Sprawdź bicie piasty.
napisałem cyt przetoczyć tarcze ( toczenie tylko na aucie - eliminuje bicie piasty) .
Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej. Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego...
Drzy tylko podczas hamowania? Sprawdz bicie piasty kola.
Chodziło mi o bicie piasty a nie o jej luz na łozysku. http://obrazki.elektroda.net/56_12602283...
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu - od tego auto się tylko źle prowadzi ale nie wibruje. Jest kilka możliwości: 1. Półosie, wady przegubów, skrzywienie, przesunięty odważnik jeśli jest. 2. Uszkodzenie/wada opony, oczywiście przy założeniu że felgi proste. 3. Bicie piasty. 4. Ważenie kół....
Wiedziałem że ktoś wpadnie na taki głupi pomysł. "Bardzo delikatnie" pospawane g... będzie trzymać, a porządnie wykrzywi piastę i będzie miała bicie.
Po wyczyszczeniu na błysk tarczy i piasty, jak napisał (at)sunrise84, zmierz czujnikiem zegarowym bicie samej piasty i piasty z tarczą. Niestety, przy wymianie łożysk mogłeś uszkodzić, w sensie lekko wygiąć piastę na prasie.
na dobrych zakładach mogą przetoczyć tarczę zamontowaną na piaście , polega to na włączeniu biegu i maszynka sama toczy to nie tandetny sposób ale super sprawa bo automatycznie niweluję bicie piasty Oczywiście koniecznie musisz mieć sprawne zawieszenie koła
"potegat" ja miałem tak zrobione jak piszesz. Siłownik elektryczny, regulator obrotów J-129. Zmiana polaryzacji na siłowniku nic złego mu nie robiła, i wszystko działało aż do zmiany koncepcji. Jednakże marnowało się dużo energii, i śmigła odchylone od wiatru pod X kątem generowały bardzo duże drgania i hałas. Teraz robię taką turbinę, i mechanizm zmiennej...
Piasta - "włosami murzyna" , skrobakiem, szczotką itp. do czysta żeby jeść z tego można było. Do smarowania styku piasty z tarczą nic (ale dopuszcza się smar bądź olej "bez objętości"), gdyż według konstruktorów równa tarcza i piasta nie doprowadzą do korozji która będzie miała wpływ na "bicie". Na prowadnice z wargami pod żadnym pozorem nie stosować...
Bicie końcówki wału 0,2 to nic, przecież, piasta i nóż nie są idealnie wyważone i nigdy nie będą, nie przesadzajcie z tymi tolerancjami wymiarów, to nie silnik samochodowy. Ten filc na przepustnicy trzeba nasączyć olejem, to jest takie zabezpieczenie przed kurzem.
a przy wolnej jezdzie słychac delikatnie jakby coś biło i się delikatnie tarło Tarcza skrzywiona albo piasta ma bicie.
po montażu tarcz zostało sprawdzone bicie na piaście przyrządem i nie wykazało odchyleń od normy ABS-u nie mam w tym aucie prowadnice zacisków czyli jarzma zostały wymienione opony i felgi są ok zostały sprawdzone
Jeżeli łożyska po stronie biernej i czynnej są OK, czyli pracują cicho a oś czynna obraca się nierówno czyli ma tzw. bicie, to piasta kosza piorącego może być uszkodzona.
Albo piasta ma bicie.
Witam. Mam problem z biciem kierownicy, zaczyna się delikatnie między 80-100km/h. Przy hamowaniu z dużej prędkości przy 80km/h, chce urwać kierownicę. Każdy powie, że tarcze hamulcowe albo piasty. Tarcze zostały wymienione na nowe, ATE Power disk. Bicie na piastach: 0,015 lewa piasta, 0,010 prawa piasta. W czym może być problem?
Bicie boczne piasty 0,01 mm, promieniowe 0,02 mm - pomiary po zmianie piasty ( przed zmianą - boczne 0,06mm, promieniowe 0,03) , z tego co kojarze boczne dopuzczalne jest chyba do 0,05 - nie jestem mechanikiem, szukam rozwiązania problemu bicie tarczy na garanicy bo 0,04 (nie wiem czy poprawną jest 0,05 czy 0,07)
No to ewidentnie coś jest krzywe. Jeśli opona nie ma jaja to felga, piasta - szukać patrzeć mierzyć. Opony przekładałeś czy całe koła?
Prowadnice luźno pracują? Klocki luźne w zaciskach? Plus to co "ogór3k" napisał, piasty mają się świecić jak.... Można również zmierzyć bicie tarczy oraz samej piasty.
dwoch stron nie wymienialem bo ulozyskowanie od strony czynnej wydawalo sie ok - bez luzow, oporow, ladnie i plynnie chodzilo. z obserwacji wynika, ze strasznie 'nierownolegle' chodzi kolo pasowe - nie wiem, czy to normalne bo nigdy wczesniej pralki nie rozbieralem :) Jeżeli koło pasowe ma bicie to prawdopodobnie kamień zgromadził się między duraluminiową...
Mogą oczywiście. Zawsze przy kręceniu bębnem wydobywa sie stukot gdż przemieszczają sie kawałki rdzy i brudu . Sprawdź cylinderki z tyłu czy nie są rozcieknięte lub czy sie cofają na swoje miejsce. Sprawdź jak luźny jest bęen czy możesz na popuszczonym ręcznym przekręcić nimi lekko czy stawiają opór i poruszaj nimi góra dół czy lekko schodzą czy nie...
Poprzeciągane piasty kół.
Drugie felgi i opony. Ale wyważone?? Jeżeli jesteś pewny wyważenia to bicie jest na piaście koła. Jak z tym biciem jest przy hamowaniu?
Najpierw sprawdziłbym czystość i generalnie jakość powierzchni przylgowych bębna i tarczy. Może od zawsze tkwi tam jakiś brud/rdza lub stłuczenie które powoduje bicie bębna. A może odkształcenie czopa na większej nierówności? A może łożyska sypią się? Po co toczyć bęben jeśli nie wiadomo gdzie leży przyczyna? Na pierwszy rzut sprawdzić bicie poprzeczne...
Witaj,a to dlatego że po zdjęciu tarcz nie zostały założone dokładnie w pierwotnym miejscu,i widziałem jak mechanior dopasowywał podkładkę pomiędzy felgę a tarczę hamulcową, bo koło już nie było tak ułożone jak przed demontażem, może jest rdza pomiędzy tarczą a piastą,hamulce to podstawa mechaniki samochodowej i uważam że ten mechanik jest nie douczony...
Wyczyszczę jeszcze raz piastę i zobaczymy czy pomoże. I warto się zaopatrzyć w wskaźnik zegarowy aby sprawdzić bicie samej piasty jak i tarczy hamulcowej. Dla niedowierzających: https://www.youtube.com/watch?v=51_JPNtD... https://www.youtube.com/watch?v=uRrR9dAM... Dodano po 1 Ustawić zbieżność sprawdzić geometrię. + Tuleje na wahaczach końcówki...
Ja się męczyłem z biciem przy hamowaniu kilka lat bo mechanicy do których oddawałem auto na wymianę tarcz nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Cztery razy wymieniałem na nowy komplet przód i trzy razy tył, dodatkowo toczyłem stare i za każdym razem dawałem nowe klocki różnych firm i bicie zawsze powracało po około 1000km. W końcu zacząłem czytać różne...
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Ale gdyby piasty miały bicie to chyba powinienem odczuwać to na kierownicy w czasie jazdy a tak się nie dzieje Dodano po 5 Czy się mylę?
Lampka ręcznego może mrugać gdy jest zbyt niski poziom płynu w zbiorniku na pompie hamulcowej. Sprzęgło bierze płyn hamulcowy z tego samego zbiornika co hamulce - trzeba sprawdzić koniecznie wycieki jeżeli brak płynu . e.starosta napisał: Płyn wraca po odpuszczeniu hamulca bo wypiera go rozprężające się powietrze w układzie. Płyn wraca do zbiornika...
Sprawdź te kody jeszcze raz . Jeśli jest jakiś kod w MID 136 typu elektrycznego lub mechanicznego to należy tą usterkę usunąć . Czujniki ABS mogą mieć właśnie te uszkodzenia . Jeśli jest uszkodzenie elektryczne czujnika to po wymianie na sprawny kod znika a jeśli jest uszkodzenie mechaniczne świadczy to o zbyt dużej przerwie między czujnikiem a pierścieniem...
Czujnik zegarowy pokaże czy są tarcze krzywe. Jeśli po wymianie tarcz na nowe dalej będzie bicie to do wymiany piasta (przed wymiana tarcz można ją sprawdzić).
Proszę sprawdzić piasty i zaciski hamulcowe Na piastach może być bicie Zaciski hamulcowe mogą się blokować Polecam także sprawdzić siłę hamowania na stacji diagnostycznej
Łożysko koła lub piasta.
Krótka jazda z dwiema lekko wkręconymi śrubami (najlepiej zabezpieczonymi na klej do śrub) powinna załatwić sprawę.Sprawdzone. Proste i logiczne, poluzować śruby i samo spadnie... Młotem popukać się najlepiej w głowę, zamiast 'pozdrawiać' łożysko. Niestety, otwór felgi jest po to spasowany z piastą żeby przenosić przez to połączenie obciążenia, 4 czy...
Jeszcze wieczorem to rozebrałem i szpilkę dałem do wkrętarki. Szpilka jest krzywa, dość czuć bicie na wkrętarkę 😅, więc chyba zakupie nowe i wtedy zacznę to ustawiać.
Robiłem tak i bęben jest zimny. Po przejechaniu paru kilometrów się grzeje. Czy piasta może mieć bicie?
Kolego jeżeli trafisz na aptekarza to nic z twojej reklamacji nie będzie , chyba że hurtownia uzna tą reklamację w ramach dobrej współpracy . Nie słuchasz rad kolegów i nie wyciągasz wniosków a odpowiedź napisałeś sobie już sam "Na przednich tarczach zauważyłem, że występują miejscowe przebarwienia (ciemniejszy kolor) tak jak by były przegrzane" .Te...
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
A sprawdziłeś bicie tarcz? i czy dobrze siedzą na piaście?
Witam mam duży problem z autem mam bicie na kole sprawdziłem koło dokręcone, poluzowała się śruba od przegubu więc ją dokręciłem . Tarcze odkręciłem jest prosta ,piasta ma bicie max około 1mm. Natomiast strasznie lata półoś co się mogło stać skrzywiła się półoś tak sama z siebie? a może to przegub wewnętrzny?
A) Czujnik zegarowy sobie kup ze statywem i zacznij mierzyć od piast zaczynając... B) Tokarz może tarcze wyrównać, ale jak je mocuje w tokarce to ma kluczowe znaczenie. Tarcze po kiepskim toczeniu nie tylko mogą mieć bicie względem powierzchni mocowania do piasty ale i różną grubość na obwodzie. Wszystko do zdiagnozowania mikrometrem i czujnikiem w...
.Pozostaje jeszcze luz na piaście łożyska biernego.Sprawdź jeszcze jak jest umocowana końcówka tej rury odpowietrzającej nad filtrem niejednokrotnie uchwyt się urywa i cała rura stuka o zbiornik .
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
Wymiany dokonałem kompletem cały przód,nie sprawdzałem piasty,może tam tkwi przyczyna,bicie jest odczuwalne pod nogami pasażera.
Witam Zwróć uwagę na pracę koła pasowego czy obraca się w osi w tych modelach potrafi się uszkodzić piasta bębna co powoduje bicie bębna.częstym objawe jest również spadający pasek.
Może opony się deformują pod wpływem siły napędowej i wtedy stają się niewyważone. Może jakieś niemarkowe opony Pan założył albo może części przegubów jakoś latają po okręgu niesymetrycznie że powodują bicie. Może łożyska są zużyte i piasta jakoś lata na boki przy obciążeniu. Może w krawężnik Pan najechał czy coś i oponom coś się stało? Ja bym na początek...
Sprawdź luzy na prowadnicach jarzma , ewentualnie zrobić delikatna fazę na klocku jeśli oryginalnie nie było , ABE mają fabrycznie fazę, TRW nie mają. Jakiś dopuszczalny luz na prowadnicach czy musi siedzieć wszystko sztywno? Prowadnice z gumkami siedzą sztywno, te bez mają minimalny luz. Pomiar bicia tarczy jak najbardziej konieczny. Tarcze nie muszą...
rownież bym sprawdził bicie tarcz i piast .. ostatni przypadek z zycia ... nie wyczyszczone piasty przy wymianie tarcz na nowe właśnie tak efekt dały
Oś piasty to 2 łożyska 6003 pomiedzy nimi tulejka a na końcach simeringi więc można ja zakładać w 360stopniach, szpilkami do przodu i do tyłu, nie ma różnicy jak byśmy ja założyli bicie występuję zawsze. Mierząc piaste suwmiarką wygląda to tak jakby otwór w tylnej części był wywiercony nie osiowo, za to z przodu jest osiowy. Dlatego występuje bicie...
Zwichrowanie tarczy a w rezultacie bicie to każda rozgrzana tarcza + woda z kałuży taki będzie efekt. Lecz ta korozja to inny temat: - feler stali. - tarcza przed montażem powinna być zabezpieczona w miejscu styku do piasty. - Prawdopodobnie tarcza była źle dokręcona do piasty skoro powstało takie skorodowanie - Powierzchnię cierną w miejscu styku klocków...
skoro po wymianie tarcz jest to samo, to albo trzeba sprawdzić bicie tych nowych, albo nie zostały IDEALNIE wyczyszczone piasty w miejscu ich styku z tarczami. Poza tym czy zaciski ładnie i równo "pływają"?
Jak by ci się zablokowały hamulce to przy jeździe było by czuć smród i bardzo grzały by się piasty. Zapewne masz wybite końcówki drążków kierowniczych.
Oczyściłeś piasty na powierzchni styku z tarczami? Bicie mogłoby spowodować rdza/brud na piaście, ale niby za pierwszym razem tarcz nie zdejmowałeś? Zdejmując i zakładając można je założyć w innym położeniu, obrócone o szpilkę (90°) lub dwie (180°) i może bić. Te wcięcia pod sprężynki klocków? nasmarowałem tłoczki hamulcowe i prowadnice. Pod osłoną...
Poszukaj sobie warsztatu, który toczy tarcze na aucie. Podjedź i będziesz wiedział czy piasta z tarczą ma bicie, czy nie. Ja stawiam właśnie na to, bo przerabiałem to fakt, że w Lanosie, ale dopiero po toczeniu tarczy na aucie problem znikł. pzdr P.S .Ostatnie zdjęte tarcze zostały przetoczone,bo okazały się krzywe. Jednak nie za wysoka ta półka chyba,...
Kiedy jadę z małą prędkością i mocnej dodam gazu i poczuje ewidentne szarpniecie autem słyszę takie stukniecie lub przeskoczenie jakiegoś elementu w tym przednim lewym kole. Jeden z dolnych wahaczy do wymiany na 99.9%. Zdiagnozować mało kto potrafi, ale jak rozepniesz sworznie to jeden będzie luźno latał. Czesci zawieszenia to 555, yamato, koyo/kanaco...
Witam, otóż mam problem z drżeniem kierownicy, pedału hamulca bez znaczenia jaką prędkością się jedzie, a przy wyższej prędkości to trzęsie całą karoserią. Tarcze i klocki z przodu wymienione, wymieniona także piasta lewa bo miała bicie 0.2mm. Tarcze mają bicie 0.05mm. Wózek dokręcony. Zdjąłem z tylu bęben to szczęki grube, tylko cylinderek jest zapieczony,...
Jeżeli problem dalej nie jest rozwiązany, proponuję przetoczyć tarcze przednie na samochodzie.Gdyby piasta była jednak minimalnie krzywa pozwoli to usunąć bicie związane z przednią osią.
Witam Panowie mechanicy potrzebuje pomocy bo juz mam serdecznie dosc. Czy opony moga byc powodem bicia kierownicy pokroju jazdy na niedokreconym kole?. Po przekladce hamulcow strasznie szarpie mi kierownica (dobre 1 - 2 cm na boki). Co zostalo wymienione: - przelozona pompa, serwo - nowe przewody miedziane - z przodu wymienione zwrotnice - piasty -...
Seat Mii (bliźniak Citigo i Up) , krzywi tarcze hamulcowe. Sprawa wygląda tak że w przeciągu 40tyś km zamontowano 6 kompletów różnych producentów tarcz hamulcowych (m.in Brembo , Metelli , Bosch , Oryginał ) Zawsze krzywi prawą tarcze , ostatnio więc wymieniłem całą prawą zwrotnice z piastą i łożyskiem na nową oryginalną wraz z tarczami. Po przejechaniu...
To jest mało prawdopodobne aby nakrętki miały wpływ na bicie jakie by ono nie było. Albo któraś źle wyważona albo błąd przy zakładaniu kół, jakieś zanieczyszczenie między felgą a piastą.
Fleks tarcza do ciecia i szlifujesz nity do samego końca, wiertła się lamią i grzeją tarcza za 1,50 jest najlepsza, później nowe piasty + śruby i po robocie. Zbiornika nie trzeba wyciągać odkręcasz tylko płaszcz bębna..
Podczas mycia auta, używam mocnych pian, zauważyłem że dość szybko rdzewieją piasty, czy możliwe jest że podczas hamowania rdza pod piastą pod wpływem temp. zaczyna podnosić tarczę??
witam .miałem taki przypadek .jak odkręcałem tarczę hamulcową to ukręciłem śrubkę i wystawał kawałek gwintu .potem przy montażu nie ustawiłem tarczy tak aby wystawał przez otwór i odpychał mi tarcze i felę od piasty .. to może być przyczyna Dodano po 48 witam .miałem taki przypadek .jak odkręcałem tarczę hamulcową to ukręciłem śrubkę i wystawał kawałek...
Raczej nie ,powodem mogą być nieprawidłowa eksploatacja, zły montaż oraz wady materiałowe .Tarcze łatwo się skrzywią, jeśli po rozgrzaniu zostaną gwałtownie ostudzone. Może do tego dojść na przykład gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tym samym tarczę wodą. Woda padająca na tarczę hamulcową powoduje jej nierównomierne stygnięcie,...
Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta. Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe. Raczej piasta Tutaj z kolei odczuwalne było by bicie podczas hamowania. Skłonił bym się do dokładnego sprawdzenia zawieszenia zarówno samochodu jak i silnika. Być może tu jest problem?
No i po zmianie opon i felg przesunęły się nieco prędkości przy jakich występują te telepawki, 40km na h, potem przy 60 potem powyżej 80. Czyli choć mało prawdopodobne jest jednak szansa że wszystko kręci się właśnie wokół kół skoro po ich wymianie jest różnica. Co do piast,to trojan 12 dobrze radzi. Jemu nie chodzi o luz,ale skrzywienie. Sprawdź jak...
Panowie zapomnijcie że uda wam się wycentrować idealnie zębatkę. Ja nie mam piasty stożkowej tylko zwykłą i delikatny luz . W ten luz włożyłem blachę żeby było na ciasno, dokręcałem śruby po przekątnej,albo po kolei ,na różne sposoby a i tak minimalne bicie zostało. A widać to po pracującym napinaczu (napinacz sprężynowy). Urok tego mocowania niestety.
Mam problem z hamulcami w samochodzie Audi A4B5 rocznik 1994. Zaczęło się od problemu z pulsowaniem pedału hamulca i przy tym czuć jakby hamulec łapał i puszczał, wrażenie jakby tarcza była w jednym miejscu tłusta. Zasugerowałem wymianę tarcz, standardowe objawy "bicia". Właściciel kupił tanią chińszczyznę "Hart". Po montażu bez zmian. W ciemno kazałem...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
No nie podejdę suwmiarką do felgi tak żeby być 100% pewnym ale zauważyłem coś co mnie zbiło z tropu. Piasta wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/9747406300_1... I felga stalowa wpada idealnie jakby w ten dołek - tu piasta ma 63,6mm. Natomiast na przedniej krawędzi ma 65mm - i ~taki otwór ma felga stalowa i aluminiowa. Aluminiowa...
Witam, kolega jannaszek ma rację, mechanik mógł nie zauważyć wady opony. Poza tym proponuję sprawdzić montaż samych tarcz po przetoczeniu, jeśli były toczone statycznie (na tokarce), wtedy często mechanik zakłada tarcze i nie robi pomiaru bicia tarczy na piaście, piasta powinna być dokładnie wyczyszczona papierem ściernym, tarcza założona i zmierzone...
Tarcze nie mają nic do bicia kierą,(dopiero przy hamowaniu) , ale czy hunter by tego nie wyłapal? to tylko maszyna jak operator z pierwszej łapanki to nawet na najlepszym sprzęcie nie da rady. Jak zawieszenie w porządku felgi oryginał i siedzą na piaście , otwór centrujący ten sam to na bank krzywe felgi-bicie. Kazda krzywa felga da sie wywazyc do 3razy
Żaden, nawet analogowy oscyloskop nie pokaże każdego przebiegu, każdy oscyloskop ma czas martwy. Cyfra nadaje się do rejestrowania przebiegów - możesz zarejestrować, a potem kawałek po kawału obejrzeć np. pełny obrót wału korbowego albo wałka rozrządu i wtedy m.in. pięknie widać bicie osiowe albo brakujący ząb. Przy diagnostyce układów elektronicznych,...
Chyba trafiłem: SACHS 98 NSU VICTORIA WANDERER. Oczyść i sprawdź czy masz podobne bicie na deklu hamulca. https://obrazki.elektroda.pl/8177261100_... https://obrazki.elektroda.pl/3542231600_... https://obrazki.elektroda.pl/9504460800_...
Witam, Mam problem z grzejącymi się hamulcem w tylnym prawym kole.. Części nowe to: szczęki, bęben, sprężynki. Przed dokręceniem śruby centrującej , bęben obraca się swobodnie. Gdy tylko dokręcę śrubę bardzo ciężko się obraca, szczególnie gdy dokręcona strona dochodzi do szczęk. Wymieniłem bęben bo myślałem, że ma bicie promieniste. Niestety to nie...
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
Ciśnienie było mierzone pod obciążeniem( komputer diagnostyczny i fizycznie manometr) . Mam nową teorię: był błąd "bicie czołowe koła biegunowego na 4 osi "( możliwy luz na piaście) okazało się że zabrudzone jest koło biegunowe i komp odczytuje to jako poślizg i włącza sie ASR ( ogranicza dawkę paliwa) . Niestety po wyczyszczeniu i naprawie ABS nie...
Tylko tarcza była wkładana w tokarkę i było tylko minimalne bicie. Ślusarz rzekł, że od tego nie powinno telepać ale profilaktycznie tarcza została przetoczona i nic to nie dało. A piasty były zakładane dwie inne i qpa.:?: Może jeszcze powiem, że od jakiegoś czasu pojawiło się wycie dochodzące jakby właśnie z lewego koła. Wycie pojawia się gdzieś przy...
Prościej będzie gdy będziesz miał na wzór oryginalne fabrycznie zaplecione koło, wówczas będziesz wiedział w jaki sposób zapleść koło. Zaplatanie wcale takie trudne nie jest, tylko trzeba wiedzieć jaki jest na to sposób. Felgi zawsze mają taki sam powtarzający się układ otworów. Dwa do przodu, dwa do tyłu. Pierwszy na lewą stronę piasty, drugi na prawą...
1. nic nie jest za darmo. Płacisz energią swojego pedałowania. Na pewno opory są zdecydowanie mniejsze niż klasyczne dynamo a diodki biorą bardzo mało ale porządek pojęciowy zachowajmy ;) . 2. 8mm szczliny bo bicie?? Masz wszystko przy samej osi prawie! Boję się pomyśleć w jakim stanie masz rower. Zajrzyj czym prędzej do piast, wymień smar, zużyte części...
witam, takie objawy powoduje niewyważone masy na układzie napedzanym, czyli koło ,piasta koła a wniej łożysko, półoś lub półosie a wnich przeguby, lub niecentryczne mocowania tych elementów co skutkuje wibracjami przenoszonymi na karoserie , czyli po pierwsze sprawdż czy półosie są prawidłowo zamocowane do skrzyni, bicie kół ( nie chodzi wyważenie)...
W moim aktualnym rowerze tylne koło składałem patrząc na przednie i niestety robiłem to dobre kilka godzin . :( Do mnie centrowanie nie jest takie straszne , przewracam rower na kierownice i centruję. (kilka razy centrowałem i bicie jest na prawdę niewielkie) P.S. Pytam bo chciałem naprawić rower kolegi (luźna oś) i niestety okazało się że piasta jest...
Odpowiedź znajduje się w poście #2 Jest urwana kapa osi bębna, przez co oś jest przekrzywiona i to powoduje bicie koła. Najczęściej jest to efekt sypania nadmiaru proszku. Dla wymiany całego bębna jest alternatywa, występują same osie: https://north.pl/promo/piasta-do-pralki-...
Po wymianie tarcz na nowe wziąłem sobie do serca to o czym napisał mi jeszcze kolega kornell22 i jeszcze raz je zdemontowałem po czym naprawdę dokładnie wyczyściłem z rdzy piasty kół ale niestety to oczywiście nie pomogło. Podniosłem więc przód i po rozpędzeniu kół zauważyłem, że prawidłowo założone tarcze mają bicie "góra-dół". W tym momencie wystarczyło...
Sprawdź czy łożysko od strony prądnicy jest całe i nie ma na nim luzów. To musiałoby mieć strasznie duże luzy. Może kołek ustalający prądnicę na wale, czy wpust(klin)-nie wiem jakie jest tam rozwiązanie, ścięty i prądnica się przestawiła na osi. Gdyby tak było, to koło magnesowe było by dalej w osi. Nawet niewielki luz na łożysku może spowodować tarcie...
Witam Mam taki sam problem z bicie tylnego hamulca. Bije nawet po zaciągnięciu ręcznego. Wymieniłem już szczeki najpierw jakieś tanie teraz BOSCHA, nowe bębny, nowe cylinderki, nowy płyn hamulcowy i dalej bije. nowe bębny tez by miały bicie ? hmmm Zacząłem kabinowa podmienia z starymi bębnami i nic to nie pomaga :/ Krzywa piasta powodem ?? Tylko ja...
Tez na poczatku tak myslalem, gdyz gwint na przegubie byl zerwany w jednym miejscu i dokrecalem od polowy gwintu recznie, ale po wymianie przeguby i zakreceniu nowej nakretki jest to samo. Klient dzisiaj byl i mowil zeby kupic jeszcze polos razem z przegubem wewnetrzym. Tylko boje sie, ze jak to nie bedzie to to gdzie juz szukac przyczyny. Mam jeszcze...
A przypadkiem zimą nie złapałeś poślizgu i tą lewa stroną nie uderzyłeś kołami o krawężnik lub coś w podobie,te objawy mogą wskazywać na skrzywienie piasty koła lub końcówki przegubu(powstaje w tedy zjawisko falowania koła podobne do tego jak nie dokręci się go),może to być również wybita gałka układu kierowniczego.
Co może być przyczyną cichego, ale słyszanego przez okno metalicznego obcierania w przednim kole? Dodam, że jest to obcieranie dokładnie co obrót osi, ale nie ciągłe, a tylko w jakimś jednym miejscu. Słychać to przez około 10-15 minut od wyjazdu, ale nie cały czas tylko momentami, raz ciszej, raz głośniej, w pewnych chwilach nawet wcale. Tylko na prostej...
Śmigło wiatraka można wyważać statycznie razem z piastą na sznurku, lince. Warunek jest jeden środek ciężkości całości musi być poniżej punktu podparcia, w tym wypadku zawieszenia. Wyważenie można uznać za skończone gdy śmigło jest dokładnie w pozycji horyzontalnej ,a wirtualna oś śmigła jest w pionie. Swoje wyważałem w ten sposób po wstępnym modelowaniu...
Na przykręconych szpilkach tarcza przybliża się i oddala od jarzma. I chyba za bardzo trze o klocki... Dodano po 39 Nowe tarcze biją w jarzmie. Stara można powiedzieć że jest ok... Kręcąc piastą to minimalnie przybliż się i oddala od czujnika Dodano po 24 Stare tarcze mają mniejsze bicie niż te nowe. Dodano po 3 Zrobiłem reklamację tarcz
Poszukaj stacji kontroli, która posiada na wyposażeniu rozpędzarkę do kół (kiedyś było to obowiązkowe wyposażenie SKP, ale zostało zaniechane). https://obrazki.elektroda.pl/9752956500_... Wirujące elementy zawieszenia to nie tylko koło, bo jeszcze piasta, tarcza hamulcowa i półoś. Może to który z tych elementów powoduje wibracje. Ewentualnie...
Ściągaczem też nie pójdzie ? Z tym to byłbym ostrożny! Można pokrzywić koło magnesowe. O ile ono nie jest już pokrzywione. :cry: Trzeba sprawdzić bicie samego koła, bo sprawdzanie zamontowanego może być obarczone błędami montażu lub krzywym czopem wału. Jeżeli koło ma spore otwory, to można próbować użyć ściągacza (najczęściej dwuramienny) "łapiąc"...
Coś nie tak, jeśli z tyłu założono nowe bębny i szczęki, to nie powinno być czuć "bicia". Może niestarannie zamontowano bębny (np. na brudne piasty), lub niewłaściwie dokręcano koła. Takie efekty mogą występować w przypadku przednich kół, tj. gdy tarcze hamulcowe są zbyt cienkie, lub po silnym (długim) hamowaniu i wjechaniu w kałużę, bądź podczas mycia...
Serdecznie dziękuję, Czy na osi jest wielowypust lub jakieś radełkowanie czy może gwint? Masz możliwość podesłać dokładniejsze zdjęcie tego końca osi? W jakimś odkurzaczu tak widziałem że plastikowa turbinka była zakręcana. Jeżeli miałbym pewność że jest gwint to myślałem o zrobieniu nasadki pasującej na wypustki piasty i próbie odkręcenia łapiąc za...
Witam. Czy ktoś może powiedzieć jakie dopuszczalne bicie może mieć półoś napędowa mam 2 półosie oryginały tylko że używki i na tokarce jedna miała pół milimetra bicia przy frezach a druga około 0,8 mm. czy takie bicie jest dopuszczalne aby nie występowały żadne drgania podczas jazdy? Będę wymieniał ponieważ prawa bije podczas szybszej jazdy około 140...
Koledzy którzy nie spotkali sie z ocieraniem zacisku o obręcz żałośnie się popisują. Zwyczajnie jeszcze mało w życiu widzieli. Po co zatem ten sarkazm lub jak kto woli złośliwość? Skąd niby wiecie jak mają się poszczególne elementy samochodu z roku 1997 do pierwowzoru? Czy obręcze z odpowiednim ET? Czy piasty dopasowane do ET obręczy? Czy grubość klocka...
Piasty bębna (domyślam się, że to miałeś na myśli pisząc o tarczach bębna) już ktoś kiedyś naprawiał w tej pralce i może faktycznie nie zrobił tego najlepiej, bo koło pasowe ma "bicie". Gdzie można kupić taki komplet na wymianę, bo szukałem u mnie w hurtowniach z częściami AGD, ale nie mają?
dokręcenie piasty krzywe piasty ściągacz piasty
tranzystor to220 volvo silnika wyłącza subwoofer aktywny
telefon międzymiastowy radio trafic
Xerox WC6605 skanowanie do Gmail – konfiguracja SMTP, port, App Password Panasonic SA-AK28 – kompatybilność zmieniarki CD z modelami SA-AK18, AK27, AK45, RAE0152Z