1oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min 2oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08 3 oblicz obroty synchroniczne (prędkość minimalna pola magnetycznego) gdy ilość parbiegów p=2 a częstotliwość f=90Hz Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twoich pytań wynika, że potrzebujesz...
Jak nie potrzebuje czujników położenia wału to znaczy że wykorzystuje Back EMF a to znaczy że nie rozwinie pełnej mocy - Właśnie 5 minut temu skończyłem badanie tego układu. https://obrazki.elektroda.pl/3477725200_... https://obrazki.elektroda.pl/9649236000_... Sterownik podłączony wg. schematu: https://obrazki.elektroda.pl/8176881800_...
Jeśli chcesz sprawdzić jaki moment maksymalny osiągnie silnik to zrób z silnika windę i sprawdź jaki ciężar podniesie. Opis działania bez trudu znajdziesz w internecie lub na elektrodzie. Szukaj pod hasłem badanie momentu silnika.
To, że na początku wskazuje moment na 0 może oznaczać, że jest to wartość uśredniana a nie chwilowa. Sterowanie raczej wektorowe bo moment jest stały. Badanie momentu to oparłbym o czujnik momentu a nie obliczenia falownika.
No nie pamietam co bylo tamnapisane ale chyba zerczywiscie chodzilo o hamowanie!! i pamietam ze prwadzacy kazal dokonywac pomiary przy roznych mometach i wtedy wlasnie gdy nie moglismy ustawic dobrego momentu to regulowalismy pradem stalym zeby miec okragle wartosci moment, ale teraz chcialbym wiedziec jka to dziala i o co doladne chodzi bo jutro mam...
Czyli rozpinam wszystkie sześć końcówek i końce danego uzwojenia podłączam do kabli ze zwykłego prostownika do ładowania akumulatorów - i to samo z każdym uzwojeniem, czyli trzy prostowniki. Dobrze to zrozumiałem ? Połącz uzwojenia w szereg (otwarty trójkąt) i traktuj je prądem 0.1 In. Nie trzeba podgrzewać do 100 stopni żeby odparować wodę. Badanie...
Jest to artykuł "Auto Świat" Co zrobić, aby samochód był oszczędniejszy? Zdjąć nogę z gazu! To niezawodny sposób, ale niestety mało spektakularny. Nie każdy chce przecież jeździć powoli i na niskich obrotach, jak przysłowiowy taksówkarz. Od kilku lat popularnością cieszą się tzw. magnetyzery: urządzenia małe, łatwe w montażu, mające w założeniu oszczędzać...
1. Silnik jednofazowy + falownik to nieporozumienie w jakimkolwiek zastosowaniu. Jeśli masz już taki silnik to możesz go wykorzystać. Zainstalowałbym jednak jakieś koło zamachowe, które zapewni zgromadzenie energii, która będą pochłaniały hamulce. W teorii możliwe, ale żeby rozpędzić koło zamachowe i nadać mu taką energię jaką rozpraszają hamulce w...
BANANvanDYK - "zabawkę stroboskopową" zrobiłem sobie sam na podstawie tego opisu . Oczywiście można nie mieć zaufania do takiego przyrządu i sam podchodzę do niego z dystansem. Cały sekret jego poprawnej pracy polega na tym, że nie należy anteny owijać wokół kabla WN, lecz tylko zbliżyć go do niego. Wtedy LED "wyświetla" najmocniejszy sygnał z iskry...
Witam. W każdym polskim domu jest siłomierz, a nawet dwa. Siłomierz jest tak popularny jak solniczka. Ciekawy jestem jakbyś zmierzył moment siłomierzem, opisz ten pomiar i pomóż Koledze. Pozdrawiam Pasowało by zbudwoać naprostszy pojazd przu użyciu tegoż silniczka jako napędu na koła. Jak sama nazwa wskazuje jest to siła (N) na 1 metr długości, czyli...
Witam bardziej doświadczonych kolegów, Chciałbym poruszyć jedną kwestię która nie daje mi obecnie spokoju. Wykonuję właśnie badania (typowe pomiary charakterystyk ) silnika indukcyjnego. Co prawda wykonałem je w dwóch wariantach, przy oryginalnym fabrycznym wirniku, oraz mocno zmodyfikowanym, jednak nie różnice pomiędzy nimi stanowią moją obawę. W toku...
czuly i na bardzo male momenty <1Nm. Musz zrobic stanowisko do pomiaru momentu silnika krokowego. poprosze linki do firm w ktorych mozna zamowic taki momentomiwerz. pozdrawiam
Witam. Mam taki problem, potrzebuję dokonać pomiaru momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik indukcyjny w czasie rozruchu (bez obciążenia). Sprawa wygląda następująco: mam silnik indukcyjny sprzęgnięty poprzez momentomierz tensometryczny z prądnicą prądu stałego. No i tutaj pojawia się problem, gdyż momentomierz ten mierzy moment skręcający wał...
Witam. Potrzebuję podpowiedzi na temat wyprodukowania maszyny mierzącej moc/moment silnika spalinowego, mianowicie romet z polskim silnikiem 023. Nie chodzi mi o konkretne wyniki, tylko o względne wskazania. Chodzi o sprawdzenie wpływu zmiany kanałów/przelotów/gaźników/stopnia spręzania na moc/moment na danych obrotach. Myślałem wstępnie nad jakąś zwyczajną...
Witam Czytalem gdzie na internecie ze za pomocą interfejsu Vag można mierzyc moment obrotowy silnika a na podstawie tego byla jeszcze wyliczana moc ? Czy można dignozować auta podczas jazdy mam na mysli wykrycie zepsutego przeplywomierza
Witam! Z GÓRY PRZEPRASZAM WSZYSTKICH, KTÓRYM WZRASTA CIŚNIENIE KIEDY WIDZĄ, ŻE TEMAT NIE JEST ZWIAZANY Z DZIAŁEM! MÓJ POST Z DZIAŁU DOTYCZĄCEGO NAPRAW SAMOCHODÓW ZOSTAŁ USUNIĘTY ZARAZ PO UMIESZCZENIU(BĄDŹ CO BĄDŹ TEMAT DOTYCZĄCY ALTERNATORA MOIM ZDANIEM TAM POWINIEN SIE ZNAJDOWAĆ)MAM NADZIEJĘ ZE TU MOZE ON SIĘ ZNAJDOWAĆ SKORO DZIAŁ NAZYWA SIĘ INNE....
Dzień dobry, Sprawa dotyczy Maszyn elektrycznych, a konkretnie identyfikacji uzwojeń silnika klatkowego metodą prądu stałego. Pytanie jest następujące: dlaczego przy poprawnym podłączeniu (początki i końce uzwojeń) w metodzie prądu stałego, również występuje niewielki, ale wyczuwalny moment hamujący, a nie zerowy? Teoria w instrukcji do laboratorium...
o ile te badanie było robione w momencie gdy silnik nie chce zapalić to czujnik dobry ( a chodzi o to by zmierzyć go w momencie gdy nie pali-jeżeli nie ma sygnału z tego czujnika nie będzie iskry i pompa też nie będzie pracować)
Skoro ten moment jest taki nieszkodliwy i skosy sa niepotrzebne to dlaczego w wirnikach klatkowych zwory są umieszczone ze skosem? MOże mi to ktoś wytłumaczy - czy chodzi o start silnika? Chyba nie mamy w końcu wirujące pole magnetyczne. Dlaczego w silnikach prądu stałego stosuje się również skos na wirniku? Czy tu też chodzi tylko o start? Czy w przypadku...
NO wlasnie chodzi mi o te obroty silnika. Zasilajac go odpowiednim napieciem moge uzyskac interesujacy mnie moment obrotowy. Caly uklad ma sluzyc w laboratorium do badan charkterystyk prędkościowych, predkosci obrotowej i moentu.
Idealnym rozwiązaniem byłoby badanie siły nacisku, i sprawdzanie, czy robot pewnie stoi na danej nodze. Zwykły włącznik może się dwojako zachować: poda sygnał za wcześnie, gdy noga jeszcze nie stanowi solidnego oparcia, ale siła jest wystarczająca dla włącznika, lub też siła nacisku będzie za mała i noga będzie opuszczana dotąd, aż inne kończyny oderwą...
To jest badanie które dotyczy momentów zaczepowych w silnikach z magnesami trwałymi, a My chcemy wyeliminować ZASKOKI w Prądnicach z magnesami trwałymi - to są dwa różne ZJAWISKA i lepiej nie mieszać. Jakie te skrzydło Krzywe - nie będzie chciało się kręcić.
Jeśli to nie problem, najlepiej zabrać ze sobą na oględziny kogoś zaufanego, kto ma pojęcie o konkretnych usterkach w poszczególnych typach samochodów. Bez takiej wiedzy nie da się przeprowadzić fachowych oględzin. Z rzeczy absolutnie podstawowych warto zwrócić uwagę na: - ogólne oględziny stanu samochodu pod maską, sprawdzając czystość oraz ewentualne...
No to jeszcze raz, tym razem cytat ze 'Swiata Motocykli', od Eksperta - Tomasza Salka, ktory ponad 40 lat badal i rasowal silniki motocyklowe najrozniejszych typow / konstrukcji. I skoro nawet On nie jest dla niektorych autorytetem, to juz 'nic sie nie poradzi'... LO paliw benzynowych - zostala wypraktykowana przez ok. 100 lat, a przeze mnie i Znajomych...
2. Dodatkowo zastanawiam się nad mocą samochodów. Przykładowo jeżeli wg producenta wynosi ona 100 KM co to tak właściwie oznacza? Czy jest to moc całkowita czyli tyle zostanie zamienionej energii w proporcjach 40% kinetyczna 60% cieplna. Czy może oznacza to że te 100 KM tylko energia kinetyczna a pozostałe 60% czyli 150 KM to energia cieplna. Na koniach...
Było to tak: silnik większej mocy, jednofazowy 70VA, ok. 3500 min-1 w warunkach nominalnego obciążenia był badany przy obciążaniu nie silnikiem prądu stałego, lecz hamulcem elektromagnetycznym z regulacją prądu i w ten sposób zmieniał się moment obciążenia. Na logikę powinno się to powtórzyć dla silnika prądu stałego, lecz tylko w stanach ustalonych....
Kod literowy silnika zawarty jest w nr VIN np 9HY lub 9HZ - to tak na przyszłość aby pokazać że jest kilka modeli silnika o tej samej mocy i podawanie samej mocy zbytnio nic nie daje. Co do czujnika ciśnienia to ta informacja może być w kalkulatorze silnika bo do niego podłączony jest ten czujnik a to kalkulator silnika steruje wentylatorem a nie sterownik...
Autorze tematu to wszystko nie tak. Zamiast doktoryzować się z układu, który nie ma szans prawidłowo zadziałać, podaj nam wymagania tego silnika, a my pomożemy dobrać właściwe elementy. To co potrzebujemy to typ i oznaczenie silnika, a jeżeli nie posiadasz takich informacji to przynajmniej napisz skąd wziąłeś ten silnik i jakie ma wymiary. Jeżeli znasz...
W przypadku dobrej klatki amperomierze nie wahały, masz autotrafo więc możesz spróbować,a ja dowiem się przy okazji czy sprawdzi się w jednofazowym Wykonałem taką próbę, wiem, mogłem napisać w pierwszym poście ;) . Wygląda to tak ,że pobierany prąd waha się pomiędzy ok 2A do 7A w zależności jak ustawiony jest wirnik. Mierzony pobór prądu wynosi ok.2A...
Czyli tak na prawdę silnik od strony momentu obciążenia jest zasilany z sieci sztywnej przez przetwornicę? Rozumiem, że w przypadku zatrzymania silnika badanego ta przetwornica utrzymuje napięcie zerowe a wraz ze zwiększaniem prędkości to napięcie rośnie żeby utrzymać stały moment czy też jakoś inaczej? Chciałbym jakoś sobie wyobrazić sterowanie hamowaniem....
Witam! Myślę nad rozwiązaniem konstrukcyjnym stanowiska do badania silników. Chcę badać niewielkie silniki spalinowe tłokowe (wręcz silniczki:) Ich moc to ok 1 kW. Chcę zrobić hamownie z alternatora 90 A, i tu pojawia się moje pytanie. Alternator wraz ze zwiększeniem obrotów zwiększa swoje natężenie. Mnożąc natęrzenie przez napięcie otrzymamy moc. Teraz...
Moc elektryczna musi być zbliżona do mocy mechanicznej powiększonej o straty, kiedy ESC dostaje sygnał sterujący na max. podaje pełne napięcie na uzwojenia, jeśli to początek rozpędzania modelu prędkość obrotowa silnika jeszcze jest niska BEMF również, płynie duży prąd ograniczony głównie rezystancją w obwodzie, w tym rezystancją wewnętrzną akumulatora,...
Wszystko zależy od mocy... podajesz moc pompy na postawie tego można wyliczyć momenty i siły w konstrukcji przy danych obrotach maksymalnych , średnicach "wiertła" (świdra). Zawsze warto przewymiarować konstrukcję (dać zapas na wypadek nieprzewidzianego). Jeśli kolega sobie projektuje z czapy ( 5 czy 10mm) to średnio to widzę taka konstrukcje... Bo...
Przepraszam za moją dłuższą nieobecność, ale wyjechałem do pracy za granicę i nie bardzo miałem czas i możliwość na internet.. Badany silnik miałby moc do 0,25 kW. (silnik prądu stałego obcowzbudny, albo trójfazowy silnik indukcyjny, mam na to wolną ręke) Chyba najlepiej było by zrobić to na prądnicy tachometrycznej (tak jak kolega podpowiedział). W...
Silniki krokowe to doskonały sposób napędu zapewniający duży moment obrotowy i wysoką dokładność pozycjonowania. Dzięki dużej wydajności rozpoczynającej się już przy kilku początkowych krokach, wysokiemu momentowi zatrzymania oraz dużej rozdzielczości kroków, silniki krokowe są precyzyjną i zwartą formą bezpośredniego napędu. Ich bezszczotkowa konstrukcja...
Prąd. Sprawdziłem na roletach. Moje założenia teoretyczne prądu okazały się właściwe. Tak jak pisałem wcześniej: przy opuszczaniu rolet 200-400 mA przy podnoszeniu rolet 300-500 mA Tak więc 600 mA uznaję za graniczne. Rozwiązanie z tranzystorem. Rozumiem, że założeniem jest przyłączenie do rezystora pomiarowego bazy tranzystora - w momencie wzrostu...
Witam troszeczkę poprawię kolegę w silniku BLDC moment faktycznie zależy od prądu ale prędkość zależy od częstotliwości kluczowania kluczami czyli od częstotliwości (gdy zasilisz 1 uzwojenie prądem stałym to będziesz miał moment trzymający i prędkość równą zero zgadza się ) do komutacji wystarczy czujnik halla (tak jest w przemysłowych napędach albo...
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
To już kandydat na żółte blachy, o ile wszystko w oryginale :) Niech ręka boska broni! Koszta Opinia rzeczoznawcy 500-1000 zł Biała karta 400 - 800 zł Badanie techniczne 183 zł za jednoślad, 305 zł za samochód osobowy. Aby zabytkowy samochód mógł zostać zezłomowany, musi zostać usunięty z rejestru zabytków. Przyznania takiego statusu nie można jednak...
Naturalnie. Chalkilis nie przeprowadził dokładnych badan pod rożnym katem, np. podlanczajac prądnice bo pisze ze go na to nie stać. Szkoda. Dlatego tez chciałbym zobaczyć wyliczenia użytkowników elektrody którzy zazwyczaj Maja dużo do powiedzenia na wiele tematów i sypia liczbami z rękawów na lewo i prawo , co Maja do powiedzenia w tej kwestii, aby...
czołem, mam problem z ładowaniem w Toyocie Yaris. Po włączeniu silnika ładowanie przez moment jest , potem spada do wartości napięcia na akumulatorze. Wymontowałem alternator i sprawdzam diody metoda : podłączając do plusa na zewnątrz akumulatora - miernika i do obudowy +. Wtedy miernik pokazuje w trybie badania diody około wartość 550. Załączam zdjęcie....
Mam skodę fabię 1,4 mpi i na zimnym silniku odpala od tyku a na ciepłym nie zawsze. przypuszczam że to wina czujnika temperatur (mam prawie pewność). gdy silnik się zagrzeje i go gaszę a po ponownym przekręceniu kluczyka wskazówka temp. się nie podniesie za chiny nie mogę go odpalić i tak 10 -15 razy przekręcam ten kluczyk do moment podniesienia się...
Dziekuje za odpowiedzi. Uklad podlaczen jest zgodny ze zdjeciami nr 2 i 4 z mojego pierwszego postu, i z tym co przedstawil kolega madamsz1 w swoim pierwszym poscie. Napiecie miedzyfazowe to 400V. Sterownik zostal odpiety z podskrzynki (zostala zdemontowana), gdzie wszystkie trzy fazy byly podpiete + PE ale bez N. Po odpieciu przewody zostaly podpiete...
Witam. Gdy zmieniałem paski, świece oleje itd. u jednego dniagnosty przetestowałem go na analizatorze. Wypadł prawidłowo!? Nie wykonywałem badania silnika podczas obciązenia - jazdy po miescie i na trasie. Badanie zostało przeprowadzone w garazu. Na przyrządach wszystko było O.K? To dymienie na biało pojawia się raz na jakies 20 odpalen silnika. Zauważyłem...
Witam .Mam niejakie doswiadczenia z olejem 2t do 1,5 dci .Miałem megi II z 2003r z silnikiem 86KM i nieswiadom wad tej cudnej konstrukcji delphi ze zdziwiem stwierdziłem pewnego dnia ze odpala po 3 wcisnieciu start .Stan licznika 135tkm Po zrobieniu wtrysków w zakładzie (zapewne tylko zaworki) wysiadły apiac po 3 tygodniach. Znajomy mnie oswiecił że...
Startujący samolot wytwarza za sobą ogromny ciąg. Jest on w stanie przewracać samochody, tłuc szyby itd. Ta ogromna niszczycielska siła w przypadku TU jest dość "zogniskowana", bo wszystkie silniki są blisko siebie. Te 105 kN ciągu, to jest tylko wartość teoretyczna osiągana na hamowni gdy każdy silnik jest badany oddzielnie. Jeżeli samolot się porusza...
Proponuję takie pozycje: - „Wagony kolejowe: konstrukcja i badania” Gąsowski - „Projektowanie mechanizmów napędowych pojazdów szynowych” Madej - „Konstrukcje oraz modele wózków i układów zawieszeń wagonów i lokomotyw przeznaczonych do jazdy z dużymi prędkościami” Gąsowski - „Wytrzymałość i stateczność...
Witam, caly 'problem z przyspieszeniem zaplonu / obciazeniem lozysk walu silnika' - bierze sie z niezrozumienia procesow spalania w silniku, bo to 'obciazenie lozysk walu korbowego' - dotyczny tylko sytuacji, kiedy : silnik jest fabrycznie skonstruowany na benzyne np. '94 Oktan' i ma stopien sprezania '9,5 : 1', a uzytkownik takiego motocykla - przyspiesza...
Witam. Ostatnimi czasy ten sam błąd błąd zaczął się pojawiać częściej. Po kasowaniu problem znika na 2- 3 dni. Natomiast sprawdzałem sobie znów spalanie i jest w porządku. Mocy również nie traci. Zapomniałem napisać jeszcze o 2 istotnych rzeczach. Sprawa pierwsza- został mi niedawno- (do pół roku temu) zabrany dowód rejestracyjny za niespełnienie norm...
Miałem wrażenie, że wysłałem stanowisko na dzisiaj,ale nie widać więc pośpiech daje wyniki. A zatem też tak uważam nominalnie i z początku wydawało się to łatwe do ogarnięcia. Zmieniłem pogląd po godzinie prób. Iskra jest z pewnością i nawet uważałbym za całkiem dobrą oraz w prawie dobrym miejscu (po upewnieniu się nieco przyśpieszymy). Moment zapłonu...
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? DPF łatwo wykluczyć - odłącza się za kolektorem rurę do DPF i ma chodzić. Nie chodził. MAF nie wiem jak sprawdzić, dla mnie za krótko auto pracuje. Były też próby palenia plakiem, prosto w dolot, aby wykluczyć brak podawanego paliwa albo jego sposób. Wymontowane...
Ogólnie rzecz biorąc mam cały zestaw potrzebny do zakręcenia silnikiem, tj część sterująca czyli atmega 128 + układ na bramkach 74HC, którego zadaniem jest generowanie czasów martwych oraz generowanie 6 sygnałów PWM oraz sam mostek czyli 6 tranzystorów + drivery HCPL - 3120 Algorytm, który opisałem w pierwszym poście owszem kręci silnikiem, ale wydaje...
Cześć pomysł z przesłoną na kołach zębatych jeszcze nie testowany. Jestem na etapie konstrkcji elektroniki [opracowywuje schemat]. Ale moze po kolei. Jako silnka do przesłony zamiezam uzyć silnika krokowego o skoku 7,5 stopnia, co daje 96 taktów generatora na jeden pełny obrót wirnika (bo w układzi sterowanie półkrokwe). Obie zembatk powinny mieć taką...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem dość szczęśliwym właścicielem Volkswagena Polo rok 1996, silnik AEV 1.0 45 KM. Ostatnio robiłem badanie VAGiem. Program, którego użyłem (VW Tool) wykazał Error 515 - no signal camshaft sensor. Po uruchomieniu silnika, VAG już nie wykrywał tego błędu, ale po ponownym zgaszeniu ten sam błąd pojawił się znowu....
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
Witam, Zwracam się z pytaniem do kolegów po fachu. Pracuje nad pewnym autem już dwa dni i nie mogę wykluczyć usterki. Samochód przerywa pracę silnika na wolnych obrotach i szarpie podczas jazdy. Momentami łapie moc i wyrywa z siedzenia by za chwilę znów się przydławić. Ciśnienie sprężania po 15 na każdym cylindrze, Ciśnienie paliwa powyżej 3 at. Świece...
Jestem posiadaczem T25 z silnikiem 2AZ-FSE, R4 2,4 l (2362 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni, skrzynia automatyczna. Przebieg auta 146.000 km. Olej wymieniany co roku, jazda raczej na niskich obrotach z powodu A/T. Od 9 lat silnik zalewałem mineralnym olejem Mobil. W zeszłym roku zastosowałem półsyntetyk Motul Synergii 6100+ i silnik zaczął zjadać...
badanie momentu badanie silnika zwiększenie momentu silnika
podłączyć odczepów spawarka wtryskiwacze benzyna astra pralka łożysko wymienny
detektor przewodów panel dotykowy ekspresu bosch
Dodatkowy zwrot ulgi na dzieci w 2025 roku Thunderbird – brak opcji "Adresat poczty" w menu Wyślij do Windows 11/10