Kranik paliwa? (choć nie napisałaś czy kręci) Awaryjny wyłącznik silnika w pozycji off? Niepodłączona świeca?
Trochę się pobawiłem i spłodziłem takie coś. Program jest robiony na szybko więc w żaden sposób nie jest zoptymalizowany. Wejścia: I1 - Wyłącznik awaryjny I2 - Stop I3 - Start I4 - Silnik 2 OK I5 - Silnik 3 OK I6 - Silnik 5 OK I7 - Silnik 5 OK Wyjścia: Q1 - Silnik 1 Q2 - Silnik 2 Q3 - Silnik 3 Q4 - Silnik 4 Q5 - Silnik 5 Wyłącznik awaryjny oraz Stop...
15kVmaciej podtrzymanie wyłączania stycznika S2, stykiem NO stycznika S1 i nie wyłączymy stycznika S2 póki nie wyłączymy stycznika S1.
Kiedyś, dziesiątki lat temu w szkołach o profilu elektrycznym nauczano najprostrze układy Z-W dla silników. Teraz - nie wiem. Znalazłem stary zeszyt sprzed 50 lat : https://obrazki.elektroda.pl/1927578400_... Dorysować wył. awaryjny, termik, zabezpieczenia i musi działać.
Najprawdopodobniej: 37 Awaryjny wyłącznik silnika/Wyłącznik bezpieczeństwa
Czy silnik naprawdę nie ma opcji rozruchu Y/D ? Bezpiecznik dla obwodów sterowania może uchronić przed pożarem w skrzynce. Instalacja 4-przewodowa ? Widzę N do silnika. Jeśli tak to proponuję zainwestować w transformator 400/24 i całe sterowanie zrobić na 24VAC Wyłącznik silnikowy lub przekaźnik termiczny uważam to konieczność - szkoda silnika w przypadku...
Awaryjny wyłącznik silnika.. akurat nie wiem co to jest w tej Scani.. Być może jest to wyłącznik ADR ale nie chcę zgadywać, skoro nie wiem. Na pewno nie ma to związku ze spalaniem.
To zależy czy kolega chce zabezpieczyć silnik przed przeciążeniem, awaryjnym zatrzymaniem. Ja polecam coś takiego. Wyłączniki silnikowe PKZM01 Uruchamiane przyciskiem wyłączniki silnikowe w obudowie
SK - wyłącznik krańcowy SW - przycisk wyłączający S1, S2 - przyciski załączające obroty K1, K2 - przekaźniki czasowe z opóźnionym załączaniem Przyciski S1 i S2 są to przyciski tzw. piętrowe. Służą do blokady przed jednoczesnym włączeniem obrotów w jedną i drugą stronę. http://obrazki.elektroda.pl/8113183300_1...
A powie mi ktoś tutaj jak zrobić wyłącznik bezpieczeństwa bez stycznika w silniku 1,5Kw 400v ? Jaki wyłącznik awaryjny kupić? Taki: CI-PKZ01(-NA)-PV(T,S)
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
(at)mikeltech Producent zastosował kategorie 0 zatrzymania napędów. https://bezpieczenstwowsystemachsterowan...
założone małe siłowniki, wszystko chodzi bez zarzutu jak na razie i tak chyba zostawimy Dodano po 1 Mam jeszcze pytanie odnośnie R124L 420 HPI 2004 rok. Ciągle wyskakuje błąd: EDC 37, awaryjny wyłącznik silnika. Co odpowiada za ten błąd?
bardziej chodziło mi o to, żeby był elementem całego układu. To znaczy odpowiadał za "normalne" włączanie/wyłączanie silnika a oprócz niego dorobić awaryjny wyłącznik. Czy może jednak trzeba go wywalić i całość zbudować inaczej.
Dajesz na każdy silnik włącznik z odczepem na którym jest realizowane podtrzymanie. A na początku układu dajesz wyłącznik awaryjny który odetnie zasilanie.
Zrobisz jak uważasz. Ja dałbym styczniki na zasilaniu mocy falowników, zasilane z obwodu bezpieczeństwa i jak są hamulce na silnikach, to zasilanie ich przez obwód bezpieczeństwa.
Brakuje informacji o prędkości pojazdu. Będzie też brakować sygnału z wyłącznika stopu - hamowanie. Pozdrawiam
Zastosuj https://obrazki.elektroda.pl/1701838600_... taki włącznik, albo grzybek plus stycznik i termik do silnika.
Bezpiecznik w lewym górnym rogu sprawdzony ? Wyłącznik sprawdzony ?
krzysztof.sly , Między falownikiem, a silnikiem nie stosuje się żadnych wyłączników, styczników. Na temat podłączania falowników jest naprawdę dużo informacji w internecie. Poszukaj.
Jakoś średnio widzę jednym falownikiem sterować 5 obrabiarek, łączyć wszystkie we wspólną pajęczynę i jedną fazę falownika zamienić w antenę... Jak to ogarniasz fizycznie jak toczysz i chcesz zatrzymać uchwyt czy zmienić kierunek ? Biegniesz do frezarki nacisnąć STOP przy falowniku ? Bo jakoś nie widzę pytania jak przełączać sygnały sterujące/zadające...
Dzięki za podpowiedzi z instalacją. Skonsultuję to z elektrykiem. A chciałbym jeszcze wrócić do przedstawionych kilka postów wyżej stycznika i wyłącznika. Czy do bezpośreniego rozruchu coś takiego się nadaje? Chciałbym jeszcze wpiąć w to wyłącznik awaryjny i wyłącznik silnikowy.
Wystarczy jak wyłącznik awaryjny będzie rozłączał sterowanie cewkami styczników. Musisz ewentualnie dołożyć opcję: po zaniku zasilania i przywróceniu jego - maszyna nie może sama ruszyć. Do tego celu wystarczy START/STOP zrobiony na dowolnym przekaźniku, przez którego styki zasilisz sterowanie cewkami (z wyłącznikiem STOP ENERGY w szeregu); druga opcja...
Zasilacz o ile ma te 100mA to wg katalogu producenta powinien wystarczyć do zasilenia sterownika. Nie uda Ci się wykonać na 2 kanałowym sterowniku wyłącznika awaryjnego, a on się może przydać. Już nie raz zwarły mi się styki w takiej chińskiej wciągarce i musiałem użyć tego wyłącznika.
Porządnie wykonana maszyna, ale zastosuj wyłącznik awaryjny gdzieś pod ręką, tym bardziej że wyłącznik silnika jest w trudno dostępnym miejscu, gdy ktoś wsadzi rękę tam gdzie nie trzeba to nie zdążysz nic zrobić!
Jak w sterowaniu jest stycznik to przeczytaj ten wątek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Jak jest wyłącznik mechaniczny to pomyśl o zmianie na powyższy ze stycznikiem bo inaczej będziesz musiał szukać trójfazowego wyłącznika awaryjnego i to o natężeniu odpowiednim dla silnika - nie wiem czy takie są dostepne.
Przekaźnik PK-3P (kategoria AC-7a) nie nadaje się do zasilania silników trójfazowych, potrzebujesz stycznik z kategorią AC-3. Dodatkowo w instalacji uwzględnij wyłącznik awaryjny blokujący pracę maszyny niezależnie od stanu sterownika Logo.
Silnik który mam na oku kręci się do 7400 (10000 to obroty bez obciążenia). Myślałem też nad tymi chińskimi silnikami z allegro, ale nie mają rewelacyjnych opinii, no i nie sztuką jest coś zmontować z gotowego "kitu". Silnik z motokosy wychodzi taniej, jest mocniejszy, wyższe obroty to wg. mnie zaleta (jeśli się uda ta konstrukcja to po mieście nie...
Krzysztof Reszka , uważam że ze względów bezpieczeństwa. Oryginalne przecinarki mają to rozwiązane na dwa sposoby : za pomocą przycisków zał. , wył. + przycisk awaryjnego zatrzymania lub wyłącznik główny + przycisk awaryjnego zatrzymania. W pierwszym przypadku następuje trwałe rozłączenie obwodu sterowania poprzez przerwanie obwodu podtrzymania zasilania...
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Tak jak kolega wyżej pisał silnik jest dwubiegowy (góra - dół). Pospinałem dokładnie jak na schemacie kostki zdj2. Nie działanie silnika było spowodowane uszkodzeniem wyłącznika awaryjnego ,,grzyba ".
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Zatrzymanie awaryjne mam z PLC. Wyłącznik awaryjny ma być stricte do wyłączenie całego układu zasilania w razie gdyby PLC się zawiesił. Silnik z falownikiem musi i tak być zatrzymywany w razie awarii razem z pozostałymi napędami osi.
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
Tak powinno dać radę. A skąd ta optymistyczna informacja. Literki GS jakie widnieją na przełączniku świadczą że to wyłącznik awaryjny. W plikach do pobrania masz informacje dokładne. https://www.piekarz.pl/26278-przelacznik...
OK, ale tego smrodu nie zdzierżę, czy jak już się to "wygrzeje", to przestanie tak capić? :) No i czy ma to jakiś wpływ na trwałość silnika, bo mam wrażenie, że ma i to raczej negatywny. Takie fajerwerki nie wróżą nic dobrego. Dodano po 3 Wysłałem zapytanie do serwisu... I wpadłem na absurdalnie prosty sposób wyłączania pilarki bez hamowania silnika....
https://obrazki.elektroda.pl/7146733600_... Kody błędów. ER06 może być od: Termika silnika, w mojej sprężarce nie występował. Lub od wyłącznika awaryjnego. Błędy potwierdza się wciskając jednocześnie "0" i "SET".
Faktycznie dobrze mówisz jeśli chodzi o te wagi. Nie pomyślałem o tym. A jak narysować to w schemacie, i jeszcze uwzględnić wyłącznik awaryjny?
Witam, z racji tego, że jestem nowy chciałbym się najpierw przywitać ;), mam następujący problem, otóż wykonuję projekt i potrzebuję schemat elektryczny na którym powinien znajdować się silnik elektryczny 230V, oraz jego sterowanie, czyli wyłącznik silnika, awaryjny grzybek wyłączający oraz czujnik przeciążeniowy. Myślałem, żeby to jakoś wykonać na...
Ale o jakim Ty bezpieczeństwie piszesz...? Przecież mówimy o zabezpieczeniu silnika i wyłączniku w jednym, Wyłącznik awaryjny to chyba inna rzecz, powinien być czerwony a wciśnięcie go powinno wyłączyć urządzenie...
Dla mnie to trochę rozbudowany system dla zwykłych zasłon. Rolety zewnętrzne to ok. Tutaj zastosował bym parę wyłączników krańcowych i sterownik silnika. Urządzenie proste mniej awaryjne i tanie
Wyłącznik silnikowy mam spokojnie. Wyłącznik awaryjny(grzybek) nie jest mi potrzebny. I to jest łącznik do uruchomienia silnika elektrycznnego 7,5kw Jak możesz coś takiego pisać " Wyłącznik awaryjny(grzybek) nie jest mi potrzebny ". Jeżeli już podejmujesz się wykonania nowego sterowania silnika, to awaryjne zatrzymanie maszyny powinno być dla twojego...
Poza tym widziałem gdzieś silniki z hamulcem. Dobrze byłoby żeby był hamulec i wyłącznik awaryjny w dostępnym miejscu. Silniki z hamulcem o takiej mocy są spotykane np. w dźwigach budowlanych, itp. Wystarczy go pozyskać z jakiegoś niedziałającego, albo nieużywanego beż ważnych badań. W takich dźwigach często psuje się co innego niż silnik, więc nie...
Faktycznie, zdublowałem niepotrzebnie. :D Myślę jednak nad zmianą koncepcji i chyba nie zastosuję tego włącznika silnika a w jego miejsce wbuduję układ Start - Stop z wyłącznikiem awaryjnym.
Wyłączenie awaryjne alarmu CS-9218.Wciśniji przytrzymaj wyłącznik serwisowy i w ciągu 7 sek. 8razy załącz wyłącz stacyjkę.Po tym czasie alarm się rozbroi i blokada rozruchu/zapłonu umożliwi załączenie silnika .POZDRAWIAM.
dokumentacja: https://usermanual.wiki/Clemas/1050ERide... wyłącznik "trójkąt awaryjny" na panelu wyłączony? termik silnika sprawny? (zwarcie jest?) silnik na krótko działa? Nie pamiętam jaki tam jest falownik jazdy, ale jak Curtis to najlepiej ściągnąć sobie schemat do tego modelu Curtisa tam najlepiej są opisane wszystkie...
Są specjalne pedały do przełączania kierunków trzeba by tylko było dodać do nich styczniki. --- Np coś stad; http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=F1U1ZU... Tylko nie zapomnij o wyłączniku awaryjnym.
Dokładnie tak. Nowe przepisy dodają do tego wyłącznik awaryjny w sterowaniu wyłączający wszystko z blokadą.
Zadaję tutaj pytanie o opinie na temat zasilaczy awaryjnych WETU S-500-500W . Jak zachowuje się instalacja elektryczna /wyzwalanie wyłączników różnicowo-prądowych/ gdzie obecnie od dawna jest obowiązek ich stosowania. W opisie jest wspominane o miejscu w gniazdach fazy i neutralnego , czy po przejściu w stan awarii zasilacz nie odwraca polaryzacji na...
Razem z prowadnicą, łańcuchem, wyłącznikami krańcowymi, lampą, układem awaryjnego wyprzęgania? Pomijam robociznę.
Mówimy o sytuacjach awaryjnych, zawsze może dojść do awarii, i odłączenie obciążenia nastąpi, może uszkodzi falownik może nie. Moim zdaniem nic mu nie będzie, zwłaszcza że to 4kW przy obciążeniu 2,2kW, jak pisałem powerflexom nic się nie dzieje. Jeżeli nie ma potrzeby ciągłego przełączania silników to zamknięty dostęp do wyłączników jak najbardziej...
Na początek polecam programik Lightshot, klikasz skrót klawiszy, wskazujesz myszą zakres ekranu do skopiowania i na Elektrodzie możesz to wkleić wprost z pamięci, (CTR+V), można też zapisać do pliku: https://obrazki.elektroda.pl/5694937500_... Potem wybierz konkretny silnik, wgraj najprostszy przykład, który ustawia kierunek, pozwala...
B1 - zabezpieczenie sterowania Żadne zabezpieczenie! Tylko wyłącznik awaryjny tzw. grzyb.
F1 wyłącznik silnikowy, F2 bezpiecznik typy eska, S1 Stop awaryjny z blokadą, S2 przycisk start, K1 stycznik. Jeśli w gnieździe zasilającym wiertarkę są cztery dziury to tak, wtedy będzie to przewód PEN, jeśli pięć dziur to wymień przewód na 5 żyłowy.
Jeśli chodzi o przełącznik L- O -P to przydaje się on wtedy gdy już ręcznie się wykręci świder z pniaka, bo sam silnik na odwrotnych obrotach nie da rady wykręcić zablokowanego świdra. Najlepiej mieć przyspawaną za świdrem mufkę sześciokątną, jak w nakrętce i klucz do tego, by w razie blokady odkręcić. W mojej maszynie jest to przyspawane na osi między...
Jeżeli nie wiesz to nie odpowiadaj "bzdura". U mnie przy aku właśnie zamontowany jest wyłącznik awaryjny pompy paliwa. (Wyłącznik, który w momencie wypadku odcina paliwo) I nie jest problemem aktywowanie go. Efekt wciśnięcia jest taki, że silnik kręci ale nie odpala. A w momencie przekręcenia kluczyka kontrolka podgrzewania świec nie zapala się.
Prosty układ na 2 przekaźnikach, albo może na jednym jak się kto uprze. Warto tylko pomyśleć o jakimś wyłączniku awaryjnym, na wypadek gdyby komuś rączkę albo nóżkę...
A sam wyłącznik silnikowy w obudowie z klawiszami start - stop? Mało co która maszyna dostępna w marketach czy w innych lokalizacjach ma wyłącznik stricte awaryjny. Czasami nie ma nawet zabezpieczenia silnikowego tylko wyłącznik typu ŁK 0-1. Bezpieczeństwo maszyny to nie tylko przysłowiowy ,,grzybek"...
W tym momencie jak odbywa się praca z nią ? Nie ma ona włącznika przy uchwycie jak np. kosiarka ? Skoro jest ona niebezpieczna to nie ma na silniku hamulca ? Jeśli wyłącznik awaryjny ma służyć jak wyłącznik zatrzymujący pracę to nieporozumienie. Lepiej do szybkiego zatrzymania - nie awaryjnego - użyć falownik. Nie wiem jakie są właściwości napędu tego...
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
Wszystkie wyłączniki sterujące są w jednej skrzynce, styczniki oraz termiki są w głównej szafie obok. Zastanawiam się własnie nad wyłącznikiem głównym awaryjnym sterowania, bo go teraz nie ma.
5.5. PAMIĘĆ INGERENCJI. W przypadku naruszenia strefy alarmowej, kontrolka systemu (dioda LED) będzie błyskać sekwencjami krótkich impulsów (od 1 do 3-ch) jako wskazanie źródła alarmu lub ilości naruszeń strefy alarmowej, do czasu wyłączenia systemu pilotem i włączenia “Zapłonu” lub gdy wyłączysz i ponownie włączysz system przy pomocy pilota....
Podoba mi się wyłącznik awaryjny i to, że silniki załączają się oddzielnie. Widać poważne podejście do tematu. Pomysł z krokowcem i klawiaturami - myślę że w stolarni byłby niepraktyczny. Wszędzie pył i trociny. Trzeba było by to solidnie obudować i klawiatura z kalkulatora na pewno by się nie nadawała. Poza tym - skoro kolega ma zapotrzebowanie na...
czy w tym samochodzie jest wyłącznik awaryjny odcinający zapłon ? auto po małej kolizji drogowej samo wjechało na lawete ,został wyjęty akumulator a następnie przy próbie odpalenia aby zjechać z lawety już nie odpala -czy próba uruchonienia silnika bez oleju może spowodować zablokowanie zapłonu i jak to odblokować proszę o pomoc !!!!!!!!!!!!aha na podanie...
Wyłącznik awaryjny podaje masę na moduł zapłonowy lub cewkę i odcina iskrę, nie ma wpływu na działanie rozrusznika.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Układ rozwiązałem w taki sposób jak na schemacie. Czasowka C1 i C2 opóźniają załączenie na 2 sekundy co pozwala wyhamować silnik. Czasowka C3 opóźnia załączenie jednego obwodu o 4 sekundy dzięki czemu nigdy dwie czasowki nie załączą się jednocześnie przy starcie. Jest to tylko część całego układu. Oczywiście całość ma wyłącznik...
Ok, ale będzie taki wyłącznik bezpieczny dla silnika? Drugie pytanie, bo chcę jeszcze dodatkowo założyć wyłącznik bezpieczeństwa grzybkowy, bo koszt nie jest jakiś straszny, a bezpieczeństwo większe. Chyba że założysz po prostu zakupić wył/wł do silnika 3-fazowego z grzybkiem do wyłączania awaryjnego i zostawić silnik na ustawieniu w gwiazdę?
Jako czujnik "obecności" zboża w zasobniku mogę śmiało polecić elektroniczny czujnik pojemnościowy. Pomimo elektroniki nie są awaryjne. Używam ich w gospodarstwie zajmującym się hodowlą kurczaków do sterowania liniami podającymi paszę. Szczegółowe informacje znajdziesz tu: http://www.sentronik.com.pl/pl/index.php...
Wody i wilgoci to się raczej tam nie spodziewam, bo auto stoi najczęściej pod dachem i zawsze z zamkniętymi drzwiami. Jednak korozja styków mnie nie zdziwi po tym co zobaczyłem w silnikach tylnych wycieraczek. Ktoś wcześniej próbował "naprawić" pojawiające się problemy z wycieraczkami preparatem "kontaktopodobnym", który wniknął przez wtyczki silniczków...
Skrzynia 42LE (jak kto woli A606) w Chryslerach LH. Ogólnie to do Dodge'a Intrepida 2 gen. nie mam o co się przyczepić (praktycznie bezproblemowy dostęp do wszystkiego, w porównaniu z np. Oplem Omegą V6), to jednak oszczędność w postaci eliminacji jednego elektrozaworu (sterowanie sprzęgłem lockup) i zastosowanie tylko trzech elektrozaworów w połączeniu...
Czyli jak rozumiem to można to zrobić tak: zasilanie-> falownik-> zabezpieczenie termiczne oddzielnie do każdego silnika -> silniki (sterowanie podpiąć do falownika i dodać do całości wyłącznik awaryjny) Urządzenie zasilane będzie z 3 faz ponieważ cała linia jest zasilana z 3 faz czyli szukać falownika 3 fazowego najlepiej.
Tą kasetę możesz wykorzystać, są tam dwa styki zwierne (NO - góra i dół) i jeden rozwierny (NC - stop). Stop musiałbyś wymienić na tzw grzyba wyłącznik awaryjny. Jeżeli krańcówki są typowo mechaniczne to tego potrzebne Ci będzie 2 styczniki do silnika 3kW, jakiś wyłącznik główny, wyłącznik silnikowy np PKZM (dobrany na prąd znamionowy silnika - strzelam...
Witam, posiadam silnik DC 24V zasilany z akumulatora, do sterowania obrotami prawo lewo wykorzystuje przyciski z odpowiednio zamienionymi przewodami +/-. Pomiędzy akumulatorem a przyciskami sterującymi mam wyłącznik awaryjny rozłączający przewody. Moje pytanie brzmi - czy w takim zastosowaniu taki układ ma sens, bo w podobnych rozwiązaniach widzę zastosowanie...
Niektóre falowniki mają w standarcie obwód bezpieczeństwa, np. Mitsubishi ma dwa kanały bezpieczeństwa:Sc-S1 i Sc-S2; w Hitachi? -nie wiem. Wyłączniki krańcowe powinny działać na tory sterowania - coś rozłączać - tak jak sugeruje kol. 15kVmaciej; Natomiast stop awaryjny może być zrealizowany przez safety relays - ale tu ze względu na duże prądy trzeba...
Przerywacz (przekaźnik, wyłącznik automatyczny) kierunkowskazów powinien być zintegrowany z wyłącznikiem świateł awaryjnych. Częsta usterka, słabej jakości i tanie zamienniki działają tak jak opisałeś. Wymień na oryginalny i problem powinien zniknąć.
EDC 37 to błąd który występuje w autobusach z takimi silnikami i oznacza on awaryjne wyłączanie tylnego silnika czy coś w tym stylu Gdzie takie bajki głoszą ??? Awaryjne wyłączanie silnika poprzez wyłącznik umieszczony z tyłu przy silniku. Ten błąd może powstać również po aktywacji VPS-u, jak również pojawia się w momencie podania masy na pin 2 złącza...
Też dwa lata temu zakładałem tutaj taki temat i moim priorytetem była jak najdłuższa żywotność i cena do 1500zł Zaproponowano mi i wybrałem Faac G-Bat300. Jak na razie działają super, wada taka, że muszą mieć odbojniki, bo silniki 230V są mało awaryjne, ale nie mają wyłączników krańcowych. https://www.youtube.com/watch?v=dYa8hQww...
Witam Kolegów. Proszę o poradę. Mam problem z pracą silnika w jednej z maszyn w zakładzie. Pracujący silnik 315 kW zabezpieczony jest wyłącznikiem kompaktowym LS 630 A z Wyzwalaczem ETM33. Na zdjęciach przedstawiłem tabliczkę znamionową z silnika i położenie nastaw z wyzwalacza wyłącznika kompaktowego. Silnik pracuje ok 20 godzin na dobę. Napędza wał...
To powinno znajdować się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika to się nazywa wyłącznik uderzeniowy.
Sprawa dzisiaj rozwiązana. Tam w K5 zmyliło mnie to, że niby masowy ma tylko 9 V, a idzie on do sterownika wyłącznika ADR, tak to się chyba nazywa. Okazało się, że w wyłączniku awaryjnym "Not-Aus" czy wyłączniku adr, jak by go nie nazwać, który znajduje się w tym aucie między pierwszą a drugą osią, były zgnite przewody. Po naprawie prąd się pojawił,...
(at)atmx Ten aparat służy do zdalnego wyłączenia-wyzwolenia wyłącznika nadprądowego przez podanie napięcia np. 220VAC na wejście wyłącza wyłącznik nadprądowy typu PKZM albo GV2 lub GV3. Można go połączyc z jakimś przekaźnikiem nadzorczym, np braku fazy czy obniżonym lub zawyżonym napiecia zasilania silnika, albo z przyciskiem awaryjnego stopu tzw. grzybkiem.
Immo, przycisk awaryjnego gaszenia, wyłącznik stopki. Czy jak zostawisz kluczyk w stacyjce w pozycji I (włączony zapłon), to dasz radę uruchomić silnik z pilota?
Witam. Potrzebuję informacji jakie powinno być ciśnienie oleju w silniku diesla, w agregacie Thermo King XDS. Agregat po włączeniu pracuje około minuty po czym następuje awaryjne wyłączenie. Wyświetla błąd 19 (niskie ciśnienie oleju) i 31 (wyłącznik ciśnienia oleju). Stan oleju jest w normie, natomiast na wyświetlaczu sterownika ciśnienie oleju podczas...
Myslę, ze tak. Mierzyłem dzis ta małą i wałek ma coś koło 22mm. Pamiętaj o wyłączniku awaryjnym. I nie żartuje. Juz kilka razy mi rękę uratował :D
Nie ma w większości tych instrukcji do tego falownika podłączenia 3-wire. Ale w angielskiej jest. Wejść nie zaprogramowanych nie trzeba do niczego podłączać - nawet nie jest to wskazane. Na stronie 91 jest schemat podłączenia i konfiguracja. Można zrobić Start - Stop i np. wyłącznik krańcowy (lub zależny od czegoś), albo awaryjny, funkcję ruch tylko...
A czy mogę użyć krańcówki bezpieczeństwa, powiedzmy przy sterowaniu lewo - prawo silnika do zatrzymania go po obu stronach? Nie. Z zasady, wyłacznik taki nie jest przeznaczony do pracy ciągłej. Pełni on rolę wyłącznie awaryjną w przypadku gdy zawiodą inne systemy kontroli ruchu układu. Zwykle przed nim znajduje się wyłącznik krańcowy roboczy, który...
1.Wyłącznik awaryjny-grzyb powinien być koniecznie, wyłączać ma obwody urządzenia które stanowią zagrożenie lecz nie odcina zasilania PLC (np ma rozłączyć zasilanie silnika ale nie obwody sterujące np PLC tylko bezpośrednio tor zasilający) Podniesienie pokrywy raczej powinno być taka samą reakcją jak zadziałanie grzyba. 2.To określa kategoria bezpieczeństwa,...
Witam. Mam na sprzedaż kompletne sterowanie do amatorskiej maszyny cnc. płyta główna umozliwia: -umożliwia podłączenie 3 opcjonalnie 4 sterowników bipolarnych -ustawianie trybu pracy dla każdego sterownika -wyłączniki krańcowe dla każdego z silników X,Y,Z -dwa przekaźniki do urządzeń dodatkowych - Wyłącznik awaryjny STOP - Zasilanie 12V Trzy sterowniki...
Dziękuję Państwu serdecznie za odpowiedź. Wziąłem pod uwagę Państwa odpowiedzi oraz porady, skorzystałem także z dostępnych źródeł i sporządziłem kolejną wersję układu opartą na rozruchu za pomocą styczników. Uwzględniłem dyskwalifikującą uwagę dotyczącą przypadkowego rozruchu w trójkącie po awaryjnym wyłączeniu. Schemat, który także prosiłbym o ocenę...
(at)cy92gan chce mieć wyłącznik awaryjny przy sobie, żeby nie biegać do tablicy A pozostawianie pracującej maszyny bez dozoru uważam za poroniony pomysł.
Witam serdecznie Mam Problem z HDS-em marki FASSI F130A.22 (sprowadzony z Francji) sterowanie ma radiowe. Ostatnio podczas rozkładania podpór zaczął piszczeć i wyświetlał jakieś "numerki"(zapewne jakieś kody błędów), natomiast dzisiaj , nagle radio przestało działać, sterowanie manualne też pomimo wyłączania wyłącznikiem awaryjnym "grzybkiem" , zadziałało...
Wyłącznik awaryjny realizuje funkcję zatrzymania awaryjnego napędów. Sterownik Gecko zdejmuje sygnał "enable" dla silników (przechodza w stan "luzu") i wyłącza wyjścia cyfrowe. Stan ten jest sygnalizowany też z poziomu Mach3 i do zniesienia stanu awaryjnego trzeba zarówno cofnąć "grzybek", jak i użyć "resetu" z poziomu Macha.
W zasadzie masz rację, hamulec tylko do sytuacji awaryjnych. Normalnie maszyna zatrzymywać się będzie po wyłączeniu zasilania włącznikiem ręcznym lub zamontuję dodatkowy wyłącznik rozłączający zasilanie na stycznik 1s.
Witam, a jaki doradzilibyście wyłącznik główny do takiego urządzenia, tak aby był kompatybilny z przyciskami awaryjnymi - bezpieczenstwa (tzw. grzybkami)?
Brakuje mocy silnika z tabliczki żeby oszacować prąd, ale raczej Io Na tabliczce nie ma informacji o mocy silnika wyrażonej w kW... Dodano po 4 No tak, a co z bezpieczeństwem? Mikrowyłącznik w klapie wirówki, o ile taka klapa jest, hamulec ? I max to maksymalny prąd pobierany przez silnik obciążony mechanicznie, a Io to pobór prądu na biegu luzem....
Pralka nie pracuje. Działa blokada klapy, po wybraniu programu zadziała wyłącznik blokady i więcej nic. Brak czynności testu silnika i pompy. Występuje stan awaryjny sygnalizowany przez 11 mrugnięć podświetlonego na czerwono przycisku start/pauza i 2 razy tego samego podświetlonego na żółto. Sprawne są: grzałka, silnik, wył. blokady, pompa, elektrozawór.
Jeśli teraz sytuacja się nasiliła, to spróbuj odłączyć kostkę od instalacji i obserwować co się będzie działo. Jeśłi się powtórzy, to staraj się wyczuć czy to występuje przy zwiększonej wilgotności, czy są inne "sprzyjające" warunki. A z dziwniejszych usterek, to kiedyś właśnie w polówce lub seacie z tych lat miałem cos takiego, że gasł silnik jak wyjęło...
Poz 44 o tym pisałem. Wylacznik awaryjny wspomagania.
Nawet jeżeli zapodam tutaj schemat: https://obrazki.elektroda.pl/3162205800_... I opis do niego: Schemat pochodzi z książki pt. "Jeżdżę samochodem polski Fiat 126p" 1 - lampka kontrolna rezerwy paliwa 2 - wskaźnik poziomu paliwa 3 - lampka kontrolna kierunkowskazów 4 - lampka oświetlenia zestawu wskaźników 5 - lampka kontrolna świateł...
Dzięki za zainteresowanie Moduł bezp. to przekaźnik bezpieczeństwa typu Proventa do wyłączników awaryjnych. Na wyjsciu falownika będą dwa silniki załączane przez styczniki (dwa wymienne moduły nawijające dla różnych ażurów), raz jeden raz drugi. Nie ma obawy podczas normalnej pracy, zawsze będzie podłączony jeden silnik - zrealizowane sprzętowo i programowo...
awaryjny wyłącznik wyłącznik awaryjny wyłącznik awaryjny schemat
piekarnik elektryczny termostat bezpiecznik wysokiego junkers samoczynnie
hulajnoga wyświetlacz krups ea897
Zniknięcie kontrolki zmiany biegów w Sharan 7N Bezpiecznik alarmu Honda Civic VIII UFO 2006