Twój silnik jest kolizyjny,a może miałeś szczęście.
Bierz fiata 8 zaworów . Części i serwis tanie. Silnik bezkolizyjny
Silnik ten z pewnością jest bezkolizyjny
Przecież i tak jest to silnik bezkolizyjny.
Ten sam silnik. Przestawiając o ząbek zapala tylko mocy nie ma. Silnik bezkolizyjny.
W maluchu oba gary chodzą jednocześnie. W GMP gdy zawory na pierwszym garze są zamknięte, to na drugim garze oba zawory muszą być otwarte (mijanka) i na odwrót. Z tego wnioskuję, że silnik jest bezkolizyjny i podwieszenie zaworu nie powinno blokować silnika. Jak źle myślę, to proszę mnie poprawić.
Rozrząd jest rzeczywiście bezkolizyjny, a cena wysoka.
Kolego 1.2 8V Fiata jest silnikiem określanym jako tzw."bezkolizyjny" ale proponuje jednak wymienić rozrząd w tym silniku nie zdając się na tzw. "zapewnienia sprzedającego" o przeprowadzonych naprawach i dokonanej przez niego wymiany rozrządu ,jeśli nie przedstawił i nie posiada na dokonywane zakupy części czy naprawy rachunków! W tym silniku wymiana...
Ustaw i sprawdź. Jeśli przekręcisz wał 2x i znaki będą się zgadzały to powinien odpalić. Ten silnik jest bezkolizyjny (to w pewnym sensie zaleta) bo inaczej byś nie miał już co ustawiać tylko kosztowny remont.
Tak wiązka jest przełożona. Akurat to jest ten stary silnik 1.2 i na pewno jest bezkolizyjny.
Możesz śmiało zakładać ten zestaw, Continental do górna półka zestawów rozrządu. Marki jakie jeszcze mogę polecić to SKF, INA, Ruville, Bosch. Dodam też ze 1.1 to silnik bezkolizyjny :)
Dzięki, czyli silnik nie jest "bezkolizyjny" :(
potwierdzam bezkolizyjny
Czy to może być przez dostające się powietrze do filtra nie tędy co powinno? Nie. Morze to być przez źle ustawiony pasek rozrządu? Jakiś czas temu wymieniałam. Sama? Tak, to mo ż e być przyczyna. Ile naprawa mogłaby kosztować? To zależy od indywidualnej oceny mechanika. Opisane objawy nie pozwalają na konkretną diagnozę. Od 200zł wzwyż, silnik jest...
Hmmm 'lekko kręci' benzyna w filtrze, powiadasz i brałeś go na popych - sprawdź czy czasami nie zerwało paska rozrządu. :cry: Na pocieszenie - silnik 8V bezkolizyjny. Marek
Czy potwierdzicie moją obserwację że to bezkolizyjny silnik? Regulacja poszła sprawnie tylko problem z płytkami <2,0
Raczej nierealne,zawory nie wysuną się ponad komorę spalania. Zatem silnik bezkolizyjny, no kto by pomyślal...faktycznie nie wiedziałem. :cry: Niestety nigdy nie byłem posiadaczem 126P.
1.1 w Pandzie to ten sam silnik co w Seicento - wymienia się tam pasek rozrządu oraz rolkę napinacza, o pompie wody nic nie wiem. Ponadto silnik jest bezkolizyjny, więc w przypadku przeskoczenia paska lub jego zerwania nic złego się nie dzieje.
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Temat uwazam za zamkniety. Tak jak wczesniej pisalem winne jest dolne kolo pasowe, a w nim klin. Wazna wiadomosc dla tych, ktorym sie zerwie pasek rozrzadu lub stanie takie cos jak w tym silniku co robilem: jest to silnik "bezkolizyjny" tzn. zawory nie spotykaja sie z tlokami. Dzieki wszystkim, pozdrawiam!!
niestety- u nas śpiewają min. 200zł (za samą robociznę) - dlatego mówiłem że to min 300zł :) a co do silnika - masz rację - do 2005r fiat punto miał bezkolizyjny :)
Tak jak napisali już przedmówcy musisz szykować się na wydatki .... Nie ma możliwości aby silnik 16V był bezkolizyjny w najlepszym wariancie będzie tylko pogięte 8 zaworów ....
Rozrzad jest bezkolizyjny. Mogły się wyłamać zęby na kole wału korbowego. Kiedy był tam ostatnio rozrząd wymieniany?
co do silników fiata- najlepszy jest 1,2 60km: mało pali i jest bezkolizyjny. podobnie jak 1,1 55km. niby roznica tylko 5km ale ... mocniejszym lepiej się jezdzi ;) z małych samochodów poleciłbym jeszcze: - daewoo matiz (za te pieniądze dostaniesz naprawde zadbanego i z małym przebiegiem) - tylko ten znaczek ;) - chevroleta sparka (następca matiza)...
Oddać do warsztatu OK spoko i za 100zł by zrobili, ale nie dają gwarancji na to, że się uda "Panie zawór może opaść i będzie trza głowice zwalić. Silnik je bezkolizyjny i czasem się nie uda, a w tedy 500zł".
I to są właśnie opinie z neta, warte niewiele na ogół. Mówię o bezkolizyjnym rozrządzie. O ile w 8v można było liczyć na szczęście, bo zdarzało się że nic awarii nie uległo, o tyle w 16v nie ma na co liczyć. A opinia z neta - nie ma problemu, bezkolizyjny ;) Schodzimy z tematu. Oglądałeś jakieś Stilo? Oglądać zamierzasz sam czy z pomocą kogoś?
Witam.Po jaki przebiegu trzeba w silniku Fiata 1.1 8v 2004 rok wymienić rozrząd?Autko w tej chwili ma po ostatniej wymianie rozrządu bez pompy cieczy 70 000 km,a w sumie 113 000 km. od nowości.Jest to silnik bezkolizyjny,więc nie martwi mnie ewentualne zerwanie paska,ale holowanie,bo auto na dłuższych trasach jeździ.
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
2 - ma ręcznie regulowane luzy zaworowe, a przy gazie będziesz co chwila musiał jej regulować mn997 napisał: Bardzo proszę o odpowiedź . Co ty chcesz tam regulować tam są hydrauliczne popychacze. Dzięki za odpowiedź . Dodano po 2 O jakim silniku mówisz konkretnie 8V czy 16V? 1.4 8v . Czy ten motorek jest bezkolizyjny ?
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
To mnie uspokoiliście jeśli silnik jest bezkolizyjny tak jak mówi kwok to naprawde nie mogło sie nic stać. Dziękuje za rade w ustawieniu rozrządu :D
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
SuperFIRE (16V) bezkolizyjny nie jest więc po takiej awarii przynajmniej część zaworów jest pogięta. Na 3 czy nawet 2 cylindrach będzie palił... mój silnik bez problemu odpala i chodzi z 2 odpiętymi wtryskiwaczami.
https://www.olx.pl/d/oferta/subaru-fores... fajny samochód w rozsądnych pieniądzach, z gazem, 2.0 122KM jest ponoć bezkolizyjny, to bardzo trwałe silniki i fajnie to jeździ bo ma świetny rozkład masy (Forester to to samo podwozie i zespół napędowy co Impreza, a lepszy bo z większym prześwitem)...
Tłoki są płaskie. Silnik jest bezkolizyjny w dodatku na łańcuchu. Były wersje 55konne o pojemności 903cc (100GBC), które miały tłoki frezowane pod zawory ale ja mam zwykły. Ze smarowaniem nie m problemu. Wałek napędzający pompę oleju i w starszych silnikach aparat zapłonowy w obu przypadkach obraca się w prawo. Wałek napędzany od wałka rozrządu jest...
Telo - gdyby to była ta usterka, o której piszesz, to paliłaby się stale kontrolka EOBD (wtrysku) i silnik "chodziłby na dwa gary". Występuje wtedy błąd cewki 1 lub 2, a tu Autor pisze, że nie ma błędów. Ten moduł, to centralka wtrysku. Spotkałem parę aut z takim silnikiem, gdzie po wypadku przeskakiwał rozrząd. Silnik jest tzw. bezkolizyjny, więc wystarczy...
Znaki są nie tyle na sprzęgle co na kole zamachowym, dostęp przez otwór rewizyjny (powinna być zaślepka) w obudowie sprzęgła. Silnik jest 8V i ma znaki, więc a do tego jest bezkolizyjny... możesz spokojnie zakładać rozrząd na znaki. Właśnie - jaki to silnik, bo np. 1.2 8V 75KM miało inne luzy zaworowe. Płytki regulacyjne można zamieniać i składać po...
Witam Fiat Panda 1.1 MPI 2005r (bezkolizyjny) z fabryczną instalacją LPG po generalnym remoncie silnika. Auto jeździ na razie na samej benzynie z racji przebytego remontu. Auto mojej żony tak na marginesie. Na benzynie od bardzo dawna wywalał błędy grzałek obydwu sond Lambda. Po remoncie silnika postanowiłem się tym zająć. Na gazie z racji zainstalowanego...
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu. Uszczelka na 100% dobra i dobrze założona. Zresztą tak jak pisałem przejechałem...
Z 16v jest ten problem, że rozrząd jest kolizyjny i w razie zerwania paska mamy remont silnika :( W 8v jest bezkolizyjny więc zakładamy nowy pasek i heja dalej w drogę, poza tym podobno ósemka jest podatniejsza na modyfikacje i o wiele mniej awaryjna, ale czy to prawda to nie wiem.
Da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy: http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-us... Tam mówią o silniku 1,1 w punto - nie wiem czy on jest FIRE, ale piszą żeby tłok do samej góry podnieść. To chyba po to żeby oprzeć zawór o niego przy zdejmowaniu zabezpieczenia - a to znaczy że tam rozrząd kolizyjny....
Szkoda, że coraz mniej spotyka się silników bezkolizyjnych (jeden z ostatnich to chyba 8-zaworowy 1,6 OPLA ASTRY), a szkoda bo to zawsze mniejsze ryzyko (niestety fabryki szukają oszczędności i nie są zainteresowane tym czy silnik jest bezkolizyjny czy też nie). Wiadomo dlaczego są coraz częściej silniki kolizyjne, chociaż mogłyby być bezkolizyjne....
Łańcuch jest głośny i wcale nie jest wieczny, przy takim przebiegu i tak należałoby go wymienić, a koszt dużo większy niż niż paska. Lancia Ypsilon to Fiat Punto, bardzo trwały silnik 1.2, na pasku ale bezkolizyjny. W tej cenie szukałbym Punta mk.1 (w wersji 60 lub 75, najlepiej ELX), Corsy B ewentualnie Renault Clio, jeszcze może Mitsubishi Colt no...
W moim Polonezie Caro z 1992 roku pasek stracił kilka zębów ponieważ był za luźny i w efekcie rozrząd się przestawił. Na szczęście nic się nie stało ponieważ silnik jest bezkolizyjny. Teraz mam Bravo 1.4 12V, rozrząd był wymieniany przy 70000 km, obecnie mam przejechane około 118000 km, zastanawiam czy warto wymienić po około 50000 km od ostatniej wymiany.
Kolego 1.2 16v jest też kolizyjny jedynie 1.1 i 1.2 8v są bezkolizyjne.
Skoro go kupiłaś i nie dołożyłaś ani złotówki, a przestał jechać po redukcji biegu, to ja bym zaczął od tego co należało zrobić zaraz po zakupie - czyli wymiany rozrządu (i przy okazji pompy "wody")... Twoje szczęście że to silnik bezkolizyjny i nawet jak pasek przeskoczy to nie ma tragedii (a przestawiony o 2-3 "ząbki" nawet jeszcze jakoś chodzi)....
W tej cenie poluj na Punto II 1.2 silnik. w cenie 5000-6000zł kupisz rocznik 1999-2000r. Mieliśmy od nowości taki z 2000r. Autko poza częściami eksploatacyjnymi nie psuło się. Fajne wnętrze miał, z zewnątrz ładniejszy i większy od seicento. Silnik 1.2 60 KM w Punto spisuje się podobnie jak 900 w seicento, niby większy, ale i auto cięższe. Masz bezkolizyjny...
Nie. Ja mam wydmuchaną w fiacie tylko mi płynu ubywa z pod uszczelki na pierwszym troszkę niższa kompresja ale silnik ma 250 tys i nie opłaca się naprawa jak dobry mogę mieć za ok 400-500 zł . to tak na marginesie. PS. Mówił coś o ciśnieniu oleju i zatartym popychaczu może faktycznie któryś zawór uderza w tłoka ( ten silnik w golfie nie jest chyba jeszcze...
najlepiej z silnikiem 1,2 60KM - jest oszczędniejszy niż 1,1 a również bezkolizyjny O! Zapomniałem o kolejnej zalecie - bezkolizyjnym rozrządzie. Co do korozji nie zgodziłbym się że jest tak super -w Punto koroduje tylna klapa w okolicach zamka i podłoga pod nogami z obu stron. Jak pisałem - korozja podłogi nie dotyczy wszystkich egzemplarzy (dziwne...
vw passat 1,8+gaz,duże i niezawodne Brawo, na pierwszy samochód brać chlejące jak szewc wielkie pudło z dużym silnikiem, by bulić wysokie OC. Poza tym niezawodne VW skończyły się o ile wiem kilkanaście lat temu, teraz został tylko mit. Seicento 1.1 pali realnie ok. 5-6 w trasie i 6-7 w mieście, części w cenach sklepów "Wszystko po 4,50", rower dobrej...
Kol. Jackall Sorry ale Bzdury piszesz. Po 1 czytaj co napisałem na początku głowica była po remoncie i uszczelniacze były wymieniane prowadnice są w najlepszym porządku bez luzów co sam sprawdziłem. Po drugie co się tam miało spotkać ?? przecież ten silnik jest całkowicie bezkolizyjny!! -. Już nie mówiąc o tym że silnik nie był nigdy wcześniej rozbierany....
Cześć, proszę o doradę i pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Fiat Punto 1, silnik 1.1, 8V, auto 1996, wersja SX.. Wymieniłem pompę wody która ciekła - bez ściągania paska rozrządu luzując napinacz i przytrzymując sam pasek na kole pasowym doł oraz kole rozrządu góra. Po skręceniu do kupy spod obudowy rozrządu słychać skrzeczenie, skrzypienie i piszczenie...
Są jeszcze silniki 8V które są tzw. bezkolizyjne np. stary silnik Opla czy seria silników Fire z Fiata ale reszta niestety ale jest kolizyjna i możesz sobie kręcić silnikiem ile się chce ale nie odpali jak poszedł pasek rozrządu i przestawiły się fazy rozrządu albo zle został założony rozrząd W 8V nie zapali albo będzie kulawo pracował (zależy o ile...
Witam, dzisiaj rano jechałem do pracy i z górki auto leciało na biegu jakieś 50km/h. Chciałem dodać gazu a tu nic , brak reakcji. Myślałem , że zgasł. Zatrzymałem się , próbuje kręcić a tu nic. Podejrzewałem najgorsze -auto zaholowałem do domu ściagnąłem pokrywę paska rozrządu - ZERWANY. ( wymiana była 60 tyś / temu) Miałem już lada chwila wymieniać...
Tam są dwa paski jeden napędzający wałek rozrządu, a drugi wałek wyrównujący. Jeżeli zerwał się ten drugi to nie będzie żadnych konsekwencji. Podejrzewam jednak że jest to niestety silnik kolizyjny, jeżeli coś uleglo uszkodzeniu to w najlepszym wypadku mógł się wygiąć zawór. Wszystkie fiaty uno prócz silników dieslowskich, 16 zaworowych i o pojemności...
Kwoku, zlituj się - to nie diesel. Śmiem twierdzić, że temu silnikowi niewiele brakuje, żeby być bezkolizyjnym - tłoki spotkają się z zaworami tylko przy ich maksymalnym otwarciu, jeśli w ogóle. Chce mieć pewność to niech ma hehe. Z resztą pewnie wciśnie zawory tak że zwoje sprężyn się zejdą więc tłoki trzeba odsunąć :) A że to nie dizel hmmm fiat...
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Nie pamiętam jakiej ale mam numer telefonu do nich jak bym się zdecydował.Zniżek żadnych nie posiadam dzieci ani żony też.Auto to astra 2003r 1.8 benzyna.Współwłaściciela też nie wymieniałem.Zniżkę może jakąś policzyli bo mam 30 lat a podobno młodsi kierowcy płacą więcej.Tak by najmiej przeczytałem. Młodsi mają zwyżkę za wiek czyli zamiast płacić 100%...
75'ka szczytem ekonomiczności nie jest, w trasie pali ok 6,5l/100km (benzyny), spalanie gazu powinno być 20% od spalania benzyny. Pamiętaj też, że to MPI (choć full-group), więc powinna być instalacja IV generacji. Za to autko dynamiczne (ok 11s do 100km/h) i szybkie (Vmax >170km/h). Przynajmniej moje ma dużą rozpiętość w spalaniu miasto (nawet ponad...
Jeśli na krótkie trasy i czterodrzwiowe, oraz zwracasz uwagę na silnik i ekonomię, to zdecydowanie Fiat Panda z silnikiem 1,2, bo komfort i wygoda oraz bezawaryjność są zdecydowanie wyższe niż w SC. W tym wypadku warto raczej dołożyć do zdecydowanie bardziej udanej Pandy, niż oszczędzać i pchać się w SC. No i ze względu na wielką popularność oraz sporą...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
Raiwan pokaż forum i link do wykresu bo mnie zaciekawiłeś na którym to ktoś takie głupoty pisze :D 12 sekund jest nieosiągalne , tak jak mówisz zdrowa seria osiągała setke poniżej 40 spokojnie . Kazdy kto grzebał konkretnie wie jak cieżko dobrze zestroić mocno porobioną 650 i wie jaki jest efekt :| wszystko co wiem mogę powiedzieć z własnych doświadczeń:D...
bezkolizyjny silnik silnik bezkolizyjny silnik bezkolizyjny punto
automatyczny powrót siłownik pomiar tłumienności climatronic skoda
energia bierna falownik hyundai
Ograniczenia wersji niekomercyjnej oprogramowania przy wgrywaniu projektów świadectw Zamiennik głośnika Wharfedale 0326H - porady i opcje