Silnik ten z pewnością jest bezkolizyjny
Rozrząd jest rzeczywiście bezkolizyjny, a cena wysoka.
Punto I ma rozrząd bezkolizyjny (niezależnie od rocznika), przeskoczenie paska rozrządu nie jest groźne. Sprawdź klin na kole pasowym. Zerwanie paska akcesoriów mogło doprowadzić do przeskoczenia rozrządu.
Przecież i tak jest to silnik bezkolizyjny.
Dzięki, czyli silnik nie jest "bezkolizyjny" :(
Nie wiem jak w dwójce ale w jedynkach ten silnik był bezkolizyjny, nowy pasek i jedziesz dalej.
Kolego 1.2 8V Fiata jest silnikiem określanym jako tzw."bezkolizyjny" ale proponuje jednak wymienić rozrząd w tym silniku nie zdając się na tzw. "zapewnienia sprzedającego" o przeprowadzonych naprawach i dokonanej przez niego wymiany rozrządu ,jeśli nie przedstawił i nie posiada na dokonywane zakupy części czy naprawy rachunków! W tym silniku wymiana...
Hmmm 'lekko kręci' benzyna w filtrze, powiadasz i brałeś go na popych - sprawdź czy czasami nie zerwało paska rozrządu. :cry: Na pocieszenie - silnik 8V bezkolizyjny. Marek
Gaźnik ma ten + że łatwy do podłączenia/odpalenia ale jak gadałem ludźmi jeżdżącymi w terenie zdarza się ze przelewa na zakrętach ma problemy z utrzymaniem odpowiedniego poziomu paliwa przy dużym nachyleniu A wtrysk pracuje nawet ''do góry nogami'' Wybierając silnik zwrócę uwagę na dostępność części do niego zakatujesz takiego 1,1 z punto[dodatkowy...
Wiem że te silniki nie są drogie ale zakupiłem ten samochód 3 miesiące temu a rozrządu nie zmieniałem z racji tego iż po pierwsze jest bezkolizyjny a po drugie poprzedni właściciel zapewnił mnie że rozrząd był zmieniony w tamtym roku a on tym samochodem przejeździł przez 3 lata 37tys także na rozrządzie jest przejechane góra 15tys...
Telo - gdyby to była ta usterka, o której piszesz, to paliłaby się stale kontrolka EOBD (wtrysku) i silnik "chodziłby na dwa gary". Występuje wtedy błąd cewki 1 lub 2, a tu Autor pisze, że nie ma błędów. Ten moduł, to centralka wtrysku. Spotkałem parę aut z takim silnikiem, gdzie po wypadku przeskakiwał rozrząd. Silnik jest tzw. bezkolizyjny, więc wystarczy...
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
najlepiej z silnikiem 1,2 60KM - jest oszczędniejszy niż 1,1 a również bezkolizyjny O! Zapomniałem o kolejnej zalecie - bezkolizyjnym rozrządzie. Co do korozji nie zgodziłbym się że jest tak super -w Punto koroduje tylna klapa w okolicach zamka i podłoga pod nogami z obu stron. Jak pisałem - korozja podłogi nie dotyczy wszystkich egzemplarzy (dziwne...
Cześć, proszę o doradę i pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Fiat Punto 1, silnik 1.1, 8V, auto 1996, wersja SX.. Wymieniłem pompę wody która ciekła - bez ściągania paska rozrządu luzując napinacz i przytrzymując sam pasek na kole pasowym doł oraz kole rozrządu góra. Po skręceniu do kupy spod obudowy rozrządu słychać skrzeczenie, skrzypienie i piszczenie...
W tej cenie poluj na Punto II 1.2 silnik. w cenie 5000-6000zł kupisz rocznik 1999-2000r. Mieliśmy od nowości taki z 2000r. Autko poza częściami eksploatacyjnymi nie psuło się. Fajne wnętrze miał, z zewnątrz ładniejszy i większy od seicento. Silnik 1.2 60 KM w Punto spisuje się podobnie jak 900 w seicento, niby większy, ale i auto cięższe. Masz bezkolizyjny...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
Znaki są nie tyle na sprzęgle co na kole zamachowym, dostęp przez otwór rewizyjny (powinna być zaślepka) w obudowie sprzęgła. Silnik jest 8V i ma znaki, więc a do tego jest bezkolizyjny... możesz spokojnie zakładać rozrząd na znaki. Właśnie - jaki to silnik, bo np. 1.2 8V 75KM miało inne luzy zaworowe. Płytki regulacyjne można zamieniać i składać po...
Skoro go kupiłaś i nie dołożyłaś ani złotówki, a przestał jechać po redukcji biegu, to ja bym zaczął od tego co należało zrobić zaraz po zakupie - czyli wymiany rozrządu (i przy okazji pompy "wody")... Twoje szczęście że to silnik bezkolizyjny i nawet jak pasek przeskoczy to nie ma tragedii (a przestawiony o 2-3 "ząbki" nawet jeszcze jakoś chodzi)....
Łańcuch jest głośny i wcale nie jest wieczny, przy takim przebiegu i tak należałoby go wymienić, a koszt dużo większy niż niż paska. Lancia Ypsilon to Fiat Punto, bardzo trwały silnik 1.2, na pasku ale bezkolizyjny. W tej cenie szukałbym Punta mk.1 (w wersji 60 lub 75, najlepiej ELX), Corsy B ewentualnie Renault Clio, jeszcze może Mitsubishi Colt no...
Da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy: http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-us... Tam mówią o silniku 1,1 w punto - nie wiem czy on jest FIRE, ale piszą żeby tłok do samej góry podnieść. To chyba po to żeby oprzeć zawór o niego przy zdejmowaniu zabezpieczenia - a to znaczy że tam rozrząd kolizyjny....
Witam, Mam taki problem z Fiatem Panda, ostatnio padł w owym aucie silnik i robiliśmy przekładkę. Z tą różnicą, że wcześniej był silnik 1.1 a wsadzony został silnik 1,2 z fiata bodajże punto. w owym silniku zostały przełożone pokrywa zaworów oraz koło wałka rozrządu(ponieważ się różniły) z lekkim przerobieniem głowicy, aby kółko nie tarło. Moim problemem...
Ja żonie w zeszłym roku kupiłem punto II 1,2 8v (silnik z bezkolizyjnym rozrządem) 3500tys starczy (będę sprzedawał:), ale trzeba uważać na progi i podłogę, Jeszcze zostają francuzy Peugeot 206 (raczej mało kasy) ale na 306 Renault Cilo... Astra F
Witam Ostatnio kupiłem młodszemu samochodzik tak aby mógł się na nim uczyć jeździć i padło na punciaka 2 1,2 8v z 2003r. Samochód jest w dobrym stanie ma 144000km przejechane i wiadomo trzeba go trochę podszykować. Prosił bym was o porady odnośnie tego modelu co się w mim często psuje i na co zwracać uwagę. Acha i mam kilka pytań odnośnie jego: 1. Poprzedni...
Raczej jest kolizyjny. Na forum fiata gość sprawdzał podczas wymiany uszczelniaczy. http://fiatklubpolska.pl/grande-punto-46... Ogólnie w tak prostym silniku nie ma co oszczędzać tylko wymienić rozrząd na czas. Najlepiej zaglądać co jakiś czas czy pasek nie kończy się przedwcześnie: pęka, strzępi lub nie gubi...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk...
rozrząd bezkolizyjny bezkolizyjny pasek rozrząd silnik bezkolizyjny punto
dwufunkcyjny ustawić komputer zawieszać włączyć rduch praca
melitta varianza logowanie modem technicolor
Citroën Grand Picasso 2.0 LPG - problem z zapalaniem na benzynie Mega macs 42 Hella Gutmann – kolejność pinów 26-pin HD-26, schemat przewodów OBD-II