Prawdopodobnie któraś świeca powoduje zwarcie, jak wykręciłeś poruszyłeś było dobrze a po przykręceniu przewodu jest zwarcie.
Hmmm gdybym miał to przed sobą to bym dał radę. Jeszcze można z tego co widzę odpiąć dolną część skrzynki ,może to pozwoli uwolnić przewody do tych bezpieczników. Mam na myśli te zatrzaski zaznaczone na czerwono.
Prześlę na PW.P
Skrzynka 1 FM5 70A
Wypadałoby założyć komplet świec nowych. Taniej niż co chwila bezpieczniki.
Na zdjęciu masz gniazdo bezpiecznika od świec żarowych:!: Ja zakładam 50, 60A
Najważniejsze to sprawdzić czy dochodzi prąd do świec żarowych. Może bezpiecznik lub przekaźnik świec żarowych.
Chyba tu bardziej chodzi o przekaźnik nr.4: https://obrazki.elektroda.pl/1569692600_... Jak już kolega Kaziu wspominał, poszukaj pod deską nad nogami: https://www.youtube.com/watch?v=88CTvxyB... A tu potencjalne bolączki tych przekaźników: https://www.youtube.com/watch?v=GK9qE8Ja...
Za mały bezpieczik? Bezpiecznik powinien być 80 A.
Witam, C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDI, 2016 rok. Problem z ciągłym spalaniem się bezpiecznika świec żarowych. Świece wszystkie nowe. Przekaźnik był podmieniany. Spalony bezpiecznik 3 razy. W momencie, gdy jest zimno i odpalenie wymaga zapalenia się świec żarowych, dochodzi do spalenia bezpiecznika i zaświeca się błąd silnika. Pomożecie w tym temacie?...
Na schemacie mam tylko jeden przekaźnik ten pod kierownicą i to on jest od grzania świec. Następnie jest bezpiecznik 80A i od niego wiązka leci bezpośrednio do świec. Robiłem ostatnio A4 z tym samym silnikiem i w sumie przekaźnik i bezpiecznik był tak jak napisałem wyżej. Przekaźnik pod kierownicą a bezpiecznik pod maską w skrzynce. Nie wiem kto co...
bardzo wątpię wto żeby ktos odłączał alarmem świece żarowe , no chyba że montował to jakis "magic" sprawdż bezpiecznik od świec żarowych może byc wytopione gnazdo i wtedy nie łączy, albo uwalony przekażnik pozdrawiam
Sprawdż czy świeca nie dostała zwarcia.
witam czy ktoś oriętuje sie gdzie znajduje sie bezpiecznik świec żarowych w niej kontroloka pokazuje ze grzeje a na świecach niema prądu prosze o pomoc
Sterownik pod akumulatorem ten mniejszy.
Podejrzewam że właśnie teraz masz je do wymiany bo już je pewnie przypaliłaś. Mimo że będą pracować To jednak już nie tak dobrze jak powinny. Tak jest one oprócz grzałki mają jakieś bezpieczniki w środku i podanie 12V sprawia że nie grzeją właściwie czyli od końca.. kiedyś robiłem na nich experymenty i na 4,4v też. CO do autora to polecam nie grzebać...
jest dokładnie za skrzynka bezpieczników najlepiej sie połozyc , odkrecic pólke i szukac on jest bardziej przy scianie grodziowej
Sprawdź czy świece nie mają zwarcia do masy
Sprawź najpierw świece żarowe ,bezpiecznik od nich może nie grzeją wcale świece.
Sterowanie świecami żarowymi jest ze sterownika silnika przez przekażnik i bezpiecznik.
mam problem z odpaleniem zimnego silnika szukałem bezpiecznika ale niewiem gdzie jest bezpiecznik od świec żarowych jak były większe mrozy to odpalał a teraz niechce może to przekażnik o świec żarowych jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc:
Przekaźnik jest sterowany przez stacyjkę, a styki przekaźnika i bezpiecznik są połaczone odpowiednio ze świecami i akumulatorem ;-), by wielki prąd szedł po przekaźnikowych stykach z akumulatora, a nie z drobnych styków stacyjki ;-)
To jest termik podgrzewany elektrycznie służący do podnoszenia obrotów przy rozruchu zimnego silnika. Jeżeli diagnoza jest dobra i to on powoduje palenie bezpiecznika od świec żarowych to jest źle podłaczony. Do niego ma być plus po stacyjce.
http://obrazki.elektroda.net/100_1264329... Zaznaczony.P
Są to bezpieczniki od dmuchawy ogrzewania, świecy żarowej dodatkowego ogrzewania wodnego i ogrzewania postojowego sprawdź czego nie będzie.P
Witam W komorze silnikowej jest bezpiecznik jeden 20A, wydaje mi się że to nie jest bezpiecznik świeć, za mała wartość. Przekaźnik świec sprawdziłem nie skleja styków, wyłącza się po po kilku sekundach w tym czasie na wyjściu podaje napięcie na przewód zasilający świece żarowe, natomiast na świecach napięcia już niema z stąd wniosek że może bezpiecznik...
a co się dzieje z tymi świecami :idea:
Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika świec żarowych.
Witam Mam podobny problem A6 C4 2.5tdi AEL 140km. Na świecach brak napięcia ( fatalny plastik z fajek nakładanych na świece, kruszy się ) Lampka na desce świeci ( przy minus 20 ) potem gaśnie. Świece sprawdziłem zdejmując fajki i iskrząc z +12, wszystkie dobre. Przekaźnik 12V 70A w metalowej obudowie ( u mnie niebieski i ma chyba numer 202 albo 220...
Z bezpiecznika 70A idzie ten czerwony przewód do przekaźnika świec żarowych.Wyjmij bezpiecznik i sprawdź miernikiem przejście.
Wystarczyło spojrzeć trochę niżej :) tu wszystko znajdziesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90...
W skrzynce bezpieczników i przekaźników obok akumulatora, przekaźnik R12, zasilanie z B+ przez bezpiecznik F6 60A.
witam czy znalazłeś odpowiedź o tych świeca żarowyvh bo też problem
https://obrazki.elektroda.pl/2547510600_... R11 to przekaźnik od grzałek nurkowych. FM12 to bezpiecznik świec żarowych.
Świecami steruje komputer wtrysku za pomocą jednego kabelka a drugim odczytuje stan świec. Żadnych bezpieczników w układzie nie ma. Schemat zależny od tego co tam siedzi, jaki sterownik - Bosch czy Siemens.
Sprawdzić czy dochodzi napięci do świec żarowych,bezpiecznik świec żarowych.Czas grzania świec.Zdjąć wtyczke z czyjnika Temperatury silnika zobaczyć czy jest różnica.
ok to będzie trzeba poszukać gdzieś taki bezpiecznik pozdrawiam
Przekaźnik świec żarowych, widać odstrzelony bezpiecznik.
Sprawdzić / wymienić świece żarowe , 90% usterka , ewent. bezpiecznik obwodu świec , rano mają grzać IN02 - czy to może mieć związek ? nie ma .
Sprawdź bezpiecznik od świec żarowych.
Witam. Mam Opla Astre II 2.0 dti. Gdzie w Astrze jest bezpiecznik od świec żarowych? Kontrolka od świec zapala się ale świece nie grzeją. Pozdrawiam.
Bezpiecznik 60A w skrzynce bezpieczników pod kierownicą sprawny?
Jeżeli dobrze pamiętam, po otwarciu maski po lewej stronie przy ścianie grodziowej ( przezroczyste pudełko z bezpiecznikiem świec żarowych- bezpiecznik wizualnie duży na duży prąd). Przekaźnik można znaleźć "idąc po kablu".
Wymieniłem przekaźnik świec i nadal prąd bierze a auto nie odpala. Ponownie zapytam- sprawdziłeś napięcie na świecach żarowych po wymianie przekaźnika? Nadal pomaga wyjęcie bezpiecznika 51? Diagnostyka komputerowa wykonana?
Nie mam tak mocnych amperomierza. Jaki prąd powinna maksymalnie być może moja jest uszkodzona i dlatego pali bezpieczniki.
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Sprawdź bezpiecznik nr.5!
Nie wymaga kodowania. Sprawdź bezpieczniki SB12, SB6 oraz SA1. Czy występują inne błędy np. od świec żarowych?
Witam. 15a zasila wyposażenie silnika, a 25a bezpiecznik II obwód cieczy chłodzącej świece żarowe. Duży 50a zasila I obwód cieczy chłodzącej.
Wsadź tam bezpiecznik i sprawdź wtedy zasilanie na kości od sterownika świec.
Np. bezpiecznik świec żarowych, nie właściwe świece. Dogrzewanie świecami w tym sil. jest do 60° C.
Kolego jeżeli ikonka na liczniku od świec żarowych się zapala i przekażnik działa to masz problem z zasilaniem styku przekażnika w postaci uszkodzonego bezpiecznika lub przewodu.
przekaznik w prawym dolnym rogu skrzynki bezpieczników
Poprawny opis złącza przekaźnika: G1 - świec żarowa - przewód czarno-szary G2 - świeca żarowa - przewod czarno-zielony G3 - świeca żarowa - przewod czarno-niebieski G4 - świeca żarowa - przewod czarno-czerwony ST - liliowo-żółty - sterownik silnika pin 30 DI - liliowo-szary - sterownik silnika pin 63 30 - czerwony - stały plus z bezpiecznika SB51 50A...
Witam najczęstszym przypadkiem jest uszkodzenie visco wtedy następuje zwarcie i pali bezpiecznik prawdopodobnie z oznakowaniem świecy żarowej nie jestem pewny co do tego. Sprawdź czy nie jest zatarte visco i czy nie urwał się przewód
Bezpiecznik F5 w skrzynce bezpieczników komory silnika
Dzięki za pomoc !!!
http://obrazki.elektroda.pl/2544661500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6470255600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3821988400_1... 1 = bezpiecznik 3 świec żarowych podgrzewacza płynu chłodzącego 2 = bezpiecznik 4 świec żarowych silnika w dieslu 3 = wentylator 4 = wnetrze 5 = alternator 1a = ABS (Pompa...
Czujnik działa. Mam dwa pytania sądzę ze tam może być problem. Czy moduł świec żarowych ma wpływ na działanie sterownika pomp elektrycznych w zbiorniku podczas odpalania. Gdzie jest bezpiecznik 100A modułu świec żarowych? gdzie jest bezpiecznik 80A przekaźnika sterującego pracą silnika?
A bezpiecznik świec żarowych żyje?
auto jak w temacie,gdzie w tym samochodzie znajduje się bezpiecznik i przekażnik świec żarowych?Z góry dziękuje za pomoc.
swiece maja funkcje dogrzewania o ktorej nie informuje kontrolka na desce jesli chodzi o to przy jakiej temperaturze swiece nie działaja to jest to ok+9 stopni celsjusza ale to wartosc umowna za pomoca vaga mozna zmienic czas grzania swiec
bezpieczniki po lewej stronie silnika odpowiadają za -Bezpiecznik 2, świece żarowe- ciecz chłodząca 50A -Bezpiecznik świec żarowych 80A ( dlaczego w temacie napisane jest moduł komfortu ????)
Może ktoś zna symbol bezpiecznika modułu świec żarowych PT Cruiser 2006 2.2 CRD,
Sprawdź świece żarowe . Dodano po 1 Świece, bezpieczniki i sterowanie temperaturą załączania świec.
Proszę o pomoc. Gdzie znajduje sie bezpiecznik i przekaźnik świec żarowych w VW sharanie. Rok 1999, 1.9 TDI, 110KM
kolego proponuję sprawdzić bezpiecznik świec żarowych a jak jest dobry to kontrola świec
Witam. Może ktoś posiada opis bezpieczników i przekaźników do tej skrzynki. Ewentualnie powie który to przekaźnik i bezpiecznik jest od świec żarowych?
Napisz jeszcze o którą skrzynkę bezpiecznikową Ci chodzi. Bo bezpiecznik 11 może być odpowiedzialny za świece żarowe lub immobilizer. W momencie jak samochód gaśnie i nie odpala sprawdź jak zachowuje się kontrolka od immo.
Witam mam problem z odpaleniem mojego auta.rano gdy jest zimny ciężko mu zaskoczyć rozrusznik kreci nawet do 3 minut. Świece żarowe są nowe bezpieczniki od świec jest dobry komputer pokazuje że świece sie grzeją. Po wielu testach doszedłem do tego że nie dochodzi prąd do świec. Co może być tego przyczyną???
Witam Samochód Renault Master 2009r. 2.5 Po przekręceniu zapłonu brak kontroli podgrzewania świec żarowych. Inne kontroli są. Kręci ale nie odpala. Bezpieczniki sprawdzone , przekaźnik świec żarowych wymieniony . Nowy akumulator. Ma ktoś pomysł co to może być?
Za bezpiecznikami. Odpinasz tablicę z bezpiecznikami i do dołu. Za tablicą jest jeden duży bezpiecznik. 100% jest spalony.
Zasilanie przekaźnika świec żarowych
Bezpiecznik 15 Regulator ciśnienia paliwa Miernik masowego przepływu powietrza Jednostka sterująca pracą silnika Pompa wtryskowa Podgrzewacz paliwa Układ wstępnego podgrzewania (typ ze świecami żarowymi) 30A Na razie znalazłem tylko taką informację,może to cię naprowadzi.
Jeżeli świece są dobre, to został bezpiecznik, przewody doprowadzające i sterownik. Może być też czujnik temperatury, jeżeli zdejmiesz wtyczkę z czujnika to powinny grzać. A kontrolka świec żarowych się świeci (), jak nie to może spalił się bezpiecznik od sterownika.
włożyłeś bezpiecznik w niewłaściwe miejsce
A czy wymieniałeś również bezpiecznik od świec żarowych jest to jeden z takich wiekszych pomarańczowy prawdopodobnie..
Bezpiecznik od ECU też sprawdzałeś? F8 https://bezpieczniki.net/renault-scenic-...
Biorę się za robotę :) dzięki
Scenic1.9dci 2002rok. Nie mogę zapalić silnika. Kontrolka świec żarowych nie świeci. Nie wiem gdzie jest bezpiecznik odpowiedzialny za te kontrolki. I też nie bardzo co mogło się zepsuć.
Najlepiej taką czasówkę z płynną regulacją czasu no i na 12V a ja umieściłem ją w skrzynce tam gdzie jest bezpiecznik grzania świec w komorze silnika
Dokładnie jest to bezpiecznik 60A w bezpiecznikach pod kierownicą.Jak masz vaga to możesz spawdzić działanie przekaźnika świec żarowych robiąc test elementów wykonawczych.
Pod skrzynką bezpieczników pod maską. Trzeba tą skrzynkę w całości podnieść
Po pierwsze to świece sprawdza się na zimnym silniku. Po drugie to bezpiecznik świec żarowych, a po trzecie diagnostyka jaka jest temperatura silnika. Bo jak czujnik pokaże głupoty to świece mogą się nie włączyć.
https://obrazki.elektroda.pl/7457802300_... Silnik 1,6 JX VW Transporter T3 z 1984 r. I więcej pod te kostki nie trzeba podłączać oprócz sterowania gazem??Masa to brązowy kabel ??Mam tam jeszcze dwa grubaśne kable.Jeden był pod złączem nr.30( widocznym na obrazku) na listwie z przekażnikami obok przekładni kierowniczej a drugi zielony...
a sprawdzałeś bezpieczniki od świec żarowych?
A bezpiecznik, też jest
Cóż, na początek przekaźnik i bezpiecznik świec żarowych - czy do niego dochodzi zasilanie (na pewno w nogach, ale nie pamiętam, czy po stronie kierowcy czy pasażera - ale raczej po stronie kierowcy)
Poszukuję miejsca w którym znajduje się przekaźnik świec żarowych i lokalizację bezpiecznika od świec żarowych w Renault Clio II fl 1.5 dci. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
koledzy gdzie znajduje sie bezpiecznik od świec żarowych
Może najprościej. Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika świec żarowych.
Weź miernik i zobacz czy na świecach żarowych po włączeniu kluczyka pojawia się prąd. Jeśli nie patrz bezpiecznik i przekaźnik. Jak długo świeci kontrolka os świec?? Odepnij na chwilkę kable z czujnika temp. i włącz zapłon zerkaj na kontrolkę od świec. Na włączonym zapłonie odczekaj około 30 s i spróbuj uruchomić mobila.
Cześć, załączam manual w którym jest to opisane. Strona 91 jest tabela z opisem przy jakiej temp. na ile sekund włącza świece. Jest również opis jak włączyć i wyłączyć grzanie świec. Czas grzania ustalany jest przez jakiś komputer. Na dalszych stronach znajdziesz opis bezpieczników F17 świece i przekaźnik c15 od świec. Są również schematy elektryczne.
Przekaźnik na rozrusznik 70A, bezpiecznik 40A Maxi. Świece żarowe, przekaźnik również 70A, bezpiecznik 40A Maxi. Zasilanie po kluczyku, światła pozycyjne, mijania oraz długie na przekaźnikach 30A, bezpieczniki przed każdym przekaźnikiem 20A.
Świece sprawne. Sterownik nowy. Zasilanie sterownika (bezpiecznik) zrobione. Kasujesz błędy. Test świec żarowych. Wynik...
Panowie nie wiecie przypadkiem ile pobiera prądu pojedyncza świeca żarowa w Golfie II? Albo inaczej - jaki należy założyć bezpiecznik w przekaźniku świec żarowych (w orginale był kawałek blachy cynkowej) Podejrzewam około 50-80 A ale....
W przekaźniku świec żarowych, w czujniku temperatury silnika. Poszukaj na googlach który to przekaźnik od świec i podmień. 4 to przekaźnik świec, pod kierownicą/ F6 to bezpiecznik pod maską. Jeśli wszystko będzie sprawne to do sprawdzenia czujnik temperatury silnika i sterownik.
Nie chodzi o dokładne 25a [ampery do dobrania] chodzi o sam fakt zadziałania, czyli jeżeli wepnę taki bezpiecznik w szereg np. ze świecami żarowymi 12v i któraś dostanie zwarcia to czy taki bezpiecznik zadziała [wyleci]?
świeca żarowy bezpiecznik bezpiecznik świeca żarowy aster bezpiecznik świeca żarowy passat
ekspres bosch wyczyść zaparzacz astra ładowanie lodówka uszkodzenie
politechnika zaocz pomiary rezystancji
Praca równoległa transformatorów olejowego 630 kVA i suchego 1000 kVA: chłodzenie i bezpieczeństwo Jak przyciemnić zegarek elektroniczny LED, LCD, VFD – metody, folie, ściemniacze, marki Cosmos, Xiaomi