Silnik ten z pewnością jest bezkolizyjny
Bierz fiata 8 zaworów . Części i serwis tanie. Silnik bezkolizyjny
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Oddać do warsztatu OK spoko i za 100zł by zrobili, ale nie dają gwarancji na to, że się uda "Panie zawór może opaść i będzie trza głowice zwalić. Silnik je bezkolizyjny i czasem się nie uda, a w tedy 500zł".
W tej cenie poluj na Punto II 1.2 silnik. w cenie 5000-6000zł kupisz rocznik 1999-2000r. Mieliśmy od nowości taki z 2000r. Autko poza częściami eksploatacyjnymi nie psuło się. Fajne wnętrze miał, z zewnątrz ładniejszy i większy od seicento. Silnik 1.2 60 KM w Punto spisuje się podobnie jak 900 w seicento, niby większy, ale i auto cięższe. Masz bezkolizyjny...
Kolego ustaw rozrząd na tzw. znaki i zamontuj pasek rozrządu oraz nową rolke napinającą. Jeśli będziesz miał kompresje to możesz "spróbować" silnik odpalić. Ten silnik jest bezkolizyjny ,zawory nie mają możliwości "dotknięcia" sie z tłokami. Pozdrawiam!
Punto I 1.2v8 75km. Silnik bezkolizyjny można sobie kupić pasek rozrządu na zapas i wymienić na trasie jak się urwie oczywiście jak ktoś jest spryciarz. Wymiana książkowa co 4 lata lub 120 tyś nigdy tyle paski nie wytrzymują do 90 tyś max rolki nie trzeba ruszać jak nie ma luzu i jest cicha i pompa jest sucha nie cieknie. Nie ma na pasku znakami co...
SuperFIRE (16V) bezkolizyjny nie jest więc po takiej awarii przynajmniej część zaworów jest pogięta. Na 3 czy nawet 2 cylindrach będzie palił... mój silnik bez problemu odpala i chodzi z 2 odpiętymi wtryskiwaczami.
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
1.10w40 ale mineralny czy syntetyk i jakiej firmy? 2.A ma ktoś może rysunek poglądowy z momentami i czy w tym silniku są znaczniki jak ustawić czy trzeba samemu malować? I czy to na 100% bezkolizyjny silnik bo nie chciałbym się za to wziąć samemu a później płakać że coś zrąbałem bardzo? 5. A ile za naprawę takiej skrzyni krzyknie mechanik (pewnie do...
Cześć, proszę o doradę i pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Fiat Punto 1, silnik 1.1, 8V, auto 1996, wersja SX.. Wymieniłem pompę wody która ciekła - bez ściągania paska rozrządu luzując napinacz i przytrzymując sam pasek na kole pasowym doł oraz kole rozrządu góra. Po skręceniu do kupy spod obudowy rozrządu słychać skrzeczenie, skrzypienie i piszczenie...
Skoro go kupiłaś i nie dołożyłaś ani złotówki, a przestał jechać po redukcji biegu, to ja bym zaczął od tego co należało zrobić zaraz po zakupie - czyli wymiany rozrządu (i przy okazji pompy "wody")... Twoje szczęście że to silnik bezkolizyjny i nawet jak pasek przeskoczy to nie ma tragedii (a przestawiony o 2-3 "ząbki" nawet jeszcze jakoś chodzi)....
A może Punto 2 ,blacha ocynk, części tanie , silnik 1,2 bezkolizyjny.
Przecież i tak jest to silnik bezkolizyjny.
Chłopaki, po klopocie. 4 zeby do przodu przez srube znleziona miedzy malym kolem pasowym a obudowa... Dobrze ze to sa silniki bezkolizyjne.
Rozrząd jest rzeczywiście bezkolizyjny, a cena wysoka.
Dzięki, czyli silnik nie jest "bezkolizyjny" :(
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Hmmm 'lekko kręci' benzyna w filtrze, powiadasz i brałeś go na popych - sprawdź czy czasami nie zerwało paska rozrządu. :cry: Na pocieszenie - silnik 8V bezkolizyjny. Marek
Tak wiązka jest przełożona. Akurat to jest ten stary silnik 1.2 i na pewno jest bezkolizyjny.
Witam.W tym modelu silnik 1.1 jest bezkolizyjny.Ale czy po wymianie uszczelki pod głowicą staje się kolizyjny czy nie?Wiem że ma na to wpływ ile zostaje "zebrane" podczas planowania.Ale czy przy niewielkim szlifie jest szansa by pozostał bezkolizyjny?Ile trzeba "zebrać" by ten silnik stał się kolizyjny?
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
niestety- u nas śpiewają min. 200zł (za samą robociznę) - dlatego mówiłem że to min 300zł :) a co do silnika - masz rację - do 2005r fiat punto miał bezkolizyjny :)
Ja żonie w zeszłym roku kupiłem punto II 1,2 8v (silnik z bezkolizyjnym rozrządem) 3500tys starczy (będę sprzedawał:), ale trzeba uważać na progi i podłogę, Jeszcze zostają francuzy Peugeot 206 (raczej mało kasy) ale na 306 Renault Cilo... Astra F
Silnik 1.1 i 1.2 w Punto to silniki FIRE i w wersji 8V są bezkolizyjne, tak samo jak 1.0 FIRE w Uno. Co więcej głowica z silnika 1.1 czy 1.2 pasuje do bloku silnika 1.0.
Raczej jest kolizyjny. Na forum fiata gość sprawdzał podczas wymiany uszczelniaczy. http://fiatklubpolska.pl/grande-punto-46... Ogólnie w tak prostym silniku nie ma co oszczędzać tylko wymienić rozrząd na czas. Najlepiej zaglądać co jakiś czas czy pasek nie kończy się przedwcześnie: pęka, strzępi lub nie gubi...
Gaźnik ma ten + że łatwy do podłączenia/odpalenia ale jak gadałem ludźmi jeżdżącymi w terenie zdarza się ze przelewa na zakrętach ma problemy z utrzymaniem odpowiedniego poziomu paliwa przy dużym nachyleniu A wtrysk pracuje nawet ''do góry nogami'' Wybierając silnik zwrócę uwagę na dostępność części do niego zakatujesz takiego 1,1 z punto[dodatkowy...
Łańcuch jest głośny i wcale nie jest wieczny, przy takim przebiegu i tak należałoby go wymienić, a koszt dużo większy niż niż paska. Lancia Ypsilon to Fiat Punto, bardzo trwały silnik 1.2, na pasku ale bezkolizyjny. W tej cenie szukałbym Punta mk.1 (w wersji 60 lub 75, najlepiej ELX), Corsy B ewentualnie Renault Clio, jeszcze może Mitsubishi Colt no...
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
co do silników fiata- najlepszy jest 1,2 60km: mało pali i jest bezkolizyjny. podobnie jak 1,1 55km. niby roznica tylko 5km ale ... mocniejszym lepiej się jezdzi ;) z małych samochodów poleciłbym jeszcze: - daewoo matiz (za te pieniądze dostaniesz naprawde zadbanego i z małym przebiegiem) - tylko ten znaczek ;) - chevroleta sparka (następca matiza)...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
Telo - gdyby to była ta usterka, o której piszesz, to paliłaby się stale kontrolka EOBD (wtrysku) i silnik "chodziłby na dwa gary". Występuje wtedy błąd cewki 1 lub 2, a tu Autor pisze, że nie ma błędów. Ten moduł, to centralka wtrysku. Spotkałem parę aut z takim silnikiem, gdzie po wypadku przeskakiwał rozrząd. Silnik jest tzw. bezkolizyjny, więc wystarczy...
jeeeeb nawet mnie nie starsz. ale w sumie jak pyrkało w pazdzierniku to pojechałem na regulacje luzów i po tym zabiegu przestało, a wiadomo ze do tego trzeba zdjąc obudowe rozrzadu by krecic wałem wiec czyzby oni nie zauwazyli przestawionego rozrzadu? podobno 1.2 8V w punto jest bezkolizyjny wiec jak cos powinno obejsc sie bez wiekszych kosztów. Dodano...
Znaki są nie tyle na sprzęgle co na kole zamachowym, dostęp przez otwór rewizyjny (powinna być zaślepka) w obudowie sprzęgła. Silnik jest 8V i ma znaki, więc a do tego jest bezkolizyjny... możesz spokojnie zakładać rozrząd na znaki. Właśnie - jaki to silnik, bo np. 1.2 8V 75KM miało inne luzy zaworowe. Płytki regulacyjne można zamieniać i składać po...
najlepiej z silnikiem 1,2 60KM - jest oszczędniejszy niż 1,1 a również bezkolizyjny O! Zapomniałem o kolejnej zalecie - bezkolizyjnym rozrządzie. Co do korozji nie zgodziłbym się że jest tak super -w Punto koroduje tylna klapa w okolicach zamka i podłoga pod nogami z obu stron. Jak pisałem - korozja podłogi nie dotyczy wszystkich egzemplarzy (dziwne...
75'ka szczytem ekonomiczności nie jest, w trasie pali ok 6,5l/100km (benzyny), spalanie gazu powinno być 20% od spalania benzyny. Pamiętaj też, że to MPI (choć full-group), więc powinna być instalacja IV generacji. Za to autko dynamiczne (ok 11s do 100km/h) i szybkie (Vmax >170km/h). Przynajmniej moje ma dużą rozpiętość w spalaniu miasto (nawet ponad...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk...
bezkolizyjny silnik silnik bezkolizyjny bezkolizyjny rozrząd punto
obliczać dławik dławik bosch pralka wirowania wgranie języka polskiego
licznik prądu słaba instalacja renault laguna elektryczny
Przypisanie pilota do Eberspächer Hydronic D3 - instrukcja krok po kroku F&U FLA4320UH 17MB170 VES430QNDB-2D-N41 Firmware SW ID 405924R Expired Download Links