Tam siedzi pompa zexel. W krućcu zasilającym na pompie pod śrubunkiem jest sprężynka i siteczko jeśli będzie zapchane syfem będą takie objawy
Na niebiesko czy na biało kopci?
Ja tam nie będę się spierał . Ale nie raz przyjechał do mnie tdci jaki i tddi z uszkodzonymi świecami widziałem tez wielokrotnie urwane . I w każdym z nich był problem z uruchomieniem przerywał kichał prychał . Po prostu nauczonym doświadczaniem zaczynam od rzeczy prostych . To tyle
Myślę że sam sobie nie poradzisz , poproś jakiegoś mechanika o diagnozę .
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Termostat. Bardzo prawdopodobne.
Witam A czasem płynu chłodzącego nie ubywa bo na biało kopci jak spala płyn chłodzący. A te świece czarne to wszystkie ? Pozdrawiam
Podobny problem miałem innym silnikiem HDI - tylko 2.0 Tuż przed kolektorem dolotowym jest dodatkowa przepustnica - sterowana z ECU silnika. Ma ona za zadanie zmniejszyć dolot powietrza i zwiększyć zasysanie spalin (ekologia... jej mać!). Jeśli jest uszkodzone sterowanie nią to się zamyka, silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza. Na rysunku...
Kolejno odpowadają za jakiś zakres obrotów. 1 do 900obr/min 2 chyba 1700obr/min a 3 nie pamiętam. Im bliżej zera tym lepiej. Np po przypisaniu nowych wtrysków wartości te zerują się. Z doświadczenia wartość 20 to wtrysk śmietnik
Spytać zawsze wolno - byle z sensem i konkretnie. A tutaj kolega jak widzę szuka raczej pocieszenia w związku z konkretnymi wydatkami niż porady. Cóż - trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, albo jakość rozpylania końcówek pozostawia już wiele do życzenia, albo dodatkowo jeszcze świece nie grzeją.
Tego dowiesz się po odkręceniu głowicy cylindra.
Czyli zalane świece .To wysusz je i zapal i sprawdź czy dalej kopci na biało z rury.
Robiłeś logi przy nierozgrzanym silniku. Ale jest wszystko ok. Oleju nie ubywa?.
Docierałeś go po zmianie cylindra czy od razu ogień ? Stawiam na pierścienie, tłok lub regulacja gaźnika tam niema co innego się zepsuć. Masz chłodzenie cieczą lub olejem wraz z chłodnicą ? Kolega miał zumico gr 500 i dosyć je katował, motor przeżył 4 silniki z czego z 15 razy zmieniane cylindry a tłoki i pierścienie... z 40 razy zmianiał.
Witam nie tuleje tylko kadłub silnika od latania na wodzie :D co do kopcenia sprawdz membrane odmy silnika czy nie jest pęknięta.
Masz odpowiedź w twoim opisie: niewłaściwe spalenie na 1 cylindrze... Niektóre błędy na komputerze są widoczne na oryginalnym oprogramowaniu VW/Seat. Trochę szkoda, że to zaniedbałeś, bo przypuszczam, że to coś ze wtryskiem... jak jest zimny to po prostu "leje"... Takie rzeczy raczej same się nie naprawiają... a przez pół roku to tylko go dobiłeś. Posprawdzaj...
Na szybko możesz zrobić tak że przed nastepnym odpaleniem silnika odłacz wtyczkę od czujnik temperatury płynu chłodniczego I sprawdź czy będzie jakaś poprawa
Prawdopodobnie uszkodzone luty pod procesorem głównym. Niestety lutowany w technologi BGA. Najlepszym rozwiązaniem jest chyba zakup drugiej kasety i przerzucenie immo.
A czy ten inny komplet w innym sprawnym silniku chodzi prawidłowo? Powód niezupełnego spalania paliwa to również słaba kompresja. Mówisz że była mierzona, jakie wyniki? Aaa czy nie ssie przypadkiem paliwa z powietrzem?
U mnie działo się tak głównie na zimnym silniku. W kompie niby wszystkie parametry były ok, ale po odpaleniu kopcił na biało i się telepał. Zapach spalin był taki, że łzy z oczu leciały. Po konsultacji z znajomym zakładem zajmującym się układami wtryskowymi oddałem im auto. W naprawie chodzi o wyrównanie gniazd pompowtryskiwaczy i uszczelniania wszystkiego.
sprawdz synchronizacje wałków tgzw kąt wtrysku, przy opóźnionym czesto tak jest ze przy odpalaniu zimnego dłużej kreci i kopci biało-szarym dymem dość intensywnie
Za wczesny wtrysk paliwa, może być jeszcze zapchany filtr powietrza lub jego osprzęt. Po prostu przekręć pompę aż zacznie kopcić na biało, potem ją ustaw po środku i wszystko.
Witam. Ostatnio zaobserwowałem problem z moim BMW E36, a mianowicie zauważyłem, że gdy jest poniżej 10 stopni, to auto zaczyna delikatnie kopcić na biało na wolnych obrotach, ale po dodaniu gazu z tyłu jest biała chmura. Co ciekawe, nic takiego nie występuje, gdy jest ciepło na zewnątrz. Obawiam się, że może być to uszczelka pod głowicą. Proszę o podpowiedzenie...
A kto Ci wywróży czy to jest poważne, Żebyś potem Miał pretensje jak Ci motor padnie. Najlepiej dla Ciebie i Twojego samochodu będzie podłączenie auta pod kompa, pewnie to wiele wyjaśni. P.s jeżeli kopci na biało to może wydmuchało uszczelkę pod głowicą i płyn dostaje się na cylindry, ale to tylko JEDNA z możliwości.
(at)jadi0122 Jak przegrzałeś silnik to się dowiesz po wykręceniu świec, czy czasem uszczelka pod głowicą nie poszła? Płyn ci ubywa albo kopci na biało?
Witam Mam quad 110 CC, pochodził z 10 min zaczął kopcić na biało że nic nie było widać, zgasł i nie chce odpalić. Iskra jest ale tak jakby gaźnik nie dawał dalej paliwa. Co może być przyczyną?
Wszystko już ogarnięte wymieniłem całą pompkę i wtrysk jest teraz ok.
Jak turbina wali olejem to kopci na biało. Jaki zamiennik turbiny? Jestem w stanie się założyć że padła geometria, najpierw to sprawdź a później pogadamy dalej.
Jaki zapach mają spaliny? Słodki czy zapach ropy
Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy dodaniu gazu kopci na biało tak przyczyna jest wadliwy kąt wtrysku . Masz dwie opcje sprawdzić i ustawiic poprawnie kąt. Przyczyna moze być w tkwic w pompie . np czujnk obrotów pompy , badz zawór sterujący kątem wtrysku, zatarcie elementów zmianiajacych kąt.
Może być tak, że olej w turbinie "ustoi" się za zgaszonym silniku i jak odpalasz wtedy jest przepalany i kopci przy rozruchu.
Kopci na biało? Chyba na siwo. Przebieg bardzo ciekawy.
Ja mówię o kontroli ciśnienia doładowania, nie o tym że turbina "pije" olej. Przecież to byś widział na bagnecie olejowym, po drugie wtedy kopci na siwo/biało.
Jeżeli kopci na biało to znaczy że wybrali Papieża,jak na czarno to znaczy że jeszcze nie :) A tak poważnie-biały dym to skraplająca się para wodna w tłumikach,więc raczej normalne. Może raczej sprawdzić na oscyloskpie jak tam z układem zapłonowym? Cewkę,palec rozdzielacza podmienialeś?
Zapraszam, naprawię,
Wymieniałeś samą pompę, czy razem z podstawą? Jeśli z podstawą to niestety źle zgrałeś koła napędu. Jeśli bez podstawy, pisze o tej z dwoma czujnikami, to...
po przechyleniu na prawa strone kopci na biało i bierze olej prosze o pomoc
Mam problem ze Scanią. Wyrzuca olej przez korek wlewu oleju. Do tego kopci na biało i nie równo chodzi.
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
witam mam volvo fl 614 rok 1998 kopcił na czarno były regenerowane wtryski i teraz kopci na biało tak kopci ze nic nie widać i co moze być powodem prosze o szybką odpowiedz
w ciągu 3 miesięcy dolałeś 4.5 litra wody? nie wierze że nie widać skąd to kapie. a może nie kapie ? co ? węże nie twarde? nie kopci na biało ? może się lać spod pompy wody, ale jak nie chcesz wejść pod auto to może by do mechanika pasowało podjechać?
padła ci turbina zobacz posłuchaj czy chodzi
Po poskładaniu i sprawdzeniu maszyny pod obciążeniem strasznie kopci biało-niebieskim dymem, silnik chodzi równo, jedynie co to na ciepłym silniku dłużej muszę kręcić, aby zagadał
Dzień dobry, mam taki problem, samochód kopci na biało przy dodawaniu gazu. Powymieniałem części, zaworki nie zaworki i dalej to samo, ktoś poradzi co może być przyczyną. Podpinaliśmy pod komputer i wszystkie parametry od turba Oki, więc co może być przyczyną?
Witam, Panowie udało Wam się rozwiązać ten problem? pozdr
kopci na biało -powiedziałbym że para a więc coś z płynem , samo skraplanie pary wodnej w wydechu ustępowało by po jakimś czasie rozgrzania ,miałem kiedyś autko z pękniętą głowicą od strony wydechowej przy wyjściu- płynu ubywało niezauważalnie a z rury dawało silnie na biało .Kopci ci tak samo ciepły ,zimny jak i gorący , czy dokładnie jest to ,,biały,,...
witam mam podobnie wykryłeś usterkę??
Wadą silników mazdy zwłaszcza FS jest szybkie zużywanie się pierścieni olejowych i objawy są takie jak w pierwszym poście. Silnik spala na początku olej, który napłynął podczas postoju. Potem pierścienie się rozprężają i wszystko jest ok. Pierścienie do wymiany. Miałem to samo, przestudiowałem forum Mazdy- MazdaSpeed- tam jest wiele takich przypadków....
Witam mam podobny problem posiadam fiata ducato 2.8 idtd moj problem polega na tym ze ciepły czy zimny kopci na biało wtryski sprawdzone sa ok.Dodam jeszcze ze w samochodzie dzis wykapał wszystki olej z silnika i jest ulany caly silnik skad moze lac sie ten olej dziekuje i prosze o pomoc
Na 99,9 % to co pisze Zibi. pozdr
Co to znaczy na biało?Ropa olej czy para?
Do wymiany sitko kołka żarowego/ ewentualnie kompletny palnik, do sprawdzenia rezystancja kołka żarowego oraz drożność przewodu ssącego powietrza spalania.
Pewnie jeździsz na krótkich odcinkach. Sprawdź też przelot katalizatora lubią się przytykać 2004 ma prawo, dlatego może być przymulony i kicha prycha na zimno przygasa itp.
Kupiłem samochód Passat 2.0 TDI CR 2011r. wymieniłem wtryskiwacze na nowe ponieważ przepuszczały paliwo, samochód kopcił. Samochodem zacząłem jeździć i widzę w lusterku że kopci na czarno jak również na biało. Na biało kopci jak przyśpieszam. Sadza w wydechu jest sucha, http://obrazki.elektroda.pl/3590358300_1... Kopcenie https://filmy.elektroda.pl/77_1423420383...
każde auto na mrozie kopci na bialo. to nie dym tylko para
Witam... zrobiłem tak jak żeście mi proponowali przejechałem z ok 50 km na benzynie i autko juz nie kopci na biało.... :) kłopot z głowy ... dzięx
Mam taki problem w swoim Passacie. Od kilku tygodni auto na zimnym mocno kopci na biało. To białe z rury to jest biały dym czy może para?
Biały dym to niespalona mieszanka(dośc intensywny nieprzyjemny, duszący, olejowy zapach.), jeżeli to jest tylko zaraz po próbie startu na zimnym silniku to widac trudność w odpaleniu któregoś garu. Może zanim kolega zacznie rozbierać pół silnika niech wykręci te nieszczęsne świece żarowe i je po prostu sprawdzi. Jeszcze druga gorsza ewentualność to...
Witam, mam problem z fiatem Seicento 900 auto nie odpalało, wymieniłem wtrysk auto odpala tylko na gazie wciśniętym w podłogę. Raz gaśnie raz nie, jak już pali to kopci niemiłosiernie na biało. Benzyna jest w oleju, pęknięty blok?
Turbina do sprawdzenia i to raczej szybciej niż wolniej, bo grozi chorobą szalonych diesli.
Mam pytanie dlaczego mf 255 na rozgrzanym silniku nie może ruszyć z żadnego biegu bo gaśnie, dodam tylko że kopci na biało a remont silnika był pół roku temu.
Na biało to możliwe ze uszczelniacze przepuszczają.
W przypadku przelewania przez wtryskiwacz kopciłby na czarno. Biały dym to albo para jak jest zimno albo spalony płyn chłodniczy- uszczelka pod głowicą.
Rano jak odpale kopci na biało i nierówno pracuje po paru minutach ustaje. Również po przejechaniu dłuższego odcinka nierowna praca i kopci na biało jak by nie spalal paliwa.
O tej porze roku mamy temperatury tak niskie, że gdzie się nie obejrzysz to każdemu z wydechu leci na biało. Nie wiem co będzie w zimę, chyba codziennie po powrocie z pracy będę zakładać temat, że mocno kopci na biało. A że gaśnie to żaden regulator ani czujnik.
Wg mechanika uszkodzeniu uległo urządzenie ( rozbudowana rurka ) do chłodzenia recyrkulacji spalin w układzie wydechowym . W momencie kiedy auto stygło jakieś ilości płynu chłodzącego przedostawały się z obiegu z chłodziwem do układu wydechowego poprzez jakąś dziurę w tym urządzeniu . No i stąd tek kłopot . Dla wszystkich chcących mi pomóc na poście...
Świeca żarowa trup, min. jedna
Czy przypomni ktoś co jest powodem jak kopci na biało słabo grzeje, i czuć charakterystyczny jakby słodki zapach. Nagrzewnica grzała doskonale. Niestety pozyczjacy dolał mieszanke oleju przepracowanego i od tego sie zaczoł problem.
Klient wlał za dużo oleju przy wymianie, przejechał się kawałek ( pewnie do momentu aż się rozgrzał silnik) i auto kopci na biało. Po zlaniu nadmiaru oleju problem nie zniknął, dalej kopci. Czyżby uszczelka pod głowicą się "skończyła". Proszę o wypowiedź znawców w temacie. Pozdrawiam.
Sprawdż jak "wygląda" olej. Odkręć korek wlewu- jaki ma kolor olej na nim zgromadzony? Nie ma tam jakiejs 'mazi"? Jak chodzi na wolnych obrotach ( ok 900 do 1000 rpm? ps. sprawdź też filtr paliwa,
Może to być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub wciąga olej.
Witam Borykałem się też z tym problemem wizyta od "fachowca" do "fachowca" gówno wiedzą a doradzaja kazali uszcelnić wtryski lub wymienic pompe w zbiorniku a okazało się co innego droba błachostka czujnik temperaturu cieczy chłodzenia pozdrawiam
W aucie była sprawdzana głowica na szczelność w Moto Szlif w Szczecinie.To jest Firma, która się specjalizuje w tym, to chyba nie było by lipy. Dodano po 3 Kopci tak gęstym białym dymem że przez chwilę nic nie widać. Dodano po 9 Auto chodzi równo .
Kopci na biało w trakcie tego kręcenia? Paliwo w przewodach pompy jest?
Na początek lepsze paliwo.
To piezoelectric?
witam co się mogło stać jak przejechałem bez oleju ok.kilometr samochód zaczoł teraz kopcić na biało i nie ma mocy nic nie stuka w silniku co to może być?
Masz nieszczelny uklad paliwowy i cofa ci sie paliwo,sprawdz przewody przy filtrze! Pozdrawiam
Już wiem gdzie się podziewa woda z chłodnicy, sączy się spod głowicy, spod uszczelki. Czy wymiana uszczelki wystarczy czy jest obowiązkowe planowanie, głowica była planowana rok temu. W oleju nie widać wody, nie przybywa, ładny jest olej, ale po pierwszym odpaleniu na biało kopci, pewnie to woda się dostaje na tłok. Nagrałem filmik : https://filmy.elektroda.pl/29_1398185511...
Witam mam pytanie posiadam audi a6 c5 2.5 tdi i mam problem bo pcha olej na wydech i przy na grzaniu się kopci na biało i niewiem co może mu dolegać? Mocy nie stracił. Mam pytanie czy warto naprawiać czy raczej na zlom?
(at)soniak2 A jaki wpływ na twoje myślenie o zworach ma. jak odkręciłem zasilanie z pomp do wtrysków i zakręciłem to ciśnienie pojawiło sie tylko na środkowej Problem jest gdzie indziej.
Witam! Mam problem z Renualt Trafić 1.9 dci 2004. Ciężko pali na początku nie ma siły jechać, po kilku minutach ma trochę więcej siły i kopci na biało lub na czarno, nie ubywa płyną ani oleju, Pomocy! Dzieki :)
Kolego odma do wymiany, odpal silnik i spróbuj odkręcić korek wlewu oleju jeśli nie uda ci się go utrzymać palcem to na 100 % odma.
A co z diagnozą skrzywionych korbowodów. Dodano po 1 Mechanik zeznaje iż turbina stoi sztywno brak luzów. Po demontażu będzie widać krzywizny. Mechanik niech ściągnie wąż z dolnej rury intercoolera.
Masz problem z pompą,źle ustawiona,uszkodzona,ewentualnie to wszystko przez klin na wale.Nie buja ci się koło na wale jak chodzi?Oczywiście filtr paliwa i układ drożny.
Nie przeglądałem notki katalogowej, ale w.w objawy występują w silnikach Hatz np.1B20 1B30 np. przy uszkodzonym zaworku zwrotnym pompy, też warto sprawdzić.
Są dwie opcje naprawy . Albo dajesz pompę wtryskową do regeneracji albo sam wymienisz simering w pompie (ten który jest zaraz za kołem zębatym ).😊
Pomiar ciśnienie wszystko wyjasnil na pierwszym 30 bar, na drugim 28bar, trzeci 22.5bar, czwarty 27.5bar.
witam serdecznie już wszystko jest ok okazało się ,że pompa była w regeneracji i pan nie do końca się przyłożył i przykręcił koło od pompy jak mu pasowało a nie jak wyznacza blokada dlatego po ustawieniu na blokady zapłon się rozjechał a,że kolo niema klina jest możliwość przykręcenia jak bądź w każdym razie z problemem sobie poradziłem i dzięki wszystkim...
może być uszkodzona turbina
Może ktoś pomóc przeanalizować parametry silnika, Avensis D-CAT 2.2 177KM, często włącza wypalanie DPF, kopci na biało, czuć słodki zapach spalonego oleju. Nie bierze płynu ani oleju. Czy to problem z wtryskami, zapchanym filtrem DPF czy jeszcze coś innego? Przebieg 200 tyś km.
Diagnoza się kłania.
No właśnie nie ubywa :/
witam mam znowu problem z polówką jak jest zimna nie kopci jak się zagrzeje to strasznie kopci na biało i ubywa tez płynu chłodniczego w szybkim tempie czy to na pewno będzie uszczelka pod głowicą?
Witam. Auto po bezproblemowej eksploatacji nagle zaczęło kopcić na biało i stukać. Zapala bardzo ciężko, po kilku sekundach gaśnie i strasznie kopci na biało. Nie mam pojęcia o co chodzi. To mój pierwszy diesel więc nie bardzo wiem od czego zacząć. Paliwo jest, olej też, poziom płynu w chłodnicy OK. POMOCY
Witam , posiadam mercedesa actrosa Mp1 2000r , auto straciło moc , nierówno chodzi na wolnych obrotach , od czasu do czasu kopci na biało , na postoju jak dodam gazu to cały czas kopci na biało . Auto zaczyna równiej chodzić jak podpompuje paliwo pompka ręczna przy zbiorniku . Dziś wymieniłem pompę paliwa i dalej to samo . Nie pokazuje żadnych błędów...
Błąd jest tak opisywany: "W czasie określonego limitu czasu nie wykryto płomienia". Po naszemu to jest tak: Nie pojawia się ogień w piecu - (dwa cykle rozpalania po 2 minuty bez efektu). Przyczyna: Zapowietrzona pompka i nie dopływa paliwo. Druga możliwość, jeśli się kopci na biało w czasie rozpalania to: zabrudzony jest wkład palnika, lub sztyft świecy...
klin w GOLF IV ALH ?
Zamontowałem emulator DPF i śmiga.
ok ;) Połowa roboty z wyciąganiem za nami. Jutro dalsza połowa. - intercooler ściągnięty - przewody od paliwa itp. - jutro kolektor bo potrzebny kanał aby go odciągnąć od głowicy, ale śruby bo wielu k****h poszły ;) - termostat - vakum pompa. Pozostaje od góry ,potem rozrząd i będzie na wierchu wydmuchana uszczelka. Na początku był problem z boosterem,...
kopci biało kopci biało odpaleniu zimny kopci biało
ważność klucz twingo kontrolka silnik perkins ciśnienie wtryskach
Lokalizacja przełącznika magnetycznego w ekspresie do kawy Pralka AEG z pompą ciepła - nabicie gazem