Każdy azjatycki samochód w obwodzie ładowania ma bezpiecznik,norma. Przeważnie ma wartość od 70A wzwyż,albo to jest standardowy bzpiecznik Maxifuse,albo tzw fusible link. Oznaczany bywa jako ALT lub Charge.
Czujnik można sprawdzić mierząc na na zgaszonym aucie i odpalonym. Zerknij jeszcze na bezpieczniki.
Myślisz że ktoś komu psują się diody rozpracuje układ zasilania w tym radiu ? Skoro wymiana jednej diody zajmuje tydzień to na naprawę rok będzie mało, i obawiam się że bez fachowca się nie obejdzie. SławeK
Bezwzględnie zastosuj bezpiecznik.
fuel pump realy - przekażnik pompy paliwa, bezpiecznik w komorze silnika nad lewym nadkolem, przekaźnik też. Dostęp do pompy powinien być jak zdejmiesz osłone pod kanapą pasażerów z tyłu, sprawdź ewentualnie za pomocą kodów błyskowych (autodiagnostyka) czy nie jest uszkodzony element optyczny w aparacie zapłonowym efekt będzie podobny. Złącze jest pod...
W wiązce radia jest przewód podświetlenia,często jest mylony z masą. Gdy włączamy światła robi się zwarcie. Sprawdź czy pozycje auta się świecą. Jak bqgak którychś to bezpiecznik.
Witam, mam od niedawna problem z w/w autkiem. Stało się to tak gdy zapomniałem na boosterze zmienić prądu ładowania i Matiz dostał 24v ! Upaliła się na pewno zwarciówka w sterowniku silnika (założyłem drugi sprawny), został jeszcze jeden problem, mianowicie wywala mi pierwszy bezpiecznik z lewej strony od góry po przekręceniu stacyjki. I teraz pytanie...
Witam. Podaj maila podeśle schematy. Pozdrawiam.
Może tak być !
Takie rozdzielenie powinno nastąpić w samej skrzynce bezpieczników, by się problem ze stopieniem nie powtórzył. BTW - masz za mało bezpieczników - nierozsądne jest łączenie na wspólny bezpiecznik obu świateł przednich, w razie problemu zgasną ci oba światła.
walczylem dlugo z tym problemem w koncu zrobilem osobny obwod na pompe paliwa na osobnym bezpieczniku do tej pory auto jezdzi latwo sie do tego dobrac w skrzynce w komorze silnika jedyny minus to dodatkowy bezpiecznik w aucie http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/GMDE_TIS_STA... tu znajdziesz schematy
Ameryki może teraz nie odkryłem ale każdy fachowiec zaczął by od sprawdzenia bezpiecznika od pompy paliwa .
czarne masa(3x0),pomarańczowy zasilanie,fiolet wskaźnik poz.paliwa,żółty rezerwa
szyby elektryczne w matizie zasilane sa z bezpiecznika F3 30A, ktory znajduje sie w kabinie pasazerskiej, z lewej strony. wystarczr podlaczyc tam stale 12V (z akumulatora, pomijajac stacyjke) i juz.
A przednie pozycyjne świeci ? Bezpiecznik ef12 10A w komorze silnika.
5A to troszkę za mało na bezpiecznik od silniczków.Na sterowanie przekaźnikami raczej , na zasilanie główne taki od szyb termik powinien styknąć.
Witam mam problem. Nie świecą mi sie światłą pozycyjne przód tył w Matizie. Sprawdzałem bezpieczniki w porządku są. Przekaźniki też. Co może być przyczyną?
Na 90 % jednak bezpiecznik. Weź multimetr w dłoń i pomierz przejścia bezpieczników.
Dużo zależy od tego jak masz rozwiązana instalacje w kamperze i ile i jakich masz odbiorów. Ten bezpiecznik co ma zabezpieczać? Akumulator czy kable pomiędzy akumulatorem a skrzynką z bezpiecznikami? Masz możliwość połączenia akumulatora kabinowego z silnikowym w razie potrzeby pomocy przy rozruchu?. Jeżeli tak to 100 A będzie za mało.
Bardzo mało prawdopodobne. To bezpiecznik uległ przepaleniu po powstaniu awarii. Tacy są obecnie "fuchowcy"...
By dwie zworki naraz nie stykały to raczej mało możliwe. Bezpiecznik najpierw sprawdź i jest tylko jeden od zasilania preeampa a jak masz w zapasie to możesz wymienić i sprawdzić czy coś to pomogło.
Bezpieczniki sprawdzone?
Sprawdz główne bezpieczniki
Witam Pszukuję schematu zamka centralnego w matizie, Padł mi gdzieś bezpiecznik i nie mogę go zlokalizować.
Prawda Mirek - to jest bezpiecznik. Mało kiedy stosowany przez naprawiających. Wybór należy do autora.
Powinno się sprawdzić ten termik, parametry masz na termiku, Może zabudowa jest zbyt mało przewiewna. Należy wymienić niesprawny bezpiecznik. Użytkowanie piekarnika bez bezpiecznika termicznego grozi pożarem.
Samo Caddy 2008 to trochę mało.
Zazwyczaj do zabezpieczeń popularnych odbiorników radiowych w samochodzie są bezpieczniki 6 lub 10 A . Jeden Amper to za mało .
Bezpiecznik F4 i F12. A F12 leci wcześniej przez duży bezpiecznik 40 A. Zrobiłeś zwarcie więc szukaj spalonych bezpieczników.
Pojawił się pomysł, żeby wysłać moduł do sprawdzenia do Francji (1200zł). Moduł pojechał i przyjechał z adnotacją SPRAWNY. Wszyscy zbaranieli i temat zatrzymał się w czasie. Czyli sposób na fajny zarobek - przetrzymać moduł i skasować gotówę. W razie czego uwaliliście moduł przy podłączaniu... Kolego - masz fragment schematu, więc walcz. Sugeruję dobrać...
Karcher 1czy 3 faz.? Jeśli 1f to nie da rady, jeśli 3f to na granicy obciążalności. Pytanie co pisze w DTR urządzenia. Obawiam się że za mało będzie.
ALRAD AL-150 - przekaźnik zapłonu wbudowany, spoczynkowo rozwarty. Wypięcie bezpiecznika nie pozwala na odpalenie. Czarne przewody z boku centrali do połączenia.
Tak za mało idż w stronę bezpiecznika i przekaźnika. Oraz w stronę mas.
Muszisz tez miec bezpieczniki w kabinie auta
może trzeba uwarzniej przyjrzeć się bezpiecznikom :D
Panowie jak moge sprawdzic ten czujnik? Temperature pokazuje normalnie wskaznik w samochodzie tzn. normalnie jest przed połowa ale ostatnio jak pomeczyłem auto to przeszła poza 3 kreske a wentylator stał w miejscu... to czy to napewno jest to ten czujnik? czy cos innego? gdzie mam szukac usterki?
Złamane przewody w gumowej przelotce
Prosty polski prostownik typu " prostownik bezpieczny " tam nie ma mikroprocesora czy innych cudów tylko trafo prostownik bezpiecznik i mało wiarygodny amperomierz. Cud polega na tym że tam nie ma co się zepsuć chyba ze spalimy bezpiecznik za 1zł. Ostatecznie taki z regulacją prądu. Zawsze gotowy do pracy. Można na nim polegać jak na Zawiszy Czarnym...
15A to za mało. Lwia część płyt zamontowany ma bezpiecznik 20A. Powinien być opis na PCB.
Właśnie posiadam cały nowy zestaw. Jest w nim taki właśnie sterownik ale pod co go podpiąć aby prąd dostawał tylko przy zapalonym silniku. Przy zapalonym silniku czy przy włączonym zapłonie ? ;) Bo jak to drugie, to próbnik 12V i lecisz po bezpiecznikach... (ostatecznie nawet w radiu masz plus po zapłonie).
Renault Megane 3 poszukiwany schemat do skrzynki bezpieczników USM2010, mało popularny model.
Kolego Qujav Bezpiecznik jest wpięty niepoprawnie, powinny być dwa po mostku na obu liniach zasilających. Jednak w przypadku tak prostego i mało wydajnego zasilacza, bezpieczniki są zbędne. Następną sprawą jest zastosowanie wylewki miedzi, którą umieściłeś na PCB. Jeżeli już tak robisz to nadaj jej nazwę masy, zamiast prowadzić tę masę jako ścieżkę.
Bezpiecznik ma 250 V i prąd 3.15 A nie 315 mA, przecinek wypada na linii pionowej i jest mało widoczny.
A sprawdziłeś chociaż bezpieczniki? Skrzynka normalna jak w każdej corsie C.
Witam!! Tak matiz zapamiętuje ustawienia krokowca , trzeba zresetować kompa , przez wyjęcie bezpiecznika lub akumulatora , potem , programowanie wolnych obrotów , w tej chwili nie ma dostępu do książki, i nie mogę niestety nic więcej napisać, z tego co pamiętam to po resecie, przekręca się kluczyk na chyba 10sekund, po czym wyłącza, ponownie wlącza...
Sprawdzić czy na bezpieczniku( od lewego światła) jest napięcie plus 12v po włączeniu drogowych.
Separację galwaniczną od czego? 3,15A dla 60 W lampki to szybciej za dużo niż za mało.
pomiar omomierzem strony pierwotnej wynosi 7,3 Ohma, czy to jest prawidłowe? Mało, wygląda na uszkodzone trafo.
Na początek może chociaż sprawdź bezpieczniki...
Od biedy można podłączyć się pod gniazdo zapalniczki i po wyjścu z samochodu wyciągać wtyczkę z gniazda . Oczywiście połączenie przez bezpiecznik . :|
Musisz niestety dostac sie do centralki alarmowej i podac typ alarmu byc moze to przez niego masz takie problemy zalezy co zostalo wykorzystane do imobilizera centralka prawdopodobnie bedzie pod konsola po lewej stronie nad bezpiecznikami
Jeśli jeden akumulator to panel połączone w system 12V, spodziewany prąd ok 7A, przy dwóch poł. równolegle jak najbardziej może się podwoić więc 10A za mało
jurekk55 mówisz o skrzynce bezpieczników pod maską?
Podjedź do kogoś na diagnostykę. Wydaje mi się że 5A na wycieraczki to na 100% za mało więc albo masz zły opis bezpieczników albo źle patrzysz.
Problem rozwiązany Matiz pali wszystko wruciło Jednak dziwne to jest bo brakowało bezpiecznika w zapasowych jest jedno gniazdo i na zapłon i na światła z jednym pinem Dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam ;)
Raczej takie mycgaverowanie bezpiecznikami od instalacji fabrycznego auta może skończyć sie pożarem, masz dwie centralki podłączone pod jeden bezpiecznik 10A?.
Podaje tylko jakby za mało. Bezpieczniki też sprawdzone.
Witam! Średnica drutu jest ta sama (jeżeli materiał ten sam). Różnica w budowie wynika z jego zdolności do gaszenia prądów (mocy) zwarciowej. Im wyższe napięcie, tym większy gabarytowo bezpiecznik i bardziej skomplikowany w budowie. Poszukaj sobie w sieci np. bezpieczniki dla średnich napięć. Tam to dopiero jest budowa. "Zykła rurka" to za mało. Pozdrawiam...
Mam umowę z tauronem na 11kW i teraz pytanie czy to nie będzie za mało. Bezpiecznik przedlicznikowy na 20A. Wystarczająco, nie trzeba nic zwiększać.
witam posiadam matiza z 99 roku i chciałem dzisiaj podłączyć sterownik zamka centralnego na pilota i podczas podłączania zrobiłem jakieś zwarcie i usłyszałem jakby przepalenie się bezpiecznika i chciałem się zapytać gdzie w matizie jest centralka od zamka szukałem wszędzie i nic sprawdziłem tez wszystkie bezpieczniki i są dobre
ten wolny kabel to uziemienie (PE). na korpusie podgrzewacza masz wolną śrubkę gdzie powinien być ten kabel przykręcony. 10A na 5,5kW to mało, ja bym dał 20A.
Jeśli jest to MIo a tak wygląda to ma bezpiecznik jak pisze kolega elektrik. A jak jakiś z "biedronki" to nie. Ale dodatkowy bezpiecznik warto dać zwłaszcza gdy podłączasz pod aku.
witam wszystkich mam taki problem wypaliło mi się gniazdo na bezpiecznik od świateł mijania prawych i wziołem obciełem kabelki i wlutowałem bezpiecznik nowy poza skrzynka wszystko fajnie tylko teraz nie świeci lewe mijana co może być czemu nie świeci lewe dodam że żarówka dobra, bezpiecznik też,
Spalony bezpiecznik szukaj aż znajdziesz.
Bezpiecznik jest 'na dół' i czekam na elektryka:) I prawidłowo. Tak trzymać. Co chciałeś sprawdzić załączając bezpiecznik od rolet skoro nie ma rolet a przewody wystają gdzieś ze ściany, może zwarte, może nie? Rozmawiałem z osobą, która montowała mi przełączniki od rolet w domu (rolet jeszcze nie ma) i mówiła, że nie za bardzo wiedziała, jak je podpiąć,...
Witam. Pomyśl, 16A na 11KW to chyba trochę przy mało. P.
Dzień dobry,mam pytania: jaki rezystor wpiąć do żarówki LED np.5 w w przypadku użycia czujnika ruchu (stary czujnik który współpracował z lampą halogenową), żeby żarówka paliła się cały czas ( niewielkie światło) a dopiero w momencie uruchomienia. Drugie pytanie :czy pobór prądu w czasie czuwania w okresie paromiesięcznym, w przypadku nieobecności,...
Cześć... chciałem podłączyć kamerkę mio do bezpieczników w auris 2008. Czy mogę się wpiąć w wolne sloty? np 27..28. Mam 2 kabelki z końcówkami na bezpieczniki i oczywiście masa na śrubkę...mam wolne sloty jak na foto w niektórych jest prąd po wył stacyjki... https://obrazki.elektroda.pl/2430113300_...
Mało prawdopodobne żeby spalił się ten bezpiecznik przez fakt odłączania wtyku RCA. Niemniej jednak, jeśli stwierdziłeś, że ten bezpiecznik jest spalony, to możesz zastąpić go włóknem wymontowanym ze szklanego bezpiecznika 800 mA. Radzę jednak dokładnie sprawdzić czy GND zasilania wzmacniacza (subwoofera) jest na 100% podłączone do masy.
Może jest jeszcze osobny bezpiecznik od szyb? sprawdź wszystkie dokładnie, raczej nie jest to kwestia przycisku bo raczej mało prawdopodobne aby oba padły.
Witam. Mało precyzyjnie. Jakie bezpieczniki? Czy bezpiecznik?
Faktycznie nie jesteśmy na forum na którym możemy się tego dowiedzieć.. Nie obrażaj tego forum. Możesz sie dowiedzieć ale pod warunkiem że wiesz o co pytasz. Ty nie wiesz o co chcesz pytać. Chodzi mi o różnice napięcia wejściowego z wyjściowym, gdy jest zwarcie w urządzeniu które powoduje załączanie się wyłącznika różnicowoprądowego Na to, też RCD...
Problem w tym, że w żadnym lokalu bezpiecznik nie rozłączył. Mało to w lokalach są bezpieczniki 6A i 10A. Dwa lokale są współczesne i WLZ-ty są nowe, to i tak na tych lokalach rozłącza zabezpieczenie przedlicznikowe. Edytowałem.
Sprawdź dokładnie a najlepiej wymień pozystor w układzie rozmagnesowania kineskopu - to najczęstsza przyczyna palenia się bezpiecznika. Może też być zastosowany bezpiecznik szybki zamiast zwłocznego o oznaczeniu T. Mało prawdopodobnymi są diody i kondensatory w mostku prostowniczym.
Ok. Wracając do zasilania pompy paliwa - w jaki sposób mogę odciąć jej zasilanie ? Z tego co widzę (książka serwisowa) w matizie nie ma ani przekaźnika ani bezpiecznika od pompy paliwa.
w matizie masz dwie skrzynki bezpieczników: w komorze silnika (tam tez sa przekaźniki) i w kabinie (pod deską rozdzielcza przy drzwiach kierowcy)
Oczekiwalem odpowiedzi od kogos kto bedzie znal sie wlasnie na matizie bo w skrzynce bezpieczników w srodku auta w matizie jest miejsce na bezpiecznik wlasnie do centralnego zamka i głownie wlasnie chodzi mi gdzie są te przewody z tej skrzynki bezpieczników ktore idą na centralny zamek??????
Może trzeba by nawiew włączyć ? Racja. Gdy wentylator będzie w pozycji "0" to lipa. (at)CristalPol Najlepiej jak podłączysz się pod styk 85 "Ignition relay". Zamiast bezpiecznika nawiewu.
jest to właśnie bezpiecznik, tylko jego wygląd mało mi go przypomina Bezpieczniki mogą różnie wyglądać. Przykłady jeszcze innych niż wyżej pokazany. http://obrazki.elektroda.pl/8552176600_1... http://obrazki.elektroda.pl/8924950600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4632708600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9268009500_1...
Czy to jest faktycznie automat, czy skrzynia MECHANICZNA, ZAUTOMATYZOWANA? To istotne dla dalszej diagnozy! Były w tym modelu automatyczne skrzynie klasyczne Allison, ale było ich bardzo mało. Zakładam więc, że w aucie jest ten drugi wariant. Z ciekawszych przypadków archiwalnych: - Obwód siłowy sterownika skrzyni (ten z boku skrzyni) jest zasilany...
Sprawdź bezpieczniki pod maską. :) Matizy tak lubią, że pali się jeden bezpiecznik w trakcie jazdy, auto gaśnie i nie można odpalić. :)
Widzę na zdjęciach tylko STK465, coś taki znajomy dla mnie. Szmelc jakich mało. Pokaż zdjęcia tego STK461.
Minus taki że codziennie jak wywali bezpiecznik trzeba iść do piwnicy. Nie żartuj, mało komu bezpiecznik "wywala" częściej niż 2-3 razy w roku. Chyba zamiast słowa "codziennie" chciałeś napisać "każdorazowo''
Jeśli i to nic nie da - odłącz silnik wraz z kondensatorem, ekektronika tego nie wykryje a wyeliminujesz wszystkie zmienne. Awaria fotek mało prawdopodobna - wywala ci główny bezpiecznik mocy - od silnika i peryferiów na 230V - czyli lampa (jak napisał przedmówca), silnik i trafo zasilania elektroniki. Od samej elektroniki jest drugi, o mniejszym amperażu...
W porządku ale jak patrzę na lampy to widzę coś takiego. Linia oświetlenia ulicznego na niej 2 zaciski a potem do lampy np 2x1,5 ydy. Najczęściej 1 zacisk to zacisk z bezpiecznikiem. Sama lampa jest podłączona przewodem o przekroju mniejszym niż powinna. Połączenie korpusu lampy z ziemią realizowane jest poprzez metalowy wysięgnik i uziemioną konstrukcję...
Bezpieczniki to zbyt mało precyzyjne określenie. Gdyż może wyłączać się zabezpieczenie nadprądowe lub różnicowoprądowe. Podaj typ, albo lepiej zdjęcie bezpiecznika który rozłącza. Czy do tego bezpiecznika jest podłączony tylko piekarnik czy coś jeszcze?
Mam transformator230V/150W/12V,o rezystancji uzwojenia pierwotnego 12Ω, jaki mam zastosować bezpiecznik aby podłączyć go do 230V? Minimum 0,7 A :) A wracając do tematu to 1 A to trochę mało jak na prostownik. Być może bezpiecznik był zbyt szybki (oznaczenie F) i dlatego poleciał pierwszy. Jaki to prostownik model lub zdjęcie może ktoś rozpozna.
Pamiętaj że fotele pracują w instalacji samochodowej o napięciu załóżmy max do 15volt. Zasilacz od laptopa przeważnie ma 19v i np 4A?. Także napięcia za duże a mocy za mało. Taki fotel ma na pewno bezpiecznik min 20-30 A. Potrzebujesz zasilacz 12v o mocy min 15-20A albo akumulator taki np nie wiem od malucha? Ale trzeba go będzie ładować co jakiś czas.
To że żarówka świeciła to mało. Trzeba jeszcze zmierzyć napięcia czy prawidłowe. MIERNIKIEM.
ale mówisz o któtych bezpiecznikach pod maską czy w kabinie ??
:arrow: oliwagdansk. Programator w tej zmywarce to ostatnia część, którą można podejrzewać o jakieś zwarcia, czy przebicia. :arrow: jarzym. Mało informacji. Wywalają zwykłe bezpieczniki, automatyczne (ile A), czy zabezpieczenie różnicowe. Jeżeli bezpiecznik automat. to czy po wybiciu jest gorący. Czy zmywarka wybija zawsze w tym samym miejscu, czy cieknie....
Oraz samo pobieżne spojrzenie na bezpiecznik to za mało . Pękają niekiedy tak że mało co widać . Odkręcisz to wyjmiesz w dwóch kawałkach.
procesor na pewno jest uszkodzony? czy jest szansa że możne być dobry? Szansa zawsze jest. Skryn jasno Ci już napisał na czym stoisz, miej nadzieję że to tylko bagienko... może to być kondensator - wygląda tak samo jak bezpiecznik. W życiu nie widziałem takiego bezpiecznika, ale może za mało widziałem :)
To po prostu bezpiecznik o wartości: 3,15A/250V tyle, że w mało spotykanej formie... :D Natomiast czy coś więcej poszło oprócz niego to tylko http://obrazki.elektroda.pl/3710056700_1... powie.
Tego się nie sprawdza tylko wymienia. Koszt niewielki a poprawa może być znaczna. Na bazach masz coś mało bo powinno być ponad 1V
Rzeczywiście, jeżeli zabezpiecza te obwody, które wymienił, 5A to za mało.
Kiedyś jak jeszcze mało wiedziałem i myślałem że to zwykła skrzynka bezpieczników, to kupiłem z danego samochodu żeby wizualnie była podobna i wszystko działa do dziś. Też to było w C4 hatchback.
Sprawdź bezpieczniki.
Autor napisał "Wnioskowałem o moc przyłączeniową 5 kW i dostałem w warunkach że zabezpieczeniem mają być bezpieczniki topikowe 10A. Nie za mało trochę?" Dostałeś to o co wnioskowałeś, 5kW=10A Jest to 10A na fazę.
Witam Pierwsze co sprawdz to bezpieczniki. Może jak dostało strzała :) to się jakieś zwarcie zrobiło i upaliło bezpieczniki. Nie wiem jak w matizie, ale czesto tak jest ze poza bezpiecznikami w skrzynce są jeszcze bezpieczniki głowne bliżej akumulatora. Jeśli takowe są w matizie to też proponował bym sprawdzić. Pozdrawiam
bezpiecznik matiz bezpiecznik matiz radio matiz bezpiecznik radio
uszkodzone pliki systemowe teltonika ustawi serwisant praca warszawa
grzejnik lazienkowy grzalka grzejnik lazienkowy grzalka
Bosch BGL, BGS, BSC – jak rozebrać obudowę i dostać się do zwijacza kabla odkurzacza Bosch MUM zwijacz kabla nie działa – naprawa, wymiana sprężyny, objawy usterki