No nie ładnie tak od 3 strony zaczynać zabawę z Focusem. Wpierw zobacz czy bezpiecznik jest sprawny w podszybiu, drugie sprawdź wiązkę cienkich przewodów .
Rowki na pierścieniach nie powodowałyby przeładowywania. Po fotce starego regulatora można się tylko domyślać, że pierścienie w kiepskim stanie i że do szczotek dostał się jakiś olej(szczotki rozpuszczone). Pierścienie w tych magneti marelli wymienia się i to bez większego problemu. Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 10 pod maską, jak przepalony to alternator...
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
I bezpiecznik 3A w skrzynce bezpieczników pod maską. Czerowny przy wtyczce alternatora musibyć +12V.
Alternator z regulatorem inteligentnym ( tfu). Kablek czerwonu to plus stały poprzez wiecznie przepalający sie bezpiecznik, szary i niebieski połaczony z PCM
Pobór prądu na postoju wynosi po pół godzinie postoju 65mA-77mA. Inni użytkownicy mają taki sam pobór, moim zdaniem jest on za duży. Wstępnie wykluczone elementy/układy: - radio, które jest na kluczyk, odłączyłem je całkowicie, by sprawdzić czy to może pamięć radia pobiera taki prąd; - alarm, którego jest brak w samochodzie; - oświetlenie wnętrza; -...
Mostek został już wymieniony jak napisałem - pozostał regulator lub problemy z kablami / PCMem. 3-ci pin ma przejście do akumulatora więc powinien być ok, napięć na pozostałych nie mierzyłem. Spróbuję sprawdzić przejścia pozostałych dwóch do PCMa. Czy one idą przez bezpiecznik, czy bezpośrednio i jeśli tak, to czy nie zmieniają kolorów po drodze? Muszę...
Z mojej poprzedniej wypowiedzi można wywnioskować, że obstawiam ,iż przyczyna nie tkwi w alternatorze - 1A bezpiecznika tam nie ma, wiem który bezpiecznik jest od alternatora (3A) - jest sprawny ale proszę np. o pin datę sterownika
Ja rozwiązałem problem z niskim ładowaniem 13.3v do13,5v wstawiając diodę 1N4002 na kablu pomiaru napięcia (oszukałem o 0.4V) ,w ten sposób że wyjąłem bezpiecznik 1A i wstawiłem w układ diodę zwrócić uwagę na biegunowość diody przewodzi w jedną strone.W ten sposób oszukujmy kompa "myśli"ze jest za niskie napięcie i daje sygnał na regulator napięcia...
Kolego, krótko i bez pierdoł. Jeżeli alternator masz sprawny, czyli nie ciekła na niego ropa albo olej z pompy wspomagania, a tym samym nie masz zdartych szczotek, zużytych pierścieni ślizgowych i nadpalonego szczotkotrzymacza to winę masz wiązce, zawsze problem był na tym odcinku, gdzie wiązka trzypinowej wtyczki alternatora umocowana jest do płyty...
Witam. Po regeneracji alternatora w moim Fordzie Focusie nadal świeci się kontrolka Akumulatora na desce rozdzielczej. Nie wiem, co jest tego powodem, gdyż wszystko inne działa normalnie. Silnik odpala na strzał, napięcie ładowania akumulatora to 14V, paski są sprawne. A mimo to dalej cały czas się świeci kontrolka. Jeden mechanik zasugerował, że może...
Witam. Mam problem z moim Focusem 1,8 TDCI z 2002. Parę dni temu podczas jazdy zagotował mi się akumulator (3 letni Bosh 70Ah 640mA). Wiadomo do mechanika i zmierzyliśmy napięcie ładowania - 15,3. Wymieniliśmy regulator napięcia i łożyska (przy okazji) w alternatorze, nowy akumulator i dalej to samo - 15,3 V. No to nowy alternator no i niestety dalej...
Witam, pali mi bezpiecznik przednich wycieraczek (20A), podejrzewam opory/przytarcie przekładni. Czy można użyć 30A i spróbować rozruszać wycieraczki wspomagając ich ruch ręcznie? Ew. b. proszę o naprowadzenie jak "rozruszać" przekładnię -samochód b. sporadycznie używany i stąd ten problem.
Kto dysponuje schematem instalacji elektrycznej Forda-Focus? Proszę o podanie kolorów przewodu od alternatora do kontrolki ładowania ( w kokpicie, w miejscu złącza wiązki przewodów do lampek kontrolnych ). Cel: pdłączenie przewodu sterującego modułu elektronicznego włącznika świateł mijania napięciem alternatora. Za pomoc z góry dziękuję.
Witam Mam problem z alternatorem w moim aucie. Czytałem wiele postów o podobnych sytuacjach ale żadene rozwiązanie nie pomogło.Altek ładuje 14,7 na wolnych i 16,1 po dodaniu gazu niezależnie od obciążenia.Ponizej dane zabawy z miernikiem i parę faktów , może ktoś to już rozwiazał i pomoże: alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja...
Przed chwilą późno wróciłem do domu, w czasie jazdy nagle zapaliła mi się kontrolka ładowania, a po jakimś czasie zapalała się kontrolka ABS i od czasu do czasu gasła i znów się zapalała, po dojechaniu do domu i wyłączeniu silnika już nie mogłem odpalić samochodu, jest tylko cyk cyk cyk. Co to mogło się stać?
Witam. Nie wiem czy w właściwym forum. Jak co przepraszam. A mianowicie. Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Dowlekłem się do domu i dokonałem pomiaru. Na załączonym silniku mam tylko 12V a po włączeniu świateł 11V wywnioskowałem że zasilanie idzie z akumulatora a alternator nie pracuje. Ma napęd paskiem. To ford Focus z 2005r benzyna...
W fokusie 1,8 di 2002 kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika natomiast alternator nie ładuje. Nie wiem o co to chodzi czy ktoś miał podobny przypadek? Jak jest podłączona kontrolka w tym układzie. Do alternatora dochodzą trzy cienkie przewody i główny prądowy typ alternatu A115IM90A
Alternator 150 amp http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?... Rozrusznik 1,4 kw http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?... (czyli przy 12 v 120 amp, lub przy 14 100 amp - tak mi wyliczył kalkulator) I teraz powstaje pytanie jakie bezpieczniki zastosować. Rozrusznik: 225 megaval Alternator: 175 megaval Zastanawiam się też...
witam. mam focusa II combi z 2007r. silnik 1.8tdci. ponad 2 lata przejeździł bez najmniejszych problemów a od listopada dzieją się dziwne rzeczy z alternatorem. mianowicie jak odpalę to po sprawdzeniu ładuje prądem niewiele ponad 12v a powinien 14. dopiero jak go podgazuję to zaczyna normalnie ładować. po 3-4 jazdach na krótkich trasach 2-3km akumulator...
Witam, podłączałem dodatkowe urządzenie do przewodów gniazdka zapalniczki przedniej. Jest to Ford Focus 2006 1,8 TDCI combi. Niechcący zwarłem przewody. Nie wiem gdzie jest zabezpieczenie tego obwodu. Tylne gniazdo zapalniczki ma napięcie. W trakcie zwarcia słyszałem, jak coś cicho "strzeliło", a włączone radio samochodowe lekko przycichło. Obszukałem...
Witam Mam problem z alternatorem, odebrałem alternator od mechanika,mechanik wymienił w nim diode na mostku i komutator na wirniku, alternator na wolnych obrotach ma ponad 14 a na wysokich obrotach ponad 18 i zaczyna świecić kontrolka od ładowania.Alternator ten założyłem w sobote, dzisiaj go chciałem zdemontować i okazało sie ze akumulator został rozładowany....
Witam, wszystkich forumowiczów. Mam problem z focusem 1,6 benz. dokładniej cały czas przepala się bezpiecznik nr f35. Instrukcja opisuje go jako bezpiecznik zaworów elektromagnetycznych, system wyrzuca błąd silnika. Po podpięciu pod komputer wyszedł błąd kilku elementów. Proszę o jakiś link do schematu instalacji w takim fordzie. Prosiłbym o przesłanie...
Czy aby wymienić regulator napięcia w alternatorze w Fordzie Focusie mk1 1,8tdci to trzeba wyciągać alternator? Czy da się dostać do niego?
Witam. Mam problem. Do dzisiaj było wszystko ok. Ale dziś podczas jazdy zaczęła świecić się kontrolka akumulatora. Jak odpalę auto kontrolka gaśnie by po ok. 2 minutach zaświecić się na stałe :/ Co może być przyczyną ???
Nie ma mostków z trzema diodami ,jest z sześcioma i taki został wymieniony ale to nie winny był alternator.P Nie wiem jak to się fachowo nazywa chodzi o tył alternatora jak go rozkręcimy, wcześniej w tej aluminiowej płytce były 3 i 3 wolne miejsca teraz jest 6 Życze powodzenia jesli odłaczasz akumulator na pracującym silniku to nigdy nie naprawisz...
Oczywiście że akumulator mógł się zestarzeć :). 11 lat to dobry wynik. Jeśli nadal będziesz musiał odpalać na kable to znak że trzeba wymienić aku. Ewentualnie może coś kraść prąd np radio. Są takie radia DALCO. Moje ciągnęło 150-180mA jak było wyłączone. Normalne markowe radio pobiera do 50mA max na czuwaniu :) ABS trzeba sprawdzić komputerowo (jeśli...
Witam, Powywszy problem faktycznie leżał w przetartym przewodzie, elektryk naprawił i działo do dziś :) Przyjechałem po pracy pod dom ( 15 min jazdy ) po jakiś 20min wsiadam i chce dalej jechać. Kluczyk na pozycje testów, gasnie kontrolka świec .Przekrencam w pozycje rozruchu i zadnej reakcji. NIC ani pyku ani stuku. Dalej swieci sie lampka alternatora...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Tak jak napisałem w temacie problem dotyczy rozrusznika w focusie mk2, a konkretniej chodzi o brak 12V na przewodzie od plusowego zacisku akumulatora idącego do rozrusznika,potem do alternatora. Uzywając multimetru cyfrowego sprawdzałem drożność tego przewodu i co sie okazało: Za kostką zaznaczoną na zdjęciu,...
Witam, Mam Forda Focus'a MK2 z 2005 roku z silnikiem 1.4 16V Benzyna / Gaz. Po zakupie samochodu (dwa miesiące temu) postanowiłem pozbyć się osadu z silnika ktoś go mył i został syf osad po chemii tzn. był chyba źle spłukany. Umyłem ARKĄ i zwykłym psikaczem jak do kwiatów spłukiwałem, po wykonaniu wszystkiego wziąłem dmuchawę do liści i osuszyłem dokładnie...
No i chyba się rozwiązała sprawa. Odłączenie tylnej pokrywy bagażnika i świateł nic nie dało. Odłączyłem kostki zasilające (schowek bagażnika) pokrywę i światła z tyłu. Po demontażu włącznika świateł zobaczyłem stopione kable , był jeden kabel na którym było napięcie , jeszcze nie wiem od czego , wiem tyle że przewód idzie do skrzynki bezpiecznikowej.Jeszcze...
Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Hmm, słuchaj, za zobacz co się stanie jak wypniesz bezpiecznik alternatora, w skrzynce pod maską na podszybiu.
W takim razie na początek odłącz alternator i sprawdź czy spadnie a jak nie to kolejno leć z bezpiecznikami... Zacznij od radia 🙂
U mnie kiedyś zepsuł się mikrowyłącznik w zamku bagażnika - lampka świeciła zały czas. Zatrzaśnij zamek recznie na otwartym bagażniku - zobacz czy zgaśnie. Jeśli nie to - hmm... może być wszystko;) może alternator ma upływ? odłącz go i zmierz czy nadal jest pobór. Jak nie ma to zacznij eliminować wyciągając kolejno bezpieczniki i obserwując pobór.
Bateria ok. Przejście jest - sprawdzałem. Tu info, że komputer nie jest przy bezpiecznikach/ przekaźnikach, tylko między nadkolem, a zderzakiem po lewej stronie. Przewód błękitny z brązowym paskiem. Tu też uwaga, bo taki sam kolor przewodu ma czujka obok alternatora.
Witam, Mam problem z Fordem Focusem 1.8 TDCI 2004r. autko po awarii uszczelniacza jednej rolki. Podczas awarii rozchlapało wszędzie olej i od tamtej pory nie działa mi ładowanie w aucie. Proszę o jakieś wskazówki od czego zacząć naprawy ( wyciąganie alternatora? wtyczki, kable, bezpieczniki ?). Czy do alternatora dostał się olej tego nie wiem jeszcze...
Mechanik pie**li. Krótko-na czerwonym ma być plus, jak nie ma to wybity bezpiecznik w skrzynce na podszybiu, bodaj F4. Ale sprawdzić czy jest ładowanie jak się wogóle wypnie trzypinową wtyczkę z alternatora.
A jednak akumulator - chyba mam jakis wadliwy, ale dla pewnosci pojade sprawdzic ladownie moze alternator nie laduje. Temat zamkniety.
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
Alternator 90A Załóż o większej mocy, czyli zamiast tych 90A to na przykład 120A (nie jestem pewien, czy takie w Fordzie bywały). Po prostu masz za mało prądu. Kolejna kwestia - wszystkie bezpieczniki mają odpowiednią wartość? Nie są założone zbyt większe niż być powinny? Mierzyłeś pobór prądu podczas włączenia wszystkich odbiorników?
Całkiem możliwe przecież to ford:) Proponuję sprawdzic bezpieczniki pod maską na podszybiu. Założony był oryginalny alternator magneti, czy zamiennik chiński? Jak zamiennik to czasem wymiana regulatora na oryginalny pomaga.
Witam, Ford Focus MK1 2000 rok, 1.6 benz, sprawa ma się następująco; przerwał mi się przewód zasilający od akumulatora do alternatora i rozrusznika. Przewód wymieniłem, jednak po tym zabiegu nie mam w ogóle prądu, nie działa nic, centralny zamek, żarówka, nic kompletnie. Napięcie aku jest 12,50V, do skrzynki bezpieczników prąd dociera, wartość napięcia...
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
Mam pytanie, jaki prąd można bezpiecznie pobrać z gniazdka zapalniczki w Focusie z rocznika 2000, benzyna 1.6L. Bezpiecznik jest o ile się nie mylę 15A. Czy jeśli pociągnę do 10A (w praktyce będzie to prąd rzędu 7.5 - 8A maksymalnie) to nie przeciążę zbytnio alternatora? Chcę podłączyć przetwornicę 12 -> 230 i zasilić laptopa i parę drobiazgów, ale...
Elekrycznego podgrzewania w tym samochodzie nie ma, chociaż bezpieczniki w komorze silnika są (60A i 15A), jak również kable i wtyczki w konsoli. Nic nie wskazuje aby pod akumulatorem był czujnik temperatury - nie ma żadnych przewodów. Temperatura akumulatora jest raczej obliczana. Znalazłem za to jakiś stary zasilacz i okablowanie do telefonu. Po usunięciu...
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi. Obstawiam, że alternator jest taki sam zarówno w wersji z, jak bez ogrzewania przedniej szyby. Najcenniejszą dla mnie informacją jest to, że będą pasować przewody od Escorta. Przekaźnik i bezpieczniki to nie problem. W dalszym ciągu pozostaje kwestia czy wpinać się w moduł komfortu, czy nie oraz którędy przeciągnąć...
Wczoraj wracałem z pracy ok 8 km i nie było problemów z zapalająca sie diodą, dzis rano zaraz po wyjechaniu kontrolka od akumulatora sie zapalila, dodatkowo chwilami slychac bylo delikatne trzaski w bezpiecznikach oraz zapalala sie chwilowo dioda od ABS a zegary wariowaly. Wczoraj sprawdzalem czy jakis kabel nie jest uszkodzony, nic niepokojacego nie...
Witam, walka z Fordem Focusem Cmax 2006r. 1.6 80KW. Problem polega na tym iż w sterowniku silnika pojawia się błąd P1577 oraz w zegarach C1750. Oba błędy związane są z pedałem gazu. Zegary przelutowane. Problem dotyczy pedału gazu w związku z wentylatorem chłodnicy. Już mówię o co chodzi. Wszystko jest dobrze do momentu włączenia wentylatora chłodnicy...
Kolego nie lekceważ sobie tej usterki, bo może skończyć się pożarem auta. Jeśli dysponujesz uniwersalnym miernikiem, to sprawdź, czy alternator poprawnie ładuje akumulator. Po tzw. uspokojeniu elektroniki w aucie (ok.15 min) i rozłączeniu klemy akumulatora sprawdź amperomierzem wielkość "kradzieży" prądu. Następnie wyjmuj kolejno bezpieczniki (najlepiej...
Znika ładowanie tak w skrócie Po odpaleniu auta wszystko jest ok Po około pół godziny kontrolka akumulatora i brak ładowania Wymieniono alternator na inny używany Podmieniono na nowy regulator napięcia Sprawdzono na przejście wiązkę do PCm i skrzynki bezpieczników jest stałe zasilanie (calu czas sprawdzone żarówka h4) Na przewodach do pcm takie przebiegi...
Witam ponownie, Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, wszystkie są dobre, sprawne. Gdzie dalej szukać? Co dalej robić? Odłączyłem akumulator na 3 godziny i go doładowałem, podłączyłem ponownie dalej auto nie odpala, wyczyściłem papierem ściernym klemy od akumulatora, żeby był lepszy styk, myślałem że się zrestartuje i będzie działał niestety...
Witam Panowie, mam pytanie jakie usterki powodują że autem nie wróci się "na kołach" do domu? Miałem ostatnio kilka takich akcji w Golfie IV 2,3 VR5 i o ile auto samo w sobie jeździ fajnie to usterki które się pojawiały tak dosyć mocno mnie wkurzyły że teraz strach tym autem wyjechać gdzieś dalej. Niby auto zadbane ale.. - ostatnio na trasie padł regulator...
Witam Ostatnio przestałem codziennie jeździć i doszło do tego, że akumulator całkowicie padł. Kupiłem nowy, fordzik postał tydzień na parkingu i znowu nie odpalił. Sprawdziłem alternator - ładuje, ma około 14V. Na zamkniętym aucie mam pobór raz 0.31 A raz 0.67 A. Dla porównania z włączoną wewnętrzną lampką bierze 1.17 A. Z tego co wiem maksymalny dopuszczalny...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Witam. Odświeżam temat. Problem z moją Fiestą mk6 1.3 pojawił się jakiś miesiąc temu, może opowiem od początki. Samochód stał nieodpalany od sześciu miesięcy, w końcu nadszedł moment odpalenia auta. Samochód odpalił za pierwszym razem i jeździłem nim przez kilka tygodni. Pożyczałem samochód siostrze nie miała z nim żadnego problemu, aż do momentu kiedy...
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
focus bezpiecznik alternatora bezpiecznik alternatora focus bezpiecznik
prostownik tyrystorami piecyk termet regulacja książek poradnik
Krups młynek do kawy – naprawa, czyszczenie, typowe usterki, modele F203, GVX, EA Nikon COOLPIX P100 – mrugająca czerwona ikona zegara, co oznacza?