Jeśli dobrze rozumiem Twój koncept, to tak by to wyglądało (potrzebne byłoby zawieszenie silnika testowanego i równomierne obciążenie wału)? Wtedy ma to sens, choć IMO jest nadmiernie skomplikowane. https://obrazki.elektroda.pl/8761845000_...
Witam http://www.perform.cc.pl/stepper/stepper... http://www-users.mat.uni.torun.pl/~bala/... I dużo więcej na stronie www.google.pl :P Pozdrawiam
Spoko,ja jak nie znam silnika to na drut badam OT. Luz panewek też się wstępnie bada drutem,to nic złego.
Witam! Jeżeli strumień magnetyczny jest stały to nie ma różnicy, czy model uwzględnia zmianę strumienia czy też nie. Modele silników z możliwością zmiany strumienia buduje się po to, aby można było badać zachowanie silnika w II strefie regulacji prędkości obrotowej (regulacja prędkości obrotowej "w górę"). Pozdrowienia Jan
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Można kupić stanowisko do badania silników, można zrobić prymitywną hamownię. Dawno temu robiłem taką do badania silników gokartowych. Z wałem silnika połączyłem prądnicę czołgową obciążaną opornikiem wodnym. Proste jak budowa cepa i tanie. Gdzies pod Warszawą wyprzedają sprzęt wojskowy, tam szukać.
Niestety zniszczone są inne elementy silnika (szczotkotrzymacz z gniazdem łożyska), więc nie mogę badać tego silnika w całości. Napięcie znamionowe tego silnika to 18V
1) Czy badaliście tylko sam silnik, bez obciążania go inną maszyną? 2) W jaki obwód włączony był ten opornik wodny? 3) No i w jaki sposób w tym silniku wytwarzany był moment rozruchowy? A najlepiej to podaj typ i dane silnika odczytane z tabliczki znamionowej. W czasach kiedy ja studiowałem, ćwiczenie rozpoczynało się od spisania danych maszyn z ich...
Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Sprawność silnika zależy od warunków pracy - napięcia zasilania, obciążenia... badając silnik można co najwyżej określić sprawność maksymalną, jaka jest w optymalnych warunkach pracy silnika. 9550 to najwyraźniej wartość zaokrąglona, kalkulatorem (GNU bc) można policzyć np. 1000 cyfr (30000/pi), początek jest 9549,29658551372.
Jeszcze jedno pytanie, czy wolno pracująca sprężarka uzyska równie wysokie ciśnienie? To zazwyczaj nie są idealne urządzenia i jak kręcą się wolniej, to więcej powietrza ucieka przez szpary, zamiast iść na wyjście. Co do silnika i obliczeń, to nie jest łatwo znaleźć informacji o zależności prądu od obciążenia. W katalogach jest prąd przy pełnym obciążeniu,...
Witam! Myślę nad rozwiązaniem konstrukcyjnym stanowiska do badania silników. Chcę badać niewielkie silniki spalinowe tłokowe (wręcz silniczki:) Ich moc to ok 1 kW. Chcę zrobić hamownie z alternatora 90 A, i tu pojawia się moje pytanie. Alternator wraz ze zwiększeniem obrotów zwiększa swoje natężenie. Mnożąc natęrzenie przez napięcie otrzymamy moc. Teraz...
Ten czujnik jest właśnie, żeby wykryć problem z silnikiem. Nie, nie jest do tego 😅 Myślę, że też do badania czy silnik nie wypadł z synchronizacji. Również nie do tego 😅 Po jasną cholerę to jest w pralce? Jest po to, żeby Ci pralka nie skakała po łazience - wykrywa niewyważenie wsadu.
Nie wiemy jakimi miernikami kolega się posługuje przy badaniu silnika. Można przecież badać silnik będący napięcie jak i bez napięcia. Mając podstawowe mierniki można silnik sprawdzić.
W zasadzie tyle czasu ten silnik nie będzie pracował jednorazowo. To nie ma nic do rzeczy , badamy metodę nastawy termika.
Już spojrzenie na obroty sugeruje że to silnik indukcyjny. Podtrzymuję to co napisałem w poście #3, miernik do ręki i badać.
Przydał by się rysunek. Niestety dyskusja jest dość wkurzająca dla osób które chcą ją prowadzić rzeczowo, i zalatuje trollowaniem, bo pojawiają się zachęty do przeprowadzenia prób/eksperymentów. A gdy się okazuje że ktoś takie eksperymenty przeprowadził (a wynik eksperymentu był negatywny czyli nie na rękę zwolennikom Free Energy czy Perpetuum Mobile),...
Tak twierdzi ten wynalazca, czyli to badał.
Tak jak XYRO pisze niektórzy myślą że podkładanie zaworu upustowego pomaga na brak ciśnienia ale po zagrzaniu oleju dalej lipa, wywal podkładkę i powinno wrócić do normy o ile badałeś ciśnienie na nagrzanym silniku.
Z żarówkami będzie najtaniej i najprościej ;]
Gotowy projekt ćwiczenia "Badanie maszyn elektrycznych i układów napędowych" - praca zbiorowa (Jerzy Hickiewicz) WSiP 1980 11 stron schematów i opisu. Są tam również inne ćwiczenia. Pozdrawiam
Nie wiedzielem gdzie ten temat umiescic, wiec napisalem tutaj. Mam wielka prosbe, czy moglby mi ktos wyslac na maila laboratorium na temat " Badanie silnika indukcyjnego pierścieniowego" ktory jest na stronie 6 w dziale laboratoria. Bardzo brosze o pomoc, poniewaz na jutro musze takie zrobic, a kompletnie nie wiem jak zaczac... i nie mam zadnych punktow...
Taki nacisk jest tylko w momencie kiedy platforma porusza się do góry, więc można przyjąć, że tylko przez połowę obrotu energia jest pobierana, a więc moc nie musi być cały czas taka duża. Dodano po 5 I wychodzi "jak w mordę strzelił" 4.4 * 0,5 = 2.2kW (tylko połowa czasu to obciążenie). Ponad to, moment który obliczyłeś to maksymalny moment. Moment...
#*Tom - Ten pojazd esiok służy jako baza prototyp protoplasta projekt w rozwoju zawodowego i ogólnie. Test na tym robię, ale próbę. Pojazd sam samorobki rolnicze bo to nie jest i nie będzie samochód. A wolnobieżny jest. Był tam silnik fiat 126p jaki to złom był zbyt awaryjny rytuał taniec trzeba było odprawiać przed zapalaniem. Wywaliłem go bo lepszy...
Cały zestaw z 96 roku Następne pytanie Przy silniku 11 kw są badaj 3 paski 17 mm do silnika 7,5 wystarczą dwa czy za mało Ewentualnie jaki rozmiar paska dla koła pasowego 190 mm?
Olej może pogiąć korby. Najprawdopodobniej to jedna tylko świece zalane paliwem lub olejem.
Witam! Z GÓRY PRZEPRASZAM WSZYSTKICH, KTÓRYM WZRASTA CIŚNIENIE KIEDY WIDZĄ, ŻE TEMAT NIE JEST ZWIAZANY Z DZIAŁEM! MÓJ POST Z DZIAŁU DOTYCZĄCEGO NAPRAW SAMOCHODÓW ZOSTAŁ USUNIĘTY ZARAZ PO UMIESZCZENIU(BĄDŹ CO BĄDŹ TEMAT DOTYCZĄCY ALTERNATORA MOIM ZDANIEM TAM POWINIEN SIE ZNAJDOWAĆ)MAM NADZIEJĘ ZE TU MOZE ON SIĘ ZNAJDOWAĆ SKORO DZIAŁ NAZYWA SIĘ INNE....
Na hamowni nie zbada się smarności i właściwości czyszczących oleju napędowego, więc nie wiem po co badać silnik na hamowni? Były za to przeprowadzane badania smarności ON HFRR w laboratorium Orlenu w Płocku i w laboratoriach w Niemczech - wyniki tych badań (i analizy spalin) potwierdziły pozytywne subiektywne odczucia po stosowaniu 2T w dieslu. Ja...
Komutator jest cały porysowany ma dużo dosyć głębokich rys. Był jedynie zakurzony. Nie mam nowej wkrętarki nie posiada ona wskaźnika stanu rozładowania baterii czy coś w tym stylu. Jeszcze pytanie jakiej grubości kabelki były by najlepsze do tego silnika by ich nie popalić przy napięciu 12v. Badam silnik bez regulatora mocy.
Skoro napęd nie pobiera energii z sieci to trochę się wyjaśniło. Po drugie zobacz co to jest za przetwornica pomiędzy silnikiem DC a siecią 400V. I zobacz na wskazania amperomierzy podczas pomiaru. Daj dane z tabliczki silnika DC. i silnika testowanego. Po ósme chyba jesteś elektrykiem skoro badasz silniki.
Woltomierzem nie ma szans, laser bada się oscyloskopem, sonda w punkcie RF i pomiar tzw eye patern, albo przyrządem optycznym bada się moc emisji lasera. Na wstępie sprawdź silniki spindle i sleed czy masz dobre. Pozdrawiam. Michał
To se ne vrati. Piękna nostalgia. Gdyby tylko pozwolono na dalsze badania nad silnikami spalinowymi, bez wymuszania kolejnych norm. Osiągnięto by doskonałość. No nic, wszystkie lata badań, testów, produkcji, do kosza, bo teraz pora na bateryjki.
(at)el2023 Pierwsze od czego trzeba zacząć to przemierzyć miernikiem do izolacji stan kabla pomiędzy falownikiem a silnikiem. Drugi etap to badanie silnika m.in sprawdzenie rezystancji uzwojeń czy są takie same oraz badanie rezystancji izolacji uzwojeń silnika.
Bójcie się Boga wszyscy z tymi pomiarami. za to da się zbadać organoleptycznie - silnik pracuje głośno. Rozumiem, że badanie silnika na słuch jest dla Ciebie podstawą, a pomiar prądu jest czymś zbędnym? Do takiego poziomu dyskusji nie dam się sprowadzić.
silnik ten posiada niski skok tłoka...sprzyja to wysokim obrotom Tak samo jak każdy inny silnik o podobnej pojemności :lol: Maksymalna moc w tym silniku jest przy 6300rpm, koło 7000 było by pewnie odcięcie dopływu paliwa. Przekraczanie tych obrotów nie ma żadnego sensu.
Czyli Piotr powołując się na prawa fizyki mocno mija się z prawdą i obliczenia może wrzucić do kosza. I jaki to aku żelowy 18Ah pociągnie 1000W ? Dodano po 6 A tak może banalne pytanie, czy ktoś badał silniki na hamowni i porównał osiągi z deklarowanymi ?
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
Trzeba odwiedzić diagnostę z prawdziwego zdarzenia.Podłączenie testera to kilka % badania sprawności silnika.
Prąd. Sprawdziłem na roletach. Moje założenia teoretyczne prądu okazały się właściwe. Tak jak pisałem wcześniej: przy opuszczaniu rolet 200-400 mA przy podnoszeniu rolet 300-500 mA Tak więc 600 mA uznaję za graniczne. Rozwiązanie z tranzystorem. Rozumiem, że założeniem jest przyłączenie do rezystora pomiarowego bazy tranzystora - w momencie wzrostu...
Rzekome sprawności przekraczające 100% są wynikiem tylko i wyłącznie złych metod obliczeniowych, czyli nieznajomości zasad metrologii elektrycznej. Przecież w tym temacie, jeden Kolega badał silnik Adamsa pod tym kątem i wyszła mu nadsprawność, która jak się potem okazało - była błędem pomiarowym, bo multimetry nie umieją mierzyć poprawnie napięć innych...
Po włączeniu lewarka wstecz /odłączenie silników od sterowania należy badać napięcie na silniku, po zmniejszeniu do określonej wartości dodatkowy przekażnik podłącza sterowanie do silników. Dodano po 1 Lub po wyłączeniu jazdy w przód podłączamy rezystor hamujący do silników i badamy jego prąd.
Jeśli zbudowane jest to tak jak napisałem to nie czytaj o maszynach synchronicznych to nie to samo. Jest takie fajne ćwiczenie z maszyn elektrycznych gdzie bada się silnik klatkowy pracujący jako prądnica. Silnik klatkowy(SK) połączony jest wałem z silnikiem prądu stałego(SS). SK zasilasz i obserwujesz watomierz wskazujący aktualny pobór mocy (pobiera...
Nie jestem w stanie stwierdzić co było przyczyną rozwalenia turbo w Twoim silniku gdyż ani nie wiem co Twój kolega tam namłodził ani nawet to czy jego działania miały bezpośredni lub pośredni z tym związek. Całkiem możliwe jest również to, że zabieg kolegi zgrał się niefortunnie w czasie padnięcia Twojej turbosprężarki gdzie nawet biedak nie miał z...
Witam. to tylko z jednego uzwojenia uzyskałem pomiar i ciągłość Nie podałeś co wskazał miernik. Zmierzyłem, to jak wspomniałem wcześniej jedno tylko uzwojenie pokazało pomiar.Nie wiem czy to dobrze mierzyłem.Na obrazku zaznaczyłem pomiar od v - y. Nie podałeś jak wykonywałeś pomiar, więc trudno stwierdzić, czy dobrze to robiłeś; z podanego przez Ciebie...
1. Montażu Maszyn i Urządzeń elektrycznych: - Pomiar mocy czynnej w układach trójfazowych - Badanie laboratoryjne i eksploatacyjne wyłącznika różnicowoprądowego - Badanie pracy silnika pierścieniowego - Badanie transformatora trójfazowego - 3 stany pracy - Badanie przekładników prądowych - Badanie silnika trójfazowego pierścieniowego - Badanie silnika...
Witam ponownie, czy wiecie może, czy taka osoba wykonująca pomiary musi posiadać jakieś uprawnienia? Czy jakaś norma lub przepisy to regulują?
Raz badanym silnikiem może być jakiś stary 4-cylindrowy gruchot, innym razem jednocylindrowy skuter czy piła spalinowa. Już pisałem że przerost formy nad treścią. W R4 się kapniesz od samego patrzenia że wypada, a przy 1cylindrowcu to za przeproszeniem ale już trzeba być debilem by tego nie zauważyć! Ale jak ma być nieinwazyjne i uniwersalne to chyba...
1. Podstawowe badania silnika to pomiar izolacji uzwojeń: - po rozpięciu mostków badamy izolację pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika 2. Przy pomocy mostka do pomiaru małych rezystancji mierzymy "symetrię uzwojeń" - tzn. rezystancja uzwojeń silnika powinna być jednakowa
Witam mój syn ma ten sam problem z przesuwem drzwi błąd jest mianowicie short circuit motor. Prawe drzwi jeśli się otwiera mechanicznie silnik wspomaga wciąganie linek zaś w lewych drzwiach linka jedna jest naciągnięta druga staje się luźna. Mam sugestie związaną z sensorem hala za silnikiem w momencie kiedy następuje jakiekolwiek ruch wirnika uruchamia...
W takim razie skąd bierze się napięcie do badania silnika zasilanego z falownika?
Więc zmień mechanika. Błędy są. Czas na diagnostykę. Nieszczelność wpływa na rozruch, drugi bada na dawkę paliwa. I silnik nie jest w stanie utrzymać swojej pracy.
(at)iskrownik , jeżeli dobrze pamiętam, wirnik jednoklatkowy silnika trójfazowego badało się, zasilając stojan bardzo obniżonym napięciem i obracając wolno wirnik ręcznie. Wówczas na amperomierzach kolejnych faz w stojanie następowało wahnięcie wskazówki w przypadku przerw prętów, pierścieni zwierających. W przypadku dobrej klatki amperomierze nie...
Kolego, czy sprawdziłeś cewkę WN lub podmieniłeś na inną. Jeśli cewka jest ok., to sprawdź szczelinomierzem odległość cewki od koła magnesowego - ma być szczelina ok. 0,3 mm. Jeśli świeca jest mokra, to znaczy, iż paliwo dochodzi, ale czy w zbiorniku masz świeże. Czy badałeś kompresję silnika, bo może silnik jest już do remontu, bo np. pracował bez...
Lejące wtryski, nie żadne "nie załączanie się turbiny". Badane po rozebraniu silnika? Jeszcze jest możliwość że źle osadzone, ale to pośredniak, czyli wkręcane, z podkładkami ogniowymi.
Przecież rower nie przechodzi badań diagnostycznych w stacji kontroli pojazdów.
Witam, stosuję w swoich projektach obce chłodzenie silnika w układach napędzanych przez falownik. Znana mi od lat teoria mówi, że gdy schodzimy w pracy ciągłej do załóżmy 20Hz z 50Hz to potrzebne jest dodatkowe źródło chłodzenia silnika ponieważ seryjny przewietrznik kręcący się z wałem silnika obraca się wolnej powodując mniejszy przepływ powietrza,...
Jak postępy w badaniu silnika turbinowego i jego pracy Jarlist?
Podaj ile wynosił ten "zwiększony prąd silnika" w zestawieniu z radą dj-MatyAS "Silnik badany podłączamy przez miliamperomierz do zasilacza ustawionego na 2V i obserwujemy prąd pobierany (silnik sam - bez żadnych mechanizmów!) - powinien wynosić do ok. 20 mA. Kilka razy zatrzymujemy silnik palcem sprawdzając czy prąd zatrzymanego silnika będzie mniej...
Potrzebny będzie wzmacniacz momentu, czyli zwolnica, czyli przekładnia zębata jednostopniowa. Od strony elektrycznej należałoby badać prędkość obrotową silnika i regulować prędkość, a nie moc dostarczaną do silnika. Czyli zadaje kolega 10 obr/min, kosiarka wjeżdża pod górę, obroty silnika spadają, więc sterownik zwiększa wypełnienie by utrzymać obroty.
Jasne. Stawiany opór da się ustawić. W zależności od napędzającego silnika można zbudować układ mniej lub bardziej skomplikowany obciążający wspomniany silnik indukcyjny(asynchroniczny) który będzie w stanie zadać odpowiednie obciążenie dla badanego silnika, oczywiście w rozsądnych granicach prędkości obrotowej i obciążenia mocowego owego silnika. Moim...
bez kontroli prądu w układzie raczej odradzam badania silnika przy różnych napięciach , stosując ULN-na masz ograniczony prąd do 500mA tak więc przy dużym jego wzroście masz po układzie , zbyt duży prąd powoduje również silne grzanie się uzwojeń silnika aby badać w ten sposób właściwości silnika musisz mieć układ kontroli prądu jest faktem że zwiększenie...
Sprawdz silnik dmuchawy na krótko (odepnij go od elektroniki). Na grubych masz mieć zasilanie (masa i plus). Cieńkie sterujące z klimatronika zmierz woltomierzem. Wszystko badaj na uruchomionym silniku.
Zapoznaj się kolego z opracowaniem http://www.edwardmusial.info/pliki/zab_s...
Gaźnik w 9.9 ma gardziel 15mm, a w 15 konnym 18mm. Dopiero od 2014r. Suzuki zakłada większy gaźnik w DT9.9. W zimę będę badał czy ten silnik musi pracować na wolnych obr. jak jednocylindrowy.
Drugi to w sumie nie do asymetrii a czujnik zaniku fazy. Sprawdzał by, czy na wyjściu z presostatu są wszystkie 3f. takie badanie ostatniej mili. Ale to tylko Ficzer który oczywiście można pominąć Nie spotkałem jeszcze w sumie tego co zasugerowałeś. Dziękuję , już badam temat
Myślę, że badając pracę silnika sprawdzono to dokładniej, niż sobie wyobrażasz. Sprawność 80% wymaga temperatury wyższej, niż potrzebna do stopienia stali... Schładzanie spalin... w silnikach parowych stosowano wtrysk zimnej wody - ale to była metoda fizyczna, a nie chemiczna.
Wypornik ma swoją częstotliwość drgań własnych, podejrzewam że to ogranicza możliwość zmiany częstotliwości pracy tłoka. Ciekaw jestem co by było jeśli byś zwiększał jednocześnie masę i sztywność sprężyn, tak żeby częstotliwość się nie zmieniała. Nie myślałeś nad tym żeby badać przesunięcie fazy między tłokiem a wypornikiem?
Ciekawe jak był zasilany ten silnik ? Prezentujący tego nie pokazał. Ciekaw też jestem badań silników modelarskich 200g, 1kW. Chyba w ciągu 1 sekundy do spalenia uzwojenia.
no tak , to w ostateczności chciałem zrobić gdyż ten silnik jest w rowerze i będzie problem z badaniami..
Nawet zwarte uzwojenie nie powoduje stopienia się przewodu, jedynie mocne grzanie się uzwojeń. Do nauki zapraszam na temat silników elektrycznych, proszę Szanownego. 7-8 Ω, to silnik tego typu jest już trupem. Natomiast czajnik elektryczny używamy do gotowania wody na kawę, herbatę, czy chińskiej zupy, a nie do badania silników elektrycznych,...
Stanowisko do badania silników ma opierać się o metodę hamowania prądami wirowymi.
Nie warto po mojemu. Bo takie typy zachowują się jak hamownia i hamulec okropny. Wał ukręci jak obciazone dasz nagle. Badałem różne silniki i alternator hamownia jak nigdy. Pod obciążeniem spokojnie zgasi silnik i stanie wiatrak albo połamie pióra łopaty. Lepiej jest dać zwykle prądnice prawdziwe a nie z silnika i alternatora. Nooo alternator jeszcze...
Ja zawsze badam czujniem zegarowym czy występuje uchylenie zaworu (dekompresja). Jak nie ma to walek do wyjęcia oraz popychacz do sprawdzenia.
Wyjaśnienie "uzdrowienia" EGR po wymianie przepływomierza jest proste - sterownik silnika "bada" poprawność działania zaworu EGR właśnie na podstawie odczytu z przepływomierza.
Pytanie do twórcy. Dobra robota. Nie pracowałem jeszcze z L298. Prąd 4A czasami nie wystarcza (ciężko działające silniki np zimą) do rozruchu. Wiele razy badałem HELIOTRAK przy wietrznej pogodzie. Silniki potrafią zbliżyć się do tych 4A. Czy badałeś inne końcówki sterujące silnikami DC w układzie H mostka? http://obrazki.elektroda.pl/9414346600_1...
Witam oba silniki napędziłem wiertarką, być może pojemności i indukcyjności powodowały że trapez zaczynał przypominać sinusoidę przy większych obrotach nie jestem pewien różnic konstrukcyjnych ale są chyba różne rozłożenie magnesów lub inne niuanse powodują że rozkład pola jest inny kiedyś jeszcze badałem coś ala silnik BLDC od nawiewu w aucie tam trapez...
Coś z tym silnikiem jest nie tak. Kontrolki nie wszystko pokażą. Podjedź na badanie komputerowe .
Gdyby takie zdanie padło w kwestii HHO, jego autor zostałby zbluzgany za samo wyrwane z kontekstu dodatni bilans energetyczny. Przecież to Ty wyrwałeś je z kontekstu, pozwól że zacytuję szerzej: "... Przedstawione wyniki badań hamownianych ..... przeczą tezie o zmniejszonej sprawności ogólnej silnika zasilanego mieszanką wzbogaconą w tlen." Wykonano...
Jeżeli chodzi o wysokie obroty, to winowajcą często okazuje się czujnik odpowiedzialny za badanie temperatury silnika – w przypadku, gdy jest niesprawny, może pokazywać, że silnik jest nierozgrzany, a w rzeczywistości osiągnął już odpowiednią temperaturę. Dodano po 1 I czujnik temperatury zewnętrznej
Istnieje jakiś sposób by to zdiagnozować na 100%? Lampa stroboskopowa z przystawką Piezo do badania silników Diesla.
Nie polecam pałowania diesla zarówno zimnego jak i ciepłego. Polecam rzetelna diagnostykę i organoleptyczne badanie silnika i osprzętu. Auto ma już z 500 w kołach i usterki są oczywiste.
Należy zrobić badanie silnika i imm. Jakie były usterki przed boschem... Pozdrawiam.
Zawory sa regulowane sa chydraulicznie a objawy przed remontem byly takie same tylko obroty bardzie falowały i nie wchodził na obroty wogóle. Zastanawiam sie nad brakiem komunikacji z szuna can bus. Czy powode moze byc uszkodzony sterownik silnika? Jak również nad tym dlaczego komputer diagostyczny nie chce mi pokazac pracy podzespolów silnika, tym...
badałem czujnik przy nagrzanym silniku i ma około 450ohm...czy to dobrze???
Gdy czytam pierwszy post odnoszę wrażenie, że silnik BLDC chcesz badać tak jak silnik indukcyjny podłączony do sieci z prądem przemiennym, ja bym poszedł na skróty i skoro silnik zasilany jest ze sterownika zasilanego z szyny DC to mierzyłbym właśnie prąd i napięcie na tej szynie DC, czyli to co "wychodzi" z pakietu akumulatorów. Wykorzystałbym przekładnik...
Zdecydowanie POPIERAM "MarsJan-a^"! Nie chodzi tutaj o doktorat z elektrotechniki tylko o wytłumaczenie młodemu naukowcowi rozpoczynającemu dopiero przygodę z tym działem nauki, w możliwie jak najprostszy sposób, co to jest oporność, co impedancja i co to jest oporność pozorna? Jeśli będziemy odwoływać się do rachunku całkowego (bo tak naprawdę w taki...
danyx to naprawde silnik !!! Sam już to ustaliłem a oczywiście przy dużej nieocenionej pomocy kolegów z elektrody- szczególne dzieki w tym miejscu dla axxx- to silnik szczotkowy po rozebraniu silnika na czesci zauwazyłem przerwany przewód w komutatorze połączyłem i dziąła a po odłączeniu prądniczki badałem silnik bez obciążenia iskrzył ale sie rozbujał...
Ramieniem można zmierzyć moment rozruchowy. Najlepszym rozwiązaniem jest sprzężeniem z prądnicą. W roli prądnicy można dobrać jakiś niewielki silnik DC zbliżony do mocy badanego silnika.
czy jest możliwe zrobienie np. czegoś takiego jak 'sprzęgło' Jest możliwe - mozna sobie wyobrazić różna budowę tego sprzęgła w zależności od zastosowanej przekładni? w momencie złapania Nie mam pojęcia czy takie coś z reakcją na zmianę linki (pociągnięcie/rozwijanie itp) jest w ogóle możliwe. Jest mozliwe - można zarówno badać napięcie linki, można...
Witam Ta cały bajka z Keshe zakrawa o jakąś sektę i jej wyznawców. Ale twierdze, że coś takiego jak wolna energia może istnieć realnie gdyż fascynuje mnie Nikola Tesla. Pytam czy na forum ktoś badał wynalazki: silnik Adamsa, generator kapanadze, SILNIK KOHEI MINATO (zabitego za swój wynalazek) bądź jakieś inne których nie pamiętam. Pozdro
Pracuje w firmie zajmującej się badaniami dla przemysłu motoryzacyjnego- pracuje przy badaniach silników. Jest tylko jedna w Polsce na tą skalę więc łatwo stwierdzić w której.
Spaliny to chyba tylko są analizowane przez sondy lambda? Może ma 2 sondy różne (przed i za katalizatorem) i któraś potrafi zawartość NOx badać?
Witam Chciałbym was poprosić o pomoc robię prace dyplomowa stanowisko do badania silnika BLDC i niedawno wpadłem z promotorem na pomysł aby wykonać pomiar prędkości obrotowej tego silnika przez mikrokontroler nie ukrywam ze ta Odnosnie programu dla kalkulacji RPM: Jezeli akceptujesz niska dokladnosc pomiaru wynikajaca z wybrania "Wait 1" jako podstawy...
Tu jest 25uF Rozmawiałem z gostkiem który badał w niej silnik i twierdzi że kondensator powinien być ok; silnik na krótko wchodził na duże obroty.
Pytanie techniczne - jak realizowane jest spowalnianie silników, bo: o ile płynne przyspieszenie nie stanowi problemu można to zrobić na pwm nawet w pętli bez badania obrotów (kiedy silnik będzie już miał wystarczającą moc do pokonania oporu bramy ta po prostu ruszy) to przy zwalnianiu musi być zachowana jakaś moc rezerwowa do momentu całkowitego otwarcia...
Witam zrobiłem kolejne badanie silnika kody na zdjęciu. I co to może być ? Dodano po 3 Ktoś wie co to ?
Podepnę się pod temat i również pochwalę kolegę za profesjonalne podejście do tematu i chęć zgłębiania wiedzy (zachowywałem się tak samo jak On i dlatego do mechanika jadę - jeśli muszę bo mieszkam na blokach i nie mam zaplecza technicznego) z już gotową diagnozą - jestem pod wrażeniem (jakby powiedział Wielki Brat) ale mam jedno ale - dlaczego jesteś...
Nie ma żadnej metody na skróty która da Tobie pewność, że silnik przejdzie próby. Jedyny, ale w najwyższym stopniu bardzo ryzykowny sposób, takie łapanie się brzytwy, to wykonanie impregnacji metodą VPI żeby pozaklejać jakieś istniejące pory, ubytki itp. Nic nie wiemy o badaniach jakim będzie poddany silnik więc trudno rozważać jak szybko może ulec...
badać sterownik silnik badać stabilizator badać wysokość
led4004 manta oporniki radia wsady sterowników
zmywarka ariston hotpoint tl494 zastosowania
Zmiana koloru diody baterii w telefonie - jak to zrobić? Vaillant F.72 - Usterka czujnika temperatury zasilania/powrotu