca do normy. Kody: 73,74 odnośne ciśnieniu i temperaturze bank1 i bank 2. Ten motor ma 2 czujniki temp/ciśń paliwa. Szukamy już pół roku przyczyny, sprawdzone zaworki...
Witam, mam problem, pojechałem na załadunek i po załadunku odpaliłem auto. Bieg startowy mam na 2 ustawiony, ruszyłem i jak automat chciał przerzucić na 3 to już się nie dało, tylko bieg się zawiesił. Okazało się, że nie mam żadnych innych biegów prócz 2, 7, 8 i wsteczny. Uruchomiłem tryb awaryjny i są wszystkie biegi bez zgrzytu przerzuca, błąd w gms...
pytanie jak wprowadzić skrzynie w tryb awaryjny ?? Dodano po 3 a druga sprawa jest taka ze manteka nie przebija mi nawet na postoju biegów tak jak mowisz. mam drugie takie auto z taką samą skrzynią i myslałem zeby przerzucić manetki na chwile i zobaczyc czy bedzie hulało, tylko zastanaiające jest to ze na wstecznym biegu przebija góra dół
Witam mam problem z wciśnięciem pedału sprzęgła co za tym idzie brak biegów , co może być przyczyną i jak przejść w tryb awaryjny żeby można było zjechać na bazę.
Awaryjny wyłącznik silnika.. akurat nie wiem co to jest w tej Scani.. Być może jest to wyłącznik ADR ale nie chcę zgadywać, skoro nie wiem. Na pewno nie ma to związku ze spalaniem.
Jak nie ma AD BLUE to jest EGR. Jakby się nie obracać to d**pa zawsze z tyłu. Z dwojga złego już chyba ten mocznik mniej awaryjny i większe pole manewru w razie gdyby nie chciało współpracować :P
założone małe siłowniki, wszystko chodzi bez zarzutu jak na razie i tak chyba zostawimy Dodano po 1 Mam jeszcze pytanie odnośnie R124L 420 HPI 2004 rok. Ciągle wyskakuje błąd: EDC 37, awaryjny wyłącznik silnika. Co odpowiada za ten błąd?
To tym bardziej świadczy o awarii. Sprawdź zasilania do naczepy. Albo masz tryb awaryjny EBS naczepy albo uwalony zawór sterujący naczepą.
sterownik robi test w momencie włączenia zapłonu i dlatego wysuwa listwę żeby silnik zapalił musi zrobi prawidłowo test następnie pozwala uruchomi silnik jęśli nie zrobi prawidłowo testu łapie usterkę i nie pozwoli uruchomi jeżeli nie uruchamia i nie ma usterki to znaczy nie dostaje sygnału prędkości mało prawdopodobne są dwa czujniki prędkości, zapowietrzony...
Witam. Mam problem w scani irizar z układem powierza,wymieniony APS i Sprężarka przy prędkości 80-90 spada ciśnienie na 950 kPa wchodzi w tryb awaryjny i komunikat zbyt duże zużycie powietrza, natomiast jak na odcięciu tzn 99 kmh lub po mieście czy podczas hamowania jazdy po górach jest wszystko ok dodam że serwis scanii rozkłada ręce ostatni stwierdził...
Witam Kod 135 oznacza zbyt niskie ciśnienie paliwa po stronie wysokiego ciśnienia. To przez ten błąd samochód wchodzi w tryb awaryjny i traci moc. Czy są jeszcze jakieś kody usterek w EMS po trasie (nawet nieaktywne)? Czy posiadasz jakis sprzet do diagnostyki ( Najlepiej SDP3 ) ?
Na korekcję czasu otwarcia pompo wtryskiwaczy wpływ ma zarówno poziom kompresji jak i stan wtryskiwaczy. Nie tylko z resztą. Bez specjalistycznej aparatury się nie obejdziesz. Można oczywiście postępować metodą prób i błędów, ale wiąże się to ze sporymi kosztami. Często więc bywa tak, że takie eksperymenty mogą okazać się wyższe niż tzw "skórka za wyprawkę"....
Najlepsze jest to że samochód pochodził w tym trybie awaryjnym ok 7h, w międzyczasie zrobiłem diagnozę komputerową. A co około godzinnym postoju i ponownym uruchomieniu silniki tryb awaryjny zniknął i turbo dawać pełna móc. Przez trzykrotne cofnięcie kluczyka skasowałem check i nie ma śladu po błędach. Tylko zastanawia mnie to co spowodowało ta usterkę?...
powiem tak jak kręciłem tą wystającą śrubką to zwiększyłem ciśnienie do gdzieś 8,4 bara na słuchawce zasilającą naczepę i już było super do przeżycia ale przy 8,4 po jakimś czasie około 15 minut jazdy aps wywalało błąd i tryb awaryjny 8bar i twarde sprzęgło tera jest zmniejszone ciśnienie do prawie 8 i błędu nie wywala ale już mnie biodro boli od wciskania...
aps 663 Regulacja ciśnienia Ciśnienie powietrza w obwodzie hamulca postojowego jest wyższe niż dopuszczalne. Zawór ograniczający ciśnienie w obwodzie nie działa. Układ obniża ciśnienie do 8,1 bar przez regenerację. Oprócz redukcji ciśnienia, ciśnienie jest normalnie regulowane. Zapala się żółta lampka ostrzegawcza. Czynności zaradcze Pojazdy po upływie...
Coś mi się wydaje,że sterownik silnika się już napracował.Przy uszkodzonym czujniku ciśnienie nigdy nie miałem sytuacji aby silnik gasł,przechodzi on wtedy w tryb awaryjny i sterownik silnika stosuje wartość stałą ciśnienia,przebiera jest ,,tępy" jeśli chodzi o reakcję na gaz ale nie gaśnie.Zaś błąd odnośnie za wysokiego ciśnienia zasilania paliwem...
1. jeśli chodzi o dymienie na czarno to przyczyn może być kilka a. uszkodzone wtryskiwacze należy sprawdzić czy nie kropelkują b. nieszelność układu doładowania (turbo IC itp)tylko wtedy bedą odczuwalne spadki mocy Zaznaczam że przy obecności oleju w IC autko będzie dymić na niebiesko. Co do zaślepiania zaworu EGR to należy udać się do fachowca elektronika...
Niestety nie znalazłem nikogo z SD2. Próbowałem odczytać kody błyskowe z poziomu deski ale nic nie wyświetla. Gdy wprowadzę go w tryb awaryjny wszystkie biegi przerzuca. Sprawdzone zostało sprzęgło,wybierak,uszczelnione tłoki przesuwek wysoka/niska oraz połówki bo wiało cewkami. Gdy go odpalę po chwili wyskakuje na wyświetlaczu FAILURE wrzuca 12 i dalej...
witam Od tygodnia walczę ze skrzynia biegów jadac odcina mi gaz i nie mam biegów żadnych musze sie zatrzymac i wejda ale tylko do 6 potem rozłancza i zero reakcji tak samo dzieje sie na manualu zauwazyłem ze wtedy jak nie chce przebic biegu zapala sie pomarańczowa lampka od aps.Wchodzac w tryb awaryjny biegi sa ale przy zmianie swieci sie kontrolka...
Normalnie tryb awaryjny to tak koło 35V czyli uszkodzony. Do zczytania czy są zapisane błędy od "wspomagacza" rozruchu . Sterownik (robię) da radę zrobić. ps. szaman. Co do zabudowy, to patrz wyżej, bo ja potwierdzam - stare akumulatory zamontowano w trakcie sprzedaży samochodu i się porobiło. Co do sterownika jak coś, to PW.
Dodano po 12 EMS 53505 i 53504 dotyczą tej samej usterki czyli;komunikat CAN, sterownik nie otrzymuje sygnału z koordynatora. Komunikacja między sterownikiem a koordynatorem została przerwana.Jeśli kod 53504 wystąpił raz to może być spowodowane przerwą w zasilaniu koordynatora jeśli częściej to prawdo podobnie uszkodzone przewody lub złącza.Silnika...
Komp texa mechanik powiedział że czujnik doładowania jest ok, reaguje prawidłowo. Błąd 37 wymigało ale edc się nie zapala, może powoduje on że skakanka przeszła w stan awaryjny ?? na chłopski rozum biorąc to jak by było coś nie tak z wtryskami to by albo kopcił albo się dusił czy nierówno chodził albo ciężko odpalał a nie dzieje się nic takiego. Spalanie...
glowny zawor hamulcowy czyli ten co masz pod pedalem hamulca ale od zewnatrz pod maska. Sa w nim dwa potencjometry i moze ktorys z nich chrzani sprawe. Sprawdz przewody pomiedzy nim a ECU i zasilanie.
Ustaw 1000 obr. min na 15 minut, tak się odrzuca błędy(Kalibruje) w APS. jeśli nie możesz dojechać lokalnie, wyjmij bezpiecznik f42, o ile pamiętam. Układ będzie pompował do 16 bar i upuszczał zaworem awaryjnym. Poza tym szaman wyjaśnił możliwą przyczynę.
Albo częsta przypadłość zwarcie na stykach w tylnych lampach oraz wiązka przy przednich lampach kierunkowskazów.
Proszę o rozszyfrowanie nast. kodów błędów z jednostki sterującej szkrzyni biegów GMS nr 2261791: 50150 50050 50160 Auto nie chce ruszyć nawet w trybie awaryjnym. Scania R480, '10, automat
Witam skoro się tak męczył to raczej nie bardzo wie o co biega z tym układem.Trzeba ustawić na manometr wartość 8,3 bara i odczytać co widzi APS za pomocą programu,który widzi te wartości.Jeśli dla sterownika APS-u wartość odczytana będzie 9 bara a manometru 8,3 czy 8,2 bara to nigdy nie będzie dobrze wiecznie będzie wywalał błąd i ograniczał ciśnienie,żeby...
5897 - Przepustnica M42, położenie awaryjne
Witam,ale kolego jesli chodzi o wylacznik ADR to musisz wiedzic ze jesli masz samochod po 2003 roku po uruchomieniu wlacznika musza dzialac swiatla postojowe i awaryjne
Scania automat, mam problem ze wstecznym. Po rozgrzaniu się silnika i skrzyni, chcąc włączyć wsteczny, samoczynnie się włącza i wyłącza. W trybie awaryjnym wchodzi i jak trochę ostygnie, też wchodzi. Żadnych błędów nie ma.
W trybie awaryjnym sa wszystkie biegi
Do awaryjnego odblokowania hamulca postojowego.
Tu nie chodzi o brak AdBlue, ale o to, że jak coś się stanie, wywalą błędy i koń wejdzie w tryb awaryjny, żeby kierowca mógł dojechać do bazy.
Tak , przecież to on kręci wszystkimi "lodami" A nawet może jest w trybie awaryjnym i nie ma pełnej mocy.
były i wskazywały na brak potwierdzenia zmiany biegu, tj,uszkodzony czujnik Halla. Niestety po jego wymianie usterka pozostała a skrzynia zaczęła zmieniać przełożenia parzyste - to znów działała prawidłowo a dziś rano pozostały 3 biegi i mieliśmy problem z uruchomieniem trybu awaryjnego - nawet serwis Scanii nie wie, co to może być?
Skończ już pisać te wypociny, proszę Cię.. widmo25- Co do termistora w panelu, to 10K NTC. Jak masz SDP3 można sprawdzić wszyskie parametry wskazań czujników. Również zacięty zawór nagrzewnicy powoduje tryb awaryjny, co też można sprawdzić SDP3.
moduł awaryjny oprawa awaryjny scania scania czerwony espace awaryjny
żarówka równoległy dźwięk aparatu schemat zwrotnicy głośnikowej
czujnik renault niebieski najlepszy termostat pokojowy
Żarówki panelu nawiewu w Toyota Camry 1999 VSA i TSA zapalają się po wciśnięciu hamulca