Miałem taki problem i nie rozwiązałem go komputerem serwisowym nie znalazłem pozycji do ustawiania obrotów biegu jałowego. Raczej procedura ręczna a nie komputerem, volvo i scania też ma procedurę ręczną ustawiania biegu jałowego.
stabilizator biegu jałowego panowie ojojoj Dodano po 5 wzglednie zawor regulacyjny biegu jałowego
trzeba by było chyba jednak podmienić ten zawór i zobaczyć czy się nie poprawi bo to może być jego wina.. Próbowałeś go myjką potraktować? Nie wiem czy czasem Clip nie udostępnia tu regulacji biegu jałowego.
czy powininem się przejmować spalaniem na biegu jałowym które wzrasta o 0.1l/100km co 5s? Nie. Ostatnio sprawdzałem coś przy R-linku z włączonym silnikiem i spojrzałem na spalanie, które wynosiło na tamten moment 16l/100km Bo paliwo jest spalane a kilometrów nie przybywa. Jak byś tak na postoju, spalił 10 litrów i później przejechał 1 km to jakie masz...
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
Ja tam pisałem że za każdym razem u mnie akurat cewki były ok :D Silnika krokowego nie ma. Uchylanie przepustnicy przez sterownik reguluje powietrze na biegu jałowym.
bylem na regulacji obrotów biegu jałowego LPG. Ustawili mi tak ze z wyłączoną klimą obroty jałowe stabilne i pięknie sobie chodzą, ale jak włączę klime to zaczynają falować w górę w dół amplituda mała (tak na oko to z 50 obrotów) ale częstotliwość spora (w ciągu minuty to tak z 40 razy w górę i w dół ). Jak tylko wyłączę klimę to od razu wszystko wraca...
Na biegu jałowym nie będziesz miał ciśnienia doładowania, a czujnik będzie wskazywał wartość ciśnienia atmosferycznego.
sprawdź czujnik biegu jałowego na skrzyni biegów
Za niskie obroty biegu jałowego
ECU nie ma żądania regulacji biegu jałowego, . Która Laguna, 1 (faza I lub II)? Jak nie ma? Jest.
Info o biegu jałowym powinno być jak zderzak przepustnicy spoczywa na wysuwanym trzpieniu nastawnika , jak puścisz nogę z gazu .
Najpierw wypadałoby prześwietlić układ dolotowy pod kątem nieszczelności, a potem dopiero zawracać sobie głowę układem regulacji biegu jałowego.
a jakie sa obroty na biegu jałowym?
Witam Mam podobny problem. Trzy kontrolki (SERV , świece i ESP) zapalały mi się gdy silnik był rozgrzany i na wolnych obrotach. W tej chwili zapalają się zawsze po odpaleniu silnika. Maksymalnie mogę go wkręcić na 2k rpm. Jeśli od razu po odpaleniu wkręcę go powyżej 2500 rpm. nawet podczas jazdy nic mi się nie zapala. Oczywiście do czasy gdy obroty...
Jakie obroty biegu jałowego?
Więc czas na czyszczenie kanału i silniczka biegu jałowego.
Renault Laguna rocznik 1997 2.0 silnik kod F3R -728Problem z duzymi obrotami na biegu jałowym około 1350 obrotów /minute . Komputer nie podaje błędów. Czy winę ponosi tylko czujnik regulacji biegu jałowego
ma to jakiś wpływ na obroty biegu jałowego?
Sprawdź (i ew. przeczyść) regulator obrotów biegu jałowego .
Jakie jest zużycie paliwa na biegu jałowym?
Wszystkie filtry wymienione. Przepustnica z krokowym też. Pokazuje mi ciśnienie w dolotowym po odpaleniu 420, a po 5 minutach na biegu jałowym 520.
Witam! Panowie mam problem jak koledzy wyżej z falującymi obrotami w scenicu 1,9dci 2001r tylko ze u mnie na zimnym silniku chodzi równo dopiero po przejechaniu paru km jak silnik się zagrzeje to zaczynają falować,dodam ze jak się zwiększy obr powyżej 1000 obr czuć to falowanie,i potrzebuje pomocy od czego zacząć czego szukać aby ten problem wyeliminować...
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
To jednak nie będzie nieszczelność w dolocie , obroty rzeczywiste ma zgodne z wymaganymi a korekcja obrotów biegu jałowego jest na 0 tzn. że obroty są takie bo takie są wymagane . Nie mam klipa już od ponad roku i nie pamiętam czy jest tam możliwość regulacji obrotów biegu jałowego .
Mało faktów ale w pierwszej kolejności zabrałbym się za silniczek krokowy bo to on jest odpowiedzialny za utrzymywanie prędkości obrotowej biegu jałowego.
Czy ten samochód nie jest przypadkiem wyposażony w czujnik biegu jałowego??
To nie ssanie a szybki bieg jałowy, steruje tym regulator termiczny.
witam ponownie w orginale w miejscu tej twojej sruby,jest silnik krokowy wolnych obrotów,bez tego jak zimny to musiszgo troche potrzymac na obrotach żeby mógł sam chodzić na wolnych a żeby sprawdzić te wtryski zrób tak zapal na gazie i przy akumlatorze masz taka czarną skrzynke a od niej w kierunku chłodnicy wisza na kablach 2 przekazniki i jeden z...
No to jest teraz zagadka... Tylko jak nie błąd Renault to czyj? Jak mam rozumieć od DF - od 223? To coś niemożliwe jest, miałem inne błędy które celowo sprowokowałem i miały też niskie numery np. 060 - obwód regulacji biegu jałowego.
Układ paliwowy odpowietrzony . Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd " zawór przyśpieszenia biegu jałowego ".
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
A skąd wiesz, że wina nie w potencjometrze? Na slizgaczu nie ma napięcia, przy którym sterownik uruchamia procedurę regulacji biegu jałowego.
u mnie było podobnie i okazało się że to jest wina silnika krokowego sterującego dolotem powietrza na biegu jałowym
Przepływka podmieniona na inną oryginalną, bez efektu. Odłączenie EGR nic nie daje. Po odłączeniu przepływki pojawia się napięcie na zaworze i samochód na biegu jałowym pracuje dobrze.
I jesze jedna moja obserwacja podczas obciążenia elektryki światła nawiew itp spada nieznacznie prędkość obrotów biegu jałowego
To ze brak błędów to wcale nie znaczy ze to wszystko co można sprawdzić komputerem. Zrób podgląd parametrów bieżących. Oczywiście do sprawdzenia dolot, bo zachowuje się jakby dopływ powierza biegu jałowego był niedrozny, a skoro zachowuje się tak na benzynie i gazie to świadczy o tym, ze problem leży w powietrzu, czyli jest go za mało lub nie ma wcale...
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
no tylko nie bardzo mam pomysł jak, bo mój reduktor nie ma regulacji wolnych (tylko jedna śruba) zrób zdjęcie reduktora podpowiemy którą śrubą ustawić skład mieszanki na biegu jałowym
Otwórz i zobacz scalaka.
One mają bez obciążenia 620obr./min. Tak jak Yaris,Jazz itp.
Wymieniłem przepustnice!! Jest OK! Poziom obrotów - oryginał. Założyłem używaną za 100zł, wymiana zajeła 35 min, stara uszczelka była ok ale i tak dołożyłem silikon czerwony. Pozostały nierówne obroty na zimnym silniku na biegu jałowym.
to jest gaznik weber i jest bo ma zbiorniczek na podciśnienie i mam tam jeden czujnik przykręcony do obudowy gaznika i nie wiem do czego on jest jeden to jest opornik podgrzewania układu biegu jałowego
Napisałem ,że z klimatyzacją manualną. Napisałem, że brak możliwości odczytu pamięci- (usterka mechaniczna)więc brak sensu lutowania. Wsad bez immo mam ale auto jest słabsze i ma niskie obroty biegu jałowego.
http://img02.allegroimg.pl/photos/orygin... Wymieniłem to co podałem wyżej na zdjęciu. Niestety nie wiem, czy w Lagunach fachowo nazywa się to silnik krokowy, czy inaczej, ale jest to regulator obrotów biegu jałowego ;)
Witam, sprawdź czy duża turbina obraca się na wolnych obrotach, odkręcić dolot powietrza z ziemnej strony odepni przepywke ,uruchom go -telefonem nagraj sobie ruch wirnika bo raczej inaczej nie zobaczysz. Jeśli się nie obraca na biegu jałowym daj znać.
Sprawdz wężyk od MAP-sensora czy nie jest pekniety,albo potercjometr przepustnicy.Często też "zalewa sie "wodą komputer silnika bo jest zamontowany na podszybiu i jak obudowa jest żle założona to dochodzi woda Pozdrawiam
Moj silnik to 1,4 jest na monowtrysku zasilany benzyna Jezeli chodzi o regulator wolnych obrotow to juz 3-ci z kolei i nic nowego sie nie dzieje poza tym silnik jak pracuje na postoju to przy 1200obrotach /min dostaje powera jakby wlaczalo sie ssanie zreszta tego by bylo trzeba posluchac Natomiast podczas jazdy auto zachowuje sie tak jakby slizgalo...
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Słuchaj - sprawdź czy napewno nie jest za bardzo wkręcona śruba od ręcznej regulacji przerwy styku biegu jałowego przepustnicy. Pozdrawiam.
Silnik krokowy - zawór regulacji biegu jałowego , czy został sprawdzony ?
Zrobiłem pomiary każde z urządzeń które posiadam pokazuje 18 (bez jednostek)bieg jałowy ,natomiast pełen gaz 200. Napięcie zasilania 4,94 (środkowy pin) sygnał wyjściowy 0,34V bieg jałowy,natomiast gaz do dechy 4,34V. Myślę ,że wystarczy.
Jak wyglądają parametry - " obroty silnika" - " zadane obroty silnika" - "regulacja biegu jałowego " - " obroty biegu jałowego 2" Podczas pracy silnika na biegu jałowym Poszukaj polecenia regulacji biegu jałowego dla samochodów specjalnych i spróbuj odjąć 2 x 100obr/min
Altek robi obciążenie na silnik,ten w zasadzie powinien sobie z tym poradzić.Stabilizacja biegu jałowego w takim przypadku jest realizowana poprzez wyprzedzenie zapłonu,nawet do 26st przed ZZ,a potem do akcji sie włącza silnik krokowy(sterowany przez ECU),który "dosypuje ''powietrza.Jest szansa że lezy ten silnik,albo okablowanie,albo driver nim sterujacy....
Witam serdecznie. Na drugi raz będzie łatwiej jak zapiszesz sobie błędy i zapodasz na forum. Ja zajął bym się silnikiem skokowym biegu jałowego. Pozdrawiam.
wrzuc jeszcze skana gdy auto pracuje na benzynie i na gazie abysmy zobaczyli ak wygladaja czasy wtryskiwaczy. Moznik jest bardzo niski. Niema teraz mozliwosci zobaczenia czy jest tam pełna sekwencja czy połsekwencja. Jezeli ktos ma schemat elekt. niech sprawdzi. (jak nie to na jutro sprawdze) Jutro wrzucę. Wtrysk jest półsekwencyjny. Czy mają być jakieś...
Tak oczywiście, że trzwba do tego zajżeć, mi chodzi o samą ideę. Na jakiej podstawie sterownik ustala tą żądaną prędkość biegu jałowego. Czemu ona nie jest stała?
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
Na drugiej fotce, widać sporo startej (chyba?) gumy, więc pasek gdzieś/o coś trze. i widać że jest problem z prowadzeniem paska ( lub tego co z niego zostało ) na kole pasowym alternatora. Idzie jakoś z ukosa. Tylko co ten rozrząd ma wspólnego z uszkodzeniem paska pk??? Autor opisuje dwa problemy : pierwszy że postrzępiło pasek , ale twierdzi że mechanik...
witam, Posiadam renaut megane 1,6e benzyne, rok prod. 1996, po odpaleniu jest wszystko ok, ale po przejechaniu ok 10km (ciepły silnik ) i po zatrzymaniu auta na biegu jałowym obroty silnika co jakiś czas spadają prawie do zera i za chwilę wracają do normy. Dodam że wymieniłem już silniczek krokowy, świece zapłonowe, kable - choć co do ich prawidłowości...
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Błędy kasowałem KTS-em ( mam dostęp ) zaś jest to meganka 1996 1,6 litra nie pamiętam oznaczenia silnika Dodano po 10 Typ silnika K7M-703 przebieg 110000 km
A zapiałeś regulator biegu jałowego na kolektorze?
Witam mam podobny problem tylko w Renault gama T 460 km. Dogrzewanie wyłączone. Po rozgrzaniu załącza hamulec chwilę po ruszeniu (parę metrów) przy każdej zmianie biegu lub po puszczeniu gazu w czasie jazdy (dźwignia hamulca silnikowego w pozycji "0"). Na postoju jak wciskam pedał gazu to też słychać załączanie/wyłączanie hamulca silnikowego.
Dodam że ta awaria dzieje się tylko podczas jazdy na biegu jałowym wszystko tak jak nalezy
Witam. Dołączę się z uwagi na podobny problem z podobnym silnikiem. Renia Espace 2,2 z systemem wtrysku RENIX MPI. Problem z rozruchem zimnego silnika -należy sprawdzić czujnik temperatury płynu (mogą być dwa, jeden do wskaźnika, jeden do układu wtrysku) oraz zawór regulacji biegu jałowego(w espace jest taki sam). Nie powinien zacinać się. Obracając...
Do sprawdzenia - szczelność dolotu - regulator dawki powietrza biegu jałowego - przewody WN
Czyli wygląda że przepływ powietrza prawidłowy - przynajmniej wtedy kiedy ma siłę dobrnąć do obrotów maksymalnych. Ewidentny brak paliwa. Przepływomierz sprawdzony . Czujnik doładowania ? . Czujnik temperatury powietrza ? EGR przyuczony ( nie pamiętam czy się przyucza ?)? Jeśli to wszytko ok to dla mnie to wygląda na wtryskiwacze . Brak możliwości podania...
Sprawdź może wiązkę elektryczną w komorze silnika. Ten motor ma dość spore wibracje na biegu jałowym, więc jeżeli np. była wyjmowana skrzynia biegów, ktoś nie umocował wiązki w uchwytach, masz przyczynę.
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Jakie wartości pokazuje przepływomierz na jałowym biegu,przy 2500, 5000 ?
Jak bym słyszał swojego klekota. - po podniesieniu obrotów klekocze? - sprawdzić korekty na wtryskach - odpinać po kolei wtyczki od wtrysków - sprawdzić ciśnienie oleju -powinno być ok.1,2 bar przy 1000 obr. na rozgrzanym silniku, nie mniej jak 0,7 bar na biegu jałowym. - jaki przebieg?
Szybki bieg jałowy, tak ma być.
Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza.Jeśli nie to proponuje profilaktycznie silniczek krokowy sprawdzić i złącze komputera.W Clio 1 to plaga.Przerabiałem takie tematy.
Usterka usunięta przyczyna była zepsuta przepustnica ale mam drugie pytanie auto jeździ normalnie ale jak przełączę na lpg to na biegu jałowym gaśnie lub przy zmianie biegu !?!?!)!? Pomóżcie
Diagnoze robiłem gutmanem i texa. Czek się nie świeci. Auto trafiło do mnie ponieważ raz na jakiś czas potrafi zgasnąć na jałowym biegu.
Witam, od dłuższego czasu męczę się z premiumkom DCI. W aucie zostało sprawdzonych już wiele rzeczy. Wymieniona pompka wstępna na nową, wtryski po regeneracji, pompa wysokiego ciśnienia wstawiona od drugiego, sprawnego auta. Problem nasila się wraz z wzrostem temperatury silnika. Gdy jest zimny auto odpala, lecz z oporem. Gdy już odpali, wymagane ciśnienie...
No tu się też trzeba zainteresować silniczkiem krokowym, który odpowiada za przepływ powietrza podczas pracy na biegu jałowym. Też się lubi brudzić i przez to zacinać.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
tak jak kolega napisał bardzo czesto padały silnik krokowy biegu jałowego musisz to jak najszybciej sprawdzić bo często się tak zacinły ze uszkadzały kalkulator wtrysku ostatnio miałem takie 3 przypadki
Problem odnosi się tylko czujnika prędkości wentylatora który jest na wiskozie nie ma możliwości podglądnąć tej właśnie wartości. W spoczynku wartość 0 Na biegu jałowym wartość X
Kiedyś robiłem jakąś 19-kę. W tamtym komputerze podobny układ sterował zaworem powietrza biegu jałowego i po analizie układu (przerysowałem sobie z natury schemat) wstawiłem TDA 2005 i chodziło. Pozdrawiam
Problem rozwiązany temat zamykam .
,,kulał'' tzn nie równe obroty na biegu jałowym czy wysokie spalanie?
Auto Dacia Logan MCV ii 2016 r. 1,2 z gazem fabrycznym. Po odpaleniu (nigdy ie ma problemu z odpalaniem) po około 2 lub 3 minutach mryga check engin i podszarpuje. W tym przypadku zacząłbym od kontroli/regulacji luzów zaworowych a jeszcze wcześniej od zachowania sondy lambda :D a i jeszcze nie wiemy czy to po 2-3 minutach jazdy czy 2-3 minutach na...
Wątpię aby to była jego wina. Przydało by się sprawdzić w wartościach pomiarowych co widzi ECU dla ciśnienia w dolocie i pozycji pedału gazu/przepustnicy. Czy obroty na biegu jałowym są stabilne?
Niestety trudno skutecznie naprawić te pompy- pozostaje opcja swapu na mechaniczną pompę rotacyjną boscha. Ja robiłem taką konwersję w suzuki samurai- sprawdza się, ale problemem jest zautomatyzowanie podnoszenia obrotów przy zmianie obciążenia silnika na biegu jałowym (szczególnie jeśli masz klimę).
Witam, mam taki sam problem. Powyżej 1500 do 2000 tys. obrotów coś stuka. Master 165 km bi turbo, jakieś sugestie, od czego zacząć? Z góry dziękuję. Dodam że na biegu jałowym jest cisza nawet jak dodam gazu. (at)ElektrodaBot
W jaki sposób zaprogramować obroty biegu jałowego po odłączeniu akumulatora, czy wystarczy tylko włączyc silnik i poczekać aż się zagrzeje, czy są może jakieś "zaklęcia" jak np. w Lanosie : włącz zapłon na 5 sek., wyłącz na 5 sek, uruchom silnik? Czy coś w tym stylu proszę o pomoc, akumulator już i tak odłączyłem. :wink:
Renault Magnum DXI 440 falują obroty na biegu jałowym spalnie w normie moc tak samo. Czego szukać wymieniona pompka paliwowa. Falowanie występuje nie zawsze najczęściej po spuszczeniu powietrza przez APM
Witam. Potrzeba trochę więcej info o silniku tzn. oznaczenie,rok,gaz(bez)? Obrotami w większości clio (bez info w.w.) steruje lambda, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, przepływomierz, i oczywiście bezpośrednio silnik wolnych tzn. silnik położenia przepustnicy lub silnik (zawór) krokowy powietrza. Ja tak miałem w fordzie i po umyciu zalało...
To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty. Nastawnik też ma być...
Nie widzi lewarka na biegu jałowym i nie można go odpalić. Dodam, że nie wyświetla też wstecznego i pierwszego biegu. Po poruszeniu lewarkiem w prawo i lewo dość mocno wyświetla N i odpala. Gdzie szukać problemu?
Mili Panowie, użytkownicy wszelkich automatycznych skrzyń biegów, bez względu na markę pojazdu i typ skrzyni biegów. Proszę poczytajcie różne publikacje ( nawet te zamieszczane w internecie ) o tym jak dbać o automatyczną skrzynie biegów. Każdy bowiem producent automatycznej skrzyni biegów ( nie producent samochodu ) w sposób definitywny mówi że : SAMOCHÓD...
Dolna poduszka silnika, tzw. ósemka, sprawna? Nie jest urwana? W moim RX4 też drgał silnik przed jej wymianą. Co do cewek to nie sęp i zmień wszystkie na Beru i będziesz miał spokój. Używki kupowałem po 20zł za sztukę.
Ciśnienie kolektora ssącego na biegu jałowym Wyreguluj zawory. , to też może być przyczyną, ale nie pojawia się w jednym momencie tylko stopniowo. pozdrawiam
No a brudna przepustnica? Może wystarczy wyczyścić.
A jaki silnik stoi w tym aucie. Po wymianie aku od razu powinna być stabilizacja biegu jałowego nie trzeba nic odczekiwać.
Ale czuć jak silnik faluje. Pewnie rano dopiero jak całkowicie ostygnie to się powinno sprawdzić Dodano po 5 I podczas nagrania raz poraz gazowalem Dodano po 2 Jutro odpalę program włączę nagrywanie i wyjadę z garażu . I co dalej zostawić na biegu jałowym czy jak żeby je sprawdzić
Witam Wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam renault megane 1.6 16V 99" i mam taki problem bo gdy silnik chodzi na biegu jałowym to skacza obroty i chodzi nie rowno. Jakie moga byc tego przyczyny???????????????????Dodam ze to nie jest wina napewno cewek.
renault obroty biegu jałowego czujnik biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego
moduł mazda parkside akumulatory pralka indesit błąd
zbudować gokarta zbudować gokarta elektycznego
Aktualizacja oprogramowania Pioneer VSX-934: instrukcje i wskazówki Jak uruchomić generator 50kW z silnikiem 2.2kW?