Ja się męczyłem z biciem przy hamowaniu kilka lat bo mechanicy do których oddawałem auto na wymianę tarcz nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Cztery razy wymieniałem na nowy komplet przód i trzy razy tył, dodatkowo toczyłem stare i za każdym razem dawałem nowe klocki różnych firm i bicie zawsze powracało po około 1000km. W końcu zacząłem czytać różne...
Witam jak w temacie wymieniłem już drugi komplet tarcz hamulcowych nie wiem co jest przyczyną krzywienia, po około 1000 km zaczyna bić kierownica postanowiłem zakupić oryginalne tarcze, proszę o oto pomiar bicia piast, i nowej tarczy. .
Jak by ci się zablokowały hamulce to przy jeździe było by czuć smród i bardzo grzały by się piasty. Zapewne masz wybite końcówki drążków kierowniczych.
Wiedziałem że ktoś wpadnie na taki głupi pomysł. "Bardzo delikatnie" pospawane g... będzie trzymać, a porządnie wykrzywi piastę i będzie miała bicie.
Tak zdecydowanie 4 tarcze do wymiany pomiar czujnikiem bicia piast.
witam .miałem taki przypadek .jak odkręcałem tarczę hamulcową to ukręciłem śrubkę i wystawał kawałek gwintu .potem przy montażu nie ustawiłem tarczy tak aby wystawał przez otwór i odpychał mi tarcze i felę od piasty .. to może być przyczyna Dodano po 48 witam .miałem taki przypadek .jak odkręcałem tarczę hamulcową to ukręciłem śrubkę i wystawał kawałek...
Witam mam duży problem z autem mam bicie na kole sprawdziłem koło dokręcone, poluzowała się śruba od przegubu więc ją dokręciłem . Tarcze odkręciłem jest prosta ,piasta ma bicie max około 1mm. Natomiast strasznie lata półoś co się mogło stać skrzywiła się półoś tak sama z siebie? a może to przegub wewnętrzny?
Witam. Posiadam Vectrę A i już brakuje mi sił na bicie nie tylko kierownicy ale cały samochód drży (jeszcze jak miałem radio cd to się zacinało:D). Prześledziłem wszystkie fora o tym i prawie wszędzie to samo pisze. Opony tarcze felgi klocki są na pewno dobre więc proszę nie pisać że coś z tych rzeczy... Drgania występują w prędkościach 110-150km/h,powyżej...
Stuków podczas jazdy nie ma amortyzator został wymieniony na nowy wraz z poduszkami i całą resztą wiec też jest sztywny jak pisałem wiekszość rzeczy przy lewej kolumnie została zmieniona oprócz piasty, łożysko jest tez nowe i nie ma tam żadnych luzów. Natomiast o tym łączniku stabilizatora nie pomyślałem czy moze być on wadliwy ale z tego co robiłem...
Skąd wiesz że akurat prawe? Rozumiem że TARCZE wymienione a nie tylko jedna tarcz. Piasty wyczyszczone? Pomiar bicia tarczy oraz piasty wykonane?
przy jakiej prędkości występuje to bicie kierownicy?? Mozna powiedziec ze od 20 km w gore. sprawdź przeguby i półosie oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem, w moim samochodzie (też golf III) przyczyną bicia kierownicy były zużyte przeguby napędowe przy skrzyni To raczej wykluczam (chociaz co do poduszek nie jestem pewien aczkolwiek po odpaleniu nic...
Coś nie tak, jeśli z tyłu założono nowe bębny i szczęki, to nie powinno być czuć "bicia". Może niestarannie zamontowano bębny (np. na brudne piasty), lub niewłaściwie dokręcano koła. Takie efekty mogą występować w przypadku przednich kół, tj. gdy tarcze hamulcowe są zbyt cienkie, lub po silnym (długim) hamowaniu i wjechaniu w kałużę, bądź podczas mycia...
Piasta - "włosami murzyna" , skrobakiem, szczotką itp. do czysta żeby jeść z tego można było. Do smarowania styku piasty z tarczą nic (ale dopuszcza się smar bądź olej "bez objętości"), gdyż według konstruktorów równa tarcza i piasta nie doprowadzą do korozji która będzie miała wpływ na "bicie". Na prowadnice z wargami pod żadnym pozorem nie stosować...
Ściągałem w ten sposób i z przodu na podwójnej wentylowanej i z tyłu na pojedynczej tarczy. Sposób praktykowany przez jakieś dwa lata, z przodu koła zrzucałem z 25 razy, z tyłu z 15. Żadnych bić tudzież pęknięć nie stwierdzono. Jak przy 20kmh tak i 230kmh. Uczono mnie i sam sobie wyrobiłem taki pogląd, że tarcza jest twarda, ale krucha. Co jej zaszkodzi...
Nawet jeśli uda się to zespawać pozostanie problem osiowania elementów. Może powstać zjawisko bicia osiowego i mechanizm nie będzie chciał funkcjonować. Może się zakleszczać. Pewniej będzie dorobić całość. Ale to tylko moje zdanie, poczekaj aż inni się wypowiedzą.
Oś piasty to 2 łożyska 6003 pomiedzy nimi tulejka a na końcach simeringi więc można ja zakładać w 360stopniach, szpilkami do przodu i do tyłu, nie ma różnicy jak byśmy ja założyli bicie występuję zawsze. Mierząc piaste suwmiarką wygląda to tak jakby otwór w tylnej części był wywiercony nie osiowo, za to z przodu jest osiowy. Dlatego występuje bicie...
Taka ciekawostka (dostanie mi się za to) jak pada łożysko to najpierw wyje na zakrętach (można jeszcze troszkę pojeździć) a po czasie już podczas normalnej jazdy - do wymiany na już! A czemuż to miałoby Ci się za to dostać i kto miałby bić? :shii: :lol: Co do tarcz to są świeże ( w tamtym roku zmieniane) ale sprawdzę co tam piszczy,. Dzięki za radę.
.Pozostaje jeszcze luz na piaście łożyska biernego.Sprawdź jeszcze jak jest umocowana końcówka tej rury odpowietrzającej nad filtrem niejednokrotnie uchwyt się urywa i cała rura stuka o zbiornik .
kola byly wywazane juz ze trzy razy przy zmianie opon ,takze to wykluczam. a co do odpowiedzi jerrego , ja nim nigdzie nie uderzylem ,ale nie wiem czy nie zrobil tego poprzedni wlasciciel bo gdy go kupilem , byl zuzyty lewy swozen wachacza i amortyzator byl jak mechanik stwierdzil wybity(zlamany) takze bardzo prawdopodobne, ale jakby byla krzywa piasta...
Felgi na piastach pasują (otwór centralny), czy tam jest luz? Chodzi mi o to, czy nie brakuje tam pierścieni ustalających.
Lampka ręcznego może mrugać gdy jest zbyt niski poziom płynu w zbiorniku na pompie hamulcowej. Sprzęgło bierze płyn hamulcowy z tego samego zbiornika co hamulce - trzeba sprawdzić koniecznie wycieki jeżeli brak płynu . e.starosta napisał: Płyn wraca po odpuszczeniu hamulca bo wypiera go rozprężające się powietrze w układzie. Płyn wraca do zbiornika...
Może być krzywa piasta, krzywe prowadnice zacisku, podejrzewam że masz tam tarcze 280mm prowadnice są zintegrowane z zwrotnicą, często sie krzywią. Oczywiście piasta musi być czysta przed montażem tarczy i żadnych smarów między piastą a tarczą. Miałem kiedyś ci przypadek że po 5 wymienionych kompletach tarcz ATE BREMBO TRW BOSCH i coś tam jeszcze. Wszystko...
No to ewidentnie coś jest krzywe. Jeśli opona nie ma jaja to felga, piasta - szukać patrzeć mierzyć. Opony przekładałeś czy całe koła?
Piasta prawa 0.015 Piasta lewa 0.010 Piasta prawa z tarcza 0.040 Piasta lewa z tarcza 0.035 Co to za pomiar (czym???) skoro czujnik zegarowy mierzy z dokładnością 0,01mm.
Poszukaj stacji kontroli, która posiada na wyposażeniu rozpędzarkę do kół (kiedyś było to obowiązkowe wyposażenie SKP, ale zostało zaniechane). Wirujące elementy zawieszenia to nie tylko koło, bo jeszcze piasta, tarcza hamulcowa i półoś. Może to który z tych elementów powoduje wibracje. Ewentualnie tylne koło robi psikusa, a masz odczucie jakby to było...
Łożysko koła lub piasta.
Najpierw sprawdziłbym czystość i generalnie jakość powierzchni przylgowych bębna i tarczy. Może od zawsze tkwi tam jakiś brud/rdza lub stłuczenie które powoduje bicie bębna. A może odkształcenie czopa na większej nierówności? A może łożyska sypią się? Po co toczyć bęben jeśli nie wiadomo gdzie leży przyczyna? Na pierwszy rzut sprawdzić bicie poprzeczne...
Sprawdź bicie piasty.
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu - od tego auto się tylko źle prowadzi ale nie wibruje. Jest kilka możliwości: 1. Półosie, wady przegubów, skrzywienie, przesunięty odważnik jeśli jest. 2. Uszkodzenie/wada opony, oczywiście przy założeniu że felgi proste. 3. Bicie piasty. 4. Ważenie kół....
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Mogą oczywiście. Zawsze przy kręceniu bębnem wydobywa sie stukot gdż przemieszczają sie kawałki rdzy i brudu . Sprawdź cylinderki z tyłu czy nie są rozcieknięte lub czy sie cofają na swoje miejsce. Sprawdź jak luźny jest bęen czy możesz na popuszczonym ręcznym przekręcić nimi lekko czy stawiają opór i poruszaj nimi góra dół czy lekko schodzą czy nie...
na dobrych zakładach mogą przetoczyć tarczę zamontowaną na piaście , polega to na włączeniu biegu i maszynka sama toczy to nie tandetny sposób ale super sprawa bo automatycznie niweluję bicie piasty Oczywiście koniecznie musisz mieć sprawne zawieszenie koła
Witaj,a to dlatego że po zdjęciu tarcz nie zostały założone dokładnie w pierwotnym miejscu,i widziałem jak mechanior dopasowywał podkładkę pomiędzy felgę a tarczę hamulcową, bo koło już nie było tak ułożone jak przed demontażem, może jest rdza pomiędzy tarczą a piastą,hamulce to podstawa mechaniki samochodowej i uważam że ten mechanik jest nie douczony...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
Sprawdź bicie piast, może udało Ci się którąś wygiąć. Jeszcze raz powtarzam, sprawdzanie bicia bez koła jest nie miarodajne, bo półoś jest pod ukosem do skrzyni i będzie szarpać na przegubie trujpalczastym, tylko pomiary krzywizn na coś się zdadzą, a jak auto na kołach to półoś jest niemalże pod kątem prostym do skrzyni.
Wyczyszczę jeszcze raz piastę i zobaczymy czy pomoże. I warto się zaopatrzyć w wskaźnik zegarowy aby sprawdzić bicie samej piasty jak i tarczy hamulcowej. Dla niedowierzających: Dodano po 1 Ustawić zbieżność sprawdzić geometrię. + Tuleje na wahaczach końcówki drążków zostały też wymienione Bardziej to mogłoby wpływać na odczuwalne bicie na kierownicy...
Chodziło mi o bicie piasty a nie o jej luz na łozysku.
Przeguby mają delikatny luz, ale tylko w płaczyźnie poziomej. Tu pojawia się pytanie - czy jeśli przegub (lub wałek półosi) jest uszkodzony to przy pomiarze bicia piasty (pomiar na aucie) będzie wskazywało odchyłkę mimo, że piasta po zdjęciu z auta jest prosta (pomiar bicia po zdjęciu z auta 0,008mm)?
Mam problem z wibrującym autem. Przy prędkości 100km/h całe auto zaczyna wibrować (kierownicą nie szarpie). Nie istotne są obroty silnika, czy aktualny bieg w skrzyni biegów. Drżenie występuje na idealnie równych drogach (na nie równościach drgania się nie wyczuwalne lub zlewają się), występuje podczas przyśpieszania jaki i zwalniania(luz). Wykluczam...
"potegat" ja miałem tak zrobione jak piszesz. Siłownik elektryczny, regulator obrotów J-129. Zmiana polaryzacji na siłowniku nic złego mu nie robiła, i wszystko działało aż do zmiany koncepcji. Jednakże marnowało się dużo energii, i śmigła odchylone od wiatru pod X kątem generowały bardzo duże drgania i hałas. Teraz robię taką turbinę, i mechanizm zmiennej...
Sprawdzałeś bicie piast i tarcz przy montażu?
Chwila chwila, w ani jedno słowo nie wierze czytając że skrzywienie widzi gołym okiem, czujnik zegarowy w oczach? W niecały kilometr tarcze pokrzywić? Napisz jeszcze raz co się dokładnie dzieje, trzepie kierownicą? Pedałem? Jak tylne hamulce wyglądają? Jaki wynik z pomiaru bicia piasty oraz tarczy?
Dzisiaj fragment książki ----------------------------------------... Sprzęgła Sprzęgłem nazywamy dowolny element łączący dwa podzespoły i przekazujący moment obrotowy z jednego na drugi. Pierwszym i być może największym problemem, z jakim będziesz się zmagał w trakcie budowy mechanizmu, jest właśnie sprzężenie...
Witam! Posiadam escorta z 96 roku z silnikiem 1.3 i od długiego już czasu podczas hamowania w czasie jazdy powyżej 60km/h strasznie drga przód auta i kierownica...po prostu niemiłosierne bicie. Podczas zmian kół na letnie widzę już, że tarcze raczej nadają się do wymiany i podjechałem na stację diagnostyczną i posprawdzali mi wszystko i miałem do wymiany...
Obawiam się, że bez podmiany podzespołów się nie obejdzie. Wszelkie pomiary, testy itp. nie dają rady, więc... Miałem podobną sytuację z innym autem. Przy prędkościach powyżej 120km/h zaczynała drgać kierownica. Zmieniłem ogumienie, zmieniłem felgi, 3 razy kontrolnie sprawdzałem geometrie kół, następnie wymieniono końcówki drążków i sworznie. Nadal...
Tez na poczatku tak myslalem, gdyz gwint na przegubie byl zerwany w jednym miejscu i dokrecalem od polowy gwintu recznie, ale po wymianie przeguby i zakreceniu nowej nakretki jest to samo. Klient dzisiaj byl i mowil zeby kupic jeszcze polos razem z przegubem wewnetrzym. Tylko boje sie, ze jak to nie bedzie to to gdzie juz szukac przyczyny. Mam jeszcze...
Właśnie dlatego mo żna dać mały podłóżny magnes neodymowy, żeby kontrakton reagował przy nieco większej szczelinie. Przy biciu koła montujemy to bliżej piasty. Szczerze mówiąc, używałem magnesu neodymowego z dysku 2.5" i było ok.
Krótka jazda z dwiema lekko wkręconymi śrubami (najlepiej zabezpieczonymi na klej do śrub) powinna załatwić sprawę.Sprawdzone. Proste i logiczne, poluzować śruby i samo spadnie... Młotem popukać się najlepiej w głowę, zamiast 'pozdrawiać' łożysko. Niestety, otwór felgi jest po to spasowany z piastą żeby przenosić przez to połączenie obciążenia, 4 czy...
a przy wolnej jezdzie słychac delikatnie jakby coś biło i się delikatnie tarło Tarcza skrzywiona albo piasta ma bicie.
Albo piasta ma bicie.
Może opony się deformują pod wpływem siły napędowej i wtedy stają się niewyważone. Może jakieś niemarkowe opony Pan założył albo może części przegubów jakoś latają po okręgu niesymetrycznie że powodują bicie. Może łożyska są zużyte i piasta jakoś lata na boki przy obciążeniu. Może w krawężnik Pan najechał czy coś i oponom coś się stało? Ja bym na początek...
Długa wersja (krótka poniżej)) Z półtora roku temu kupiłem Volvo v70 IIgen na alusach. Komfort jazdy jak po dywaniku mięciutko. Poprzedni właściciel zrobił zawieszenie jakoś pół roku przed sprzedażą. W zimie tamtego roku kupiłem 4 nowe zimówki (dębica) i stalowe felgi używane (niby wytłoczony na nich symbol Volvo). Po zmianie opon (oczywiście wyważone)...
Oczyściłeś piasty na powierzchni styku z tarczami? Bicie mogłoby spowodować rdza/brud na piaście, ale niby za pierwszym razem tarcz nie zdejmowałeś? Zdejmując i zakładając można je założyć w innym położeniu, obrócone o szpilkę (90°) lub dwie (180°) i może bić. Te wcięcia pod sprężynki klocków? nasmarowałem tłoczki hamulcowe i prowadnice. Pod osłoną...
1. nic nie jest za darmo. Płacisz energią swojego pedałowania. Na pewno opory są zdecydowanie mniejsze niż klasyczne dynamo a diodki biorą bardzo mało ale porządek pojęciowy zachowajmy ;) . 2. 8mm szczliny bo bicie?? Masz wszystko przy samej osi prawie! Boję się pomyśleć w jakim stanie masz rower. Zajrzyj czym prędzej do piast, wymień smar, zużyte części...
Witam, kolega jannaszek ma rację, mechanik mógł nie zauważyć wady opony. Poza tym proponuję sprawdzić montaż samych tarcz po przetoczeniu, jeśli były toczone statycznie (na tokarce), wtedy często mechanik zakłada tarcze i nie robi pomiaru bicia tarczy na piaście, piasta powinna być dokładnie wyczyszczona papierem ściernym, tarcza założona i zmierzone...
Witam Mam taki sam problem z bicie tylnego hamulca. Bije nawet po zaciągnięciu ręcznego. Wymieniłem już szczeki najpierw jakieś tanie teraz BOSCHA, nowe bębny, nowe cylinderki, nowy płyn hamulcowy i dalej bije. nowe bębny tez by miały bicie ? hmmm Zacząłem kabinowa podmienia z starymi bębnami i nic to nie pomaga :/ Krzywa piasta powodem ?? Tylko ja...
Niestety nie poradziłem sobie z tym. Nie mam czasu i siły walczyć z tym gównem , dlatego przy zmianie kół, dodatkowo jadę na wyważanie kół na samochodzie. Spróbuj sprawdzić półosie oraz piasty w następujący sposób: - podlewaruj jedno przednie koło, radzę zacząć od prawej strony gdzie jest dzielona półoś, następnie podłóż pod wahacz odpowiedniej wysokości...
Witam. Chciałbym zaprezentować elektrowrzeciono wykonane przeze mnie z silnika 2,2kW 2800rpm typu "jamnik". Konstrukcja powstała celem zastosowania w niewielkiej frezarce uniwersalnej do obróbki aluminium i stali. Zdecydowałem się na własną konstrukcję, gdyż w ramach przeznaczonego budżetu miałbym do wyboru chłodzonego cieczą chińczyka osiągającego...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Witam, Mam problem z grzejącymi się hamulcem w tylnym prawym kole.. Części nowe to: szczęki, bęben, sprężynki. Przed dokręceniem śruby centrującej , bęben obraca się swobodnie. Gdy tylko dokręcę śrubę bardzo ciężko się obraca, szczególnie gdy dokręcona strona dochodzi do szczęk. Wymieniłem bęben bo myślałem, że ma bicie promieniste. Niestety to nie...
Zrobiona pierwsza trasa po tych całych naprawach , oczywiście ściąga jak ściągało ale doszło "szarpanie kierownicą" tak to określa kierowca , raz mocniej raz lżej tak się dzieje. Mówi że to takie wrażenie sprawia jakby jechał na kwadratowych kołach. Co może być przyczyną takiego zachowania? Olej jest pod maxa. Kolego nie rozkładaj rąk jak wiadomo kto.....
Nic nie mogę doradzić nie widząc problemu i nie mogąc stwierdzić czy tak naprawdę istnieje. Bardzo krzywa felga da o sobie znać już przy prędkości 50-60km/h a felga z minimalnym biciem przy prawidłowym wyważeniu koła nie będzie wpływać na komfort jazdy. Jedyne co mogę poradzić to popytać znajomych i kolegów jaki warsztat polecają i nawet gdyby nie oferowali...
Łożysko piasty jest do ściągnięcia w czasie 2 godzin(od podniesienia do opuszczenia z podnośnika). Jak wymieniałem pierwsze koło to zajeło mi to około 4 godziny a drugie już około 2. Problemem czasem jest zciągnięcie zwrotnicy z przegubu. Do wybicia łożyska potrzeba dużego imadła i dobrego (2-3kg) młotka. Jest to łożysko 2 rzędowe kólkowe. Z reguły...
Witam, mam problem z blokującym się lewym tylnym kołem. Objaw jest taki, że koło blokuje się dość mocno po zaciągnięciu i zwolnieniu hamulca ręcznego - ledwo mogę kręcić kołem (auto na podnośniku). Podczas normalnej jazdy i używania tylko hamulca nożnego, problem prawie nie występuje, czasem lekko przyblokuje, znacznie mniej niż w przypadku ręcznego....
Kiedy jadę z małą prędkością i mocnej dodam gazu i poczuje ewidentne szarpniecie autem słyszę takie stukniecie lub przeskoczenie jakiegoś elementu w tym przednim lewym kole. Jeden z dolnych wahaczy do wymiany na 99.9%. Zdiagnozować mało kto potrafi, ale jak rozepniesz sworznie to jeden będzie luźno latał. Czesci zawieszenia to 555, yamato, koyo/kanaco...
Witam, potrzebuje pomocy może ktoś będzie coś wiedział bo ja i mechanik nie mamy już pomysłów na ten problem. Problem dotyczy tylko i wyłącznie drgania kierownicy w zakresie 85- 98km/h, samochód to opla omega sedan 99r, które jest już stare ale bardzo zadbane i mocno dofinansowane. Odkąd mam ten samochód (12 lat) praktycznie od początku towarzyszyły...
Ma wole kolo. A to nie robi żadnej różnicy. Czy wyrzuci na luz z automatu, czy ja wypne podczas jazdy, jest tak samo. Jak zmienię bieg przy 90km/h na 11 a nawet na 10 jest tak samo. Jeśli zmiana biegu a tym samym obrotów silnika nic nie zmienia to nie jest winny układ napędowy. Przyczyny należy szukać w kołach, piastach i bębnach/tarczach czyli w tym...
Tylko tarcza była wkładana w tokarkę i było tylko minimalne bicie. Ślusarz rzekł, że od tego nie powinno telepać ale profilaktycznie tarcza została przetoczona i nic to nie dało. A piasty były zakładane dwie inne i qpa.:?: Może jeszcze powiem, że od jakiegoś czasu pojawiło się wycie dochodzące jakby właśnie z lewego koła. Wycie pojawia się gdzieś przy...
Witam!! NIKT NIE MUSI KUPOWAĆ NOWEGO STEROWNIKA!! Możesz dać do naprawy stary.. Wymiana sterownika z takim samym nr a z auta z innym silnikiem wiąże się z adaptacją sterownika w samochodzie..tak jak w przypadku nowego sterownika..Inaczej i profesjonalnie nazywa się to KODOWANIE WARIANTOWE.. Bez adaptacji system ASC,DSC nie będzie dalej działał a tylko...
dwoch stron nie wymienialem bo ulozyskowanie od strony czynnej wydawalo sie ok - bez luzow, oporow, ladnie i plynnie chodzilo. z obserwacji wynika, ze strasznie 'nierownolegle' chodzi kolo pasowe - nie wiem, czy to normalne bo nigdy wczesniej pralki nie rozbieralem :) Jeżeli koło pasowe ma bicie to prawdopodobnie kamień zgromadził się między duraluminiową...
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie wykonanego alternatora tego typu. Wątek niniejszy...
Instrukcja wymiany tarcz dołączona do większości przewiduje pomiar bicia wzdłużnego piasty przed montażem tarczy oraz pomiar po montażu tarczy - po jej przykręceniu śrubami/ nakrętkami koła. Oczywiście rzadko jest to praktykowane, jednak pozwala uniknąć problemów opisanych w temacie - znaleźć ich przyczynę. Tyle teorii, jednak w praktyce cena wykonanej...
Witam. Jako amator elektrowni wiatrowej postanowiłem uiścić marzenia i elektrownia wiatrowa stała się faktem, niestety nie na długo. Opisze w skrócie fakty. Pospawałem maszt 7m z 3 rur 5/4 pręt 12-stka co 30cm maszt stabilny na szczycie blacha 10mm i piasta z nowym łożyskiem bez luzu. Kupiłem pralkowca z 16-stoma magnesami neodymowymi na allegro. Założyłem...
W Łodzi nie znalazłem zakładu, który doważa koła na samochodzie. Miałem problem z drganiem kierownicy przy wyższych prędkościach a szczególnie przy mocniejszym hamowaniu - mechanicy już typowali różne elementy tarcze, przegłuby, opony itp. W łodzi wyważałem koła w różnych zakładach i zawsze kierownica biła przy wyższych prędkościach (zmieniłem tarcze...
Przydał by się pomiar bicia tarcz oraz piast, możliwe że w dziurę wjechane było i piasta wygięta.
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
Powtarzające się skrzywienie tarczy to często efekt skorodowanej powierzchni piasty lub skrzywionej piasty (przy zdejmowaniu tarczy). Jak ktoś nie brodzi w 10cm wodzie z tarczami rozgrzanymi do czerwoności to teorie o wjechaniu w kałużę można sobie darować. Zgodzę się z tobą, ale w przypadku tarcz są one często marnej jakości niestety, sam wymieniłem...
Proszę sprawdzić piasty i zaciski hamulcowe Na piastach może być bicie Zaciski hamulcowe mogą się blokować Polecam także sprawdzić siłę hamowania na stacji diagnostycznej
Pacjent to Astra G 2.0 DTH 101KM. Poduszka silnika lewa i przednia wymieniona. Prawa wygląda dobrze. Tylna trzyma, ale też do wymiany bo silnik lekko pochylony, co widać po nowej przedniej. Nowe wahacze, nowe gumy stabilizatora, nowe końcówki stabilizatora. Jest minimalny luz na maglownicy po prawej stronie. Przednie klocki nowe. Zaciski regenerowane,...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Pierscien dystansowy,to taka tulejka dopasowujaca srednice piasty do otworu centujacego w feldze.Felga powinna wejsc deilkatnie na wcisk,nie moze byc luzna i latac na prawo,czy lewno bez przykrecenia srub.Sruby tylko dokrecaja felge,a nie ja centruja.Jesli nie potrzebny jest pierscien,a felgi byly sprawdzone razem z kolami i nadal sa bicia,to przyczyna...
Po wymianie tarcz na nowe wziąłem sobie do serca to o czym napisał mi jeszcze kolega kornell22 i jeszcze raz je zdemontowałem po czym naprawdę dokładnie wyczyściłem z rdzy piasty kół ale niestety to oczywiście nie pomogło. Podniosłem więc przód i po rozpędzeniu kół zauważyłem, że prawidłowo założone tarcze mają bicie "góra-dół". W tym momencie wystarczyło...
Ja nie jestem dobrym tokarzem a udało mi się przetoczyć wiele tarcz i bębnów. Ale to tylko w celu zebrania rantów lub zabielenia powierzchni mocno sfatygowanej (o ile wymiar na to pozwalał).:D Natomiast między bajki można włożyć toczenie tarcz wentylowanych w celu usunięcia bicia. Taki zabieg nie ma żadnego sensu. Czemu nie ma sensu?Kwestia zamocowania...
Drugie felgi i opony. Ale wyważone?? Jeżeli jesteś pewny wyważenia to bicie jest na piaście koła. Jak z tym biciem jest przy hamowaniu?
Witam, wymieniałem łożyska w kołach przednich jakieś pół roku temu auto zrobiło na nich jakieś 1500km. Z jednej strony wymieniałem łożysko sam i do tego tarcza hamulcowa miała bicie więc o to się nie czepiam ale z drugiej strony zawoziłem całą zwrotnicę do mechanika bo moja prasa nie dała sobie rady no i wymienione zostały dodatkowo też obie piasty...
Prościej będzie gdy będziesz miał na wzór oryginalne fabrycznie zaplecione koło, wówczas będziesz wiedział w jaki sposób zapleść koło. Zaplatanie wcale takie trudne nie jest, tylko trzeba wiedzieć jaki jest na to sposób. Felgi zawsze mają taki sam powtarzający się układ otworów. Dwa do przodu, dwa do tyłu. Pierwszy na lewą stronę piasty, drugi na prawą...
Jeżeli wcześniej tego nie było to założyłeś inaczej tarcze do piasty - przekręcona np o 180 stopni. Piasta zawsze ma jakieś bicie, można je próbować zniwelować poprzez obrót tarczy na paście o jakiś kąt - czasem jest opcja obrotu tarczy o 180 stopni, czasem o jakieś 70 w zależności od rodzaju sposobu montażu tarczy do piasty. Czujnik zegarowy i sprawdzenie...
witam a piasta czasem nie ma bicia?
Piasty bębna (domyślam się, że to miałeś na myśli pisząc o tarczach bębna) już ktoś kiedyś naprawiał w tej pralce i może faktycznie nie zrobił tego najlepiej, bo koło pasowe ma "bicie". Gdzie można kupić taki komplet na wymianę, bo szukałem u mnie w hurtowniach z częściami AGD, ale nie mają?
Witam. Mam parę uwag co do tych porad. Nie polecam czyszczenia szczotką bo w większości przypadków to nic nie daje. Polecam skrobak i papier ścierny. Piasta powinna być oczyszczona ze zgorzelin i rdzy szczotka tylko w większości przypadków „wyświeca” zgorzelinę , tak więc skrobak i papier ścierny. Powierzchnia musi być czysta bo w innym...
skoro po wymianie tarcz jest to samo, to albo trzeba sprawdzić bicie tych nowych, albo nie zostały IDEALNIE wyczyszczone piasty w miejscu ich styku z tarczami. Poza tym czy zaciski ładnie i równo "pływają"?
Tak jak przedmówcy,po wysunięciu półoci z piasty używamy starą śrubę wkręcając ją w półoś aż wypchnie przegub z półosi,naturalnie przy wyprostowanym przegubie.sposób mniej brutalny od bicia młotkiem.
Ciśnienie było mierzone pod obciążeniem( komputer diagnostyczny i fizycznie manometr) . Mam nową teorię: był błąd "bicie czołowe koła biegunowego na 4 osi "( możliwy luz na piaście) okazało się że zabrudzone jest koło biegunowe i komp odczytuje to jako poślizg i włącza sie ASR ( ogranicza dawkę paliwa) . Niestety po wyczyszczeniu i naprawie ABS nie...
Ok, dokładny opis to zadanie dość trudne (zajmujące), ale postaram się Ci pomóc. Na początek: Zasadnicza trudność to ułożyskowanie tarczy z magnesami. Można pokombinować ze starym dyskiem twardym lub - łatwiej - zrobić to z piasty rowerowej. Tarcze: w mojej amerykance mają średnicę 80 mm, z blachy żelaznej 1 mm, wzmocnone sklejką 2mm, w której (w sklejce)...
Jeżeli łożyska po stronie biernej i czynnej są OK, czyli pracują cicho a oś czynna obraca się nierówno czyli ma tzw. bicie, to piasta kosza piorącego uszkodzona. ja jestem tym nieszczesnikiem od whirlpoola awt 7105 - lozyska pracuja cicho bez luzow a bicie jest. pokusilbys sie o diagnoze w tym przypadku? chce zebrac opinie zanim wydam kolejne 80 zlotych...
haker-1 zobacz tu: Oczywiscie ta stronke widzialem, i tu narodzila sie nadzieja ze tak sie da to zrobic. _haker_1 jak dobrze poszukasz po googlach po angielsku to znajdziesz stronkę o wykorzystaniu koła jako przekładni. Były na niej rysunki jak zamocować alternator. Na tej stronie oferowali od razu alternatory oraz specjalne rolki z wyfrezowanym wzorkiem...
Witam Zwróć uwagę na pracę koła pasowego czy obraca się w osi w tych modelach potrafi się uszkodzić piasta bębna co powoduje bicie bębna.częstym objawe jest również spadający pasek.
Przepraszam, ale skorzystam z okazji i podpinam się pod temat. W moim Passacie B-4 miałem problem z odpowietrzeniem prawego przedniego koła tj. po wymianie płynu hamulcowego, z pozostałymi było ok. Podczas odpowietrzania tego koła nie chciał spływać "stary" płyn, nawet po mocnym naciskaniu na pedał hamulca. Dopiero, gdy uruchomiłem silnik, tj. z pomocą...
W moim aktualnym rowerze tylne koło składałem patrząc na przednie i niestety robiłem to dobre kilka godzin . :( Do mnie centrowanie nie jest takie straszne , przewracam rower na kierownice i centruję. (kilka razy centrowałem i bicie jest na prawdę niewielkie) P.S. Pytam bo chciałem naprawić rower kolegi (luźna oś) i niestety okazało się że piasta jest...