Tak, to czujnik/wyłącznik przy skrzyni biegów.
Pewnie spadła linka łącząca skrzynie z drążkiem. Sprawdź przy skrzyni i drążku.
Zasilanie przepływomierza??
Z danych jakie widzę w internecie, te skrzynie mają identyczne przełożenia: T XS4R-7002-BD T XS4R-7002-BE T XS4R-7002-FA T XS4R-7002-FB T XS4R-7002-FC
Rurka od odmy sparciała i ma dziurę. Silnik łapie lewe powietrze i obroty skaczą.
Jak dobrze popatrzysz to masz, F64 i F65 sprawdź, masz nawet opisane je na naklejce. To bezpieczniki "mini".
Wysprzęglik, pompka sprzęgła, sprzęgło do sprawdzenia.
Z książki "FORD FOCUS - Poradnik użytkownika", Dieter Korp, wynika, że średnica tarczy sprzęgła jest taka sama, natomiast przełożenia inne (różnica sięga 15% na 3 biegu). Skrzynia dla silnika 1.8 (benzyna) jest typu iB5, a dla 2.0 - typu MTX75. Instrukcja serwisowa tutaj: http://focus.korona-pl.com/TIS/index.htm... W niej można znaleźć to samo co w książce...
a ten pytajnik? to rozumiem że nie na 100% jest p. pewny.. Nie jestem pewny o co pytasz, bo na zdjęciu nie wiele widać.
Poterzeba diagnostyki np.Forscan
Ugnita masa,plus ??? Odpal i poszarp wiązkami.
Tani ford bo naprawa skrzyni drugie tyle.
Ostatnio robiłem focusa MK3 przewód był zgnity nad skrzynią biegów.
Może potencjometr w pedale gazu?
cześc miałem ten problem jest po prostu zanieczyszczony stabilizator wolnych obrotów wykręc go i przemyj w benzynie ekstrakcyknej to coś co koledzy nazywają to silniczkiem krokowym choć właśćiwie to się tak to nie nazywa mieśći się to przy kolektorze ssącym przykręcony dwoma sróbami pozdrawiam.
Mimo wszystko rezystor.
Koniec sprzęgła zapewne
Jakie to silnik bo tam są dwie skrzynie ib5 i mtx75 Zdejmij mieszek na dźwigni zmiany biegów i zobacz jak pracują linki, potem na skrzyni biegów.
Zobacz jakie masz podciśnienie na biegu jałowym.
Sprzęgło ale najbardziej prawdopodobne nie przykręcone poduszki pod silnikiem, skrzynią biegów.
Czujników brak. Rozpoznanie po prędkości i obrotach. Masz mape ori i mod?
W jakim silniku??? Około 0,5-0,7V .
Znajduje się to na ścianie grodziowej, od strony pasażera za schowkiem (takie niebieskie - przynajmniej ja takie miałem:).
witam chcialbym odswiezyc temat mam dokladnie takie same obiawy I bardzo mnie interesuje jak ten problem zostal rozwuazany?????
witam miska olejowa do zdjęcia potem odkreć smok i rurkę do niego wymianiasz oringi na łączeniach najlepiej na silikonowe i po problemie jak co pis z na priw
Mechanik powiedział, że olej jest czysty ładny i by dolać syntetyk. Zakupiłem w markecie za 30zł 1l oleju 75w90 QUALITIUM Mechanik mówi, że to dobry i wystarczający na dolewkę. Okazało się, że trzeba było dolać około 0.5l. Biegi czuć, że wchodzą łagodniej. Ogólnie jestem zadowolony. Temat do zamknięcia.
Wężyki te pokazywałem Ci na zdjęciu kilka postów wyżej. Powinny byś hmm jak to ująć: W środku kolektora ssącego, ale nie w środku w środku tylko zewnętrznym środku ;p hehe Nie wiem jak wygląda przy tym motorze, ale z reguły zazwyczaj robi się tak. Jak nie masz komputera diagnostycznego, odpinasz aku tak najlepiej z 30 minut (ważne, abyś poczekał aż...
A ja obstawiam koło dwumasowe, powinno być tez słychac telepanie na biegu jałowym
Witam, Tak jak radzi kolega wyżej sprawdź poduszki pod silnikiem - możesz mieć je całkiem zniszczone. Jeśli przyjdzie do wymiany warto skontrolować też tą pod skrzynią biegów.
Mam problem z wrzuceniem biegów w fordzie focusie MK1 1.6 16V. Skrzynia IB5. Sytuacja wygląda tak że samochodem normalnie zaparkowałem, a potem próbując ruszyć biegów już nie było. Wydawało się że problemem jest uszkodzone cięgno - standardowa awaria. Z cięgna przy skrzyni wyskakuje gumowa tuleja przez co poruszania lewarkiem praktycznie nie powoduje...
Sprawdź styki w przełączniku. Z tego co pamiętam 1,2 i 3 bieg idą przez rezystor. Natomiast 4 idzie bezpośrednio.
Witam Dawno mnie nie było ale powiem jaki był problem. Po pierwsze znalazłem pęknięcie na wężyku odpowietrzenia skrzyni korbowej. Z kompa wyszło , że dodatkowo świece dają ciała zwłaszcza na pierwszym układzie dlatego ta niewłaściwa mieszanka paliwowo powietrzna. Świece trzeba wymienić tylko na oryginalne motorcraft bo ponoć fordowskie silniki nie lubią...
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie, zakodowałem tak jak pokazuje program czyli 1 cylinder jest od skrzyni biegów. Po zakodowaniu zresetowałem adaptacje korekcyjna wtrysków po tym silnik zaczął klekotał jak stary diesel rozumiem ze muszę zrobić teraz adaptacje na 3 i 4 biegu ?
Ja stawiałem na to, że to kontrolka informująca o konieczności zmiany biegu na wyższy, jak w starych passatach albo audi
widzę, że stare, ale może komuś się przyda... Pewnie padł bezpiecznik termiczny. Umiejscowiony jest on pod nogami pasażera za schowkiem. Trzeba odkręcić filc od spodu schowka i go zobaczysz. Podłączona jest do niego kostka z 4-ma przewodami. Wystarczy odkręcić 1 śrubkę. Bezpiecznik na 10A i z tego co pamiętam na 217 st.C.
Mi się wydaje ze koło 300atm dzisiaj takiego robiłem .Skaczące ciśnienie może być spowodowane kilkoma czynnikami na początek na przelewki menzurki .
To (wrzucenie wyższego biegu) spowoduje w każdym TD kopcenie na takich zakresach obrotów.
Nie wiem jak odpowietrzałeś sprzęgło ale nie wykonujemy tego tak jak byśmy odpowietrzali układ hamulcowy. Należy odkręciś odpowietrznik na wysprzęgliku sprzegła i czekać aż będzie wyciekać płyn bez powietrza (nie dotykać "pedału" sprzęgła) /w międzyczasie sprawdzać stan płynu w zbiorniczku/. Właśnie tak było odpowietrzane sprzęgło, pompowane parę razy...
Rożnie 3, 4 bieg
Zdzisio164 mam ten sam problem prosze napisz co jest przyczynom
Okazalo sie ze mimo wczesniejszym zapewnieniom uwalony byl czujnik biegu wstecznego.
Przy pracującej klimie wentylator się włącza? Tam raczej wentylator powinien chodzić na pierwszym biegu na klimie. Może nie masz pierwszego biegu.
Po tankowaniu lżejsza noga.
okey zrobie, pytanie dlaczego tak ciśnieine skacze na biegu jałowym ?
Sprawdź jak zachowuje się auto przy mocnym hamowaniu silnikiem (niskim biegiem )
W fokusie siadła pompka paliwa i spadł wężyk który wchodzi do skrzyni biegów
zdjąć miskę = wyjąc skrzynię biegów.
Witam ponownie po wizycie w serwisie stwierdzono uszkodzenie skrzyni biegów padły synchronizatory i przy więkrzej prędkości redukowanie biegu kończy się zgrzytem
Problem z głowy, przełożyłem wybieraki.
Samochód był na podnośniku w warsztacie. Jak na złość nie było gwizdów. Nadal więc nie wiadomo, czy to sprzęgło czy skrzynia biegów.
Witam, Posiadam Forda Focusa 1.8 16V, z 2010 roku w kombi. Mam problem z drazkiem zmiany biegow, tj. biegi wchodza jezdzi sie normalnie, lecz na luzie drazek ma "luzy" wieksze niz powinien miec w moim odczuciu, rusza sie on na boki za bardzo. Na biegu tez ma lekki luz na boki drazek (lewarek) ale chyba wiekszy ma gdy jest na luzie. Czym to jest spowodowane,...
6 biegów czyli diesel, diesel czyli dwumasa.
6500obr. to już chyba odcięcie paliwa.Pytanie w jakim stanie jest pompa paliwa ,może się już przycina.A obroty biegu jałowego są w normie czy podwyższone(w jakim zakresie obrotów)?
Masz Delphi to parametry ciśnienie doładowania rzeczywiśce i wymagane zrób wykresy na najwyższym biegu z jałowego gaz w podłogę do zapalenia błędu. Sprawdzisz gdzie masz rozjazd.
Czy jest możliwość zmiany końcówki linki zmiany biegów od strony dzwigni zmiany biegów? Nie od strony skrzyni!
Wymyłeś przepustnicę dokładnie....
Winnym okazał się czujnik położenia wału.
Witam okazalo sie ze sprawca tego czegos byl jakis beben wybieraka widlakowego czy jakos tak dzieki za czas poswiecony pozdrawiam
przepustnica do regulacji lub do wyczyszczenia
Okazało się , że rozleciały się dwie zaślepki na kolektorze ssącym z tyłu pod przepustnicą i narobiły tego bałaganu.
Przy dzialaniu dmuchawy wylacznie na najwyzszych obrotach zalecaja wymiane rezystora dmuchawy.... Ale u mnie jak wyzej....Dziala i na najwyzszych i na nizszych....Nie dziala tylko na dwoch pierwszych (na 4 obecne)
Sprawdz servo od wspomagania
Mały wyciek płynu chamulcowego i dlatego dobrze nie wysprzeglało sprzęgło
skrzynia do rozbioru , łożyska Da się wywnioskować po filmiku, które?
Nowy Dodano po 1 Tak jak pisałem na biegu jałowym nie gwiżdże tylko podczas jazdy na wszystkich biegach
Rezystor dmuchawy w tym przypadku nie spalony termik tylko jeden z drutów oporowych,też się zdarza.
Witam, Ford Focus 1.6 TDCI 2005r, drgania (pod nogami pasażera i na pedale gazu) powyżej 80km/h i na 4 biegu. Koła i opony pozamieniane, wymieniona prawa półoś (na starej rozleciał się przegub wewnętrzny) problem pozostał. Czy ktoś miał podobny problem ?
Potwierdzam, akurat w tym silniku 1.4 nie ma możliwości zastosowania taiego zamiennika. Ja mam od tamtego czasu Beru, nie narzekam!
Czujnik prędkości idzie też na ECU i ma wpływ na pracę silnika i zmianę biegów.
Czujnik deszczu jest montowany przeważnie w osłonie nad lusterkiem wstecznym. Weź spryskiwacz z wodą i pryskaj na szybę od zewnętrznej strony w tamtej okolicy na włączonym I biegu. Powinny wycieraczki zareagować częstszym wycieraniem.
Przełącznik AC.
Witam, Wiem, że ten problem był już wałkowany na tym forum ale chciałbym doprecyzować. Również mam ten problem - działa tylko 4 bieg dmuchawy w Ford Focus 2000r. Rozumem, że prawdopodobnie uszkodzony jest bezpiecznik termiczny. Czy ktoś może orientuje się gdzie on się znajduje? Czy trzeba rozebrać pół samochodu żeby się do niego dostać?:) Z góry dziękuję...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Chyba o innym samochodzie piszemy Ford Focus 999cmm 125KM 3 cylindry, końcówka roku 2021, 6 biegów manuał i turbina.
Ok dzięki za informacje.Bo ciut mam za niskie obroty biegu jałowego.Będę musiał przeczyścić może przepustnicę
Brak łączności na szynie can.
Na rurce wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej pod prawym nadkolem. Problemem może być brak drugiego biegu wentylatora co powoduje zbyt duży wzrost ciśnienia HP a co za tym idzie wyłączenie sprężarki.
Ty pytasz czy stwierdzasz? IAC to zawór regulacji biegu jałowego. P1000 jest zawsze kiedy nie ma zapisanych błędów, nie pamietam czy występuje kiedy są jakieś błędy zapisane w pamięci.
witam kilka dni temu kupiłem forda focus 2.0 z 1999r i mam problem jak jest silnik zimny ciężko chodzą biegi lecz jak silnik się rozgrzeje trzeci bieg wchodzi ze zgrzytem i słychać tykanie w skrzyni jak wcisnę sprzęgło tykanie znika jaka to może być przyczyna z góry dziękuje za wskazówki :cry:
Olej: ATF Preferowana specyfikacja Ford WSS-M2C919-E ATF Alternatywna specyfikacja Mercon V Przekładnia automatyczna Wkład zapasowy do skrzyni biegów (Z chłodnicą oleju) 6.7 (l) Lokalizacja korka (Korek wlewu) to miarka tak jak pisałeś. Pozdrawiam.
Witam Kolega w swoim samochodzie (też wysokoprężny) miał bardzo podobne objawy. Okazało się, że gaz się wolno cofa. Jeździł tak, że gaz puszczał odrobinę wcześniej, potem sprzęgło i było ok. Może i u Ciebie podobna sytuacja.
Płyn w zbiorniczku sprawdzałeś ?
A wcześniej olej nie był mineralny lub połsyntetyczny? Auto było kupione i zalane nie wiadomo czym ( podejrzewam że olejem z jakimś środkiem ) by kontrolka się nie świeciła, potem zmiana na 10w40 i już się paliła jednak mniej teraz na pełnym syntetyku ( taki jest zalecany) również się pali (mruga) na biegu jałowym.
Może to problem z pompą paliwa... Czy na niższych biegach ale wyższych (dużo wyższych) obrotach też tak się dławi?
To dlaczego w linku którym podałem wcześniej jest odwrotnie-czyli od skrzyni biegów 1,2,3,4??
wystarczy zrobić regulację biegu jałowego :D oczywiście - LPG
Dzięki.
Rezystor odpowiada za wolny pierwszy bieg.
Co za błąd ? jaki numer to jest ważne .
Witam serdecznie Około dwóch miesięcy temu stałem się szcześliwym nabywcą focusa;) Po tych dwóch miesiącach eksploatacji stwierdzilem że ze wstecznym biegiem są jakieś problemy otóż nie zawsze wchodzi , a dokładniej kiedy wrzucam bieg jest tak jak by nie wskoczył w ząbki jak leciutko poruszę gazem trzymając przekładnie zmiany biegów i popchając ja do...
Sprawdź najpierw czy masz czynnik w układzie. Jest czynnik. Klima była napełniana. Czu uleciało, nie wiem, bez płatnej wizyty w serwisie się nie dowiem a szkoda mi nabijać klimę za 150zł gdy i tak nie działa. Czy masz wszystkie "biegi" wentylatora nawiewu ? Tak, biegi wszystkie są.
Witam.A diagnostyka komputerowa jakie usterki wykryła.
Witam.Sprawdz rezystor on najczesciej ulega awarii ,choc przewaznie jesli jest z nim problem jest tylko ostatni bieg a u ciebie jest na odwrot .Ale warto go sprawdzic.pozdrawiam
Na benzynie jest lepiej. Ale też nie tak jak powinno.
Hej. Mam taki sam problem z Focusem 1.8 TDCI. Przy przyspieszaniu na biegach od 4 wzwyż temperatura spada do 1/4 podzialki, po czym wraca do okolo 86 st. Czy cos mozecie poradzic?
więc, tak po przejechaniu 300km, wibracje maleją.. gdy 2 osoby siedzą z przodu wibracje ustają.. wychodzi na to ze sprezyny nowe musza sie "ułożyć...
Wyczyścić silniczek biegu jałowego.
Focus mk2 nie ma już czujnika VSS w skrzyni biegów, informacja o prędkości jest przekazywana po szynie CAN z ECU. Konkretnie sygnał jest brany z czujnika ABS jednego z kół, przekazywany do ECU a ten po szynie CAN przekazuje to do modułu zegarów. Mikrokontroler w module zegarów wysterowuje wyświetlacz LCD przebytych kilometrów oraz wytwarza sygnał do...
Wymień filtr paliwa. U mnie pomogło.
Masa do karoserii a ''+'' do sygnału biegu wstecznego.
biegi focus ducato biegi biegi biegi wyskakują
śrubki braun ustawienia ekran laptop 800x600 kolumny wzmacniacza marantz
pralka indesit rezystory przydźwięk sieciowy
Sony TA-E2000ESD vs TA-E1000ESD – który przedwzmacniacz wybrać? Porównanie modeli ES MAN 2000 TGA F2000 L2000 – bezpiecznik 1 wybija, zwarcie prawego światła pozycyjnego