Jak wcześniej było niby ok a robiona głowica tyko, to albo zły czujnik albo złe koło. Bo nie wiem co jeszcze mogliby pozamieniać. Nic więcej ci nie podpowiem.
Led + opornik 56 omów./może być większy - do 1 kOma/. Tam jest prostokąt na plusie , winna mrugać.
Jak wymiana nie pomogła, to dobrze by też było sprawdzić złącza i okablowanie. Wiesz co raczej też sprawdzał bo mówił że napięcie wszystko jest podawane dobre tak samo czujnik ten stary przed zamówieniem nowego sprawdzał i tez wszystko było ok po pomiarach ale mówi zamówi bo być moze coś jednak moze byc nie tak ale okazało się ze jednak to nie to....
Błedy wtrysków mogą być od sterownika gazu owszem ale bład wałka nie.
wywala ci bład czujnika wałka rozrzadu otrzymałes we wczesniejszym poscie informacje co zrobic aby to sprawdzic a ty wciąż upierasz sie przy czujniku obrotów
Nie napisał em że to silnik benzynowy 2.4 Dziwi mnie ten bład czujnika wałka, napięcie dochodzi impulsy schodzą już myślałem że może rozrząd jest przestawiony i brak synchronizacji z czujnikiem wału ale znaki się zgadzają. Silnik z podpiętym czujnikiem wałka jak i bez niego zachowuje się identycznie jak by nie był mu potrzebny, a jednak bład się pojawia...
Podałem już numer czujnika wałka rozrządu wyżej.
Tak , to bład czujnika wałka. Na jutubie jest opis pod tytułem: 1.6 HDI & TDCI Camshaft Position Sensor Location
tee.. raczej chyba nie.. Silniczek biega normalnie? Zaczałbym od sprawdzenia wtyczek do ecu bo tam czasem lubi woda namieszać, a nie zaszkodzi tez zajrzej do rozrządu.
1 plus 3 masa 2 sygnał A że jeździ normalnie...ECU pewnie przechodzi z sekwencyjnego na ciągły, że tak napiszę. Teoretycznie możesz tego nie wyczuć, ale powinien być minimalnie słabszy więcej palić...
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Jest to możliwe,ale sprawdź najpierw sygnaly z czujnika wału i rozrządu .
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Witam, przepraszam za brak odpowiedzi ale po pierwszych odpowiedziach w temacie jakoś sceptycznie jestem nastawiony na ten temat. Samochód aktualnie naprawiony. Dopiero na PW z jednych z forumowiczów uruchomiłem samochód. Przyczyną było tak jak wspomniałeś Hektar Zahler właściwe koło i czujnik. Po samej wypowiedzi widzę że masz wiedze w temacie i szacunek...
Witam! Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu. Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego. I wszystko jasne czy ścięty , czy nie. Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka. Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę...
Bład czujnika wałka rozrządu nie mogłem uruchomić auta po jeżdzie trzeba było poczekać i odpalił . więc złapał temperature i mu się popieprzyło wszystko
witam wszystkich zaczne od poczatku kobieta zapłakana po wymianie łancucha auto gasło na skrzyżowaniu kontrolka silnika( łzy w oczach) była w serwisie bład czujnika wałka czujnik podobno dobry, diagnoza łancuch przestawiony wiec cena przeraziła i przyjechała teraz do mnie (znaczy do garażu w ktorym pracuje ) wiele roboty niema wiec zagladam do wałkow...
Ścięty klin na wale
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
Problem nadal aktualny oże w końcu ktoś dowiedział sie czegos nowego na temat tego problemu badz ma jakies pomysły?? Czy możliwe jest zeby walniety byl czujnik położenia walu a wyskakiwal bład czujnika położenia wałka?? Sprawdzilem juz wiazke i jest ok komputer ok czujnik ok co jeszcze sprawdzic?? Mam ochote wymienic kółka na walkach i wałki tez ale...
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
oscylogram czujnika wałka i wału ,powinienem mieć do porównania.
Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu. Przy nieprawidłowym ustawieniu rozrządu wyrzucał by bład czujnika wałka...ogólnie problemem tych silników jest lewe powietrze w dolocie
Teraz ci wywala bład czujnika wałka rozrzadu.Sprawdz czy dostaje napiecie z komputera 5v zasilajace .Jak ma to musisz podpiac oscyloskop dwukanałowy i porównac przebieg sygnału z przebiegiem czujnika wału .Jak beda rozjechane to masz przyczyne w rozrzadzie.Chyba ze wcale nie uzyskasz zadnego sygnału z czujnika rozrzadu to wtedy czujnik do wywalenia.
http://obrazki.elektroda.pl/8991969400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3916086500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2939483100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1672870000_1...
Witam! Problem rozwiązany. Okazało się że te silniki mają problemy z rozrządem, po wymianie rozrządu błędy już się nie pojawiają. Mam nadzieję że komuś ta informacja pomoże. Pozdrawiam!
Zapomniałem zapisać te błedy bo spieszyłem sie do pracy tylko co mi mówił ze bład czujnika wałka i coś w przepustnicy mówił ze mozna wyczyścić ale lepiej druga przepustnice.Jutro jeszcze podjade do kolegi i sprawdzi błedy wtedy zobacze.Ile jest tych czujników wałka bo na internecie widze ze jest u góry nad pokrywą i gdzieś z tyłu koło skrzyni ?
Autko jak w temacie swieci sie kontrolka awarii silnika - komputer pokazuje błąd czujnika na wale PO335 i bład czujnika połozenia wałka rorządu .Obydwa czujniki wyminione na nowe , bład czujnika wałka rorzadu wyeliminował sie ,ale nadal jest problem z czujnikiem na wale - choć na chwile bład sie wykasował ale po kilku przekreceniach wrócił ponownie...
Tak dokladnie kolego jak piszesz. lecz moje auto dalej zaczyna mnie zadziwiac znow po ostrym rozgrzaniu gasnie brak sił poprostu tylko teraz wyskoczył bład czujnika wałka rorzadu ktory był juz wymieniony dodam a wiec wziołem wsadziłem stary czujnik owy bład nie wyskakuje lecz wlasnie jak piszałem wyzej auto po rozgrzaniu zznow zaczeło gasnac czy to...
Jak masz uwalony ten czujnik to autko niefajnie pali i ma odcinke na 5000obr. I wywala błąd czujnika wałka . Teraz pochwal się który z tych objawów masz.
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
Witam, Zostaje ci do sprawdzenia wiązka oraz komputer.
A te błędy dotyczą obwodu czujnika/czujników wałka/wału czy synchronizacji wałków względem wału korbowego ? . Bo w pierwszym przypadku może być problem z czujnikami lub instalacją do nich a w drugim p z ustawieniem faz rozrządu ..
Po prostu tam gdzie zawory nie wystają poza płaszczyznę glowicy. Praktycznie wszystkim wystają przy pełnym otwarci zawora, nie przypominam sobie silnika bezkolizyjnego w oplu Dlatego pytam konkretnie który żeby sprawdzić i powiedzieć że masz rację że jednak ja się mylę
Błąd przecież był podany, znów pali się check engine to chyba wiadome ze chodzi o ten sam błąd-P0335, bo gdy było by inaczej, napisał bym że jest nowy problem i nowy bład.
Jak by wtryskiwacz był uszkodzony elektrycznie, to by był bład jego obwodu. Masz uszkodzony ECM albo wiazkę. Jak byk masz napisane,a do tego błąd czujnika wałka.
Witam mam problem z micra k12 1,2 Wywalał bład czujnika wałka i nie odpalał, podmienilismy czujnik i nic. Było slychac łancuch autko 112tys wiec wymiana. Kpl łancuch 3 koła 2 slizgi i napinacz. I teraz nie wywala zadnego bledu ale nie odpala, brak iskry.... Przejścia od czujników wałka i wału sprawdzone,od sterowania cewek do kompa rownież, napiecia...
Nie to nie ten silnik. Stralis to Cursor a tu jest tector czyli eurocargo. Czujnik czyta bezpośrednio z koła wałka, jest umieszczony na obudowie rozrządu pod sprężarką.
tam było też to o co ci chodziło tylko dużo węgrzy zablokowali
mam podobny problem, co to było, tyle ze u mnie jest motor 2,2d i pokazuje bład P0340 czujnik wałka zozrzadu, przed tem pokazywało jeszcze czujnik wału który wymieniłem i auto zapaliło i nawet cały dzien jezdziło po czym teraz nie zapala wogole i jest bład wałka
https://youtu.be/LEHEBf693Dg Dodano po 43 Może to go boli
Sprawdź ustawienie rozrządu.
a nie ma tam błędu" czujnik wałka rozrządu niezgodność"???? Na daty patrz chłopie, na daty!
Nie. Auto na biegu jałowym auto normalnie pracuje , po dodaniu gazu w przedziale od 800-3000obr/min słychać że nie pracuje na jakimś cylindrze , powyżej tych obrotów wszystko w porządku , gdy wejdzie na odcinke wywala check i odłacza losowy cylinder , raz 1 kolejny raz 4 innym razem 2. Po skasowaniu błędu pracuje na wszystkie. Kompresja ok , świece...
Tylko że sterownik z x14xe bez problemu ogarnia x16xe. Sprawdź błędy czy czasem nie masz błędu czujnika wałka. W tym silniku lubi ginąc masa na czujnik wałka i przy większych obrotach czujnik wałka głupieje.
Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.
hi https://obrazki.elektroda.pl/6349859100_... https://obrazki.elektroda.pl/9283813800_... https://obrazki.elektroda.pl/4965100100_... https://obrazki.elektroda.pl/5361708900_... camshaft position sensor -czujnik położenia wałka rozrządu hi
Ścięty klin na kole wałka? Rozrząd do weryfikacji
To może wkleję małym drukiem żeby nie zajmować strony. Informacje ogólne Obroty wałka rozrządu. Komponent: (B05) Czujnik obrotów koła zamachowego Kod usterki FMI 2 Błąd danych. Warunki wygenerowania kodu usterki: Krzywe krzywki i koła zamachowego nie pasują do siebie. Możliwa przyczyna: Usterka czujnika. Odwrotna biegunowość przewodów. Reakcja jednostki...
Błąd dokładnie dotyczy niezsynchronizowania czujników wału i wałka rozrządu. Sprawdź czujnik na wale.
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
czytam tez że zawór zmiennych faz rozrządu może mieszac tak ze komputer czyta bład czujnika może by go przeczyścic
Panowie BMW E90 2.0 Benzyna 2006r, pojawił się check, tester pokazał błąd czujnika wałka rozrządu P0367 sektor B. Czy wie ktoś jaki to czujnik czy ten z lewej czy prawej strony? Pozdrawiam
witam mialem ten sam problem. mechanicy caly czas wymieniali ten czujnik ktory byl dobry! a wystarczylo wymienic EGR mozna go tez calkowicie usunac bo to dziadostwo wcale w silniku nie jest potrzebne i tylko zamieszanie robi! ale zaślepili, a co z elektryką? Mam EGR z wtyczką 5-pin u Ciebie podłączyli emulator czy tak bezczelnie zostawili wiszącą wtyczkę?...
kolego to ci zapali bład czujnika lepiej przetnij kabel 15 stki do sterownika napewno czarny cienki :)
Witam zdemontowałem to wszystko i to koło tonowe nie ma żadnego luzu. Jedynie co jest pewne to że rzeczywiście pompa jest zatarta (po rozkręceniu jej na części). i teraz, jak jutro będę zakładał nową pompę ale coś mi się wydaję ze ten błąd nadal będzie występował. Czy na ten moment mógłbym coś jeszcze sprawdzić póki mam jeszcze to wszystko nie skręcone?
Zamiast gdybać sprawdź błędy. Gdy zapala się EPC to masz gdzieś błędy.
DF159 to błąd czujnika wałka rozrządu, wymień i po problemie.
Zwykle ssący to A a wydechowy B....ale można to sprawdzić odpinając czujniki i patrząc na błędy
Koledzy nie pamietam dobrze co to było 1.def, ale moim zdaniem jak autor napisał przy starcie słychać zgrzyt i usterka jest sygnał, więc sugerował bym sprawdzenie koła zmienych faz rozrządu, które często padało . koło to zmienia nawet o 2 ,3 zęby tak więc może wskazywać błąd sygnału.
ma też normalne obroty. Silnik wkręca się na obroty powyżej 4tys obr/min? To jest najprostsza metoda kontroli czujnika.
Schemat na PW zobacz czy taki.
Błąd tyczy się czujnika położenia wałka rozrządu bądź czujnika położenia wału korbowego
Hejka. Nie bardzo znam się na MB i nie kojarzę MSM ale DFI to coś z układem sterującym wtryskiem a P0020 to błąd czujnika wałka rozrządu CMP Ale mogę się mylić. Może to ci pomoże: http://www.motodok.com/Documentation/Fil...
Można sprawdzic czy z któregoś przelewu na wtryskiwaczu nie daje za dużo paliwa, wtedy będzie wtryskiwacz do regeneracji. Do sprawdzenia też jest rozrząd jesli po wymianie czujnika nadal jest błąd z czujnika wałka rozrządu.
Przestawiony rozrząd, ścięty klin na wałku pompy lub rozrządu.
A możesz rozwinąć myśl? Co się działo, i na czym się skończyło? Dodano po 5 + któregoś razu wyskoczył mi bład czujnika położenia wałka rozrządu, tak samo bez wpływu na pracę, i tak samo po usunięciu już się nie pokazał. Rozumiem że ten sam komputer jest odpowiedzialny za to jak i za te błedy o których jest temat?
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Brak MASY (minusa) na czujniku.
Błąd czujnika wałka???
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Zamierzam wymienić czujnik wałka rozrządu na nowy oryginalny. Mam nadzieje że problem zniknie.
Mała, bo na zegary jest jednopinowy, a wiatrak ma swój własny w chłodnicy. Musiałbyś mieć uszkodzone oba. Dodano po 22 Kiedyś miałem przypadek tłumika zatkanego wygłuszeniem z włókna szklanego. Auto 1.8 16v paliło normalnie, ale bardzo szybko się nagrzewało. Do tego przymulone i obroty max to 3500, a jako ciekawostka, błąd czujnika wałka rozrządu.
Najpierw ustaw rozrząd na blokady. Jeśli górne koło będzie poza tolerancją, ECU zgłosi błąd czujnika wałka i wstawi zero w pole 004 bloku synchronizacji, oraz będą problemy z rozruchem. Dodano po 1 Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd? Nie, zrzucasz osłonę, demontujesz gumową zaślepkę, odkręcasz śrubę na klucz 10 i wyciągasz czujnik.
W CRD nie ma takiej opcji, żebyś zapowietrzył układ ponieważ masz pompę elektryczną i wysokociśnieniową chyba że masz wycieki paliwa.
Może trochę późno odgrzewam temat,ale może ktoś skorzysta- ale miałem ten sam problem jak w topicu. Byłem w lokalnym serwisie Hyundaia,zapłaciłem za bzdurne działania;(wymina filtra paliwa -bo zima),sprawdzenie na komp. itd bzdet,po wyjeździe uktnąłem na skrzyżowaniu.W tzw międzyczasie zdobyłem tel do mechanika-elektryka rozumnego z ambicjami. Jego...
Nie podmienialem teraz czasem zalapie ale wywala błędy wypadania cylindrów i błędy camshaft Control inlet/outlet nie mam pojęcia o co chodzi. Jak już odpali to jak trzymam gaz to jest ok ale puszczę i po jakimś czasie gasnie
Nic dodac nic ujać, vectre z ktora walczylem spieprzyl mechanik zmieniajacy rozrzad. Nie dokręcił odpowiednio koła na wale i po jakimś czasie scieło lekko klin. To wystarczy by wyrzucić bład i odciać moc.
Błąd czujnika położenia wałka rozrządu - więc wymieniamy filtr paliwa... No logiczne przecież :lol:
Witam Almera n16 1.5 benzyna polift + podtlenek LPG Zaczęło się od tego, że na desce zapaliła się kontrolka check. Samochód jeździł normalnie przez dłuższy czas, sprawdziłem ten błąd i wyskakuje 0340 czyki czujnik połozenia wału. Po jakimś czasie oprócz samej kontrolki doszedł kolejny problem tzn samochód jakby stracił na mocy na ciepłym silniku, zrobił...
Posiadam opla astrę f -kę GSI 2.0 16V, przy dodaniu gazu samochód straszliwie powoli sie rozkręca, dopiero po osiągnięiu ok 2000 obr. dostaje kopniecie mocy.Z czym to może być związane? gaz zamontowałem 2 lata temu , czy moze to wina gazu??? (ale na PB dzieje sie tak samo) Podłaczyłem sie pod komputer i wyskoczyły mi dwa błedy: tj. P0340 (ponoć to jest...
Pęknięte było koło zębate wałka rozrządu przez to czujnik pokazywał błąd. Temat do zamknięcia
Rozrusznik do naprawy. Obciąża aku i powoduje zakłócenia w elektryce auta. Wszystkie objawy to potwierdzają. Podczas demontażu zwróć uwagę na stan kabli zasilających. Zakładam ze aku sprawny.
Witam Posiadam scenica 1.9 dci Silnik chodził normalnie zaczęły sie problemy z tym ze gasł na wolnych obrotach sprawdziłem na przelewach wszytko ok Wymieniłem zawór regulacji na pompie i czujnik ciśnienia na rampie poprawiło się zostawiłem go na 2-3 godziny sobie godził spokojnie wentylatory sie załączały było ok ,po zgaszeniu samochodu na następny...
Ustawienie rozrządu sprawdzone?
Masz przestawiony rozrzad. Roznica katowa moze byc minimalna ale to wystarczy aby sie zaswiecila kontrolka silnika. Zdejmij to kolo pasowe, zablokuj wszystko i ustaw Pozdrawiam
Witam, czy ktos wie co oznacza ten błąd? kiedys miałem podobny w scenicu i okazało się że był to walnięty czujnik nie wałka rozrządu a wału korbowego. Jaki będzie sposób zdiagnozowania dokładnego element po elemencie? Silnik objawia się podobnie jak w sceniku, tyle tylko że w sceniku w ogóle nie chciał odpalić, a tu po prostu odpala ale po dłuższym...
Ciśnienie na rampie jest?
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
Czy da się zamienić miejscami czujniki z lewej głowicy na prawą? Są takie same? Tak. Dla spokoju zamówiłem nowy czujnik. Wymienię na dniach i dam znać.
wtyczka wejściowa do czujnika wałka rozrządu
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Zamówiłem oringi oe BMW zobaczymy co z tego wyjdzie, szczerze mówiąc nie widzę związku bo ich zadaniem jest zatrzymanie wycieku na zewnątrz ale za kilka złoty warto spróbować. Dam znać jaki będzie efekt.
Problem rozwiązany - wrzucony został oryginalny używany czujnik - zaczęło hulać. Dzięki za pomoc!
błąd masz od czujnika wałka Skąd takie przekonanie, że wałka, nie wału?
Chyba że zaczyna ścinać któryś klin wału lub wałka rozrządu otóż to to miałem na myśli, sprawdź na wale.
Mam dwa błędy które po skasowaniu pojawiają się po 200-300 km 1.Czujnik wałka rozrządu rządu 2 dolotowy 2.Korekcja mieszanki addatywna do tego silnik nieregularnie pracuję na wolnych obrotach i wydaje mi się troszkę więcej pali niż kiedyś Który to jest rząd drugi od strony pasażera czy kierowcy ? bo dolotowy to rozumiem że chodzi o ten górny wałek ?...
Katalizatorem to sie nie przejmuj na razie. Masz błąd czujnika wałka ,wypadanie zapłonu na czwartym garze ,i błąd cewki. Tym sie zajmij.
Wszystkie połączenia na filtrze paliwa muszą być bezwzględnie szczelne. Uszkodzone wtryskiwacze mogą wygenerować błąd czujnika wałka rozrządu jeśli jest duża różnica w dawkowaniu na poszczególnych cylindrach.
Jeżeli podczas pomiaru miernikiem, będziesz mial rezystancję pomiędzy pinem nr.1 a pozostałymi ,w granicach 10 do 15 ohm, to jest to czujnik indukcyjny.
synchronizacja czujnika wałka czujnika wałka rozrządu napiecie czujnika wałka
indeksowanie dysku domofon bticino regulowane źródło prądowe zasilacz
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Termistory w przetwornicy Volt Polska 3000W do grzania wody Opel CD30 AUX Input Options for Philips Radios