Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
Nie wiem czy "klapka" to lamelka komutatora, ale można spróbować wkleić dobrym klejem epoksydowym odpornym na temperaturę i nieprzewodzącym. Lamelka nie może wystawać! Dobrze po tekim procesie wklejenia byłoby przetoczyć komutator.
Szczotki i bieżnia są w wentylatorze, żeby się do nich dostać trzeba go wykręcić. Jeśli nie czujesz się na siłach to może warto poszukać całego na wymianę.
Szczotki sprawdzałeś?
Bieżnię szczotek należy dobrze potraktować papierkiem ściernym 240 by szczotki miały jak najlepszy kontakt elektryczny z bębnem. Rezystancja między szczotką a jej bieżnią ma być bliska 0 ohm.
Wyczyść drobnym papierkiem ściernym bieżnię szczotki czujnika wilgotności. https://obrazki.elektroda.pl/7102890000_...
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
Pomiędzy bieżnią szczotki a poruszającą się po niej szczotką ma być jak najbliżej zera.
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Nie wiem jak jest w MANie, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w Actrosie MP2 z 2008r. U mnie po naciśnięciu na przełącznik słychać było, że sterownik umieszczony w boczku działa (było kliknięcie takie jak daje przekaźnik) jednak szyba nie reagowała. Rozebrałem silniczek, wyczyściłem papierkiem 1000 bieżnię szczotek i wymieniłem szczotki w silniczku...
Ile lat ma auto? Ile km przejechane? Do sprawdzenia stan szczotek oraz ślizgu (bieżni), jeśli szczotki mają połowę pierwotnej długości to do wymiany. Sama bieżnia może mieć płytki rowek, ważniejsza jest długość szczotek ponieważ wpływa ona też na końcowe napięcie alternatora. Koszt wymiany szczotek to kilkanaście złoty a regulatora kilkadziesiąt.
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Jak wymienisz szczotki to wyczyść bieżnie drobnym papierkiem. Rezystancja między bieżnią a szczotką ma być bliska zero om.
Namierz komunikację. Obstawiam, że jest na podobnej zasadzie. MCU zbiera sygnały z przycisków i przekazuje je po magistrali SPI do innego MCU. Sprawdzić warto ciągłość tych linii i pod kątem zaniżonej rezystancji do masy. Jeszcze pytanie pozostaje jak jest zrealizowane połączenie. Bieżnie i szczotki? Przewód przez oś obrortu? Bieżnie mogły zaśniedzieć,...
Ja powiem tak,u mnie auto miało klimę wstawianą w salonie przed sprzedażą.Alternator zostawili 55A a powinni zmienić na 90A i też co sezon mi padał.Doszedłem po danych z katalogów jaki ma być ale zanim kupiłem regenerowany 90A to kupowałem ze szrotu i tam wiadomo potrafił miesiąc pochodzić i koniec.Ogólnie odradzam taki ze szrotu a jeżeli już to rozkręć...
Ale to zmieniłeś sam regulator a szczotki i bieżnia podejrzałeś sobie? Ilu amperowy ten alternator masz?
szczotki które chodzą po bieżni mają tak jak by "włoski" jak ich brakuje , są wytarte czujnik będzie świrował - można wymienić same szczotki (zaznaczone strzałką ) bez dobierania po nr , bez programowania.
Witam ... Mianowicie miałem w pełni sprawny motocykl postanowiłem zmienić silnik bo posiadam 2 prawie taki sam... zmieniłam z ciekawości który będzie lepiej się sprawował i po umyciu i założeniu tego drugiego silnika okazało się że nie ma iskry... około 2 lat temu jeździłem na tym silniku i wymontowałem go całkiem sprawnego... więc motocykl przed zamiana...
Uśłizg paska , usterka koła z wolobiegiem,szczotki,bieżnie.
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim Oplu mianowicie, bez świateł, dmuchawy i innych obciążeń napięcie ładowania wynosi idealnie 14V ale gdy włączę światła i np. tę dmuchawę to po kilku minutach napięcie ładowania wynosi 11,7V-12V. Rozbierałem alternator i wyczyściłem wszystkie styki, bo niektóre były zaśniedziałe oraz wyczyściłem tę bieżnie, szczotki...
Napięcie w gniazdku jest, odkręcałam pokrywę i na tym zielonym panelu pełnym elektroniki świeci się czerwona dioda. Nie wiem, czy to coś oznacza, jakąś usterkę w silniku. Szczotki są dobre, magnesy też.
Dobrze się wyciąga,jest dużo miejsca.Wymagane klucze nasadowe podstawowego zakresu. Co leci?Głównie szczotki,choć w modelach z przekładnią planetarną częstą awarią jest pęknięta bieżnia
Moim zdaniem bieżnia od szczotek jest zużyta dla tego po wymianie ich było chwilę dobrze .można ja kupić w sensie bieżnie po której ślizgają się szczotki a następnie nabić na wirnik - miałem taki przypadek w uno:
i sprawa wiadoma- szczotki i bieżnie....
Jaki jest opór między bieżnią a szczotką? By ściągnąć panel trzeba trochę siły użyć. https://obrazki.elektroda.pl/4061623600_...
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Pewnie szczotki się skończyły, daj alternator do naprawy bo w bieżniach też będą koleiny
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
Zobacz czy nie ma śniedzi na oczkach masowych od silnika do karoserii a także od klemy masowej do karoserii. nie starte szczotki tylko bieżnie do których szczotki dolegają są wykonane z miedzi i w końcu kiedyś się zetrą do zera. Dodano po 2 Zapomniałem zapytać jak wygląda napięcie lądowania w trakcie gdy masz włączone światła i dmuchawę (na wolnych...
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony. Możesz dołożyć dodatkowo taki kondesator o ile pamiętam przelotowy...
pozatym zobacz bieżnie bo moze wytarte i9 szczotki nie siegają
Jak coś iskrzy , to nigdy nie jest to "normalne" :-) Sprawdź czy są tam jeszcze szczotki w tym silniku
dziadzio ze stuletnim doświadczeniem zrobi za 60zl.. Przezwoi silnik za 60zł ? Komutator i szczotki też wymienia ? :)
Witam!!! Mam pewien problem z twornikiem ponieważ gdy podłączam do bieżni po jakich poruszają się szczotki miernik to pokazuje mi zwarcie...coś jest chyba nie tak ? chyba że tak ma być.Proszę o pomoc.
Dlaczego miejsce osadzenia jednej szczotki jest uszkodzone? Co to był za czarny pył wewnątrz?
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
A w jakim stanie jest zębatka i bieżnia zębata w mechanizmie?
Witam. Cóż moge powiedziec sytuacja się niestety trochę skomplikowała a właściwie ja ja skomplikowalem, ale w dobrej wierze. Jest tak. Rozebrałem silnik poniewaz zauwazyłem że strasznie z niego cos wypada takie kawalki jakby plastiku. Więc rozebralem oczyściłem było tego doslownie garść na moje oko był to stopiony plastik od stup pod szczotkami takie...
Przy obciążeniu czuć jakby szczotki się paliły i słychać to iskrzenie, więc chyba wychodzi na to, że to silnik
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
A co do alternatora. Kwalifikuje się do naprawy wirnik. Zużyte są pierścienie (bieżnie). Do wymiany będą też szczotki i wypada też od razu wymienić łożyska.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Faktycznie kawałek stopionego plastiku był rozciągnięty po bieżni. Wyczyściłem papierem ściernym oba pierścienie. Dodatkowo wyprofilowałem wstępnie szczotki oraz podłożyłem podkładki pod mocowanie szczotek aby ślizgały sie na środku bieżni. Niestety niczego to nie zmieniło. Obecne napięcie na żółtych kablach 2,4V Oporność 3,3ohm, brak przejścia na obudowę...
Czekam na nowy tranzystor i szczotki. Gdy poskładam wszystko do kupy to napiszę jaki efekt powstał.
A jak wyglądały inne podzespoły tego alternatora, np: bieżnie szczotek?
Posiadam bieżnie flip track. Jakiś czas stała w wilgotnym pomieszczeniu i po wniesieniu do domu syn uruchomił ją. Działała z 3 min po czym zatrzymała się . Sprawdziłem główny bezpiecznik i okazał się spalony. Wymieniony na nowy ale bieżnia startuje na chwilę i zatrzymuje się. Konsola z wyświetlaczem świeci. Okazał się padnięty termistor ( wymieniony...
sprawdziłem szczotki silnika są okej oraz Podłączyłem na chwilę pod gniazdko ale zaczął burczeć i poleciał dymek czy po prostu silnik ma jakoś biegunowość ? Ehhhh, Janusze....Skoro silnik ma szczotki i magnes trwały jako stojan, to jaki on jest ? Ten silnik nie jest przypadkiem na prąd stały? Nie przypadkiem, ale na pewno. Co najlepsze na zacisku idącym...
Sprawdź czy jak zmasujesz przewód od kontrolki to zapali się. Jeśli tak to wina w samym alternatorze. Pewnie szczotki już siadają, jak i bieżnie.
Witam. Mam problem z ładowaniem w vw golfie 1,9 tdi. Sprawa wygląda w ten sposob że z rana na zimnym silniku nie ma ładowania. Gdy odpale silnik chwile pochodzi, zgasze i odpale jest ok a czasami gdy chwile pochodzi ładowanie samo wraca. Jak na dworze jest cieplo wszystko jest ok. Kupiłem używany alternator i nic sie nie zmieniło. Swój stary zregenerowałem...
Przecież widać szczotki i opis na silniku 130V DC.
Hamulce, układ zawieszenia, z elektryki najbardziej alternator szczególnie szczotki i ich bieżnie. A tak po za tym pamiętaj o zapasie żeby był sprawny. I uważaj żeby to po Polo nie jechała laweta. Płyny były już wspominane jak i reszta rzeczy które wymieniłem. Ale skoro się powtarzają to warto je sprawdzić.
Wymieniony został moduł sterujący na nowy nasmarowany pas i wyczyszczony blat Dodano po 2 Do tego sprawdzone szczotki i komutator .
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
Nowa szczotka ma długość 13mm a może się zużyć do długości 5mm. Czyli jak wystają 7mm to nie ich wina (kwestia jak wyglądają bieżnie po których ślizgają się szczotki). Może "skończył" sie regler, musiałbyś go najpierw podmienić a jak nie on to czeka Cię rozebranie alternatora lub rozejrzenie się za innym.
Witam, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Przejrzałem całe forum w poszukiwaniu podobnego tematu natomiast nic nie znalazłem stąd mój post. Problem polega na tym ,że po uruchomieniu bieżni potrzebuje ona wzbudzenia, lekkiego popchnięcia pasa aby ruszył silnik. Szczotki nie są wytarte natomiast jakiś element w środku silnika charakterystycznie...
W ciągniku na pewno nie osiągniesz 18 tysięcy obrotów. A teraz powiedz o co chodzi z przetoczeniem. Bo jeśli o przetoczenie bieżni szczotek to je się wymienia na nowe i alternator dalej śmiga.
http://obrazki.elektroda.net/5_124869386... Witam, 2lata temu padł regulator napiecia, w sensie nie ładował wogóle. Wymieniłem szczotki i hula, ale daje napiecie 12.8-13.4. Przy jeździe na światłach daje tylko dolną wartość prądu. Dodam ze bieżnia została wyczyszczona a szczotki dobrane pod względem wielkości. Co mozna zrobic aby podnieść wartość...
Daj zdjęcie silnika i tego "czegoś" wpiętego w szczotki ;p Jeżeli odłączasz silnik i nie wybija bezpiecznik to raczej winny silnik, co nie ? Możesz jakoś sprawdzić sam sinik ?
sprawdz bieżnie (pierścienie) na wirniku po których slizgają się szczotki - jezeli wymiana szczotek nic nie dała duże szanse, ze są zużyte te pierścienie na wirniku. W takim wypadku zostaje wymiana wirnika lub proba jego przetoczenia
Silnik puki działa to go nie ruszaj, zadbaj tylko o szczotki, ewentualnie możesz dać do jakiegoś fachowca do przeglądu i powinien śmigać.
Witam, jak w łożysku coś "chrupie", to znaczy że wianek (kulko-trzymacz) mógł się rozlecieć i go pomieliło na opiłki - wtedy i bieżnia i kulki się zużywają no i kulki nie są rozłożone równomiernie po obwodzie - dodatkowo występuje "bicie mechaniczne". Spokojnie wymień te łożysko, a tak przy okazji jak masz to wszystko już rozebrane sprawdz stan komutatora...
Ile przewodów do silnika ? Przecież widać na zdjęciu, że są dwa. Po drugie widać parametry na tabliczce znamionowej, że silnik jest 180V DC. Po trzecie obroty 4800 rpm. Po czwarte wydać szczotki na silniku.
Witam serdecznie, pytanie dotyczące bieżni elektrycznej. Dostałem bieżnię i staram się ją naprawić. Po włączeniu silnik chodził na 100%, okazało się, że MOSFET był spalony. Po wymianie bieżnia pracuje, ale nie ma siły i wywala po chwili (2min.) bezpiecznik 3A zabezpieczający chyba MOSFET. Sprawdziłem silnik na tyle ile mogłem, szczotki super stan, rezystancja...
problem zdiagnozowałem jednak to wina alternatora mianowicie bieżnie (komutator chyba oficjalnie) na których ślizgają się szczotki były już na tyle wytarte że miałem 3-4 mm wytarcie, doprowadzało to do tego że wyłupywały się szczotki i dlatego powstawały nieraz "cuda na kiju" po regeneracji powinno być ok chyba że nie wszystko wróciło do normy to dopowiem...
wiec tak co do wybitych pierscieni to chyba jest to bo wyrobiona była bardzo bieznia szczotek i dałem do przetoczenia ale niewyglada to najlepiej jakies bicie to to ma a ładowanie na niskich obrotach jest ok a znika po osiagnieciu 4000 obrotów czyli widze ze moge wyeliminowac ew zwarcie miedzyzwojowe stojana ? bo jedno miejsce niewygladało najlepiej...
W suszarkach koncernu BSH wilgotność jest mierzona na zasadzie zmiany rezystancji miedzy dwoma szczotkami węglowymi które się ślizgają po bębnie suszarki ( białe i zielone ramie widoczne na foto ) http://obrazki.elektroda.pl/3173565200_1... Możesz przeczyścić bieżnie bębna pod szczotkami ( zielone ramię i białe ) drobnym papierem ściernym...
Witam. Kupiłem uszkodzoną bieżnie w mojej okolicy. Pomyślałem, że będę obserwował ogłoszenia z silnikami do bieżni i może coś dopasuję. Mimo to zacząłem w ostatnich dniach się zastanawiać czy jest szansa, aby obecny silnik odżył. Wymieniłem szczotki, wyczyściłem komutator, sprawdziłem łożyska, oczyściłem magnesy. Jednak nic to nie dało. Pomyślałem,...
skąd wiem - już raz naprawiany był ten agregat jedno z uzwojeń się spaliło (stąd widoczny na zdjęciu drut który widać że nie jest fabrycznie lutowany ;) ) łączy on pozostałą część uzwojenia do "bieżni" szczotek, jednak tak naprawiony agregat chodził...jakieś 30min po czym 2-gie uzwojenie szlag trafił...oporność ok. 0,5mOhm... Dziękuje za wskazówki,...
ja też mam audika i falowanie obrotów związane było z zabrudzoną bieżnią po której ślizgają sie szczotki w alternatorze, jak dostało lepszego prądu to obroty podskakiwały, jak przestawało to spadały , a kontrolka nic nie pokazywała bo generalnie łądowanie było, dziwne ale tak było, też mam problem z gazem ale inny(napisałem na forum) aha sprawdz jeszcze...
Witam, Szukam mocniejszego alternatora niż 70 A, 14 V. Chciałbym coś około 100 A i najlepiej z 14,5 V, żeby akumulator był bardziej doładowany. Zależy mi aby mocowania były takie same (lub kompatybilne). Mój alternator produkuje zabójcze 13 V... Szczotki regulatora i bieżnia są bardzo zjechane, dlatego szukam czegoś mocniejszego. Alternator: Bosch 0...
To jeszcze trzeba było do tej wysyłki dołączyć silnik , któremu zapewne trzeba przeczyścić środek z pyłu węglowego ze szczotek ...
Płyn powoduje uszkodzenie bieżni i szczotek, lasuje się wszystko od glikolu. Wyjmij i napraw alternator. Sprawdz rolki stan napinacza sprężynowego paska. Tam nic nie ma prawa piszczeć. Sam pasek PK też może być już uszkodzony. Ostatnio byl przypadek uszkoodzenia koła wału , wniektórych silnikach jest z gumą.
Witam posiadam bieżnie Thorn D230. Problem polega na tym że podczas treningu wywaliło mi korki w mieszkaniu. Rozkręciłem ją i jak odłączę silnik od płytki to nie wywala korków. Sasiad sprawdził mi woltomierzem silnik i jak ruszam nim to im szybciej się kręci tym wyższe wytwarza napięcie. Sprawdzałem też żarówka żarową którą podpiąłem pod płytkę i jak...
Witam szanownego kolegę Proszę w pierwszej kolejności sprawdzić szczotki silnika , a następnie sprawdzić lub chociaż przeczyścić czujnik obrotów umieszczony na silniku. Jeśli to nie pomoże będziemy myśleć dalej
(at)Dawid2012pl Może zacznij od silnika ! Ten rezystor ma wartość 0.5 Ω i jest bocznikiem dla pomiaru prądu przez silnik. W tych silnikach często odklejają się magnesy stojana. Silnik wygląda na sprawny. Szczotki są okej nie widać przypaleń na wirniku, po podłączeniu miernika i kręceniu kołem zamachowym pojawia się napięcie
Uważaj, to może jeszcze nie być koniec, w moim przypadku po przewinięciu silnik się grzał i brakowało mu mocy, do tego trochę iskrzyły szczotki, Gościu od przewijania mówił że w silnikach nawijanych fabrycznie maszynowo wchodzi więcej zwojów, pomogła tylko wymiana na nowy fabryczny.
Chciałbym odświeżyć temat, czy udało się naprawić moduł? Bieżnia Crane Sports Run 8 z identycznym sterownikiem nie zasila silnika. Sam silnik sprawny (szczotki połowa długości, komutator czysty) pracuje po wpięciu do prostownika. Żarówka wpięta do M+ i M- nawet nie zajarzy, miernik również pokazuje 0 VDC. W płycie sprawdziłem główne elementy - sprawne....
Witam, po włączeniu bieżni model HRS T280M wyskakuje błąd E1 i mam pytanie co może być przyczyną tego błędu. Dotychczas kolega elektronik sprawdził silnik, szczotki na silniku, kondensatory itp. na kontrolerze i nie wie co dalej. Proszę o porady. https://obrazki.elektroda.pl/9356064300_... https://obrazki.elektroda.pl/3782903100_...
Bieżnia to taśma z tworzywa, która się przesuwa. A jak działa maszyna elektrostatyczna...? Gdyby o to chodziło, chłop nie zgłaszałby problemu z monitorami, a utratą przytomności po elektrowstrząsach. Po mojemu, iskrzą szczotki silnika/-ów. Ferryty na przewodach, na początek. Ewentualnie filtry RC... I to by było na tyle. Ekranowanie może być trudne...
Dopiero zaczynam niuchać w tym :). Dobrze to wyglada. Na plytce świeci sie czerwona dioda TILE LED.... silnik jak nowy, szczotki cale, czujnik RPM dziala bo dioda mruga. Ten E15 wyswietla sie zanim cokolwiek sie ruszy. Musi byc jaka jakas autodiagnoza https://obrazki.elektroda.pl/5482007000_... https://obrazki.elektroda.pl/3552615400_...
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
Witam, suszarka kondensacyjna Miele NovoDuo C. model T442c po uruchomieniu programu suszarka startuje normalnie, grzałki grzeją bo w środku po otwarciu jest bardzo ciepło, natomiast ubrania nie są dosuszone. po otwarciu drzwiczek np w trackie programu w środku jest bardzo wilgotno, do tego stopnia że spora ilość kropli wilgoci jest na uszczelce , oraz...
Hej koledzy, dziękuję za odpowiedzi. (at)ElDiablo1212 - dopiero teraz zauważyłem odpowiedź. Po pomiarach bieżni wyszło mi właśnie łożysko 607. Amortyzator łożyska też wymieniłem. Szlifierka dostała także nowe szczotki. Po ostatnich testach w ciężkich warunkach warsztatowych wszystko pracuje super. Jeszcze raz dzięki wielkie i pozdrawiam!
Jeśli ktoś zna konkretny namiar to będę wdzięczna. Bieżnia BUFFALO. Załacza sie lecz po sekundzie następuje rozłączenie. Bezpieczniki i szczotki są OK. Z góry dziekuje za odpowiedź. Zuzia
Alternator wyjęty , na korpusie jedno pęknięcie. Wirnik a właściwie jedna z bieżni wirnika na 3/4 obwodu wykazywała zużycie spowodowane brakiem kontaktu ze szczotką. Przetoczenie wirnika + przetarcie szczotki załatwiło sprawę braku ładowania. szczotka choć jeszcze w miarę długa (porównywalna z drugą) miała o dziwo krótszą linkę ?????? Dodano po 5 nie...
Witam, mam bieżnię elektryczną firmy Body Sculpture BT 3150i lub BT 3150. Problem polega na tym, że gdy tylko ją uruchomię, to nie daje możliwości regulacji prędkości pracy i natychmiastowo włącza się na najszybszy tryb. A potem nie ma już możliwości nawet jej zatrzymania. Z góry dziękuję. Wstępna ocena dostępnych informacji Z przedstawionego opisu...
Koledzy autor postu napisał tylko że wymienił szczotki nie cały regulator. Co do alternatora był rozkręcony jak wyglądał stan uzwojeń i bieżni na wirniku. To naprawdę może być wszystko, i nie musi być spowodowane tym, że alternator został zalany olejem, a równie dobrze zbieg okoliczności że alternator ze starości padł.
Witam - proszę sprawdzić stan szczotek , można wstawić fotkę .
Nie naprawiałem jeszcze żadnej bieżni, nie znam dokładnej budowy. Na Twoim miejscu poszedł bym za wskazówkami (at)krzysztofkamienski Objawy, które podałeś w #29 wskazują na uszkodzenie silnika. Jeżeli szczotki ok i wirnik czysty, to jeszcze może być zwarcie między zwojowe w stojanie. Świadczy o tym stwierdzenie, że silnik się grzeje i zwalnia pod obciążeniem....
Silnik Leili P.M.D.C. MOTOR MODEL 116ZY2-1, P/N L-318100, 3.0 HP 130 VDC/2238 WATTS T 17.5 TREADMILL MODEL NO. NETL14714,2 NORDICTRACK SERIAL #GG010C0201899 Silnik daje zwarcie i wywala korki jaka moze byc przyczyna zwarcia na silniku? Silnik Leili P.M.D.C. MOTOR MODEL 116ZY2-1 ma cztery przewody: dwa niebieski, jeden czerwony i jeden czarny jak sprawdzic...
Mogą być dwie podstawowe przyczyny takiego stukania: 1) Starte szczotki na bębnie ale w to wątpię. W takim przypadku co obrót bębna słychać jedno klikniecie. 2) Brudy na bieżni bębna z przodu po której toczą się rolki. W takim przypadku słychać głuche dudnienie podczas obracania bębna. Zdjąć górną obudowę i wyczyścić bieżnie.
A więc tranzystory, jakich użyłem to KGF75N65KDF, SiHG33N60E i STGWA100H65DFB2. Diody zenera 18,22 i 24V 1.3W. Każdy tranzystor przetestowany z każdą diodą i w każdym z 9 przypadków miałem te same rezultaty – na powolnych obrotach jakby brakował siły i bieżnia pod moim obciążeniem 75Kg prawie, że się zatrzymywała. Na szybkich dało się biec, lecz diody...
Tuleja zostaje , musisz ,,złapać" wewnętrzna część bieżni łożyska, nie jest to proste bo najczęściej te tuleje to jakiś odlew z alu i korozja ,,dobrze trzyma " łożyska , albo raczej to co z nich zostało. Moim zdaniem starsze są lepsze jeśli chodzi o części elektryczne ale mechanika jest bardzo podobnej trwałości. Miałem nauczkę z amica AWCE10DA 5 lat...
Być może nie podłożyłeś podkładki izolacyjnej pod szczotki, być może któryś magnes zaklinował wirnik, być może satelity mają taki luz na osiach, że spinają się na zęby, a może cos wlazło pomiędzy satelitę a bieżnię?
Witam! Fabrycznie płytka zasilana była z sieci 230V,napięcie szło przez mostek prostowniczy i kondensator elektrolityczny 470mF/385V,dalej dość skomplikowany układ w technice SMD ze scalakami LM 424 i UC 3840N. Niestety było kilku już próbujących naprawić ten napęd i w tej chwili z płytki wykorzystuję jedynie mostek z kondensatorem. Zasiliłem układ...
silnik bieżnia bieżnia wkrętarka szczotki szczotki bieżnia zwalnia
awaryjny fiesta phoenix programator karta zastosować warystor silnik
ekspres delonghi ec685 dekoder hd3000
Problemy z odpalaniem VW LT 2.5 po docieraniu głowicy Objawy uszkodzenia sterownika VW LT 2.5 TDI