http://obrazki.elektroda.net/35_12726491... http://obrazki.elektroda.net/35_12726491...
Bezpiecznik alternatora 125A na silniku , pod pokrywką . W czasie naprawy alternatora ładujemy akumulatory , no chyba , że po odłączeniu mają powyżej 25V.
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
Część aut tego modelu z silnikiem 111 miała bezpiecznik zabezpieczający alternator (175 lub 250 amperów) właśnie na tym grubym przewodzie
Ile kabli wychodzi z alternatora i jakiego są koloru? Bezpiecznik jest dobry?
Jeden idzie od alternatora a drugi idzie do "budy" - zasilanie "budy" bezpiecznik większy czyli twoj 130A (w nowej skrzynce 150A) - alternator a "wnętrze" 110A
Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Miejsce "smażenia" to bezpiecznik od alternatora Sprawdzić należy jego okablowanie, punkty masowe w komorze silnika oraz dał bym samego altka to sprawdzenia. Nie muszę chyba pisać co się może wydarzyć jak dojdzie do zapłonu.
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
W skrzynce bezpiecznikowej jest bezpiecznik 100A od zasilania alternatora więc od tego trzeba zacząć.P
Z alternatora będzie chyba najprościej . Przez bezpiecznik do B+( przewód przykręcony śrubą m8
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
Zgadza się wszystko zgodnie z pomocą kolegów . Po wyczyszczeniu kwasem, zarobieniu nowych końcówek i zalutowaniu kable zimniutkie. Trochę nalotu z przegrzania a takie efekty...Temat zamykam
Zmierz na alternatorze napięcie i będziesz wiedział czy wychodzi prawidłowe napięcie. Bezpiecznik nie ma nic do tego. Altek się kręci i podaje napięcie. A to że coś kiedyś działało to diody od leżenia też się psują. A może coś dotknął jak go demontował i padła dioda??
U mnie był przepalony przewód w wiązce, jak go znaleźć majster zapalił samochód i lał wodą po przewodach w tym miejscu co jest przepalony przewód auto zgaśnie. Zaczęło się od tego że alternator dawał 15V napięcia.
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
No nie ładnie tak od 3 strony zaczynać zabawę z Focusem. Wpierw zobacz czy bezpiecznik jest sprawny w podszybiu, drugie sprawdź wiązkę cienkich przewodów .
Sprawdzał Pan bezpieczniki miernikiem czy wizualnie? Na pinach 15 i 16 (w VW zazwyczaj dwa grube przewody czerwone z niebieskim paskiem) ma być 12V. Najlepiej mierzyć na podłączonym radiu względem masy radia. Bezpiecznik w radiu sprawdzić miernikiem lub wymienić. Jeśli radio będzie uszkodzone to sugeruję dobry serwis.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
Daj przekaźnik i bezpiecznik wszystko pod maską a sterowanie weź z wentylatora tego co jest. Najlepiej daj przewód 4mm2 wprost z alternatora żeby nie obciążać istniejącej już instalacji.
Ale po co ?? Zamierzasz walić w mur?
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Na każde 8A masz dać przynajmniej 1 mm kw. przekroju. I tyle.
Witam! Autko przybylo ze spalona skrzynka bezpiecznikow. Zapalila sie od bezpiecznika 60A od alternatora. W samym altku spalona byla dioda, wymieniony zostal caly mostek, regulatora w altku brak wiec zlozone do kupy zamontowane, w skrzynce sa dwa miejsca na 60A alt i w jednym spalilo sie wejscie a w drugim nie bylo bezpiecznika. Wstawilem wiec w drugie...
Poprawiony schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6135166200_1... Zasada działania. Stacyjka S1 podaje zasilanie przez bezpiecznik na całą maszynę i jej czujnik. Włączenie rozrusznika po przekręceniu stacyjki w drugą pozycję. Rozrusznik połączony jest przez przekaźnik, K2 który jest sterowany przez K1. K1 podłączony do D+ alternatora w,...
Ale tu nie ma co rysować. Kupujesz transformator sieciowy około 100W i napięciu znamionowym około 10V. Wytrzyma on pobór prądu około 10A. w szereg z przewodem sieciowym włącz koniecznie bezpiecznik 0,6A. Do strony wtórnej włącz mostek prostowniczy lub zlutuj taki mostek z 4 diod 10-amperowych. Włączony na wyjściu takiego zasilacza kondensator elektrolityczny...
Nie no tak nisko ulokowana to nie będzie - sugeruję w takim układzie zakup brakującego wspornika owiewki tylnej. I chyba widzimy antenę z lewej, bo kto robi z prawej. Dla ułatwienia takie malowidło i opcja najlepsza ze wszystkich. https://obrazki.elektroda.pl/8884082800_... I krótko wypunktowane co najważniejsze. 1. Masa - oczywiste....
podczas odkręcania alternatora doszło do zwarcia (kluczem) przewodu tego grubego, pewnie plusa z masą Jeśli jest bezpiecznik alternatora, to na 99% uległ uszkodzeniu. Może regulator uszkodzony. Alternator był w warsztacie na sprawdzeniu i jest sprawny. (at)msmarek55 Nie podałeś marki wózka, najlepiej wrzuć fotkę tabliczki znamionowej.
W skrzynce na akumulatorze są bezpieczniki blaszkowe . Bezpiecznik nr 1 - 175 A jest do alternatora . Sprawdż połączenia śrubowe.
Trzeba zacząć od sprawdzenia głównych bezpieczników. Jest tam bezpiecznik alternatora nr 1 najczęściej 175A . Nie sprawdzamy czy przepalone, tylko sprawdzić czy nie zaśniedziały połączenia ze śrubkami, złącze się nagrzewa , traci styk i spada napięcie - to częsty problem VW. https://obrazki.elektroda.pl/3548234300_...
Alternator był wymieniany, aku tak samo. Więc to nam odpada, klima działa, bez problemów, tak? Czy sprawdzałeś, czy na wolnych obrotach raz na jakiś czas nie pokazuje się przypadkiem napięcie ładowania? Jeśli tak, to gdzieś coś nie styka. Po wymianie było okej przez jakiś czas, więc coś musiało zostać ruszone, obstawiam główny bezpiecznik od alternatora...
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
Proszę bardzo - Toyota Land Cruiser LC120 - bezpiecznik alternatora między alternatorem a akumulatorami (są dwa lub jeden zależnie od wersji klimatycznej) - bezpiecznika ma 120A lub 140A dla mocniejszego alternatora. ... Jestem dość duży, choć powierzchnia optymalizowana w stronę kuli więc troche tego złota wyjdzie :-) Bezpiecznik jest - nie da się...
Takie same zasady , zresztą nikt nie podłącza bezpośrednio do alternatora czy naładowanej baterii dodatkowej baterii przy ładowaniu. Była by masakra często prądy dochodzą czasami do 80-150 A albo i więcej. Ale masz na myśli tylko te akumulatory LFP? Bo kwasowe od lat podłączam, w sypialnym T4 dołożyłem drugi akumulator i jest on ładowany przez zwykły...
Bezpiecznik jest jeden, tylko od akumulatora, a światła są zasilane prądem przemiennym z alternatora. Prawdopodobnie masz 6-pinowy regulator napięcia z wbudowanym przerywaczem kierunkowskazów. Chyba że po staremu, regulator 3-pinowy i skrzynka bezpieczników z wbudowaną diodą prostowniczą do ładowania akumulatora. Możliwe że uległ uszkodzeniu i teraz...
Witam, w Renault Premium DXI brak ładowania, naprawiany był rozrusznik, ściągnięta była klema i ładowanie zginęło, czy może to być wina ADR? Ma przełącznik i przekaźnik koło akumulatorów taki czarny, ale nie działa. I jeszcze który to przekaźnik i bezpiecznik od ładowania, oraz od czego są te przewody (kostka na alternatorze) i gdzie idą: Siwo-czarny...
I bezpiecznik 3A w skrzynce bezpieczników pod maską. Czerowny przy wtyczce alternatora musibyć +12V.
Piszesz o alternatorze to masz bezpiecznik od alternatora pewnie nie miałeś ładowania i wyczerpany akumulator dlatego pstrykał rozrusznik.P Może i jestem "lewy" technicznie... ale na Twoim zdjęciu widze cztery prostokąty, z czego jeden w czerwonej obwolucie. Mam zgadywać co to oznacza? Spoko... ale nie o kalambur prosilem :) W kwestii diagnozy prosze...
Widzę że masz założony tuningowy moduł. Skutery Hondy z końca lat '90, zwłaszcza te przeznaczone na rynek niemiecki, miały w niektórych modelach nietypowe blokowane moduły zapłonowe, do których doprowadzone było zasilanie +12V po stacyjce. To samo w niektórych chińskich skuterach z rynku niemieckiego. Gdy założysz zwyczajny moduł zapłonowy, to robi...
Czy na pewno alternator to klasyczne rozwiązanie układowe alternatora 9-diodowego? Czy już nowocześniejsze rozwiązanie 6-(lub 8-) diodowe ze wzbudzeniem z akumulatora, z wyjściem na kontrolkę ładowania L (np. Bosch F00M)? Sprawdź bezpiecznik dużej mocy zabezpieczający alternator (montowany na silniku).
Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Niezła porada. Ciekawe co się stanie jak ten bezpiecznik się przepali w trakcie pracy silnika.
Witam być może bo ten bezpiecznik to sygnał z alternatora https://obrazki.elektroda.pl/9299222500_... https://obrazki.elektroda.pl/7709613300_...
W skrzynce bezpieczników pod maską masz bezpiecznik alternatora 3a. Jeśli jest ok to sprawdź czy we wtyczce alternator masz na czerwonym kablu +12v to ten bezpiecznik. Jeśli jest ok to zostanie sam alternator.
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
Witam, mam zagadke z moim Mercedesem Compressor 2001r. Brak ladowania, znalazlem przepalony bezpiecznik na kablu b+ alternatora - wymieniony i wciaz jest brak ladowania. Czy uszkodzony bezpiecznik mogl uszkodzic alternator ? Pracowal w takim przypadku bez obciazenia...
Witam Alternator zmieniony, zauważyłem, że coś rozładowuje mi akumulator. Jest to bezpiecznik FB2, odpowiedzialny za "80A diesel (kontroler czasu świecenia). Ktoś powie, co jest podłączone pod ten bezpiecznik. Astra H 1.9 150KM Z19DTH 2006 rok. AI: Czy oprócz wymiany alternatora były wykonywane inne naprawy lub zmiany w samochodzie przed pojawieniem...
Bezpiecznik alternatora sprawny? Napięcie mierzone na aku, czy na alternatorze? Doładuj jak najszybciej akumulator poza samochodem.
Na zimnym po 2, 3 minutach pokazuje 0,00 . Że jakim cudem? Źle mierzysz - wstaw może zdjęcie jak ustawiony miernik bo zerowa wartość to nie masz ciągłości przewodu lub bezpiecznik spalony.
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
Witam wszystkich znawców BMW Pacjent to: BMW X5 e70 3.0sd M57 N2 210kW 286hp 2010r. Skrzynia biegów automatyczna ZF6HP Auto zgłaszało błąd 3szt świec żarowych - po sprawdzeniu świec okazał... Bezpośrednia odpowiedź Tak – sterownik świec żarowych (GSE) w BMW X5 E70 (M57 N2) jest chroniony DWOMA bezpiecznikami: 1. F172 - 100 A (linkowy „Mega-Fuse”) na...
Witam. Podłączam światła do jazdy dziennej. Zastanawiam się jak podłączyć by zapalały się dopiero po zapaleniu silnika. Na zapłonie szkoda akumulatora, przy kręceniu rozrusznika powstaje ( może jakieś nie wielkie ale zawsze ) obciążenie co prowadzić będzie do powolnej śmierci światełek. Myślałem o podpięciu pod bezpiecznik alternatora ( znalazłem w...
Bezpiecznik alternatora ALT padł również
Dzięki, kolego, za pomoc. Rozwiązałem problem - palił się bezpiecznik nr 14, bo na kostce od alternatora, tam gdzie jest złączka Wi B+, było napięcie. I kiedy załączałem wzbudzenie alternatora, palił się bezpiecznik. Wina była w instalacji. Teraz muszę po prostu poprowadzić nowe przewody od alternatora do licznika i wszystko będzie działać, jak powinno....
Witam, mam problem z Toyota auto jeździło normalnie aż któregoś dnia po zostawieniu i zamknięciu centralką i powrocie do samochodu zniknął prąd całkowicie po wstępnym moim diagnozowaniu padł alternator (strasznie iskrzyło jak dotykałem kabel od alternatora do klemy) po wymianie alternatora nie iskrzy tak tylko pozostał problem braku ładowania i niedziałającego...
Najprościej byłoby wstawić w szereg rezystor ograniczający prąd. (at)ElektrodaBot, jakie prądy uzyskam podczas ładowania akumulatora LiFePo4 12V podłączonego do instalacji samochodu 12V poprzez żarówkę halogenową H1? Oblicz wartości również dla rozładowanego akumulatora (do wartości bezpiecznej). Podaj też, jakich strat mocy na żarówce można się spodziewać....
Trochę trwało, autoelektronik nie miał czasu... Ale już naprawione. Oprocz bezpiecznika od alternatora o ktorym pisalem juz wyzej przepalona okazala sie wiązka na kabelkach od pradu stalego gdzieś pod skrzynka bezpiecznikow zewnetrznych, bezpiecznik od klimy oraz w samym radiu, a takze przepalona sciezka w jakims module głównym zlokalizowana pod panelem...
To był elektryk od alternatorów i rozruszników. Następny "elektryk " od siedmiu boleści. Jak robi alternatory to dokładnie wie za co odpowiadają wszystkie wyjścia i wejścia. No chyba że nie pytałeś go i kazałeś tylko sprawdzić. Podaj opis wtyczki albo dane auta. Też stawiam na bezpiecznik albo kabelek skorodował.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF. A jeśli nie walnie wysokiego napięcia a wręcz przeciwnie spadnie tak jak w moim przypadku to co jest nie tak?Kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu a mimo to brak ładowania.Dodaje gazu to...
Jest jeszcze niskiego, są to czujki raczej on/off, http://photos02.istore.pl/6200/photos/mi... zależy, jedne są NO inne NC czyli można zasymulować odmienny stan. Nie jestem pewien co do wartości zadziałania, u ciebie, ale spotkałem takie w innych urządzeniach na 24 bary.To jest już dużo. Chłodnia mobilna, ma dużo cięższe warunki pracy i jest...
Witam posiadam auto dostawcze a w nim ogrzewanie postojowe . Chcę zamontować dodatkowy akumulator aby zasilał vebasto . Przez około 40tyś kilometrów podpięte były dwa po 100ah poprzez przekaźnik, po tym czasie w alternatorze skończyły się szczotki. Auto jest nowe, serwis wymienił alternator ale stwierdził że to wina tego dodatkowego aku. Pierwszy raz...
Witam. Chciałbym zamontować miernik napięcia w kabinie samochodu (Octavia 2). Aby nie ciągnąć przewodów aż od akumulatora łatwiej i prościej było by ze skrzynki bezpieczników. Proszę o poradę z którego bezpiecznika najlepiej pociągnąć kabelki? Domyślam się, że jeden będzie podłączony do masy, natomiast gdzie podłączyć drugi? Czy dobrym miejscem by był...
Witam jestem nowy na grupie przychodzę z problem Audi a4b6 2.5 163km tdi podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny wyskoczy checke Engine zgasiłem auto przy kolejnej próbie odpalenia auta auto kręci o... Bezpośrednia odpowiedź Silnik gaśnie, bo sterownik pompy wtryskowej (J399) nie komunikuje się z ECU (błąd 01318). 00532 potwierdza zakłócenie zasilania,...
Po dłuższym czasie , udało mi się znaleźć chwile , żeby zamknąć temat , który zapewne komuś się przyda . Uszkodzenia to 8 bezpieczników w skrzynce , bezpiecznik edc - na silniku , bezpiecznik alternatora 125A - na silniku , upalony centralny pokładowy komp. - ZBR . Przypuszczałem , że padło też EDC , ale nie trafnie .Też zbytnio nie chybiłem , bo EDC...
0.5 v to za duża strata.Bezpiecznik alternatora zobacz a w zasadzie jego mocowanie. Sprawdzilem bezpiecznik bylo ok ale i tak troszke przeczyscilem. Tak czy inaczej bezpiecznik jest na plusie a u mnie strata jest na masie.
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
gniazdo zmienić na XT30/XT60 nie problem nawet o tym myślałem, natomiast od strony dodatkowego akumulatora musi zostać gniazdo zapalniczki bo nie chce psuć oryginalnych przewodów ładowarki. do pojawienia się napięcia na tę gnieździe po odpaleniu silnika potrzebuje dodatkowy przekaźnik który będzie korzystał z do Plus alternatora w najprostszym rozwiązaniu....
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma. No to zostałem wprowadzony w błąd, lub coś źle zrozumiałem-przepraszam, mój błąd. Jeśli chodzi o bezpiecznik CLUSTER 10A,to jest cały. Bardzo bym się ucieszył,jakby to było to ;) W kostce alternatora są dwa przewody - górny S pod...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
a gdzie mogę znaleź ten płytkowy bezpiecznik alternatora, bo widzę że coś mi nie morze doładować akumulatora do końca bo dalej świeci na akumulatorze czarna dioda sygnalizująca aby doładować akumulator, bezpiecznik ten mały wymieniłem, jak narazie po dłuższej jeździe nic się temperatura ponad stan nie podnosi a bezpiecznik się nie przepala Dodano po...
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
Regulator padł ew. sprawdź bezpiecznik alternatora czy nie ma wypalonych/wygrzanych styków.
Witam szanowne grono, zarejestrowałem się gdyż mam nadzieję że tu wśród specjalistów otrzymam pomoc. Posiadam VW Phaeton V8 4.2. Samochód posiada dwa akumulatory w bagażniku, po prawej akumulator przeznaczony wyłącznie do rozruchu silnika, po lewej akumulator AGM przeznaczony do zasilania odbiorników i elektryki pojazdu. Z ustaleń jakie poczyniłem na...
Jeżeli niema to po numerze i kolorze kabla trzeba prześledzić wiązkę od alternatora do półki bezpieczników. Do sprawdzenia bezpiecznik na desce , miernikiem sprawdź zasilanie czy jest i ile obecnie wskazuje volt.
Jeżeli bezpiecznik był zawatowany drutem oporowym o odpowiedniej grubości i nie wytrzymał,to pewnie masz gdzieś zwarcie na drodze do alternatora . Ale napisz co w nim było wymieniane i czy był sprawdzany na stole warsztatowym,bo może gość przeczyścił ci tylko komutator papierem ściernym:D złożył wszystko do kupy i wziął kasę .
Więc znajdź bezpiecznik alternatora i szeregowo z nim włącz bocznik.
... Nie znam się, ale czy bierzesz poprawkę na to że akumulator jest w bagażniku i odległość między akumulatorem a alternatorem nie wynosi 50cm a ok 3-4m? Wiesz jaki prąd pobiera rozrusznik ? Dopasujesz bezpiecznik do alternatora , akumulatora , rozrusznika ? Fabrycznie jest tam zastosowany bezpiecznik ? Wiesz co się stanie z ECU gdy w czasie pracy...
To urządzenie działa na zasadzie bardzo szybkiego doładowania akumulatora w samochodzie do stanu umożliwiającego rozruch, a w konsekwencji tego rozruchu samodzielnego ładowania już z alternatora samochodu. Doładowanie trwające minutę wystarcza do rozruchu sprawnego silnika. Takie urządzenia mają wystawione złącze wprost z baterii Li-Ion przez bezpiecznik...
Witam. Aby zacząć tak od początku to wspomnę że samochód pszeszedl mała renowacje malowanie wymiana progów oto. Wiązało się to z tym że stał on bez drzwi błotników maski i zderzaka w nie zamykanym garażu ponad miesiąc. Teraz do rzeczy. Po ukończeniu prac było ok przez pierwsze kilka kilometrów. Po chwili zapaliła się kontrolka ładowania. Nie gasiłem...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Z braku stabilizacji układu przez akumulator. Odłączenie akumulatora na pracującym silniku może skutkować, z reguły krótkotrwałym) skokiem napięcia. Z doświadczenia wiem, że jak samochód pracuje na wolnych obrotach i alternator jest obciążony światłami i np ogrzewaną szybą, to nic złego się nie dzieje. Znam jednego klienta, który wielokrotnie robił...
Prawidłowo będzie jak zamotujesz go do samochodu podepniesz kostkę do regulatora i zakręcisz kabel od akumulatora i rozrusznika i sprawdzisz napięcie ładowania. Podepniesz miernik na klemy akumlatora i sprawdzasz jakie jest napięcie ładowania powinno by 14.4V /14.2 V a przy załączonych wszystkich żarówkach ma być max 13.8V .wtedy wiadomo że jest regulator...
Witam. Udało się znaleść przyczynę tak jak pisał szwagier81 zwarcie na kablach. Przegrzał się kabel idący do alternatora i spowodował stopienie się izolacji na wszyskich kablach co były w okół niego. Wymiana kabla od alternatora do akumulatora załatwiła sprawę no i oczywiście wymiana przepalonych kabli. https://obrazki.elektroda.pl/2753661400_...
Jeśli ten cienki od alternatora to spaliło bezpiecznik jak ten gruby to on jest podłączony bezpośrednio do klemu plusowej akumulatora.
A wiesz może gdzie jest bezpiecznik od alternatora bo możliwe że tam też tkwi problem
Heltec HT-M7603 Czy mogę użyć takiej bramy? Możesz przygotować dokładniejsze rysunki z płytkami PCB? (at)ElektrodaBot Heltec HT-M7603 Czy mogę użyć takiej bramy? Możesz przygotować dokładniejsze rysunki z płytkami PCB? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź 1. Tak – Heltec HT-M7603 to pełnoprawna, ośmiokanałowa bramka LoRaWAN (SX1303 + SX1250) i może...
Częsty problem w Ford to sterownik żaluzji chłodnicy - LIN idzie do alternatora i do sterownika żaluzji i tutaj jest zielono. Dodano po 1 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Myślę że to może być dobry trop ;) Dzięki, dam znać. Dodano po 11 A więc tak: Sprawdziłem , przypominam - ładowanie na wyższych obrotach jedynie...
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Panowie nierozumiem niektórych waszych dpowiedzi, tzn moim zdaniem na odczepne lub wrednie hamskich. Skoro ktoś prosi o jakąś podplwiedź to pewnie dlatego bo sam niemoże poradzić z problemem z tematu forum dotyczącego częstego przepalania się żarówek w samochodzie lub nieposiada pełnej wiedzy z elektryki itd. Sam miałem taki problem w czterokołowcu...
Tak, pomiar na boczniku, choć większość nowych jak i spora część starszych azjatyckich samochodów ma bezpiecznik alternatora i ów bezpiecznik można użyć jako bocznik.
Niestety żaden ze schematów nie pasuje do mojego. Znalazłem schemat na ruskiej stronie https://automehanix.ru/schems/abs-audi-1... i jednak winny zwarciu był sam przekaźnik. To przekaźnik bistbilny, który za pomocą włącznika na desce , a bardziej stycznika poprzez impuls podany na bezpiecznik można włączyć, lub wyłączyć ABS podczas jazdy. Nie...
Bezpiecznik zasilania regulatora pin 15 sprawny?? Kontrolka ładowania swieci i gasnie po rozruchu? Kolo pasowe alternatora nie robi się gorace? Bezpiecznik dobry Kontrolka po odpaleniu gaśnie Koło alternatora nie robi się gorące
Witam nawiązując do tematu ,mam problem z ładowaniem w nissanie almera n15 , pali się bezpiecznik od liczników ,np jadę samochodem nagle liczniki przestają działać ,spalony bezpiecznik poz 9 ,od liczników ,samochód nie gaśnie jedzie dalej lecz nie mam ładowania,żadna kontrolka się nie zapala ,zakładam bezpiecznik i znów to samo .po podłączeniu bezpośrednio...
W grupie VW jak i Nowsze renault posiadają bezpiecznik W megane/scenic2 bezpiecznik alternatora i rozrusznika to 150A W lagunie 2 też jest Długo by wymieniać
bezpiecznik alternatora mazda renault bezpiecznik alternatora bezpiecznik alternatora focus
montaż zasilacza antenowego radio cabasse auditorium fabia świateł
obudowa lutownicy transformatorowej podgrzewacz przerobic
Enkoder Alps EC12E24204A8 w regulatorze Vaillant calorMATIC 470 – parametry, zamienniki, montaż Błąd E04 w klimatyzacji Panasonic - przyczyny i rozwiązania