Sprawdź te kody jeszcze raz . Jeśli jest jakiś kod w MID 136 typu elektrycznego lub mechanicznego to należy tą usterkę usunąć . Czujniki ABS mogą mieć właśnie te uszkodzenia . Jeśli jest uszkodzenie elektryczne czujnika to po wymianie na sprawny kod znika a jeśli jest uszkodzenie mechaniczne świadczy to o zbyt dużej przerwie między czujnikiem a pierścieniem...
dwoch stron nie wymienialem bo ulozyskowanie od strony czynnej wydawalo sie ok - bez luzow, oporow, ladnie i plynnie chodzilo. z obserwacji wynika, ze strasznie 'nierownolegle' chodzi kolo pasowe - nie wiem, czy to normalne bo nigdy wczesniej pralki nie rozbieralem :) Jeżeli koło pasowe ma bicie to prawdopodobnie kamień zgromadził się między duraluminiową...
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej. Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego...
Panowie zapomnijcie że uda wam się wycentrować idealnie zębatkę. Ja nie mam piasty stożkowej tylko zwykłą i delikatny luz . W ten luz włożyłem blachę żeby było na ciasno, dokręcałem śruby po przekątnej,albo po kolei ,na różne sposoby a i tak minimalne bicie zostało. A widać to po pracującym napinaczu (napinacz sprężynowy). Urok tego mocowania niestety.
http://obrazki.elektroda.pl/6863765200_1... Witam. Chciałbym zaprezentować elektrowrzeciono wykonane przeze mnie z silnika 2,2kW 2800rpm typu "jamnik". http://obrazki.elektroda.pl/4460099200_1... Konstrukcja powstała celem zastosowania w niewielkiej frezarce uniwersalnej do obróbki aluminium i stali. Zdecydowałem się...
"potegat" ja miałem tak zrobione jak piszesz. Siłownik elektryczny, regulator obrotów J-129. Zmiana polaryzacji na siłowniku nic złego mu nie robiła, i wszystko działało aż do zmiany koncepcji. Jednakże marnowało się dużo energii, i śmigła odchylone od wiatru pod X kątem generowały bardzo duże drgania i hałas. Teraz robię taką turbinę, i mechanizm zmiennej...
Zwichrowanie tarczy a w rezultacie bicie to każda rozgrzana tarcza + woda z kałuży taki będzie efekt. Lecz ta korozja to inny temat: - feler stali. - tarcza przed montażem powinna być zabezpieczona w miejscu styku do piasty. - Prawdopodobnie tarcza była źle dokręcona do piasty skoro powstało takie skorodowanie - Powierzchnię cierną w miejscu styku klocków...
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
na gazie czesto pokazuje p304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze... Na benzynie też są drgania? Moze to faktycznie podpora walu ? jak to zdiagnozowac? Złapać za wał i poszarpać. Nic nie ma stukać, nie może być widocznych luzów, potem jeśli jest dość miejsca, odkręcić podporę od karoserii i nią obracać. Chodzi tu o sprawdzenie samego łożyska, ma się obracać...
Po wyczyszczeniu na błysk tarczy i piasty, jak napisał (at)sunrise84, zmierz czujnikiem zegarowym bicie samej piasty i piasty z tarczą. Niestety, przy wymianie łożysk mogłeś uszkodzić, w sensie lekko wygiąć piastę na prasie.
Proszę sprawdzić piasty i zaciski hamulcowe Na piastach może być bicie Zaciski hamulcowe mogą się blokować Polecam także sprawdzić siłę hamowania na stacji diagnostycznej
Drzy tylko podczas hamowania? Sprawdz bicie piasty kola.
Serdecznie dziękuję, Czy na osi jest wielowypust lub jakieś radełkowanie czy może gwint? Masz możliwość podesłać dokładniejsze zdjęcie tego końca osi? W jakimś odkurzaczu tak widziałem że plastikowa turbinka była zakręcana. Jeżeli miałbym pewność że jest gwint to myślałem o zrobieniu nasadki pasującej na wypustki piasty i próbie odkręcenia łapiąc za...
Według mnie są dwie opcje albo zacisk jednak jest kiepski albo powinieneś przetoczyć tarcze ( toczenie tylko na aucie - eliminuje bicie piasty itp koszt ok 100zł za dwie )
na dobrych zakładach mogą przetoczyć tarczę zamontowaną na piaście , polega to na włączeniu biegu i maszynka sama toczy to nie tandetny sposób ale super sprawa bo automatycznie niweluję bicie piasty Oczywiście koniecznie musisz mieć sprawne zawieszenie koła
Chodziło mi o bicie piasty a nie o jej luz na łozysku. http://obrazki.elektroda.net/56_12602283...
Wyczyszczę jeszcze raz piastę i zobaczymy czy pomoże. I warto się zaopatrzyć w wskaźnik zegarowy aby sprawdzić bicie samej piasty jak i tarczy hamulcowej. Dla niedowierzających: https://www.youtube.com/watch?v=51_JPNtD... https://www.youtube.com/watch?v=uRrR9dAM... Dodano po 1 Ustawić zbieżność sprawdzić geometrię. + Tuleje na wahaczach końcówki...
rownież bym sprawdził bicie tarcz i piast .. ostatni przypadek z zycia ... nie wyczyszczone piasty przy wymianie tarcz na nowe właśnie tak efekt dały
Obstawiam, że masz krzywą piastę i z krótkim czasem bicie się będzie co raz bardziej nasilało. Wymień piasty i przetocz tarcze hamulcowe, ale zanim pójdziesz w koszty, lepsze warsztaty sprawdzą Ci czy piasta jest krzywa.
Ja się męczyłem z biciem przy hamowaniu kilka lat bo mechanicy do których oddawałem auto na wymianę tarcz nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Cztery razy wymieniałem na nowy komplet przód i trzy razy tył, dodatkowo toczyłem stare i za każdym razem dawałem nowe klocki różnych firm i bicie zawsze powracało po około 1000km. W końcu zacząłem czytać różne...
Poprzeciągane piasty kół.
Bicie boczne piasty 0,01 mm, promieniowe 0,02 mm - pomiary po zmianie piasty ( przed zmianą - boczne 0,06mm, promieniowe 0,03) , z tego co kojarze boczne dopuzczalne jest chyba do 0,05 - nie jestem mechanikiem, szukam rozwiązania problemu bicie tarczy na garanicy bo 0,04 (nie wiem czy poprawną jest 0,05 czy 0,07)
Oczyściłeś piasty na powierzchni styku z tarczami? Bicie mogłoby spowodować rdza/brud na piaście, ale niby za pierwszym razem tarcz nie zdejmowałeś? Zdejmując i zakładając można je założyć w innym położeniu, obrócone o szpilkę (90°) lub dwie (180°) i może bić. Te wcięcia pod sprężynki klocków? nasmarowałem tłoczki hamulcowe i prowadnice. Pod osłoną...
Prowadnice luźno pracują? Klocki luźne w zaciskach? Plus to co "ogór3k" napisał, piasty mają się świecić jak.... Można również zmierzyć bicie tarczy oraz samej piasty.
Ale gdyby piasty miały bicie to chyba powinienem odczuwać to na kierownicy w czasie jazdy a tak się nie dzieje Dodano po 5 Czy się mylę?
Niestety nie poradziłem sobie z tym. Nie mam czasu i siły walczyć z tym gównem , dlatego przy zmianie kół, dodatkowo jadę na wyważanie kół na samochodzie. Spróbuj sprawdzić półosie oraz piasty w następujący sposób: - podlewaruj jedno przednie koło, radzę zacząć od prawej strony gdzie jest dzielona półoś, następnie podłóż pod wahacz odpowiedniej wysokości...
A) Czujnik zegarowy sobie kup ze statywem i zacznij mierzyć od piast zaczynając... B) Tokarz może tarcze wyrównać, ale jak je mocuje w tokarce to ma kluczowe znaczenie. Tarcze po kiepskim toczeniu nie tylko mogą mieć bicie względem powierzchni mocowania do piasty ale i różną grubość na obwodzie. Wszystko do zdiagnozowania mikrometrem i czujnikiem w...
Fleks tarcza do ciecia i szlifujesz nity do samego końca, wiertła się lamią i grzeją tarcza za 1,50 jest najlepsza, później nowe piasty + śruby i po robocie. Zbiornika nie trzeba wyciągać odkręcasz tylko płaszcz bębna.. Nie polecam flexem. Nity są spęcznione w otworach flanszy i nie tak łatwo wybić je po zeszlifowaniu, wiertłem zajmuje to około 30...
Lampka ręcznego może mrugać gdy jest zbyt niski poziom płynu w zbiorniku na pompie hamulcowej. Sprzęgło bierze płyn hamulcowy z tego samego zbiornika co hamulce - trzeba sprawdzić koniecznie wycieki jeżeli brak płynu . e.starosta napisał: Płyn wraca po odpuszczeniu hamulca bo wypiera go rozprężające się powietrze w układzie. Płyn wraca do zbiornika...
Przy montażu tarczy hamulcowych fundamentem jest czystość, tzn piasty wyczyszczone z rdzy, jarzma w punktach podparcia klocków też wyczyszczone i zabezpieczone odpowiednim preparatem. W końcu prowadnice wyczyszczone i nasmarowane odpowiednim preparatem. Dodam, że nawet minimalne bicie tarczy może być potęgowane przez zużyte zawieszenie.
Witaj,a to dlatego że po zdjęciu tarcz nie zostały założone dokładnie w pierwotnym miejscu,i widziałem jak mechanior dopasowywał podkładkę pomiędzy felgę a tarczę hamulcową, bo koło już nie było tak ułożone jak przed demontażem, może jest rdza pomiędzy tarczą a piastą,hamulce to podstawa mechaniki samochodowej i uważam że ten mechanik jest nie douczony...
Oś piasty to 2 łożyska 6003 pomiedzy nimi tulejka a na końcach simeringi więc można ja zakładać w 360stopniach, szpilkami do przodu i do tyłu, nie ma różnicy jak byśmy ja założyli bicie występuję zawsze. Mierząc piaste suwmiarką wygląda to tak jakby otwór w tylnej części był wywiercony nie osiowo, za to z przodu jest osiowy. Dlatego występuje bicie...
Skąd wiesz że akurat prawe? Rozumiem że TARCZE wymienione a nie tylko jedna tarcz. Piasty wyczyszczone? Pomiar bicia tarczy oraz piasty wykonane?
Kiedy jadę z małą prędkością i mocnej dodam gazu i poczuje ewidentne szarpniecie autem słyszę takie stukniecie lub przeskoczenie jakiegoś elementu w tym przednim lewym kole. Jeden z dolnych wahaczy do wymiany na 99.9%. Zdiagnozować mało kto potrafi, ale jak rozepniesz sworznie to jeden będzie luźno latał. Czesci zawieszenia to 555, yamato, koyo/kanaco...
Ściągaczem też nie pójdzie ? Z tym to byłbym ostrożny! Można pokrzywić koło magnesowe. O ile ono nie jest już pokrzywione. :cry: Trzeba sprawdzić bicie samego koła, bo sprawdzanie zamontowanego może być obarczone błędami montażu lub krzywym czopem wału. Jeżeli koło ma spore otwory, to można próbować użyć ściągacza (najczęściej dwuramienny) "łapiąc"...
Witam Panowie mechanicy potrzebuje pomocy bo juz mam serdecznie dosc. Czy opony moga byc powodem bicia kierownicy pokroju jazdy na niedokreconym kole?. Po przekladce hamulcow strasznie szarpie mi kierownica (dobre 1 - 2 cm na boki). Co zostalo wymienione: - przelozona pompa, serwo - nowe przewody miedziane - z przodu wymienione zwrotnice - piasty -...
skoro po wymianie tarcz jest to samo, to albo trzeba sprawdzić bicie tych nowych, albo nie zostały IDEALNIE wyczyszczone piasty w miejscu ich styku z tarczami. Poza tym czy zaciski ładnie i równo "pływają"?
Witam, Mam problem z grzejącymi się hamulcem w tylnym prawym kole.. Części nowe to: szczęki, bęben, sprężynki. Przed dokręceniem śruby centrującej , bęben obraca się swobodnie. Gdy tylko dokręcę śrubę bardzo ciężko się obraca, szczególnie gdy dokręcona strona dochodzi do szczęk. Wymieniłem bęben bo myślałem, że ma bicie promieniste. Niestety to nie...
Prościej będzie gdy będziesz miał na wzór oryginalne fabrycznie zaplecione koło, wówczas będziesz wiedział w jaki sposób zapleść koło. Zaplatanie wcale takie trudne nie jest, tylko trzeba wiedzieć jaki jest na to sposób. Felgi zawsze mają taki sam powtarzający się układ otworów. Dwa do przodu, dwa do tyłu. Pierwszy na lewą stronę piasty, drugi na prawą...
witam .miałem taki przypadek .jak odkręcałem tarczę hamulcową to ukręciłem śrubkę i wystawał kawałek gwintu .potem przy montażu nie ustawiłem tarczy tak aby wystawał przez otwór i odpychał mi tarcze i felę od piasty .. to może być przyczyna Dodano po 48 witam .miałem taki przypadek .jak odkręcałem tarczę hamulcową to ukręciłem śrubkę i wystawał kawałek...
No nie podejdę suwmiarką do felgi tak żeby być 100% pewnym ale zauważyłem coś co mnie zbiło z tropu. Piasta wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/9747406300_1... I felga stalowa wpada idealnie jakby w ten dołek - tu piasta ma 63,6mm. Natomiast na przedniej krawędzi ma 65mm - i ~taki otwór ma felga stalowa i aluminiowa. Aluminiowa...
Raczej nie ,powodem mogą być nieprawidłowa eksploatacja, zły montaż oraz wady materiałowe .Tarcze łatwo się skrzywią, jeśli po rozgrzaniu zostaną gwałtownie ostudzone. Może do tego dojść na przykład gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tym samym tarczę wodą. Woda padająca na tarczę hamulcową powoduje jej nierównomierne stygnięcie,...
Przemo sorry za błedy , tarcze wykazywały bicie na ścieżce diagnostycznej i na tokarni, piasty proste i czyste , więc wymieniłem tarcze, klient nowy tylko usterka nie ustępuje niby banał nie robię tego pierwszy raz, a gdyby nie było z czego toczyć to bym tego nie robił, prosiłem o jakąś radę a nie głupie przytyki, bedę musiał jak zwykle sam problem...
A przypadkiem zimą nie złapałeś poślizgu i tą lewa stroną nie uderzyłeś kołami o krawężnik lub coś w podobie,te objawy mogą wskazywać na skrzywienie piasty koła lub końcówki przegubu(powstaje w tedy zjawisko falowania koła podobne do tego jak nie dokręci się go),może to być również wybita gałka układu kierowniczego.
Przy przyspieszaniu nie czuć wibracji, czyli to nie przegub. Piasty czyste, zero rdzy, wszystko wyczyszczone, napisałem w pierwszym poście, że bicie tarcz 0.05mm(czyli w normie). Na podniesionym przodzie, nie czuć wibracji. Małe sprostowanie, a mianowicie: nie czuć wibracji na kierownicy, tylko na pedale hamulca, a przy wyższej prędkości na całej karoserii....
Po wymianie tarcz na nowe wziąłem sobie do serca to o czym napisał mi jeszcze kolega kornell22 i jeszcze raz je zdemontowałem po czym naprawdę dokładnie wyczyściłem z rdzy piasty kół ale niestety to oczywiście nie pomogło. Podniosłem więc przód i po rozpędzeniu kół zauważyłem, że prawidłowo założone tarcze mają bicie "góra-dół". W tym momencie wystarczyło...
Po załączeniu paska mam bicie na pile około pół milimetra. Wynikało by z tego że naciąg paska jest za duży ? Problemem są tylko wibracje wynikające na 90% z niewyważenia masowego. Czyli spartolone przez tokarza to rzadkość przy tym wykonaniu . Tak duży element robi się z dwóch elementów piasty i kawałka blachy które się spawa i potem toczy na gotowo...
Koledzy którzy nie spotkali sie z ocieraniem zacisku o obręcz żałośnie się popisują. Zwyczajnie jeszcze mało w życiu widzieli. Po co zatem ten sarkazm lub jak kto woli złośliwość? Skąd niby wiecie jak mają się poszczególne elementy samochodu z roku 1997 do pierwowzoru? Czy obręcze z odpowiednim ET? Czy piasty dopasowane do ET obręczy? Czy grubość klocka...
Witam.Mam taki problem,a mianowicie w Fordzie Fieście 1.4 tdci 2003 rok, kierownica bije przy hamowaniu.Zmienione zostały trzy razy tarcze i klocki hamulcowe.Ostatni komplet jest z wyższej półki.Po każdej wymianie na początku bicie ustawało na jakiś czas.Zawieszenie bez luzów,zaciski luźno chodzą,tłoczki zaciskowe cofają się łatwo.Ostatnie zdjęte tarcze...
dokręcenie piasty krzywe piasty ściągacz piasty
programator osobisty telewizor uszkodzi samsung błędy wózków still
odkurzacz zelmer syrius płytka krups ea8108 mleka
Kody do telewizora Sony - programowanie pilota uniwersalnego Podłączenie czujki Pulsar do centrali alarmowej 501