Słuchaj-w załączniku fotka regulatora.Sprawdź czy te nakrętki mocujące ,nakręcane w miejsce oznaczone czerwonym kółkiem są metalicznie czyste od strony styku i dobrze dokręcone,najlepiej daj nowe ,kadmowane., Typowa awaria w dieslach,wibracje-jedna z nich jest połączona z zaciskiem wyjściowym altka i pełni role battery sender.Jeżeli jest w tm miejscu...
Bezpiecznik cały ale jakie masz napięcie na nim? Takie same jak w OBD? Coś gdzieś zgniło ....
Cześć, dziękuję Ci za wnikliwy opis. Jeśli chodzi o dostęp, to słabo to rozwiązali. Natomiast strzał w dziesiątkę z bezpiecznikiem F23. Faktycznie na nim pojawia się napięcie po odryglowaniu drzwi, i znika po około minucie, jeśli nie przekręcimy stacyjki. Dokładnie o to mi chodziło. Z niego wziąłem sygnał sterujący na przekaźnik kamery, natomiast napięcie...
Tak trąbi tylko ze jeszcze minus musiałem mu dać ( bo chyba ta wtyczka z BSM też i minus odpina) Za to nie mam teraz już napięcia na bezpieczniku F2 (na trzy testy raz się zapalił na chwilę próbnik), na gnieździe bezpiecznika po jego wyjęciu też nie ma napięcia więc to chyba coś w module nie gra? Minus jest z karoserii. Nic go nie załącza więc sprawdź...
Wystarczy poprosic...
nie czepiam się ciśnienia ,bo nie mam zasilania na sprężarkę,w momencie załączenia powinien załapać elektromagnes i powinien się kręcić razem z kompresorem a on stoi w miejscu To sie czepnij! W 95 przypadkach na 100 powodem niedzialania sprezarki jest brak gazu. Przepraszam za ton, ale zaczynaja sie mnozyc na tym forum tematy klimy i wszyscy szukaja...
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Które berlingo.
Zapewne sprawdzałeś to napięcie miernikiem a to się sprawdza żarówką o to H4.
Zanim zacznę grzebanie w kablach nie wiem który jest od zasilania. Żeby sprawdzić czy dostaje napięcie. Osiem ostatnich znaków VIN?
Napięcie na przewodzie sygnałowym?
Dokładnie powinno być od 0.6 V przy zamkniętej przepustnicy i 4.7V przy otwartej Sterownik sagem- a występował jeden typ w tym modelu Kod silnika na foto w lewym górnym rogu silnik 75km 2001r. https://obrazki.elektroda.pl/3861983200_... https://obrazki.elektroda.pl/8847705500_...
Owszem na podstawie informacji z BSI po uzyskaniu informacji z przełącznika zespolonego to nie takie proste jak kiedyś że drutem było podawane napięcie
Sterowanie PWM. Więc pomiar napięcie to.....
Problem rozwiązany za wszystkie awarie był odpowiedzialny immo.Wielkie dzięki i zamykam temat
Może nie masz masy na kompresorze. Łatwo to sprawdzić - na zapłonie podaj napięcie na bezpiecznik od sprzęgła lub na pracującym silniku włącz klimę i zmierz napięcie na tym bezpieczniku. Wg testera powinno śmigać.
Podczas kliknięcia przekaźnika , na zielonym i niebieskim z centralki musi pojawić się napięcie , jak będzie to pozostają siłowniki.
mnie przydała by się pomoc , z mojego modułu bsc A0100 (berlingo ) nie wychodzi napięcie z gniazda do stopu w przyczepce , reszta działa . przewód fioletowy .
Często psują się też przekaźniki pompy w bmsie. Tam gdzie bezpieczniki koło akumulatora. Trzeba by sprawdzić czy pojawia się napięcie na bezpieczniki pompy.
Przyłóż malą żarówkę czy zaświeci i sprawdź masę w tej kostce również żarówką i porównaj to napięcie z aku
Czy ty nie masz tam jakiegoś haka holowniczego? Masa na stykach 5 lamp, stop na stykach 2 lamp (bezpieczniki F20 i F21 na BSI), cofanie na stykach 4 lamp (bezpiecznik F1 w skrzynce komory silnika). Sprawdź czy stycznik biegu wstecznego na skrzyni działa - wypnij kostkę, sprawdź kontrolką czy jest napięcie po zapłonie i zrób zworkę.
Auto jeździ, wszystko działa i na oko jest ok. Jednak po wyjęciu kluczyka i pozostawieniu samochodu (np na noc) co kilka minut pod kierownicą prztyka jakiś przekaźnik zabierając napięcie z radia. Napięcie to po chwili wraca i radio się załącza... ale ponieważ nie ma napięcia "zza kluczyka" to gaśnie. I tak co kilka minut :) Poza tym objaw ten wystąpił...
To co piszesz świadczy o problemie z ładowaniem. Kup ładowarkę usb z miernikiem napięcia l wsadź w gniazdo zapalniczki i obserwuj podczas jazdy jakie jest napięcie.
Sprawdź czy świece grzeją ale na pracującym silniku. Ja mam tak własnie w tym silniku że dopiero po zapaleniu jest napięcie
A sprawdzał ktoś czy jest prąd na bezpieczniku od świateł STOP-u (btw. nie ma tam przypadkiem dwóch bezpieczników oddzielnie na prawą i lewa lampę światła stop)? czy na czujniku jest jakieś napięcie??
Ciśnienie na listwie musi osiągać pewien poziom , jeżeli się nie mylę 240 barów , wtedy komputer emituje napięcie na wtryskiwacze. Plaka próbowałeś?
Zasilanie na pompę paliwa idzie z BSM pod maską.
Citroen Berlingo 2 - nie działają spryskiwacze. Bezpieczniki sprawdzone, instalacja też. Podałem na krótko napięcie przez kable, które wychodzą z sterownika i pompka działa.
Zamkami steruje BSI - możliwe ze padło w nim sterowanie . Próbowałeś ręcznie podać napięcie na zamek czy zamyka i otwiera . Masz zamki z pojedynczym czy podwójnym zamknięciem ??
TAK sa dobre
Miernik i pomiar napięcia na bezpiecznikach, od tego zacznij. W trakcie pracy silnika.
Wydaje mi się ,że to napięcie jest troche małe. Zobacz czy wszystko masz tam dobrze poskładane i może zobacz na krótko jaki bedzie rezultat.
A może bezpieczniki od instalacji gazowej trzeba sprawdzić? Zima się zbliża, a tam może już śniegu pełno.
Bezpiecznik termiczny sprawny?
Ten alternator valeo sprawny startuje bez niczego ,lampę zapala szafa jak spadnie napięcie <10V.
Witam Mój Berlingo 1997 1.9D również ma problem z odpalaniem. Problem jest obecny tylko na zimnym silniku, najgorzej rano. Trzeba kręcić także około 3-4 razy, problem znika po odpaleniu następnie grzeje od razu. Auto ma dość dużo przejechane ok 500 000 km ale nie bierze oleju. Zastanawiam się czy mogą to być świece żarowe które nigdy nie były wymieniane,...
Straciłem klucz oryginalny z pilotem do berlingo 2003 r. Po telefonie do serwisu stanąłem twardo na ziemi-cena klucza z pilotem ok 800zł.Kupiłem klucz chiński .Immo zadziałał ale pilot pomimo prawidłowej synchronizacji i nadawania nie skomunikował się z odbiornikiem pojazdu. Podjąłem decyzję o zainstalowaniu sterownika centralnego zamka z funkcją alarmu...
Bo troche napięcie wzrasta, przy podniesieniu obrotów.
Dzięki za wskazanie pozycji bezpiecznika co idzie do zbiornika fap. Wiesz może z której kostki w BSI wychodzi zasilanie w stronę pompy fap. Dzisiaj siedziałem trochę z tym tematem i po podłączeniu do wtyczki multimetra zasilanie miernik pokazuje na jednej 12V, a po podłączeni kontrolki lub pompy fap razem z multimetrem lub napięcie spada do 0V.
Tak pompa Lucas
Zobacz na ten wpis : https://mhhauto.com/Thread-Berlingo-2016...
Witam, A czy po wymianie przekaźnika włącza się on? Czy na wejściu jest napięcie? Czy po załaczeniu przekaźnika jest napięcie na jego wyjściu? Pozdrawiam Krystian
Akumulator samochodowy rozruchowy, należy zmienić. Berlingo diesel, bez ładowania pokonałem 300km. Napięcie spadło do 6V.
Zmienia się temperatura z czujnika jak sprawdzasz w Lexii czy stoi cały czas na 88? Jakie jest napięcie na przewodach od czujnika?
A co z prądami dał byś radę sprawdzić jakie napięcie jest na kablach, może masy niema
a jak sprawdzał owe napięcie? Czy wie co to modulacja PWM?
Masz 3 wtyczki wychodzące z wiązki stacyjki, czarna, szara i brązowa, są wpięte w BSI, sprawdź żarówką czy pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka, ew spróbuj zmostkować kawałkiem kabla
Masz błąd bierzesz miernik sprawdzasz napięcia, najpierw samo później z obciążeniem a potem ciągłość wiązki do sterownika.
Odpuść sobie na razie centralkę gazu.Podepnij woltomierz i w czasie jazdy sprawdź jakie masz napięcie ładowania w czasie utraty mocy przez silnik . Woltomierz możesz podpiąć pod gniazdo zapalniczki. Akumulator masz dobry? Jakie masz napięcie ładowania?
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Witam wszystkich sprawa rozwiązana wymiana regulatora napięcie rozwiazazala problem z błędem i wentylatorami
Witam Szanownych forumowiczów, Kupiłem elektrycznego citroena Berlingo bez akumulatorów i bez pudła z elektroniką (Sagembox). Mogę kupić boxa od Peugeota 106, kłopot w tym, że Berlingo jest zasilane z napięcia 162V, a 106 ze 120V; czy da się box z mniejszego auta przystosować do napiecia 162V? A może zastosować inną elektronikę i zrobić wszystko od...
napięcie jest jak należy ale chyba padł mi rozrusznik...
Witam Potrzebuje pomocy, klient wymienił czujnik temepratury spalin. A problem dalej. Sterownik silnika nie czyta temperatury spalin cały czas wartość <100. Czujnik nowy, masa jest napięcie 3,6v. Citroen Berlingo 1.6hdi 2010r sterownik Bosch edc16c34. Vin : 7A9HSC AJ559759 Dziekuje za pomoc
A co mówi instrukcja? Nie podaje dokładnie jak to działa - czy wystarczy że podepnie się gdziekolwiek a odpalą się światła po wzroście napięcia?
Berlingo postawie do około 10m od linii średniego napięcia to pilot nie działa, klika metrów dalej działa.
Jeśli dym jest czarny,to sonda pokazuje dobre napięcie i trzeba szukać uszkodzenia.
Rozrusznik kręci. Akumulator jest słaby, ale na innym samochodzie odpala. Mnie bardziej zastanawia napięcie 12 V na czujniku. Wszędzie, gdzie sprawdzałem, powinno być 5 V. Nie mam oscyloskopu, żeby sprawdzić, czy czujnik faktycznie działa.
Witam Niestety musiałem wymienić pompę paliwa - padła. Po wymianie silnik odpalił. W załączniku schematy, na których bazowałem. Napięcie przechodzi przez przekaźnik R2 i bezpiecznik F5.
Odwiń 10 zwojów grubego drutu i zmierz napięcie na transformatorze , podniesie się o ileś volt Na pewno? PS. Wolty pisze się przez "w".
Tak to o niego mi chodziło. Możesz też sprawdzić ten drugi od którego Ci błąd wyskoczył. Jak nie zapomnę jutro to zobaczę na wartości pomiarowe obu zaworów tego od regulacji kąta i zaworu gaszenia. Sprawdź jeszcze czy nie wariuje napięcie na zaworze gaszenia.
Może to być również kończący się akumulator. Dobry akumulator, w dobrym stanie, naładowany, bardzo skutecznie tłumi pulsacje napięcia w instalacji.
Tak też zrobie i dam znać co dalej w temacie. Dodano po 3 Problem rozwiązany! Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Wszystko działa prawidłowo. Temat do zamknięcia. Dodano po 9 Regulator napięcia alternatora wymieniony.
Stuka przekaźnik jak dajesz z testera. Sprawdź od tyłu podaj napięcie na rezystor i zobacz czy działa potem do przekaźnika. W tym module masz je dwa.
Z opisu wynika że albo chodzi Ci o stan kiedy akumulator jest wyczerpany i wskazówki drżą, w skutek niskiego napięcia, albo o test zegarka.
Dzięki za podpowiedzi. Jeszcze taka sprawa. Mam Berlingo Van 2009r 1.6 hdi. Nie ma grzanych lusterek ani tylnej szyby (bo paka z blachy) . Jest szansa, że mimo tego będzie wiązka pod ogrzewanie lusterek , żeby podłączyć tam diodę? Ewentualnie jak "wydobyć" napięcie do zasilania diody gdy wypala się Fap w tym modelu ?
No to jak ustaliłeś że jest przerwa to trzeba dalej szukać .czasami nie widać tego gołym okiem bo kabel potrafi gnić w środku.Trzeba go trochę porozciągać.JAk byś wziął miernik to byś odrazy wiedział wystarczyło napięcie zmierzyć.Sygnał to inna sprawa.
przekaźnik łączy prawidłowo.Jak podaje napięcie na 1 i 3 nogę to od razu jest włączenie i po czasie <1s wyłącza sie .
natomiast ten zamienny działał odwrotnie (wciągał) Tak działa prawidłowo zawór stopu. Po podaniu napięcia ma wciągnąć zaślepkę otworu i paliwo idzie do głowicy wtryskowej.
Witam, Problem wygląda tak... po zapieciu przyczepy do Citroena Berlingo przy włączniu kierunkowskazów nie działa kierunkowskaz w tyle samochodu oraz przyczepie. Przód jest ok ale "mruga dużo szybciej. po odłączeniu jest wszystko OK. Przyczepa jeździła z innym samochodem i było OK. Napięcie na żarowce jest ale bardzo nie wielkie.
Jeśli to jest to o czym mówisz to jak zlokalizować ten kabel z sygnałem zwrotnym? Ma on jakiś swój kolor czy napięcie po którym można go znaleźć? Prowadzi on od razu do ECU czy idzie przez bezpieczniki?
Witam Sprawdź miernikiem jakie napięcie dochodzi do niego,to dużo wyjaśni(silnik czy zasilanie).
Jak jest zimno ciężko go uruchomić. Przy -5 to już właściwie niemożliwe. Trzeba go grzać kilka razy i bardzo długo kręcić. W trakcie tego długiego kręcenia kaszle tak jakby na jednym garze i dymi na czarno. Jak już załapie to wszystko jest OK. Na ciepło zapala natychmiast. Świece żarowe grzeją. Wszystkie były sprawdzane. Napięcie do świec dochodzi.
Nie dodałem: Vacupompa daje cały czas -0,8 bara. Mierzyłem za nastawnikiem EGR jak i przed nim. Hamulce OK. Napięcie na nastawniku również się zmniejsza do 10,4V.
Dam dane auta i błąd jutro.Dzięki Dodano po 9 Witam.Sory za zamieszanie ale to jest partner nie berlingo.Vin VF37JBHYMFJ762769. Błędy P220A -napięcie zasilania nox za niskie i P2207-ogrzewanie nox,usterka ogrzewania. Te błędy są zapamiętane dają się kasować ale po paru minutach jazdy szczególnie na dziurach powracają.Myślę że problem leży w instalacji.Pytanie...
Przekaźnik zespolony pod sterownikiem daje napięcie na wtryski. A bezpiecznik w komorze silnika zobacz.
Usterka sondy to zerwane kable,brak podgrzewania,zwarcie we wiązce uszkodzone ecu.Zmierz napięcie z ecu przy odpiętej wtyczce.Zmierz czy jest napięcie na grzałkę.Wypadanie zapłonów to cewka,wtrysk,sprężanie,uboga mieszanka.
Witam. Brak napięcia na dmuchawie kabiny. W opisie brak informacji ktory bezpiecznik. Pomoze ktos? Berlingo 2 2008 1.6b 109km
Założyłem najgorsze Powoli składam samochód tak czy inaczej Wtryski nie działają Dostają napięcie z BSM ale sterownik nie uruchamia ich pomimo że wykrywa No i co raz 4 wtrysk "otwarty obwód" Muszę wiązkę i złącza sprawdzić Tyle na chwilę obecną
kabelki komunikacji z obd trafiają bezpośrednio do ecu spr wszystko ok. Czy możliwe,że bsi nie widzi ecu z powodu immo? Lub czy ugniło same ecu? Dziwnym faktem jest to, że po przekręceniu zapłonu startuje pompa paliwa wszystkie napięcia wg autodaty są ok
Bezpiecznik sprawny, właśnie na ten przekaznik nie dostaje napięcia. Stąd moje pytanie czy przewód zasilający idzie bezpośrednio z bsm do podstawki przekaznika czy po drodze są jakieś złącza itp?
Witam, poszukuję schematu zasilania radia gdyż nie ma podtrzymania pamięci, na kostce napięcia sprawdzałem i na żadnym przewodzie nie ma stałego napięcia. Autko to moje prywatne Berlingo M49 rocznik 2002, VIN (podaję, chociaż po tym VIN-ie nie mogę znaleźć w SEDRE schematu instalacji radia) VF7MFNFUB65793906, OPR 9200.
A może by tak jakąś diagnostykę komputerową zrobić? Odczytać czy pompa HP ciśnienie nabija? Może by tak sprawdzić czy napięcie idzie na tą pompę elektryczną (jeśli takowa jest)?
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
Bo to robiło jako przekaźnik pompy paliwa w 106, starych 206 bez CAN, starej 406, Xsarze, Saxo, starych Berlingo... 307 ( z BSI i BSM) to inna bajka.
Zobacz czy dochodzi napięcie na elektromagnes rozrusznika. Tam PSF1 podaje napięcie na rozrusznik. PSF1 jest pod maską -skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Na pinie A5 pojawia sie napięcie w momencie uruchomienia radia. To się wykorzystuje do uruchamiania na przykład wzmacniacza zewnętrznego.
Witam Na 99% nie ma napięcia na śrubie M6 na przekażniku,wypalił się styk w okrągłym złączu na podłużnicy.Poprowadz przewód bokiem tzn omiń kostkę bo styki w niej nie wytrzymuja obciązenia i styk się grzeje i wypala a co za tym idzie raz łący a raz nie. Sprawdz kontrolką czy masz napięcie na śrubie przekażnika. To typowa usterka Berlingo,Partner. Pozdrawiam
To że ,,pstryka" nie znaczy że jest sprawny. Sprawdź napięcie zaraz za przekaźnikiem ale nie miernikiem tylko żarówką ok 21W. Jeżeli tam będzie, a nie będzie na świecach to chyba sprawa jasna.
Jeśli dobrze rozumiem to przekaźnik czasowy powinien podrzymać napięcie przez czas jednego obrotu a potem sie wyłaczyć. W jaki sposób miałbym sprawdzić silnik?
Jak silnik na prąd stały to zastosuj przetwornice obniżającą napięcie za pare groszy na aledrogo A co, nie widać ? :D Poza tym, gdzie tam jest miejsce by ją wstawić ? Mam dużo diod 1N4007 będzie na niej działać Jak najbardziej będzie.
Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu{blokadami}, do napięcia paska tensjometr, ty z pewnością napinałeś na chybił trafił.
posprawdzam instalacje, zastanawiam sie jak sprawdzic poprawność działania tego regulatora wydatku VCV lub ewentualnie w jakim zakresie powinien pracować na wolnych obrotach. Dodano po 7 Panowie istalacja sprawdzona wszystko ok. Jeszcze raz dla pewności wykręciłem regulator ciśnienia i regulator wydatku aktywowałem na zewnątrz - napięcie dochodzi obydwa...
Witam ponownie. Znalazłem podobny identyczny na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Zmierzyłem napięcie dochodzące na pompę i wynosi ono ok 3,2 v.
Dzięki za odpowiedź, już zdążyłem ustalić wszystko- padł przekaźnik mocowany z przodu skrzynki bezpieczników i czasami brakowało napięcia na styku 25. Temat do zamknięcia.
Prawie wszystkie braki spowodowane brakiem plusa po stacyjce. Kontrolki działają? Sprawdził bym napięcia na bezpiecznikach pod maską,tych większych w szczególności. Tylko wyjąć i obejrzeć.
Przewody od strony radia masz opisane więc sprawdz czy masz na nich napięcie po wł. zapłonu. żółty i czerwony przewód od str. radia.
1.6 hdi 90 KM ??. Bsm sobie odpuść , miałem identyczny problem w berlingo . Masz dwa wyjścia albo wymienić komputer silnika który załącza napięcie w bsm dla siebie , albo wstawić dodatkowy przekaźnik który będzie podawał to napięcie , ale musi się on być rozliczany dopiero 30-40 sekund po wyciagnięciu kluczyka ze stacyjki .
(at)berlingo Nie Kolego. To jest szklana rura obłożona siatką metalowa, a w środku jest elektroda w kształcie szczotki do butelek. Przez tą rurę przetłacza się powietrze. Napięcie ok 7,5 kV przy 20 KHz.
Z tego co piszesz wygląda na to, że działa prawidłowo. Wskazówka powinna oscylować w okolicach napięcia 0,7V - oznacza to, że instalacja gazowa ciągle reguluje skład mieszanki gazowo powietrznej. Napięcie z sondy bliskie 0V oznacza zbyt ubogą miesznkę.
berlingo wentylator berlingo odpowietrzyć berlingo berlingo ogrzewanie
wymiana pokręteł piekarnik mercedes actros błędy hamulce hektar zahler
ustawienie linek skrzyni biegów zmywarka amica reset
OpenBeken Timer Functionality and Web Interface Limitations OpenBK vs Tasmota: Graphical Timer Interface Comparison