Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
Półosie z przegubami można sprawdzić samemu. jak chwyci się za półoś nie powinno byc zbyt dużego luzu szarpiąc za półoś w każdą stronę. Można też rozebrać przeguby zwłaszcza wewnętrzne i obejrzeć czy nie są zbytnio wyrobione.
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze...
W moich czasach nie było niczego na dys.... A jak ktoś się nie starał to był pasek przykładany z pewną siłą też na d. A to to bardziej Android który korekcje miał dobrą tak do wersji 8 9 od 11 zaczyna sam poprawiać i to już po napisaniu widzisz wyraz puszczasz, a to g..... go wtedy poprawia. Żeby nie było jest to oryginalna półoś z 20 paru letniego...
Podmieniłem koła i zmieniłem całą półoś nadal to samo
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
Załatwiłem sobie używaną półoś z dwoma przegubami na sprawdzenie zmieniona i w dalszym ciągu jest to samo. Co mogli w zawieszeniu spiepszyć lub źle zamontować ewentualnie co mogłoby mieć wade fabryczną żeby było dudnienie i mocno wyczuwalne wibracje skręcając w prawo?
A luzy na przegubach wewnętrznych? Jeśli dobrze rozumiem, półoś może mieć luzy z powodu awarii na jednym z dwóch końców. Zwykle jest na końcu przeciwległym do skrzyni biegów, ale może też być luz wywołany awarią po stronie skrzyni biegów, czy tak? A luzy tego typu już wywołują wibracje. Wiem, że nie sprawdzicie czy w moim aucie tak jest, ale czy w ogóle...
Jak coś to sprężyna jest jedna a lewą półoś wyjmowałeś
Hej Witam wszystkim. Mam problem z Viano (2011rok 2.2 cdi 163 PS) około 180. 000 km Byłem u wielu mechaników i nikt nie wie co jest. A więc problem mam gdy jadę od 80 km/h do 120 km/h. Wtedy mam wibracje w kierownicy zaczyna się od delikatnych a potem są dużo większe. Do tego tak koło 110 km/h jeżeli delikatnie popuszczę gazu i odrazu dodam słyszę dziwny...
Witam. Mam taki problem. W VW Sharan wibruje delikatnie (lecz odczuwalnie) podczas przyspieszania na drugim biegu. Wibracji nie ma na żadnym innym biegu w całej prędkości obrotowej. W aucie były wymieniane oba przeguby wewnętrzne, oraz krótka półoś z flanszą. Półoś oryginał VW, przeguby zamienniki. Przed wymianą auto całe się trzęsło. Po wymianie drgania...
Wspomniałeś coś o przednich półosiach i luzach w półosi tzn w przegubie środkowym ( czyli masz 4x4). To może być przyczyna twoich drgań - odczuwalnych też na kierownicy - przy przyspieszaniu. Miałem ten problem w innym aucie, gdzie półoś była złożona z 3ch krzyżaków i środkowy miał lekkie luzy . Pomogła wymiana krzyżaka - dobrany po wymiarach wg oryginału...
jakby koło biło albo półoś była krzywa takie coś. Podlewaruj jedno koło wrzucasz biegi później drugie i z kanału patrzysz co sie dzieje.
Wibracje mogą być od uszkodzonych przegubów półosi. Tak na szybko, bez warsztatu - spróbuj podnieść prawy przód i pojedź nim w powietrzu - sprawdź czy słychać będzie wycie i czy będą wibracje. Prawa strona jest bardziej podejrzana, bo to i łożysko jest na podporze i przegub przy podporze. Jeżeli jest ok - podnieś lewą stronę i sprawdź. Przy takich wibracjach...
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Witam Też miałem podobny problem i okazało się, że prawa półoś była do wymiany. Po wymianie nie to autko spoko, drgania jak ręką odjął, lepiej wymienić obie półosie, powinno się poprawić, lub drgania ustąpić. Pozdr.
Witam! Mam problem z samochodem: Opel Astra H 1.7 CDTI 100KM 2008r Silnik: Z17DTH Skrzynia : F23 (5 biegów) Przebieg: 260000km Podczas jazdy najczęściej z prędkością 100-120km/h przy "odpuszczaniu" gazu zaczyna strasznie wibrować kierownica jak i cały samochód, gdy trzymamy samochód tak żeby cały czas "ciągnął" nawet minimalnie, to wibracje ustępują,...
Koło raczej odpada w końcu wibrowałoby także przy jeździe na luzie... Sprawa rozwiązana - walnięty całkowicie wewnętrzny przegub prawej półosi, półoś wymieniona. RADA Przy wymianie półosi kompletne na nową, lepiej od razu podmienić ze starej półosi zębatkę ABS zwykle są innej szerokości albo skoku zębów i uruchamia się ABS przy końcu hamowania. JA musiałem...
Ostatnio miałem Leona 1m który miał podobne objawy. Podejrzenia były na półoś wcześniej skrzynia wyremontowana bo była sławna Ert z urywającymi się nitami koła talerzowego. Już padł pomysł wymiany półosi a problem był w prawym łożysku przedniego koła. W jednej kulce był głęboki wżer rdzy i to on powodował wibracje i stukanie. Potem dowiedziałem się...
Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta.
Przegub wewnętrzny prawej półosi. Pod samochód, czystą :) ręka na półoś i sprawdź czy nie ma luzu na przegubie.
Witam, od pewnego momentu podczas przyspieszania z 2 pierwszych biegów słychać jakieś drżenie z przodu od strony pasażera w okolicach 2-3k obrotów i pytanie czy to będą przeguby? auto na postoju nie ma drgań nawet jak przegaruje do odciny, najbardziej czuć to jak auto jest zimne i potem po przejechaniu kilku km drgania z przyspieszania z 1 biegu czy...
Może zgiąłeś półoś lub felgę ?
Witam, a więc po wymianie sprężyn i amortyzatorów nabawił się mój samochód usterki: podczas przyśpieszania na 1,2,3 biegu auto wpada w wibracje, od 1 do 3 się stopniowo zmniejszają i na 4,5 już nic nie czuć... Co może być nie tak? Czy przy wymianie amortyzatora z przodu mogłem wyciągnąć ze skrzyni półoś i po montażu już nie weszło na swoje miejsce?...
Plecionka wymieniona. Jest ciszej bo była nieszczelność ale wibracje dalej są. Mam pytanie odnośnie poduszek trzeba je jakoś specjalnie ustawić bo ja je założyłem jak by to powiedzieć tak na (pałe)😁 a i prawa półoś ma jakieś specjalne zadanie ta rurowa bo nie wiem jak się prawidłowo nazywa coś jest w środku w niej czy to poprostu tak tylko wygląda?
Sprawdź czy półoś jest prosta. Na rozgrzanym silniku w miejscu wrzuć auto na luz, puść sprzęgło i wejdź na obroty odpowiadające prędkości 80km/h czyli około 3000obr. Czy drgania są wyczuwalne? jeśli tak to problem jest w tarczy sprzęgłowej, docisku lub skrzyni biegów. Jeśli nie to wstępnie skrzynię biegów można wykluczyć.
(at)4495redberet - Nie zmieniłem jeszcze kół. Problem rozwiązany. Wyjąłem półoś od strony pasażera. Przegub wewnętrzny jest tam prawdopodobnie od nowości i ma już najechane chyba tyle co auto - 216k km a co ciekawe nie ma żadnych luzów. Po obejrzeniu go okazalo sie że to nie on jest przyczyną więc wyjąłem półoś od strony kierowcy. Wymieniałem ten przegub...
Witam, problem dotyczy Opla Astry, lecz może dotyczyć też wielu innych aut z tego typu zawieszeniem. Przy prędkości 25 km/h słychać ciche wibracje 2x/s (prawdopodobnie w okolicach lewej strony, przy kole), w tym czasie brak drgań na kierownicy. Wibracje te przypominają bicie niewyważonego koła. Przy prędkości powyżej 100 km/h przenoszone są mocne drgania...
Hm zrobione .. i kosztowało to 10 zł. pojechałem na stację diagnostyki i okazało się że to zbieżność.. przestawioe koło o 7 mm.... masakra. ale półoś przydała się do passata :)
Osobiście jestem pracownikiem w warsztacie Land Rovera. Zmieniłem łączniki stabilizatorów, sworznie wachaczy , tuleje, półoś z prawej strony razem z piastą i łożyskiem(ponieważ przegub wewnętrzny był już lichy). To nie chodzi o zawieszenie tu chodzi o przeniesienie napędu.Toczę walkę z tym samochodem 3 dzień . a ta poduszka jest taka, że nie widać gumy,...
Sprzęgło odpada wibracje są tylko przy delikatnym ruszaniu.Trochę więcej gazu i rusza normalnie.Zresztą biegi też wchodzą idealnie.To że podnosi się na najwyższym położeniu to wiem,chodziło mi o to czy mogę odkręcić półoś bez spuszczania ciśnienia?
Nie pamiętam już czy lewa strona to długa półoś czy krótka tak czy siak najpewniej problem jest z przegubem zewnętrznym albo łożysko w piaście. Przegub był wymieniany? Zobacz jak wygląda podczas obracania się może jakiś felerny Ci się trafił. A może nie dokręcony?
http://obrazki.elektroda.pl/4566383300_1... Na zdjęciu masz połączenie przegubu z pólosią,tutaj praktycznie zawsze występuje minimalny luz,no chyba że półoś wygląda tak jak na zdjęciu-jest "spęczniała"od uderzeń w przegub-luzów tutaj nie będzie,ale przegubu nie da się zdjąć z frezów bez jego rozcięcia. Jeśli chodzi o sam przegub-jeśli...
Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu usterki mojego samochodu. Mimo, iż wcześniej trochę dłubałem przy samochodach, nie jestem w stanie określić co jest przyczyną. Objawy są takie, że w przedziale 40-50km/h, samochód wpada w dość silne wibracje. Mógł bym to porównać do ruszania z wysokiego biegu(większa częstotliwość). Przy niższych prędkościach...
Witam, od około 1,5 roku użytkuję audi a3 1,8T, niestety mimo że od dawna to odczuwam to coraz bardziej mi to przeszkadza...mianowicie auto jest niekomfortowe w prowadzeniu - czuć mocno wibracje/drgania na kole kierownicy, pedale przyspieszenia i lewarku zmiany biegów. Od razu zaznaczę że wymieniłem poduszkę skrzyni i silnika, bo były średnie ale to...
Jeśli wibracje są przy przyśpieszeniu, to przeguby wewnętrzne są do wymiany. Lub jest coś źle zamontowane na półosi.
Tak więc wymieniłem piastę no nową w prawym kole ale wibracje półosi nadal występują więc skłaniam się ku skrzyni biegów. jak np. trzymam auto na 4 biegu i około 2tys obr. to póloś potrafi chodzić przez ok 5-7 sek w miarę prosto natomiast później dostaję wibracji na ok 3 sek i tak w kółko. Stawiacie na problem z zespołem mechanizmu różnicowego?
Główną i najbardziej prawdopodobną przyczyną wibracji podczas przyspieszania w samochodzie, takim jak Twój Citroen C5 z silnikiem 2.0 HDI 150KM, jest uszkodzenie przegubu wewnętrznego półosi napędowej
po tym co opisujesz to właśnie ten przegub kończy żywot. Jak będzie tam luz to podczas przyspieszania i prędkości 60-90 będzie powodował wibracje a jak przy tej prędkości puścisz gaz to wibracje ustają .
Przegub- zewnętrzny- wewnętrzny,krzywa półoś,krzywa niewyważona felga,brak pierścieni ustalających felgę(alus) uszkodzona opona,za wysoko podniesiony przód auta.Reaguje wibracja na jazdę slalomem?
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
Nie musi być wibracji. Wymień przegub/półoś, nic nie tracisz bo i tak raczej szykuje się do wymiany.
Witam, i jak doszłeś, co miało winę z tym luzem na wejściu półosi do skrzyni? Mam ten sam problem, myślałem, że to przegub wewnętrzny, ale jak się dobrałem bliżej, to luz jest nie na przegubie w kielichu, tylko jakby cały wieloklin ośki się ruszał w skrzyni góra-dół. Objaw taki, że wyczuwalne są wibracje podczas przyspieszania, coś w granicach 70-140...
Siedzę przed monitorem a nie za kierownicą twojego auta przez Internet nie da się to wyczuć, także nie wiadomo co czujesz i jakie to są dziwne wibracje i skąd mniej więcej mogą pochodzić. Nie jestem też w stanie przez internet podnieść auto i szarpnąć za koło sprawić dokręcenie półosi, czy kół.
a przypadkiem nie był bity ?podobny objaw występuje przy wygiętej półosi lub uszkodzonym przegubie(nie tylko tego przy kole ,te od strony skrzyni też siadają).sprawdż też poduszki zawieszenia silnika.
Objawem dziwnych wibracji może być zużyte poduszki silnika może masz luzy na półosiach ?
A fabrycznie założony jest ten tłumik drgań? Czy się go zakłada jak wibracje są np lekko krzywa półoś?
Według opisu wątpię aby to był wewnętrzny przegub ale kto wie... Wrzuć na luz pod-lewaruj + kobyłka jedno koło spróbuj pokręcić kołem i słuchaj czy coś niepokojącego nie słychać . Można odpalić silnik i wrzucić np 3 bieg ostrożnie obserwować czy nie występują wibrację , analogicznie drugą stronę. A gdyby naszła cię ochota wyciągać całe półosie z przegubami...
Wymiana półosi lewa i prawa i już nie ma problemu
półoś półoś półoś prawa wyciągnąć półoś
phenom 955be megaomomierz pomiarowy zmiana formatu czasu windows
interfejs lexia klimatyzacja multisplit
Instalacja Sony SonicStage 4.3 na Windows 10 Piekarnik Electrolux samoczynnie grzeje do 300°C