To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Powiem z praktyki tyle, ze ważne jest dość rzetelne przeprowadzenie wymiany - czyli tłok zacisku ma chodzić gładko i bez zacięć, tak żeby bez problemu cofał się luzując klocek, a także sam zacisk pływał prawidłowo w prowadnicach - nie następuje wtedy przeginanie tarczy. Bicie - nie pierniczcie że jesteście w stanie zejść poniżej 0,2mm mierzone na rancie...
Witam. Na początek zamień koła przednie z tylnymi i próbna jazda. Gdy zdejmiesz koła z przodu zwróć uwagę na stan tarcz i zacisków hamulcowych oraz na przeguby.
Jaka jest grubość tarcz po przetoczeniu? Może już poniżej minimum?
Zegar i zmierz bicie tarcz i piast - tu będzie problem.
ATE żąda paragonu lub faktury na robocizne mechanika wraz z jego pieczątką i podpisem. Chodzi o to, ze w ten sposób się zabezpieczają. Żeby myśleć o gwarancji tarcz musi montować mechanik i się pod tym podpisać. Innaczej mi nie chcieli przyjąc tarcz do reklamacji. podjechałem do mechanika i wystawił świstek. Reklamacje rozpatrzyli pozytywnie.
Na bicie tarcz nie pomaga toczenie, po za tym mogą to być po prostu luzy na zawieszeniu a nie hamulce.
Seat Mii (bliźniak Citigo i Up) , krzywi tarcze hamulcowe. Sprawa wygląda tak że w przeciągu 40tyś km zamontowano 6 kompletów różnych producentów tarcz hamulcowych (m.in Brembo , Metelli , Bosch , Oryginał ) Zawsze krzywi prawą tarcze , ostatnio więc wymieniłem całą prawą zwrotnice z piastą i łożyskiem na nową oryginalną wraz z tarczami. Po przejechaniu...
Tarcze do wymiany, żadne toczenie, nikt ci nie wymieni ich na reklamacji, dwie przyczyny: zły montaż (pokrzywione w trakcie montażu) lub to co napisał kolega LElectricfil czyli kałuża plus gorące tarcze.
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
Panowie, obiło się wam o uszy coś nt klocków i tarcz hamulcowych ROTINGER & STEINHOF, ja zazwyczaj staram się montować TRW bo mam do nich zaufanie ale ostatnio się zawiodłem bo nowa tarcza na prostej piaście miała dosłownie minimalne ale jednak bardzo delikatne bicie przy silniejszym hamowaniu, i zastanawiam się czy macie doświadczenie z wymienionym...
B5 koło PP jest pęknięcie na gumie jednego z elementów zawieszenia. istotne to i czy trzeba to jakoś uszczelniać? . Należy wymienić ten element (gałka drążka kierowniczego) na nowy i to najszybciej jak to możliwe. Gumowej osłony się nie uszczelnia, bo już mogla się tam dostać woda i inne zanieczyszczenia, co z czasem spowoduje luz współpracujących...
Nie trzeba deszczu, żeby tarcze się pokrzywiły, jeśli drży tylko przy hamowaniu to pierwsze do sprawdzenia bicie tarcz
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Próbowałeś ręczny rozjechać zdjąć wtyczki i powtórzyć próbę? Bicie tarcz mierzyłeś?
Na starych tarczach i klockach było bicie na kierownicy przy większej prędkości a także drganie na pedale hamulca przy wciskaniu go, to wszystko teraz znikło, ale na razie zrobiłem trzydzieści pare kilometrów na nowych tarczach i klockach i czuje jedynie minimalną poprawę jeżeli chodzi o hamowanie wobec tego co było na początku na nowych tarczach i...
Pacjent to Astra G 2.0 DTH 101KM. Poduszka silnika lewa i przednia wymieniona. Prawa wygląda dobrze. Tylna trzyma, ale też do wymiany bo silnik lekko pochylony, co widać po nowej przedniej. Nowe wahacze, nowe gumy stabilizatora, nowe końcówki stabilizatora. Jest minimalny luz na maglownicy po prawej stronie. Przednie klocki nowe. Zaciski regenerowane,...
Być może powierzchnia styku tarczy z piastą przed montażem nowych tarcz nie była dobrze oczyszczona i jest bicie. Najlepiej sprawdzić bicie tarczy.
Witaj Być może ten zestaw Ci posłuży. Ważne jest to, że mało który warsztat to robi czyli po założeniu tarcz sprawdza ich bicie. Mam mitsubishi Colta i w Manualu napisali, że max bicie tarcz 0,05 mm. Zbyt duże bicie ma wpływ na szybsze zużycie całego zestawu. Pozdrawiam
Sprawdzałeś bicie piast i tarcz przy montażu?
rownież bym sprawdził bicie tarcz i piast .. ostatni przypadek z zycia ... nie wyczyszczone piasty przy wymianie tarcz na nowe właśnie tak efekt dały
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu - od tego auto się tylko źle prowadzi ale nie wibruje. Jest kilka możliwości: 1. Półosie, wady przegubów, skrzywienie, przesunięty odważnik jeśli jest. 2. Uszkodzenie/wada opony, oczywiście przy założeniu że felgi proste. 3. Bicie piasty. 4. Ważenie kół....
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
I ja zabrałem się za robotę. Trzy tygodnie minęły.....tyle udało się zrobić na tę chwilę. Noże ze stali NC bo z SW za drogo wychodziły, kąt ostrzy 30 st. Bęben z blachy 12mm gatunek - wytoczone tarcze 300 mm, podpory pod noże 251 x 140, przefrezowane, otwory M12. Wał z gatunkowej stali fi 50, łożyska fi 40 (UWAGA - nie brać wymiarów łożysk z tabel bo...
Przy takim efekcie możliwe trzy uszkodzenia, bębny - zużycie jak pisze robokop, samoregulatory nie działają prawidłowo lub bicie tarcz jak pisał motronic. Układ potrzebuje zdecydowanie więcej płynu po stronie ciśnieniowej, stąd musisz ten płyn pierwszym naciśnięciem napompować, dopiero kolejne naciśnięcie wytwarza pożądane ciśnienie w układzie i hamulce...
Przy montażu tarczy hamulcowych fundamentem jest czystość, tzn piasty wyczyszczone z rdzy, jarzma w punktach podparcia klocków też wyczyszczone i zabezpieczone odpowiednim preparatem. W końcu prowadnice wyczyszczone i nasmarowane odpowiednim preparatem. Dodam, że nawet minimalne bicie tarczy może być potęgowane przez zużyte zawieszenie.
Witam. Posiadam Renault Laguna II 1,8 16v. Mój problem polega na tym, że gdy odpalam auto (nie ważne czy zimny czy ciepły), obroty silnika na biegu jałowym falują między 300-900 obrotów. Gdy jest wyższe zużycie prądu, np. klimatyzacja pracuje, obroty normują się na 900, ale tylko na kilka sekund, po czym wraca falowanie. Czasami na zimnym silniku zdarzy...
Oczyściłeś piasty na powierzchni styku z tarczami? Bicie mogłoby spowodować rdza/brud na piaście, ale niby za pierwszym razem tarcz nie zdejmowałeś? Zdejmując i zakładając można je założyć w innym położeniu, obrócone o szpilkę (90°) lub dwie (180°) i może bić. Te wcięcia pod sprężynki klocków? nasmarowałem tłoczki hamulcowe i prowadnice. Pod osłoną...
Jeżeli wcześniej tego nie było to założyłeś inaczej tarcze do piasty - przekręcona np o 180 stopni. Piasta zawsze ma jakieś bicie, można je próbować zniwelować poprzez obrót tarczy na paście o jakiś kąt - czasem jest opcja obrotu tarczy o 180 stopni, czasem o jakieś 70 w zależności od rodzaju sposobu montażu tarczy do piasty. Czujnik zegarowy i sprawdzenie...
A co ma bicie do źle ułożonych klocków, jest krzywa tarcza albo źle zamontowana. Jedź do nich z powrotem, zeklnij od skó.....synów, i powiedz że jeżeli nie umieją tego zrobić to niech oddadzą kasę.
Zakupiłem sobie kilka dni temu tzw. "ukośnicę" Evolution R255 SMS+ oraz oryginalną tarczę Evolution o średnicy 255 mm przeznaczoną do cięcia stali. https://shop.evolutionpowertools.com/col... Przy cięciu drewna tarczą wielozadaniową...
przyczyną było bicie tarcz
No więc od początku Tarcze TRW i klocki TRW kupiłem z allegro jako ledwo używane - były prawie nowe to znaczy nie miały oznak zużycia, zero rdzy, rantów grubości klocków i tarcz nominalne, założyłem je w czerwcu 2021r czyli powiedzmy że rok temu, niestety nie mam czujnika więc bicia nie sprawdziłem. https://obrazki.elektroda.pl/1942990600_...
Na przykręconych szpilkach tarcza przybliża się i oddala od jarzma. I chyba za bardzo trze o klocki... Dodano po 39 Nowe tarcze biją w jarzmie. Stara można powiedzieć że jest ok... Kręcąc piastą to minimalnie przybliż się i oddala od czujnika Dodano po 24 Stare tarcze mają mniejsze bicie niż te nowe. Dodano po 3 Zrobiłem reklamację tarcz
Ja się męczyłem z biciem przy hamowaniu kilka lat bo mechanicy do których oddawałem auto na wymianę tarcz nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Cztery razy wymieniałem na nowy komplet przód i trzy razy tył, dodatkowo toczyłem stare i za każdym razem dawałem nowe klocki różnych firm i bicie zawsze powracało po około 1000km. W końcu zacząłem czytać różne...
Historia auta mi nieznana jak kupowalem to bylo juz bicie stwierdzilem ze tarcze krzywe na starych tarczach sie nasilalo bicie. Bicie bylo odczuwalne przy kazdym hamowaniu przy kazdej predkosci . Po wymianie tarcz na nowe bicie zniwelowane do bicia tylko przy 80 km/h przy innych predkosciach podczasz hamowania nie wystepuje . Opony bd ok poniewaz mialem...
no więc tak tarcze półroczne dla mnie są jeszcze nowymi Za pół roku można te nowe tarcze nieźle podeżreć.Masz wyraźnie napisane-zmierz bicie tarcz to pomyślimy dalej.
No to jedziem z sesją zdjęciową po demontażu: https://obrazki.elektroda.pl/8591658000_... Jak widać dwie łapki klapnięte, spowodowane tym co poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8674355800_... ----------------------------------------... Dalej okazało się, że tarcza bliżej silnika była...
Kolego bicie tarcz sprawdzamy czujnikiem zegarowym, na oko nic nie zobaczysz.
Jakie był wynik pomiaru bicia tarcz podczas montażu tarcz przednich a jakie bicie mają tarcze z tyłu?
Tanie pily czesto nawet nie lezaly obok pil diamentowych, a co dopiero mowic o zebach diamentowych. Jak tarcza ma min. 80% naturalnego diamentu, to mozna nia cos konkretnego robic, a tanie to zwyczajny korund zalany spoiwem. Czasto wystarczy popatrzec pod swiatlo na zeby pily by zorientowac sie z czego faktycznie ja zrobiono. Jesli sa na niej same...
Delikatnie ocierają o tarczę. Może masz bicie na tarczy ?
Dzień dobry, niedawno zakupiłem maszynkę do cięcia gresu Norton Clipper TR 200 EM - to co potrzebowałem to płytki 30x30 mm 6-7 mm grubości. Wcześniej używałem ręcznej przecinarki MGŁ Walmer (swoją drogą jestem z niej bardzo zadowolony) tylko, że zakupione płytki nie mają równej gładkiej powierzchni i niestety tam ręczna maszynka nie da już rady ich...
Witam Teoria z krzywymi tarczami i rozpychaniem klocków ma sens , ale coś chyba objaw nie miał by tendencji do zanikania powyżej 40km/h . Bicie musiało by być duże żeby powodować zakłócenia w pracy ABS i pojawiający się sporadycznie błąd / awarię / . Albo nie znamy jeszcze wszystkich faktów , albo auto ma bogatszą historię . Idąc dalej tokiem myślenia...
Zamienić koła miejscami. Zmierzyć bicie tarcz i piast czujnikiem zegarowym. Sprawdzić stan zawieszenia, elementów układu napędowego.
Może tarcza fabrycznie ma bicie ,wade .Stąd te pulsowanie. Jakiej firmy są te tarcze (chińszczyzny nie brakuje na rynku pod różnymi nazwami)
Kolego jeżeli trafisz na aptekarza to nic z twojej reklamacji nie będzie , chyba że hurtownia uzna tą reklamację w ramach dobrej współpracy . Nie słuchasz rad kolegów i nie wyciągasz wniosków a odpowiedź napisałeś sobie już sam "Na przednich tarczach zauważyłem, że występują miejscowe przebarwienia (ciemniejszy kolor) tak jak by były przegrzane" .Te...
Napisałem o gratach, z którymi miałem coś wspólnego, które montowałem, serwisowałem. Lukasy montowałem, ale nie zdarzyło się żeby były jakieś problemy typu za szybko ścierający sie klocek, popękane tarcze czy bicie tarcz po jakimś symbolicznym przebiegu. Ale skoro myślisz że nie mam pojęcia co jest wkładane w ich kartoniki to chętnie usłyszę prawdę,...
Witam. Bicie tarcz wykluczone, były sprawdzane. Bardziej prawdopodobne jest włączanie się pompy ABS, tylko co powoduje ten stan, czyżby uzkodzony czujnik na któryms kole?.
Warto sprawdzić, czy zaciski hamulcowe pływają w prowadnicach bez oporu. Jeżeli są przytarte, to nawet minimalne bicie tarczy będzie odczuwalne na pedale hamulca - dopóki tarcza się nie dotrze. Warto również obejrzeć tylny układ - drgania się przenoszą po nadwoziu. Klocki na pewno nie są przyczyną, nieważne jakiego producenta.
Bicie tarcz sprawdza się czujnikiem zegarowym. Niekoniecznie zawsze winę ponosi krzywa tarcza. Miałem kiedyś twingo nie dosyć ze na kierownicy było czuć to jeszcze na pedale. Okazało sie że bęben "złapał"syf i wystarczyło pomęczyć na ręcznym w czasie jazdy. Jak ręką odjął.
Pierścienie trochę małe 60mm. Dla średnicy piły fi 450 mm zalecana średnica tarcz dociskowych fi 125 mm. Czy tarcza piły nie ma bicia, oraz wał jest bez luzu. Sprawdź bicie promieniowe i osiowe. Obroty silnika 2800 obr/min to na pile masz 3724 obr/min bez obciążenia. Tarcza piły fi 450 mm obroty zalecane 1.800 – 2.750 obr/min, maksymalne 3.400...
uszkodzenie czujnika lub zerwanie (rozłączenie )przewodu podczas wymiany że pedał lekko drży to może być inna przyczyna bicie tarcz itp.poprostu sprecyzuj odpowiedz i napisz czy blokuje koła czy nie ,a z tym tłoczkiem to tak ma być ,pozdrawiam
witam. Problem występuje w samochodzie volvo fl6. Podczas hamowania występują dosyć mocne drgania całego pojazdu (nieodczuwalne na kierownicy). Na przeglądzie zero luzów w zawieszeniu, tylko prawy tylny zacisk ma znacznie niższą sile hamowania niż lewy ok. 50%). Zmierzone bicie przednich tarcz (tarcze pełne). Wynik to 0.15mm na prawej i 0.04 na lewej....
Witam . Mój problem jest taki przy volvo v70 mk3 2008r 2.4 d5 185KM automat od 100km/h zaczyna wibrowac nadwozie . Przy przyspieszaniu zaczynaja sie wibracje i jak puszcze pedal gazu nasilaja sie , ponizej 100km/h drgania ustaja . Auto ma wymienione dwie polosie ,nowe zawieszenie przod ( koncowki drazkow +drazki kierownicze , nowe sworznie wahacza+tulejki...
Raczej nie ,powodem mogą być nieprawidłowa eksploatacja, zły montaż oraz wady materiałowe .Tarcze łatwo się skrzywią, jeśli po rozgrzaniu zostaną gwałtownie ostudzone. Może do tego dojść na przykład gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tym samym tarczę wodą. Woda padająca na tarczę hamulcową powoduje jej nierównomierne stygnięcie,...
Ja miałem taki sam problem w Mojej Kia Cee'd. Problemem okazała się krzywa tarcza hamulca. Po wymianie problem zniknął. Raczej nie podejrzewam tarcz , musiało by być duże bicie żeby trzepać autem jak pralka załadowana kamieniami, druga sprawa było by to czuć przy hamowaniu . Dodano po 1 Podejrzewam przegub wewnętrzny ale to tylko podejrzenie. Dobrze...
po montażu tarcz zostało sprawdzone bicie na piaście przyrządem i nie wykazało odchyleń od normy ABS-u nie mam w tym aucie prowadnice zacisków czyli jarzma zostały wymienione opony i felgi są ok zostały sprawdzone
Po naciśnięciu i zwolnieniu pedału koło ma prawo jeszcze trochę trzymać - w zaciskach nie ma przecież spręzyn a klocki sa odsuwane poprzez minimalne bicie tarcz hamulcowych. Być może problemem jest pompa - przemawiałoby za tym sprawa, że grzeją się oba zaciski. Należałoby ją rozebrać i dla zasady wymienic uszczelnienia. Do głowy przychodzi mi jeszcze...
Dorobiłem nowy wał i z nowymi łożyskami uruchomiłem urządzenie. Jeżeli sprawdzasz na fabrycznie nowej, markowej pile i jest bicie to ten wał który wytoczyłeś razem z tarczami ściskającymi nadaje się najwyżej na koło garncarskie :lol: Masz bicie osiowe na tarczach ściskających i pewnie tyle w temacie. Jak nie marz czym zmierzyć to o jakim prawidłowym...
Dokładnie Panowie. Jak jadę wszystko jest idealnie i płynnie. Zero ściągnia i tłuczenia czy czegokolwiek. Bajka zaczyna się przy hamowaniu. Dzięki za pomoc. Będziemy próbować wymienić tulejki na tylnej belce i weźmiemy się za zdjęcie tarcz mozę tam będzie gdzieś przyczyny.
Przy przyspieszaniu nie czuć wibracji, czyli to nie przegub. Piasty czyste, zero rdzy, wszystko wyczyszczone, napisałem w pierwszym poście, że bicie tarcz 0.05mm(czyli w normie). Na podniesionym przodzie, nie czuć wibracji. Małe sprostowanie, a mianowicie: nie czuć wibracji na kierownicy, tylko na pedale hamulca, a przy wyższej prędkości na całej karoserii....
Czujnik zegarowy pokaże czy są tarcze krzywe. Jeśli po wymianie tarcz na nowe dalej będzie bicie to do wymiany piasta (przed wymiana tarcz można ją sprawdzić).
Witam! Właśnie dwa tygodnie temu sprawiłem sobie takie coś (tylko z dwoma tarczami) z zamiarem tylko i wyłącznie ostrzenia noży do użytku domowego. Nawet nie przyszło mi do głowy sprawdzać w momencie zakupu (co zresztą byłoby trudne ze względu na konieczność składania) działania tej maszynki. Przywiozłem, złożyłem, włączam i całość wibruje i podskakuje...
Witam. Już od dawna mam problem z tarczami w Punto II 1.9 JTD 99r. Pierwszy raz pojechałem do mechanika i powiedział, że to od szoku termicznego (od wjechania w kałużę). Uwierzyłem, kupiłem nowe tarcze TRW wymieniłem przez jakiś miesiąc było ok po czym znów to samo (wykrzywione tarcze bicie podczas hamowania) Dałem tamte wcześniejsze do przetoczenia...
Ludzie ! Na autostradzie na tarczach można zrobić i 250 tys, a w mieście zależnie od techniki jazdy skończą sie po 50 tys. Każdy producent aut podaje min. grubości tarcz, dopuszczalne bicie promieniowe i osiowe i tego należy się trzymać czasem bez związku na przebieg auta. Trwałość tarcz zależy bardzo od jakości/doboru klocków hamulcowych.
sprawdz bicie piast czujnikiem zegarowym jak bedzie ok to wina tarcz znam kilka przypadków że kilka kompletów biło
Widzisz jak zwykle zapomniałem zamknąć temat. Przyczyną bicia była krzywa tarcza, po wymianie tarcz i klocków bicie ustało.
Nie zrozumieliśmy się. Ja pisałem o tym, że w przypadku bicia tarcz wentylowanych toczenie nie daje oczekiwanych efektów a nie, że nie jest wykonalne. Bicie przeważanie powraca po mocnym rozgrzaniu tarcz. Mniejsze lub większe ale powraca. Bo przecież to bicie nie jest wynikiem działania zewnętrznej siły fizycznej, która by tarczę wygięła. Tylko zmian...
Byłem w serwisie i niezbyt wiedzą co to może być :lol: Należy zmierzyć na początek mikrometrem grubość tarcz w paru punktach na całym obwodzie, następnie zmierzyć bicie promieniowe czujnikiem zegarowym tarcz i piast. Przedstawić wyniki tutaj i się zobaczy.
Faktycznie, na tarczy w jednym miejscu liczne wżery. Wymiana tarcz i klocków rozwiązała problem.
Witam, od hamulców tylko w budowie cep jest prostrzy :D ,skoro klocki niezużywają sie tylko tarcze to wniosek tak prosty że aż boli, tarcze z bakielitu? , skoro krzywo się zuzywają to oprawa zacisku skrzywiona, po montażu nowych tarcz wystarczy sprawdzić bicie :D (prostopadłość płaszczyzn tarcz do osi koła) czujnikiem zegarowym( na wyposażeniu NORMALNEGO...
Witam, kolega jannaszek ma rację, mechanik mógł nie zauważyć wady opony. Poza tym proponuję sprawdzić montaż samych tarcz po przetoczeniu, jeśli były toczone statycznie (na tokarce), wtedy często mechanik zakłada tarcze i nie robi pomiaru bicia tarczy na piaście, piasta powinna być dokładnie wyczyszczona papierem ściernym, tarcza założona i zmierzone...
ale bicie kamieni i luzy to podobno standard. Tak się dzieje gdy zakupioną szlifierkę z Lidla podłącza się i przystępuje do użycia. Kto usunie przekładki papierowe wokół tarcz ściernych zabezpieczenie na czas transportu? Potem się dziwi że mu sprzęt skacze i jeździ wibruje jak przysłowiowy traktor po stole. Sam tego najpierw nie zrobiłem mało na reklamacje...
Witam Mam problem w moim VW Golf MK4. Przy hamowaniu z niewielkich prędkości pojawia się szarpanie (nierównomierne hamowanie?) / bicie - najczęściej zauważane podczas dojeżdżania do świateł. Uczucie i efekt podobny do hamowania na pofalowanym przed światłami asfalcie, niestety nawet na idealnie gładkiej nawierzchni problem występuje. Przy hamowaniu...
Wymień kompletne koła , najlepiej pożycz od kogoś. Potem do sprawdzenia z czujnikiem zegarowym bicie piast i tarcz. Toż pisałem, że bicie sprawdzane. Po sprawdzeniu czujnikiem zegarowym - lewa piasa miała minimalne bicie i została wymieniona na nową - jest ok. Po wymianie również sprawdzone bicie piast i tarcz i wsztstko jest ok. co do kół to sprawdzane...
Postaram sie tam jutro podjechać. Są różne stacje ASO jedne lepsze jedne gorsze, ale i tak czasmi są takie żeczy że nawet fachowcy w ASO rozkładają ręce. A tech nie zawsze jest wybawieniem na wszystko, czasami musi być łebski gościu a o takich w ASO już coraz trudniej. Kolega z Isignią jeździ juz od roku do ASO z falującymi wolnymi obrotami i trzęsącą...
Drzy tylko podczas hamowania? Sprawdz bicie piasty kola.
Pyt do Jesiotr1: Miałeś kiedyś problem z pulsowaniem prądu w takt obrotów amerykanki, co było przyczyną w Twoim przypadku? Mam podobny problem, ale doszedłem do wniosku, że to wina magnesów. są chyba różnej "mocy". Jak skrzywiłem tarczę z magnesami o około 2 mm to i zmniejszyło się pulsowanie prądu, ale za to mam bicie na osi no i kiepsko to wygląda...
Po wymianie tarcz na nowe wziąłem sobie do serca to o czym napisał mi jeszcze kolega kornell22 i jeszcze raz je zdemontowałem po czym naprawdę dokładnie wyczyściłem z rdzy piasty kół ale niestety to oczywiście nie pomogło. Podniosłem więc przód i po rozpędzeniu kół zauważyłem, że prawidłowo założone tarcze mają bicie "góra-dół". W tym momencie wystarczyło...
Coś nie tak, jeśli z tyłu założono nowe bębny i szczęki, to nie powinno być czuć "bicia". Może niestarannie zamontowano bębny (np. na brudne piasty), lub niewłaściwie dokręcano koła. Takie efekty mogą występować w przypadku przednich kół, tj. gdy tarcze hamulcowe są zbyt cienkie, lub po silnym (długim) hamowaniu i wjechaniu w kałużę, bądź podczas mycia...
Co do krzywych tarcz to odczuwam bicie na kierownicy przy 150km/h ale myślę że to wina opon a nie tarcz bo krzywe tarcze było by czuć podczas hamowania (chyba że źle myślę). Co do wypowiedzi MrRogal to zastanawiam się nad tym czyszczeniem ale szkoda mi wymieniać całego przodu bo jak zdejmowałem koła to zarówno klocki jak i tarcze wyglądają jak nowe....
tarcz nie oplaca sie toczyc poza tym jak kupisz nowo to masz nowa a nipo toczeniu jak jest krzywa to ci ja ztoczy na zyletki
Witam, wymieniałem łożyska w kołach przednich jakieś pół roku temu auto zrobiło na nich jakieś 1500km. Z jednej strony wymieniałem łożysko sam i do tego tarcza hamulcowa miała bicie więc o to się nie czepiam ale z drugiej strony zawoziłem całą zwrotnicę do mechanika bo moja prasa nie dała sobie rady no i wymienione zostały dodatkowo też obie piasty...
Witam Znajomy poprosił mnie aby zawiózł samochód do znajomego mechanika bo on nie mógł wiec tak uczyniłem mechanik wymienił tarcze , klocki hamulcowe ABE( pan w sklepie zachwalał) wahacze, końcówki drążków była robiona zbieżność , prostowana felga Podczas jazdy powyżej 40 km/h gdy wciśniemy pedał to bije w pedał i kierownice gdy jedziemy poniżej 40...
Czasami tak jest jeśli masz luz na końcówkach drążków kierowniczych lub samych drązkach. Może być też wina abs-u. Najlepiej podnies przednia os, rozpedz Koła do takich prędkości i hamuj lub sprawdź czy zacznie bić bez hamowania. Jeśli tak to albo abs źle działa lub: i tu jest pytanie. Czy bicie następuje np odrazu jak wyjedziesz po dłuższym postoju...
Jeśli miałbyś skrzywioną tarczę na pewno będziesz czuł bicie tarczy przy wciskaniu pedału hamulca podczas hamowania. Tak jaki pisał kolega wcześniej jeśli nie masz praski tłoczek wkręć kluczem żabką. Czasem trzeba go trochę docisnąć podczas kręcenia w stronę zacisku aby "gwint" złapał. Zdejmij zacisk, wkręć tłoczek, wciśnij dźwignię od ręcznego zobacz...
Witaj,a to dlatego że po zdjęciu tarcz nie zostały założone dokładnie w pierwotnym miejscu,i widziałem jak mechanior dopasowywał podkładkę pomiędzy felgę a tarczę hamulcową, bo koło już nie było tak ułożone jak przed demontażem, może jest rdza pomiędzy tarczą a piastą,hamulce to podstawa mechaniki samochodowej i uważam że ten mechanik jest nie douczony...
Nie musi być bity tudzież obtarty aby ktoś kiedyś wymieniał którąś z poduch silnika/skrzyni i został zamontowany kiepskiej jakości zamiennik. Wszak VW montuje jakieś poduszki silnika olejowe. Jeśli nawet na postoju drży to w zawieszeniu zespołu napędowego bym szukał przyczyny, i zimowe koła nic konkretnego nie wniosą do sprawy. Nie wiem jak jest zbudowana...
u mnie było podobnie przekraczając prędkość 100 km /h odczuwałem bicie na kierownicy i przy 130 km/h bicie ustawało. wymieniłem końcówki drążków wyważałem koła 2 razy a nawet wymieniłem 2 felgii nic. A problem znikł całkowicie po wymianie tarcz hamulcowych
Witam, Mam problem z grzejącymi się hamulcem w tylnym prawym kole.. Części nowe to: szczęki, bęben, sprężynki. Przed dokręceniem śruby centrującej , bęben obraca się swobodnie. Gdy tylko dokręcę śrubę bardzo ciężko się obraca, szczególnie gdy dokręcona strona dochodzi do szczęk. Wymieniłem bęben bo myślałem, że ma bicie promieniste. Niestety to nie...
Witam. Zazwyczaj na tarczy są podane obroty z jaką prędkością tarcza ma pracować . Nie masz przypadkiem zbyt wysokich obrotów przecinarki?.
Bardzo możliwe że masz bicie na tarczach hamulcowych.
Czy te bicie nie nie powstaje przez za mała moc silnika za wysokie obroty do wielkości tarczy (przełożenie napędu). Duża piła, duże obroty, brak mocy, no i te mocowanie małymi flanszami na wałku (obie ruchome?). Jak się nie mylę to moc silnika, potrzebne obroty i przełożenie do danej tarczy piły można przeliczyć. (stara książka z maszynoznawstwa z zawodówki)....
A czy wcześniej wymieniałeś tarcze hamulcowe?
Tarcza widiowa marki Geko (china) 300/32 mm za 40 zł/szt wytrzymała u mnie 1 dzień cięcia. Gówno takie, że zęby się kruszyły i odpadały w całości. Miałem tarczę która prawdopodobnie miała zęby z HSSu a nie węglika, bo szło ją bez problemu ostrzyć korundem. Przynajmniej w niej nie odpadały zęby i do ostrzenia wytrzymywała 1-2 dni cięcia. Tyle że była...
Łożyska, tarcze, zawieszenie i felgi do przeglądu.
Co może być przyczyną cichego, ale słyszanego przez okno metalicznego obcierania w przednim kole? Dodam, że jest to obcieranie dokładnie co obrót osi, ale nie ciągłe, a tylko w jakimś jednym miejscu. Słychać to przez około 10-15 minut od wyjazdu, ale nie cały czas tylko momentami, raz ciszej, raz głośniej, w pewnych chwilach nawet wcale. Tylko na prostej...
Zwichrowanie tarczy a w rezultacie bicie to każda rozgrzana tarcza + woda z kałuży taki będzie efekt. Lecz ta korozja to inny temat: - feler stali. - tarcza przed montażem powinna być zabezpieczona w miejscu styku do piasty. - Prawdopodobnie tarcza była źle dokręcona do piasty skoro powstało takie skorodowanie - Powierzchnię cierną w miejscu styku klocków...
przetaczanie tarcz tarcz scania krajzega tarcz
transmisja skrętce zasilanie wentylator chłodziarce łożysk pralki amica
ciśnienie szynie ciśnienie szynie
Pioneer VSX-808RDS brak sygnału stereo, tylko mono – FM, dekoder MPX, antena, diagnostyka Podświetlenie tablicy rejestracyjnej VW, Audi, Skoda, Seat – lampki nie gasną, zwarcie wiązki, BCM