Jeśli chcesz sprawdzić jaki moment maksymalny osiągnie silnik to zrób z silnika windę i sprawdź jaki ciężar podniesie. Opis działania bez trudu znajdziesz w internecie lub na elektrodzie. Szukaj pod hasłem badanie momentu silnika.
Ramieniem można zmierzyć moment rozruchowy. Najlepszym rozwiązaniem jest sprzężeniem z prądnicą. W roli prądnicy można dobrać jakiś niewielki silnik DC zbliżony do mocy badanego silnika.
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaki jest moment obrotowy silnika o tabliczce znamionowej zamieszczonej w załączniku. Nie posiadam hamowni, ani przekładni ślimakowej do badania momentu obrotowego.
To, że na początku wskazuje moment na 0 może oznaczać, że jest to wartość uśredniana a nie chwilowa. Sterowanie raczej wektorowe bo moment jest stały. Badanie momentu to oparłbym o czujnik momentu a nie obliczenia falownika.
Witam. Zrobiłem sobie urządzonko do badania alternatorów i jako napęd używam właśnie silnika 0,37 kW zasilanego falownikiem. Zawsze próby odbywają się na max f, to znaczy 150 Hz (około 4500 obr/min). Rozpędziłbym jeszcze dalej ale to max falownika. Panowie taki temat był już poruszany na forum i pisanie że łożyska nie wytrzymają 10000 obr/min to brednia....
Koncepcja z ramieniem ma na celu pomiar momentu obrotowego. Podłoże drugiego silnika(prądnicy) będzie na podstawie, która umożliwi wychylanie się na boki. Dzięki czemu uzyskam jakas wartość siły, która zmierzę czujnikiem siły bądź po prostu dam jakieś ciężarki na końcu ramienia. Jak będę miał sile, to długość ramienia znam i wtedy będę mógł wyznaczyć...
Inna ale sprowadza się do tego samego. koniecznie trzeba wiedzieć jak część momentu jest przekazywana do układu pomiarowego. Jeśli to będzie alternator to ważne będzie jakie podpięte jest pod niego obciążenie - bo od tego bedzie zależał opór jaki bedzie stawiał silnikowi. Pzdr. Dodano po 10 Tak moment to siła razy ramię. I tak by było najlepiej ten...
>jandrzej36 , zbudowałeś ten silnik ? Pochłonęła mnie proza życia. Projekt o którym pisałem na razie zawiesiłem ponieważ wykosztowałem się na magnesy a i tak źle są zrobione. Namagnesowali tak jak im było wygodniej a nie tak żeby było zgodnie z zamówieniem.Obecnie w ramach relaksu badam zależności momentu obrotowego w zależności od obciążenia prądnicy.Bawię...
Potrzebny będzie wzmacniacz momentu, czyli zwolnica, czyli przekładnia zębata jednostopniowa. Od strony elektrycznej należałoby badać prędkość obrotową silnika i regulować prędkość, a nie moc dostarczaną do silnika. Czyli zadaje kolega 10 obr/min, kosiarka wjeżdża pod górę, obroty silnika spadają, więc sterownik zwiększa wypełnienie by utrzymać obroty.
Idealnym rozwiązaniem byłoby badanie siły nacisku, i sprawdzanie, czy robot pewnie stoi na danej nodze. Zwykły włącznik może się dwojako zachować: poda sygnał za wcześnie, gdy noga jeszcze nie stanowi solidnego oparcia, ale siła jest wystarczająca dla włącznika, lub też siła nacisku będzie za mała i noga będzie opuszczana dotąd, aż inne kończyny oderwą...
No nie pamietam co bylo tamnapisane ale chyba zerczywiscie chodzilo o hamowanie!! i pamietam ze prwadzacy kazal dokonywac pomiary przy roznych mometach i wtedy wlasnie gdy nie moglismy ustawic dobrego momentu to regulowalismy pradem stalym zeby miec okragle wartosci moment, ale teraz chcialbym wiedziec jka to dziala i o co doladne chodzi bo jutro mam...
a moge cie prosic o schemat rozrzadu silnika DFB audi 2.0 tdi 2019 silnik DFB wstępna ocena dostępnych informacji Pytasz o schemat paska rozrządu dla silnika Audi 2.0 TDI 2019 z kodem DFB. Prośby o konkretne schematy zazwyczaj obejmują pozycje napinacza, prowadzenie paska, znaki wyrównania (jeśli występują) i użycie specjalnych narzędzi blokujących....
Sprawność silnika zależy od warunków pracy - napięcia zasilania, obciążenia... badając silnik można co najwyżej określić sprawność maksymalną, jaka jest w optymalnych warunkach pracy silnika. 9550 to najwyraźniej wartość zaokrąglona, kalkulatorem (GNU bc) można policzyć np. 1000 cyfr (30000/pi), początek jest 9549,29658551372.
Też o tym myślałem. Wybierałem się juz dwa razy, tylko ,że wtedy akurat silnik chodził bez zarzutów i nie "wariował". Nie wiem, czy czekać z badaniem do momentu aż występują te niepokojące objawy wysokich obrotów, czy zbadać go komputerem obojętnie kiedy ??
Z rolkami to raczej się bada hamulce. Pomiar mocy na hamowni polega na pomiarze momentu na wale silnika sztywno połączonego z układem hamującym czyli dającym regulowane obciążenie silnika. Z momentu i prędkości obrotowej wylicza się moc. Natomiast jako hamulec używa się prądnicy prądu stałego o mocy większej od mocy silnika z obciążeniam falownikowym...
ok moze cos zle zalapalem ale to byly tylko porownania - zaznaczylem ze na chlopski rozum :) oczywiscie ze to nie ma znaczenia jaki rodzaj silnika najwazniejsza jest wielkosc momentu obrotowego jaki sprzeglo jest w stanie przeniesc.
Tyłka szkłem nie podetrzesz, Wilus14, bez pieniędzy stołu do badania silników nie będzie. Jeżeli nie stać Cię na falownik to tym bardziej nie będzie cię stać na resztę oprzyrządowania tego stołu. Jaki np. zamierzasz zastosować czujnik momentu obrotowego?
Czyli tak na prawdę silnik od strony momentu obciążenia jest zasilany z sieci sztywnej przez przetwornicę? Rozumiem, że w przypadku zatrzymania silnika badanego ta przetwornica utrzymuje napięcie zerowe a wraz ze zwiększaniem prędkości to napięcie rośnie żeby utrzymać stały moment czy też jakoś inaczej? Chciałbym jakoś sobie wyobrazić sterowanie hamowaniem....
Pytanie techniczne - jak realizowane jest spowalnianie silników, bo: o ile płynne przyspieszenie nie stanowi problemu można to zrobić na pwm nawet w pętli bez badania obrotów (kiedy silnik będzie już miał wystarczającą moc do pokonania oporu bramy ta po prostu ruszy) to przy zwalnianiu musi być zachowana jakaś moc rezerwowa do momentu całkowitego otwarcia...
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o wartości momentów dokręcania: - Śrub koła zamachowego. - Śrub docisku sprzęgła. Dla silnika X16SZR w Oplu Astra G . Identyfikacja brakujących informacji: - Dokładny rocznik pojazdu. - Informacje...
Dziękuję kemot55 - właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem - generalnie spodziewam się sporego stosunku Lq/Ld! (chcę wykorzystać składową reluktancyjną momentu). Wymyśliłem sobie algorytm sterowania prądem i w związku z badaniami symulacyjnymi poszukuję takich napędów, gdzie silnik pracuje w stanie głębokiego nasycenia obwodu magnetycznego. Dla mnie jest...
Czyli rozpinam wszystkie sześć końcówek i końce danego uzwojenia podłączam do kabli ze zwykłego prostownika do ładowania akumulatorów - i to samo z każdym uzwojeniem, czyli trzy prostowniki. Dobrze to zrozumiałem ? Połącz uzwojenia w szereg (otwarty trójkąt) i traktuj je prądem 0.1 In. Nie trzeba podgrzewać do 100 stopni żeby odparować wodę. Badanie...
Witam bardziej doświadczonych kolegów, Chciałbym poruszyć jedną kwestię która nie daje mi obecnie spokoju. Wykonuję właśnie badania (typowe pomiary charakterystyk ) silnika indukcyjnego. Co prawda wykonałem je w dwóch wariantach, przy oryginalnym fabrycznym wirniku, oraz mocno zmodyfikowanym, jednak nie różnice pomiędzy nimi stanowią moją obawę. W toku...
Witam, Przypadkowo zaglądnąłem na ten temat i chciałbym podzielić się moją wiedzą w tym temacie. Studiuje na politechnice krakowskiej, jednym z instytutów jest instytut silników spalinowych. A teraz odnośnie tematu: "pewna" firma zleciła naszej uczelni wykonanie badań eksploatacji silników po zastosowaniu magnetyzerów. Co się okazało: po kilkuset godzinach...
Można próbować zwiększyć prąd silnika, ale zapewne problem związany jest ze złym czasem komutacji. Czyli w niewłaściwych momentach (rotor nie osiągnął jeszcze, lub jest już za punktem komutacji). Zapewne tak. Niestety nie posiadam czujników halla aby badać położenie wirnika, mam same tranzystory
Ale dostarczony do alternatora 1 kW nie daje 1 kW na wyjściu z alternatora !! Pomiaru momentu mozesz użyć przeciez do obliczenia mocy i zbudowania wykresu (tabeli ) podającej zależność prąd alternatora -> moc badanego silnika. Obawiam się tylko, że alternator rozsypie się przy obrotach jakie dają silniczki o których pewnie myślisz, trzeba chyba dać...
Witam, Od kilku dni bawię się w projekt sterownika silnika HDD z dysku twardego przy wykorzystaniu procesora AVR. Jest to silnik BLDC z 3 zaciskami na końcówkach uzwojeń i jednym zaciskiem w środku gwiazdy. Przeglądałem dokumentację i noty aplikacyjne których w necie jest bardzo dużo. Niestety badania praktyczne z oscyloskopem wogóle nie pokrywają mi...
Mam w aucie (MB w210 e290 TD) dogrzewacz WEBASTO THERMO TOP Z i jak to zwylke bywa, nie działa poprownie. Ale o co chodzi: zrobiłem wszytsko, co mogłem (diagnoza za pomocą komputera - WTT, sprawddzenie kabli - przewodzą, sygnał sterujacy także jest (ok 12,3V; sterowanie z zegarów bez czujników przy chłodnicy i silniku). Po wszystkich badaniach doszedłem...
Silnik przy małej częstotliwości nie ma pełnej mocy - z resztą chyba na tym polega idea falownika, że zmniejszają się obroty, zachowuje moment a wobec tego moc spada proporcjonalnie do prędkości. I dlatego się mylisz, Vektor steruje "momentem siły" a U/F ma tylko opcje podbicia momentu. zachowuje moment a wobec tego moc spada proporcjonalnie do prędkości...
Oczywistym jest że prądnica obciążona odbiorem prądu będzie hamowała napędzające je młyńskie koło. Siła ta będzie zależna od ilości odbieranego prądu. Na początek skupiłbym się na odtworzeniu napędu i "zhamowaniu" koła, podobnie jak sprawdza się moc samochodów sportowych. Nie mam pojęcia czy istnieją jakieś mobilne hamownie ale pewnie da się coś takiego...
dziękuje za odpowiedź. Zauważyłem że po odłączeniu silnika problem znika - a konkretnie 6 przyłącza oznaczonego na schemacie jako MOT6. okazuje sie ze na przewodzie tym występuje napięcie zawsze (od momentu) wciśnięcia głównego przycisku zasilania pralki. Badając miernikiem zauważyłem że występuje napięcie na obudowie silnika gdy przewód 6 jest podłączony...
Jak nie potrzebuje czujników położenia wału to znaczy że wykorzystuje Back EMF a to znaczy że nie rozwinie pełnej mocy - Właśnie 5 minut temu skończyłem badanie tego układu. https://obrazki.elektroda.pl/3477725200_... https://obrazki.elektroda.pl/9649236000_... Sterownik podłączony wg. schematu: https://obrazki.elektroda.pl/8176881800_...
Uzwojenia prawdopodobnie są dobre. Sprawdź lepiej dobrze ten agregat. Jest jeszcze ta możliwość że oderwał się pierścień łączący pręty uzwojenia klatkowego na wirniku i kilka nie ma styku. Możesz to stwierdzić dokładnie oglądając miejsce styku rdzenia z pierścieniem z alu albo lepiej badając wirnik przy pomocy elektromagnesu i kawałka blaszki. Usterka...
(-) może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR. Dobrze, że o tym mówisz, bo zaraz kazano by Ci nie tylko głowicę zdejmować, ale pół silnika rozbierać... W rzeczywistości może tak być, jak mówisz, że do EGR przecieka ciecz chłodząca z chłodnicy spalin. Przykładowy widok takiej chłodnicy na silniku 2,0 HDI DW10BTED wskazuje czerwona strzałka...
W zasadzie do regulacji silników asynchronicznych nie powinno się używać regulatora fazowego na triaku, zmniejszenie obrotów wynika wtedy ze spadku momentu obrotowego silnika i obroty są bardzo zależne od obciążenia. Do redukcji zakłóceń proponowałbym dławiki w szereg z triakiem, o wartości ok. 300uH i odpowiednim prądzie pracy.
Do _jta_ Pytałeś się wcześniej czy widziałem pracę silnika magnetycznego. Dzisiaj mogę powiedzieć, że widziałem silnik z Lublina na pokazie w Warszawie. Silnik pracuje, ale to nie jest do końca silnik magnetyczny. Według mnie jest to układ o bardzo dużym przełożeniu napędzany malutkim silniczkiem elektrycznym sprzężonym z przekładnią za pomocą sprzęgła...
Witam Pacjent to Skoda Octavia 2, 2005r 1.6 FSI. Auto dotarło do mnie z przeskoczonym łańcuchem rozrządu. Po wymianie wszystkich zaworów i poskładaniu silnika samochód pracował dobrze przez 15min. Po badaniu wyszło że ciśnienie sprężania na pierwszym cylindrze wynosi tylko 3 Bar. Po kolejnych badaniach udało mi się ustalić że na pierwszym cylindrze...
o ile te badanie było robione w momencie gdy silnik nie chce zapalić to czujnik dobry ( a chodzi o to by zmierzyć go w momencie gdy nie pali-jeżeli nie ma sygnału z tego czujnika nie będzie iskry i pompa też nie będzie pracować)
Tak ma być to coś co zobrazuje istote sterowania silnikiem krokowym - ze do pewnego momentu przy danym obciążaniu zwiększanie przynosi rezultaty oczekiwane - przy zbyt dużej zaczyna gubić. Podsunąłeś mi dobry pomysł by badać go jeszcze dla róznego napięcia przykładowo zacząć od 5 V i zwiękrzać do 17 z krokiem 3 V Impulsy będą zliczane przez aplikacje...
1oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min 2oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08 3 oblicz obroty synchroniczne (prędkość minimalna pola magnetycznego) gdy ilość parbiegów p=2 a częstotliwość f=90Hz Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twoich pytań wynika, że potrzebujesz...
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/... Jak chcesz badać proces aerodynamiczny (wpływ kształtu i ilości łopat na moc turbiny) nie biorąc pod uwagę tego zjawiska wcale? Możesz całkowicie wyrzucić wiatrak i podłączyć silnik do generatora i szukać jego parametrów.
Przepraszam za moją dłuższą nieobecność, ale wyjechałem do pracy za granicę i nie bardzo miałem czas i możliwość na internet.. Badany silnik miałby moc do 0,25 kW. (silnik prądu stałego obcowzbudny, albo trójfazowy silnik indukcyjny, mam na to wolną ręke) Chyba najlepiej było by zrobić to na prądnicy tachometrycznej (tak jak kolega podpowiedział). W...
Nie wiem jak długa jest ta przerwa między tymi impulsami, ale wydaje mi się, że w momentach gdy tego impulsu nie ma, to napięcie powinno minimalnie się podnosić. podczas pracy zimnego silnika świece grzeją z częstotliwością zbliżoną do mrugania kierunkowskazu - badałem żarówką zasilanie 1 świecy , może sterownik świec zasilanie włącza impulsowo na...
Tak robił. Nie wyszły żadne zapamiętane błędy przez komp. Podczas badania nic nie wyszło :( po wyczyszczeniu pamięci przejechałem się nim do momentu aż szarpnął kilka razy - potem znowu komputer - i żadnych błędów. Jest jeszcze pomysł żeby zbadać go komp. dynamicznie, podczas jazdy....hmmm może to coś zmienić?
http://obrazki.elektroda.pl/6093026600_1... Witam wszystkich chciałbym zaprezentować układ sterujący przekształtnikiem energoelektronicznym DC/AC (tzw. falownik), który zbudowałem w ramach swojej pracy magisterskiej. Układ przeznaczony jest do sterowania trójfazowym silnikiem indukcyjnym za pośrednictwem falownika. W pracy zaimplantowałem...
Wg mnie ta dyskusja nie bardzo ma sens, bo to trochę jak wróżenie z fusów - autor tematu, nie wyłożył do końca kawy na ławę, żeby postawić poprawną diagnozę. Nie podał w jakich okolicznościach to się dzieje, czy tylko pierwszym przełączeniu po długim (nocnym) postoju, czy również zdarza się to na ciepłym silniku lub podczas jazdy. Nie znam LPG TECH-a,...
Witam. Od jakiegoś czasu boryka się w moim aucie z wypadaniem zapłonu tylko na zimnym silniku. Najpierw był to 1 lub 2 cylindry w błędach a teraz nawet wszystkie 6 cylindrów mają błędy. Co zrobiłem juz: Na początku zmieniłem świece pomogło na takie dobre pół roku potem zaczęło wywalać błędy na wszystkich cylindrach. Wymieniłem świece tym razem na ngk...
Cześć i czołem szanownym forumowiczom, (Jeżeli temat jest w złym dziale proszę o przeniesienie) Przychodzę do was z problemem niskiego momentu i braku korekcji kroku w hybrydowych silnikach krokowych z pętlą sprzężenia zwrotnego. Aktualnie buduję drukarkę 3d na sterownikach CL42 (hanpose) oraz silnikach krokowych z enkoderami (0,6Nm). Generalnie na...
Drobniutka uwaga: artykuł ten dotyczy zasilania sinika emulsją wodno-paliwową. O możliwości dorowadzania pary wodnej jest tylko wspomniane we wstępie. Dodatkowo wspomniano, że nie jest to czysta woda, czy jak u Gulaka - deszczówka, tylko woda z dodatkiem szuwaksu (podano nazwę Rokanol LK3), który polepsza mieszanie wody i paliwa. Zużycie paliwa spadło...
Witam. Kiedyś na studiach na laborce badaliśmy tyrystorowy regulator rezystancji w obwodzie wirnika silnika pierścieniowego. Regulacja odbywała się na zasadzie regulacji prądu i była to regulacja fazowa. Koledzy mają rację że silnik pierscieniowy ze zwartymi pierścieniami ma maly moment rozruchowy - rezystory stosuje się dla zwiększenia momentu rozruchowego....
Proponuję takie pozycje: - „Wagony kolejowe: konstrukcja i badania” Gąsowski - „Projektowanie mechanizmów napędowych pojazdów szynowych” Madej - „Konstrukcje oraz modele wózków i układów zawieszeń wagonów i lokomotyw przeznaczonych do jazdy z dużymi prędkościami” Gąsowski - „Wytrzymałość i stateczność...
No właśnie warto się zapoznać. W okolicach maksymalnego momentu silnik ma zwykle optymalne zużycie paliwa w stosunku do siły osiąganej na kołach. To nie jest prawda. Maksymalny moment obrotowy, to maksymalna zdolność silnika do konwersji energii zawartej w paliwie, przez ciśnienie w cylindrze na moment obrotowy na wale korbowym, a finalnie na siłę...
Hejka. Chcialbym troszke odswiezyc temat, poniewaz nadal mam maly problem ze swoja 307. Tak jak wspominalem, na serwisie mialem wyczyszczony caly uklad wraz z wymiana EGR, ale nadal przy porannym rozruchu pusci malego dymka i lekko wachluja obroty. Przy rozgrzanym silniku kiedy troszke pogazuje na postoju to strasznie kopci na czarno i wrecz pluje sadza...
Witam, mam problem od dłuższego czasu nad zagadnieniem momentu bezwładności i wyników obliczeń tak by pokrywały się z rzeczywistością. Prosty kalkulator http://www.oblicz.4zet.pl/program/przekr... D=100mm d=10mm Moment bezwładności = 4.908x10-6 m4 Na tokarce wytoczymy sobie pierścień o tych wymiarach i zmontujemy go z trzpieniem przechodzącym...
Nie próbowałem jej odłączać bo nie było takiej potrzeby skoro nie ma magnesów. Magnesy po odbiorze zdjęli monterzy bo potrzebowali na rozruch innego dźwigu i nikomu nie powiedzieli. Problem wyszedł na kolejnym badaniu bo inspektor wypatrzył że nie świeci dioda strefy. Po zaniku napięcia dźwig odszukuje się po przejechaniu czujnika referencyjnego bo...
Witam wszystkich bardzo serdecznie! Drogie Panie i Panowie. Piszę z dość dużym problemem a mianowicie rozpatruje problem badania mocy i momentu na hamowniach bezwładnościowych. Chodzi mi o to że ten typ hamowni mierzy tylko prędkość obrotową rolek, i przy znajomości momentu bezwładności rolki, jej średnicy, średnicy kół samochodu oblicza moc jaką silnik...
Jaki powinien być moment dokręcenia śrub w silniku BMW 335i 2014 r. N55B30 ? Chodzi o głowicę, wałki rozrządu i wał korbowy. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o momenty dokręcania śrub w silniku BMW 335i z 2014 roku, model N55B30 , a konkretnie dotyczące: - Głowicy cylindrów - Wałków rozrządu - Wału korbowego Przykładowe odpowiedzi...
Może odejdę trochę od tematu w szkole na pracowni mieliśmy hamownię do silników wykorzystującą prądy wirowe powstające w tarczy aluminiowej silnik badany miał moc ok 1KW .Tarcza aluminiowa miała średnicę z 35cmi grubość 4mm połączona była na stałe z wałem silnika.Po średnicy tarczy były zamocowane dwa elektromagnesy na wahliwym ramieniu do których było...
Witam. Mam pewien problem do rozwiązania i szukam porady. W urządzeniu które posiadam, zastosowano silnik komutatorowy taki jak w modelach elektrycznych RC. Całość zasilana jest z baterii 9,6v 2000mah. Silnik ten za pomocą kół zębatych naciąga sprężynę do momentu jej pełnego ściśnięcia, po czym mechanizm zwalnia sprężynę, która powraca do stanu początkowego....
Witam ! Otrzymałem do badań regulowany zasilacz napięcia stałego 0-60V. Prąd znamionowy silnik to ok 1,2 Amp = 0,55kW. Jestem bardzo mile zaskoczony skutecznością takiego hamowania. Do badań miałem paletę o wadze 1000 kg i załączałem napięcie stałe po ok 8 ms od momentu rozłączenia stycznika 3f i hamowałem przez ok 1,5 sekundy. http://obrazki.elektroda.net/90_11799411...
Gdyby Twoje twierdzenie o 95% było prawdziwe, to logiczną konsekwencją byłoby znaczne zbliżenie się do teoretycznego COP maksymalnego. Ale nie jest, bo po prostu piszesz bzdury. Dlatego rzeczywista sprawność jest znacznie niższa. Obniżenie obrotów sprężarki zwiększa sprawność w pewnym zakresie. Producenci niestety nie przeprowadzili lub nie upublicznili...
Tak była zasłona dymna jak dobrze pamiętam koloru jasno szarego. No to niestety, "rozbrykał się" auto niemłode, jeździj i se głowe nie zawracaj . zanim alh się rosypie to prędzej blachy szlak trafi. A na drugi raz nie jeździj na przegląd do idiotów co zadymienie w dieslu sprawdzają. Ostrzeżenie, za udzielanie bzdurnych porad. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA...
akurat z tym brakiem skrzyni biegów w elektrykach, nie byłbym taki pewien czy to dobry pomysł. Skrzynia biegów w silniku spalinowym ma za zadanie lepsze wykorzystanie momentu obrotowego który jak wiadomo zmienia się wraz z obrotami. Silnik elektryczny ma stały moment obrotowy w całym zakresie obrotów więc skrzynia biegów nic nie zmieni i jest zbędna...
Pozwolę sobie dołożyć zdanie do tematu. Silnik BLDC jest zdecydowanie synchroniczny. Proszę nie sugerować się sterownikami modelarskimi, w których następuje regulacja mocy a obroty ustalają się w zależności od obciążenia. Sterowane są falą prostokątną, gdyż tylko taki przebieg napięcia pozwala na naturalny, liniowy przyrost prądu fazowego, który bezpośrednio...
Który wykres? Ten multimetr badający sondę?Pomijając odwrotne podłączenie multimetru (minus masz przed napięciem) to napiszę tak ze jak silnik zimny po nocy, odpalony i zaraz sonda badana to napięcie po odpaleniu powinno wynosić 0 Volt, powoli rosnąć do pewnego momentu. Nie napisze ile ale ponad 0.5 volta i następnie powinno zacząć falować 0-1 volt.Na...
Mam urządzenie do naprawy i regulacji pomp wtryskowych PW8 które było napędzane silnikiem prądu stałego niestety się zepsuła cała ta elektronika i teraz postanowiłem założyć silnik 3f o mocy 7,5kW 1400 obr i falownik tylko teraz pytanie jaki ? myślałem o LG albo czymś lepszym np. SIMENS albo Danfos tylko pytanie czy wektorowy czy inwentorowy? Zakres...
Witam kolegow! Nasuwa się pytanie - czy po podłączeniu odpiętej sondy O2 przed katalizatorem sterownik silnika w ogóle to zauważył Czy został skasowany błąd i widać było zmianę parametrów pracy sondy O2 Czy po prostu sterownik silnika pozostał na otwartej pętli regulacji składu mieszanki i parametry sondy O2 miał głęboko w poważaniu . Po podlaczeniu...
Witam wszystkich przeczytałem wszystkie wypowiedzi i zainteresowało mnie to ponieważ mam taki sam problem w scenicu 99' 16V. Byłem na badaniu komputerem wykazało błąd czujnika położenia wału więc go wymienili i 200zł poszło. Miało być OK i było do momentu pierwszego odpalania po dłuższej przerwie czyli do rana następnego dnia.Obiaw ten sam na zimnym...
W odp.na pierwsze pytanie-Nie,Uklad wolnych obrotow działa do około 1/3 uchylenia głownej przepustnicy.Potem układ biegu jałowego jest wyłaczony a silnik ssie juz mieszanke pp tylko z głównego układu. Drugie pytanie-Skład mieszanki powinno sie ustawiać na analizatorze spalin...ale wiemy doskonale ze polska rzeczywistość,brak Stacji Diagnostycznych mających...
1. Silnik jednofazowy + falownik to nieporozumienie w jakimkolwiek zastosowaniu. Jeśli masz już taki silnik to możesz go wykorzystać. Zainstalowałbym jednak jakieś koło zamachowe, które zapewni zgromadzenie energii, która będą pochłaniały hamulce. W teorii możliwe, ale żeby rozpędzić koło zamachowe i nadać mu taką energię jaką rozpraszają hamulce w...
Panowie (i panie :)) mam Fiata Seicento S 1100. Zastanawiam się nad małymi zmianami mechanicznymi w moim autku. Przegladajac strony internetowe zobaczylem tuning u Chojnackiego. Nazywa się to Seicento GT i kosztuje około 900 zł. Na stronie napisali: Modyfikacja nie ma negatywnego wpływu na trwałość silnika i obejmuje : głowicę silnika, zawory, gniazda...
Przecież w silnikach dawka paliwa zależy od mapy zapisanej w sterowniku Masz dość stare informacje. :cry: Tak jest tylko do momentu zamknięcia pętli sterowania czyli zadziałania sondy lambda. Oczywiście dotyczy to tylko benzyniaków, bo w dieslu jest zawsze spory nadmiar powietrza. Stąd z resztą duże ilości NOx. Niech sobie zrobi mapę że przy 30obr.m...
Witam. Ogrzewam temat, bo tytułem do mojego auta pasuje. Mam w aucie dogrzewacz WEBASTO THERMO TOP Z i jak to zwylke bywa, nie działa poprownie. Ale o co chodzi: zrobiłem wszytsko, co mogłem (diagnoza za pomocą komputera - WTT, sprawddzenie kabli - przewodzą, sygnał sterujacy także jest (ok 12,3V)). Po wszystkich badaniach doszedłem do następujących...
R32 to wyższe ciśnienia sprężania i mniejsza efektywność układu projektowanego dla R410A. Na jakiej podstawie tak sądzisz? Ciśnienia przy danej temp są zbliżone: np. dla 0 oC różnica wynosi tylko 0.15 Bar, a dla 40 oC jest 0.59 Bar. Nie spotkałem informacji na temat "efektywności" (co to w ogóle z pojęcie?) po zmianie czynnika R410a na R32. Natomiast...
http://www.youtube.com/watch?v=nBp-XqkM9... jak na filmie z tym że u mnie co najmniej 2 razy intensywniej, usterka występuje na rozgrzanym silniku, nawet jak się chce tylko sprawdzić poziom oleju to z bagnetu strasznie bucha. Oleju bierze 1 litr na 5000km. Problem pojawił się od razu po wymianie oleju (olej lepkość wg specyfikacji Ford)w niedawno zakupionym...
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? DPF łatwo wykluczyć - odłącza się za kolektorem rurę do DPF i ma chodzić. Nie chodził. MAF nie wiem jak sprawdzić, dla mnie za krótko auto pracuje. Były też próby palenia plakiem, prosto w dolot, aby wykluczyć brak podawanego paliwa albo jego sposób. Wymontowane...
Dlaczego? Czy nie jest koniecznością przewinięcie wirnika i stojana jeżeli chce się zrobić prądnicę z 6 na 12 V? Patrząc do linka z postu #10 wygląda że nie jest. Wiem że tak robią w tych prądnicach i przewijają sam stojan O właśnie. w tym artykule co mi podesłałeś bo tam 12 V uzyskiwane jest przez zwiększenie momentu obrotowego wirnika Nie ma tam...
Czesc zamieszcza tu tematy prac Dyplomowych i prosze o doradzenie , ktory temat jest nie za trudny waszym zdaniem,bo musze sie na ktorys zdecydowac ale sam nie wiem na ktory i bym chcial doradzic sie waszymi opiniami :) i informacjami gdzie mozna szukac na jaki kolwiek z tych tematów:) Tematy: 1.Wyznaczanie prądów zwarciowych metodą skladowych symetrycznych...
Otóż mam następujący problem, szukałem już podobnych tematów ale nie znalazłem nic o takim przypadku. Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych. Dla 1 biegu 3000 obr/min, 2biegu 2800 obr/min,biegu 3 2400 obr/min wyższych biegów nie...
Kup silnik dwubiegunowy typu jamnik i przy 100 Hz masz około 6000 obr/min. Kolega chyba nie zrozumiał też intencji kolegi (at)bonanza albo ja źle zrozumiałem. Kupując obojętnie jaki silnik STANDARDOWY na obroty 3000 przy 50Hz mam moment obrotowy 2x za niski w stosunku do tego co potrzebuję! Z tego co już wyczytałem w internetach koledze (at)bonanza...
Witam. Trochę nieswojo się tutaj czuję, bo jestem kobietą, do tego blondynką ale to ostatnia moja deska ratunku bo mechanicy rozkładają ręce. Otóż mam VW Golfa TDI 110KM 2001 r., który od roku źle pali na zimnym silniku. Nie jest to nagminne, czasami potrafi zapalić bez zarzutu, ale to rzadkość. Jeździłam już do wielu mechaników i żaden nie umiał mi...
http://obrazki.elektroda.pl/7738815200_1... Przedstawiam mój kolejny projekt, który czekał ponad rok od momentu zamontowania baterii fotowoltaicznych, które są częścią awaryjnego zasilanie mieszkania opisanego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... Chroniczny brak czasu nie pozwalał mi wejść na dach i skończyć tego co zacząłem...
(-) wtyczka naprawiona i myślałem że był to strzał w 10-tke. Samochód pracował całkiem długo a nawet przejechałem nim znacznie dłuższy dystans niż zwykle do momentu aż usterka powróciła. Zaciekawiony, tym iż mogłem trochę przejechać postanowiłem odczytać parametry z komputera podczas jazdy. (-) Ponoć był przypadek, że wina leżała po stronie listwy...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
http://obrazki.elektroda.pl/9215534300_1... Od kilku lat można zaobserwować wzrost zainteresowania pojazdami balansującymi. Przyczyniły się one do rozwoju różnego rodzaju platform transportowych. Najpopularniejszą z nich jest „Segway”. Roboty tego typu są niczym innym jak odwróconym, mobilnym wahadłem. Idea ta zakłada, że...
Weź Bracie włóż dużą i grubą sprężynę pod pedał gazu (w Skodzie Fabii i Mercedesie-Gulaku) i też będziesz miał spadek spalania. Interesująca uwaga i myślę, że bliska prawdy. Moim zdaniem zjawisko to odpowiedzialne jest za większość spostrzeżeń dotyczących spadku zużycia paliwa przez kierowców użytkujących pojazdy z wtryskiem pary. Badania naukowe dowodzą,...
Witam! Badałem u siebie te czujniki, bo podejrzewałem ich uszkodzenie. W poprzednich samochodach (inne marki) miałem 2 niezależne czujniki, jeden do wskaźnika na tablicy a drugi dla ECU. W P307 1,6 czujnik zielony to NTC na podstawie pomiaru którego ECU steruje wskaźnikiem temperatury, wiatrakiem na chłodnicy oraz ustala mieszankę (silnik ciepły/zimny)....
Witam, serdecznie Mój problem to konfiguracja elektrowrzeciona z falownikiem. Parametry wrzeciona: 1,5kW, 3x220V, 50-400Hz, prąd 5A, 3-24tys Rpm, chłodzone wodą Parametry falownika: LG ic5, 1,5kW, wyjście 3x230V, 0,1-400Hz, prąd 8A Połączenie w trójkąt, U do U, V do V, W do W, G do G Kolejność mojego postępowania: H93 - powrót do ustawień fabrycznych...
Witam, zastanawiam się nad kupnem tego urządzenia do Laguny 1.9 dti i szukam osób, które użytkują ten produkt ....... Może macie jakieś doświadczenie, związane z tym boxem ? http://www.kocar-tuning.com.pl/tuning_bo... Nie polecam tego typu przerobek. jak juz chcesz ztuningiwac swojego Diesla, to jedynie poprzez wymianę chipa wraz z badaniami...
Peugeot 308 II SW Facelifting 1.5 BlueHDI 130KM 96kW 2019 rok. Chodzi o wymianę rozrządu. A dokładniej z jakimi momentami powinny być dokręcone śruby łączące kasetę wałków, przykręcenie kasety wałków do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, napinacza rozrządu, pompy wody, oraz wtryskiwaczy. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji W celu...
:arrow: RADASSS z tego, co się doczytałem, to autor dość niejasno określa o co mu chodzi - jak się spróbuje to jakoś rozwikłać, to wychodzi pomieszanie pojęć - ale właśnie niejasność opisu powoduje, że nie ma jak go umiejscowić... może zrócę na coś uwagę: dźwignia nie zmienia momentu siły - w korbie działamy na długie ramię, a używamy siły na wałku...
Witam, Zwracam się z pytaniem do kolegów po fachu. Pracuje nad pewnym autem już dwa dni i nie mogę wykluczyć usterki. Samochód przerywa pracę silnika na wolnych obrotach i szarpie podczas jazdy. Momentami łapie moc i wyrywa z siedzenia by za chwilę znów się przydławić. Ciśnienie sprężania po 15 na każdym cylindrze, Ciśnienie paliwa powyżej 3 at. Świece...
https://obrazki.elektroda.pl/6584794500_... Ponad [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... lata temu opisywaliśmy na naszym forum EMDrive po raz pierwszy. Publikowano szereg potencjalnych wyjaśnień, jak działa ten silnik ([url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/...
Jakie przekaźniki będą dobre do sterowania roletami zewnętrznymi z podtrzymanie do puszek podtynk sterowanie dwa przyciski do jednego silnika? Zastosowałem R1-UNI i nie mam podtrzymania. Czy Ktoś może mi pomóc? (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest model i marka silnika rolet zewnętrznych, które chcesz sterować? ST2000 AI: Jakie są specyfikacje elektryczne...
Witam Moc elektryczna tak jak wczesniej bylo napisane z pomiaru pradow i napiec lub mocy (w maszynach pradu przemiennego), natomiast moc mechaniczna na wale wcale nie musi byc na hamowni. Wystarczy znac straty maszyny lub wyznaczyc je z proby biegu jalowego i zwarcia i odjac od mocy pobranej przez maszyne. Mozna tez obciazyc badana maszyne pradnica...
http://obrazki.elektroda.pl/3349546700_1... Przedstawiam swój projekt-ciekawostkę. Wiem, że nie jest to nic nowego, zabawna jest tylko geneza jego powstania: Otóż odwiedził mnie w drodze na wakacje pewien 12-letni dżentelmen, z którym wdałem się w dysputę na temat zastosowań komputerów. Młodzieniec ów uważał komputer za narzędzie do...
Autor nie napisał jakie nominalne obroty ma silnik, ile ma par biegunów oraz z jaką częstotliwością pracuje falownik i czy to zjawisko występuje w całym spectrum częstotliwości - a to by wiele pomogło. Rozmawiałem z bardzo ze znajomym przezwajaczem, robi również wielkie motory powyżej 100kW i on widzi możliwości: - problem z uziemieniem - niestety nie...
To że o czymś nie słyszałeś, nie oznacza przecież że coś takiego nie istnieje. Silnik doładowany ma większą sprawność. A skoro ma większą sprawność to mniej pali przy wykonaniu tej samej pracy. Nie musisz się z tym zgadzać ale tak jest. To wynika z praw fizyki. Ci co je znają wiedzą o czym mówię. W każdym podręczniku traktującym o silnikach diesla...
NO wlasnie chodzi mi o te obroty silnika. Zasilajac go odpowiednim napieciem moge uzyskac interesujacy mnie moment obrotowy. Caly uklad ma sluzyc w laboratorium do badan charkterystyk prędkościowych, predkosci obrotowej i moentu.
badanie momentu badanie silnika zwiększenie momentu silnika
stabilizator lm317 potencjometr grundig regulacja wadliwy seria
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 – hulajnoga nie rusza, brak reakcji silnika, diagnostyka Fiat Seicento 900 – przednie amortyzatory, czy trzeba wybierać prawy/lewy przy zakupie?