Wkładanie dużego bezpiecznika grozi pożarem instalacji elektrycznej. Dobrze podejrzewasz prawdopodobnie zaciera się silnik dmuchawy. Aby wyciągnąć silniczek nie musisz demontować nagrzewnicy . Dmuchawa znajduje się za schowkiem pasażera odkręcasz 3 wkręty i powinna wyjść.
Opis jest w instrukcji eksploatacji, a instrukcja eksploatacji jest tu: http://www.przeklej.pl/plik/instrukcja-o... http://obrazki.elektroda.pl/6482270200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4258873500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9240247200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5114116000_1...
W schowku po str. pasażera masz klapke i do góry przekaznik i bezpiecznik.
Typowa usterka bezpiecznika termicznego znajdującego się na rezystorze. kup zabezpieczenie na 240 °C i zamontuj. Nie traktuj tego jako poradę - możesz też zmostkować zabezbieczenie na dzień dopóki nie kupisz bezpiecznika.
Powinno być jak w książce pisze jesli wartość jest zaniżona to mały problem najwyżej wypali bezpiecznik jeśli zawyżona może przegrzać i uszkodzić instalecję.Przy ewentułalnym spowodowanym zwarciu.
Wg schematu,oświetlenie bagażnika w Punto 1 podpięte jest pod pin nr 8 w głównej centralce bezpieczników.
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Witam. Kto rozwiązał problem palącego się bezpiecznika?
Bezpiecznik strzelił jakiś.
Prosta sprawa, wymieniaj czujnik kąta skrętu kierownicy ;) Oczywiście wszystko w wiązce sprawdzone? O bezpiecznikach nie wspomnę...
Tutaj też co nieco po włosku: http://www.riparando.it/auto/problematic... Warto więc sprawdzić skrzynkę bezpieczników, która może mieć zielono w środku.
Poprawiłem - 1 z 2 i 5 z 6 - otwiera, 5 z 1 i 2 z 6 - zamyka. Jak połączysz 1 z 6 to spalisz bezpiecznik, moja wina...
Mam się wpiąć kablami ze sterownika w te kolorowe a one z kolei cały czas są kostką podłączone do gniazda przy bezpiecznikach Tak
Więc szukaj zasilania, albo nowy kabelek od bezpieczników.
link http://www.autogenius.info/pl/fiat-grand...
sprawdź bezpieczniki....
zobacz tu
koło skrzynki bezpieczników
Podłącz jeszcze raz. Bardzo często ten sterownik najprawdopodobniej się zawiesza. Po ponownym podłączeniu odzyskuje życie. Odłaczanie i podłączanie ponowne nic nie daje. Odłączanie klemy "-", wyjmowanie bezpiecznika.
pompa wyeliminowana z podejrzeń, bo jak ją odlaczam, to też mi pali bezpiecznik
jesli nie swieci sie lampka kontrolna silnika sprawdz zasilanie centralki wtrysku. bezpieczniki
Możesz też po kolei wyciągać bezpieczniki.
https://www.autogenius.info/pl/fiat-gran...
Adam ale inne diody tez świeca a jak jest zwarcie to nie powinno palić bezpiecznika:/ ?
A macie jakieś oznaczenie tej kostki? I gdzie ona jest ? Przy bezpiecznikach?
U mnie był więc ja tutaj zbytnio nie pomogę ale pamietam, że to był bardzo cienki kabel. Jesli masz watpliwości co do koloru to możesz spróbować podać masę przez bezpiecznik-jeśli nie trafisz to upali bezpiecznik.
Temat do zamknięcia. Koszt naprawy zamknął się w kwocie 31.50 zł. Pomogła wymiana przekaźnika CF2-12V znajdującego się w BODY KOMPUTERZE dołączonym do skrzynki bezpieczników.
Czy ten bezpiecznik termiczny 10A / 193 stopnie to jest ten co się go lutuje do rezystora? Czy ten co sie wkłada do skrzynki z bezpiecznikami? U mnie też nie grzeje 1 i 2 bieg ogrzewania. Wystarczy tylko podmienic ten bezpiecznik?
a napięcie na bezpieczniku jest?
Mam fiata punto 2. Po załączeniu wycieraczki tylnej nie da się jej wyłączyć. Na początku zdarzało się to rzadko, a teraz za każdym razem. Obecnie mam wyjęty bezpiecznik.
A z klucza otwiera wszystkie czy pojedynczo jesli niewszystkie to sprawdz sterownik za schowkiem pasazera lub poprostu sam bezpiecznik
W temacie pojawiło się i zniknęło info o zimnych lutach. Myślę, że to dobry trop. Wysłałem już zapytanie do polecanego na forum Punto serwisu zajmującego się wspomaganiem CITY we włoszczyźnie. Spróbuję też podmienić przekaźnik odpowiedzialny za wspomaganie, właśnie próbuję go namierzyć, ale widzę tylko bezpiecznik...
Sprawdź bezpieczniki od radia.
Ja bym się zastanowił jednak nad akumulatorem. W którym momencie gasną kontrolki? Jak przekręcasz stacyjkę do odpalenia? Jak sprawdzałeś akumulator? Chyba że masz zwarcie w rozruszniku ,ze jest pobór prądu ale nie kręci, ale raczej wtedy leciałyby bezpieczniki.
..a bezpieczniki sprawdz wszystkie.
Nie to. Żaden przekaźnik. Ktoś tu sobie bajki wymyśla. Zacznij od odłożenia miernika na półkę, bo się tu do niczego nie przyda, zwłaszcza nieodpowiednio używany. Sprawdź czy jest napięcie na bezpiecznikach nr 3 i 22, na obu ich nóżkach, kontrolką, i też nie żadnym ledowym wynalazkiem a taką z żarówką. edit: Zapomniałem dodać że chodzi o bezpieczniki...
jest na zmieniarkę. Tylko nie wiem jak włączyć a nie chce spalić radia. gdzieś czytałem ze trzeba połączyć 13 z 14 pinem(nie próbowałem) w innym miejscu czytałem ze do tego różowego trzeba podać +(spróbowałem to spaliłem bezpiecznik)
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Przed remontem alternatora załóż ten długi odpływ. Sprawdź też jak jest z drugiej strony , tam woda leje się na skrzynkę bezpieczników.
Na jasnoniebieskim przy pokrętle jest zasilanie poprzez bezpiecznik 30A.
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Szyba grzeje po zmianie bezpiecznika. Czasami jest to kilka dni, a czasami po 2 minutach bezpiecznik pali.
Bezpieczniki sie kłaniają ...
Bezpiecznik ale nie w schowku tylko pod kierownica po lewej stronie
Wiec zobacz czy pstryka przekaźnik przy załączeniu.
A rocznik kod silnika gdzie? Który bezpiecznik dokłądnie?
Tak od zapalniczki do załączania i minus a od bezpieczników podtrzymanie.
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
a możesz pomóc który to bezpiecznik i gdzie jest?
To wiem ale chcę by się nie świeciła przez pewien czas, więc wracam z pytaniem czy ów bezpiecznik odpowiada za ECU ?
.Witam Mam problem, otóż nie działa mi nawiew w Punto 1 zupełnie. Co sprawdzić? Bezpiecznik jest cały, może ktoś podpowie:)
To ok. Takie trzeszczenie wydają przekaźniki jeśli nie zamyka się w nich obwód tylko ta blaszka w nim może być po prostu wypalona, wystarczy rozebrać przekaźnik i wyczyścić w nim styki papierem ściernym-drobnym,potem włączyć zapłon i na włożonym przekaźniku sprawdzić czy blaszka zamyka obwód i powinny działać wycieraczki, jeśli nie to trzeba szukać...
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
Słychać pompę paliwa? Pod pokrywką na przegrodzie czołowej gdzie jest MAP i przekaźnik układu wtryskowo-zapłonowego są bezpieczniki od systemu
Szyby i zamek napraw bo sterownik niema nic wspólnego z nimi. Bezpieczniki chociaż sprawdziłeś
Musisz jeszcze raz rozebrać i sprawdzić (ale oczywiście sprawdź też zasilania - bezpieczniki itp.)
sprawdzałeś bezpieczniki ?może bezpiecznik spalił się !!
Lampka jest zasilana z wielofunkcyjnego komputera sterującego. Bezpieczniki F1,F8,F23 i F24.
Witam Problem z Fiatem Punto 1.2 z 2000r Auto normalnie odpala i jeździ lecz miga kontrolka usterki silnika i zapisany jest błąd U1600, gdzie szukać przyczyny? między połączeniem sterownika silnika a skrzynką bezpieczników? Pozdrawiam
Zdejmij kostkę z ECU i wtedy wsadzać bezpiecznik, to się dowiesz.
Witam Opisze mój problem. Nie świeci mi lewe światło mijania. zarówka jest ok bo przełożyłem do prawego reflektora i świeci. Spróbowałem zrobić coś takigo. Światła "długie" działają normalnie. Przełożyłem wtyczki od długich do mijania i nadal to sam. Prawe mijania jak włącze długie to świeci a lewe nie. co może być przyczyna tego że lewe świtało nie...
Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
samochód nie odpala nie włącza się pompa paliwa nie świeci kontrolka check engine i komputer diagnostyczny nie łączy się ze sterownikiem silnika = brak zasilania sterownika (do sprawdzenia: stacyjka, przekaźnik, bezpiecznik, wiązka).
A dlaczego nie ma prądu w bezpieczniku od pompki.
Brakuje zasilania sterownika, do sprawdzenia dwa przekaźniki pod maską, pod czarnym dekielkiem oraz bezpieczniki przy nich
Jak bezpieczniki sprawdzone, a jest na nich zasilanie czy nie, oczywiście pozycyjnych bezpieczniki 31 i 51.P
Amatorszczyzna Zamykam
Fiat Grande Punto `09 - nie odtwarza dźwięku z portu USB. Po podłączeniu pendriva system nie czyta danych na nim zawartych. dzieje się tak od momentu kiedy padł akumulator i po odpaleniu z innego spalił się bezpiecznik od radia i klimatroniki. Bezpiecznik wymieniłem na nowy. Od tego czasu przestał odtwarzać dźwięk z USB. Co można na to poradzić? Czy...
Witam Mam problem, otóż nie działa mi nawiew w Punto 1 zupełnie. Co sprawdzić? Bezpiecznik jest cały, może ktoś podpowie:)
Sprawdzałem połączenia i bezpiecznik jest cały mimo że nie ma żadnego oporu na dwóch przewodach idacych do pompki . Podejrzewam że jakiś układ na BSI lub BSM poszedł i stąd taki niski stan bo raczej jakby miało mieć praktycznie bez oporności to by już wcześniej wywaliło bezpiecznik ??
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
Do wymiany wentylator chłodnicy i oczywiście bezpiecznik bo pewnie spalony
Opornik silnika dmuchawy wymień Dodano po 1 Oczywiście pod warunkiem że nie jest spalony silnik oraz bezpieczniki są ok
Odlaczenie przycisku City nic nie daje sprawdzałem kostki przy bezpiecznikach również bez skutku
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Staszek, obawiam się, że piszesz bzdury. kovacz-sprawdzić wyłącznik wstrząsowy i bezpiecznik pompy (20A)
Rozbierz boczek i zapodaj zdjęcie siłownika. Jeśli będzie uniwersalny dokładany to będzie miał śrubki do regulacji itp. Jak jest dokładany to zazwyczaj ma pilota lub łatwe podejście na sterowanie. Możesz też sprawdzić bezpieczniki, jeśli jest dokładany to pewnie nie jest na oryginalnym bezpieczniku tylko są prowadzone kabelki z bezpiecznikiem na przewodzie.
Usterek mechanicznych nie da się diagnozować przez forum - po pierwsze w Grande Punto były co najmniej 3 różne warianty sterowania szyb, bo drugie w czym masz problem z diagnozą? Weź próbnik i zobacz czy jest napięcie na silnik jak wciskasz przycisk. Jak jest a silnik się nie kręci to chyba proste - spalony albo mechanicznie zablokowany - trzeba wyjąć...
Hej, U mnie problem dalej nie jest rozwiązany. Po prostu się przyzwyczaiłem, ponieważ i tak zawsze wyłączałem system S&S. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem u siebie napięć na wtyczce. Ale skoro nie masz napięcia, to może winny jest spalony bezpiecznik 87, kontrolowałeś go?
Czyli możesz mieć uszkodzenie jak u mnie (niestety nie pamiętam jak to cudo sie nazywało) (to na zdjęciu przykręcone czterema imbulsami widoczne pod kablami od wtryskiwacza) - i to przepuszczało benzyne cały czas nawet na gazie. Po wymianie na używke już było sucho. Jak wyżej wyciągnij bezpiecznik od pompki w skrzynce bezpieczników. Mam nadzieję że...
Bezpiecznik zawsze się przyda. Montujesz jak najbliżej źródła zasilania. Co do włączania po uruchomieniu silnika, najlepiej będzie podłączyć automatyczny włącznik świateł wykrywający ładowanie. Z reguły mają już wyłącznik.
Sprawdź czy w skrzynce bezpieczników masz obsadzony bezpiecznik o numerze 38. Jest to bezpiecznik fabrycznego centralnego zamka. Ten PREDATOR to na pewno nie alarm? Bezpiecznika 38 brak.
To teraz po kolei przełącznik ,przekaźnik jeżeli jest , instalacja , bezpieczniki .
W takim razie zacznij od bezpieczników, następnie sprawdź napięcia na złączkach zasilających.
Sprawdzałem pobór prądu wyjmując po kolei wszystkie bezpiecznik od radia również i pomaga tylko wyjęcie bezpiecznika od licznika.
Iskra jest paliwo podaje. Kolego mówisz ze bezpiecznik wtryskiwaczy wywaliło prawdopodobnie. A gdzie taki bezpiecznik znajdę?
Mam problem z Fiat Punto 1.2 2003 rok. Problem objawia się w ten sposób że po wyciągnięciu kluczyka jest cały czas zapłon na desce . Na samym początku sprawdziłem bezpieczniki i jest ok a następnie odpiołem od stacyjki kable i problem cały czas jest . Proszę was o podpowiedź .
Powodzenia w znalezieniu bezpiecznika od tego systemu.
Wyciągnąć bezpiecznik.:D Pytałeś jak wyłączyć przecież.
Jak dzieje się tak po deszczu i jest przy tym brak komunikacji z ECU, to szukaj "zieleni" (zalania) w skrzynce bezpieczników/przekaźników pod maską.
Czy zasilanie bezpiecznika 47 7.5A który zasila sterownik silnika odzie bezpośrednio z kostki stacyjki czy z jakiegoś miejsca pośredniego jeszcze. Jeżeli idzie bezpośrednio z stacyjki czy mogę zastosować bypass podpinając dodatkowy przewód pomiędzy styk na stacyjce po zapłonie a bezpiecznik zasilania ecu
Samochód został wyczyszczony i wysuszony, działa teraz normalnie ale nadal mam problem z tym, że świecą mi się światła drogowe ze światłami mijania. Muszę jeździć z wyciągniętymi bezpiecznikami świateł drogowych.
A czy tego napięcia nie da się pomierzyć? Kostkę wymieniliście, a może styki w stacyjce zużyte? Do sprawdzenia inne złącza elektryczne i bezpieczniki. Ale coś trzeba zmierzyć.
Zmierz spadki napięć na bezpiecznikach. Mamy wróżyć, co u Ciebie padło?
Witam. W moim puncie 2 awarii uległ body komputer. Udało mi się kupić używany, lecz w wersji którą dostałem nie występowały elektryczne szyby i nie ma miejsca na bezpiecznik od nich. Czy do komputera do którego nabyłem można przełożyć moja stara skrzynkę bezpieczników? Kwestie immobilizera chwilowo omijam.
Witam, jestem posiadaczem Fiata Punto II, mam problem z światłami postojowymi ponieważ nie chcą się wyłączyć. Po włączeniu świateł ich ponowne wyłączenie nic nie daję, świeca nawet przy wyłączonym silniku i wyciągniętym kluczyku. Wszystkie bezpieczniki są dobre. Problem rozwiązuje odłączenie akumulatora lub wyciągnięcie bezpiecznika F51. Prosze o pomoc
Nie ma pod ręką schematu, ale wypalone styki stacyjki mogą dawać taki efekt. Zmierz napięcie przed i za stacyjką (np. na bezpieczniku od światła cofania) w momencie naciśnięcia hamulca i włączonym wstecznym biegu, zobacz czy się różnią i o ile.
To byłoby zbyt proste. Miałem wrażenie że załapał po tym jak sprawdzałem bezpieczniki, przewody. Teraz załapać nie chce.
Brak napięcia na pompie paliwowej Punto 1.1 1996r po podłączeniu na krótko auto odpaliło , sprawdziłem bezpieczniki są o.k. Brak pomysłu co może być powodem braku napięcia na pompie paliwowej.
zasilanie swiec jest bezposrednio z modułu sterującego swiecami , sam moduł ma styki robocze zasilane bezpiecznikiem 60 A a elektronika wewnetrzna zasilana przez bezpiecznik 10 A
bezpieczniki punto punto bezpieczniki bezpieczniki maska punto
spawarka wybrac czujka ruchu kondensator thinkpad password
lodówka bosch hulajnogi elektryczne problemy
Jak podłączyć transformator trójfazowy w migomacie? Aktualizacja dekodera Viva Lite - instrukcje i porady