Półoś ma bicie promieniowe jest to prawe koło dłuższą półoś
Moim zdaniem nie ma to sensu bo przecież masz przeguby więc nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz (krzywa półoś a bicie) ale to nie realne.
To powiedz mi co jest przyczyną skoro uważasz że to nie półoś.
Witam Jak w temacie borykam się z biciem półosi napędowej prawej (długiej) . Półoś wyciągnąłem z auta i oddałem do sprawdzenia na ewentualne skrzywienia itd. Okazało się, że półoś jest bdb stanie oraz nie posiada żadnego bicia. Właściciel serwisu wrzucił mi ją na tokarkę i faktycznie kręciła się prosto. Moje pytanie jest następujące, czy bicie półosi...
Przy dodawaniu gazu jest bicie po odpuszczeniu bicie ustaje lewa półoś była zmieniana z rok temu też na nową ewidentne bicie z prawej strony mam te auto już ze 2 lata kierowca nim jeździ nie ja tyle że nie mogę tego wyprowadzić żeby przestało już ręce opadają Dodano po 4 Tak półoś razem z dwoma przegubami nowymi
Nie może być luzu wzdłużnego przegubu zewnętrznego na półosi po to jest tam podkładka druga sprawa jak wsuwasz przegub na półoś powinien w miarę lekko wejść do pyknięcia jak zabezpieczenie wejdzie trzecia sprawa sprawdź bicie półosi czy jest prosta. Zabezpieczenie ma kształt jajowaty i takie ma być
Byłem dzisiaj u znajomego w warsztacie, podnieśliśmy furę, odpaliliśmy i lewa półoś ma bicie około 5mm! Kupiłem, wymienie, zobaczymy :P
Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze...
Oczywiście.Podnieś auto z tej strony ,chwyć ręką półośkę ,sprawdź czy nie ma luzu. Dodano po 2 Jedną ręką trzymaj półoś ,drugą ruszaj kołem przód-tył.
Dzieki panowie za te rady. Jacdiag rozejrze sie za taka stacją. gieniapierda, wymienilem prawa cala kompletna półoś(tą dłuższą), zero poprawy, no jedynie lewa zostaje
Może półoś "wzbudza się" przy tych prędkościach. Może mieć jakieś niewyważenie lub delikatne bicie. Sprawdź przeciwciężary.
https://obrazki.elektroda.pl/6575908300_... https://obrazki.elektroda.pl/7214750100_... https://obrazki.elektroda.pl/5903421500_... Stopiony tłok 1,5dci, stopiony tłok 2,5Dci i przesunięty odbój na półosi haczący o drążek stabilizatora powodujący ogromne bicie półosi, tu akurat tanio wyszło wystarczyło...
Przepraszam, ale skorzystam z okazji i podpinam się pod temat. W moim Passacie B-4 miałem problem z odpowietrzeniem prawego przedniego koła tj. po wymianie płynu hamulcowego, z pozostałymi było ok. Podczas odpowietrzania tego koła nie chciał spływać "stary" płyn, nawet po mocnym naciskaniu na pedał hamulca. Dopiero, gdy uruchomiłem silnik, tj. z pomocą...
Wymienili mi półoś od strony kierowcy a A6 C5, razem z przegubami. Od tamtej pory na pełnym skręcie w lewo, mam bicie w kole, tak jak bym miał banie na oponie. Mechanik twierdzi, że nie da się tego zrobić źle i każe nie skręcać na maxa kołami, eh. Jeden gość od A4 mówił, że miał podobnie, tylko coś dołem do góry mu założyli. Niestety nie dowiedziałem...
Trzeba wyważyć oba przednie koła.Przyczyną w/w objawów mogło być,najprawdopodobnie,uderzenie w krawężnik i naruszenie stalowego zbrojenia opony.Miałem to samo,już chciałem wymieniać półoś,przegub.A przy wyważaniu wyszło szydło z worka,jak to się mówi.Teraz uważam.
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Sprawdź bicie piast, może udało Ci się którąś wygiąć. Jeszcze raz powtarzam, sprawdzanie bicia bez koła jest nie miarodajne, bo półoś jest pod ukosem do skrzyni i będzie szarpać na przegubie trujpalczastym, tylko pomiary krzywizn na coś się zdadzą, a jak auto na kołach to półoś jest niemalże pod kątem prostym do skrzyni.
a przypadkiem nie był bity ?podobny objaw występuje przy wygiętej półosi lub uszkodzonym przegubie(nie tylko tego przy kole ,te od strony skrzyni też siadają).sprawdż też poduszki zawieszenia silnika.
Ja wczoraj nie miałem wgranych danych samochodów bo przeinstalowywałem system padł mi dysk W nocy już sobie popatrzyłem. Która to półoś ? Przegub można zdiagnozować tylko przez wymontowanie z samochodu jeżeli jest to półoś przednia uważaj na olej bo jak wyjmiesz z skrzyni biegów to ci wycieknie olej, nie znam dokładnie tego modelu ( wnioskuje na podstawie...
witam, takie objawy powoduje niewyważone masy na układzie napedzanym, czyli koło ,piasta koła a wniej łożysko, półoś lub półosie a wnich przeguby, lub niecentryczne mocowania tych elementów co skutkuje wibracjami przenoszonymi na karoserie , czyli po pierwsze sprawdż czy półosie są prawidłowo zamocowane do skrzyni, bicie kół ( nie chodzi wyważenie)...
Zakładał mechanik który stwierdził że przegub zewnętrzny do wymiany. Niestety na starej półosi był tak zabity że trzeba było wymienić całą półoś. Stwierdził że stara to taka chinszczyzna że nawet ilość zębów się nie zgadzała, tyle że tamta działała jak trzeba a ta ma bicie przy Max skręcie. Nawet stwierdził że w lewo jest większy skręt niż w prawo i...
Sprawdź jeszcze półoś, czy nie ma bicia, koła wyważone, ale tarcze hamulcowe nie, może jest jakiś ubytek lub siedzi kamień czy coć innego w szczelinach tarczy i powoduje bicie. Guzy na oponie wykluczone? (może pojawiać sie dopiero pod obciążeniem, na wyważarce nie wykryjesz)
Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne bicie w kole i lekkie podrygi kierownica przy tym. Dzieje sie to podczas dynamicznego ruszania gdy koło zerwnie przyczepność np na mokrej nawierzchni, lub stojąc na swiatłach i ruszając gdy auto zerwie lekko przyczepność bije koło tak jak by ktoś je podnosił i uderzał o ziemi nie wiem dokładnie które ale z...
Witam.Otóż zanim zapytam opowiem historię przyczyny.Pewnego dnia w ostre mrozy podczas zawracania na oblodzonej ulicy zarzuciło mną i prawym bokiem auta równolegle do krawężnika przydzwoniłem autem.Wygiął się wahacz prawy, aluminiowa belka trzymająca chłodnice i z lewej strony pękły 2 ucha łapy trzymające skrzynie, Efektem czego skrzynia była opuszczona...
A czy były sprawdzane felgi kół na bicie i wyważenie ?
strasznie bije mi koła z przodu Kiedy to się dzieje? Jakie prędkości, czy cały czas czy tylko przy hamowaniu. Podałeś za mało okoliczności, z tego co napisałeś może być wszystko, od jajowatych opon po krzywe półosie jak i zepsutą wyważarkę w wulkanizacyjnym.
No to może przeguby, skrzywione półosie, skrzynia trudno wyrokować.
To serwis ci to sprawdza czy sam to robisz? Jeśli jest bicie na zimnych tarczach to podnieś przód i ręką krec kołem. Porównaj prawe i lewe oraz wyczuj czy podczas obracania koła nie ma jakiejś przeszkody powtarzajacej się cyklicznie. To nie jest niewiadomo jak skomlikowana konstrukcja żeby nie dało się tego ustalić. Miałem też inne przypadki z biciem...
Ja miałem taki sam problem w Mojej Kia Cee'd. Problemem okazała się krzywa tarcza hamulca. Po wymianie problem zniknął. Raczej nie podejrzewam tarcz , musiało by być duże bicie żeby trzepać autem jak pralka załadowana kamieniami, druga sprawa było by to czuć przy hamowaniu . Dodano po 1 Podejrzewam przegub wewnętrzny ale to tylko podejrzenie. Dobrze...
tak jak w temacie podczas jazdy po wymianie skrzyni biegów coś szarpie przy zmianie biegów i słychac jakies tarcie jak by polos miala bicie co to moze byc? aha sprzęgło bylo wymieniane na nowe
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
bicie jest wyczuwalne na kierownicy???????? bo byc moze masz walniętą pólos i dlatego masz te bicia.pzdr.
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
Ja tam obstawiam opony, ale 8 lat pracy w wulkanizacji może zbyt mało mnie doświadczyło. A drążki stabilizatora to raczej bardziej dzwonią na dołach, ale pewien nie jestem. Po przemienieniu całych kół tył na przód powinno pomóc, jeśli nie to półosie bym sprawdził.
Dobry klucz (bit spline 8) i dobre śruby i nie powinno być problemów.
Pogadaliście Sobie? To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy...
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
przy jakiej prędkości występuje to bicie kierownicy?? jeśli bicie występuje cały czas to jego przyczyną nie są hamulce sprawdź przeguby i półosie oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem, w moim samochodzie (też golf III) przyczyną bicia kierownicy były zużyte przeguby napędowe przy skrzyni
Wczoraj zauważyłem, że tylne półosie miały straszne bicie. Po wyjęciu okazało się, że przy tylnym moście są odkształcone o jakieś 5mm. Wyprostowałem je i jest jako tako, ale materiał straszna lipa. Chcę zamówić z ali takie jasne, tylko nie wiem czy to ma znaczenie że u mnie bolce blokujące są przekręcone w osi względem siebie. Długość przód i tył jest...
Witam, problem dotyczy Opla Astry, lecz może dotyczyć też wielu innych aut z tego typu zawieszeniem. Przy prędkości 25 km/h słychać ciche wibracje 2x/s (prawdopodobnie w okolicach lewej strony, przy kole), w tym czasie brak drgań na kierownicy. Wibracje te przypominają bicie niewyważonego koła. Przy prędkości powyżej 100 km/h przenoszone są mocne drgania...
Piasty niech sprawdzi czujnikiem zegarowym , pozniej założy tarczę i tez zmierzy od tego czeba zacząć jak to nie pomoże to auto do góry tak żeby stał na wahaczach z kolami w górze i próbujemy Patrzymy na uklad napedowy przeguby półosie tylko tam moze być przyczyna
Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z drgającym kołem lewym przednim wyeliminowałem już kwestie opony i felgi gdyż założyłem trzy różne koła i jest to samo, jak postawie auto na lewarek i włączę bieg to zauważyłem bicie koła, po zdjęciu koła występuje bicie tarczy hamulcowej no i spore bicie półośki, dodam że ostatnio wymieniłem amortyzatory...
Skupiłbym się na przegubach napędowych, lub wyważeniu półośki.
Z takimi momentami obrotowymi, jakie osiągają dziś silniki Diesla, nieraz ciężko jest zastosować koło sztywne. Kit 4P od VALEO to niezły pomysł, ale wtedy drgania i wibracje przenoszą się na układ napędowy, więc jeżeli chcesz tym autem pojeździć trochę, nie ma sensu narażać pozostałe peryferia skrzyni i półosi na takie obciążenia. Nie rozumiem tylko,...
Stawiałbym zatem na póloś (raczej długą więc prawą). Może mieć bicie na wewnętrznym przegubie. Pracowałem kiedyś w ASO Ford i 2 takie przypadki kojarzę. Rozumiem, że nie bylo ostatnio jakiś przygód blach-lak i objaw pojawił się nagle sam z siebie.
Witam a na półośi jest przykręcona masa wibracyjna jaj jest to musi być w tym samym miejscu co była,posprawdzaj czy wszystko poskręcane
Jeśli chodzi o koła to są ok. wyważone letnie jak i zimówki :) dziś założyłem z nadzieją że może z letnimi coś nie tak lecz to samo.przy skręcaniu w lewo zero nic żadnych dźwięków drgań itd łożysko wymienione dzisiaj zapomniałem dodać ( przepraszam) jak dotąd zaufany mechanik doradzał że to może przegub lecz nie może zagwarantować. doradził bo to najtaniej...
Witaj, także stawiałbym na przegub wewnętrzny i dla spokoju jak będzie zdjęta półośka to wrzucić na takie rolki, na których można sprawdzić bicie. W praktyce nie musi się cokolwiek wydarzyć, żeby półośka się pokrzywiła. Takie rzeczy się po prostu zdarzają, jeśli było coś przykładowo z zawieszeniem.
Stan 2300 żeby sprawdzic amortyzator drgań na półosi prawej.a gdzie on się znajduje,czy to jest ten krzyżaczek na środku,pośrodku zdjęcia które dodał ROBOKOP.
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu - od tego auto się tylko źle prowadzi ale nie wibruje. Jest kilka możliwości: 1. Półosie, wady przegubów, skrzywienie, przesunięty odważnik jeśli jest. 2. Uszkodzenie/wada opony, oczywiście przy założeniu że felgi proste. 3. Bicie piasty. 4. Ważenie kół....
Tez na poczatku tak myslalem, gdyz gwint na przegubie byl zerwany w jednym miejscu i dokrecalem od polowy gwintu recznie, ale po wymianie przeguby i zakreceniu nowej nakretki jest to samo. Klient dzisiaj byl i mowil zeby kupic jeszcze polos razem z przegubem wewnetrzym. Tylko boje sie, ze jak to nie bedzie to to gdzie juz szukac przyczyny. Mam jeszcze...
Dziś zająłem się budową tylnego i przedniego mostu napędowego wraz z układem wahaczy. https://obrazki.elektroda.pl/8740485400_... https://obrazki.elektroda.pl/7102794100_... Zdjęcia powyżej to wahacze przednie górny i dolny. w czasie gdy części się drukowały postanowiłem przygotować półośki i pierwotnie miały być robione...
Witam wszystkich wczoraj sprawdziłem koła czujnikiem zegarowym bicie boczne. Tzn. przykładałem go do felgi około 5mm od końca obwodu zewnętrznego felgi wszystkie miały bicie do 0,5mm czyli w normie bo granica dopuszczalna jest 1,5mm tarcze też mierzyłem 5mm od obwodu zewnętrznego i wyniosło ono ok 0,12mm jedna i druga więc też w normie.Lecz martwi mnie...
Witam wszystkich. Mam nadzieję, że znajdzie się tutaj ktoś, kto pomoże rozwiązać mój problem. A dotyczy on delikatnych drgań na kierownicy. Pół roku temu kupiłem samochód - 1000% bezwypadkowy, bezkolizyjny, bezstłuczkowy itp, oryginalny przebieg 70kkm. Podczas jazdy próbnej czułem lekkie drganie na kierownicy zaczynające się tak od 120km/h (lekko wyczuwalne),...
Hey ! I jak czy udało się zdiagnozować problem ? Pytam bo mam dokładnie to samo - przy hamowaniu biegami albo puszczeniu gazu na biegu trzęsie niemiłosiernie ... U mojego kuzyna powodem były zużyte przeguby wewnętrzne. Wymienili całe półosie (z przegubami) na nowe i ręką odjął. https://allegro.pl/oferta/gsp-polos-lewa...
Witam.Mam taki problem,a mianowicie w Fordzie Fieście 1.4 tdci 2003 rok, kierownica bije przy hamowaniu.Zmienione zostały trzy razy tarcze i klocki hamulcowe.Ostatni komplet jest z wyższej półki.Po każdej wymianie na początku bicie ustawało na jakiś czas.Zawieszenie bez luzów,zaciski luźno chodzą,tłoczki zaciskowe cofają się łatwo.Ostatnie zdjęte tarcze...
Witam. Od jakiegos czasu mam problemy z samochodem a mianowicie wychodzi mi półoś z skrzyni z całym krzyżakiem. Problem tyczy sie samochodu reanault laguna II 1,9dci z silnikiem 120kM. Samochód był bity(powypadkowy) i nie składany przeze mnie.Wiem że idzie założyc np. łape od laguny 2,2dci od strony skrzyni pomimo że się różni troche. Czy można zrobic...
Witam wszystkich. Nie mam pomysłu co to może być wiec zakładam post z prośba o pomoc... Mam Megane 2 z 2006r (lift) 1.5 dci 106KM, przebieg 162tyś, 2 lata temu wymiana sprzęgła i dwumasy, 2 tyg temu konkretny serwis: rozrzad kpl, filtry, osłona półosi prawej wewnetrznej, klocki, olej, poduszka górna prawa silnika. Parę dni temu pojawiło się dziwne "chrobotanie"...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
półoś półoś bicie wrzeciona bicie uchwytu
opalarka grzeje mikrofon czyszczenie telefonie astra tylne hamulce
zamrażarka czerwona lampka zmywarka whirpool
Regulacja pompki oleju w Oleo-Mac 937 - ustawienia fabryczne Seat Cordoba 1.4 MPI - Kod błędu P1650 - Komunikacja modułów