Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Wymienić było łatwo - od góry. W 2.0 HDi turbina znajduje się z tyłu silnika u jego dołu, gdzie blisko przechodzi półoś napędowa. Dodatkowo rury od powietrza, kolektory wydechowe i EGR, wszystko upchane tak że do niczego nie ma dojścia. Silnik z resztą pochylony do tyłu, zastanawiam się czy wychodziły wersje z kierownicą po prawej stronie bo by serwa...
Sprawdź pracę sondy, na wolnych obrotach.
Pedał gazu do wymiany.
Stawiam na zawór cr
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo https://obrazki.elektroda.pl/3727267400_... które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi...
DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
nie świeci kontrolka akumulatora przed zapaleniem
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Każde nowsze auto odcina do 3000 obrotów na sprzęgle, oprócz sportowych, więc wszystko jest ok
Zaślep egr na próbę.
Pompa/ regulator wydatku paliwa do weryfikacji. Jakie ciśnienie paliwa w momencie wystąpienia anomalii?
w takim modelu jest ze 150 różnych kostek. Szukać wody w BSI jak i BSM
Przez przytkany katalizator będzie taki problem? Kiedyś słyszałem, że zatkanie katalizatora odczuwalne jest na wyższych obrotach...
Telepie całym autem. Uczucie podobne to tego, jakbyś jechał 30 km/h na 4 biegu. Pomaga wówczas przygazowanie lub popuszczenie gazu, tak żeby nie jechać w zakresie 1700-1900 obrotów.
Jak masz komputer podpięty i kręci rozrusznik to obroty musi widzieć na komputerze jak nie widzi to czujnik szrot
czy oprócz każdorazowego "przygazowania" silnika po uruchomieniu coś może ulec uszkodzeniu w tym alternatorze? Trudno stwierdzić to zdalnie, ale sprawny alternator zwykle tak się nie zachowuje. Lepiej więc wymienić na w pełni sprawny (szczególnie, że masz taką możliwość), niż zastanawiać się czy "padnie" lub kiedy coś tam "padnie". ...jak samemu wymontować...
A to Berlingo to ma silnik?
gdzie sie znajduje ten regulator obrotów wentylatora???
Nie ma zasilania. To powinien być błąd w ECU związany z przekaźnikiem wolnych obrotów. Jeśli przewód ok to usterka w BSM. Połącz testowo przewód od BSM z tym na którym masz zasilanie po zapłonie. Oczywiście odetnij przewód przy BSM dla bezpieczeństwa.
Witam wszystkich użytkowników tego forum, mam pytanie nie dawno kupiłem Citroena Berlingo z silnikiem 1,9D 1998r, na tej nieszczęsnej pompie lucasa, problem polega na tym że silnik zaczął dziwnie pracować na wolnych obrotach i dodam jeszcze że stało się to jak wracałem z Niemiec do Polski jadąc z gazem wciśniętym prawie na max. Po zatrzymaniu się na...
Ustawiłem na 800-850obr/min
Hej, u mnie po wymianie rozrządu w Partner 1.9D samochód zaczął więcej palić około 9l w mieście, przed wymianą max 7l. Przy wymianie mechanik zdemontował pompę wtryskową BOSCH, po założeniu wszystkiego z powrotem, nowe napinacze, pompa wody, pasek. Po odpaleniu silnik zaczął stukać, mechanik mówił że to paliwo się odbija, stukanie ustąpiło po ok 30min....
Obrotomierz działa? On włącza wetylator/y tylko jak silnik pracuje, nie widzi obrotów to nie włączy.
Witam!! Mam problem z silnikiem 1.9 d (pompa Bosch) w citroenie berlingo z 2000r, przebieg na liczniku 200tys km. Otóż autko było przegrzane, obecnie jest po remoncie silnika (pierścienie-cylindry były ok, planowanie głowicy i jest kompletny remont, kompletny rozrząd itp). Problem polega na tym, że autko odpala w miarę dobrze i chodzi na wolnych obrotach...
Od 2012 mam 2.0 HDi i oprócz naprawy pompy WC wymiany pompy w zbiorniku, wymiany regulatora ciśnienia i podgrzewaczy paliwa (już 3 siedzi) to czujniki wału, walka, potencjometr gazu jest oryginalny od nowości (300 tys km). Zrób prawidłową diagnostykę. Bo błędy to ch*j, a po parametrach da się coś więcej powiedzieć. Pół auta wymienisz bez rezultatu.
Bo troche napięcie wzrasta, przy podniesieniu obrotów.
nie posiadam drugiego koła dlatego też przekładałem swoje. komputer pokazuje obroty 254 .
Jaka może być przyczyna ? Wentylator pracuje jakby normalnie. W tej chwili na pełnych obrotach. Jaki maksymalny prąd powinien pobierać wentylator?
sprawdż sobie śilniczek krokowy noze sie wieszac nieraz i tez tak bedzie robił wyjmij i go wyczysc powinno pomóc
Od strony mechanicznej wszystko sprawdzone,rozrząd ustawiony na kołki blokujące. Jak pisałem auto na wyższych obrotach jedzie dobrze,nic niestuka
Egr był problemem, mimo, iż nowy oraz wielokrotnie kodowany to niestety nie domykał się w górnym zakresie obrotów. Po zaślepieniu problem odymiania i szarpania minął.
Brak płynnego przeniesienia napędu, wygląda na ślizgającą się tarcz sprzęgłową No właśnie to znów koszta??? Długo zajmuje wymiana sprzęgła na nowe? Jak długo można jeździć??? z uszkodzeniem? Dodano po 1 Czy jest jakiś sposób na to, żeby sprawdzić czy to faktycznie sprzęgło?
walek rozrządu zablokuj na blokade, wykręć świece i 1 tłok w gmp, musi chodzić tylko pamiętaj żeby przed odpalaniem zrobić ręcznie dwa obroty wałem.
Jutro sprawdzę rozrząd
Diagnostyka to podstawa, zrób wstaw błędy wtedy zobaczymy, tylko porządnym sprzętem.
Witaj, 1. Siwy kolor, zapach nie spalonego ON. 2. 195 tys. 3. Nie zauważyłem, żeby oleju ubywało, tak samo jak płynu chłodniczego. 4. Nie mierzone. 5. Nie sprawdzane. Dodano po 4 Auto mam od kwietnia tego roku, jak było ciepło, to chmurka dymu była na tyle mała albo nie zauważalna. Teraz w chłodniejsze dni dym jest drażniący. Mam interfejs diagbox,...
1,5 bara na ciepłym i na wolnych obrotach to niezły wynik jest czujnik zdechł, powinien od 0.5 bara gasić kontrolkę (czujniki ciśnienia oleju często umierają, wymieniałem już kilka w swoich autach) https://allegro.pl/oferta/nowy-czujnik-c...
czy sprawdzałeś regulator obrotów idz w tym kierunku
Czy jesteś pewien że wyłącza się również podczas hamowania czy skręcie? Dzieje się to na wyższych obrotach ?
Jeżeli to pompa boscha to sprawdziłbym czy przyspiesza wtrysk w miarę jak wzrastają obroty.
powracam do tematu . wartości rzeczywiste pokrywają się z żądanymi (ciśnienie paliwa , zmierzona masa powietrza , temperatura wody).Recyrkulator spalin pracuje prawidłowo .dlaczego auto chdzi przez chwile normalnie (można gazować do czerwonyc obrotów przez 20sekund) jak odepne czujnik temperatury ?? co można jeszcze sprawdzać ?? za pomoc dziękuje ....
Coś źle w pompie poskładane.
Nie sprawdzałem, kody silnikow były te same, osprzęt tych samych firm, auta z tego samego roku uznałem że jest na 100 procent to samo Dodano po 1 Komp wisi że synchronizacja ich prawidłowa, i wartość obrotów rEczywista z zadana się zgadza..
Na chwilę obecną nie zamykam temu . Dla potomnych napiszę, że po podstawieniu czujnika wału nadal kiepsko ale .... Uszkodzony jest prawdopodobnie wieniec z którego czyta czujnik . Na próbę odpiąłem czujnik wału , odpaliłem silnik i przed czujnikiem machałem magnesem . Światła się wzbudziły , nadmuch zaczął działać i nawet obrotomierz wskazywał jakieś...
Finał: Komputer, diagnostyka, Wymiana zaworu pneumatycznego przy turbinie i po sprawie pomogła firma [url=http://www.motoopiekun.pl/]Link za Warszawa koło Piaseczna Gorąco polecam. tam na prawdę ludzie znają sie na rzeczy. Pozdrawiam Pana Mariusza. Temat do zamknięcia, problem rozwiązany.
kichał by w dolot jak by było za niskie, poza ty wlazł by na obroty przy pompowaniu gazem.
I problem ze wzbudzeniem, bo dopiero na obrotach ładuje. Tak czy tak alternator do roboty.
Tak więc update: 2 wtryski wymienione, wymieniona 1 wtyczka wtryskiwacza i eureka, silnik chodzi. Korekcje po zsumowaniu ok 98%. Urodził się kolejny problem, kalkulator sterujący silnikiem ( nie ori, a ten "nowy") nie wysyła do licznika info o temperaturze chłodziwa i obrotach...
zapomniałem napisać że brak jest wysterowania wtryskiwaczy. Sterownik widzi obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem?
berlingo wolne obrót berlingo czujnik obrót citroen berlingo obrót
zbierak electrolux wymiana dysku twardego bezpiecznik listwy zasilającej
zmiana ścieżki dźwiękowej zmiana ścieżki dźwiękowej
Uszczelki sprężarki AHS-23/30 FOS Polmo Łódź – komplet, materiały, zamienniki Nissan Pathfinder automat gaśnie przy ruszaniu – typowe usterki, TCC, ATF, przepustnica