Na 3 pinie S masz mieć napiecie akumulatora. I mierz to kontrolką ma świecić. Uwalona wiązka lub bezpiecznik.
I bezpiecznik 3A w skrzynce bezpieczników pod maską. Czerowny przy wtyczce alternatora musibyć +12V.
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Hmm, słuchaj, za zobacz co się stanie jak wypniesz bezpiecznik alternatora, w skrzynce pod maską na podszybiu.
Z mojej poprzedniej wypowiedzi można wywnioskować, że obstawiam ,iż przyczyna nie tkwi w alternatorze - 1A bezpiecznika tam nie ma, wiem który bezpiecznik jest od alternatora (3A) - jest sprawny ale proszę np. o pin datę sterownika
Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
U mnie kiedyś zepsuł się mikrowyłącznik w zamku bagażnika - lampka świeciła zały czas. Zatrzaśnij zamek recznie na otwartym bagażniku - zobacz czy zgaśnie. Jeśli nie to - hmm... może być wszystko;) może alternator ma upływ? odłącz go i zmierz czy nadal jest pobór. Jak nie ma to zacznij eliminować wyciągając kolejno bezpieczniki i obserwując pobór.
Alternator z regulatorem inteligentnym ( tfu). Kablek czerwonu to plus stały poprzez wiecznie przepalający sie bezpiecznik, szary i niebieski połaczony z PCM
Bateria ok. Przejście jest - sprawdzałem. Tu info, że komputer nie jest przy bezpiecznikach/ przekaźnikach, tylko między nadkolem, a zderzakiem po lewej stronie. Przewód błękitny z brązowym paskiem. Tu też uwaga, bo taki sam kolor przewodu ma czujka obok alternatora.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
W takim razie na początek odłącz alternator i sprawdź czy spadnie a jak nie to kolejno leć z bezpiecznikami... Zacznij od radia 🙂
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Akumulator mógł się uszkodzić przez...
Witam, Mam problem z Fordem Focusem 1.8 TDCI 2004r. autko po awarii uszczelniacza jednej rolki. Podczas awarii rozchlapało wszędzie olej i od tamtej pory nie działa mi ładowanie w aucie. Proszę o jakieś wskazówki od czego zacząć naprawy ( wyciąganie alternatora? wtyczki, kable, bezpieczniki ?). Czy do alternatora dostał się olej tego nie wiem jeszcze...
A jednak akumulator - chyba mam jakis wadliwy, ale dla pewnosci pojade sprawdzic ladownie moze alternator nie laduje. Temat zamkniety.
Mechanik pie**li. Krótko-na czerwonym ma być plus, jak nie ma to wybity bezpiecznik w skrzynce na podszybiu, bodaj F4. Ale sprawdzić czy jest ładowanie jak się wogóle wypnie trzypinową wtyczkę z alternatora.
Rowki na pierścieniach nie powodowałyby przeładowywania. Po fotce starego regulatora można się tylko domyślać, że pierścienie w kiepskim stanie i że do szczotek dostał się jakiś olej(szczotki rozpuszczone). Pierścienie w tych magneti marelli wymienia się i to bez większego problemu. Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 10 pod maską, jak przepalony to alternator...
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
Witam Wiec tak, po zmianie alternatora dzieje się : - gdy światła pozycyjny są wyłączone a włączy się prawy kierunek to kierunek mryga wraz z pozycyjnymi, - Gdy włączę światła pozycyjne włącza się też prawy kierunek i świeci światłem ciągłym, - po zlikwidowaniu połączenie tych 2 przewodów od podświetlenia nie przepala bezpiecznika od swiatel pozycyjnych,...
Alternator 90A Załóż o większej mocy, czyli zamiast tych 90A to na przykład 120A (nie jestem pewien, czy takie w Fordzie bywały). Po prostu masz za mało prądu. Kolejna kwestia - wszystkie bezpieczniki mają odpowiednią wartość? Nie są założone zbyt większe niż być powinny? Mierzyłeś pobór prądu podczas włączenia wszystkich odbiorników?
Pobór prądu na postoju wynosi po pół godzinie postoju 65mA-77mA. Inni użytkownicy mają taki sam pobór, moim zdaniem jest on za duży. Wstępnie wykluczone elementy/układy: - radio, które jest na kluczyk, odłączyłem je całkowicie, by sprawdzić czy to może pamięć radia pobiera taki prąd; - alarm, którego jest brak w samochodzie; - oświetlenie wnętrza; -...
Całkiem możliwe przecież to ford:) Proponuję sprawdzic bezpieczniki pod maską na podszybiu. Założony był oryginalny alternator magneti, czy zamiennik chiński? Jak zamiennik to czasem wymiana regulatora na oryginalny pomaga.
Witam, Powywszy problem faktycznie leżał w przetartym przewodzie, elektryk naprawił i działo do dziś :) Przyjechałem po pracy pod dom ( 15 min jazdy ) po jakiś 20min wsiadam i chce dalej jechać. Kluczyk na pozycje testów, gasnie kontrolka świec .Przekrencam w pozycje rozruchu i zadnej reakcji. NIC ani pyku ani stuku. Dalej swieci sie lampka alternatora...
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
Sam widzisz, że z "tym" działa to co najmniej "kiepsko" dziwny kształt tego, jakby faktycznie tam było nie wiadomo co, jakiś bezpiecznik.. Co by tam nie było i nie miało być, to już nie działa. Dla mnie jest to zaprasowany przewód w jakimś "szajcmetalopodobnym" stopie. Jak pisałem wyżej- zawsze mogę się mylić.
Witam, Ford Focus MK1 2000 rok, 1.6 benz, sprawa ma się następująco; przerwał mi się przewód zasilający od akumulatora do alternatora i rozrusznika. Przewód wymieniłem, jednak po tym zabiegu nie mam w ogóle prądu, nie działa nic, centralny zamek, żarówka, nic kompletnie. Napięcie aku jest 12,50V, do skrzynki bezpieczników prąd dociera, wartość napięcia...
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
Elekrycznego podgrzewania w tym samochodzie nie ma, chociaż bezpieczniki w komorze silnika są (60A i 15A), jak również kable i wtyczki w konsoli. Nic nie wskazuje aby pod akumulatorem był czujnik temperatury - nie ma żadnych przewodów. Temperatura akumulatora jest raczej obliczana. Znalazłem za to jakiś stary zasilacz i okablowanie do telefonu. Po usunięciu...
Gdy wyjmę bezpiecznik w komorze silnika nr 10 jest 1Amp.to napięcie alternatora zaczyna po uruchomieniu silnika wzrastać,przy 16V wyłączyłem silnik a lampka ładowania po kilku sekundach pracy się zapaliła-niby brak ładowania a napięcie nadal wzrastało(nadmieniam że jeden przewód od tej wtyki altern.dochodzi do tego bezpiecznika,to mi się udało sprawdzić,pozostałe...
Mostek został już wymieniony jak napisałem - pozostał regulator lub problemy z kablami / PCMem. 3-ci pin ma przejście do akumulatora więc powinien być ok, napięć na pozostałych nie mierzyłem. Spróbuję sprawdzić przejścia pozostałych dwóch do PCMa. Czy one idą przez bezpiecznik, czy bezpośrednio i jeśli tak, to czy nie zmieniają kolorów po drodze? Muszę...
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
Mam pytanie, jaki prąd można bezpiecznie pobrać z gniazdka zapalniczki w Focusie z rocznika 2000, benzyna 1.6L. Bezpiecznik jest o ile się nie mylę 15A. Czy jeśli pociągnę do 10A (w praktyce będzie to prąd rzędu 7.5 - 8A maksymalnie) to nie przeciążę zbytnio alternatora? Chcę podłączyć przetwornicę 12 -> 230 i zasilić laptopa i parę drobiazgów, ale...
Nie ma mostków z trzema diodami ,jest z sześcioma i taki został wymieniony ale to nie winny był alternator.P Nie wiem jak to się fachowo nazywa chodzi o tył alternatora jak go rozkręcimy, wcześniej w tej aluminiowej płytce były 3 i 3 wolne miejsca teraz jest 6 Życze powodzenia jesli odłaczasz akumulator na pracującym silniku to nigdy nie naprawisz...
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi. Obstawiam, że alternator jest taki sam zarówno w wersji z, jak bez ogrzewania przedniej szyby. Najcenniejszą dla mnie informacją jest to, że będą pasować przewody od Escorta. Przekaźnik i bezpieczniki to nie problem. W dalszym ciągu pozostaje kwestia czy wpinać się w moduł komfortu, czy nie oraz którędy przeciągnąć...
Witam, walka z Fordem Focusem Cmax 2006r. 1.6 80KW. Problem polega na tym iż w sterowniku silnika pojawia się błąd P1577 oraz w zegarach C1750. Oba błędy związane są z pedałem gazu. Zegary przelutowane. Problem dotyczy pedału gazu w związku z wentylatorem chłodnicy. Już mówię o co chodzi. Wszystko jest dobrze do momentu włączenia wentylatora chłodnicy...
Wczoraj wracałem z pracy ok 8 km i nie było problemów z zapalająca sie diodą, dzis rano zaraz po wyjechaniu kontrolka od akumulatora sie zapalila, dodatkowo chwilami slychac bylo delikatne trzaski w bezpiecznikach oraz zapalala sie chwilowo dioda od ABS a zegary wariowaly. Wczoraj sprawdzalem czy jakis kabel nie jest uszkodzony, nic niepokojacego nie...
Kolego nie lekceważ sobie tej usterki, bo może skończyć się pożarem auta. Jeśli dysponujesz uniwersalnym miernikiem, to sprawdź, czy alternator poprawnie ładuje akumulator. Po tzw. uspokojeniu elektroniki w aucie (ok.15 min) i rozłączeniu klemy akumulatora sprawdź amperomierzem wielkość "kradzieży" prądu. Następnie wyjmuj kolejno bezpieczniki (najlepiej...
Znika ładowanie tak w skrócie Po odpaleniu auta wszystko jest ok Po około pół godziny kontrolka akumulatora i brak ładowania Wymieniono alternator na inny używany Podmieniono na nowy regulator napięcia Sprawdzono na przejście wiązkę do PCm i skrzynki bezpieczników jest stałe zasilanie (calu czas sprawdzone żarówka h4) Na przewodach do pcm takie przebiegi...
Witam, Mam Forda Focus'a MK2 z 2005 roku z silnikiem 1.4 16V Benzyna / Gaz. Po zakupie samochodu (dwa miesiące temu) postanowiłem pozbyć się osadu z silnika ktoś go mył i został syf osad po chemii tzn. był chyba źle spłukany. Umyłem ARKĄ i zwykłym psikaczem jak do kwiatów spłukiwałem, po wykonaniu wszystkiego wziąłem dmuchawę do liści i osuszyłem dokładnie...
Witam. Odświeżam temat. Problem z moją Fiestą mk6 1.3 pojawił się jakiś miesiąc temu, może opowiem od początki. Samochód stał nieodpalany od sześciu miesięcy, w końcu nadszedł moment odpalenia auta. Samochód odpalił za pierwszym razem i jeździłem nim przez kilka tygodni. Pożyczałem samochód siostrze nie miała z nim żadnego problemu, aż do momentu kiedy...
Witam ponownie, Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, wszystkie są dobre, sprawne. Gdzie dalej szukać? Co dalej robić? Odłączyłem akumulator na 3 godziny i go doładowałem, podłączyłem ponownie dalej auto nie odpala, wyczyściłem papierem ściernym klemy od akumulatora, żeby był lepszy styk, myślałem że się zrestartuje i będzie działał niestety...
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Witam Panowie, mam pytanie jakie usterki powodują że autem nie wróci się "na kołach" do domu? Miałem ostatnio kilka takich akcji w Golfie IV 2,3 VR5 i o ile auto samo w sobie jeździ fajnie to usterki które się pojawiały tak dosyć mocno mnie wkurzyły że teraz strach tym autem wyjechać gdzieś dalej. Niby auto zadbane ale.. - ostatnio na trasie padł regulator...
Witam Ostatnio przestałem codziennie jeździć i doszło do tego, że akumulator całkowicie padł. Kupiłem nowy, fordzik postał tydzień na parkingu i znowu nie odpalił. Sprawdziłem alternator - ładuje, ma około 14V. Na zamkniętym aucie mam pobór raz 0.31 A raz 0.67 A. Dla porównania z włączoną wewnętrzną lampką bierze 1.17 A. Z tego co wiem maksymalny dopuszczalny...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
focus bezpiecznik alternatora bezpiecznik alternatora focus bezpiecznik
regulator nawiew renault fabryczne radio accord excel format komórki
reset pilota szybkość internetu netia
Błąd 01314 w VW Passat 1.9 TDI - komunikacja ECU Błąd P1503 w VW Passat 1.9 TDI - Alternator