Sprawdź pracę sondy, na wolnych obrotach.
Stawiam na zawór cr
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo https://obrazki.elektroda.pl/3727267400_... które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi...
Pedał gazu do wymiany.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
Przez przytkany katalizator będzie taki problem? Kiedyś słyszałem, że zatkanie katalizatora odczuwalne jest na wyższych obrotach...
Pompa/ regulator wydatku paliwa do weryfikacji. Jakie ciśnienie paliwa w momencie wystąpienia anomalii?
Telepie całym autem. Uczucie podobne to tego, jakbyś jechał 30 km/h na 4 biegu. Pomaga wówczas przygazowanie lub popuszczenie gazu, tak żeby nie jechać w zakresie 1700-1900 obrotów.
w takim modelu jest ze 150 różnych kostek. Szukać wody w BSI jak i BSM
Zaślep egr na próbę.
Każde nowsze auto odcina do 3000 obrotów na sprzęgle, oprócz sportowych, więc wszystko jest ok
gdzie sie znajduje ten regulator obrotów wentylatora???
Witam wszystkich użytkowników tego forum, mam pytanie nie dawno kupiłem Citroena Berlingo z silnikiem 1,9D 1998r, na tej nieszczęsnej pompie lucasa, problem polega na tym że silnik zaczął dziwnie pracować na wolnych obrotach i dodam jeszcze że stało się to jak wracałem z Niemiec do Polski jadąc z gazem wciśniętym prawie na max. Po zatrzymaniu się na...
A to Berlingo to ma silnik?
Ustawiłem na 800-850obr/min
Jak masz komputer podpięty i kręci rozrusznik to obroty musi widzieć na komputerze jak nie widzi to czujnik szrot
czy oprócz każdorazowego "przygazowania" silnika po uruchomieniu coś może ulec uszkodzeniu w tym alternatorze? Trudno stwierdzić to zdalnie, ale sprawny alternator zwykle tak się nie zachowuje. Lepiej więc wymienić na w pełni sprawny (szczególnie, że masz taką możliwość), niż zastanawiać się czy "padnie" lub kiedy coś tam "padnie". ...jak samemu wymontować...
Witam!! Mam problem z silnikiem 1.9 d (pompa Bosch) w citroenie berlingo z 2000r, przebieg na liczniku 200tys km. Otóż autko było przegrzane, obecnie jest po remoncie silnika (pierścienie-cylindry były ok, planowanie głowicy i jest kompletny remont, kompletny rozrząd itp). Problem polega na tym, że autko odpala w miarę dobrze i chodzi na wolnych obrotach...
Bo troche napięcie wzrasta, przy podniesieniu obrotów.
Hej, u mnie po wymianie rozrządu w Partner 1.9D samochód zaczął więcej palić około 9l w mieście, przed wymianą max 7l. Przy wymianie mechanik zdemontował pompę wtryskową BOSCH, po założeniu wszystkiego z powrotem, nowe napinacze, pompa wody, pasek. Po odpaleniu silnik zaczął stukać, mechanik mówił że to paliwo się odbija, stukanie ustąpiło po ok 30min....
Obrotomierz działa? On włącza wetylator/y tylko jak silnik pracuje, nie widzi obrotów to nie włączy.
Od strony mechanicznej wszystko sprawdzone,rozrząd ustawiony na kołki blokujące. Jak pisałem auto na wyższych obrotach jedzie dobrze,nic niestuka
nie posiadam drugiego koła dlatego też przekładałem swoje. komputer pokazuje obroty 254 .
Witaj, 1. Siwy kolor, zapach nie spalonego ON. 2. 195 tys. 3. Nie zauważyłem, żeby oleju ubywało, tak samo jak płynu chłodniczego. 4. Nie mierzone. 5. Nie sprawdzane. Dodano po 4 Auto mam od kwietnia tego roku, jak było ciepło, to chmurka dymu była na tyle mała albo nie zauważalna. Teraz w chłodniejsze dni dym jest drażniący. Mam interfejs diagbox,...
Diagnostyka to podstawa, zrób wstaw błędy wtedy zobaczymy, tylko porządnym sprzętem.
Brak płynnego przeniesienia napędu, wygląda na ślizgającą się tarcz sprzęgłową No właśnie to znów koszta??? Długo zajmuje wymiana sprzęgła na nowe? Jak długo można jeździć??? z uszkodzeniem? Dodano po 1 Czy jest jakiś sposób na to, żeby sprawdzić czy to faktycznie sprzęgło?
Od 2012 mam 2.0 HDi i oprócz naprawy pompy WC wymiany pompy w zbiorniku, wymiany regulatora ciśnienia i podgrzewaczy paliwa (już 3 siedzi) to czujniki wału, walka, potencjometr gazu jest oryginalny od nowości (300 tys km). Zrób prawidłową diagnostykę. Bo błędy to ch*j, a po parametrach da się coś więcej powiedzieć. Pół auta wymienisz bez rezultatu.
Jutro sprawdzę rozrząd
walek rozrządu zablokuj na blokade, wykręć świece i 1 tłok w gmp, musi chodzić tylko pamiętaj żeby przed odpalaniem zrobić ręcznie dwa obroty wałem.
Egr był problemem, mimo, iż nowy oraz wielokrotnie kodowany to niestety nie domykał się w górnym zakresie obrotów. Po zaślepieniu problem odymiania i szarpania minął.
sprawdż sobie śilniczek krokowy noze sie wieszac nieraz i tez tak bedzie robił wyjmij i go wyczysc powinno pomóc
Coś źle w pompie poskładane.
powracam do tematu . wartości rzeczywiste pokrywają się z żądanymi (ciśnienie paliwa , zmierzona masa powietrza , temperatura wody).Recyrkulator spalin pracuje prawidłowo .dlaczego auto chdzi przez chwile normalnie (można gazować do czerwonyc obrotów przez 20sekund) jak odepne czujnik temperatury ?? co można jeszcze sprawdzać ?? za pomoc dziękuje ....
Czy jesteś pewien że wyłącza się również podczas hamowania czy skręcie? Dzieje się to na wyższych obrotach ?
kichał by w dolot jak by było za niskie, poza ty wlazł by na obroty przy pompowaniu gazem.
Jeżeli to pompa boscha to sprawdziłbym czy przyspiesza wtrysk w miarę jak wzrastają obroty.
czy sprawdzałeś regulator obrotów idz w tym kierunku
Jaka może być przyczyna ? Wentylator pracuje jakby normalnie. W tej chwili na pełnych obrotach. Jaki maksymalny prąd powinien pobierać wentylator?
Tak więc update: 2 wtryski wymienione, wymieniona 1 wtyczka wtryskiwacza i eureka, silnik chodzi. Korekcje po zsumowaniu ok 98%. Urodził się kolejny problem, kalkulator sterujący silnikiem ( nie ori, a ten "nowy") nie wysyła do licznika info o temperaturze chłodziwa i obrotach...
I problem ze wzbudzeniem, bo dopiero na obrotach ładuje. Tak czy tak alternator do roboty.
Finał: Komputer, diagnostyka, Wymiana zaworu pneumatycznego przy turbinie i po sprawie pomogła firma [url=http://www.motoopiekun.pl/]Link za Warszawa koło Piaseczna Gorąco polecam. tam na prawdę ludzie znają sie na rzeczy. Pozdrawiam Pana Mariusza. Temat do zamknięcia, problem rozwiązany.
Nie ma zasilania. To powinien być błąd w ECU związany z przekaźnikiem wolnych obrotów. Jeśli przewód ok to usterka w BSM. Połącz testowo przewód od BSM z tym na którym masz zasilanie po zapłonie. Oczywiście odetnij przewód przy BSM dla bezpieczeństwa.
A może czas w końcu zacząć badać co jest nie tak a nie wymieniać wszystko po kolei jak leci? Bo w końcu karoseria zostanie tylko ze starego auta. W jakich warunkach masz ten błąd (wszystkie dane rzeczywiste w momencie wystąpienia błędu) czy da się go wywołać czy jest bardzo randomowy? Interesuje mnie ciśnienie paliwa na listwie zmierzone i wymagane,...
Na chwilę obecną nie zamykam temu . Dla potomnych napiszę, że po podstawieniu czujnika wału nadal kiepsko ale .... Uszkodzony jest prawdopodobnie wieniec z którego czyta czujnik . Na próbę odpiąłem czujnik wału , odpaliłem silnik i przed czujnikiem machałem magnesem . Światła się wzbudziły , nadmuch zaczął działać i nawet obrotomierz wskazywał jakieś...
Jak mozna jej dokonac bo mam caly czas ok 1000obr/min ?
piszesz o jeździe 60-70 na drugim i trzecim biegu czy na czwartym, diesel lubi przerywać przy jeździe na wysokim biegu przy małych obrotach
Nie sprawdzałem, kody silnikow były te same, osprzęt tych samych firm, auta z tego samego roku uznałem że jest na 100 procent to samo Dodano po 1 Komp wisi że synchronizacja ich prawidłowa, i wartość obrotów rEczywista z zadana się zgadza..
Witam, mam problem z samochodem. Nie można go odpalić, chodzi tylko na wysokich obrotach. Prawdopodobnie jest po zalaniu. Mechanicy próbowali już rzekomo wszystkiego. Wymieniali pompe wysokiego ciśnienia, czujnik paliwa. Nie wiemy gdzie szukać.
A była przyuczana?
Zrób mostek grubym kablem na nogach 87 i 30 przekaźnika i sprawdź czy dmuchawa działa(na pracującym silniku). Sprawa następna, plus na silnik dmuchawy leci cały czas o takiej samej wartości, przez opornicę leci masa na silnik i to ona ustala obroty.
Wykres pracy sondy? Na próbę omiń odpowietrzanie zbiornik paliwa
zapomniałem napisać że brak jest wysterowania wtryskiwaczy. Sterownik widzi obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem?
Chcę zmienić obroty silnika ,przez zamianę kabli.
tak masz racje ...ale po 1 pierwsze kupujesz kota w worku od chińczyka po 2 czas dostawy to jakieś 6 tygodni .... a tu masz od razu
Ten trzeci to transmisja immo. Można taki zawór z powodzeniem zastąpić elektrozaworem z tylko jednym plusem (KL15) i wtedy blokada immo będzie nieaktywna.
Jakby faktycznie miał taki czas to by dawno cewki popaliło, to już blisko zapętlenia na wysokich obrotach. Mógłbyś to rozwinąć? Mam citroena berlingo z silnikiem 1.6 16V i problemy z mocą obrotami itp Zanim założę temat to tu podpytam o ten czas ładowania Lexia mi wskazuje 13.75ms Teraz to już nie mogę na pusto wykręcić 5000 obr a jeśli już to zaraz...
Dziś postanowiłem sam sprawdzić to zatkanie EGR. po włożeniu blaszki na łączenie rurki egr i kolektora dolotowego auto normalnie się wkręcało na obroty. Zauważyłem też że ciśnienie w dolocie jest tylko na niskich obrotach a na wyższych już normalnie "zaciąga" powietrze. Auto gwizdało i okazało się że powietrze gdzieś pod tą blaszką ucieka. Poprawiłem...
nie robiłem pomiaru ,ale palcem da się utrzymać.Próbowałem w momencie odpalenia wstrzknąć strzykawką paliwa do kolektora,to silnik wszedł na obroty izgasł
Sprawdz ile obrotów ma do końcowych położeń i wyśrodkuj.
Przekaznikami steruje ECU silnika. Czy na cewkach przekaznikow masz zasilanie (pomiar wzgledem masy lub (-)BAT, nie na kostce przekaznika)? podejrzewam że jest to pierwszy bieg wiatraka gdzie mechanik go ominoł mostkując na sztywno jeden z rezystorów, Jesli rezystor jest zmostkowany, to wentylator pracuje na max. obrotach.
Dzięki jutro auto wróci i będę szukał.
Na wyjściu z BSI nie ma napięcia. Po włączeniu klimy przyciskiem, włącza się wentylator chłodnicy i odrobinę wzrastają obroty silnika (pewnie chodzi o kompensację obciążenia jakie powoduje sprężarka). Tylko sprężarka się nie załącza.
sprawdz czy po nagrzaniu procesora w liczniku obrotomierz zacznie wskazywac obroty jesli tak to do wymiany procesor
To co narysowałeś #2 jest poprawne to w #1 nie bo jest odwrotnie, #2 To jest oryginał #1 Chiński zamiennik W oryginalnym przebity był jeden trazystor i dawał obroty na maxa. Wylutowałem go. regulacja działa tylko nie zatrzyjme do końca wentylatora. Kreci się bardzo wolno. Czy dla pojedyńczego tranzystora ma to znaczenie? Kiedy jest bardziej męczony?...
Wszystko jasne. Minimalna nieszczelność przy kolektorze powodowała, że przy określonych obrotach, układ wydechowy wydawał przedziwny dźwięk.
Nie mam pewności, ale zdaje się, ze w Citroenach adaptację przepustnicy należy wykonać programem Lexia. Przykład: http://www.samnaprawiamauto.com/2016/09/...
Skoro strzela, to pora udac się do gazownika. Masz klapkę od strzałów na obudowie filtra powietrza? Albo instalację zmienić na II gen BRC. od 2 lat jak mam auto, mi ani razu nie pierdnął w Berlingo.
Ale czy przy uszkodzonym zaworze ciśnienia sterownik silnika nie wypuści impulsu masy na zawór paliwa?dziwne po po wyłączeniu zapłonu masa na tym niebieskim przewodzie się pojawia ale zanika po włączeniu zapłonu,natomiast napięcie na tym drugim różowym przewodzie jest po przekręceniu zapłonu,bezpieczniki i przekazniki ok,komunikacja z ECU jest ale niema...
Opornicę możesz wykluczyć - jej usterka to elektronika czyli albo całkowity brak reakcji albo dmuchawa chodzi na pełnych obrotach. Popieram myśl -josephmike.
Witam Mam problem z Berlingo 2.0Hdi 2006r po przygazowaniu zapala sie kontrolka awarii silnika. Po podłączeniu komputera wyświetla błąd 1197 (sterowanie wtryskiwacza-błąd ogólny). Silnik utrzymuje normalne obroty ale słychać metaliczną pracę silnika po chwili normalnie i tak na zmianę po dodaniu gazu i przytrzymaniu np. 2500 obr silnik dostaje przerwy...
1,5 bara na ciepłym i na wolnych obrotach to niezły wynik jest czujnik zdechł, powinien od 0.5 bara gasić kontrolkę (czujniki ciśnienia oleju często umierają, wymieniałem już kilka w swoich autach) https://allegro.pl/oferta/nowy-czujnik-c...
Witam, W związku z totalną odbudową Citroena Berlingo z roku 2001, który pierwotnie miał silnik DW-8, w tej chwili XUD9TD chciałbym założyć deskę rozdzielczą od Berlingo z 2009. Oczywiście kompletna - z licznikiem, BSI, kalkulatorem, pętlą immo, stacyjką, kluczykami, kierownicą. Mam dostępne wszystkie części z rozbitka z 2009 - również wszystkie potrzebne...
Witam wszystkich mam problem w Citroen Berlingo 16 HDi z 08r po skasowaniu na wyświetlaczu LCD przebiegu całkowitego spalanie pokazuje odwrotność jeśli dodaję gazu spalanie naleje do wartości najmniejszej to około 15l na wolnych obrotach jest to 99l co może być przyczyną i jak przywrócić do prawidłowego działania.
A pametasz kod bledu ? tak bedzie predzej jak powiesz.
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Temat zamknięty chyba nie został, kolego od wentylatorów poradziłeś sobie ? ja myślę że masz zwarte kable przy chłodnicy na czujniku temperatury lub {jeśli występuje} sklejony przekaźnik wentylatora miałem tak w volvo nie znam twojego auta. :idea: Niestety ja również mam problem berlingo 1,4 98 r lpg ,falują mi wolne obroty na zimnym silniku po nagrzaniu...
Nie wchodzi na obroty, bo zapewne silnik przeszedł w tryb awaryjny lub zmajstrowałeś coś więcej...
Na postoju czy na zgaszonym silniku? Może sprzęgło nie do końca wysprzęgla. Miałem podobnie, jakieś kawałki plastiku z takiej osłony na docisku dostały się chyba między tarcze i docisk, tarcza za mało się odsuwała i lekko ciągnęło, jednak na tyle mało, że nie miało siły ruszyć samochodu. Sprzęgło działało normalnie. Na zgaszonym było lekko , na odpalonym...
Ok dzieki za info Dodano po 7 Czyli za te obroty to tylko regulacja pompą tak?Jak pisalem wyżej
Jego wypiecie nie daje żadnego efektu- ani poztywnego, ani negatywnego. Jutro mam zamiar podejść do niego z oscyloskopem żeby zobaczyć czy PWM na regulatorze w ogóle się coś zmienia. Sprawdzić od razu trzeci wtrysk? (co powinienem zobaczyć?) "komputer" się nie świeci jeśli chodzi o ścisłość Z opisu npp VP37 wyczytałem że reg. kąta bierze pod uwage obroty...
Jakie ciśnienie paliwa widzi kalkulator silnika, jakie obroty silnika na rozruszniku? Jakieś błędy w kalkulatorze silnika i BSI?
Radzę posprawdzać czy wszystkie kable są dobrze podłączone. Kilka razy kot wlazł na silnik i coś po rozłączał. Raz w ogóle nie chciał odpalić kiedy indziej nie trzymał minimalnych obrotów. Winne były obluzowane kable.
nie świeci kontrolka akumulatora przed zapaleniem
Liczenie obrotów końcówki to nic innego jak doraźna wymiana aby pojechać ustawić zbieżność.
Witam. Pacjent to Citroën Berlingo 1.6 HDI 2012 9FH. Problem, jaki występuje, to obroty max do 3000. Silnik głośno pracuje, czarny dym z rury wydechowej i jedyny błąd, jaki się pojawiał, to P3007. https://youtube.com/shorts/XShdlLI2SBo?s... Tak to u mnie wyglądało, ale nic nie pomogło wyczyszczenie. W EGR lekki czarny nalot. Samochód...
Kolega aleksander lubi zagadki to pozwolę sobię jedną napisać. Stare np berlingo 1.8b na marelli 1 ap 20. Kręci nie pali,nie widzi obrotów .Czujniki wału podmieniane. Komputery podmieniane i sprawdzane. Na oscyloskopie widzi sygnał z czujnika,wiązka do ECM dobra. To nie mój przypadek tylko kogoś . I co ty na to?
fachowcy od instalacji brc nic nie zdziałali , odpowiedzieli że muszę naprawić obrotomierz , wymieniłem licznik sytuacja się powtórzyła pokazuje polowe obrotów , może ma ktoś schemat instalacji do berlingo 1.4 i 99r 5 osobowy bez klimy i abs-u
z turbosprężarką nic nie było robione, ale ciekawe dlaczego kierownica turbosprężarki otwiera się cała już na wolnych obrotach, jak by miał za duże podciśnienie ale dlaczego?
Nie pomogła ta procedura. Dodam że jak przeciąłem ten cienki przewód przy wtyczce do silnika wycieraczki, czyli ten od stycznika, to silnik można uruchomić ale pracuje kilka obrotów i zatrzymuje się w różnych pozycjach.
Jeśli dobrze rozumiem to przekaźnik czasowy powinien podrzymać napięcie przez czas jednego obrotu a potem sie wyłaczyć. W jaki sposób miałbym sprawdzić silnik?
Grzałka Sony - czyli sonda lambda? EVAP, czyli jako Google EGR? Przepustnica wygląda ok. Pytanie tylko jedno - czy na wyłączonym silniku powinien być jakikolwiek prześwit blaszki dopuszczającej powietrze? Bo tu jest lekki przepust, tak samo na odpalonym silniku. Dodam, że gdy falują obroty, przy ściągniętym filtrze powietrza mogłem zauważyć, że gdy...
mamto samo w berlingo i jeden z kolegow powiedzial,ze to cyt: Regulator obrotów wentylatora, byle elektryk sobie nie poradzi bo tranzystory są zalane żywicą. Ale naprawić się da. wiec pewnie masz to samo co ja pozdrawiam
Tak, linka jest sterowana termostatem, wymień jeśli nie działa ale to "ssanie" to tak naprawdę tylko podniesienie obrotów, ten sam efekt jakbyś lekko wcisnął gaz
chcialem sie dowiedziec co moglo byc tego przyczyna. Jeżeli chodzi o dymek, to dawniej pokutowała taka opinia, że przy nieszczelnych prowadnicach trzonków zaworów ssących, schodzeniu silnika z obrotów towarzyszył niebieski dymek z wydechu.
Nie mogę skręcać (kierownica zablokowana - musze mocno kręcić żeby pól obrotu zrobić) To kierownica zablokowana, czy wspomaganie padło? Ta kontrolka, to na pewno immo? Nie przypadkiem akumulator? Zajrzałeś pod maskę i sprawdziłeś, czy wszystko na swoim miejscu? Pasek się nie zerwał przypadkiem?
georgesgr _ to co napisałeś tyczy kalkulatora MM 7AP, ALE I TAK NIEDOKŁADNIE TO OPISAŁEŚ. Ja bym stawiał na silnik krokowy regulatora wolnych obrotów. Czasami pomaga wymontowanie, przemycie, lekkie nasmarowanie. Pozdro.
Auto kręci ale nie odpala została wymieniona pompka ręczna z przodu pod maską ale to nie pomogło co może być przyczyną takiego zachowania czy może wie który to bezpiecznik jest od pomy paliwowej i przekaznik Zdradź tajemnicę dlaczego ją wymieniłeś? Opis bezpieczników i przekaźników jest w necie wystarczy poszukać a nie czekać na gotowca. Zrób diagnostykę...
Mały update: Póki co autem zrobiłem jakieś 700km i na razie jest ok. Niemniej udało mi się w końcu zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy i wyszło tak: https://obrazki.elektroda.pl/1082897900_... Czas próby 3 minuty 10 sekund, silnik normalnie rozgrzany (po jeździe minus czas potrzebny na montaż i dopasowanie strzykawek i wężyków) Także...
Nie mam pompki bo to jednak nie HDI tylko TDCI ale to bez znaczenia. Tak czy inaczej w układzie (moim i Twoim) panuje podciśnienie bo paliwo zaciągane jest przez pompę WC na obiegu niskiego ciśnienia (nie ma u mnie pompki wstępnej w zbiorniku paliwa i w Twoim HDI najprawdopodobniej też jej nie ma). Stąd nie będzie wycieków a powietrze może zaciągać....
citroen berlingo obrót berlingo wolne obrót berlingo czujnik obrót
schemat wzmacniacz tonsil oscyloskopy naprawa rubens hamulec skrzynia
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Czy Google spowalnia Firefox na YouTube? Jak sprawdzić sprawność miernika IMI Robin?