Przecież i tak jest to silnik bezkolizyjny.
Silnik ten z pewnością jest bezkolizyjny
A może Punto 2 ,blacha ocynk, części tanie , silnik 1,2 bezkolizyjny.
Rozrząd jest rzeczywiście bezkolizyjny, a cena wysoka.
Dzięki, czyli silnik nie jest "bezkolizyjny" :(
Bierz fiata 8 zaworów . Części i serwis tanie. Silnik bezkolizyjny
Hmmm 'lekko kręci' benzyna w filtrze, powiadasz i brałeś go na popych - sprawdź czy czasami nie zerwało paska rozrządu. :cry: Na pocieszenie - silnik 8V bezkolizyjny. Marek
Tak wiązka jest przełożona. Akurat to jest ten stary silnik 1.2 i na pewno jest bezkolizyjny.
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Chłopaki, po klopocie. 4 zeby do przodu przez srube znleziona miedzy malym kolem pasowym a obudowa... Dobrze ze to sa silniki bezkolizyjne.
Kolego 1.2 8V Fiata jest silnikiem określanym jako tzw."bezkolizyjny" ale proponuje jednak wymienić rozrząd w tym silniku nie zdając się na tzw. "zapewnienia sprzedającego" o przeprowadzonych naprawach i dokonanej przez niego wymiany rozrządu ,jeśli nie przedstawił i nie posiada na dokonywane zakupy części czy naprawy rachunków! W tym silniku wymiana...
niestety- u nas śpiewają min. 200zł (za samą robociznę) - dlatego mówiłem że to min 300zł :) a co do silnika - masz rację - do 2005r fiat punto miał bezkolizyjny :)
Witam.W tym modelu silnik 1.1 jest bezkolizyjny.Ale czy po wymianie uszczelki pod głowicą staje się kolizyjny czy nie?Wiem że ma na to wpływ ile zostaje "zebrane" podczas planowania.Ale czy przy niewielkim szlifie jest szansa by pozostał bezkolizyjny?Ile trzeba "zebrać" by ten silnik stał się kolizyjny?
Nie wiem jak w dwójce ale w jedynkach ten silnik był bezkolizyjny, nowy pasek i jedziesz dalej.
Witam. Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny". Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia mnie, czy po podniesieniu tłoka na max zawór się...
Gaźnik ma ten + że łatwy do podłączenia/odpalenia ale jak gadałem ludźmi jeżdżącymi w terenie zdarza się ze przelewa na zakrętach ma problemy z utrzymaniem odpowiedniego poziomu paliwa przy dużym nachyleniu A wtrysk pracuje nawet ''do góry nogami'' Wybierając silnik zwrócę uwagę na dostępność części do niego zakatujesz takiego 1,1 z punto[dodatkowy...
2 - ma ręcznie regulowane luzy zaworowe, a przy gazie będziesz co chwila musiał jej regulować mn997 napisał: Bardzo proszę o odpowiedź . Co ty chcesz tam regulować tam są hydrauliczne popychacze. Dzięki za odpowiedź . Dodano po 2 O jakim silniku mówisz konkretnie 8V czy 16V? 1.4 8v . Czy ten motorek jest bezkolizyjny ?
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
Łańcuch jest głośny i wcale nie jest wieczny, przy takim przebiegu i tak należałoby go wymienić, a koszt dużo większy niż niż paska. Lancia Ypsilon to Fiat Punto, bardzo trwały silnik 1.2, na pasku ale bezkolizyjny. W tej cenie szukałbym Punta mk.1 (w wersji 60 lub 75, najlepiej ELX), Corsy B ewentualnie Renault Clio, jeszcze może Mitsubishi Colt no...
Telo - gdyby to była ta usterka, o której piszesz, to paliłaby się stale kontrolka EOBD (wtrysku) i silnik "chodziłby na dwa gary". Występuje wtedy błąd cewki 1 lub 2, a tu Autor pisze, że nie ma błędów. Ten moduł, to centralka wtrysku. Spotkałem parę aut z takim silnikiem, gdzie po wypadku przeskakiwał rozrząd. Silnik jest tzw. bezkolizyjny, więc wystarczy...
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
co do silników fiata- najlepszy jest 1,2 60km: mało pali i jest bezkolizyjny. podobnie jak 1,1 55km. niby roznica tylko 5km ale ... mocniejszym lepiej się jezdzi ;) z małych samochodów poleciłbym jeszcze: - daewoo matiz (za te pieniądze dostaniesz naprawde zadbanego i z małym przebiegiem) - tylko ten znaczek ;) - chevroleta sparka (następca matiza)...
Co do Punto I - auto fajne, jeździłem swego czasu i mogę polecić, choć w tej kwocie to raczej jakiś starszy egzemplarz można kupić - dobrze poszukać jakiegoś z zagranicy, lepiej wyposażonego i najlepiej z silnikiem 1,2 60KM - jest oszczędniejszy niż 1,1 a również bezkolizyjny tj, nawet zerwanie paska rozrządu niczym nie grozi. Co do korozji nie zgodziłbym...
W tej cenie poluj na Punto II 1.2 silnik. w cenie 5000-6000zł kupisz rocznik 1999-2000r. Mieliśmy od nowości taki z 2000r. Autko poza częściami eksploatacyjnymi nie psuło się. Fajne wnętrze miał, z zewnątrz ładniejszy i większy od seicento. Silnik 1.2 60 KM w Punto spisuje się podobnie jak 900 w seicento, niby większy, ale i auto cięższe. Masz bezkolizyjny...
SuperFIRE (16V) bezkolizyjny nie jest więc po takiej awarii przynajmniej część zaworów jest pogięta. Na 3 czy nawet 2 cylindrach będzie palił... mój silnik bez problemu odpala i chodzi z 2 odpiętymi wtryskiwaczami.
jeeeeb nawet mnie nie starsz. ale w sumie jak pyrkało w pazdzierniku to pojechałem na regulacje luzów i po tym zabiegu przestało, a wiadomo ze do tego trzeba zdjąc obudowe rozrzadu by krecic wałem wiec czyzby oni nie zauwazyli przestawionego rozrzadu? podobno 1.2 8V w punto jest bezkolizyjny wiec jak cos powinno obejsc sie bez wiekszych kosztów. Dodano...
Znaki są nie tyle na sprzęgle co na kole zamachowym, dostęp przez otwór rewizyjny (powinna być zaślepka) w obudowie sprzęgła. Silnik jest 8V i ma znaki, więc a do tego jest bezkolizyjny... możesz spokojnie zakładać rozrząd na znaki. Właśnie - jaki to silnik, bo np. 1.2 8V 75KM miało inne luzy zaworowe. Płytki regulacyjne można zamieniać i składać po...
1.10w40 ale mineralny czy syntetyk i jakiej firmy? 2.A ma ktoś może rysunek poglądowy z momentami i czy w tym silniku są znaczniki jak ustawić czy trzeba samemu malować? I czy to na 100% bezkolizyjny silnik bo nie chciałbym się za to wziąć samemu a później płakać że coś zrąbałem bardzo? 5. A ile za naprawę takiej skrzyni krzyknie mechanik (pewnie do...
Skoro go kupiłaś i nie dołożyłaś ani złotówki, a przestał jechać po redukcji biegu, to ja bym zaczął od tego co należało zrobić zaraz po zakupie - czyli wymiany rozrządu (i przy okazji pompy "wody")... Twoje szczęście że to silnik bezkolizyjny i nawet jak pasek przeskoczy to nie ma tragedii (a przestawiony o 2-3 "ząbki" nawet jeszcze jakoś chodzi)....
Da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy: http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-us... Tam mówią o silniku 1,1 w punto - nie wiem czy on jest FIRE, ale piszą żeby tłok do samej góry podnieść. To chyba po to żeby oprzeć zawór o niego przy zdejmowaniu zabezpieczenia - a to znaczy że tam rozrząd kolizyjny....
Ja żonie w zeszłym roku kupiłem punto II 1,2 8v (silnik z bezkolizyjnym rozrządem) 3500tys starczy (będę sprzedawał:), ale trzeba uważać na progi i podłogę, Jeszcze zostają francuzy Peugeot 206 (raczej mało kasy) ale na 306 Renault Cilo... Astra F
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Cześć, proszę o doradę i pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Fiat Punto 1, silnik 1.1, 8V, auto 1996, wersja SX.. Wymieniłem pompę wody która ciekła - bez ściągania paska rozrządu luzując napinacz i przytrzymując sam pasek na kole pasowym doł oraz kole rozrządu góra. Po skręceniu do kupy spod obudowy rozrządu słychać skrzeczenie, skrzypienie i piszczenie...
75'ka szczytem ekonomiczności nie jest, w trasie pali ok 6,5l/100km (benzyny), spalanie gazu powinno być 20% od spalania benzyny. Pamiętaj też, że to MPI (choć full-group), więc powinna być instalacja IV generacji. Za to autko dynamiczne (ok 11s do 100km/h) i szybkie (Vmax >170km/h). Przynajmniej moje ma dużą rozpiętość w spalaniu miasto (nawet ponad...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk...
bezkolizyjny silnik silnik bezkolizyjny bezkolizyjny rozrząd punto
zgranie danych dysku zasilanie wentylatora chłodnicy ciśnienia termet
pilot uniwersalny grundig pilot uniwersalny grundig
Cyfrowa ramka Medion MD85018 - problem z Wi-Fi Temperatura topnienia aluminium i jego stopów