Coś mi gdzieś świta... W 207 mieliśmy taki problem i z tego co kojarzę to też był bezpiecznik 5A. Problemy ustały po regeneracji rozrusznika. Z drugiej strony niemożliwe, żeby tak mały bezpiecznik zabezpieczał obwód elektromagnesu rozrusznika. No chyba, że tam jest nieco odmienna zasada załączania startera.
Witam Odpowiedź na pytania: - kable mogą zostać skręcone i zaizolowane. - nic się nie stanie jeśli radio będzie włączone podczas rozruchu silnika - instalacja w tym miejscu na pewno jest gdzieś zabezpieczona - na pewno jest jakiś bezpiecznik, który zabezpiecza ten obwód. Bez zabezpieczeń jest tylko zasilanie rozrusznika.
Ten bezpiecznik zabezpiecza obwód startu rozrusznika. Uszkadza się tylko w określonym przypadku, pomyśl w jakim. A te porady z testerem to naprawdę "miszczostwo" świata.
U mnie w megance na klemie plusowej był bezpiecznik, ale nie wiem czy on zabezpieczał tylko obwód rozrusznika, czy całość.
Do sprawdzenia:kostka stacyjki,zielony i czerwony bezpiecznik,odcięcie zapłonu jeżeli auto było kiedyś zabezpieczane,(bezpieczniki w kasecie oczywiście Ok?)
Temat był już kiedyś poruszany i piszesz pierdoły po raz kolejny więc niech przyjmą twoją teorię więcej się nie będę wypowiadał szkoda czasu. A dodam tylko że przed sklejeniem automatu rozrusznika zabezpiecza bezpiecznik który jest na przełączniku.P
Ten bezpiecznik nie zabezpiecza pompy paliwa w silniku benzynowym, a zasilanie na obie cewki zapłonowe oraz przez diodę zasilanie na cewkę przekaźnika regulacji silnika. Sprawdziłbym przewody zasilające do cewek. Odłączyć je, wyciągnąć bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje w obu kostkach na pinach nr 2. Jak ten bezpiecznik będzie spalony to nie odpali...
Jakbyś wiedział jak działa rozrusznik, oraz co zabezpiecza ten bezpiecznik to nie zadawałbyś takich pytań. Bezpiecznik pali się dlatego że główne zestyki automatu "nie kontakcą" i wtedy cały prąd na szczotki idzie przez ten bezpiecznik. Automat jestem na 100 % pewien to Valeo, to typowa ich usterka. Wiadomo że jak masz rozrusznik w rękach to sprawdzasz...
W samochodzie między akumulatorem a rozrusznikiem nie ma bezpiecznika. To dlatego, że rozrusznik pobiera prąd na poziomie wydajności prądowej akumulatora, więc już nie ma co zabezpieczać.
Dziękuję za odpowiedzi. Łudziłem się, że może jakiś bezpiecznik, który zabezpiecza i świece i rozrusznik. Bo wydaje mi się dziwne, że tak jedno i drugie padło na raz. Ale cóż, pozostaje holowanie do mechanika, gdyż nie mam kanału i jakiekolwiek roboty przy -20 stopni raczej mi się nie uśmiechają.
Witam ponownie, dzisiaj znowu wziąłem się za rozszyfrowanie tej usterki i wykluczyłem awarię kostki stacyjki, dzięki koledze koleś kit, po przekręceniu stacyjki w pozycje rozruchu żarówka świeci. Czyli rozrusznik a dokładnie elektrowłącznik. Podałem napięcie bezpośrednio na szczotki i rozrusznik zagadał, a przez elektrowłacznik nić tylko podczas dotykania...
witam po raz kolejny dzis wyczytalem w instrukcji obslugi ze ta alfa jest wyposazona w glowny bezpiecznik o duzym amperazu ktory zabezpiecza dodatkowo pszewod rozrusznika oraz przewod pomiedzy rozrusznikiem a alternatorem wie ktos gdzie ten bezpiecznik sie znajduje w tym modelu alfy?????????? bo moze sie spalil???? pszy wyciaganiu akumulatora badz tez...
Bezpieczniki są od kierowcy i pod maską , te duże też sprawdź (na rozrusznik chyba 200A idzie itd. ) . Przydało by się przekaźniki również posprawdzać . Nie masz jakiegoś błędu immobilizera ? Jak możesz to wrzuć te błędy , żeby je zobaczyć. Może ktoś zauważy jakąś nieprawidłowość. Dziwna sprawa że nie chce odpalić. A od kiedy to przewod roboczy rozrusznika...
Mam problem z Fordem escortem 1,8 td 1998r. Nie mogę uruchomić silnika ponieważ po włączeniu zapłonu natychmiast przepala się bezpiecznik nr. 16 o wartości 20A. Następna pozycja stacyjki- włączenie rozrusznika już nie działa. Nie wiem co zabezpiecza ten bezpiecznik i nie wiem gdzie szukać zwarcia. Ten temat już był kilka lat temu ale nie został rozwiązany....
Mam problem z Fordem Ekspres 1,8 TD 2001r. Nie mogę uruchomić silnika ponieważ po włączeniu zapłonu natychmiast przepala się bezpiecznik nr. 16 o wartości 20A. Następna pozycja stacyjki- włączenie rozrusznika już nie działa. Nie wiem co zabezpiecza ten bezpiecznik i nie wiem gdzie szukać zwarcia. Czy ktoś ma opis bezpieczników [w skrzynce jest ich 34]...
Jako takie bezpieczniki główne w tico nie istnieją są to dwa przewody biegnące od akumulatora do kostki przyłączeniowej,zielony i czerwony albo jakiś taki różowawy zielony odpowiada za światła w aucie i wszystkie odbiorniki działające bez kluczyka drugi zabezpiecza resztę odbiorników.foty poniżej http://obrazki.elektroda.pl/8981789100_1...
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
Poprawiony schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6135166200_1... Zasada działania. Stacyjka S1 podaje zasilanie przez bezpiecznik na całą maszynę i jej czujnik. Włączenie rozrusznika po przekręceniu stacyjki w drugą pozycję. Rozrusznik połączony jest przez przekaźnik, K2 który jest sterowany przez K1. K1 podłączony do D+ alternatora w,...
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Ok dziękuje za odpowiedz, rozumiem że jest ten przekaźnik zabezpieczaniem żebym nie odpalił na biegu ale gdzie on się konkretnie znajduje? w rozpisce bezpieczników przekaźników nie mogę go namierzyć.
Ten bezpiecznik jest na głównym przewodzie z + akumulatora do rozrusznika - tuż obok klemy - to taka kalibrowana blaszka. Jeśli rozrusznik się zablokował z jakiegoś powodu to ta blaszka się upalała w pierwszej kolejności i zabezpieczała rozrusznik przed spaleniem.
W Fordach obwód cewki automatu jest zabezpieczony. Bezpiecznik zazwyczaj znajduje sie pod maską po prawej stronie silnika (od strony kierowcy) U mnie w Pumie ma wartość 60A i zabezpiecza dokladnie automat i silnik wentylatora chłodnicy.
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Do takich rzeczy nie potrzebny jest schemat. Jeśli masz przewody to jeden z nich będzie stałym plusem a reszta to odbiorniki. Znajdujesz stały plus, zabezpieczasz obwód bezpiecznikiem i dotykasz nim po kolei do każdego z wolnych przewodów. Będziesz widział kiedy zapalają Ci się kontrolki po zapłonie, kiedy rozrusznik ruszy... Później tylko sprawdzasz...
Dioda prostownicza o amperażu większym niż bezpiecznik zastosowany na zabezpieczeniu w radiu, żeby się nie okazało, iż to dioda zabezpiecza radio. Problem z kondensatorem polaga na tym, iż radio pobiera jednak sporą ilość prądu natomiast kręcenie rozrusznikiem /a zatem spadek napięcia >10V/ trwa czasami nawet powyżej 5 sekund. W tym czasie radio pobiera...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
Jak przepala się którykolwiek z czterech bezpieczników pod schowkiem,to autko ci napewno nie zapali.Jak sugeruje elektrit sprawdz najpierw wartość bezpieczników(wszystkie powinny byc 7,5A).Następnie musisz sprawdzić obwód,który ten bezppiecznik zabezpiecza.Nie pamiętam kolejności,ale zabezpieczają one: 1 - cewkę zapłonową(pin B) 2 - pompę paliwa(pin...
No już studiowalem ten schemat i troche mi sie oczy zezują od tego patrzenia. No 20A wyszlo mi ze od świateł ale reszta mi cos nie pasuje bo za kazdym rezem wychodzi inaczej,niby 10a od sygnału ale u mnie w skrzynce jest jeszcze inny kabel podpięty x wie od czego. A czy jakiś bezpiecznik zabezpiecza stacyjkę tzn rozruch silnika czy tylko odłącznik masy...
Kolega chyba chce połączyć nie tyle silniki co ich instalacje elektryczne (tak ja rozumiem). Więc powstanie pytanie gdzie powstaną punkty przyłączeniowe? Zakładając, że jedyne odbiorniki energii elektrycznej to cewki zapłonowe i rozruszniki dobrze byłoby połączyć ze sobą wyjścia prostowników lub bezpieczników ( w każdym razie nie cewki). Występowanie...
Pod maską silnika w skrzynce jest tylko 14 bezpieczników. 10 A nr: 3, 6, 7, 9 kolejno opis, spryskiwacz szyb, wspomaganie, poziom płynu, kalkulatory ABS. 20 A nr: 1, 4, 8, i kolejno opisy, czujnik wody, spryskiwacze reflektorów, rozrusznik. 15 A zabezpiecza pompę paliwa i sygnał. Wersje z 2004 r. miały inną skrzynkę, musiała zostać wprowadzona zmiana....
Zaczyna się z tego wyłaniać jakiś obraz. Akumulator wyjąłem. I tak już nie kręcił rozrusznikiem. Postał trochę w cieple zmierzyłem i ma 12,14V, to moze juz za mocno rozładowany do zakręcenia rozrusznikiem. Wynika z tego że przy uszkodzeniu alarmu, nie da się uruchomić samochodu. Ciekawe jak się to ma do opowieści o unieszkodliwianiu alarmu przez wyjęcie...
No nic uciecha trwała krótko, rano po przejechaniu 100m od domu usterka pojawiła się, uciekło wspomaganie, zegary-liczniki podskakują, świeci się ręczny, ewidentne obciążenie prądowe- tylko skąd?. Z odbiorników dużego prądu pozostaje tylko rozrusznik, który akurat w momencie wystąpienia usterki nie jest podłączony, alternator- cały czas dobrze ładuje....
Witam. Problem może i banalny ale nie mogę sobie z nim poradzić - czyli odpalić auta. Dlatego proszę o pomoc na najbardziej kompetentnej stronie :). W aucie przestał działać klakson, więc zacząłem od sprawdzenia bezpieczników - taki podstawowy odruch po sprawdzeniu kabelków i połączeń. Niestety w Oplu Combo, nie ma legendy na pokrywie który bezpiecznik...
Tak się składa, że ja też pracowałem troszkę... I widziałem jak wygląda próg auta, po podgrzaniu przewodem zasilającym. Człowiek robił coś w progu sam i zamykając go wbił metalową zapinkę centralnie w przewód. Udało mu się... W samochodach w tej chwili stosuje się też bezpieczniki o wytrzymałości setek amper. I są one montowane zazwyczaj w okolicy klemy...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). "Przycisk start-stop w samochodzie", zasada działania, budowa, montaż i modernizacje są dokładnie opisane w tych linkach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła...
Witam.Wstyd się przyznać, ale na studiach niewiele było o zabezpieczaniu obwodów prądu stałego. Otóż kolega pracujący przy naprawie lokomotyw powiedział mi, że bezpiecznikami topikowymi zabezpiecza się oprócz potencjału wysokiego również potencjał niski, który połączony jest z masą. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć cel takiego zabezpieczania. Głównie chodzi...
Wydaje mi się, że na gnieździe zapalniczki mamy zbyt dużą wydajność prądową (tam jest bezpiecznik co najmniej 10A), żeby to zabezpieczać ogranicznikiem przepięć. W datasheet przykładowego transila można wyczytać, że jest w stanie (przez krótki czas) przyjąć moc równą 1,5 kW co przy napięciu 15 V oznacza prąd rzędu 100 A. Zdaje się, że tak prąd powinien...
Jeśli cała instalacja do wymiany, to należy zacząc od podstaw. 1. Lokalizacja akumulatorów – najlepiej w schowku pod środkową ławką. Łódź stabilna i równo obciążona,, a co ważne przewody nie za długie i małe spadki napięcia. 2. Łódź plastikowa, a więc nie ma masy. Dlatego ciągniemy przewód ‘’-‘’ od akumulatora rozruchowego...
Sterowanie przekaźnika za stacyjką (stacyjka - przycisk, jeśli go dajesz - cewka przekaźnika). A zasilanie styków przekaźnika najlepiej z akumulatora przez bezpiecznik (choć niektóre auta mają ten obwód niezabezpieczany).
Rozruszniki z przekaźnikiem powinny dawać sobie radę bez problemu. Raczej też nie, bo to tylko inna metoda- tu jest z kolei spiralka, która nagrzewa bimetal, który pełni rolę rozłacznika, a że tam jest półprzewodnik, to nie ma nic do rzeczy. Ponadnormatywny prąd tak tam, jak i tu rozłącza zasilanie. Start nastąpi przy ok 3 barach. Chyba dalej się nie...
Witam.Szkoda ze nie napisales ktory to rocznik maluszka albo jaki silniczek.Ale zakladam ze FL.Nie napisales czy wogole go odpaliles ani jaki to alarem,a dokladnie co zabezpiecza(odciecie zaplonu,rozrusznika?)Alarm bedzie ci wyl po zalozeniu klemy na akumulator.To normalne.Trzeba go wylaczyc z pilota.Skoro sie nie da,sprawdz wszystkie wylaczniki drzwi,bagaznika...
Aby zachować ciągłość "rozwojową" przycisku start-stop podaję kolejną modernizację (modernizacja 3). Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła się mała awaria osprzętu, mianowicie uszkodził się wyłącznik przy pedale sprzęgła. Pękła w nim sprężynka. Skutkowało to tym,...
Aby zachować ciągłość "rozwojową" przycisku start-stop podaję kolejną modernizację (modernizacja 3). Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła się mała awaria osprzętu, mianowicie uszkodził się wyłącznik przy pedale sprzęgła. Pękła w nim sprężynka. Skutkowało to tym,...
Patrząc od tej strony wybrane napięcie chyba nie powinno robić tak dużej różnicy. Rozładowania prądem 48V x 25A czy 12V x 100A pewnie nie zajmie dokładnie tyle samo, ale na pewno będzie to czas zbliżony. Miarą wielkości prądu jest Amper, często można spotkać sie z powiedzeniem, że to prąd zabija a nie wysokie napięcie. Dlatego w przesyle energii elektrycznej...
ja odcinam w tych samochodach różowo-czerwony plus po stacyjce w jej wiązce,albo jest on też do uchwycenia pod skrzynką bezpieczników,można też odciąć rozrusznik na fioletowym przewodzie.
Też podejrzewam kostkę pod stacyjką. Ale w tym samochodzie nie jest to takie proste. Jak wyciągniesz bezpiecznik w komorze silnikowej zabezpieczający przewody z napięciem po kluczyku idące na sterownik silnika to rozrusznik również nie kręci. Ale muszę jeszcze przejrzeć schemat czy czasem UCH coś nie może dawać w kość.
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
raczej wątpię, skoro nic nie działa znaczy że się przepalił jakiś główny zabezpieczający bezpiecznik, no chyba że jednak cośkolwiek działa? lampka sufitowa czy cokolwiek mógł się też upalić mostek w akumulatorze, bo zapewne zwarliście główny plus (od rozrusznika/alternatora) taki gruby kabel do masy
nie wiem czy słyszałeś o łączach topliwych jako zabezpieczeniach i bezpiecnzikach na klemach, np bezpiecznikach głównych ?
Bez schematu nie odpowiem ale jeśli problem występuje tylko z wzbudzeniem to bierz sygnał z stacyjki wysteruj nim relay/ przekaznik aby prąd był niski i nie palił styków w stacyjce a przekaznik niech niech steruje rozrusznikiem . Obwod zabezpiecz bezpiecznikiem
Witam potrzebuje poprowadzić do kabiny ciagnika dobry prąd z akumulatora lub rozrusznika kabla Jeśli masz sprawny alternator to proponuję dla Twojego bezpieczeństwa wziąć zasilanie z niego. Rzecz jasna zabezpieczyć dodatkowy obwód bezpiecznikiem.
Bezpiecznik zbija sie w kierunku zębatki następnie zdejmuje sie zabezpieczenie druciane potem pierścień zabezpieczający i zębatka powinna zejść oczywiście po wcześniejszym zdjęciu głowicy rozrusznika. Przy problemach z założeniem pierścienia zabezpieczającego najlepiej użyć ściągacza którym naprężymy pierścień a następnie uderzamy lekko np. młotkiem...
Zabezpiecz to 2 bezpiecznikami i przycisk z dala od kolan i łokci i szerokiej drogi.
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot sprawdziłem masę, baterię, bezpiecznik główny, sprawdziłem też przekaźnik rozrusznika i nie wiem co zrobić, może są gdzieś jakieś inne bezpieczniki proszę o pomoc Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak, w większości samochodów istnieją dodatkowe bezpieczniki poza tzw. „głównym” (wysokoprądowym). Zazwyczaj zlokalizowane...
zacytuję "Z nastaniem okresu jesienno-zimowego zaczynają się pierwsze kłopoty z rozruchem silnika samochodu, szczególnie w pojazdach eksploatowanych w warunkach miejskich. Częste używanie rozrusznika, włączone światła, dmuchawa, wycieraczki, ogrzewanie szyby itp., powodują że prądnica (alternator) nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości energii...
Nie zapominamy o zabezpieczeniach w postaci bezpieczników na przewodach zasilających, jak najbliżej źródła.
Napędy elektryczne wymagają skutecznej ochrony przed przeciążeniami i zwarciami. Oba zjawiska generują zakłócenia w pracy silników i stwarzają niebezpieczeństwo ich uszkodzenia. Mogłoby to doprowadzić do sytuacji potencjalnie niebezpiecznej dla osób mających styczność z danymi urządzeniami. Remedium na oba zagrożenia stanowią dziś nowoczesne wyłączniki...
Twoje pomysły są nieskuteczne i doprowadzą do pożaru! Osoba która poradzi sobie z fabrycznym zabezpieczeniem, czyli immobilizerem na pewno nie zostanie zatrzymana poprzez odcięcie rozrusznika.
Witam, mam okazję pracować przy renowacji instalacji elektrycznej auta marki Stoewer. Zależy mi na zabezpieczeniu całego obwodu poprzez bezpiecznik na klemie akumulatora. Zasilanie w tym aucie jest na 6V i tu jest moje pytanie do forumowiczów czy typowe zabezpieczenie z allegro na kleme aku 12V 750A sprawdzi się przy akumulatorze 6V? Rozumiem że prąd...
Miałem dzisiaj chwile i podjechałem obczaić przewody, które idą do przycisku w kabinie. Przycisk ma 5 pinów oraz dwa przewody do podświetlenia, wszystkie przewody białe. W poniedziałek rozbiorę deskę rozdzielczą żeby sprawdzić dokąd dochodzą owe przewody. W skrzynce bezpieczników wszystkie bezpieczniki dobre. Sprawdziłem również instalacje windy, dwa...
Lata temu może ze dwadzieścia podobne urządzenia przywozili nasi goście ze wschodu tylko mechanicznie następowała blokada rozrusznika.W trakcie opuszczania pojazdu wykręcało się mechanicznie śrubę na której było osadzone kółko co stanowiło pokrętło.Mimo tego że był przerwany obwód główny styki były zabezpieczone bezpiecznikiem o wartości 10A I tak obwód...
Witam kolegow,mam taki proble ze swoim TWINGO,po naprawie rozrusznika w warsztacie u "garazowca" przestal pracowac centralny zamek wraz z fabrycznym zabezpieczeniem,nic nie bylo spawane,sprawdzone zostaly wszystkie polaczenia elektr.,udarowy wylacznik ok,bezpiecznik od central jest dobry.Co dziwne rowniez martwa jest dioda led na konsoli informujaca...
Wiecie co to takiego "pętla zwarcia" ? Otóż mierzy się rezystancję obwodu i nie zależnie od grubości kabla dostosowuje się bezpiecznik. Jeśli bezpieczniki nie należą do zbyt szybkich to przy zbyt dużym bezpieczniku, rezystancja wewnętrzna akumulatora, kabla, wszystkich połączeń, itd. może być zbyt duża by zadziałał bezpiecznik. Ot i cała filozofia......
wymiana BSM na drugi o tych samych nr Nie było potrzeby zadnych adaptacji Jedynie skasowanie błedów poprzedniego auta Zawilgocenie BSM najprawdopidobniesz dostało sie przeż skapijącą wodę z gąbki uszczelniającej podszybie Teoretycznie skrzynka bezpieczników sucha czysta a jednak... Nawet nie było widać oznak wilgoci jednak woda dostała sie przez uszczelnienie...
Kolega nodzy ma troche racji w związku z doprowadzeniem zasilania do modułów. Ale tak rozumując, to trzeba by zabezpieczyć bezpiecznikiem ten gruby kabel biegnący z akumulatora do rozrusznika, no bo w razie wypadku, przecięcie na nim izolacji, to dopiero byłyby fajerwerki. To samo z przewodami/przewodem biegnącym bezpośrednio z akumulatora do wnętrza...
Cześć Koledzy, żeby nie było, czytałem posty nt. zabezpieczenia samochodu, ale nie znalazłem (tak mi się wydaje) czegoś takiego bardzo skutecznego. Mam infiniti qx70 i chciałbym go zabezpieczyć antykradzieżowo. Pomijam AC w tym wątku. Chodzi mi o zabezpieczenie wykonane przez elektryka/elektronika. Czy macie pomysł na coś naprawdę skutecznego co by...
Radio jest podłączone bezpośrednio to akumulatora, bezpiecznik jest, motocykl odpala bez problemów, a akumulator trzyma bardzo dobrze, bo jest nowy. Wydaje mnie się, że właśnie problemem jest dość duży lecz nie całkowity spadek napięcia w chwili rozruchu(gdy rozrusznik pracuje żarówki się nieznacznie jarzą). Macie może jakiś pomysł jak to obejść, żeby...
Bardzo często przyczyną takich awarii jest zaniedbanie użytkownika w zimowaniu motocykla. W przypadku nieodpowiedniego zabezpieczenia na zimę zawilgoceniu mogła ulec stacyjka luib zestaw przełaczniów. W miare możliwości rozbierz je, osusz, zabezpiecz preparatem do styków elektrycznych, Dla pewności możesz przejrzeć wszystkie kostki, wyczyścić je i zabezpieczyć...
Mam milimetr instalacja jest orginalna a bezpiecznik mogę zrobić ale bez obudowy a to jest samochód na złom więc ABS lub airbag mogą nie działać Wstępna ocena dostępnych informacji Analiza podanych przez użytkownika danych: - Samochód: Ford Fiesta MK4 1.3i benzyna. - Stan instalacji: Instalacja elektryczna jest oryginalna. - Skrzynka bezpieczników:...
W zależności od momentu kiedy da się uruchomić lampę, sterowanie przekaźnika pociągnąłbym po kluczyku , po światłach pozycyjnych, lub np po załączeniu zasilania wciągarki ( w przypadku zabudowy typu pomoc drogowa). Natomiast samo zasilenie lampy (ok 13A) bezpośrednio z akumulatora, zacisku przy rozruszniku, lub szyny głównej przy bezpiecznikach. Do...
Jeżeli to starszy model nie "elegant" to możesz pobawić się nad układem zapłonowym bezstykowym, mam aplikację takich układów, kiedyś nawet jeden zbudowałem, ale nie miałem okazji przetestować. Znajomy zbudował, zamontował i bardzo sobie chwalił mówił, że nareście miał spokój z wypalonymi stykami przerywacza. Aha, jeszcze zapomniałem w maluchu przewód...
Panie i Panowie ,,machanicy" :). Szukam pomocy w temacie instalacji el.do traktorka sam,na bazie silnika Isuzu 1,7D.z alternatorem.To znaczy instalacje zrobiłem,ale po swojemu :).Chciałem to wszystko zabezpieczyć bezpiecznikami.Nie wiem jak zabrać się do tematu.To znaczy gdzie w skrzynce +,gdzie -.Jak podlączyć kable.Akurat w tym temacie jestem zielony.Mam...
Każdy z nas, kto miał malucha to na pamięć zna schematy (z kolorami włącznie, bo fiat się ich trzyma). Jak masz napięcie na akumulatorze, a nie masz nigdzie indziej to do sprawdzenia: złączka 5, złączka 28 i gniazdo bezpiecznika nr 1. Na razie nie wyciągaj alternatora-odkręć od niego ten gruby, stopiony przewód (prowadzi on do rozrusznika). Zabezpiecz...
Jeżeli wszystkie (WSZYSTKIE) obwody świateł są na przekaźnikach to trzeba choć jeden przekażnik i diody zaporowe aby odseparować dowody poszczegółnych swiateł, aby w wypadku włączania pojedynczo oryginalnym przełącznikiem nie zrobiła się choinka. Ja tak robie od kilku już lat i jest OK. a co do tego rozwiązania to można się wpiąć przy stacyjce pod przewód...
Cóż pomiaru ciśnienia nie mam czym wykonać, tu wkraczamy już w narzędzia specjalistyczne. Problem ze sprzęgłem występuje niezależnie czy ruszamy do przodu czy też do tyłu, najgorzej jest na zimnym ciągniku, po rozgrzaniu jest lepiej ale prawdę mówiąc i tak jest tragicznie. Mówisz masa na kabinie, no to jest jakiś trop, jakiś czas temu miałem problem...
Posiadam "besterka" BZA-24/25 odziedziczonego w spadku. Prostownik jest z 1981 roku i pracował bezawaryjnie przez ten czas.Ostatnio postanowiłem wymienić nieco nadwątlone kable przyłaczeniowe i przy poddać go konserwacji. Skończyło się to demontarzem trafa ponieważ okazało się, że do igelitowej izolacji odczepów na wtórnym uzwojeniu dobrały się myszy......
wymieniłem cały aparat zapłonowy + cewka auto odpaliło i chodziło jakis czas plus po stacyjce do cewki zabezpieczyłem bezpiecznikiem 7,5A , auto pochodziło z 10min.przepalił sie bezpiecznik który dołozyłem po probie krecenia rozrusznikiem wiadome auto nieodpliło ale po lewej stronie tam gdzie jest ten malutki głosniczek w lewym słupku zaczał wydobywac...
To od razu trzeba było to napisać, a nie okrężną drogą. Jeśli byś chciał podobnie jak w 126p to ten gruby przewód z alternatora idzie do rozrusznika, tam jest połączony z głównym prądem od akumulatora, a przy klemie plusowej przy akumulatorze odchodzi przewód taki sam jaki jest przy alternatorze czyli ok 6mm2, i to on zasila całą instalację w 126p....
Myślałem że. Może coś z alarmem, ztąd problem z szybami No i pojawia się nowy wątek... Skąd niby mamy wiedzieć, że w tym aucie jest alarm? Powszechnie wiadomo, że te stare diesle w Vito z rzędową pompą wtryskową trudno zabezpieczyć (bo mogą działać praktycznie bez prądu) i właściwie pozostaje jedynie odcięcie rozrusznika. I tu bym widział rozwiązanie...
Dość rozbudowany opis problemu, ale starałem się podać wszystkie fakty i to co zrobione. Samochód zaparkowany w piątek wieczorem, a w niedzielę już nie odpalał. Włożenie kluczyka, przekręcenie i zero reakcji. Pojawił się dźwięk cykania i podświetlenie deski oraz zegarka migało w równo z nim. Napięcie akumulatora przy próbie uruchamiania spadało znacznie...
Kupiłem na allegro. O dziwo działał. Nie mniej jednak coś mam z instalacją elektryczną choć po problemach z ładowaniem odłączyłem wszystko po za rozrusznikiem. Aktualnie mam: 1. Regulator napięcia który podaje wyprostowane 14,5V i dość ładnie trzyma to napięcie na wysokich obrotach. 2. Rozrusznik 3. Moduł DC CDI 4. Cewka zapłonowa Niestety podczas gaszenia...
Mam nietypowy problem w peugeot 806 2.1 TD 1999r. i może ktoś z Was pomoże mi go rozwiązać. Nietypowy bowiem od długiego czasu szukam i nie mogę znaleźć informacji o podobnej sytuacji (chociażby w internecie). Zaznaczam, że mam usunięty immo z auta, więc to nie jego wina. Ubiegłej zimy zaczął mi się problem z uruchomieniem auta. Efekt jest taki, że...
Witam. Potrzebuję zbudować szafę sterowniczą do rozruchu 2 silników elektrycznych 37 kW. Silniki będą pracować z wentylatorami. Prąd znamionowy 68A. Ponieważ z soft startami mam pierwszy raz styczność proszę o podpowiedzi i sugestie w tej sprawie aby zrobić to porządnie i bezpiecznie. Wybór padł na soft start Schneider Electric ATS01N272Q http://sklep.mh-automatyka.com.pl/rozrus...
Przekazałem autorowi listę części, którą skonsultowaliśmy wspólnie z kolegami na PW. Nadszedł czas, aby zastanowić się czy aby na pewno warto kontynuować naprawę we własnym zakresie. Dla porównania mam przed sobą Inteka M-790 plus po przebiegunowaniu z wysadzonym tranzystorem stabilizatora 5V Co ciekawe bezpiecznik 2A jest oryginalny, a najciekawsze...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Automatyczne zabezpieczenie samochodu. Opisywany układ jest zabezpieczeniem typu „dodatkowy wyłącznik”, i uniemożliwia uruchomienie silnika samochodu przez odcięcie zasilania pompy paliwa i wielu innych, ważnych urządzeń w samochodzie. Zabezpieczenie włącza się automatycznie po każdym zatrzymaniu silnika, lub po każdym wyłączeniu zapłonu,...
Więc ten silnik ma pracować skojarzony w gwiazdę, a jaki ma prąd znamionowy odczytany z tabliczki? Wartość początkowego prądu rozruchowego silnika podana jest w katalogach silników, można jednak przyjmować następujące średnie wartości prądu rozruchowego - silnik klatkowy, rozruch bezpośredni Ir= 6xIzn Izn- prąd znamionowy silnika - silnik klatkowy,...
A podłączyć się przekaźnikiem NC pod czujnik ciśnienia oleju? Brałem pod uwagę takie rozwiązanie (wyszukać czujnik, który włącza się po odpaleniu silnika i wyłącza po jego zgaśnięciu) - pytanie, czy wspomniany czujnik ciśnienia oleju właśnie tak działa a nie włącza się już od razu po przekręceniu stacyjki w pozycji ON (przed zakończeniem kręcenia rozrusznikiem)....
Witam wszystkich uprzejmie. Jak w temacie, posiadam samochód marki BMW E36 z silnikiem M50b20 na vanosie. Samochód kupiłem niedawno, z zamiarem amatorskiego ścigania, więc mam w planie kilka modyfikacji na które pozwala mi mój portfel. Jednak napotkałem problem, którego nie potrafię obejść. Samochód posiadał 2 niestandardowe zabezpieczenia antykradzieżowe,...
Koledzy!!! Teraz to mi sie podoba, w sposób rzeczowy wyrażacie swoje wątpliwości i to jest to. Kontaktron to rzeczywiście nie jest trwały, 5 mln zadziałań to raptem góra kilkadziesiąt godzin działania a wiadomo, że nie o to chodzi. Jednak kontaktron nie jest powolny, są takie co zadziałaja nawet w 0,3 ms ale faktycznie raczej go nie będzie. Co do sterowania...
Szukam informacji a propos charakterystyki bezpieczników głównych akumulatora na przykładzie Espace 4 3.5V6. w wersji ph1 jest bezpiecznik CAL 175 zabezpieczający nagrzewnice i układ wentylacji. Natomiast kabel od alternatora i rozrusznika ma na sobie zaciśnięty jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki. Z racji, że wymieniam kable plusowe do rozrusznika...
Na wyświetlaczu powerbanku ze 100% zeszło do 90% . Czyli na jednym odpaleniu zużyłem +- 0,4 Ah . Oby tak dalej . Kiedyś z ciekawości to sobie liczyłem. Policzyłem teraz jeszcze raz. Załóżmy rozrusznik pobiera 200A, kręcimy 10s. Pobór wyrażony w Ah = 0,55. (200*10/3600) Czyli +- π*drzwi zgadza się. Swoją drogą wydawałoby się, że przy rozruchu z...
witam kolegow male sprostowanie do ostatniego postu opel pompuje paliwo dopiero wtedy gdy rozrusznik kreci jest wyjatkiem i dla tego czasem jak sie przesiadziesz z innego samochodu to jest takie wrazenie ze nie chodzi a w czym masz problem jesli mozna wiedziec? Dokładnie tak jest, dlatego ciężko usłyszeć ją wraz z odglosem pracującego rozrusznika.Odświeżam...
Zabezpieczenie samochodu w systemie „1-wire”. Jak wiadomo, system „1-wire”polega na przesyłaniu do urządzenia wykonawczego napięcia zasilania i sygnału sterującego za pomocą jednego przewodu (oraz masy). Zastosowanie tego systemu w zabezpieczeniu samochodu pozwala na uzyskanie takich właściwości, jakich nie można, lub bardzo...
Mamy nowe prawo energetyczne. http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDeta... PN-EN 50549-1:2019-02 E Wymagania dla instalacji generacyjnych przeznaczonych do równoległego przyłączania do publicznych sieci dystrybucyjnych. Część 1: Przyłączanie do sieci dystrybucyjnej nN. Instalacje generacyjne aż do typu B i włącznie z nim. Zastępuje...
Witam - problem jak w tytule: ponieważ trochę się znam na samochodach - zgłosiła się do mnie sąsiadka z tą mazdą. Problem jest taki: po przekręceniu kluczyka w poł. "15" nie zapalają się kontrolki na desce a jedynie podświetlenie wyświetlaczy ciekłokrystalicznych; rozrusznik kreci jak oszalały, akumulator ok. Nie mam żadnej dokumentacji do tego samochodu,...
listwa zabezpieczać bezpiecznik bezpiecznik rozrusznik rozrusznik bezpiecznik
indukcyjność łuku prosty regulator oświetlenia programowanie centralki bramy
Duży pobór prądu przez klimatyzację na postoju – przyczyny i rozwiązania Pilot solarny Sharp Aquos nie włącza TV