Od rozrusznika siedzi bezpiecznik 250A na klemie plusowej akumulatora który znajduje się pod nogami.
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
Sprawdź bezpiecznik rozrusznika. Powinien być na klenie + akumulatora
Samo rozłączenie akumulatora nie skutkuje usterką tego typu. Coś więcej się wydarzyło. A co? Tego nikt ci nie powie. Bez komputera ani rusz. To nie są auta do których wystarczy śrubokręt, kombinerki i kontrolka z żarówki. Możesz po kolei sprawdzać rozrusznik, bezpieczniki, moduły - ale bez odpowiedniej wiedzy i sprzętu to tylko marnowanie czasu.
Bezpiecznik 9F12 to bezpiecznik rozrusznika. Sprawdź rozrusznik.
Najpierw sprawdź wiązkę elektryczną nad rozrusznikiem w okolicy cewki elektromagnesu czy nie ma tam słabej izolacji, bądź przetarć.
Wstaw zamiast bezpiecznika żarówkę "przy zwarciu będzie świecić", potem rozpinaj obwody, jak zgaśnie to trafiłeś na ten ze zwarciem. :wink:
Tam jest przekaźnik do rozrusznika w skrzynce bezpieczników.
włącznik sprzegła lub hamulca?
Problem w samie można to naprawić.
A więc jeżeli masz taką skrzynkę bezpieczników pod maską to F18 jest odpowiedzialny za rozrusznik. Szukaj w bezpiecznikach F21 i F26 F30. Jeżeli przepala Ci bezpiecznik od rozrusznika to szczotki do sprawdzenia.
W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Są w wielu. W co niektórych nawet przed rozrusznikiem jest bezpiecznik. W tym modelu alternatora nie dawał bym mniejszego niż 100A, i lepiej żeby on się przypadkiem nie przepalił bo alternator na 90% się uszkodzi jak będzie pracował bez akumulatora.
W skrzynce pod maską bezpiecznik F-8.P
Raz pali raz nie - sprawdź przekaźnik od rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora mogą być styki nadpalone
mam pytanko nie dziala mi licznik w sprinter 311 po wymianie rozrusznika ,chyba zwarcie zrobilem ale bezpieczniki sa cale .pomocy
Nie ma w stacyjce fizycznej 50-tki. Zezwolenie startu idzie po CAN-ie do modułu silnika, a stąd idzie kabelkiem sygnał do przekaźnika rozrusznika w skrzynce bezpieczników (wysterowanie masą).
Rozrusznik uruchamiany przekaźnikiem w PSF, który z kolei jest uruchamiany z CANa przez BSI. Odczytany błąd (o ile można mieć zaufanie do urządzenia odczytującego) wskazuje na problem obwodu PSF-rozrusznik. Sprawdź bezpieczniki na PSF, jeżeli wszystkie dobre to sprawdź instalację (na PSF wyjście na rozrusznik w szarej kostka, 5 stykowej), jeżeli instalacja...
Zewrzyj styki przekaźnika (duże śruby) ze soba na moment. Rozrusznik powinien zadziałac. Przy naciśnięciu przycisku start słychać ,,klapniecie " przekaźnika ?
Prawdopodobną przyczyną jest zwarcie częściowe uzwojenia wyłącznika elektromagnetycznego którego uzwojenie zostało przegrzane wskutek głuższej pracy rozrusznika gdy auto nie chciało odpalić.Przyczyną długiego kręcenia rozrusznikiem mogą być uszkodzone świece żarowe.Po wymianie wyłącznika elektromagnetycznego usterka z z paleniem bezpiecznika powinna...
Sprawdziłeś przewody przy rozruszniku bezpieczniki na aku.
Miernik w rękę i albo po ścieżkach od bezpiecznika rozrusznika albo od przewodu wychodzącego na rozrusznik w chwilę znajdziesz przekaźnik 😉 ew. podeślij foto rozebranego bsm
Rozrusznikiem steruje BSM pod maską i tam też jest bezpiecznik od niego . Zrób zdjęcie co wymieniono.
Bezpiecznik bez, powodu nie strzela. Do naprawy finalnie i tak rozrusznik
Tak, możesz się upewnić i sprawdź gdzie one biegną. Ja obstawiam że jeden do prądnicy, a drugi do stacyjki lub bezpieczników.
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
1,6 HDI sugeruje, że będzie już z modułem BSM, a na nim pewnie spalony 25 amperowy bezpiecznik elektromagnesu rozrusznika.
Hej i co poradziłes sobie z usterka bo mi też notorycznie przepala bezpiecznik od rozrusznika
Sprawdź bezpiecznik przy klemie akumulatora, rozrusznik ma zasilanie poprzez ten bezpiecznik.
Dokładnie alternator zainstalowany, (at)sigwa18 na cewkę rozrusznika to w którym miejscu masz na myśli ten bezpiecznik ? od rozrusznika do bezpieczników, od rozrusznika do włącznika od rozruchu ?
Być może masz słabą masę, uszkodzony rozrusznik, albo spalony bezpiecznik. Wszystko musisz sprawdzić.
Z alternatora idzie do rozrusznika, z rozrusznika do bezpiecznika (na akumulatorze), a dalej już do klemy. Masz bardzo prostą i typową usterkę - w skutek słabego styku powstał opornik który ogranicza prąd ładowania. Może być też źle zaciśnięty przewód na kabel-oczku.
Naładuj dobrze akumulator, a te ''diodowe cudo'' schowaj głęboko w szafie. Co do przepalonego bezpiecznika i swądu spalenizny, sprawdź drzwi w których nie działa c.zamek (instalacje, sam zamek).
Tak jak kolega wyżej napisał. Ze stacyjki idzie sygnał/prąd prosto na rozrusznik. Rozrusznik nie jest nawet zabezpieczony, bezpiecznikiem. Można "stuknąć" czymś w rozrusznik, kilka razy, żeby zobaczyć czy Bendiks się nie zaciął. Jeśli nadal nie będzie kręcił, to rozrusznik trzeba będzie wyciągnąć i podać mu "na krótko" zasilanie, aby sprawdzić czy działa....
Kolego poradziłeś sobie z tym problemem co była za przyczyną? Mam takie same objawy corsa d 1.2 z 2014r nie kreci rozrusznikiem. Na krótko podając napięcie na rozrusznik zapala. Bezpieczniki ok.
Tak bez schematow .... chyba chodzi ci o glowne zasilanie , bialy plus , brazowy minus :) . Brazowy do baterii poprzez punkt masowy na skrzyni biegow za rozrusznikiem , a bialy po bezpieczniku w skrzynce na silniku , poprzez rozrusznik do akumulatorow .
Witam Suzuki Vitara 1.9 ddis, założony nowy rozrusznik i przy próbie odpalenia auta pali bezpiecznik rozrusznika 40A. Wymiana bezpiecznika nie pomaga, pali dalej.
Uszkodzony elektromagnes rozrusznika .
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Miałeś sprawdzić czy na czerwonym względem masy jest napięcie. Jeśli nie, kieruj się w stronę akumulatora, czyli sprawdź napięcie na kostce od stacyjki, następnie kostka przy przekaźniku rozrusznika, na koniec w stykach bezpiecznika w przekaźniku rozrusznika.
Probówka i albo styk 50 na rozruszniku albo na kostce stacyjki. Wcale nie trzeba rozbierać pół auta. A bezpiecznika raczej nie ma .
To sprawdź akumulator i bezpieczniki na nim.A rozrusznik wyciąg do kontroli.
Mnie tu wychodzi że masz normalną kostkę stacyjki, i ona padła, lub rozrusznik, jego zasilanie. Z pozycji prawie wyprostowanej zapewne znajdziesz przewód do rozrusznika w skrzynce bezpieczników, jakkolwiek by się nie nazywała, ale czy warto tam coś ruszać przed sprawdzeniem rozrusznika ? http://obrazki.elektroda.pl/9487948200_1...
Rozłącz cewkę wyłącznika elektromagnetycznego i upewnij się że nie masz zwarcia samego obwodu, do masy gdzieś po drodze.
Witam. Mam problem z Master3 2104r. Wczoraj ładowałem akumulator w aucie (były mrozy). Przy odpalaniu w pewnym momencie zgasły kontrolki na zegarach i brak reakcji rozrusznika. Po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 mam kierunki radio działa słychać przekaźniki, natomiast brak kontrolek na zegarach , nie słychać pompki paliwa , brak świateł postojowych...
Okej, dzięki za poradę. Jutro będę miał wszystkie części do rozrusznika. No dobrze, tylko że co ma bezpiecznik do rozrusznika, w sensie wszystkie bezpieczniki są dobre i mam napięcie, tylko problem polega na tym, że mam je cały czas. Czy miałeś na myśli przekaźnik? No i teraz problem polega na tym, że nie wiem, który to przekaźnik w BSM.
Czerwono-czarny przewod do rozrusznika przechodzi przez puszkę z bezpiecznikami jeżeli jest automatyczna skrzynia biegow to jeszcze przechodzi przez takie urządzenie ktore jest podłączone do dzwigni biegow
Zobacz czy ta samozaciskowa klema plusowa dobrze łączy. Drugie- 25 amperowy bezpiecznik cewki rozrusznika sprawny?
Wypalenie styków... Czego? Obecnie masz monitory poboru prądu wzbudzenia rozrusznika. Nie tylko realizowane poprzez bezpiecznik. Prąd wzbudzenia rośnie, gdy rozrusznik kończy żywot, więc do wyjęcia i naprawy. A cała reszta to...
Bezpiecznik obwodu rozrusznika. Znajduje się on w drugiej puszce z bezpiecznikami pod maską.
Witam, ściągnąłem plastiki w bashanie, bo wymieniałem gaźnik i rozrusznik. Żadnego kabelka nie dotknąłem ani nic, a teraz nie działa przycisk rozrusznika. Elektryka nowa, bezpiecznik dobry. Gdzie szukać dalej?
Rozrusznik...
A przy klemie plusowej nie ma bezpiecznika?
Przecież napisał wyraźnie że kręci na krótko, nie ze stacyjki. Jak nie ma błędów i immo odblokowuje się sprawdź przekaźnik rozrusznika i bezpiecznik
Ostatni duży bezpiecznik 30a lub 25a w skrzynce bezpieczników pod maską.
Regeneracja rozrusznika
brązowy z zielonym 2,5mm2 na module bezpieczników komora silnika - rozrusznik w kabinie nie ma co szukać :)
Masz jakieś oznaczenia na przekaźniku? Sprawdź jaki kolor kabla dochodzi do rozrusznika. Dodano po 1 Czy 1 z 2 są ze sobą połączone?
Zwarcie, przeciążenie, szukaj przetartej wiązki. Przez internet nie zobaczy nikt.
Bezpiecznik przy rozruszniku ugnił...
Witam, mam problem z moim motocyklem, Kawasaki gpz 500s Po wciśnięciu startera nic się nie dzieje jedyne co to tylko brzęczy skrzynka z bezpiecznikami. Wymieniony przekaznik rozrusznika i skrzynka z bezpiecznikami i dalej to samo wie ktoś może o co chodzi?
Bezpiecznik od rozrusznik?
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Jakiego rozrusznika.
Ja sprawdzam takie usterki wpinając w miejsce bezpiecznika, który się przepala żarówkę 21W z przylutowanymi kablami. Jest zwarcie, więc żarówka się zaświeci pełną mocą, następnie ruszam wiązkami kabli, odpinam wtyczki, aż zlokalizuję zwarcie
Z opisu Twojej kontrolki wynika że brak możliwości uruchomienia samochodu wynika z odcięcia immo, a po drugie to sprawdź akumulator i rozrusznik skoro przegasają kontrolki. W bezpiecznikach nie masz czego szukać.
Zacznij od wykluczenia samego rozrusznika czyli podaj na krótko + na rozrusznik ,a dokładniej na wzbudzenie rozrusznika (cieńszy kabel przy rozruszniku)
Sprawdź główny bezpiecznik (MAIN) na styczniku rozrusznika oraz pozostałe bezpieczniki instalacji elektrycznej. Po takiej pomyłce uszkodzona może być nawet cała elektronika, tj. regulator napięcia, ECU + immo, liczniki.
Jak podasz jaki masz silnik to zobaczymy co da się zrobić.
Czy jak podamy prąd na sterowanie rozrusznika to silnik odpali ? Bezpieczniki dobre ?
Masa na silnik a dokładnie na skrzynie oraz bezpiecznik w BSM na rozrusznik. Są opisane.
Jedz do elektryka
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Sprawdź klemy i stan kabli przy akumulatorze i na rozruszniku. Sprawdź bezpieczniki czy któryś się nie spalił. Sprawdź przejścia po stacyjce, może kostka stacyjki nawala. Skoro nawet nie słychać tykania automatu rozrusznika, to jak masz możliwość dostania się do rozrusznika to podaj mu plusa sterującego na automat ze szpilki zasilającej sam rozrusznik...
Udało mi się rozwiązać problem rozrusznika (bezpiecznik pod kierownicą i przekaźnik rozrusznika). Wciąż mam problem z odpaleniem, kontrolka świec żarowych nie pali się, a samochód nie odpala, po styknięciu tej zapadki w przekaźniku odpala, czyli nie dochodzi gdzieś napięcie czy coś. Przekaźnik zmieniałem, zero poprawy. Może to wina czegoś innego?
Nie rób takiej akcji bo przekaźnik w blokadzie podczas spoczynku zwiera styk roboczy do masy i wypalisz dziurkę w płytce blokady. Spróbuj podać napięcie na rozrusznik ale odłącz przewód sterujący automatem. Wtedy napięcie nie cofnie się na przekaźnik i nic nie uszkodzisz. Sprawdź czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Sprawdź czy w skrzynce pod maską...
Tak przekaźnik podłączałem też inny, i to samo. Już nie mam pojęcia co może robić te zwarcie;/ Podczas pracy rozrusznika bezpiecznik się pali a regulator mocno nagrzewa.
{ automat ten czujnik od wstecznego w skrzyni tak ? ] A skąd automat na rozruszniku. I gdzie ci pali bezpiecznik rozrusznika?
Witam Gdzie w tym aucie znajduje się bezpiecznik od rozrusznika ? Wiecie może jakiej mocy jest rozrusznik ?
https://obrazki.elektroda.pl/7968799600_... Przy komputerze .
Sprawdziłem masę, baterię, bezpiecznik główny, sprawdziłem też przekaźnik rozrusznika. Proszę mi pomóc, może gdzieś są jakieś inne bezpieczniki? Dodano po 3 Sprawdziłem masę, baterię, bezpiecznik główny, sprawdziłem też przekaźnik rozrusznika. Proszę mi pomóc, może są gdzieś jakieś bezpieczniki w Rex 500RS 4-takt.
Nie wiem - jakoś mam wrażenie że mówimy o dwóch różnych autach. Ja ci coś sugeruję, ty i tak robisz i szukasz po swojemu, potem coś się znajduje (jak te bezpieczniki pod siedzeniem), nic z tego co piszesz nie zgadza się z moimi schematami (np bezpiecznik 60 A z którego wychodzi fioletowy kabel i którego zwarcie do masy powoduje uruchomienie rozrusznika)...
Niemożliwe, rozrusznik bierze spokojnie 400 A... Mało w życiu widziałem, ale bezpiecznika na rozrusznik nigdy. We wszystkich autach, które widziałem (od środka) rozrusznik nie miał bezpiecznika.
Znalazlem problem. Przy akumulatorze jest plytka z bezpiecznikiem od rozrusznika 500A. Spalil sie ten bezpiecznik. Tylko teraz druga kwestia ze wspomaganie nadal nie dziala. Komunikat caly czas na wyswietlaczu jest. Alternator ładuje. Ktos wie czy jest jakis bezpiecznik od silnika wspomagania?
Witam . Pojawił się problem w scenic 2 1.5 dCi po wciśnięciu start auto nie kreci , załącza się dmuchawa i nic poza tym . Rozrusznik sprawny ponieważ po zwarciu plus z minusem na rozruszniku kręci . Bezpieczniki sprawdzone gdzie szukać dalej ?
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Sprawdź sobie bezpiecznik nr 26 30A
Witam, mam problem z Land Rover Defender z 98r. Od czasu do czasu przepala bezpiecznik od rozruchu (40A) a ostatnio rozrusznik kręcił bez kluczyka w stacyjce, pomogło dopiero odłączenie przewodu, który daje sygnał na rozrusznik, a na tym przewodzie jest cały czas +12v. Zakładam, że to nie rozrusznik. Sprawdziłem także stacyjkę miernikiem i wygląda ok,...
Kostka stacyjki do sprawdzenia i ewentualnie wymiany.
Ale po co ?? Zamierzasz walić w mur?
Okazało się, że to nie moduł. Wywaliło bezpiecznik rozrusznika, który wymieniłem na nowy i auto odpaliło. Jednak po zgaszeniu i próbie ponownego odpalenia, bezpiecznik znów walnął. Podejrzewam usterkę rozrusznika (zbyt duży prąd do rozruchu).
W komorze silnika obok serwa hamulców na grodzi jest czarne 3 pinowe złącze środkowy pin przewód fioletowy to rozrusznik wystarczy podać impuls + na krótko z jakiegoś bezpiecznika i zakręci
Bezpiecznik rozrusznika ok? F15 40A pod maską
Bmw e60 2007 520d Pierwszy raz autko nie odpalilo odkad je mam jakies 4 lata. Nowy akumulator(zakodowany) Nowy rozrusznik Bezpieczniki sprawdzone IBS rowniez Po wlaczeniu kluczyka wszystko jest ok Po wcisnieciu start kontrolki sie zapalaja pompa sie zalacza nie kreci i nie klika Brak pradu na rozruszniku(cienki przewod)po wcisnieciu start. Gdy wlacze...
Kierowcy różne historie opowiadają jak muszą coś naprawić w drodze. Myślę że należy dokładnie sprawdzić przewody i połączenia dochodzące do rozrusznika. Szczególnie kable zasilające cewkę lubią się utlenić. Nagła śmierć rozrusznika rzadko się zdarza aczkolwiek jest możliwa. Bezpieczniki itp rozumiem że sprawdzone.
Prąd nie dochodzi do ciężkiego przewodu od rozrusznika, słychać tylko cykanie przekaźnika. Bezpieczniki są sprawdzone i są dobre.
Pewnie jest uszkodzony solenoid rozrusznika.
Witam włącz zapłon i zdejmij te 2 wsuwki i podaj na jedna wsuwkę plus z akumulatora a na druga minus rozrusznik powinien kręcić .
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi problem rozwiązany okazało się że bezpiecznik czy rozruszniku poszedł.
Może być że 1-alternator 2-stacyjka 3-bezpieczniki Lecz może być tak że na bezpieczniki idzie ze stacyjki.
bezpiecznik rozrusznik berlingo bezpiecznik rozrusznik matiz bezpiecznik rozrusznik
przepływomierz odpowiada pralka zdjęcie blatu lampa peugeot
polerowanie plexi polerowanie plexi
Brak dźwięku z USB w Mazda CX-5: przyczyny i rozwiązania Cena oscyloskopu HAMEG HM 504 na rynku wtórnym