Tak, to czujnik/wyłącznik przy skrzyni biegów.
Z książki "FORD FOCUS - Poradnik użytkownika", Dieter Korp, wynika, że średnica tarczy sprzęgła jest taka sama, natomiast przełożenia inne (różnica sięga 15% na 3 biegu). Skrzynia dla silnika 1.8 (benzyna) jest typu iB5, a dla 2.0 - typu MTX75. Instrukcja serwisowa tutaj: http://focus.korona-pl.com/TIS/index.htm... W niej można znaleźć to samo co w książce...
a ten pytajnik? to rozumiem że nie na 100% jest p. pewny.. Nie jestem pewny o co pytasz, bo na zdjęciu nie wiele widać.
Poterzeba diagnostyki np.Forscan
Pewnie spadła linka łącząca skrzynie z drążkiem. Sprawdź przy skrzyni i drążku.
Ostatnio robiłem focusa MK3 przewód był zgnity nad skrzynią biegów.
Z danych jakie widzę w internecie, te skrzynie mają identyczne przełożenia: T XS4R-7002-BD T XS4R-7002-BE T XS4R-7002-FA T XS4R-7002-FB T XS4R-7002-FC
Zasilanie przepływomierza??
Witam, Tak jak radzi kolega wyżej sprawdź poduszki pod silnikiem - możesz mieć je całkiem zniszczone. Jeśli przyjdzie do wymiany warto skontrolować też tą pod skrzynią biegów.
Zobacz jakie masz podciśnienie na biegu jałowym.
Jakie to silnik bo tam są dwie skrzynie ib5 i mtx75 Zdejmij mieszek na dźwigni zmiany biegów i zobacz jak pracują linki, potem na skrzyni biegów.
Jak dobrze popatrzysz to masz, F64 i F65 sprawdź, masz nawet opisane je na naklejce. To bezpieczniki "mini".
Rurka od odmy sparciała i ma dziurę. Silnik łapie lewe powietrze i obroty skaczą.
Sprzęgło ale najbardziej prawdopodobne nie przykręcone poduszki pod silnikiem, skrzynią biegów.
Mechanik powiedział, że olej jest czysty ładny i by dolać syntetyk. Zakupiłem w markecie za 30zł 1l oleju 75w90 QUALITIUM Mechanik mówi, że to dobry i wystarczający na dolewkę. Okazało się, że trzeba było dolać około 0.5l. Biegi czuć, że wchodzą łagodniej. Ogólnie jestem zadowolony. Temat do zamknięcia.
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie, zakodowałem tak jak pokazuje program czyli 1 cylinder jest od skrzyni biegów. Po zakodowaniu zresetowałem adaptacje korekcyjna wtrysków po tym silnik zaczął klekotał jak stary diesel rozumiem ze muszę zrobić teraz adaptacje na 3 i 4 biegu ?
Wysprzęglik, pompka sprzęgła, sprzęgło do sprawdzenia.
zdjąć miskę = wyjąc skrzynię biegów.
Ugnita masa,plus ??? Odpal i poszarp wiązkami.
Własnie coś mi się nie zgadzało ze 3 bieg. Focus ma 4. A skoro 3 dziła to może jest uszkodzone własnie sterowanie. Scheamtu nie posiadam, a naprawiałem to dawno temu.
Tani ford bo naprawa skrzyni drugie tyle.
Może potencjometr w pedale gazu?
Mimo wszystko rezystor.
Koniec sprzęgła zapewne
Przy pracującej klimie wentylator się włącza? Tam raczej wentylator powinien chodzić na pierwszym biegu na klimie. Może nie masz pierwszego biegu.
okey zrobie, pytanie dlaczego tak ciśnieine skacze na biegu jałowym ?
Rożnie 3, 4 bieg
A ja obstawiam koło dwumasowe, powinno być tez słychac telepanie na biegu jałowym
W fokusie siadła pompka paliwa i spadł wężyk który wchodzi do skrzyni biegów
Okazalo sie ze mimo wczesniejszym zapewnieniom uwalony byl czujnik biegu wstecznego.
Sprawdź jak zachowuje się auto przy mocnym hamowaniu silnikiem (niskim biegiem )
cześc miałem ten problem jest po prostu zanieczyszczony stabilizator wolnych obrotów wykręc go i przemyj w benzynie ekstrakcyknej to coś co koledzy nazywają to silniczkiem krokowym choć właśćiwie to się tak to nie nazywa mieśći się to przy kolektorze ssącym przykręcony dwoma sróbami pozdrawiam.
Samochód był na podnośniku w warsztacie. Jak na złość nie było gwizdów. Nadal więc nie wiadomo, czy to sprzęgło czy skrzynia biegów.
Myślę, że tak.. Jaki tam sterownik siedzi? Są limitery momentu dla poszczególnych biegów i może ktoś niechcący limiter 2 biegu przyciął.
Ja stawiałem na to, że to kontrolka informująca o konieczności zmiany biegu na wyższy, jak w starych passatach albo audi
Mam problem z wrzuceniem biegów w fordzie focusie MK1 1.6 16V. Skrzynia IB5. Sytuacja wygląda tak że samochodem normalnie zaparkowałem, a potem próbując ruszyć biegów już nie było. Wydawało się że problemem jest uszkodzone cięgno - standardowa awaria. Z cięgna przy skrzyni wyskakuje gumowa tuleja przez co poruszania lewarkiem praktycznie nie powoduje...
W jakim silniku??? Około 0,5-0,7V .
To (wrzucenie wyższego biegu) spowoduje w każdym TD kopcenie na takich zakresach obrotów.
Wężyki te pokazywałem Ci na zdjęciu kilka postów wyżej. Powinny byś hmm jak to ująć: W środku kolektora ssącego, ale nie w środku w środku tylko zewnętrznym środku ;p hehe Nie wiem jak wygląda przy tym motorze, ale z reguły zazwyczaj robi się tak. Jak nie masz komputera diagnostycznego, odpinasz aku tak najlepiej z 30 minut (ważne, abyś poczekał aż...
witam miska olejowa do zdjęcia potem odkreć smok i rurkę do niego wymianiasz oringi na łączeniach najlepiej na silikonowe i po problemie jak co pis z na priw
Witam, Ford Focus 1.6 TDCI 2005r, drgania (pod nogami pasażera i na pedale gazu) powyżej 80km/h i na 4 biegu. Koła i opony pozamieniane, wymieniona prawa półoś (na starej rozleciał się przegub wewnętrzny) problem pozostał. Czy ktoś miał podobny problem ?
Sprawdź styki w przełączniku. Z tego co pamiętam 1,2 i 3 bieg idą przez rezystor. Natomiast 4 idzie bezpośrednio.
6 biegów czyli diesel, diesel czyli dwumasa.
Na wstecznym biegu jest dobrze a do przodu gasnie.
Mi się wydaje ze koło 300atm dzisiaj takiego robiłem .Skaczące ciśnienie może być spowodowane kilkoma czynnikami na początek na przelewki menzurki .
Nowy Dodano po 1 Tak jak pisałem na biegu jałowym nie gwiżdże tylko podczas jazdy na wszystkich biegach
Witam ponownie po wizycie w serwisie stwierdzono uszkodzenie skrzyni biegów padły synchronizatory i przy więkrzej prędkości redukowanie biegu kończy się zgrzytem
Witam, zastanawiam się nad dziwną przypadłością która czasami ma miejsce w mojej foce 2000r. Mianowicie po zatankowaniu czasami do połowy czasami do pełna zaczyna mi pięknie chodzić skrzynia biegów to znaczy płynnie lekko gładko nic nie haczy. Ostatnio po odebraniu auta od mechanika który lekko umył silnik z wierzchu też skrzynia pięknie płynnie chodziła...
widzę, że stare, ale może komuś się przyda... Pewnie padł bezpiecznik termiczny. Umiejscowiony jest on pod nogami pasażera za schowkiem. Trzeba odkręcić filc od spodu schowka i go zobaczysz. Podłączona jest do niego kostka z 4-ma przewodami. Wystarczy odkręcić 1 śrubkę. Bezpiecznik na 10A i z tego co pamiętam na 217 st.C.
6500obr. to już chyba odcięcie paliwa.Pytanie w jakim stanie jest pompa paliwa ,może się już przycina.A obroty biegu jałowego są w normie czy podwyższone(w jakim zakresie obrotów)?
Czujnik prędkości idzie też na ECU i ma wpływ na pracę silnika i zmianę biegów.
Witam, Wiem, że ten problem był już wałkowany na tym forum ale chciałbym doprecyzować. Również mam ten problem - działa tylko 4 bieg dmuchawy w Ford Focus 2000r. Rozumem, że prawdopodobnie uszkodzony jest bezpiecznik termiczny. Czy ktoś może orientuje się gdzie on się znajduje? Czy trzeba rozebrać pół samochodu żeby się do niego dostać?:) Z góry dziękuję...
Masz Delphi to parametry ciśnienie doładowania rzeczywiśce i wymagane zrób wykresy na najwyższym biegu z jałowego gaz w podłogę do zapalenia błędu. Sprawdzisz gdzie masz rozjazd.
Czy jest możliwość zmiany końcówki linki zmiany biegów od strony dzwigni zmiany biegów? Nie od strony skrzyni!
Witam Dawno mnie nie było ale powiem jaki był problem. Po pierwsze znalazłem pęknięcie na wężyku odpowietrzenia skrzyni korbowej. Z kompa wyszło , że dodatkowo świece dają ciała zwłaszcza na pierwszym układzie dlatego ta niewłaściwa mieszanka paliwowo powietrzna. Świece trzeba wymienić tylko na oryginalne motorcraft bo ponoć fordowskie silniki nie lubią...
Mam pytanie jak w temacie, co może być przyczyną, że nie odbija drążek zmiany biegów z położenia 1 2 na tzw. neutral? W MK I słyszałem, że wina leży w sprężynce która znajduje się pod manetką, czy w mkII jest tak samo? Czy wina leży całkiem gdzie indziej? Pozdrawiam
Czujnik deszczu jest montowany przeważnie w osłonie nad lusterkiem wstecznym. Weź spryskiwacz z wodą i pryskaj na szybę od zewnętrznej strony w tamtej okolicy na włączonym I biegu. Powinny wycieraczki zareagować częstszym wycieraniem.
Zdzisio164 mam ten sam problem prosze napisz co jest przyczynom
Nie wiem jak odpowietrzałeś sprzęgło ale nie wykonujemy tego tak jak byśmy odpowietrzali układ hamulcowy. Należy odkręciś odpowietrznik na wysprzęgliku sprzegła i czekać aż będzie wyciekać płyn bez powietrza (nie dotykać "pedału" sprzęgła) /w międzyczasie sprawdzać stan płynu w zbiorniczku/. Właśnie tak było odpowietrzane sprzęgło, pompowane parę razy...
To dlaczego w linku którym podałem wcześniej jest odwrotnie-czyli od skrzyni biegów 1,2,3,4??
Sprawdź najpierw czy masz czynnik w układzie. Jest czynnik. Klima była napełniana. Czu uleciało, nie wiem, bez płatnej wizyty w serwisie się nie dowiem a szkoda mi nabijać klimę za 150zł gdy i tak nie działa. Czy masz wszystkie "biegi" wentylatora nawiewu ? Tak, biegi wszystkie są.
Witam chciałbym się zapytać czy ktoś miał do czynienia z wymianą skrzyni biegów w focusie, ponieważ chciałbym się zapytać czy jak teraz mam skrzynię z oznaczeniem XS4R7002BE to będzie pasowała skrzynia z oznaczeniem XS4R7002FB lub XS4R7002FC
wystarczy zrobić regulację biegu jałowego :D oczywiście - LPG
A wcześniej olej nie był mineralny lub połsyntetyczny? Auto było kupione i zalane nie wiadomo czym ( podejrzewam że olejem z jakimś środkiem ) by kontrolka się nie świeciła, potem zmiana na 10w40 i już się paliła jednak mniej teraz na pełnym syntetyku ( taki jest zalecany) również się pali (mruga) na biegu jałowym.
Ok dzięki za informacje.Bo ciut mam za niskie obroty biegu jałowego.Będę musiał przeczyścić może przepustnicę
Witam, Posiadam Forda Focusa 1.8 16V, z 2010 roku w kombi. Mam problem z drazkiem zmiany biegow, tj. biegi wchodza jezdzi sie normalnie, lecz na luzie drazek ma "luzy" wieksze niz powinien miec w moim odczuciu, rusza sie on na boki za bardzo. Na biegu tez ma lekki luz na boki drazek (lewarek) ale chyba wiekszy ma gdy jest na luzie. Czym to jest spowodowane,...
Wyczyścić silniczek biegu jałowego.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Problem z głowy, przełożyłem wybieraki.
Witam, Poszukuje schematu lub ostatecznie wiązki do czujnika prędkościomierza na skrzyni biegów VSS. Ford Focus 2004 r 1,8 TDCi, gdyż w komorze silnika wisi wtyk 3 pinowy trójkątny , a w samochodzie na skrzyni wtyk jak na zdjęciu. Ktoś pomoże ? Dziękuje
Winnym okazał się czujnik położenia wału.
Rezystor odpowiada za wolny pierwszy bieg.
Wymyłeś przepustnicę dokładnie....
Naprawiłem właśnie automatyczną skrzynię biegów w Focusie. Były spalone tarczki i zniszczona przekładnia planetarna. Sprzęgło też muszę sprawdzić czy nie uległo awarii?
Witam okazalo sie ze sprawca tego czegos byl jakis beben wybieraka widlakowego czy jakos tak dzieki za czas poswiecony pozdrawiam
Na rurce wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej pod prawym nadkolem. Problemem może być brak drugiego biegu wentylatora co powoduje zbyt duży wzrost ciśnienia HP a co za tym idzie wyłączenie sprężarki.
Olej: ATF Preferowana specyfikacja Ford WSS-M2C919-E ATF Alternatywna specyfikacja Mercon V Przekładnia automatyczna Wkład zapasowy do skrzyni biegów (Z chłodnicą oleju) 6.7 (l) Lokalizacja korka (Korek wlewu) to miarka tak jak pisałeś. Pozdrawiam.
Ty pytasz czy stwierdzasz? IAC to zawór regulacji biegu jałowego. P1000 jest zawsze kiedy nie ma zapisanych błędów, nie pamietam czy występuje kiedy są jakieś błędy zapisane w pamięci.
przepustnica do regulacji lub do wyczyszczenia
Masa do karoserii a ''+'' do sygnału biegu wstecznego.
Przy dzialaniu dmuchawy wylacznie na najwyzszych obrotach zalecaja wymiane rezystora dmuchawy.... Ale u mnie jak wyzej....Dziala i na najwyzszych i na nizszych....Nie dziala tylko na dwoch pierwszych (na 4 obecne)
Rezystor dmuchawy w tym przypadku nie spalony termik tylko jeden z drutów oporowych,też się zdarza.
Dzięki zrobilem tak pisałeś, źle poczytałem z początku. Ale teraz działa od 2 biegu i od 30 km/h
Okazało się , że rozleciały się dwie zaślepki na kolektorze ssącym z tyłu pod przepustnicą i narobiły tego bałaganu.
Sprawdz servo od wspomagania
Mały wyciek płynu chamulcowego i dlatego dobrze nie wysprzeglało sprzęgło
skrzynia do rozbioru , łożyska Da się wywnioskować po filmiku, które?
Przełącznik AC.
Jaki gwint ma gałka zmiany biegów do focusa MKI.? Chciałbym założyć od focusa MKII a tam jest M12. THX za odpowiedź.
Chyba o innym samochodzie piszemy Ford Focus 999cmm 125KM 3 cylindry, końcówka roku 2021, 6 biegów manuał i turbina.
Może to problem z pompą paliwa... Czy na niższych biegach ale wyższych (dużo wyższych) obrotach też tak się dławi?
Masę ma. Brak komunikacji z komputerem.
Potwierdzam, akurat w tym silniku 1.4 nie ma możliwości zastosowania taiego zamiennika. Ja mam od tamtego czasu Beru, nie narzekam!
witam kilka dni temu kupiłem forda focus 2.0 z 1999r i mam problem jak jest silnik zimny ciężko chodzą biegi lecz jak silnik się rozgrzeje trzeci bieg wchodzi ze zgrzytem i słychać tykanie w skrzyni jak wcisnę sprzęgło tykanie znika jaka to może być przyczyna z góry dziękuje za wskazówki :cry:
Robisz w fordzie-super.Pytanie-czy testerem diagnostycznym,np w EEC V ,powiedzmy Mondeo zrobisz test aktuatorów?Tzn otworzyć wtryskiwacz,wysterować zawór biegu jałowego itp.
Płyn w zbiorniczku sprawdzałeś ?
W kwestii wahania temperatury, przepaliły mi się styki w kostce połączeniowej do wentylatora, ale tylko styki do I-szego biegu, II-gi bieg działał ale włączał się dopiero przy wyższych temp. Zauważyli to w serwisie klimy, po włączeniu klimatyzacji wentylator się nie włączał, a powinien na I-szym biegu. Zetec 1,6
Brava sprzęgło ok, ale z gorszą skrzynią nigdy się nie spotkałem(przebieg 90tys km oryginalny) olej w normie(wymieniony) a przy - 10 jak zostanie na biegu na noc to rano trzeba mocno rozbujać samochód zanim da się "wrzucić LUZ", padnięty synchronizator 2-ki, skrzynia chodzi najciężej ze wszystkich, mechanik mówi że nie wie dlaczego tak jest. Woda w...
witam szukam schematu instalacji do wtyczek komputera silnika z skrzynią biegów do forda focusa 2.0 2016rok z USA jest po kolizji i została zerwana wtyczka prosze o pomoc czy dostane taki schemat VIN 1FADP3K23GL284574
Zauważ, że to zabezpieczenie termiczne. Prądowo dalej jest zabezpieczeniem 10 A. Termik jest na 10 A? To wg pomiarów autora na 3 biegu ma prawo się przepalać.
focus biegi ducato biegi biegi biegi wyskakują
zawiasy lodówki amica rozgrzany silnik gaźnik przerywa corsa drzwi
Wymiana klocków hamulcowych Skoda Octavia 2 2004 i objawy nieszczelnego dolotu powietrza Jak naprawić telefon CIC: porady i wskazówki