Tam siedzi pompa zexel. W krućcu zasilającym na pompie pod śrubunkiem jest sprężynka i siteczko jeśli będzie zapchane syfem będą takie objawy
Myślę że sam sobie nie poradzisz , poproś jakiegoś mechanika o diagnozę .
Ja tam nie będę się spierał . Ale nie raz przyjechał do mnie tdci jaki i tddi z uszkodzonymi świecami widziałem tez wielokrotnie urwane . I w każdym z nich był problem z uruchomieniem przerywał kichał prychał . Po prostu nauczonym doświadczaniem zaczynam od rzeczy prostych . To tyle
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Spokojnie. Zmierzy ciśnienie i się okaże. Uszczelka to nie koniec świata.
Kolejno odpowadają za jakiś zakres obrotów. 1 do 900obr/min 2 chyba 1700obr/min a 3 nie pamiętam. Im bliżej zera tym lepiej. Np po przypisaniu nowych wtrysków wartości te zerują się. Z doświadczenia wartość 20 to wtrysk śmietnik
Spytać zawsze wolno - byle z sensem i konkretnie. A tutaj kolega jak widzę szuka raczej pocieszenia w związku z konkretnymi wydatkami niż porady. Cóż - trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, albo jakość rozpylania końcówek pozostawia już wiele do życzenia, albo dodatkowo jeszcze świece nie grzeją.
Robiłeś logi przy nierozgrzanym silniku. Ale jest wszystko ok. Oleju nie ubywa?.
Tego dowiesz się po odkręceniu głowicy cylindra.
Docierałeś go po zmianie cylindra czy od razu ogień ? Stawiam na pierścienie, tłok lub regulacja gaźnika tam niema co innego się zepsuć. Masz chłodzenie cieczą lub olejem wraz z chłodnicą ? Kolega miał zumico gr 500 i dosyć je katował, motor przeżył 4 silniki z czego z 15 razy zmieniane cylindry a tłoki i pierścienie... z 40 razy zmianiał.
Witam nie tuleje tylko kadłub silnika od latania na wodzie :D co do kopcenia sprawdz membrane odmy silnika czy nie jest pęknięta.
Masz odpowiedź w twoim opisie: niewłaściwe spalenie na 1 cylindrze... Niektóre błędy na komputerze są widoczne na oryginalnym oprogramowaniu VW/Seat. Trochę szkoda, że to zaniedbałeś, bo przypuszczam, że to coś ze wtryskiem... jak jest zimny to po prostu "leje"... Takie rzeczy raczej same się nie naprawiają... a przez pół roku to tylko go dobiłeś. Posprawdzaj...
Na szybko możesz zrobić tak że przed nastepnym odpaleniem silnika odłacz wtyczkę od czujnik temperatury płynu chłodniczego I sprawdź czy będzie jakaś poprawa
Prawdopodobnie uszkodzone luty pod procesorem głównym. Niestety lutowany w technologi BGA. Najlepszym rozwiązaniem jest chyba zakup drugiej kasety i przerzucenie immo.
sprawdz synchronizacje wałków tgzw kąt wtrysku, przy opóźnionym czesto tak jest ze przy odpalaniu zimnego dłużej kreci i kopci biało-szarym dymem dość intensywnie
Czyli zalane świece .To wysusz je i zapal i sprawdź czy dalej kopci na biało z rury.
Witam. Mam ten sam problem z Peugeotem Partnerem 1.6 HDI. Wtryski zostały sprawdzone, świece grzeją. Zauważyłem, że gdy odłączam czujnik temperatury płynu chłodniczego, wszystko jest w porządku, ale włącza się wentylator. Kupiłem nowy czujnik cieczy i jest to samo. Na komputerze nie ma żadnych błędów. Pomocy!
Witam. Ostatnio zaobserwowałem problem z moim BMW E36, a mianowicie zauważyłem, że gdy jest poniżej 10 stopni, to auto zaczyna delikatnie kopcić na biało na wolnych obrotach, ale po dodaniu gazu z tyłu jest biała chmura. Co ciekawe, nic takiego nie występuje, gdy jest ciepło na zewnątrz. Obawiam się, że może być to uszczelka pod głowicą. Proszę o podpowiedzenie...
Na niebiesko czy na biało kopci?
U mnie działo się tak głównie na zimnym silniku. W kompie niby wszystkie parametry były ok, ale po odpaleniu kopcił na biało i się telepał. Zapach spalin był taki, że łzy z oczu leciały. Po konsultacji z znajomym zakładem zajmującym się układami wtryskowymi oddałem im auto. W naprawie chodzi o wyrównanie gniazd pompowtryskiwaczy i uszczelniania wszystkiego.
(at)jadi0122 Jak przegrzałeś silnik to się dowiesz po wykręceniu świec, czy czasem uszczelka pod głowicą nie poszła? Płyn ci ubywa albo kopci na biało?
Wszystko już ogarnięte wymieniłem całą pompkę i wtrysk jest teraz ok.
Witam Mam quad 110 CC, pochodził z 10 min zaczął kopcić na biało że nic nie było widać, zgasł i nie chce odpalić. Iskra jest ale tak jakby gaźnik nie dawał dalej paliwa. Co może być przyczyną?
A kto Ci wywróży czy to jest poważne, Żebyś potem Miał pretensje jak Ci motor padnie. Najlepiej dla Ciebie i Twojego samochodu będzie podłączenie auta pod kompa, pewnie to wiele wyjaśni. P.s jeżeli kopci na biało to może wydmuchało uszczelkę pod głowicą i płyn dostaje się na cylindry, ale to tylko JEDNA z możliwości.
Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy dodaniu gazu kopci na biało tak przyczyna jest wadliwy kąt wtrysku . Masz dwie opcje sprawdzić i ustawiic poprawnie kąt. Przyczyna moze być w tkwic w pompie . np czujnk obrotów pompy , badz zawór sterujący kątem wtrysku, zatarcie elementów zmianiajacych kąt.
Jaki zapach mają spaliny? Słodki czy zapach ropy
Jak turbina wali olejem to kopci na biało. Jaki zamiennik turbiny? Jestem w stanie się założyć że padła geometria, najpierw to sprawdź a później pogadamy dalej.
Podobny problem miałem innym silnikiem HDI - tylko 2.0 Tuż przed kolektorem dolotowym jest dodatkowa przepustnica - sterowana z ECU silnika. Ma ona za zadanie zmniejszyć dolot powietrza i zwiększyć zasysanie spalin (ekologia... jej mać!). Jeśli jest uszkodzone sterowanie nią to się zamyka, silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza. Na rysunku...
Wymieniałeś samą pompę, czy razem z podstawą? Jeśli z podstawą to niestety źle zgrałeś koła napędu. Jeśli bez podstawy, pisze o tej z dwoma czujnikami, to...
Po poskładaniu i sprawdzeniu maszyny pod obciążeniem strasznie kopci biało-niebieskim dymem, silnik chodzi równo, jedynie co to na ciepłym silniku dłużej muszę kręcić, aby zagadał
Jeżeli kopci na biało to znaczy że wybrali Papieża,jak na czarno to znaczy że jeszcze nie :) A tak poważnie-biały dym to skraplająca się para wodna w tłumikach,więc raczej normalne. Może raczej sprawdzić na oscyloskpie jak tam z układem zapłonowym? Cewkę,palec rozdzielacza podmienialeś?
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Może być tak, że olej w turbinie "ustoi" się za zgaszonym silniku i jak odpalasz wtedy jest przepalany i kopci przy rozruchu.
w ciągu 3 miesięcy dolałeś 4.5 litra wody? nie wierze że nie widać skąd to kapie. a może nie kapie ? co ? węże nie twarde? nie kopci na biało ? może się lać spod pompy wody, ale jak nie chcesz wejść pod auto to może by do mechanika pasowało podjechać?
Za wczesny wtrysk paliwa, może być jeszcze zapchany filtr powietrza lub jego osprzęt. Po prostu przekręć pompę aż zacznie kopcić na biało, potem ją ustaw po środku i wszystko.
Witam, Panowie udało Wam się rozwiązać ten problem? pozdr
Zapraszam, naprawię,
Ja mówię o kontroli ciśnienia doładowania, nie o tym że turbina "pije" olej. Przecież to byś widział na bagnecie olejowym, po drugie wtedy kopci na siwo/biało.
Kopci na biało? Chyba na siwo. Przebieg bardzo ciekawy.
Wadą silników mazdy zwłaszcza FS jest szybkie zużywanie się pierścieni olejowych i objawy są takie jak w pierwszym poście. Silnik spala na początku olej, który napłynął podczas postoju. Potem pierścienie się rozprężają i wszystko jest ok. Pierścienie do wymiany. Miałem to samo, przestudiowałem forum Mazdy- MazdaSpeed- tam jest wiele takich przypadków....
Witam mam podobny problem posiadam fiata ducato 2.8 idtd moj problem polega na tym ze ciepły czy zimny kopci na biało wtryski sprawdzone sa ok.Dodam jeszcze ze w samochodzie dzis wykapał wszystki olej z silnika i jest ulany caly silnik skad moze lac sie ten olej dziekuje i prosze o pomoc
Na 99,9 % to co pisze Zibi. pozdr
Do wymiany sitko kołka żarowego/ ewentualnie kompletny palnik, do sprawdzenia rezystancja kołka żarowego oraz drożność przewodu ssącego powietrza spalania.
Biały dym to niespalona mieszanka(dośc intensywny nieprzyjemny, duszący, olejowy zapach.), jeżeli to jest tylko zaraz po próbie startu na zimnym silniku to widac trudność w odpaleniu któregoś garu. Może zanim kolega zacznie rozbierać pół silnika niech wykręci te nieszczęsne świece żarowe i je po prostu sprawdzi. Jeszcze druga gorsza ewentualność to...
witam mam podobnie wykryłeś usterkę??
każde auto na mrozie kopci na bialo. to nie dym tylko para
Turbina do sprawdzenia i to raczej szybciej niż wolniej, bo grozi chorobą szalonych diesli.
padła ci turbina zobacz posłuchaj czy chodzi
1.4 l dosc duzy
Wg mechanika uszkodzeniu uległo urządzenie ( rozbudowana rurka ) do chłodzenia recyrkulacji spalin w układzie wydechowym . W momencie kiedy auto stygło jakieś ilości płynu chłodzącego przedostawały się z obiegu z chłodziwem do układu wydechowego poprzez jakąś dziurę w tym urządzeniu . No i stąd tek kłopot . Dla wszystkich chcących mi pomóc na poście...
Dzień dobry, mam taki problem, samochód kopci na biało przy dodawaniu gazu. Powymieniałem części, zaworki nie zaworki i dalej to samo, ktoś poradzi co może być przyczyną. Podpinaliśmy pod komputer i wszystkie parametry od turba Oki, więc co może być przyczyną?
Mam problem ze Scanią. Wyrzuca olej przez korek wlewu oleju. Do tego kopci na biało i nie równo chodzi.
Mam pytanie dlaczego mf 255 na rozgrzanym silniku nie może ruszyć z żadnego biegu bo gaśnie, dodam tylko że kopci na biało a remont silnika był pół roku temu.
Sprawdż jak "wygląda" olej. Odkręć korek wlewu- jaki ma kolor olej na nim zgromadzony? Nie ma tam jakiejs 'mazi"? Jak chodzi na wolnych obrotach ( ok 900 do 1000 rpm? ps. sprawdź też filtr paliwa,
W aucie była sprawdzana głowica na szczelność w Moto Szlif w Szczecinie.To jest Firma, która się specjalizuje w tym, to chyba nie było by lipy. Dodano po 3 Kopci tak gęstym białym dymem że przez chwilę nic nie widać. Dodano po 9 Auto chodzi równo .
Witam Borykałem się też z tym problemem wizyta od "fachowca" do "fachowca" gówno wiedzą a doradzaja kazali uszcelnić wtryski lub wymienic pompe w zbiorniku a okazało się co innego droba błachostka czujnik temperaturu cieczy chłodzenia pozdrawiam
Świeca żarowa trup, min. jedna
W przypadku przelewania przez wtryskiwacz kopciłby na czarno. Biały dym to albo para jak jest zimno albo spalony płyn chłodniczy- uszczelka pod głowicą.
Masz nieszczelny uklad paliwowy i cofa ci sie paliwo,sprawdz przewody przy filtrze! Pozdrawiam
(at)soniak2 A jaki wpływ na twoje myślenie o zworach ma. jak odkręciłem zasilanie z pomp do wtrysków i zakręciłem to ciśnienie pojawiło sie tylko na środkowej Problem jest gdzie indziej.
Kolego odma do wymiany, odpal silnik i spróbuj odkręcić korek wlewu oleju jeśli nie uda ci się go utrzymać palcem to na 100 % odma.
Masz problem z pompą,źle ustawiona,uszkodzona,ewentualnie to wszystko przez klin na wale.Nie buja ci się koło na wale jak chodzi?Oczywiście filtr paliwa i układ drożny.
A co z diagnozą skrzywionych korbowodów. Dodano po 1 Mechanik zeznaje iż turbina stoi sztywno brak luzów. Po demontażu będzie widać krzywizny. Mechanik niech ściągnie wąż z dolnej rury intercoolera.
Nie przeglądałem notki katalogowej, ale w.w objawy występują w silnikach Hatz np.1B20 1B30 np. przy uszkodzonym zaworku zwrotnym pompy, też warto sprawdzić.
a jak sprawdzić te cisnienie w układzie chłodniczym ??
Czy przypomni ktoś co jest powodem jak kopci na biało słabo grzeje, i czuć charakterystyczny jakby słodki zapach. Nagrzewnica grzała doskonale. Niestety pozyczjacy dolał mieszanke oleju przepracowanego i od tego sie zaczoł problem.
Pomiar ciśnienie wszystko wyjasnil na pierwszym 30 bar, na drugim 28bar, trzeci 22.5bar, czwarty 27.5bar.
Są dwie opcje naprawy . Albo dajesz pompę wtryskową do regeneracji albo sam wymienisz simering w pompie (ten który jest zaraz za kołem zębatym ).😊
Pewnie jeździsz na krótkich odcinkach. Sprawdź też przelot katalizatora lubią się przytykać 2004 ma prawo, dlatego może być przymulony i kicha prycha na zimno przygasa itp.
Niedrożny kanał (rurka) zasysający powietrze do pieca, sprawdź to.
Może to być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub wciąga olej.
Ja odnoszę wrażenie że to olej zarzuca już świece
witam serdecznie już wszystko jest ok okazało się ,że pompa była w regeneracji i pan nie do końca się przyłożył i przykręcił koło od pompy jak mu pasowało a nie jak wyznacza blokada dlatego po ustawieniu na blokady zapłon się rozjechał a,że kolo niema klina jest możliwość przykręcenia jak bądź w każdym razie z problemem sobie poradziłem i dzięki wszystkim...
Autko wreszcie naprawione, okazało się ze uszkodzony był czujnik położenia wału który na ciepłym silniku źle funkcjonował.
Błąd jest tak opisywany: "W czasie określonego limitu czasu nie wykryto płomienia". Po naszemu to jest tak: Nie pojawia się ogień w piecu - (dwa cykle rozpalania po 2 minuty bez efektu). Przyczyna: Zapowietrzona pompka i nie dopływa paliwo. Druga możliwość, jeśli się kopci na biało w czasie rozpalania to: zabrudzony jest wkład palnika, lub sztyft świecy...
Kopci na biało w trakcie tego kręcenia? Paliwo w przewodach pompy jest?
Czy możliwe jest że uszkodzeniu uległy korbowody. Możliwe, przed demontażem głowicy, warto sprawdzić ciśnienie sprężania.
witam co się mogło stać jak przejechałem bez oleju ok.kilometr samochód zaczoł teraz kopcić na biało i nie ma mocy nic nie stuka w silniku co to może być?
Klient wlał za dużo oleju przy wymianie, przejechał się kawałek ( pewnie do momentu aż się rozgrzał silnik) i auto kopci na biało. Po zlaniu nadmiaru oleju problem nie zniknął, dalej kopci. Czyżby uszczelka pod głowicą się "skończyła". Proszę o wypowiedź znawców w temacie. Pozdrawiam.
Witam, mam problem z fiatem Seicento 900 auto nie odpalało, wymieniłem wtrysk auto odpala tylko na gazie wciśniętym w podłogę. Raz gaśnie raz nie, jak już pali to kopci niemiłosiernie na biało. Benzyna jest w oleju, pęknięty blok?
Mam taki problem w swoim Passacie. Od kilku tygodni auto na zimnym mocno kopci na biało. To białe z rury to jest biały dym czy może para?
Co to znaczy na biało?Ropa olej czy para?
Witam ! Jestem od niedawna (listopad 2011) posiadaczem Clio II z 2001 roku, zauważyłem że strasznie kopci na biało (brak niebieskiego dymu przy rozruchu). Byłem z tym u mechanika, on zalecił wymianę turbiny bo znalazł olej po stronie wydechowej - czy jakoś tak, niestety nie znam się na tym. No i niestety dużo się nie zmieniło dalej bardzo dymi na biało...
może być uszkodzona turbina
turbina wymieniona na nową, objawy takie same (dym wychodzący z filtra powietrza) UWAGA! po kilku próbach w końcu odpalił, nabrał temperatury i gdy został prze gazowany obroty wzrosły do 6tys. i nie chciał zgasnąć. kupa dymu i hałasu. dopiero po odcięciu paliwa zgasł. Wymieniłem silnik.
Odwiedziłem dzisiaj pierwszy warsztat samochodowy w związku ze wspomnianym wyżej kopceniem na biało po rozgrzaniu silnika. Kurcze było tam czterech mechaników i każdy z nich patrzył na silnik jakby pierwszy raz widział taki motor. Jedyny ich pomysł na wyjście z sytuacji to sprzedaż auta. "No przyznam pełem profesjonalizm, gratulacje dla warsztatu."...
Lejący wtryskiwacz. Problem rozwiązany. Pierwszy warsztat nie potrafił sprawdzić chyba kondycji wtryskiwaczy.
Zamontowałem emulator DPF i śmiga.
Jesli padła uszczelka to wymiana połączona z planowaniem głowicy i wymiana płynu i oleju .Wszystko zależy jakie ubytki.Ocena możliwa po rozebraniu.Nie powinno to tak wiele kosztować.Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju jest taki biały nalot jak masło.
Jeśli silnik bierze 10l oleju na 10000 km, to nie są to tylko uszczelniacze zaworów, silnik spala olej dlatego dymi na niebiesko i ma najprawdopodobniej uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i dlatego płyn chłodzący z kanału chłodzenia dostaje się do cylindra, stąd później zaczyna dymić na biało. Jeśli silnik ma 330 tys. km, to nie wystarczy zdjąć głowicy...
Rano jak odpale kopci na biało i nierówno pracuje po paru minutach ustaje. Również po przejechaniu dłuższego odcinka nierowna praca i kopci na biało jak by nie spalal paliwa.
A silnik to wielka tajemnica jaki tam jest zamontowany.Poziom oleju i płynu w chłodnicy ok?
To piezoelectric?
Może ktoś pomóc przeanalizować parametry silnika, Avensis D-CAT 2.2 177KM, często włącza wypalanie DPF, kopci na biało, czuć słodki zapach spalonego oleju. Nie bierze płynu ani oleju. Czy to problem z wtryskami, zapchanym filtrem DPF czy jeszcze coś innego? Przebieg 200 tyś km.
Witam. Mam problem ze Starem 266 a mianowicie. Ostatni wyjazd był taki że podczas jazdy nagle zaczął kopcić coś piszczało i nie chciał wchodzić na obroty ale na wolnych sobie chodził normalnie. Zdemontowaliśmy pompe i do pompiarza niby sprzęgiełko sie rozsypało. Teraz zamontowałem pompe z nowym sprzęgłem i odpalam a tu kopci jak smok na biało i brak...
klin w GOLF IV ALH ?
Witam wszystkich. Problem z moim samochodem zaczął się pojawiać około miesiąc temu. Po wymianie alternatora i przejechaniu ok 1000km pojawiły się rano problemy. Samo odpalenie samochodu nie sprawia wielkiego kłopotu, lecz silnik przez kilka sekund się dławi i skaczą obroty, a z wydechu wydostaje się dużo białego dymu. Im niższa temperatura i im dłużej...
Prawdopodobnie jest źle ustawiony zapłon na pompie wtryskowej
O tej porze roku mamy temperatury tak niskie, że gdzie się nie obejrzysz to każdemu z wydechu leci na biało. Nie wiem co będzie w zimę, chyba codziennie po powrocie z pracy będę zakładać temat, że mocno kopci na biało. A że gaśnie to żaden regulator ani czujnik.
Po wyjęciu odmy i wsordku taka siateczka była tak Obklejon siateczka olejem jakby nigdy nie była wymieniana. Pytanie czy muszę kupować odmę taka sama z siateczka czy podejdzie ta nowsza bez tej siateczki.
biało kopci kopci silnik biało laguna kopci biało
vailant czujnik komputer skrzyni automatycznej astra turbina
częstotliwości nasłuchu warszawa codesys modbus
Budowa odbiornika UKF z układem UL1496 Nichicon KZ vs FG: Wybór kondensatorów audio