Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Szczotki i bieżnia są w wentylatorze, żeby się do nich dostać trzeba go wykręcić. Jeśli nie czujesz się na siłach to może warto poszukać całego na wymianę.
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
sprawdziłem szczotki silnika są okej oraz Podłączyłem na chwilę pod gniazdko ale zaczął burczeć i poleciał dymek czy po prostu silnik ma jakoś biegunowość ? Ehhhh, Janusze....Skoro silnik ma szczotki i magnes trwały jako stojan, to jaki on jest ? Ten silnik nie jest przypadkiem na prąd stały? Nie przypadkiem, ale na pewno. Co najlepsze na zacisku idącym...
Witam, jak w łożysku coś "chrupie", to znaczy że wianek (kulko-trzymacz) mógł się rozlecieć i go pomieliło na opiłki - wtedy i bieżnia i kulki się zużywają no i kulki nie są rozłożone równomiernie po obwodzie - dodatkowo występuje "bicie mechaniczne". Spokojnie wymień te łożysko, a tak przy okazji jak masz to wszystko już rozebrane sprawdz stan komutatora...
Szczotki sprawdzałeś?
Nie wiem czy "klapka" to lamelka komutatora, ale można spróbować wkleić dobrym klejem epoksydowym odpornym na temperaturę i nieprzewodzącym. Lamelka nie może wystawać! Dobrze po tekim procesie wklejenia byłoby przetoczyć komutator.
Napięcie w gniazdku jest, odkręcałam pokrywę i na tym zielonym panelu pełnym elektroniki świeci się czerwona dioda. Nie wiem, czy to coś oznacza, jakąś usterkę w silniku. Szczotki są dobre, magnesy też.
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Ile lat ma auto? Ile km przejechane? Do sprawdzenia stan szczotek oraz ślizgu (bieżni), jeśli szczotki mają połowę pierwotnej długości to do wymiany. Sama bieżnia może mieć płytki rowek, ważniejsza jest długość szczotek ponieważ wpływa ona też na końcowe napięcie alternatora. Koszt wymiany szczotek to kilkanaście złoty a regulatora kilkadziesiąt.
Dopiero zaczynam niuchać w tym :). Dobrze to wyglada. Na plytce świeci sie czerwona dioda TILE LED.... silnik jak nowy, szczotki cale, czujnik RPM dziala bo dioda mruga. Ten E15 wyswietla sie zanim cokolwiek sie ruszy. Musi byc jaka jakas autodiagnoza https://obrazki.elektroda.pl/5482007000_... https://obrazki.elektroda.pl/3552615400_...
Witam, mam bieżnię elektryczną firmy Body Sculpture BT 3150i lub BT 3150. Problem polega na tym, że gdy tylko ją uruchomię, to nie daje możliwości regulacji prędkości pracy i natychmiastowo włącza się na najszybszy tryb. A potem nie ma już możliwości nawet jej zatrzymania. Z góry dziękuję. Wstępna ocena dostępnych informacji Z przedstawionego opisu...
Witam ... Mianowicie miałem w pełni sprawny motocykl postanowiłem zmienić silnik bo posiadam 2 prawie taki sam... zmieniłam z ciekawości który będzie lepiej się sprawował i po umyciu i założeniu tego drugiego silnika okazało się że nie ma iskry... około 2 lat temu jeździłem na tym silniku i wymontowałem go całkiem sprawnego... więc motocykl przed zamiana...
Witam. Cóż moge powiedziec sytuacja się niestety trochę skomplikowała a właściwie ja ja skomplikowalem, ale w dobrej wierze. Jest tak. Rozebrałem silnik poniewaz zauwazyłem że strasznie z niego cos wypada takie kawalki jakby plastiku. Więc rozebralem oczyściłem było tego doslownie garść na moje oko był to stopiony plastik od stup pod szczotkami takie...
Ale to zmieniłeś sam regulator a szczotki i bieżnia podejrzałeś sobie? Ilu amperowy ten alternator masz?
A więc tranzystory, jakich użyłem to KGF75N65KDF, SiHG33N60E i STGWA100H65DFB2. Diody zenera 18,22 i 24V 1.3W. Każdy tranzystor przetestowany z każdą diodą i w każdym z 9 przypadków miałem te same rezultaty – na powolnych obrotach jakby brakował siły i bieżnia pod moim obciążeniem 75Kg prawie, że się zatrzymywała. Na szybkich dało się biec, lecz diody...
Posiadam bieżnie flip track. Jakiś czas stała w wilgotnym pomieszczeniu i po wniesieniu do domu syn uruchomił ją. Działała z 3 min po czym zatrzymała się . Sprawdziłem główny bezpiecznik i okazał się spalony. Wymieniony na nowy ale bieżnia startuje na chwilę i zatrzymuje się. Konsola z wyświetlaczem świeci. Okazał się padnięty termistor ( wymieniony...
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
Daj zdjęcie silnika i tego "czegoś" wpiętego w szczotki ;p Jeżeli odłączasz silnik i nie wybija bezpiecznik to raczej winny silnik, co nie ? Możesz jakoś sprawdzić sam sinik ?
Moim zdaniem bieżnia od szczotek jest zużyta dla tego po wymianie ich było chwilę dobrze .można ja kupić w sensie bieżnie po której ślizgają się szczotki a następnie nabić na wirnik - miałem taki przypadek w uno:
Szczotki już sam widzę że nie są ok. Niewiem czy bieżnia jest dobra. Te poprzeczne zagłębienia są chyba fabryczne, a nic poza nimi nie widać.
Witam serdecznie, pytanie dotyczące bieżni elektrycznej. Dostałem bieżnię i staram się ją naprawić. Po włączeniu silnik chodził na 100%, okazało się, że MOSFET był spalony. Po wymianie bieżnia pracuje, ale nie ma siły i wywala po chwili (2min.) bezpiecznik 3A zabezpieczający chyba MOSFET. Sprawdziłem silnik na tyle ile mogłem, szczotki super stan, rezystancja...
Proszę jeszcze o małą podpowiedź. Gdzie kupię szczotki do tego silnika ? sklepy stacjonarne zamknięte na allegro nie ma.
Jak coś iskrzy , to nigdy nie jest to "normalne" :-) Sprawdź czy są tam jeszcze szczotki w tym silniku
dziadzio ze stuletnim doświadczeniem zrobi za 60zl.. Przezwoi silnik za 60zł ? Komutator i szczotki też wymienia ? :)
Witam, Szukam mocniejszego alternatora niż 70 A, 14 V. Chciałbym coś około 100 A i najlepiej z 14,5 V, żeby akumulator był bardziej doładowany. Zależy mi aby mocowania były takie same (lub kompatybilne). Mój alternator produkuje zabójcze 13 V... Szczotki regulatora i bieżnia są bardzo zjechane, dlatego szukam czegoś mocniejszego. Alternator: Bosch 0...
Witam posiadam bieżnie Thorn D230. Problem polega na tym że podczas treningu wywaliło mi korki w mieszkaniu. Rozkręciłem ją i jak odłączę silnik od płytki to nie wywala korków. Sasiad sprawdził mi woltomierzem silnik i jak ruszam nim to im szybciej się kręci tym wyższe wytwarza napięcie. Sprawdzałem też żarówka żarową którą podpiąłem pod płytkę i jak...
Witam, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Przejrzałem całe forum w poszukiwaniu podobnego tematu natomiast nic nie znalazłem stąd mój post. Problem polega na tym ,że po uruchomieniu bieżni potrzebuje ona wzbudzenia, lekkiego popchnięcia pasa aby ruszył silnik. Szczotki nie są wytarte natomiast jakiś element w środku silnika charakterystycznie...
(at)Dawid2012pl Może zacznij od silnika ! Ten rezystor ma wartość 0.5 Ω i jest bocznikiem dla pomiaru prądu przez silnik. W tych silnikach często odklejają się magnesy stojana. Silnik wygląda na sprawny. Szczotki są okej nie widać przypaleń na wirniku, po podłączeniu miernika i kręceniu kołem zamachowym pojawia się napięcie
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Witam Kupiłem używaną bieżnię Kettler Olympic(która była podobno tylko kilka razy używana) dziś pierwszy raz biegałem na niej i po około 15 minutach zaczeło śmierdzieć wyłączyłem i stwierdzłlem ,że śmierdzi z pod obudowy silnika. Odkręciłem i stwierdziłem ,że strasznie grzeje się silnik.Czy to oznacza że silnik jest spalony? Luzów żadnych nie stwierdziłem...
Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
http://obrazki.elektroda.net/5_124869386... Witam, 2lata temu padł regulator napiecia, w sensie nie ładował wogóle. Wymieniłem szczotki i hula, ale daje napiecie 12.8-13.4. Przy jeździe na światłach daje tylko dolną wartość prądu. Dodam ze bieżnia została wyczyszczona a szczotki dobrane pod względem wielkości. Co mozna zrobic aby podnieść wartość...
Witam szanownego kolegę Proszę w pierwszej kolejności sprawdzić szczotki silnika , a następnie sprawdzić lub chociaż przeczyścić czujnik obrotów umieszczony na silniku. Jeśli to nie pomoże będziemy myśleć dalej
Witajcie ! Mam problem z moją bieżnią elektryczną kettlera, mianowicie bieżnia uruchomia się normalnie, jednak po 2 sekundach silnik zatrzymuje się i wyskakuje błąd ERR 3. W trakcie tych dwóch sekund silnik rozpędza się do dość dużej prędkości, co to może być? Silnik jest sprawny, szczotki również, nic się nie iskrzy. Dodano po 13 Dodam tylko, że po...
Po zmontowaniu wszystkiego nie podłączając silnika na płycie sterującej świeci się dioda, którą zaznaczyłem na zdjęciu jednak gdy podłączę silnik na silnik idzie chwilowe napięcie i dioda gaśnie na stałe. Podłączając żarówkę jako odbiornik efekt jest ten sam. W silniku sprawdziłem: - szczotki i są ok - podłączyłem miernik na przewody zasilające silnik...
Bieżnię szczotek należy dobrze potraktować papierkiem ściernym 240 by szczotki miały jak najlepszy kontakt elektryczny z bębnem. Rezystancja między szczotką a jej bieżnią ma być bliska 0 ohm.
A sprawdż jeszcze czy silnik nie ma np.: z tyłu kontroli prędkości np.: w postaci pierścienia magnetycznego lub coś podobnego rozumiem , że komutator i szczotki ok???czy tylko przewody ida do zasilania silnika czy ma jakąś kontrolę jeszcze??? zobacz jak zachowuje się napiecie czy faluje wina zasiłu czy silnik sam w sobie ???może uzwojenie --dziękuję
Jaki jest opór między bieżnią a szczotką? By ściągnąć panel trzeba trochę siły użyć. https://obrazki.elektroda.pl/4061623600_...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Nie wiem jak jest w MANie, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w Actrosie MP2 z 2008r. U mnie po naciśnięciu na przełącznik słychać było, że sterownik umieszczony w boczku działa (było kliknięcie takie jak daje przekaźnik) jednak szyba nie reagowała. Rozebrałem silniczek, wyczyściłem papierkiem 1000 bieżnię szczotek i wymieniłem szczotki w silniczku...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
Ustawiłem maksymalną prędkość bieżni. Z silnika dobiega pewien zapach i widać intensywne iskrzenie szczotek.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
Jak wymienisz szczotki to wyczyść bieżnie drobnym papierkiem. Rezystancja między bieżnią a szczotką ma być bliska zero om.
W suszarkach koncernu BSH wilgotność jest mierzona na zasadzie zmiany rezystancji miedzy dwoma szczotkami węglowymi które się ślizgają po bębnie suszarki ( białe i zielone ramie widoczne na foto ) http://obrazki.elektroda.pl/3173565200_1... Możesz przeczyścić bieżnie bębna pod szczotkami ( zielone ramię i białe ) drobnym papierem ściernym...
Pomiędzy bieżnią szczotki a poruszającą się po niej szczotką ma być jak najbliżej zera.
Wyczyść drobnym papierkiem ściernym bieżnię szczotki czujnika wilgotności. https://obrazki.elektroda.pl/7102890000_...
A jak wyglądały inne podzespoły tego alternatora, np: bieżnie szczotek?
Potwierdza to diagnozę o zawieszonej szczotce. Odwiesiła się.
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Jeśli ktoś zna konkretny namiar to będę wdzięczna. Bieżnia BUFFALO. Załacza sie lecz po sekundzie następuje rozłączenie. Bezpieczniki i szczotki są OK. Z góry dziekuje za odpowiedź. Zuzia
Dobrze się wyciąga,jest dużo miejsca.Wymagane klucze nasadowe podstawowego zakresu. Co leci?Głównie szczotki,choć w modelach z przekładnią planetarną częstą awarią jest pęknięta bieżnia
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
W ciągniku na pewno nie osiągniesz 18 tysięcy obrotów. A teraz powiedz o co chodzi z przetoczeniem. Bo jeśli o przetoczenie bieżni szczotek to je się wymienia na nowe i alternator dalej śmiga.
To jeszcze trzeba było do tej wysyłki dołączyć silnik , któremu zapewne trzeba przeczyścić środek z pyłu węglowego ze szczotek ...
Namierz komunikację. Obstawiam, że jest na podobnej zasadzie. MCU zbiera sygnały z przycisków i przekazuje je po magistrali SPI do innego MCU. Sprawdzić warto ciągłość tych linii i pod kątem zaniżonej rezystancji do masy. Jeszcze pytanie pozostaje jak jest zrealizowane połączenie. Bieżnie i szczotki? Przewód przez oś obrortu? Bieżnie mogły zaśniedzieć,...
Radku a jak z bieżniami szczotek w alternatorze (mogą być już starte i wtedy regulator nie ma jak regulować ). Kolejna sprawa ze nawet nowy regulator może być uszkodzony , następna sprawa jak z okablowaniem i z masa na akumulator. czy masz tez dogrzewanie świec żarowych i płynu?
Płyn powoduje uszkodzenie bieżni i szczotek, lasuje się wszystko od glikolu. Wyjmij i napraw alternator. Sprawdz rolki stan napinacza sprężynowego paska. Tam nic nie ma prawa piszczeć. Sam pasek PK też może być już uszkodzony. Ostatnio byl przypadek uszkoodzenia koła wału , wniektórych silnikach jest z gumą.
wiec tak co do wybitych pierscieni to chyba jest to bo wyrobiona była bardzo bieznia szczotek i dałem do przetoczenia ale niewyglada to najlepiej jakies bicie to to ma a ładowanie na niskich obrotach jest ok a znika po osiagnieciu 4000 obrotów czyli widze ze moge wyeliminowac ew zwarcie miedzyzwojowe stojana ? bo jedno miejsce niewygladało najlepiej...
Pewnie szczotki się skończyły, daj alternator do naprawy bo w bieżniach też będą koleiny
skąd wiem - już raz naprawiany był ten agregat jedno z uzwojeń się spaliło (stąd widoczny na zdjęciu drut który widać że nie jest fabrycznie lutowany ;) ) łączy on pozostałą część uzwojenia do "bieżni" szczotek, jednak tak naprawiony agregat chodził...jakieś 30min po czym 2-gie uzwojenie szlag trafił...oporność ok. 0,5mOhm... Dziękuje za wskazówki,...
Witam - proszę sprawdzić stan szczotek , można wstawić fotkę .
Ja powiem tak,u mnie auto miało klimę wstawianą w salonie przed sprzedażą.Alternator zostawili 55A a powinni zmienić na 90A i też co sezon mi padał.Doszedłem po danych z katalogów jaki ma być ale zanim kupiłem regenerowany 90A to kupowałem ze szrotu i tam wiadomo potrafił miesiąc pochodzić i koniec.Ogólnie odradzam taki ze szrotu a jeżeli już to rozkręć...
Uśłizg paska , usterka koła z wolobiegiem,szczotki,bieżnie.
Wymienilem czujniki rezystancji ktory slizga sie po bebnie I to chyba jest dobry trop. Rezystancja pomiędzy bębnem a szczotkami ma być w okolicy 0Ω. Papier 240, włącz suszarkę niech kręci i wyczyść bieżnie.
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony. Możesz dołożyć dodatkowo taki kondesator o ile pamiętam przelotowy...
i sprawa wiadoma- szczotki i bieżnie....
Dlaczego miejsce osadzenia jednej szczotki jest uszkodzone? Co to był za czarny pył wewnątrz?
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim Oplu mianowicie, bez świateł, dmuchawy i innych obciążeń napięcie ładowania wynosi idealnie 14V ale gdy włączę światła i np. tę dmuchawę to po kilku minutach napięcie ładowania wynosi 11,7V-12V. Rozbierałem alternator i wyczyściłem wszystkie styki, bo niektóre były zaśniedziałe oraz wyczyściłem tę bieżnie, szczotki...
Sprawdź motor DC. Tam jest, o ile się nie mylę 180V motor DC. Często w wypracowanych bieżniach komutator zalepia się pyłem grafitowym i obciąża układ wykonawczy. Może również być wada uzwojenia. Motor można sprawdzić podłączając do zwykłego prostownika 12V. Prawidłowo działający powinien swobodnie obracać się nawet przy napięciu 12V. Zresztą prędkość...
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
Faktycznie kawałek stopionego plastiku był rozciągnięty po bieżni. Wyczyściłem papierem ściernym oba pierścienie. Dodatkowo wyprofilowałem wstępnie szczotki oraz podłożyłem podkładki pod mocowanie szczotek aby ślizgały sie na środku bieżni. Niestety niczego to nie zmieniło. Obecne napięcie na żółtych kablach 2,4V Oporność 3,3ohm, brak przejścia na obudowę...
A w jakim stanie jest zębatka i bieżnia zębata w mechanizmie?
Wygląda na zużycie szczotek (nie dolegają do bieżni).
Z tyłu, na osi bębna jest szczotka węglowa. Wyczyść jej bieżnię. Musi mieć idealny kontakt elektryczny z bieżnią.
pozatym zobacz bieżnie bo moze wytarte i9 szczotki nie siegają
Witam!!! Mam pewien problem z twornikiem ponieważ gdy podłączam do bieżni po jakich poruszają się szczotki miernik to pokazuje mi zwarcie...coś jest chyba nie tak ? chyba że tak ma być.Proszę o pomoc.
W bieżniach jest problem jak pracują na wolnych obrotach bo się w silniku osadza pył z szczotek i losowo robi przebicia. Jak już zastosuj bezpiecznik na prąd jaki pobiera bieżnia i żarówkę 12V 55W. Zobaczysz co się stanie.
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek
Przecież widać szczotki i opis na silniku 130V DC.
https://www.youtube.com/watch?v=3blSESQC... https://www.youtube.com/watch?v=dYl5pqzo... Dodano po 42 https://obrazki.elektroda.pl/8362656600_... Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/9102291000_... Dodano po 3 Coś warto pomierzyć przy alternatorze? Na pierwszy rzut oka to nie będę w stanie sprawdzić szczotek ani...
Raczej bieżnia przekładni połamana.
w TDI jest tak, że świece nie są grzane powyżej pewnej temperatury (chyba -5 stopni C), dlatego jak stoii w garażu odpala trudniej, istotny dla dobrego odpalania jest tez bardzo stan rozrusznika, u mnie po wymiane szczotek, bieżni oraz lożysk znacznie poprawiło sie odpalanie (w Golfie TDI), jeśli auto ma znaczny przebieg, negatywny wpływ na odpalanie...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Przesyłam zasilanie na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/2708497700_... Wyjście układu na bramkę nie jest zwarte — brak sygnału PWM. Tranzystor MOSFET nie miał zwarcia z bramką. Bieżnia trafiła do mnie z niedziałającym silnikiem (brak napięcia na silniku). Stała przez dłuższy czas, nie była uruchamiana. Sama bieżnia się uruchamia....
Witam. Kupiłem uszkodzoną bieżnie w mojej okolicy. Pomyślałem, że będę obserwował ogłoszenia z silnikami do bieżni i może coś dopasuję. Mimo to zacząłem w ostatnich dniach się zastanawiać czy jest szansa, aby obecny silnik odżył. Wymieniłem szczotki, wyczyściłem komutator, sprawdziłem łożyska, oczyściłem magnesy. Jednak nic to nie dało. Pomyślałem,...
A co do alternatora. Kwalifikuje się do naprawy wirnik. Zużyte są pierścienie (bieżnie). Do wymiany będą też szczotki i wypada też od razu wymienić łożyska.
Wymieniony został moduł sterujący na nowy nasmarowany pas i wyczyszczony blat Dodano po 2 Do tego sprawdzone szczotki i komutator .
Silnik puki działa to go nie ruszaj, zadbaj tylko o szczotki, ewentualnie możesz dać do jakiegoś fachowca do przeglądu i powinien śmigać.
Zamień przewód filtr-pompa na przezroczysty ( można zobaczyć pęcherzyki powietrza- wykluczy się powietrze w paliwie) Kolejną sprawą, którą możesz sam zrobić- rozrusznik Wyjąć rozrusznik i przeczyścić bieżnię (usunąć grafit z przerw pomiędzy płytkami miedzi) Przetrzeć bieżnię drobnym papierem ściernym. Sprawdzić stan szczotek. UWAGA!! Dobrze nasmarować...
Sprawdź czy jak zmasujesz przewód od kontrolki to zapali się. Jeśli tak to wina w samym alternatorze. Pewnie szczotki już siadają, jak i bieżnie.
sprawdz bieżnie (pierścienie) na wirniku po których slizgają się szczotki - jezeli wymiana szczotek nic nie dała duże szanse, ze są zużyte te pierścienie na wirniku. W takim wypadku zostaje wymiana wirnika lub proba jego przetoczenia
Nowa szczotka ma długość 13mm a może się zużyć do długości 5mm. Czyli jak wystają 7mm to nie ich wina (kwestia jak wyglądają bieżnie po których ślizgają się szczotki). Może "skończył" sie regler, musiałbyś go najpierw podmienić a jak nie on to czeka Cię rozebranie alternatora lub rozejrzenie się za innym.
Witam. Mam problem z ładowaniem w vw golfie 1,9 tdi. Sprawa wygląda w ten sposob że z rana na zimnym silniku nie ma ładowania. Gdy odpale silnik chwile pochodzi, zgasze i odpale jest ok a czasami gdy chwile pochodzi ładowanie samo wraca. Jak na dworze jest cieplo wszystko jest ok. Kupiłem używany alternator i nic sie nie zmieniło. Swój stary zregenerowałem...
problem zdiagnozowałem jednak to wina alternatora mianowicie bieżnie (komutator chyba oficjalnie) na których ślizgają się szczotki były już na tyle wytarte że miałem 3-4 mm wytarcie, doprowadzało to do tego że wyłupywały się szczotki i dlatego powstawały nieraz "cuda na kiju" po regeneracji powinno być ok chyba że nie wszystko wróciło do normy to dopowiem...
silnik bieżnia bieżnia wkrętarka szczotki szczotki bieżnia zwalnia
ekspres bosch wyczyść zaparzacz modem novatel sterownik mikrofon novox
skrzynia biegow skrzynia biegow
Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002 Mercedes W245 B200 – lokalizacja czujnika temperatury powietrza dolotowego IAT