Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
A skąd ten drugi wirnik? Nowy czy używany? Może ma minimalne bicie na komutatorze, to wtedy będzie iskrzyć. Szczotki mogą mieć nieprawidłowy docisk, być niewłaściwie dobrane lub nie dotarte. Po kolei trzeba wyeliminować te możliwości.
Wyważa się cały wirnik, a komutator jest jego częscią. Nie można wyważyć samego komutatora, a z racji, że składane jest to w jednym miejscu, zakłada się, że komutator nowy nie ma bicia Nie zrozumiałeś mnie.Mnie chodzi cały czas o bicie komutatora,którego nie sprawdziłeś. Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z...
Możesz wirnik złapać w wiertarkę i komutator obrobić szlifierką na obrotach (takie tam domowe sposoby),mięsa tam jeszcze trochę jest. Jak go wyrównasz i dalej będzie to samo,to nie będzie to na bank wina komutatora. Wyrównanie komutatora tym sposobem nie da odpowiedzi ponieważ prawidłowe wyrównanie to przetoczenie komutatora na tokarce bądź szlifierce...
Bicie komutatora.
Z jakiego powodu komutator w nowym wirniku może mieć bicie? Albo jakie są to powody?
Uszkodzony komutator, przegrzany / uszkodzony wirnik, bicie na komutatorze.
Do sprawdzenia bicie na komutatorze. Fajnie mieć do testów tyrystorowy regulator obrotów by na minimum sprawdzić po kolei sekcje wirnika. PS gumkę na łożysko od strony komutatora na wirnik założyłeś i nie spadła podczas składania?
Mam wiertarkę B&D D240 RT QUATRO 600W i też lekko iskrzy.Padła mi w niej płytka z elektroniką, która obecnie jest niedostępna. Ja na miejscu Kolegi poszedłbym z tym wirnikiem do serwisu zajmującego się naprawą wiertarek i ich zapytał - ja tak robię jak mam z czymś kłopot, którego sam nie umiem rozwiązać. Ale wracając do samych wirników, to iskrzenie...
Coś jest krzywe. Sprawdź bicie na komutatorze, a po zdjęciu wirnika na samej końcówce czopa wału.
W wiekszosci przypadków tego typu zakłócenia pochodza od alternatora zły stan szczotek bicie komutatora uszkodzony kondensator jezeli chcesz sie upewnic z kad pochodzi to zakłócenie to sciagnij na czas próby pasek klinowy z alternatora i bedzie wiadomo czy zapłon czy alternator.pozdr.
szczotki nie są zużyte całkowicie natomiast zjechane przez nadmierne iskrzenie, którego genezy nie znamy. Może przesunięcie szczotkotrzymatczy, może przebicie między zwojowe, może bicie komutatora ( łożyska mają luz, może np obrócona szalka w obudowie) Przy nie fachowej wymianie łożysk mogłeś skrzywić ośkę. Taki silnik ma obroty bardzo wysokie i muśi...
Nieodpowiednio naostrzony nóz tokarni powoduje takie kłopoty . Przy odpowiednich kątach ostrza niema problemów z komutatorem . Powodem iskrzenia bywa bicie komutatora powstałe na wskutek złego zamocowaniawirnika w tokarni . Jeżeli jest dostateczny dostęp do komutatora mozna zastosować osełki o odpowiednich rozmiarach . Oczywiście włączając szlifierkę...
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Wracam po dłuższej przerwie, niestety nieco bardziej zdołowany... Dorwałem się w końcu do tokarki, komutator przetoczony, wyczyszczony, rowki wyczyszczone, lamelki sprawdzone pod mikroskopem, generalnie cud malina, chociaż w jednym miejscu zauważyłem odbarwienie pod lamelką (wrzucę niedługo foto poglądowe). Zamówiłem nowe szczotki bo poprzednie były...
Najlepiej wymontuj silnik i sprawdź sam jeżeli potrafisz. Oględziny zewnętrzne: - jaka jest powierzchnia komutatora - czy przypadkiem nie są wypalone krawędzie wycinków komutatora - jaka jest długość szczotek - jakie jest bicie komutatora (to pewnie musisz dać do sprawdzenia fachowcowi,nie powinno przekraczać +,- 0,1mm) Próba pod napięciem. Należy połączyć...
Może pierścienie komutatora "mają bicie" i przy wyższych obrotach podbijają szczotki:?:
Przyczyną może być: zużyty komutator, źle zamocowane szczotki, brak osiowości, bicie na wale.
Witam, komutator może mieć bicie i na wyższych obrotach podbija szczotki stąd to iskrzenie i nierówna praca.
jak mozesz to im powiedz zeby lekko przetoczyli komutator moze miec bicie i to minimalnei juz tak się będzie działo pozdrawiam
Sprawdź jeszcze tylne łożysko od strony komutatora oraz element (17).
Moj BERNARD mial bicie w pionie, ale zlikwidowalem je poprzez zalatwienie nowego talerza niestety. mialo tak ze 2-3mm bicia... słuchaj a ten rozruch bez igły to ok. 3s. pamietaj a rolki na pasku musza byc wypolerowane (np pastą automax:-D) bo beda sie ślizgać i to opóźni start calego ustrojstwa... aha! silnik moze mieć zaśniedziałe szczoteczki lub komutatorek-...
Ale jeśli komutator ma bicie promieniowe, to gładzenie papierem nic nie da. Musisz to sprawdzić. Można zamocować wirnik w wiertarce kolumnowej, zakręcić i sprawdzić, czy komutator nie bije. 3 - 6 A, to nie jest dużo. Niemniej rozejrzyj się za szczotkami z bardziej obciążonych silników. Nie uda ci się tam wstawić jakiegoś innego szczotkotrzymacza? Są...
Montujesz wirnik w wiertarce. Włączasz wiertarkę i szlifujesz komutator papierem ściernym. Potem czyścisz przegrody pomiędzy płytkami na komutatorze z miedzianych opiłek np nożem. Zastanów się co piszesz:jeśli chcesz wyrównać komutator,to robisz to na tokarce lub szlifierce uniwersalnej.W silnikach komutatorowych sa duże prędkości obrotowe,każda nierówność...
Witam, jak w łożysku coś "chrupie", to znaczy że wianek (kulko-trzymacz) mógł się rozlecieć i go pomieliło na opiłki - wtedy i bieżnia i kulki się zużywają no i kulki nie są rozłożone równomiernie po obwodzie - dodatkowo występuje "bicie mechaniczne". Spokojnie wymień te łożysko, a tak przy okazji jak masz to wszystko już rozebrane sprawdz stan komutatora...
niestety nie widać żadnej poprawy Mało tego z filmików wynika, że jest znacznie gorzej. Ogólnie papierem ściernym nie powinno sie czyścić komutatora, natomiast pumeksem trzeba z wyczuciem na zmniejszonych obrotach. Mając silnik na stole wyczyściłbym dokładnie przerwy między wycinkami komutatora i spróbował ostatniej szansy z pumeksem. Komutator mający...
Można przetaczać tzw. surowy komutator np. alternatora po wymianie aby doprowadzić do osiowości bicie likwidujemy wyważaniem wirnika. Jeżeli mamy rowek o głębokości 1 mm to przetaczanie raczej zaszkodzi niż poprawi jego działanie.
Kiedyś zajmowałem się zawodowo przezwajaniem wirników i trochę o tym wiem. Wirniki przystosowane do zmiany obrotów mają inny kąt przesunięcia wyprowadzeń drutu ze żłobka do wycinków komutatora, żeby to wyjaśnić to potrzebny dłuższy wykład. Nie każdy wirnik będzie bezkarnie pracował w dwie strony a ten jest tego przykładem. Prawidłowo komutator może...
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Spróbujmy krok po kroku. Nie wszystko na raz! 1. Sprawdź stojan i wirnik wzrokowo. Czy uzwojenia nie są "przypalone", poprzecierane, uderzone itp. uszkodzenia mechaniczne. Powąchaj je czy nie czuć smrodu spalonej izolacji. To nie żart! 2. Zmierz rezystancje i podaj wyniki: a) między stykami XYZ parami XY XZ i ZY - zakres 200 Ohm lub mniej jak masz taki...
W tej wiertarce są dwa rodzaje wirników, zależnie od mocy silnika. Różnią się wentylatorem (plastikowy lub metalowy) i łożyskiem od strony komutatora.
Prawdopodobnie pedał sprzęgła zahacza o czujnik stopu przy pedale hamulca bądź o jego kable dlatego pojawia się to światło stop.nie będzie to usterka elektroniczna a raczej mechaniczna. Jeżeli chodzi o ładowanie to musi być uszkodzony komutator w alternatorze ma po prostu bicie trzeba zajechać do elektryka i go przetoczyć lub go wymienić i dopiero...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
OK. A jaką masz pewność, ze laser z gwarancją nie jest "lewy" z założenia? Strzeliłem "Impel", ponieważ tak jak większość hurtowni i sklepów mają zaopatrzenie nie najwyższej jakości, zdarza się często, że nowiutki laser po prostu jest wadliwy. Gwarancja - wymiana - działa... Wymieniany był sam laser (główka - Pick-up), czy całość (z mechaniką)? Możliwe...
Nie mam teraz jak podać modelu, producent to bodajże Einhell, w silniku wymieniłem te szczotki przy okazji wrzuciłem komutator na tokarke by zredukować ewentualne bicie. Z tym że stare szczotki były takie jak miedziane a założyłem węglowe od silnika z wycieraczek chyba. Podpinałem też silnik 12V i działał dobrze jednak też się wyłączał. Który element...
Komutator nie ma bicia? No właśnie jak sobie teraz przypominam to miał bicie. No nic wyciągam go z auta na oględziny. Dodano po 2 Jest duże bicie - około 0.5mm :( No nic oddaje altek do punktu regenaracji bo sam już nic więcej nie zdziałam. Wymieniony wirnik.
Zaimprowizuj jakiś prosty czujnik "bicia" wirnika i sprawdź czy nie ma luzów obudowa szalka i samych łożysk. Jeśli nieprawidłowo osadzałeś łożyska- mogłeś je uszkodzić, a także skrzywić ośkę wirnika. Albo jest "bicie" albo prąd płynie nieprawidłowo za duży. Kolega dobrze pyta o kierunek wirowania. Wszystkie uzwojenia sprawdź omomierzem pod kątem rezystancji...
witam sprawdż mase silnika, jakie szczatki sie upalają? masowe czy +, jeżeli mocno wypalony komutator na wirniku rozrusznika to należy go przetoczyć, bicie nie większe jak 0,05 mm, sprawdż bo może nadpalone styki w stacyjce , jak była nieszczególna masa silnik karoca, pozdrawiam
Wyjaśniam pojęcie '' martwego pola'' : w przypadku silniczków komutatorowych występuje możliwość braku kontaktu między szczotkami a komutatorem na którejś z sekcji wirnika ; powoduje to brak startu , a po ręcznym rozruchu nierównomierną pracę . Najczęściej spotykam zwarcia między sekcjami komutatora spowodowane startymi drobinami miedzi z komutatora...
Tak jak napisał INTOUCH możesz zbudować granat, który twoją Zośkę nafaszeruje blachą magnetyczną To będą nowoczesne gwiazdki ninja ! Kolego sprecyzuj czego potrzebujesz to sie tym zajmę. Na razie bicie piany , docinki , zabawy w projektanta......
Bicie wirnika najpierw uszkadza łożyska, potem powoduje nierówne "zużycie" komutatora - maszyna na złom. Sam możesz przewinąć stojan, wirnika niestety nijak się nie opłaca. W przypadku tanich urządzeń opłaca się dać do przezwojenie w jedynie gdy sądzimy iż maszyna jest w miarę solidna a wirnik padł przez przypadek. Materiały użyte w tanich sprzętach...
Ten konkretny model silnika ma wadliwą konstrukcję. Łożysko wału od strony komutatora jest w gumowej tulei która pod wpływem ciepła i czasu ulega odkształceniu. Zaczyna się bicie wirnika o stojan. I to nie tylko mi się tak psują. Na forum Arbitera można poczytać więcej. Mam ten silnik i będę prawdopodobnie wymieniał tuleję gumową na metalową. I dwa...
Odradzam budowania stojaka do tej wiertarki. W przeszłości używałem tego typu wiertarek, zanim pojawiły się 2-biegowe Celmy na licencji Boscha (w latach 70-tych ubiegłego wieku). Jest to wiertarka z silnikiem komutatorowym, nagminnie występowało iskrzenie komutatorów i trzeba było często je czyścić (komutatory). Wiertarki miały niskie obroty co utrudniało...
A teraz parę podpowiedzi jak wyrównać komutator chałupniczo. :D Jak pisałem, wyjmowanie wirnika ze stojana jest niepotrzebne. Wystarczy wyjąć szczotki. Potrzebne są paski równo przyciętych, nie pomiętych papierów o szerokości około 20% większej od szerokości szczotek. W twoim przypadku może być też potrzebna na początek stara szczotka lub przycięty...
Mam to samo, zmieniałem pierścienie komutatora i łożyska, Poskładany ponownie i też błędów nie generuje na deskę a nie ma siły zakręcić silnikiem. Uzwojenie rozłączane w miejscu zgrzewu samych drutów. Ruszany pierścień na łożysku, Myślę że to jego wina, idzie gdzieś dostać nowy z łożyskiem? po przełożeniu ma delikatne bicie ale nie wygląda na uszkodzony....
Sory, rzeczywiście mój błąd. Rezystancja wszędzie wynosi 2. Poprostu się pomyliłem... Zarówno na wirniku jak i na stojanie. A wirnik 2ktotnie był sprawdzany a wakiej nie wiem jak to się dokładnie nazywa-wanience z elektromagnezem czy jakoś tam, mnijsza z tym-na urządzeniach do sprawdzania wirników. Do tego jeszcze na jakimś innym ale nie wiem co to...
Witam, Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mój problem wydaje się dość nietypowy. Tak więc drogi forumowiczu jeśli interesujesz się lub naprawiasz urządzenia AGD wyposażone w silniki szczotkowe to być może będziesz mógł pomóc w zlokalizowaniu przyczyny. Jakiś czas temu nieprzypadkowo wszedłem w posiadanie używanej maszynki do strzyżenia zwierząt Clipmaster...
To nie jest komutator! Wartość rezystancji wirnika mierzonej przez kabel DF, czyli poprzez szczotki i pierścienie wirnika nie może się wiele zmieniać podczas obrotu wirnika! Jaką masz rezystancję na samych pierścieniach wirnika - przy wyjętym szczotkotrzymaczu? Czy szczotki poruszają się w szczotkotrzymaczu podczas obracania wałem? Bicie?
Zbudowałem kiedyś 2 małe frezarki CNC. Do jednej kupiłem w promocji (wówczas za 580 zł) wrzeciono Makita RT0700CX2J (produkcja japońska). Do drugiej chciałem przyoszczędzić i zamówiłem za 120 zł chińską podróbkę (o nazwie Bawaria). Chińczyk na zdjęciach wyglądał identycznie, tylko moc miał 1600 a nie 800W. Miałem okazję porównać te dwa urządzenia. Bawarię...
Witam. Jak to oczywiście bywa po miesiącu od końca gwarancji (5 lat) się zepsuła (choć nie wiadomo do końca) - wcześniej naprawiano ją 4 razy. Ale po kolei. Pralka normalnie prała, dochodziłą do wirowania, zakręciła bębnem i stop, nic dalej się nie działo. Nawet po resecie i nastawieniu jakiegokolwiek programu nie robiła nic. Dopiero po kilku godzinach...
Witam, Silnik można wyciągnąć bez demontażu maglownicy.. odkręcamy 2 śruby i podważamy delikatnie z każdej strony.. musi wyjść - idzie ciężko bo alu się zgrzało.. Niestety jak już wyciągniemy silnik to jest lipa... teoretycznie jest to nie naprawialne.. żeby wyjąć komutator dostać się do niego trzeba albo wykręcić ten ślimak z przodu.. a on jest zgrzany...
Wychodzi na to, że to ta pierwsza czyli PRCb-10-II bo widać kawałek zera :) Właśnie z pasowaniem mechanicznym może być mega problem, bo te włączniki nie są zbyt tanie, i nakupić ich 20/30 i przymierzać jest słabo opłacalne. Pasowało by też, aby blokada pasowała... A ma ktoś może info, czy dało by radę tu założyć futerko samozaciskowe lub jakieś inne?...
Rozkręciłem mój silnik. Porównując zdjęcia autora i mojego silnika wydaje mi się że mój silnik ma o jakąś połowę mniejsze szczotki. U autora szczotki ślizgają się po całości komutatora, u mnie mają jakieś 5mm. W miejscu gdzie on wcisnął laminat u mnie wszystkie rowki są pozamykane. Jeżeli chodzi o wyważanie, lekko nie było bo ustawienie szyn po których...
Szczotkowe mają jakieś tam zalety, sterownik jest do bólu prosty i w sumie nie ma wiele rzeczy, które mogłyby ulec uszkodzeniu z tych "nienaprawialnych". Ot jakiś prosty regulator PWM na TL494 lub podobnym zwykle występuje wraz z zestawem mosfetów. Da się to naprawić praktycznie zawsze i bez dużych kosztów. Silnik też jest do bólu prosty, dwa przewody,...
jak sprawdzam rozruszink "na krotko" to nie podlaczam go przez wlacznik tylko bezposrednio do zacisku na wlaczniku (przewod stojana) wiec wlacznik wykluczam :( ciekawe jest ze pozycja w jakiej pracuje rozrusznik nie ma wplywy na bicie i halas. wirnik nie ma luzow ani promieniowych ani wzdluznych. raz udalo sie go uruchomic bez problemow - najpierw na...
"Komutator" kosztuje na allegro 9pln plus przesyłka. Wymiana w miarę prosta trzeba wydłubać stary odciąć przewody od płytek tak by ich nie skrócić) potem wcisnąć na kleju nowy i przylutować czy jak było oryginalnie zgrzać przewody. Tak samo można wymienić szczotki w oryginalnym regulatorze tylko tu trzeba mieć zgrzewarkę bo wyjścia na szczotki z regulatora...
Witam, Otóż mój problem polega na tym że zakupiłem mini szlifierkę firmy Vander EG216 (taka sama jest też Eurotek EG216) która po jakichś 2min zaczęła buczeć na najmniejszym ustawieniu po prostu się nie kreci tylko buczy, wyłączę ja na jakiś czas i działa na chwile i znów buczy, rozkręciłem ją, wymieniłem kondensator i nic, sam silnik podłączyłem pod...
Dotykanie wirnika raczej nie robiło zwarcia, koniec komutatora zwykle jest izolowany od jego klepek. Ale harcowanie większej podkładki na obrotach, mogło powodować że dotykała szczotkotrzymaczy. Czy są metalowe, i mogą zostać tak zwierane? Albo tylko luźne łożysko, wirnik z tej strony może mieć wtedy bicie. Jeśli podkładka "słoneczko" ma być odwrotnie...
Witam. Od tygodnia mam problem z pralką Amica AWCT10L (ok 4 lat). Pranie wychodzi mokre, ciężkie, ociekające wodą. Podejrzewałem zły odpływ. Filtr wyczyszczony, pompka sprawdzona, wąż przetkany. Zresztą widać przez szybkę, że woda schodzi. Podejrzewałem, że woda nie schodzi do końca. Wymiana hydrostatu i jego wężyka ze zbiorniczkiem nic nie zmieniła....
Objawy które opisałeś są typowe dla spalonego silnika. Konkretniej wystąpiło zwarcie na wirniku. Tych silników się naprawia, odkurzaczy zresztą też nie, ale jak sie uprzesz to silnik można kupić na aukcjach, na dzień dziesiejszy widzę za 64zł. Jeżeli szczotki nie są zawieszone w szczotkotrzymaczach i mają powyżej 1cm uznaje się, że są dobre i to nie...
Ta dyskusja to typowe bicie piany i efekt praktyczny zaden. Silnik komutatorowy z pralki nie nadaje się do wykonania normalnej szlifierki z kilku powodów: za duze obroty i problem z zamocowaniem tarczy , krótka oś wirnika oraz otwarta budowa silnika. Jest tyle tanich silnikow, które można do tego celu adoptować np silnik z wirówki ma 2800 obr i odpowiednią...
Mam kilka uwag. Po pierwsze to nie podoba mi się zdecydowanie użycie płyty wiórowej jako materiału zarówno na obudowę urządzenia, jak na obrotowy talerz. Obudowa nie oddaje ciepła, zaś w talerzu, jak sądzę, z czasem wyrobi się otwór ośki i napęd będzie miał duże bicie. Nie piszesz nic o rampie, czyli wolnym rozbiegu silnika. Bez niej Twoje mocowanie,...
Testowanie przekłamań w programie nie ma sensu. Równie dobrze można testować, czy 2 razy 2 jest 4. Kod Hamminga skoryguje pojedyncze bity, natomiast użycie go w rzeczywistym torze transmisji nie jest takie różowe. Przekłamania na dwóch bitach będą niekorygowalne lub co gorsza nierozpoznawalne. Zakłócenia impulsowe pochodzące np. od styków, przekaźników,...
(at)UczenEl Czytaj uważniej, nie mówimy o wymianie kierownicy. W pierwszym poście pisałem już, że turbina i komutator były czyszczone. Moje pytanie jest w temacie oraz wyboldowane. (at)max-bit Plastikowe koszyczki miały ponoć zapewnić cichszą pracę... Ale potwierdzam, że oryginalne stopiły się z kulkami. Skoro wspominasz o blaszce, to czy składałeś...
bicie wrzeciona bicie uchwytu wiertarka bicie
obliczać obwód metoda oczko sound blaster podlaczyc wodomierz magnes
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Migające diody Caps Lock i zasilania w laptopie HP - diagnoza i rozwiązania Jak odzyskać kod radia Hyundai Santa Fe 2007