Czy to jest usterka sterownika? Tak, jest to możliwe że sterownik uszkodzony To nie są wyjścia przekaźnikowe, tylko zazwyczaj OC W dodatku nie są zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem
Takie przewody pamiętam,biały z czarnym (otwórz) sterownie masą biały z czerwonym (zamknij) sterowanie masą. Żeby zaryglował sterownik musi podać drugi impuls masy na ( zamknij). Sterownik nad bezpiecznikami.
Centralny jest sterowany z UCBIC, inaczej mówiąc ze skrzynki z bezpiecznikami nad nogami kierowcy.
Sterowanie jest plusem. Sterownik znajduje się w module komfortu, w zależności od modelu (rocznika) pod siedzeniem kierowcy lub w skrzynce bezpieczników (nad bezpiecznikami).
Wewnątrz ECMa (czarna skrzynka z bezpiecznikami :) )
Mam się wpiąć kablami ze sterownika w te kolorowe a one z kolei cały czas są kostką podłączone do gniazda przy bezpiecznikach Tak
Jedna para biało brązowa to wyjście dla sterowania z alarmu, druga para to przewody dla siłownika typu master wraz z drugim czarnym zielony i niebieskim. Zielony i niebieski dochodzą też do pozostałych siłowników slave. Czerwony i drugie odgałęzienie czarnego to 12V z akumulatora - oczywiście zabezpiecz czerwony (+) przewód bezpiecznikiem.
Wyjmij bezpiecznik od sterownika centralnym zamkiem i otworzysz drzwi normalnie od środka. Masz albo przerwane kable w wiązce w prawych dziwach przód lub zamek do wymiany .
Mosfety sterujące się spaliły albo diody przepięciowe do wymiany :) Za zdjęcia PCB będziemy wdzięczy bo to ułatwi robotę :)
A nie jest to czarny moduł dopięty od przodu do panelu z bezpiecznikami ?
Dzięki za porady. Jak zrobie to napisze. Z tego co napisałeś wnioskuję, że jednak sam chcesz to zrobić. No cóż, jeżeli tak to mała podpowiedź. Widzę, że nie wiesz jak ustawić punkty lutownicze, więc zamiast tego zamontuj diody na zielonym i niebieskim i nimi odseparuj spoczynkowy minus ze sterownika. Czyli bardziej po ludzku kup dwie diody np. 1N4002...
W P11 to ustroństwo jest za skrzynką z bezpiecznikami pod kierownicą z lewej strony a sterownik centralnego zamka w panelu na słupku koło pedału sprzęgła
Sterownik jest zcalony ze skrzynką bezpieczników jest to całe urzadzenie urzadzenie łącznie z blokadą zapłonu, do sterowania z alarmu wepnij sie do przełącznika zamka pod włącznikiem świateł awaryjnych pozdrawiam
Nie potrzebujesz szukać żadnego modułu. Podłącz sterowanie impulsami masy do przewodu brązowo/białego pin nr.14 (zamknij) i do niebiesko/pomarańczowego pin nr. 16 (otwórz), umieszczonych w 18-to pinowym, białym złączu, pod deską rozdzielczą, po stronie kierowcy, z tyłu skrzynki bezpieczników.
Fabryczny(o ile jest) po lewej stronie kierownicy wielofunkcyjny komputer sterujący-skrzynka bezpieczników,deska rozdzielcza - funkcje: między innymi alarm, centralny zamek...
W skrzynce bezpieczników w kabinie .
Lepiej klonować wsad zamiast przelutowywać. Bsi szukaj identyczne, tzn każdy numer ma się zgadzać. I przed montażem w aucie koniecznie sprawdź bezpieczniki i położenie zawory hs.
Uszkodzony przekaźnik lub przekaźniki w sterowniku centralnego zamka (moduł z bezpiecznikami).
Niebieski i żółto-czarny razem ze sobą i do +12V czerwonego. Reszta podana. Myśle że te pociągnięte 12V z akumulatora masz zabezpieczone odpowiednim bezpiecznikiem przy aku.
Brakuje Ci masy z przekaźników. Zlutuj ścieżkę zaznaczoną na zdjęciu - masz w tym miejscu przerwę. Ja ją widzę a Ty tego nie widziałeś? http://obrazki.elektroda.pl/4845195500_1... Zdejmij zworkę z bezpiecznika którą zrobiłeś.
Pytanko może ktoś odpowie: Nie mam przesównych drzwi to będzie z prawej strony? Skąd jest zasilany (który bezpiecznik?)
Mam znaleźć przewód zasilający do oryginalnego sterownika i go odciąć, bo po wyjęcie bezpiecznika nie działa nic.
Nie wiem czemu. Chciałem biały i biało-czarny podłączyć bezpośrednio pod przewody od zamka w drzwiach. Jeśli się mylę to proszę wytłumaczyć mi jak prawidłowo mam podłączyć bo grzebie się z tym od wczoraj i po mału tracę cierpliwość do tego samochodu. Jeśli to ważne to ten samochód prawdopodobnie miał kiedyś pilota. Znalazłem autoalarm HPA pod bezpiecznikami
sprawdz na prawym sluku jest sterownik
dziekuje za odpowiedz jesli mozesz to wypisz mi pololeji w punktach czynnosci łączenia kolorów kabli zarowno po stronie sterownika radiowego centralnego zamka z kablami przepustu wychodzacymi z drzwi centralnego zamka i skad najlepiej wziasc napiecie sterownika czy z radia czy z tablicy bezpieczników
Witam wszystkich serdecznie Mam taki problem podczas montażu sterownika doszło do zwarcia i spaliło bezpiecznik centralnego zamka wymieniłem ale nadal centralka oryginalna nie działa gdzie może być problem , wcześniej było wszystko ok zwarcie zrobiłem Na kablach w drzewach kierowcy tych 4 . Spaliłem sterownik master w drzwiach? Czy jest jeszcze jakiś...
A zamyka przynajmniej z kluczyka wszystkie drzwi czy nie, bo jeśli jest uszkodzony pilot lub sam sygnał z alarmu nie jest podawany do sterownika zamka to powinien zamykać z kluczyka. Jesli nie to wina moze byc w samym sterowniku zamka. Bezpieczniki od alarmu i od zamka sprawdzone?
Trzeba zrobić diagnostykę bo tam prawie wszystkim rządzi BSI. Nie jestem pewien musiałbym sprawdzić ale chyba zamki są sterowane przez sterowniki w drzwiach. Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki?
Zazwyczaj takie sterowniki mają bezpiecznik umieszczony na plusie przewodu który je zasila.Jest on w komplecie ze sterownikiem
Kia Rio II 2005–2011 Sterowanie impulsami masy Niebieski przewód (poz. nr 1) do zamykania i żółto-czarny przewód (poz. nr 7) do otwierania w białym 16-stykowym złączu skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
1 A patrzyłeś, gdzie są bezpieczniki? 2 Masz pokazane na schemacie - ciąć
Dzisiaj dobrałem się do sterownika, rzeczywiście jest przewód czerowno/żółty na którym pojawia się na 1sek. masa po przekręceniu kluczyka w pozycję ryglowania, poprzez kontrolkę podawałem masę i nic, więc spróbowałem podać masę na krótko, skutek zapiszczał przekaźnik spalił się bezpiecznik oraz sterownik zamka. Mam już drugi na szczęscie nie jest drogi...
Poszukaj w okolicy bezpieczników (z pod spodu).
Tak na czerwono, to zdecydowanie chinole. Zdejmij boczek drzwi kierowcy, prawdopodobnie tam jest zamontowany sterownik. Chyba że gdzieś koło oryginalnego modułu przy kolumnie kierowniczej.
Witaj. Znajduje się prawdopodobnie w BSI, wpisz tą frazę w googlu (BSI lub UCBIC no i model i rocznik) i otrzymasz zdjęcia. Fizycznie, BSI to ta skrzynka z bezpiecznikami po lewej stronie od kierownicy. Wersja zamka z pilotem na podczerwień?
BSI = Boîtier de Servitude Inteligent. Centralny komputer auta. Jesli jest, to znajdziesz go pod tablica bezpiecznikow z lewej strony kierownicy. Takie plaskie pudelko z mnostwem zlaczek i kilkoma bezpiecznikami. Pozdrawiam, Georges
Pod kierownicą czy za zegarami? W schowku(tam gdzie bezpieczniki) nie znalazłem owego modułu
A czy na początek (dla bezpieczeństwa) można zmiejszyć bezpiecznik i zamiast 20A. dać 15A. by znowu nie zniszczyć sterownika centralnego zamka tylko ewentualnie bezpiecznik
Witam gdzie się znajduje sterownik cetralnego zamka???
Jednak się uparłem bo nie mogłem znaleźć nigdzie schematu i odgiąłem te nóżki Opis przewodów od lewej - nc, lock,no,nc,ulock,no,lamp,12v,gnd.. Jak odłączę to sterownik do centralnego to mogę spiac na krótko 12v z lock lub unlock? Zamek powinien zadziałać bez sterownika czy spale bezpiecznik ?
Witaj są dwa bezpieczniki jeden znajduje sie na centralnym panelu Nr nie pamiętam powinien pisać na odwrocie pokrywy centrali zasila sterownik a drugi to te gdzie są po 3 bezpieczniki zasila silniczki przy zamkach najczęstszą przyczyną jest zwarcie w silniczków przy zamkach co powoduje często uszkodzenia sterownika zdarzało sie też zwarcie na wiązce...
ale gniazdo 7 DINOWE. To jak Koledze udało się zrobić zwarcie? Wszak 7-pinowe nie ma stałego plusa... No ale to drobiazg. Pozostaje odnaleźć sterownik, bezpiecznik na jego przewodzie i sprawdzić czy jeszcze pudełko to "żyje".
Ja w lt35 (sprinter) demontuje kasetę zamka rozprostowuję oryginalną blaszkę do zaczepienia oryginalnego siłownika i za zgięciem wiercę otwór fi3,5 i za ten otwór zaczepiam cięgno siłownika uniwersalnego (najlepiej zastosować siłowniki 6kg, 3,5kg też dadzą radę, ale trzeba dobrze "rozruszać" kasetę zamka i linkę cięgna). W drzwiach odsuwanych powiększam...
czy można też przeciąć w złączce między drzwiami a słupkiem Przetnij czarny w przelotce drzwi kierowcy - to wystarczy aby centralny przestał działać. Bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie odszukać centralkę zamka i wyjęcie bezpiecznika w wiązce zasilania sterownika centralnego zamka.
Wszystkie drzwi zamyka? Stawiam na zwarcie w przelotkach. Sterownik podaje na przemian plus i minus na silniczki w drzwiach, tak, żeby kręciły się raz w prawo raz w lewo.
Sorki zapomniałem napisać że mierzyłem to na odpiętym sterowniku zamka centralnego... Ciągle pali bezpiecznik od centralnego zamka, jak włożę nowy i wcisnę przycisk na pilocie to tylko mrugną kierunki i bezpiecznik pali się a zamki ani drgną. Podłączałem sterownik zamka na stole, i wysterowałem pilotem działa poprawnie. Podłączyłem żarówkę pod kable...
Kolego a nie prościej pobrać sobie schemat? Proszę 30 pkt na taką działalność. Posprawdzaj zasilania sterownika i bezpieczniki.
+12 weź z kabli co idą do stacyjki. Kierunkowskazy masz na kablach niebiskim i niebiesko-czarnym idącym za przekaźnikiem czarnym pomiędzy kolumną kierownicy a bezpiecznikami.
Sterownik centralnego zamka firmy Lucas, znajduje się pod skrzynką bezpieczników.
Tak dokładnie napisałeś gdzie szukać, ale nie było napisane że BSI jest odpowiedzialny za tylne kierunkowskazy, natomiast skrzynka pod maską za przednie :( Czy jest jakaś szansa aby podłączyć centralny aby sterować kierunkowskazami, bez konieczności doprowadzania przewodów do skrzynki z bezpiecznikami z przodu auta ?
Centralny zamek "dokładany" czy "fabryczny"? Wszystkie bezpieczniki sprawdzone? Jest zasilanie i masa na module (sterowniku) centralnego zamka? przestał reagować (nie zamyka i nie otwiera), autoalarm normalnie da się uzbroić z pilota ale otwieranie już działa Możesz to napisać jeszcze raz?
Witam Chcę podłączyć sterownik centralnego zamka pod kierunkowskazy, podobno najlepiej podłączyć pod bezpiecznik odpowiedzialny za kierunkowskazy.W związku z tym iż w książce są schematy bezpieczników, ale nie znalazłem od kierunkowskazów, który za nie odpowiada i gdzie się znajduję Dzęki
Plus weźmiesz z bezpieczników, masę z gniazda mas z brązowymi przewodami albo spod jakiejś śruby, a co do lutownicy, to też mam zwyczajną polską 100W.
Mój posiada sterownik centralnego zamka pod kierownicą obok bezpieczników
Witam, Mi również nie działa centralny zamek w yaris 2003, czy ktoś jest w stanie podać mi dokładnie jaki bezpiecznik mam sprawdzić? czy to jest jakaś duża kostką która jest w bezpiecznikach pod kierownicą czy w komorze silnika? Centralny zwykły na kluczyk, w ogóle nie reaguje na kluczyk zarówno od strony kierowcy jak i pasażera.
Witam ! Bezpiecznik od centralnego w Felci to 16 (licząc od lewej <15A>)w skrzynce bezpieczników , natomiast dobry dostęp do sterownika centralngo zamka jest po wymontowaniu zestawu wskażników. Zasilanie sterownika - czertwony przewód pin nr 2 (schemat powinien być narysowany na obudowie sterownika- przynajmniej ja tak miałem) Pozdrawiam
Faktycznie najpierw bezpiecznik, a następnie sterownik centralnego zamka usadowiony w bagażniku jak się nie myle co do tego modelu.Przyczyna może leżeć na nie stykaniu złącza, posrebrzane styki z czasem sie wycierają i nie łączą.Należy poświęcić trochę czasu zanim wszystko się zapakuje jak było....lubi się powtórzyć usterka.
Może bezpiecznik?
Szyby i centralny zamek przed wymiana sterownika silnika dzialaly ok. Tak bezpieczniki sprawdzone a problem nadal jest :(
Sprawdź bezpiecznik
Zobacz czy nie ma czasem sterownika pod kierownicą bądź przy bezpiecznikach pod schowkiem.
jeśli centralny masz oryginał tzn pneumatyczny to cały układ jest w pompce od centralnego. jak dokładany elektryczny to tam gdzie dał montażysta czyli raczej okolice bezpieczników.
Zamek centralny, nie dość, że stale zasilany plusem, to jego sterowania, czyli drzwi przednie i tylna klapa, też mają podany plus na okrągłą trzypinową wtyczkę. Przewody w przelotkach drzwi lubią się przecierać, z czasem zawodzą też styki w sterownikach zamka. Zamiast bezpiecznika, zastosuj żarówkę 55W np z reflektora przedniego. Odpinaj odbiorniki...
fabryczny jest zintegrowany ze skrzynką bezpieczników nad nogami kierowcy.Taka czarna puszeczka
Po prostu masakra !!! Jak można podpinać coś do elektryki w aucie (i nie tylko) nie mając o tym pojecia?? Sprawdź bezpiecznik od sterownika centralnego zamka i od alarmu (będą na czerwonych przewodach idących do tych sterowników). Co to znaczy, że Odpalilem samochod, nie chial zgasnac, trzeba bylo wypiac silniczek krokowy bo rozrusznik nic nie dawal....
sterowanie zamkiem dwie masy kolory niebiesko-biały zamknij i niebiesko-żółty otwórz przy wyjściu z drzwi,kierunkowaskazy zielono-żółty z kreską srebrną i zielono-czarny z srebrna kreską w dolnej części skrzynki bezpieczników,krańcówki drzwi to czerwono-biało-szary też w dolnej części bezpieczników.
Złącze jest na sterowniku "body computer" w okolicach puszki bezpieczników. Zamykaj i otwieraj central a usłyszysz stuk przekaźników w sterowniku zamka centralnego.
bezpiecznik jest dobry.Tam są dwa podobne pudełka jeden jest opisany że to sterownik radiowy a drugi nie jest ale ma podłączony bezpiecznik gdy zamykam kluczykiem zamek to słychać jak coś wnim pstyka .NA KLUCZYK centralny działa
Najłatwiej w miejscu gdzie wiązka wychodzi z drzwi kierowcy. Wyżej masz bezpieczniki do zasilania. Centralka fabryczna powinna być w prawym ,dolnym słupku.
Szyby, centralny i lustra działają osobno niezależnie od siebie. Lustra są razem na linii lecz osobne strony L P. Czyli jak któreś lustro ze strony kierowcy działa to przewody i komunikacja do reszty luster z tej strony jest ok, w Twoim przypadku sferyczne jest do wymiany skoro główne chodzi. Strona pasażera, to osobny system , ... jak nie chodzą wszystkie...
Witam, mógłbym założyć nowy temat ale mam identyczny problem jak w pierwszym poście. W jednej chwili w ibizie 2001r przestał działać centralny zamek z kluczyka, z blokady rodzicielskiej , z pilota, bezpieczniki sprawdzałem i są dobre. Zastanawia mnie czy może odpowiedzialny za centralny jest któryś z przekaźników czy wyłącznie sterownik za zegarami?...
Pod maską niewiele znajdzie tych bezpieczników. Albo bezpieczniki, albo uwalił pompkę centralnego zamka.
Jak zwykle znalazłem rozwiązanie sam ;) A tu rozwiązanie w celach archiwalnych: Po drugiej stronie skrzynki bezpieczników pod kierownicą jest sterownik zamka (szare, spore pudełko plastikowe) a w nim termiczne zabezpieczenie w postaci zlutowanej sprężystej blaszki. Była rozlutowana. Wystarczyło zlutować i zamek działa jak nowy. Niniejszym zamykam temat.
Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie są okej. Sterownik zamka centralnego podmieniony i dalej to samo. Alternator wymieniony, sprawny i napięcie na akumulatorze też okej. Nie sprawdzałem jeszcze napięcia przy silownikach. Lampy mam normalne, soczewkowe, żarówka h7.
Częsty problem w fordach. Ja to zazwyczaj rozwiązywałem tak, że przeciągałem nowe zasilanie dając tam nowy bezpiecznik, albo zakładałem sterownik centralnego zamka sterując na przewodach w progu koło dźwigni do podnoszenia maski (koszt 60 pln, a czas pracy taki sam jak przy szukaniu gdzie ten przewód jest przerwany)
ja miałem zamontowany obok puszki alarmu miądzy skrzynką bezpieczników a kolumną kierownicy
bezpieczniki są dobre. Okazało się że padł mi fabryczny sterownik zamku centralnego Mam pytanie, czy ktoś posiada schemat do niego.
Najprościej chyba od akumulatora. Lepiej będzie jak odszukasz kabel który idzie od akumulatora i podłączysz się pod niego. Zbyt dużo kabli wychodzących z klemy niechlujnie wygląda. Najlepiej byłoby jeszcze dać to przez bezpiecznik, chyba że ten sterownik ma wbudowany bezpiecznik.
No tylko że brak reakcji kodowania kluczyka, chyba jeszcze jest coś innego do sprawdzenia, gdzie jeszcze szukać przyczyny? Bezpieczniki sprawdzone
Nie mam niestety schematów. Wiele lat temu miałem do czynienia z tym samochodem. Moduł komfortu mówisz? Nie wiem, o który moduł Ci chodzi, ale moduł sterowania szybami jest chyba pod tylnym siedzeniem. Zobacz, może tam coś się stało... Chyba coś pomyliłem. Pod siedzeniem był sterownik centralnego zamka raczej... Sprawdź bezpieczniki również w skrzynce...
Carrier ma na to kwity.Ja też ale w jednym programie.Jak mi się uda to podeślę.A co do szyb to zacznij od bezpieczników i dojdź do sterownika zamka i komfortu.Jest pod siedzeniem kierowcy. Dodano po 8 No cóż rozdzielić się nie da.A jakiego masz pilota?Na podczerwień czy radio?
podac minus czyli podłaczyc pod przewod z masa tak ? Dodano po 54 pali bezpiecznik
Witam.Prawdopodobnie jest razem z wszystkimi bezpiecznikami nie jest modułem osobnym. A jaki jest problem?
jak nie chodzi ani z przycisku ani inaczej to może poprostu sprawdź bezpiecznik --próbówką a nie na oko
Na początek zewrzyj bezpiecznik polimerowy w sterowniku z.c. (wygląda jak kondensator), możesz go zastąpić zwykłym bezpiecznikiem nożowym 20A
Witam,prosze wybaczyć jeśli temat był już poruszany ale nie mogę znaleźć informacji na temat lokalizacji sterownika centralnego zamka,przekopałem pół auta,pod bezpiecznikami niema,pod schowkiem pasażera nie ma,pod siedzeniami mam schowki,wiązki sprawdziłem,zamki sprawdzone i działa jak chce.Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedź
masz prawdopodobnie dolozony sterownik c.z. Trzeba sprawdzic zasilanie do sterownika/bezpiecznik poza kaseta bezp/ .
No i wina bezpiecznika. Dzięki za pomoc.
Przepraszam, że tak długo nie odpowiadałem, ale trochę chorowałem i w rezultacie zapomniałem odpowiedzieć - zakończyć temat. Jednak z końcem tego roku chcę jeszcze wszystko rozpoczęte pozakańczać. W sprawie jak w temacie postąpiłem oczywiście według rad kolegów tzn. wymieniłem bezpiecznik 15A w obwodzie sterownika zamka centralnego, który okazał się...
Wiązkę rozwiń, wetknij w sterownik i zamieść zdjęcie. Ale standardowo będzie: czerwony (z bezpiecznikiem) - zasilanie stałe czarny - masa Reszta, jak będą kolory, ale do wszystkiego da się dojść, jak sobie na płytkę popatrzysz.
Zdaje mi się, że w seacie będzie takie samo rozwiązanie jak w golfie. Więc odszukaj przy drzwiach kierowcy przewody na których pojawia się + przy otwieraniu i zamykaniu. Zastosuj w swoim sterowniku schemat "sterowanie impulsami +" Schemat który próbujesz zastosować to sterowanie na jednym przewodzie. Jeśli takowy znalazłeś to prawdopodobnie odwrotnie...
Witam, Proszę o podpowiedź gdzie w Oplu Merivie benzyna 2003 jest sterownik centralnego zamka? Zamek przestał działać, bezpieczniki sprawdzone, przewody doprowadzajace do drzwi całe. Gdzie szukać dalej?
sterownik jest po lewej stronie kierownicy przy bezpiecznikach puszka 10x15 cm na 90% biała wewnątrz odbiornik radiowy przekazniki od centralnego i kilka innych pierduł
Podaj na ten czerwono niebieski i czerwono zielony plusa i zobacz czy wachluje zamkami. Może bezpiecznik siadł.
Sygnał z klamki idzie kabelkiem brązowo-fioletowym do modułu BSI (skrzynki bezpieczników) przy kierownicy, na pin 17, w krótszej, pionowej wtyczce (tej dalej od bezpieczników). Po przemieleniu przez sterownik i przejściu przez przekaźnik, który jest w środku, wychodzi jako zasilanie silniczka zamka drzwi - kabelkiem brązowo-fioletowym z pinu 30, z tej...
Mam założoną instalację LPG. Sprawa wygląda tak, wszystkie rzeczy które zamontowałem nie pobierają prądu poza radiem które ciągnie około 160mA. 6mA ciągnie prawdopodobnie sterownik zamka centralnego, zostaje jeszcze 140mA. Po wyciągnięciu bezpiecznika 43. (sterownik centralny, blokada dźwigni sterującej automatycznej skrzyni biegów , 20A ) zostaje właśnie...
Cześć, Próbując dobrać się do sterownika centralnego zamka otworzyłem w mojej niedawno nabytej 205'ce osłonę bezpieczników. Znalazłem tam trzy gniazda, które nie są do niczego podłączone. Z elektryką nigdy nie było mi po drodze, więc bardzo Was proszę o doradzenie w jaki sposób mogę sprawdzić od czego są te podłączenia, bo bardzo mnie to intryguje?...
Jeżeli chodzi o sterowanie centralnego zamka to przewody z wkładki drzwi "idą" do pinów 13 i 14 sterownika c.z. oczywiście sterowane masą (spróbuj na na sterowniku nad skrzynką bezpieczników - próbnikiem).
No to szukaj uszkodzenia w wiązce. Odłącz wszystkie zamki i sterownik, zacznij mierzyć przewody na zwarcia.
Witam Sprawa wygląda tak, bo nie mogę znaleźć nic na sieci. Kable w kalpie bagażnika ze starości się połamały zrobiły zwarcie i upaliło ścieżki w sterowniku zamka centralnego. Efekt był taki, że kluczykiem ani guzikiem pilota nie dało się nic zrobić. Po wymianie bezpieczników auto reagowało na pilota mignięciem kierunkowskazów. Zakupiłem używany sterownik...
bezpiecznik zamka sterownika zamka montaż instrukcja sterownika zamka
scenic gniazdo naped bramy schemat berlingo łożysko
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Wentylator do kompresora Herkules 10 z 2010 roku - jak dobrać? Regionalizacja telewizorów Samsung: dostępność aplikacji i usług