EGR nie ma nic do szarpań, jeszcze raz mówię-sprawdź korekcje dawek dla poszczególnych wtryskiwaczy. Może byc jeszcze problem z czujnikiem wału\wałka Miałem ostatnio berlingo, też szarpał, pierwszy na 0, drugi +5,4 trzeci -4,2 ( serio) , czwarty na 0
Witam Mam bardzo duży problem z moim berlingo.2 miesiące temu była naprawiana pompa lucas ponieważ ciekła.Jakieś dwa tygodnie temu po odpaleniu silnik zaczął strasznie szarpać,auto straciło na mocy,zużycie paliwa wzrosło z około 8 na 14 litrów a z rury wydechowej wydobywa się niebieski dym (oczywiście zaczął też spalać olej). Jak już pisałem stało się...
Cześć wszystkim; w moim Berlingo 1,9D miałem identyczną sytuację świece nie grzeją, kontrolka nie świeci po sprawdzeniu sterownika okazało się że jest sprawny tzn. przekaźnik się załącza, natomiast do dziś nie wiem dlaczego zasilanie (M6 -połączone razem przewody BB10 i BB11) idące do przekaźnika i z niego na świece ma "dziwny" spadek napięcia - jak...
mi nie chodziło o rezystencję sondy. tylko o współczynnik lambda w trakcie pracy silnika - to testerem diagnostycznym musisz mierzyć. jeśli współczynnik lambda jest znacznie poniżej 1 to mieszanka jest za bogata, jeśli znacznie powyżej 1 to jest za uboga. w sumie to powinien ci wyskoczyć kod pod tytułem sonda lambda - mieszanka za uboga albo za niska....
mam pytanie skad sie mogla wypiac ta rurka silikonowa (ta w rece)?? w tym miejscu gdzie strzalka jest podlaczona do skrzyneczki z napisem delphi i czy ma to wplyw na nieodpalanie sie silnika. przepraszam za brak znakow polskich nie mam dostepu do kompa z windowsem pl. dopisuje ze na zimnym silniku odpala autko ale przy obrotach do 2000 strasznie nim...
Problem chyba taki sam jak w temacie: [url=]Link czyli na zimno odpala w porządku, pracuje świetnie parę lub paręnaście minut zależnie od temp. na zewnątrz i nagle (patrząc po wskaźniku temp. zawsze w tym samym momencie) silnik zaczyna się krztusić i szarpać, z rury wydechowej leci niebieski dym, w czasie przyspieszania szarpie mniej ale podczas jazdy...
Witam, 1,5 roku temu regenerowałem wtryski i wymieniałem rozrząd. Ze względu na to, że zaczął znowu szarpać w czasie jazdy oddałem do przeglądu i okazało się, że wtryski są zablokowane z powodu niskiej jakości paliwa. Tylko, że ja tankowałem tylko na StatOil olej ulepszony i nie mieszałem z tańszym. Może to była słaba regeneracja wtrysków sam nie wiem...
Kolego a jakie dokładnie miałeś objawy złej pracy silnika i kiedy występowały? objawy: 1-przy dużych zmianach temperatury zewnętrznej-wiosna -jesień spadek mocy silnika na wolnych obrotach 2-w sytuacji krytycznej praca na 2 cylindrach( co pokazuje komunikat w programie lexia)-totalne szarpanie silnikiem aż dochodzi do uszkodzenia poduchy zaweiszenie...
Przy zakupie silnik pracowal jak nalezy ale palila sie kontrolka engine check wiec mechanicy wymienili pasek rozrzadu. Auto odebralem, kontrolka po odpaleniu gasnie ale silnik przez moment pracuje na trzech cylindrach i zaczyna dymic smierdzaco na niebiesko nawet jak zalapia wszystkie cztery. Przed wymiana paska tego nie bylo. Dym pojawia sie tylko...
Witam!! Mam problem z silnikiem 1.9 d (pompa Bosch) w citroenie berlingo z 2000r, przebieg na liczniku 200tys km. Otóż autko było przegrzane, obecnie jest po remoncie silnika (pierścienie-cylindry były ok, planowanie głowicy i jest kompletny remont, kompletny rozrząd itp). Problem polega na tym, że autko odpala w miarę dobrze i chodzi na wolnych obrotach...
Samochód normalnie jeździ ... ...Czy jego brak może być przyczyną szarpania i pulsowania obrotów?:D Zdecyduj się; normalnie jeździ, czy szarpie. Niektóre francuzy miały chyba czujnik niskiego ciśnienia we filtrze paliwa.
Witam posiadam berlingo 1.9D rok 1999 silnik DW8 z pompą LUCAS mój problem wygląda następująco. Na zimnym siniku odpala bez problemu obroty około 1000 może troszkę więcej jak się silnik zagrzeje do normalnej temperatury obroty spadają do 500 i zaczyna szarpać silnik zdarzy się również że zgaśnie natomiast gdy silnik się zagrzeje (np w stojąc w korku)...
Witam. Posiadam podobnie jak Ty berlingo 1.6 pb 2003r. i walczę dokładnie z tym samym problemem... Mechanik stwierdził, że pompa wspomagania i płyn do wymiany. Dziś odebrałem samochód, niestety nic to nie pomogło. Dalej kierownica dziwnie się zachowuje na zakrętach, czuć dziwne szarpanie, pompa głośno pracuje, w wężach ciśnieniowych wzrasta ciśnienie....
Witam Dot: Berlingo 2.0 HDI 2002 r, Siemens (SIEMENS SID 801) Problem polega na tym,że silnik gaśnie po nagrzaniu do ok 78*C tj gdy wskazówka temperatury płynu chodzącego dojdzie do połowy. Dzieje się to regularnie, powtarzalnie. Również silnik nagrzany na postoju, bez wstrząsów. Po lekkim przestygnięciu odpala znowu , po czym gaśnie jak wskazówka dojdzie...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Dzień dobry Mam problem z citroena berlingo potrzebuje pomocy rok 2011 1,6 vti z gazem jezdze nim 2 lata nie było żadnych problemów do tego czasu .najpierw gdy samochód dostał temperatury 87c gaz zaczął się wylaczac . Ale Dziwne bo tylko na 1 i 2 biegu przy niskich obrotach jak jest wyżej i większą prędkość niema problemu . pokazuje czasami blad p 1340...
w oplach te znaki zawsze tak właśnie trochę nie pasują, i zgadza się, że przestawienie o jeden ząbek za bardzo niczego nie zmienia, ale ja zawsze maluje sobie markerem kreski na pasku starym i kołach i przerysowuję na nowy i zakładam tak jak było, i zawsze jest dobrze, a nie tam jakieś znaki które po 20 latach mogą być nic nie warte bo ktoś sobie np...
Witam,czy powodem podszarpywania silnika może być uszkodzony czujnik ciśnienia(map sensor)?podczas jazdy po zmianie biegu i przyciśnięciu gazu zaczyna szarpać(trzeba ująć gazu ) nie zawsze tak sie dzieje.Można sprawdzić go miernikiem ?Wymieniłem już świece,sonde lambda i czujnik temp. płynu.Podejrzewam jeszcze cewke...
Kolektor ssący jest szczelny. Objawy wysokich obrotów nie zawsze występują. Ostatnio gdy delikatnie gazuje to obroty spadają poprawnie a gdy mocniej przygazuje podczas jazdy to rosną i utrzymują się wysoko choć ściągnę noge z gazu. A gdy następnie powtórnie przygazuje to szarpie i nierówno wchodzi.
Mam problem w czasie jazdy silnik mi szarpie tzn samoczynnie zwiększają lub zmniejszają sie obroty.Podłączyłem go pod komputer i wyświetlił się błąd pedału gazy/hamulca.Co tam jest uszkodzone
Dzisiaj byłem cały dzień u mechanika z samochodem - wymiana kompletu sprzęgła. Podczas spuszczania oleju ze skrzyni biegów okazało się, że oleju wyciekło 250ml (w oleju nie doszukaliśmy się żadnych opiłków metalu). Mechanik nie stwierdził wycieków oglądając obudowę skrzyni biegów, więc najprawdopodobniej osoba u której przeprowadzałem ostatni przegląd...
Witam w tym temacie. Niedawno rozwiązałem ten problem w Partnerze II 2.0 Hdi -Siemens- tzn. nierówna praca na wolnych obrotach, szarpanie w czasie przyśpieszania do około 1500 obr. Powodem okazały się wtryski. Test na przelewy wykazał że dwa przepuszczają nawet bez wysterowania. Po wymianie oczywiście na używki (bo nowe to cena prawie auta), problem...
Od jakiegoś miesiąca jeżdżę Berlinkiem 1.6 16V z 2005 roku i stwierdzam, że coś jest z nim nie tak bo brakuje mu mocy na 4 i 5 biegu:/na 5 biegu jadąc nawet pod niewielką górkę mam uczucie jakby nawet zwalniał:/ W aucie zaraz na samym początku założyłem instalacje gazową i nie za bardzo porównania jak on wcześniej jeździł na benzynie, jednakże teraz...
Dodaję nowe informacje o silniku: - Uszkodzony EGR (nie otwiera się) - myślę że nie powinno mieć to wpływu na moc gdyż jest cały czas zamknięty - dodatkowo auto zaczęło szarpać na wyższych biegach i jednostajnej jeździe - czasami kopci na niebiesko (zwykle pod obciążeniem)
Witam. Jak w temacie, przestał działać wskaźnik paliwa i wskaźnik poziomu oleju a stało się to w czasie gdy chciałem odpalić na mrozie ok -20 stopni, niestety kiepski był akumulator i jak już coraz po malej kręcił rozrusznik zaczęło szarpać wszystkimi wskazówkami na liczniku i zaczęła mrugać kontrolka paliwa, za nim przestałem kręcić to już na stałe...
Rano podczas zapalania samochodu silnik nierówno pracuje, tzn. lekko szarpie i lekko przydymia. Przy naciśnięciu na gaz wszystko jest ok. Proszę o pomoc - co to może być za przyczyna. Świece żarowe są wymienione. Czy przyczyną może być, że jeden wtrysk nierówno rozpyla? Pisownię postu poprawiłem. - p.3.1.13.
A więc tak od pewnego czasu mam problem z drżącą kierownicą przy hamowaniu na dużych prędkościach typu 140/150km. Jeżeli hamuje ostro problem jest nie wyczuwalny natomiast jeżeli przyhamowuje z prędkości 140/150km (poniżej 110km wszystkie objawy ustępują) wtedy kierownicą szarpie na prawo i lewo, ale co dziwnego jeżeli przytrzymam kierownice (na sztywno)...
Problem rozwiązał remont którego dokonałem z kolegą, najpierw zaczęliśmy od wymiany paska klinowego, napinacza, rolki, koła pasowego, potem cały rozrząd(co ciekawe był jeszcze oryginalny PSA, przy wymianie na liczniku 118 tys. km , poduszek pod silnikiem bo szarpało, amortyzatorów, tarcz i klocków, przy okazji przeczyściliśmy zaworek podciśnieniowy...
No i pupa.... Doszedłem do jednego. Odłączyłem przepływomierz. Auto pali i da się jeździć. Kopci trochę ale silnik się wkręca na obroty i nie szarpie. Turbina raz działa raz nie dział ale da się jechać. Nie wiem co to może być. Wężyki sprawdzone od podciśnienia nie ma nieszczelności. Najgorsze jest to że w tym aucie nijak nie da się zajrzeć za silnik...
Problem przynajmniej na razie minął... Jeden mechanik poradził, by kilkakrotnie zamknąć i otworzyć auto pilotem i spróbować odpalić od razu... Podobno jeśli to pomoże, to problem jest z imo... Zrobiłem tak kilka razy (chyba 5) aż samochód nie chciał się zamknąć z pilota... wsiadłem i odpalił od razu... Następnego dnia otworzyłem tylko raz i spróbowałem...
Witajcie. Koryguję ustawienia w sterowniku gazu ponieważ wcześniej miedzy 1900 a 2800 obr/min samochód szarpał podczas dodawania gazu, niezależnie od biegu. Jest już w miarę dobrze ale mam trochę inne pytanie. Na zimnym silniku po odpaleniu po kilku sekundach sterownik przełącza na gaz. Silnik podławi się kilka razy i zgaśnie. Przy drugim lub trzecim...
Witam Jak w temacie mam zagwozdkę z napięciem z ecu do czujnika położenia przepustnicy Bez podpiętego czujnika 3 piny 1. masa 2. +5V 3. na sygnałowym +12V Po podpięciu czujnika i kręceniu potencjometrem mam od 2.5V do 6V płynnie (Czujnik nowy) Czy nie powinno być od 0.5V do 5V ? Tyle mam podpinając czujnik na stole do zasilacza 5v Skąd te 12 wolt na...
Tak wiem też ustawiłem i teraz za to dzieje się coś innego jak chodzi na wolnych obrotach to jest ok ale dodajesz gazu do 2000-2500 tyś i zaczyna szarpać silnikiem i czarny szary ciemny dym
Witam, autko odzyskało moc, wymieniono łańcuch z napinaczem, popychacze, rozrząd, turbinę i zawór egr. Silnik pracuje równiutko nie szarpie itp. ale zastanawiam się jeszcze nad zaworem w turbinie, konkretnie nad jego pracą. Po uruchomieniu silnika gruszka podciąga sztangę i trzyma po przegazowaniu przewody puchną, ale po puszczeniu gazu sztanga stoi...
W tej chwili nie wiemy za co się zabrać jedynie samochód został podłączony pod komputer.Szukamy sugesti za co się wziąć bo te błędy są ogólnikowe.Przed awaria auto jechało normalnie nie gaslo i nie szarpało.Nie traciło mocy tylko pokazały się kontrolki engine i trójkąt następnie stop i olej.Dodam samochód trzy letni 48000 przebieg. Bezpieczniki sprawdzone...
Przy odpaleniu zimnego silnika na postoju szarpie i jakby silnik zwalniał, a za chwile jakby dopiero silnik pracował równomiernie. Klima wyłączona wiec silnik nie jest obciążony, co może być przyczyną? Że silnik zimny i dopiero pracuje równomiernie jak się nagrzeje?
Witam, mam problem z Berlingo z 2010r 1.6 HDi silnik 9HX. Mianowicie auto przy rozgrzanym silniku w zakresie 1,9-2,1 tys obrotów zostawia wielką czarną chmurę za sobą, oraz zaczyna podszarpywać. Problemu nie ma przy mniejszym zakresie obrotów, ani na zimnym silniku oraz przy gwałtowniejszym przyśpieszeniu. Sprawdzone: W sterowniki tylko błąd przekaźnika...
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi koniec - czyli ta linka - mocowana jest do pompy wtryskowej....
ja miałem podobny problem z berlingo 1.8 lpg niezaleznie od tego czy jechałem na benzynie czy na lpg przy przyspieszaniu gasł niedało sie jezdzic nieraz chodził dobrze a nieraz cuda sie działy np. jak jechalem na wrocław cały czas 120 było ok jak zwolniłem do 90 to juz niedało sie rozpedzic gasł itd okazało sie ze poleciał czujnik podcisnienia w koloktorze...
Witam. Mam taki problem w cytrynku , że po odpaleniu na zimnym silniku działa normalnie ale po paru kilometrach jak złapie troszeczkę temperatury nagle zaczyna szarpać podczas jazdy , strasznie irytujące to jest. Jak się nagrzeje to trochę mu przechodzi. Dodam ,że ostatnio mam problemy z odpalaniem trzeba go parę razy kręcić ,jeszcze w lato palił od...
Cześć, w peugeocie 406 2.0 hdi miałem także problem z szarpaniem, wymieniłem wtryski, zawór w pompie 2 razy, pompę, zbiornik i przewody z filtrem wymyte - nic mnie to nie kosztowało - więc wymieniałem po kolei ale też nie pomogło, na końcu zmieniłem potencjometr gazu przy filtrze paliwa - zaprzyjaźniony mechanik z zagranicy powiedział mi że możliwe...
Witam Tak jak w temacie Berlingo się dusi i szarpie. Dodaje gazu a on zaczyna się dusić i szarpać... idzie przy tym jak muł. Czy może wie ktoś coś na ten temat?? Bardzo proszę o pomoc.
witam, mói problem taki berlingo 98 1,4 bezana jeżdżę po mieście to tu i tam zrobiłem z 300 kil i nic jak wyjede po za miasto to po 3 ,4 , kilometrach przydusi,i zgaśnie zapale po chodzi ale nie wkręca się i zgaśnie i nie zapale go po stoi 10 minut zapali na 2 minuty i zgaśnie jak ostygnie po godzinie pojadę z 3,4, kilometry i znów zgaśnie i tak w...
Witam Mam samochód: Marka: Citroen Model: Berlingo Rok produkcji: 1999r Silnik: 1,4 benzyna bez gazu (oznaczenie TU3JP ) Mam następujący problem: Gdy odpalam zimny silnik auto jezdzi i nie ma problemu Gdy przejade 10km powiedzmy i silnik sie rozgrzeje to wtedy: -auto przerywa -nie chce jechac -nierówno chodzi -nie wchodzi na obroty -nie da sie totalnie...
Witam. Moją cytrynkę trapi usterka dość nie codzienna i nie wiem już co mam z nią zrobić i gdzie z tym pojechać. Jest to Berlingo 1.9d z 2000roku na pompie boscha z silnikiem DW8 przebieg z licznika 280tys. Problem występuje tylko w zimie ( niska temperatura) oraz w pozostałych porach roku ale przy dużym poziomie wilgotności ( w czasie opadów mgieł...
Witam! Mam problem z citroenem berlingo 1.4 benzyna 1999r. Otóż podczas jazdy strasznie trzęsie samochodem i nie ma mocy. Posiadam go od 3 miesięcy. Byłem z nim u mechanika została wymieniona uszczelka pod głowicą ponieważ w chłodnicy znajdował się olej. Mechanik stwierdził że to przez tą uszczelkę tak trzęsie. Wymiana uszczelki nic nie pomogła. Wymieniłem...
Witam Citroen Berlingo 1,1 + gaz - objawy są takie że po ustabilizowaniu obrotów wszystko chodzi ok - problem pojawia się przy dodawaniu gazu (szarpie jakby skład mieszanki był nie taki), potem wchodzi na obroty - jest ok, po puszczeniu gazu obroty spadają na 800 (silnik przebiera jakby skład znowu był nie taki) i po chwili się normują i wracają na...
A więc jak w temacie: 90 konna jednostka. Problem pojawia się podczas jazdy ze stałą prędkością około 130 km/h, 3tyś obrotów samochód zaczyna szarpać. Po podłączeniu testera podczas jazdy testowej zaczyna się szarpanie, wskazania przepływki jakie się ukazują to wartości od: 800, 500, 400, 800... Zostały podmienione przepławki z innych aut (Używane)...
witam od 4 lat jestem szczęśliwym posiadaczem citroena berlingo 2004 rok 2,0 hdi oprócz upierdliwego szarpania 1500,-220 obrotów autko jezdzi jak złoto czasem jest ono mocniejsze czasem słabsze a czasem wcale nie szarpie ...... auto nie zamulone gdyż regularnie robi większe trasy paliwo tylko orlen ew orlen werwa oleje filtry orginał i na czas problem...
Witam. Pacjent to berlingo z 2000 roku. po wizycie w warsztacie ( cieknąca pompa wtryskowa) auto delikatnie szarpie przy jednostajnej jeździe a czasem podczas przyspieszania. Przy ruszaniu z miejsca trzeba docisnąć gazu bo silnik zgaśnie. Jedna rzecz mnie niepokoi . Jedna z linek jest tak ustawiona że cały czas naciagnieta, nie ma mozliwości aby mogła...
Witam Berlingo 2005 r. w gazie. Pali jakby nie na wszystkie gary. Wymienione świece i cewka problem ten sam. Mechanik chce wymieniać sterownik gazu. Czy to może być ten problem. Auto szarpie czy to na gazie czy na benzynie.
Citroen berlingo Multispace benzyna 1.6. 2010 rok przy odpaleniu zimnego silnika na postoju, szarpie i jak by silnik zwalniał a za chwile jak by dopiero silnik pracował równomiernie Klima wyłączona wiec silnik nie jest obciążony co może być przyczyna ? ze silnik zimny? i dopiero pracuje równomiernie jak się nagrzeje?
witam. mam citroena berlingo I rocznik 1997, przebieg 280 tys. od 120 tys na gazie, silniczek 1.4 benz + gaz (das tech 600S). zalozylem instalke - na poczatku rewelacja, po ok 3-4 tys zaczely sie problemy. w moim przypadku nie trwalo to długo, bomiesiecznie pokonuje 7-8 tys km. ale dorzeczy. auto na gazie zaczelo szarpac, brak mocy, gasł. kilka regulacji...
Witam, mam problem z migającą kontrolką od wtrysku w Berlingo z silnikiem 1,9D, dodam, że problem pojawił się po wymianie przez mechanika rozrządu w moim aucie. Czy jest możliwość, że ów mechanik coś przeoczył, lub czegoś nie ustawił. Czy wymiana rozrządu ma jakikolwiek wpływ na tą kontrolkę, czy też jest to dziwny zbieg okoliczności. Dodam, że kontrolka...
Tylko że 60-ka ogólnie na wywalonych prowadnicach nie ma tendencji do lania oleju w kolektor tym bardziej wydechowy. Można to zresztą sprawdzić odkręcając kolektor lub szarpiąc za trzonki zaworów. na owalnych prowadnicach kazdy silnik wywala olej , 60 tka czy berlingo HDI, czesciej w wydech bo mocniej dogrzany, no czerepy na bok , bedzie widac co na...