Pamiętaj o kondensatorze ;)
Dla silłowników 230V ( a takie są Bille) taka praca to norma. Tego typu zestawu bez elektrycznych krańcówek nigdy nie ustawisz co do milimetra ( po to nakaz używania odbojników mechanicznych) . Zalecane jest dać od jednej do kilku sekund zapasu czasu na ewentualne opóźnienia powodowane przez większe obciążenie siłowników i niedomykanie w trudnych warunkach...
Jesli zasilałeś zasiliłeś Shelly z 24V DC napędu - 1 Shelly do plusa zasilania z centrali, 2 Shelly do minusa, to podpięcie IN1 i IN2 do wejść krańcówek 14 i 15 centrali powinno zadziałać ( centrala także wystawia plus na te wejścia), konieczne będzie tylko ew. odwrócenie w apce logiki wejśc Shelly (krańcówki są NC, wejścia Shelly domyślnie NO). Ale...
Centralka nie jest przewidziana do podpięcia siłowników. I ta chwila pracy na blokadzie jest jak najbardziej normalna dla tego typu siłowników. Prawidłowe jest podejście mirosława - precyzyjna regulacja czasu ruchu (dla zminimalizowania czasu brzęczenia), ustawienie siły na niezbędną minimalną i włączenie spowolnień (ścichnięcie brzęczenia). Użycie...
Od najtańszej do najdroższych wypasionych (wymieniam tylko krajowe) : Elmes STP (najtańsza mozliwa) , Proxima SB, DTM Easy B231, Eldrim EL11 , Proxima SB1 DISPLAY, DTM Varia B231 I wiele innych. Od ok 450-500 zł zaczynaja się "firmówki" włoskich napędów - np dość prymitywna Faac Sprint, lepsza i droższa Faac 748, Beninca Heady, cała rodzina Came ZBX-...
1. Własnie idzie o funkcję z punktu 11 - najpierw musi być ona włączona, wtedy regulacja czasu pauzy do zamknięcia będzie miała sens (logiczne chyba?). 2. Przy ScL na ON - 3 sekundy po chwilowym zasłonięciu fotek brama powinna zacząć się zamykać (chyba że długo - ponad 3 sek zasłaniasz fotki - wtedy nic się nie stanie bo fotki zwyczajnie zareagują na...
Trochę to też wskazuje na uszkodzenie mikrowyłącznika krańcówek w stronę pozycji otwartej. Nie rejestruje krańcówki i pcha az czas działania silnika mu sie skończy co może powodować zakleszczenie się napędu w pozycji otwartej. Jak "kończy" mu się brama i dopycha na siłę to pojawia sie duże obciążenie na przekładni co może powodować niemożliwości otwarcia...
Zauważyłem że jak podłącze bramę to przed wykonaniem autotestu nie ma napięcia 24V ani na radiu ani na fotokomorkach. Spróbuj wyłączyć funkcję ESA (oszczędzanie energii). W ostateczności jak w/w manewr nic nie da - daj jakiś malutki zasilaczyk do zasilanaia radia. Zasilanie fotek samo się uruchomi w momencie startu bramy. A co do krańcówek - zamień...
Przedmówca ma rację. Przykład: właśnie taki napęd mój klient uparł się wymienić na nowy Came BX Strong a ten oddał za darmo. Wymiana WSZYSTKICH łożysk i uszczelniaczy kosztowała 120 zł, zespół nowych krańcówek z Came BX - 60 zł (pasuje PnP), centralka Elmes STP to 150 zł. Czyli generalny remont jakieś 350 zł - i tysiączek w kieszeni. No - ten mój aparat...
Wrzuć zdjecie tego pająka to spróbujemy coś pomoc... A tak poważnie , to ( dobre) mechaniczne generują mniej problemów niż kontaktrony. CZęsto sklejaja sie kontaktrony w czujniku ( np faac) nie wiem jak jest z benincą, żadko montuje. Jedyna wada krańcówek mechanicznych to przy opadach mokrego śniegu i zamarznieciu (grudka lodu) na listwie zębatej potrafi...
Chciałem sprawdzić jeszcze silnik, po odłączeniu krańcówek i fotokomórek udało mi się odpalić go w drugą stronę, lecz wtedy buczył jedynie, tylko gdy miał sie zamykać, a otwierał się normalnie. Nie jestem pewien ale zapewne silnik musi być spalony.
Jak sprawdziłeś krańcówki ? Na wyświetlaczu pojawia się "kreska" przy zamkniętej lub otwartej bramie. Przesuwając sprężynkę od krańcówek w lewo lub prawo?
zamyka się, niezależnie czy była w fazie otwierania czy zamykania Wydaje mi się że masz odwrotnie podłączony silnik. Zamień miejscami zewnętrzne kabelki zasilające silnik (prawdopodobnie trzeba też zamienić kabelki krańcówek - czyli zamienić kabelki SWO z SWC). W/w DIP3 uaktywnia lub dezaktywuje tylko funkcję działania fotek na otwieraniu. zamknęła...
Pisząc "czujki" idzie ci o krańcówki czy linię foto? Jesli krańcówki - tam nie ma "zasilania" tylko podciągniecie do plusa opornikiem i owszem - moze być 6V DC. Do testu po odpięciu krańcówek - aby silnik zadziałał - musisz zewrzeć oba zaciski z COM Jesli fotki - zasilaniu musza mieć min 24V AC, jesli nie ma - nie zadziałają - a może mierzysz miernikiem...
Cóż, pozostaje użycie 2 takich modułów - w obu użyć wejścia zamknięcia, tyle że jedną sztukę podpiąć tym wejściem na krańcówkę otwarcia, drugą na zamknięcie. Zresztą, jeśli może nie trzeba aż takich wymagań odnośnie kontroli kierunku a kaska nieco gra rolę, wystarczy jeden moduł. W zależności od tego, do której krańcówki będzie podłączone wejście modułu...
Co do regulacji krańcówek - w Hopp nie ma tak dokładnie regulacji całkowicie płynnej, ale poza zwykłymi skokowymi odbojami (w formie wsuwanych płytek) są dodatkowe "precyzery" - regulowane śruby, o które opierają się odboje. Pozwala to dokładnie do milimetra ustawić położenia skrajne bramy. W Benincy jest rzeczywiście tylko skokowa opcja regulacji krańców...
Napisałem że to MECHANICZNY mechanizm krańcówek - więc elektronika nie ma tu nic do rzeczy. Bierzesz śrubokręt, wpinasz albo blokujesz mechanizm krzywek, kręcisz śrubkami i ustawiasz. Jeśli nie wiesz jak - weź koleżkę mechanika samochodowego - on ogarnie. Albo ja nie masz kogo - fotnij , ale BARDZO dokładnie cały mechanizm - była wersja z krańcówkami...
mam nadal problem z napędem beninca ms 4 , zamieniałem już przewody biegu 25<>27 oraz krańcówek z 19<>20 Silnik nie chce jechać w przeciwną stronę, buczy i grzeje się może ktoś wie jak ustawić funkcję DIP-SWITCH, czy to ma wpływ na poprawne funkcjonowanie?
Jeśli realna masa bramy to 800 kg to trzeba dobrać mocniejszy napęd na 230V. Przenoszenie centrali do garażu jest możliwe ale musisz doprowadzić dodatkowe okablowanie. Do takiej bramy doradziłbym napęd BENINCA BULL 15. Między centralą a napędem są kable do krańcówek - 3 żyły i do silnika też 3 żyły. Jest też kabel do enkodera ale obawiam się, że przy...
Każdy napęd ma wejście na sterowanie lokalne. Nie każdy , ale cytowanych producentów tę opcję posiadają w standardzie - co do wyłączników krańcowych - te siłowniki nie posiadają wyłączników krańcowych , sterowaniem zarządza centralka , a mechaniczne ograniczniki służą do ustalenia maksymalnych punktów otwarcia i zamknięcia skrzydeł . W ten sposób masz...
Faac 740 zamontowałem ponad setkę i jakoś większych problemów z nimi nie miałem, także ja polecam. Z takich usterek, z którymi ja miałem do czynienia w tych napędach to uszkodzenia czujnika krańcówek magnetycznych, pękające pokrętła do awaryjnego odblokowania napędu, ze 3,4 awarie central 748D (wszystkie zostały naprawione). Beninca Bull5 nie montowałem,...
te elementy w obudowie TO220 to stabilizatory 5V dla mikrokontrolera 12V dla zasilania odbiornika Beninca oraz 24V do przekaźników Tranzystory do sterowania przekaźnikami to 2N2222 w metalowych obudowach. A ISP słyszałem jednak nie chciałem go wkładać do płytki ponieważ musiałbym sie męczyć ze ścieżkami a co do krańcówek na przerwaniach to jest dobry...
I ogólnie do pracy intensywnej siłowniki 220V nie bardzo się nadają - grzeją się bardziej (mają mniejszą sprawność) niż siłowniki 24V a przy trybie pracy bez krańcówek elektrycznych - tylko z mechanicznymi odbojami (a tak pracuje ogromna większość siłowników 220V) jeszcze dochodzi tych parę sekund pracy na blokadzie - ciepło się kumuluje i po parunastu...
Napędy umożliwiające założenie przystawki 180 stopni to np Nice Metro, Came Frog. Licz się z ceną bo zestaw np Came to najtaniej 4000 (Nice ok 5000), do tego przystawki 180 st za dwie ok 1000zł. Jest jeszcze hydrauliczny FAAC S800H ale przy cenie jednego siłownika ponad 3000 to chyba za bogato. Beninca ma serię DU ale kompletuje się zestaw (osobno napędy,...
Centralka Beninca Core - instrukcja w załączniku. Najpierw odłącz krańcówki i pojeździj bez nich. Jeśli dalej będzie pojedynczy ruch i blokada - to schody
Zobacz czy nie rozjechał sie (wyzerował) parametr IbrA w menu Parametry - aktywny hamulec silnika (nie taki jak opisał przedmówca tylko centralka hamuje silnikiem - daje przeciwny właściwemu ruchowi moment obrotowy) .
Odwrócić bieguny silnika lub połączenia krańcówek.
Witam, Napędy o które pytasz mają wbudowane "krańcówki", i nie wymagają dodatkowych odbojów montowanych w podłożu. pz
Beninca 624sw automat działa w odwrotnym kierunku. Jak go przestawić? Pewnie chodzi o krańcówki. Proszę o podpowiedź.
Właściwa nazwa (kod) centrali to nr. 9176015. Podłączasz dokładnie tak jak jest narysowany schemat widoczny na płytce. Krańcówki: COM. - FCA, FCC Zworki: NC - FOT. , STOP - .COM Start: przycisk dzwonkowy do zacisków A/C - .COM
A dlaczego bez utra o ile się nie mylę ultra jest na 24v Bez ULTRA również są wersje 24V. ULTRA mają krańcówki magnetyczne - bywało z tym różnie. Bardziej rozbudowaną elektronikę.
Możesz dokupić centralę CORE z Beninci z wbudowanym odbiornikiem do pilotów Beninca. Teraz weszła nowa wersja z możliwością czasowego ustawienia spowolnień przed krańcówkami.
Bull 8 jest lepszy dlatego, że: Jest mocniejszy Centrala ma wyświetlacz - jest prostsza w obsłudze Można ustawić spowolnienia przed krańcówkami Ma wejście do sterowania funkcją furtki - częściowe otwarcie Polecam wersje z magnetycznymi krańcówkami
Gdy dojedzie na słupek do krańcówki to się zatrzyma, gdy dalej wydam polecenie dalej jedzie na słupek przy wciśniętej krańcówce
Witam od jesieni ubiegłego roku mam założony napęd Beninca BULL5 z centralką CP.BULL5 ARC. Krańcówki magnetyczne zamontowane trwale, tzn. przykręcone śrubami. Problem jest taki, że od około miesiąca brama zaczęła się źle zamykać, albo się nie domykała do końca, albo zbyt mocno uderzając o odbojnik na słupku. Zauważyłem to bo mam wykorzystany styk SCA...
Beninca Bob 21 wystarczy, ma krańcówki mechaniczne więc nie trzeba odbojów. Również Nice Wingo da radę tylko trzeba dokupić dodatkową krańcówkę do każdego siłownika Siłowniki zabiorą niestety część światła otwartej bramy, łącznie do 30cm .
kolego ustaw bramę w połowie szyny przyciśnij PGM+CLS razem potem zamykasz bramę przyciskiem CLS aż do krańcówki mechanicznej następnie wciśnij PGM aż mrugnie światełko (w tunelu :) ) dalej wciśnij PP aż do otwarcia pełnego bramy i znowu PGM aż mrugnie zamknij i otwórz bramę z pilota albo PP mówię z pamięci ale powinno być git dzwoń jakby były problemy...
Ten transoptor zaje się nie wykrywa kierunków (jeden LED i jeden fototranzystor - jakby był kierunkowy to fototranzystor powinien być 3-nóżkowy - podwójny) ale dla pewności można by było całkiem go wylutować - może jeszcze pod spodem mokry. Może nie tylko on siedział - jak brama nie chce się zamykać to jeszcze stestuj fotki - zrób zworkę przy centralce...
Pytałeś o estetykę - Axi jest estetyczne (a czy wejdzie - przedmówca pisze że nie - ok). A jak chcesz jednak coś w typie 414 (abstrachując od propozycji przedmówcy - ATS też jest na 230V ale na plus - ma wbudowane krańcówki elektryczne) to jest Beninca BOB 50 - z motorkiem o szerokości 101mm czyli tyle ile poprzednie propozycje.
Jak wspomniał Pan wyżej rzeczywiście przydałby się tutaj napęd z krańcówkami magnetycznymi, miałem podobny problem kolega polecił mi firmę Beninca, początkowo nie byłem też zaznajomiony w temacie ale pan montażysta bardzo profesjonalne wszystko mi wytłumaczył, napęd sprawuje bez zarzutu już 3 rok.
Który model centrali (najlepiej jakby fotka)? Wg istrukcji z netu Err1 to błąd krańcówki na otwarciu... I co pokazuje wyświetlacz - idzie mi o stan czujek/zabezpieczeń?
Znalazłem trzy pozycje : 1. BENINCA BILL 50 (230 V z odbojami) 2. CAME ATS STANDARD ATOMO(230V z krańcówkami na siłowniku) 3. BFT PHOBOS BT A40 (24 V z krańcówkami) Może ktoś ze specjalistów wypowie się na ich temat lub zasugeruje inne rozwiązanie.
Witam. Otóż ja mam podobny problem ponieważ przyszedł mi napęd bull8om ale nie ukrywam że w ogóle nie montowałem takich napędów. Mam pytanie czy do tej centralki dopasuję piloty Wiśniowskiego , mam dwa wolne kanały na tym pilocie a może uda się użyć jednego kanału na zasadzie włączam to otwiera ponownie wciskam ten sam i zamyka . Z tego co zauważyłem...
Witam Miesiąc temu kupiony i zainstalowany zestaw Beninca Heady 230v z siłownikami BOB21. Od wczoraj nie reaguje. Nie włącza się wyświetlacz, nie działa na przycisk i pilota. Krańcówki prawidłowo podłączone i mają zasilanie z płyty, jednak wyświetlacz się nie włącza. Jakieś podpowiedzi gdzie szukać problemu?
Mam pytanie do kolegi jak zmienić kierunek pracy silnik i o co chodzi z tymi krańcówkami .Mam ten sam problem i muszę zmienić kierunek otwierania.
Na próbę podłącz żarówkę LED zwykłą bez przerywacza zobaczysz efekt ustawiając zworki . A jak nie wyjdzie to dołożyć czujnik krańcówkę do zasilania oddzielnej lampy albo dołożyć drugą żarówkę do tej co jest lampy pewnie się zmieści.
Pierwszy raz może, ale, ak odczekasz cały czas sekwencji - zacznie normalnie działać - przecież centralka opiera się tylko na czasie ruchu a nie krańcówkach i - jak widać - poza nieprawidłowym działaniem fotek jest obojętne czy się otwiera czy zamyka. Jeszcze jedna wskazówka - nie wiem jak w tej centrali, ale ogólnie producenci przyjmują, że pierwszym...
Witam, posiadam napęd bramy przesuwnej z centralą Beninca BS5N z 1998 roku, schemat centralki bardzo podobny do RI.5K. Mam pewien problem chciałem podłączyć do niej nowe fotokomórki marki Proxima. Po podłączeniu pod przekażnik N.C.(zgodnie ze schematem) brama po przecięciu wiązki czujnika zamyka się zamiast otwierać, Natomiast działa prawidłowo po podłączeniu...
Dokładnie ci nie objaśnię - nie mam fizycznie tej centralki i posiłkuję się instrukcją - ale z niej wynika, że po uruchomieniu Autosetu (opcja AUTO) i zatwierdzeniu OK pojawia się kolejne małe menu i w nim masz do wyboru 3 opcje: NOLS, LSW i ENC. Wybierasz NOLS i zatwierdzasz OK. (LSW - jak są krańcówki elektryczne - u ciebie nie ma, ENC jak jest enkoder...
Witam, Panowie, a co powiecie na temat napędu Beninca BOB30? Z tego co czytałem, siłowniki mają wbudowane krańcówki, centrala ma dodatkowe wyjścia sterujące np. do elektrozaczepu itp. Fajne są też fotokomórki z obracanym o 180st, elementem IR. Ktoś montował, używa ? Jak się to sprawuje? pozdrawiam. pz
podłączenie krańcówek siłownik krańcówek rodzaje krańcówek
rezystancja czujnik indesit wejścia kamery cofania canon opinie
sterownik luksus fabia zbiornik wyrownwczy
Nissan Almera N16 1.5 benzyna błąd P0605 - silnik nie wkręca się na obroty Instrukcja obsługi radia CB Alan 95 - gdzie znaleźć?