Wada to to, że komputer może badać czy widzi obciążenie cewką rozrusznika i może generować błąd, choć wątpię. Niestety. Z dwóch powodów. 1. Oporność cewki przekaźnika na rozruszniku jest kontrolowana. Wystarczy, że oporność będzie inna i już pojawi się błąd i ryzyko, że silnika nie odpalisz. 2. Drut (cienki) który uruchamia rozrusznik jest jednocześnie...
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
Nie jestem w stanie stwierdzić co było przyczyną rozwalenia turbo w Twoim silniku gdyż ani nie wiem co Twój kolega tam namłodził ani nawet to czy jego działania miały bezpośredni lub pośredni z tym związek. Całkiem możliwe jest również to, że zabieg kolegi zgrał się niefortunnie w czasie padnięcia Twojej turbosprężarki gdzie nawet biedak nie miał z...
Na hamowni nie zbada się smarności i właściwości czyszczących oleju napędowego, więc nie wiem po co badać silnik na hamowni? Były za to przeprowadzane badania smarności ON HFRR w laboratorium Orlenu w Płocku i w laboratoriach w Niemczech - wyniki tych badań (i analizy spalin) potwierdziły pozytywne subiektywne odczucia po stosowaniu 2T w dieslu. Ja...
Jeszcze jedno pytanie, czy wolno pracująca sprężarka uzyska równie wysokie ciśnienie? To zazwyczaj nie są idealne urządzenia i jak kręcą się wolniej, to więcej powietrza ucieka przez szpary, zamiast iść na wyjście. Co do silnika i obliczeń, to nie jest łatwo znaleźć informacji o zależności prądu od obciążenia. W katalogach jest prąd przy pełnym obciążeniu,...
Wypornik ma swoją częstotliwość drgań własnych, podejrzewam że to ogranicza możliwość zmiany częstotliwości pracy tłoka. Ciekaw jestem co by było jeśli byś zwiększał jednocześnie masę i sztywność sprężyn, tak żeby częstotliwość się nie zmieniała. Nie myślałeś nad tym żeby badać przesunięcie fazy między tłokiem a wypornikiem?
Przede wszystkim niech mechanik sprawdzi manometrem jakie jest ciśnienie oleju (manometr musi mieć szczegółową skalę, ponieważ ten silnik na jałowym biegu zimny powinien mieć ciśnienie 0,8-0,9 bara.... z kolei na ciepłym silniku przy 2 tys. obrotów wartość ciśnienia powinna być powyżej 2 barów (2,1-2,5). Warto też badać ciśnienia w trakcie jazdy. Czujnik...
obserwuje już minimalne luzy... Wkrótce potem zaobserwowałem inne i tym razem cały silnik się ruszał. To typowy problem Bafanga bo silnik trzyma się tylko na tulei supportu dokręcony momentem 50 Nm. Ktoś nawet poszukiwał właśnie takiej dodatkowej stabilizacji https://obrazki.elektroda.pl/9784633900_... problem jest taki, że tej wewnętrznej...
Perfekcyjnie wytłumaczone dzięki wielkie dziś już nie będę tego robił ale zacznę od rozciągnięcia spiralki jak się poprawi to chyba tak zostanie ale to w następnym tyg .Mam jeszcze jedno pytanie skoro już tutaj wbiłem i można liczyć na kolegów to mam jeszcze taki domofon jak na foto jest tam schemat załączyłem wssytko działa furtka i chce otwierać bramę...
1- Gdy silnik się rozpędzi i uzyska max prędkość i PWM, gdy zatrzymuje go palcami następuje wzrost prądu i przeciążenie działa ok, wyłącza silnik. 2- Gdy silnik zwalnia 5s przed końcem pracy, żeby nie było mocnego uderzenia i łagodnie dojeżdża do końca to zatrzymując go palcami nie wymuszę przeciążenia ponieważ wraz ze spadkiem prędkości PWM spada...
Obroty można zmienić zmieniając konfigurację cewek (2 pary na fazę zamiast 1). Parametry teraz są nieznane i tabliczka jest bezużyteczna. Trzeba by go obciążać i badać jaką moc pobiera oraz czy nie grzeje się nadmiernie.
U mnie w przypadku nie podłączania tego czujnika ( wisi w powietrzu) efekt jest taki , że pompa pracuje normalnie a silnik wentylatora jednostki wewnętrznej nie startuje. Jeśli dotknę dłonią czujnika - temperatura pewnie rośnie wtedy pewnie powyżej 30 stopni - zaczyna pracować silnik.Koniec końców podłączyłem czujnik do cienkiej rurki cieczowej i wszystko...
Witam serdecznie . Chciałbym dziś opisać moja przygodę z sokowirówkami philips , które po jakims czasie ok 2 do 4 lat przestają działać . Naprawiam taka po raz 3 ponieważ sąsiadka kiedyś taka kupiła i spodobała mi się to kupiłem i ja. Oczywiście zdrowe soczki szły codziennie aż nagle lipa. Urządzenie kaput..... Oddane do serwisu wróciło ze względu na...
Witam. Dla mnie 600W przy 12V to jest 60A. Nie mam wzoru na to. To jest fabrycznie wyliczone i podane przez fabryki. Taka norma. Praktycznie to może być więcej niż 60A albo lepiej mniej niż 60A. Trzeba badać próbować.
Nie wiemy jakimi miernikami kolega się posługuje przy badaniu silnika. Można przecież badać silnik będący napięcie jak i bez napięcia. Mając podstawowe mierniki można silnik sprawdzić.
Gdy czytam pierwszy post odnoszę wrażenie, że silnik BLDC chcesz badać tak jak silnik indukcyjny podłączony do sieci z prądem przemiennym, ja bym poszedł na skróty i skoro silnik zasilany jest ze sterownika zasilanego z szyny DC to mierzyłbym właśnie prąd i napięcie na tej szynie DC, czyli to co "wychodzi" z pakietu akumulatorów. Wykorzystałbym przekładnik...
To to jest wszystko co chciałem wiedzieć, więc spokojnie mogę ustawić 12V i5A i nic mi się nie powinno spalic? Możesz ustawić 5 A dla jednego drivera -> silnika, dla wszystkich trzeba będzie ustawić większy prąd wyjściowy zasilacza. Możesz ustawić 12 V a potem zwiększać napięcie zasilania (byle nie przekroczyć maksymalnego napięcia zasilania drivera,...
To co przedstawiłeś to tzw. mostek H, służy do sterowania silnikiem DC. Różne stany na wejściach sterujących (rezystory przy bazach dolnych tranzystorów) powodują załączenie silnika, zmiana tych stanów na przeciwny spowoduje zmianę kierunku obrotów silnika. Aby zrobić zabezpieczenie o którym piszesz, musisz badać prąd pobierany przez silnik i przy prądzie...
Czesc. Z tego co pamietam mechanizm wycieraczek samochodowych (bez elektroniki) posiada dwa przewody zasilające silnik i dwa przewody ktore pochodzą od mikrostyku wskazujacego pozycję zerową (wycieraczki położone) . Sygnał ten musisz podawac na wejscie mikrokontolera tak by badać w ktorym momencie trzeba wyłaczyć zasilani silnika by wycieraczki nie...
ale ma 2 prędkości więc pewnie układ ma 6 uzwojeń połączonych w tzw. podwójną gwiazdę A z czego to Kolega wywnioskował ? Z fusów po kawie ? Tabliczka znamionowa silnika pokazana jak ta lala, tabliczka zaciskowa także. Niestety te kondensatory mają tendencje do przebijania się, a to w wiekszosci skutkuje zniszczeniem (spaleniem ) uzwojen. Omomierz i...
Pytanie do wesmar: Mam silnik indukcyjny z uzwojonym wirnikiem. Ma 3 pierścienie i 3 uzwojenia. Wykorzystuję go jako prądnicę podłączając 12V prądu stałego na 2 z 3 pierścieni. Próbowałem łączyć na 3 ale nie ma zadowalającego efektu. Na czym polega problem: otóż poprzez niesymetryczne rozmieszczenie pola magn. w wirniku występuje efekt wzbudzenia prądu...
Witam, Kilka miesięcy temu zakupiłem Tiguana mk1 z 2011r, po czasie okazało się, że gniazdo zapalniczki i tylna wycieraczka nie działa. Zacząłem badać temat: - sprawdziłem bezpieczniki - ok - dobrałem się do tyłu gniazd bezpieczników i ku mojemu zdziwieniu do "rozdzielni" bezpieczników w kabinie dochodzą dwa kable czerwony i czarno czerwony. Napięcie...
Witam. Mam problem, z którego nie umiem rozwiązać. Mam Megane III 2012r 1.5dci. Przed zimą była mała stłuczka- uszkodzona chłodnica klimatyzacji. Auto zostało naprawione jakoś w grudniu, ale dopiero ostatnio postanowiłem napełnić układ czynnikiem. Przy próbie napełniania wzorowa szczelność. Wentylator chłodnicy załącza się, ale nie załącza się jakby...
Spoko,ja jak nie znam silnika to na drut badam OT. Luz panewek też się wstępnie bada drutem,to nic złego.
Dzięki za zainteresowanie tematem i porady, ostatnio podpiąłem się pod kanał sterujący triakiem w procka i totalna cisza, po podaniu napięcia na ten kanał silnik ruszył, więc problem siedzi w procku, temat tacho jakoś mi nie podchodzi, bo procek chociaż przez ułamek sekundy powinien wysterować triakiem a potem badać impuls z tacho, chyba że małe rączki...
Witam potrzebuje zrobić prosty układ do bramy garażowej który wyłączy przekaźnik jeżeli brama sie zamknie ze względu na trudności w mocowaniem wyłączników krańcowych postanowiłem zastosować wyłączenie poprzez pomiar prądu płynącego w silniku.Wiadomo jak silnik sie zablokuje nastąpi wzrost prądu co będzie sygnalizacją do wyłączenia przekaźnika.i tutaj...
bez kontroli prądu w układzie raczej odradzam badania silnika przy różnych napięciach , stosując ULN-na masz ograniczony prąd do 500mA tak więc przy dużym jego wzroście masz po układzie , zbyt duży prąd powoduje również silne grzanie się uzwojeń silnika aby badać w ten sposób właściwości silnika musisz mieć układ kontroli prądu jest faktem że zwiększenie...
temat był już wałkowany, ale nic poza "kup gotowy moduł" z tego nie wyszło moduł powinien być trszkę "inteligentny", ponieważ nie sądzę aby silnik napędu szyby i instalacja prztrzymał(a) podawanie zasilania przez np 30 sek - musi badać prąd pobierany przez silnik, więc według mnie proste przekaźniki czasowe na dłuższą metę nie zdadzą egzaminu
Trochę dziwną strategię stosujesz. Zamiast upewnić się, że np sprawne akumulatory i rozrusznik to rozbierasz silnik. Nic nie słychać żebyś próbował kręcić silnik odprężony. Nie wiemy, czy przypadkiem któryś cylinder nie wypełnił się wodą. Nie wiemy, czy wał nie obracał się po zdjęciu głowicy lub odprężeniu. Nie wiemy, czy wał obracał się przy zastosowaniu...
Jeszcze jest jeden pomysł. jeśli silnik jest zassilany z falownika to można by badać prąd jaki pobiera silnik. stwożyć algorytm ktury by brał pod uwagę liczbe produktu na tych rolkach i prąd. Jak by prąd wypadał poza tolerancję to oznaczało by o jakichś zwiększonych oporach mechanicznych. Mówiłeś że jest tam sprzęgło przeciążeniowe . można by badać...
Jak rozumieć Twój wpis, że Bosch 750W przy zatrzymaniu bierze 1600W. To należy rozumieć, że biorąc 750W potrafi się kręcić czyli wiercić a podobno jak piszesz "cały czas mi tłumaczysz, ze silniki w narzędziach ręcznych nie mają takiej mocy jak jest podawana". Jakoś wcześniej nie doczytałem się tego że tak cały czas mówiłeś. A nawet jak bym się doczytał...
Witam jestem nowy na forum.chce opisać swoje doświadczenia z autem a raczej skrzynią biegów aisin warner. Auto kupiłem osobiście w de.przebieg 66 tyś.km.automat miękko zmieniał przełożenia z p na r n d oraz biegi zarowno na ciepłym jak i zimnym oleju jedyne co mnie zastanawiało to to że biegi zmieniane są na wyższy przy 1600obr 1800 obr.po przyjeździe...
Witam, Wirnika nie sprawdzisz zwykłym omomierzem do tego służy specjalny przyrząd magnetyczny. Najprościej będzie wstawić go w działający silnik i przekonasz sie co jest warty na 100%. A cewki stojana możesz pomierzyć tylko mostkiem, to zamała rezystancja aby badać go zwykłym omomierzem. Pozdrawiam bolo300.
Czy błąd F02 ma jakieś szersze spektrum niż tylko samo nie działanie pompy? Bo skoro pompa widać, że działa, woda jest wypompowywana to skąd błąd F02? Czy może F02 to już efekt lawiny innych niedomagań? Temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... niewiele wnosi do sprawy. Powstaje więc pytanie czy F02 może także wystąpić...
Problem się zaczął od braku robienia kawy - młynek nie mielił - a po wsypaniu kawy z boku było OK. Na drugi dzień było jakieś zwarcie (bezpieczniki zadziałały) ale ekspres już nie działał. Po rozebraniu okazało się, że: 1. silnik w młynku do kawy nie ma jednej szczotki (wymieniłem cały młynek) 2. Elektronika (płyta główna) jest okopcona przy złączu...
Przyczyna mogła tkwić w silniku. Ale teraz to musztarda po obiedzie. Należało go badać w chwili wystąpienia tych zjawisk, a nie czekać na "dorżnięcie". Ja nie bałbym się podłączenia drugiego silnika. Bo przepalenie to nie jest pół sekundy. Nieprawidłowe zjawiska można zauważyć i/lub zmierzyć zanim silnikowi stanie się krzywda. Tylko niech zajmie się...
iż silniki mają większy prąd znamionowy Prawdopodobieństwo że to prąd znamionowy równe trafieniu w lotka. Prąd znamionowy możesz jedynie określić na hamowni obciążając silnik i mierząc moment obrotowy, prędkość obrotową na tej podstawie wyliczasz moc mechaniczną i jeżeli ustalisz ją na poziomie tej z tabliczki, wtedy masz swój prąd znamionowy i możesz...
Przepraszam a jakie przebiegi chcesz badać przecież minimagi mają regulację prądu za pomocą przełączników a prostownik na mostku diodowym. Do układu sterowania (płytki ) buduje się tester (odpowiednik spawarki czyli start elektrozawór silnik potencjometry i przełączniki rodzaju pracy) zamiast elektrozaworu silnika i stycznika używa się żarówek 24V(...
Być może jest jakaś metoda na sprawdzenie wirnika ale nigdy o takiej nie słyszałem, bo niby jak to badać ? Elektromagnes ( popularny brzęczyk) odwrotny efekt do badania stojana.
Przepływomierz masz zaraz za puszka filtra powierza na dolocie. Sprawdzić czy to to można przez podmianę ewentualnie porównując napięcie na jego wyjściu z innym modelem corsy B 1.6 z przepływomierzem. Sprawdź sobie jeszcze czujnik położenia przepustnicy. Wychodzą z niego trzy przewody. jeden to zasilanie (chyba 5 V stałe) drugi to masa a trzeci sygnał...
Z tym znajomym, znajomego, to koledzy mają rację. ja byłbym baaardzo ostrożny. Nawet handlarz znajomy "bezpośrednio" może Ci wcisnąć jakiś gniot - przecież zawsze może powiedzieć, że sam został oszukany. Generalnie nie mam zaufania do samochodów sprowadzanych - są zazwyczaj tańsze od pochodzących z polskich salonów a nie czarujmy się - nikt na zachodzie...
wielu z nas może to wykonać i przetestować, a potem podzielić się wynikami na FORUM Tylko po co, skoro to ustrojstwo nie przekształca ciepła w prąd . Bez tego zjawiska to urządzenie nie ma jakiegoś szczególnego znaczenia w technice elektromaszyn. Ot ciekawostka przyrodnicza. Poza tym jak przeciętny radioamator miałby badać bilans cieplny nie dysponując...
Przepraszam, że dopiero teraz, ale ciągle coś. Więc tak: LPG nie ma i auto nigdy nie widziało. Silnik to jednostka m52, na podwójnym vanosie. Szukałem pompy powietrza wtórnego- nie mogłem jej zlokalizować, wydaje mi się, że w moim silniku nie występuje. Nieszczelności dolotu nie ma- zdejmowałem kolektor i poszło wszystko nowe-rurki, gumy (przy przepustnicy...
Tak oczywiście. Można przelutować mosfety, można diagnozować przebite kondensatory, badać stabilność temperaturowo-czasowo-obciążeniową przetwornicy w zasilaczu. Bez problemy takie rzeczy się robi. Ale śmiem twierdzić, że autor nie ma zielonego pojęcia jak to zrobić(bez urazy, nie każdy kto jeździ samochodem wie jak silnik działa), a ja mu tego tłumaczył...
Wita. Jak silnik ma 4 przewody to jest bipolarny i sterowanie jest nieco inne niż przy silniku unipolarnym 6 niekiedy 5 przewodów. silniki unipolarne można - od biedy łączyć jako bipolarne . Są również silniki z 8 przewodami - to silniki uniwersalne można je łączyć i tak i siak . Jak się dowiesz jaki masz silnik do dyspozycji to napisz - znajdzie się...
Witam panów. W ostatniej aplikacji jaką mialem okazję badać mamy do czynienia z nastepujacymi elementami: Wentylator wyciagowy potrzebuje wedłóg specyfikacji dostarczenia mocy 80kW na wale silnika który bezposrednio obraca łopatami wentylatora. Dobrany silnik charakteryzuje się moca znamionową 90kW i obrotami 985 obr/min (zasilanie D 400V). Zadaniem...
AVE... Mnie ciekawi, co zrobi z instalacją zima. Zwłaszcza jak mróz będzie siarczysty... Pomysł ciekawy, lecz jeśli oszczędność byłaby w tym, to by było to powszechnie stosowane. Moim zdaniem to jest dobre do chwilowego "tuningu", ale na dłuższą metę oszczędność będzie za mała, by kompensować koszta naprawy, gdyby jednak para wodna nie była zbyt zdrowa...
Procesor musi tu być, bo układ poza wykryciem biegunowości będzie jeszcze wykonywał inne operacje związane z odliczaniem czasu i sprawdzaniem stanu innych napięć . Wydajność prądowa pinów wyjściowych, na których chce badać polaryzacje (pobór prądu przez silnik podłączony aktualnie do tych pinów) zmierzona i wynosi od 10A do 15A. Ale na tych pinach ja...
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/... Jak chcesz badać proces aerodynamiczny (wpływ kształtu i ilości łopat na moc turbiny) nie biorąc pod uwagę tego zjawiska wcale? Możesz całkowicie wyrzucić wiatrak i podłączyć silnik do generatora i szukać jego parametrów.
Witam Odnosnie zabezpieczenia i uwzgledniajac fakt , że w układzie masz AVR w obwodzie zasilania silnika wstaw rezystorek o małej wartości rezystancji (jakis ułamek ohma) i odpowiedniej mocy (nie wiem jakiej mocy ten twój silniczek), a AVR'em "badaj spadek napiecia na tym rezystorku - spadek napiecia na tym rezystorku i jego wartość rezystancji zgodnie...
badać sterownik silnik badać silnik krokowy badać stabilizator
głowicę kamery schemat hamulca brzęczenie zasilacza laptopa
zasilacz antenowy zasilacz antenowy
Hisense – lodówka wyświetla błąd F5: czujnik NTC, grzałka defrost, diagnostyka usterki KEMPSTON AY ZX Spectrum – zniekształcenia dźwięku, diagnostyka i naprawa interfejsu audio