Czujnik można sprawdzić mierząc na na zgaszonym aucie i odpalonym. Zerknij jeszcze na bezpieczniki.
W wiązce radia jest przewód podświetlenia,często jest mylony z masą. Gdy włączamy światła robi się zwarcie. Sprawdź czy pozycje auta się świecą. Jak bqgak którychś to bezpiecznik.
Bezwzględnie zastosuj bezpiecznik.
Każdy azjatycki samochód w obwodzie ładowania ma bezpiecznik,norma. Przeważnie ma wartość od 70A wzwyż,albo to jest standardowy bzpiecznik Maxifuse,albo tzw fusible link. Oznaczany bywa jako ALT lub Charge.
Na 90 % jednak bezpiecznik. Weź multimetr w dłoń i pomierz przejścia bezpieczników.
fuel pump realy - przekażnik pompy paliwa, bezpiecznik w komorze silnika nad lewym nadkolem, przekaźnik też. Dostęp do pompy powinien być jak zdejmiesz osłone pod kanapą pasażerów z tyłu, sprawdź ewentualnie za pomocą kodów błyskowych (autodiagnostyka) czy nie jest uszkodzony element optyczny w aparacie zapłonowym efekt będzie podobny. Złącze jest pod...
Myślisz że ktoś komu psują się diody rozpracuje układ zasilania w tym radiu ? Skoro wymiana jednej diody zajmuje tydzień to na naprawę rok będzie mało, i obawiam się że bez fachowca się nie obejdzie. SławeK
Ameryki może teraz nie odkryłem ale każdy fachowiec zaczął by od sprawdzenia bezpiecznika od pompy paliwa .
Sprawdz główne bezpieczniki
Prawda Mirek - to jest bezpiecznik. Mało kiedy stosowany przez naprawiających. Wybór należy do autora.
Bezpiecznik F4 i F12. A F12 leci wcześniej przez duży bezpiecznik 40 A. Zrobiłeś zwarcie więc szukaj spalonych bezpieczników.
Witam. Podaj maila podeśle schematy. Pozdrawiam.
Może tak być !
Bezpieczniki sprawdzone?
A przednie pozycyjne świeci ? Bezpiecznik ef12 10A w komorze silnika.
Musisz niestety dostac sie do centralki alarmowej i podac typ alarmu byc moze to przez niego masz takie problemy zalezy co zostalo wykorzystane do imobilizera centralka prawdopodobnie bedzie pod konsola po lewej stronie nad bezpiecznikami
Mało prawdopodobne aby uszkodzony był sterownik.Sprawdz ogrzewanie sondy lambda ewentualnie okablowanie wtryskiwaczy.Jest to na tym samym bezpieczniku co pompa paliwa. Może być i tak.Ostatnio robiłem matiza,gdzie sobie jakieś gryzonie zrobiły maleńką bibkę .Pogłyzły kable od sondy i zaworu EVAP ( o zapłonowych i węzu do nagrzewnicy nie wspomnę). Też...
może trzeba uwarzniej przyjrzeć się bezpiecznikom :D
Witam. Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Ja mam bezpieczniki w komorze silnika. Widzę schemat i opis bezpieczników w komorze silnika ale nie widze opisu z zapalniczką. Który to bezpiecznik? Pozdraiwam
Od biedy można podłączyć się pod gniazdo zapalniczki i po wyjścu z samochodu wyciągać wtyczkę z gniazda . Oczywiście połączenie przez bezpiecznik . :|
Witam, mam od niedawna problem z w/w autkiem. Stało się to tak gdy zapomniałem na boosterze zmienić prądu ładowania i Matiz dostał 24v ! Upaliła się na pewno zwarciówka w sterowniku silnika (założyłem drugi sprawny), został jeszcze jeden problem, mianowicie wywala mi pierwszy bezpiecznik z lewej strony od góry po przekręceniu stacyjki. I teraz pytanie...
Witam Pszukuję schematu zamka centralnego w matizie, Padł mi gdzieś bezpiecznik i nie mogę go zlokalizować.
Na początek może chociaż sprawdź bezpieczniki...
Prosty polski prostownik typu " prostownik bezpieczny " tam nie ma mikroprocesora czy innych cudów tylko trafo prostownik bezpiecznik i mało wiarygodny amperomierz. Cud polega na tym że tam nie ma co się zepsuć chyba ze spalimy bezpiecznik za 1zł. Ostatecznie taki z regulacją prądu. Zawsze gotowy do pracy. Można na nim polegać jak na Zawiszy Czarnym...
szyby elektryczne w matizie zasilane sa z bezpiecznika F3 30A, ktory znajduje sie w kabinie pasazerskiej, z lewej strony. wystarczr podlaczyc tam stale 12V (z akumulatora, pomijajac stacyjke) i juz.
jurekk55 mówisz o skrzynce bezpieczników pod maską?
Raczej takie mycgaverowanie bezpiecznikami od instalacji fabrycznego auta może skończyć sie pożarem, masz dwie centralki podłączone pod jeden bezpiecznik 10A?.
Takie rozdzielenie powinno nastąpić w samej skrzynce bezpieczników, by się problem ze stopieniem nie powtórzył. BTW - masz za mało bezpieczników - nierozsądne jest łączenie na wspólny bezpiecznik obu świateł przednich, w razie problemu zgasną ci oba światła.
Witam mam problem. Nie świecą mi sie światłą pozycyjne przód tył w Matizie. Sprawdzałem bezpieczniki w porządku są. Przekaźniki też. Co może być przyczyną?
czarne masa(3x0),pomarańczowy zasilanie,fiolet wskaźnik poz.paliwa,żółty rezerwa
witam wszystkich mam taki problem wypaliło mi się gniazdo na bezpiecznik od świateł mijania prawych i wziołem obciełem kabelki i wlutowałem bezpiecznik nowy poza skrzynka wszystko fajnie tylko teraz nie świeci lewe mijana co może być czemu nie świeci lewe dodam że żarówka dobra, bezpiecznik też,
ALRAD AL-150 - przekaźnik zapłonu wbudowany, spoczynkowo rozwarty. Wypięcie bezpiecznika nie pozwala na odpalenie. Czarne przewody z boku centrali do połączenia.
Właśnie posiadam cały nowy zestaw. Jest w nim taki właśnie sterownik ale pod co go podpiąć aby prąd dostawał tylko przy zapalonym silniku. Przy zapalonym silniku czy przy włączonym zapłonie ? ;) Bo jak to drugie, to próbnik 12V i lecisz po bezpiecznikach... (ostatecznie nawet w radiu masz plus po zapłonie).
Zazwyczaj do zabezpieczeń popularnych odbiorników radiowych w samochodzie są bezpieczniki 6 lub 10 A . Jeden Amper to za mało .
Może trzeba by nawiew włączyć ? Racja. Gdy wentylator będzie w pozycji "0" to lipa. (at)CristalPol Najlepiej jak podłączysz się pod styk 85 "Ignition relay". Zamiast bezpiecznika nawiewu.
Powinno się sprawdzić ten termik, parametry masz na termiku, Może zabudowa jest zbyt mało przewiewna. Należy wymienić niesprawny bezpiecznik. Użytkowanie piekarnika bez bezpiecznika termicznego grozi pożarem.
Bardzo mało prawdopodobne. To bezpiecznik uległ przepaleniu po powstaniu awarii. Tacy są obecnie "fuchowcy"...
5A to troszkę za mało na bezpiecznik od silniczków.Na sterowanie przekaźnikami raczej , na zasilanie główne taki od szyb termik powinien styknąć.
Spalony bezpiecznik szukaj aż znajdziesz.
Dużo zależy od tego jak masz rozwiązana instalacje w kamperze i ile i jakich masz odbiorów. Ten bezpiecznik co ma zabezpieczać? Akumulator czy kable pomiędzy akumulatorem a skrzynką z bezpiecznikami? Masz możliwość połączenia akumulatora kabinowego z silnikowym w razie potrzeby pomocy przy rozruchu?. Jeżeli tak to 100 A będzie za mało.
witam posiadam matiza z 99 roku i chciałem dzisiaj podłączyć sterownik zamka centralnego na pilota i podczas podłączania zrobiłem jakieś zwarcie i usłyszałem jakby przepalenie się bezpiecznika i chciałem się zapytać gdzie w matizie jest centralka od zamka szukałem wszędzie i nic sprawdziłem tez wszystkie bezpieczniki i są dobre
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Sprawdziłem: W plastikowej obudowie z bezpiecznikami w komorze silnika jest jeden oznaczony jako ECM. Na tym bezpieczniku jest "nieczyste" napięcie (w przeciwieństwie...
Witam. Proszę o pomoc. Znajomy podłączał radio w Matizie. Twierdzi że dobrze, ale ja myśle że coś pokręcił bo zmienił wtyczkę na odpowiednią do radia. Radio gra ale nie ma podświetlenia tablicy wskaźników i bije bezpiecznik prawej strony postojówek przód/tył. Nie wnikałem w szczegóły, ale pewnie do mnie zawita. A ja matiza nie znam. Z góry dzękuję...
Sprawdzić czy na bezpieczniku( od lewego światła) jest napięcie plus 12v po włączeniu drogowych.
Bezpiecznik ma 250 V i prąd 3.15 A nie 315 mA, przecinek wypada na linii pionowej i jest mało widoczny.
Panowie jak moge sprawdzic ten czujnik? Temperature pokazuje normalnie wskaznik w samochodzie tzn. normalnie jest przed połowa ale ostatnio jak pomeczyłem auto to przeszła poza 3 kreske a wentylator stał w miejscu... to czy to napewno jest to ten czujnik? czy cos innego? gdzie mam szukac usterki?
Witam!! Tak matiz zapamiętuje ustawienia krokowca , trzeba zresetować kompa , przez wyjęcie bezpiecznika lub akumulatora , potem , programowanie wolnych obrotów , w tej chwili nie ma dostępu do książki, i nie mogę niestety nic więcej napisać, z tego co pamiętam to po resecie, przekręca się kluczyk na chyba 10sekund, po czym wyłącza, ponownie wlącza...
Bezpieczniki to zbyt mało precyzyjne określenie. Gdyż może wyłączać się zabezpieczenie nadprądowe lub różnicowoprądowe. Podaj typ, albo lepiej zdjęcie bezpiecznika który rozłącza. Czy do tego bezpiecznika jest podłączony tylko piekarnik czy coś jeszcze?
By dwie zworki naraz nie stykały to raczej mało możliwe. Bezpiecznik najpierw sprawdź i jest tylko jeden od zasilania preeampa a jak masz w zapasie to możesz wymienić i sprawdzić czy coś to pomogło.
Problem w tym, że w żadnym lokalu bezpiecznik nie rozłączył. Mało to w lokalach są bezpieczniki 6A i 10A. Dwa lokale są współczesne i WLZ-ty są nowe, to i tak na tych lokalach rozłącza zabezpieczenie przedlicznikowe. Edytowałem.
15A to za mało. Lwia część płyt zamontowany ma bezpiecznik 20A. Powinien być opis na PCB.
Złamane przewody w gumowej przelotce
Tak za mało idż w stronę bezpiecznika i przekaźnika. Oraz w stronę mas.
Karcher 1czy 3 faz.? Jeśli 1f to nie da rady, jeśli 3f to na granicy obciążalności. Pytanie co pisze w DTR urządzenia. Obawiam się że za mało będzie.
Ok. Wracając do zasilania pompy paliwa - w jaki sposób mogę odciąć jej zasilanie ? Z tego co widzę (książka serwisowa) w matizie nie ma ani przekaźnika ani bezpiecznika od pompy paliwa.
procesor na pewno jest uszkodzony? czy jest szansa że możne być dobry? Szansa zawsze jest. Skryn jasno Ci już napisał na czym stoisz, miej nadzieję że to tylko bagienko... może to być kondensator - wygląda tak samo jak bezpiecznik. W życiu nie widziałem takiego bezpiecznika, ale może za mało widziałem :)
bezpieczniki sprawdzone - wszystkie OK:)
Separację galwaniczną od czego? 3,15A dla 60 W lampki to szybciej za dużo niż za mało.
ale mówisz o któtych bezpiecznikach pod maską czy w kabinie ??
pomiar omomierzem strony pierwotnej wynosi 7,3 Ohma, czy to jest prawidłowe? Mało, wygląda na uszkodzone trafo.
Problem rozwiązany Matiz pali wszystko wruciło Jednak dziwne to jest bo brakowało bezpiecznika w zapasowych jest jedno gniazdo i na zapłon i na światła z jednym pinem Dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam ;)
Witam, Próbowałem na wszystkie sposoby, nawet bezpiecznik przykleiłem izolacją. Mało tego, nawet zamocowałem dwa przewody do tych pinów detekcji bezpiecznika — brak napięcia jakiegokolwiek. Nie wiem, co jest, dlaczego nie pojawia się napięcie? Ale poradziłem sobie z resetem bębna obrazowego OPC za pomocą programu OKI RESETTER 2.1.1 https://www.printerresetter.com/?languag...
Sprawdz bezpieczniki bo mało zniszczalne moto.
Sprawdź dokładnie a najlepiej wymień pozystor w układzie rozmagnesowania kineskopu - to najczęstsza przyczyna palenia się bezpiecznika. Może też być zastosowany bezpiecznik szybki zamiast zwłocznego o oznaczeniu T. Mało prawdopodobnymi są diody i kondensatory w mostku prostowniczym.
Autor napisał "Wnioskowałem o moc przyłączeniową 5 kW i dostałem w warunkach że zabezpieczeniem mają być bezpieczniki topikowe 10A. Nie za mało trochę?" Dostałeś to o co wnioskowałeś, 5kW=10A Jest to 10A na fazę.
Sam jestem posiadaczem instalacji która nie spełnia obecnych norm, ale spełnia normy z momentu jej wykonania czyli z lat 50. Dokładnie. W domu rodziców (początki lat 60) wszystko było na jednej fazie i na jednym bezpieczniku. Mało tego bezpiecznik był na fazie i w zerze. A wszystko wg ówczesnych norm. Obecnie troszku przerobiona, zero na sztywno i...
Bezpieczniki w Matizie to istna makabra; co Matiz to inne łączenie, najlepiej się poświęcić i poprzedzwaniać samemu, aby na drodze nie mieć kłopotów.Co do sprawy powyżej można by na próbę podmienić przekaźnik ( przełożyć) i zobaczyć co dziać się będzie. Okaże się czy przekaźnik jest zepsuty.
Dawno nie zaglądałem na forum, więc nie pisałem nic. Usterkę usunąłem przez przypadek. Tak jak kolega pisze problemem był czujnik Halla i bezpiecznik. Mało tego po wymianie czujnika zaczął działać tempomat, który nie był sprawny od zakupienia samochodu.
Samo Caddy 2008 to trochę mało.
Przewód żółto-czerwony w kostce deski - ma być +12V. Od tego jest bezpiecznik F1 - 10A.
Może jest jeszcze osobny bezpiecznik od szyb? sprawdź wszystkie dokładnie, raczej nie jest to kwestia przycisku bo raczej mało prawdopodobne aby oba padły.
Witam! Średnica drutu jest ta sama (jeżeli materiał ten sam). Różnica w budowie wynika z jego zdolności do gaszenia prądów (mocy) zwarciowej. Im wyższe napięcie, tym większy gabarytowo bezpiecznik i bardziej skomplikowany w budowie. Poszukaj sobie w sieci np. bezpieczniki dla średnich napięć. Tam to dopiero jest budowa. "Zykła rurka" to za mało. Pozdrawiam...
Podjedź do kogoś na diagnostykę. Wydaje mi się że 5A na wycieraczki to na 100% za mało więc albo masz zły opis bezpieczników albo źle patrzysz.
Czy to jest faktycznie automat, czy skrzynia MECHANICZNA, ZAUTOMATYZOWANA? To istotne dla dalszej diagnozy! Były w tym modelu automatyczne skrzynie klasyczne Allison, ale było ich bardzo mało. Zakładam więc, że w aucie jest ten drugi wariant. Z ciekawszych przypadków archiwalnych: - Obwód siłowy sterownika skrzyni (ten z boku skrzyni) jest zasilany...
Kolego Qujav Bezpiecznik jest wpięty niepoprawnie, powinny być dwa po mostku na obu liniach zasilających. Jednak w przypadku tak prostego i mało wydajnego zasilacza, bezpieczniki są zbędne. Następną sprawą jest zastosowanie wylewki miedzi, którą umieściłeś na PCB. Jeżeli już tak robisz to nadaj jej nazwę masy, zamiast prowadzić tę masę jako ścieżkę.
Ten potencjometr to jakiś przełącznik pomiędzy 6pinami A jest sprawny? Gołym okiem widać co to za układ - zwykły tak zwany "transformator elektroniczny". To jest rodzaj przetwornicy, gdyby tranzystory były uszkodzone to by nie działało wcale. Co więcej uszkodzenia byłoby widać - przepalone ścieżki, czy uszkodzony bezpiecznik. Mało prawdopodobne jest...
Sprawdzałem bezpieczniki Trochę mało! 1. Spr. czy jest napięcie we wtyczce maty grzewczej. 2. Spr. ciągłość maty grzewczej.
jest to właśnie bezpiecznik, tylko jego wygląd mało mi go przypomina Bezpieczniki mogą różnie wyglądać. Przykłady jeszcze innych niż wyżej pokazany. http://obrazki.elektroda.pl/8552176600_1... http://obrazki.elektroda.pl/8924950600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4632708600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9268009500_1...
Witam! Sorry, jeśli już to Kolego sprawdziłeś - ale jeśli i masy i napięcia brak to szukałbym po kablu łączówek/kostek kolejnych. Na raz i masa i zasilanie to rzadkość. Skoro nie ma napięcia i nie pada bezpiecznik to nie przetarcie mało prawdopodobne (zwiera najczęściej do masy). Może najprościej znaleźć kostkę i położyć nowe przewody?
Sprawdź bezpieczniki.
Bezpiecznik jest 'na dół' i czekam na elektryka:) I prawidłowo. Tak trzymać. Co chciałeś sprawdzić załączając bezpiecznik od rolet skoro nie ma rolet a przewody wystają gdzieś ze ściany, może zwarte, może nie? Rozmawiałem z osobą, która montowała mi przełączniki od rolet w domu (rolet jeszcze nie ma) i mówiła, że nie za bardzo wiedziała, jak je podpiąć,...
Przepraszam za odkop, niedawno kupiłem sobie matiza 99' i dręczy mnie pewien problem... gdy wyłączam zapłon, wyciągam klucze to światła dalej świecą i niema właśnie żadnego buzera(przypominacza). Ponadto nie świeci lampka w kabinie, nie jest spalona, stąd moje trochę noobowe pytanko, gdzie jest skrzynka z bezpiecznikami w matizie? :oops:
Oczekiwalem odpowiedzi od kogos kto bedzie znal sie wlasnie na matizie bo w skrzynce bezpieczników w srodku auta w matizie jest miejsce na bezpiecznik wlasnie do centralnego zamka i głownie wlasnie chodzi mi gdzie są te przewody z tej skrzynki bezpieczników ktore idą na centralny zamek??????
Mam problem. W Matizie rozładował mi się doszczętnie akumulator. Po podładowaniu nie świeci kontrolka immobilizera oraz nie włącza się kontrolka check eng... Rozrusznik kręci ale nie można odpalić silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jednak pompę czyli chyba działa. Proszę, napiszcie co może być przyczyną tego stanu rzeczy i co można z tym zrobić?...
Jeśli jest to MIo a tak wygląda to ma bezpiecznik jak pisze kolega elektrik. A jak jakiś z "biedronki" to nie. Ale dodatkowy bezpiecznik warto dać zwłaszcza gdy podłączasz pod aku.
ten wolny kabel to uziemienie (PE). na korpusie podgrzewacza masz wolną śrubkę gdzie powinien być ten kabel przykręcony. 10A na 5,5kW to mało, ja bym dał 20A.
w matizie masz dwie skrzynki bezpieczników: w komorze silnika (tam tez sa przekaźniki) i w kabinie (pod deską rozdzielcza przy drzwiach kierowcy)
To po prostu bezpiecznik o wartości: 3,15A/250V tyle, że w mało spotykanej formie... :D Natomiast czy coś więcej poszło oprócz niego to tylko http://obrazki.elektroda.pl/3710056700_1... powie.
Syrena zazwyczaj jest pod maską, nie powinno być problemu z jej zlokalizowaniem. Centralka może być wszędzie, nie ma uniwersalnego miejsca jak na radio samochodowe po to żeby ewentualny złodziej miał problem z jej zlokalizowaniem. To zależy od fantazji elektryka co go montował. Może po kablach od syreny dojdziesz gdzie jest centralka? Odłączyć alarm...
To jest jednak brak zasilania z bezpiecznika 21. Możliwe jest też osmalenie mocowania bezpiecznika: wyjąć-włożyć-wyjąć-włożyć. Mało możliwe jest też upalenie masy na LEWYM słupku obok skrzynki bezpiecznikowej. Tam jest takie charakterystyczne koło z powpinanymi konektorami. Nie mogę podać teraz fotki tego, dopiero po południu z domu, ale Kolega trafi.
Sprawdź ten bezpiecznik odpowiedzialny za rozrusznik. Nie wiem jak jest w C2,ale w C3 siedzi taki miniaturowy 25A nr 8 Miałem to u taty w silniku C3 1,4 HDI objawy takie same jak u ciebie. Koszt ok 50gr i było po kłopocie, bezpieczniki były w komorze silnika obok akumulatora,a sam bezpiecznik mało widoczny ,był od strony błotnika,zresztą jak się przyjrzysz...
Miałem podobny problem z zamkiem centralnym kilka lat temu, działał ale nie zamykał drzwi z jednej strony, radio grało, silnik zapalał bez problemów. Wszystkie objawy ustąpiły po sprawdzeniu i wymianie akumulatora. Jeśli podejrzewasz bezpiecznik i nie znasz układu skrzynki bezpieczników to po prostu sprawdź wszystkie bezpieczniki
Kolego od matiza w wiązce na lewym słupku pod przekaźnikami i bezpiecznikami w kabinie jest dioda rozdzielająca wpięta w przewody biało -czarne. Wygląda ona jak czarna kostka. Ona rozdziela sterowanie gogngiem tylko z drzwi kierowcy. Jeśli zrobiłęś zwarcie w lampce i otworzyłeś drzwi kierowcy to ta dioda uległa spaleniu . Gdyż gong jest sterowany sprzed...
Witam. Pomyśl, 16A na 11KW to chyba trochę przy mało. P.
Rozumiem żeby spawać 200 amper bezpiecznik 16A to mało, ale dzieje się to prz załączaniu spawarki i nie zawsze. Inne spawarki pracowały bez problemu.
Szukaj bezpiecznika opisanego FOG LAMP .Powodzenia
Bezpieczniki dobre bo te 0.8V wygląda dziwnie.
Mało prawdopodobne żeby spalił się ten bezpiecznik przez fakt odłączania wtyku RCA. Niemniej jednak, jeśli stwierdziłeś, że ten bezpiecznik jest spalony, to możesz zastąpić go włóknem wymontowanym ze szklanego bezpiecznika 800 mA. Radzę jednak dokładnie sprawdzić czy GND zasilania wzmacniacza (subwoofera) jest na 100% podłączone do masy.
po przekręceniu zapłonu wtedy kiedy powinny sie świecić to żadna z nich sie nie świeci. Wszystkie bezpieczniki itp sprawdzałem.
Widzę na zdjęciach tylko STK465, coś taki znajomy dla mnie. Szmelc jakich mało. Pokaż zdjęcia tego STK461.
matiz bezpiecznik matiz bezpiecznik paliwo bezpiecznik matiz radio
listwa trzask windows schowek piece ekogroszek ustawienia
cadillac escalade philips senseo
Satel VD-1, Texecom MicroShock – fałszywe alarmy czujki wibracyjnej, ustawienia INTEGRA Taylor Carpigiani Gel-Matic błąd AL/E 14 – alarm napędu mieszadła, przyczyny, diagnostyka