W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
Miałem taki problem i nie rozwiązałem go komputerem serwisowym nie znalazłem pozycji do ustawiania obrotów biegu jałowego. Raczej procedura ręczna a nie komputerem, volvo i scania też ma procedurę ręczną ustawiania biegu jałowego.
Pudło :) Obrotowy zawór regulacyjny biegu jałowego. (Rotary iddle adjustment valve)
witam ponownie w orginale w miejscu tej twojej sruby,jest silnik krokowy wolnych obrotów,bez tego jak zimny to musiszgo troche potrzymac na obrotach żeby mógł sam chodzić na wolnych a żeby sprawdzić te wtryski zrób tak zapal na gazie i przy akumlatorze masz taka czarną skrzynke a od niej w kierunku chłodnicy wisza na kablach 2 przekazniki i jeden z...
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Miałby wtedy podwyższone obroty.
One mają bez obciążenia 620obr./min. Tak jak Yaris,Jazz itp.
W dci obroty same się nie podbiją musi być żądanie, ale jak jeździsz do kowali to nie dziwię się . I nie zaprzeczaj. DO tego 1,9 dci silnik tak znany że aż dziw bierze że ktoś go nie trawi.
Renault Laguna rocznik 1997 2.0 silnik kod F3R -728Problem z duzymi obrotami na biegu jałowym około 1350 obrotów /minute . Komputer nie podaje błędów. Czy winę ponosi tylko czujnik regulacji biegu jałowego
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
Sprawdź (i ew. przeczyść) regulator obrotów biegu jałowego .
To jednak nie będzie nieszczelność w dolocie , obroty rzeczywiste ma zgodne z wymaganymi a korekcja obrotów biegu jałowego jest na 0 tzn. że obroty są takie bo takie są wymagane . Nie mam klipa już od ponad roku i nie pamiętam czy jest tam możliwość regulacji obrotów biegu jałowego .
W jaki sposób zaprogramować obroty biegu jałowego po odłączeniu akumulatora, czy wystarczy tylko włączyc silnik i poczekać aż się zagrzeje, czy są może jakieś "zaklęcia" jak np. w Lanosie : włącz zapłon na 5 sek., wyłącz na 5 sek, uruchom silnik? Czy coś w tym stylu proszę o pomoc, akumulator już i tak odłączyłem. :wink:
ma to jakiś wpływ na obroty biegu jałowego?
Był wczoraj u mnie znajomy z komputerem niestety nie stricte do Renault, i obroty biegu jałowego wynoszą 700, natomiast gdy przez 5 sekund są za niskie to wtedy maja 640 gdzieś…, Sprawdzał wykres z sond i jak przez 5 sekund obroty są za niskie to linia na wykresie jest na dole (spada) po 5 sekundach się podnosi i dopiero i wtedy na przemian pokazuje...
Najpierw wypadałoby prześwietlić układ dolotowy pod kątem nieszczelności, a potem dopiero zawracać sobie głowę układem regulacji biegu jałowego.
Jakie obroty biegu jałowego?
a jakie sa obroty na biegu jałowym?
Mało faktów ale w pierwszej kolejności zabrałbym się za silniczek krokowy bo to on jest odpowiedzialny za utrzymywanie prędkości obrotowej biegu jałowego.
Renault Magnum DXI 440 falują obroty na biegu jałowym spalnie w normie moc tak samo. Czego szukać wymieniona pompka paliwowa. Falowanie występuje nie zawsze najczęściej po spuszczeniu powietrza przez APM
Za niskie obroty biegu jałowego
bylem na regulacji obrotów biegu jałowego LPG. Ustawili mi tak ze z wyłączoną klimą obroty jałowe stabilne i pięknie sobie chodzą, ale jak włączę klime to zaczynają falować w górę w dół amplituda mała (tak na oko to z 50 obrotów) ale częstotliwość spora (w ciągu minuty to tak z 40 razy w górę i w dół ). Jak tylko wyłączę klimę to od razu wszystko wraca...
Tak oczywiście, że trzwba do tego zajżeć, mi chodzi o samą ideę. Na jakiej podstawie sterownik ustala tą żądaną prędkość biegu jałowego. Czemu ona nie jest stała?
Witam. Bardzo przepraszam ale podepne się pod temat tylko ze jestem nowy jeszcze nie za bardzo obcykałem to forum a mam pytanie gdzie znajduje się regulator cisnienia pompy paliwa w lagunie 2 1.9 dci 2002r. Pytanie zadaje bo falują mi obroty i czytalem ze pomoglo jednemu uzytkownikowi forum wymiana uszczelki pod regulatorem i sam chcialbym sprobowac...
Błędy kasowałem KTS-em ( mam dostęp ) zaś jest to meganka 1996 1,6 litra nie pamiętam oznaczenia silnika Dodano po 10 Typ silnika K7M-703 przebieg 110000 km
W tych autach obroty najczęściej falowały z dwóch powodów-uszkodzona przepustnica i wewnętrzne uszkodzenie ECM Sagem S2000
Sprawdziłem wężyk, faktycznie był pęknięty na wyjściu z kolektora. Wymieniłem i jedyna poprawa nastąpiła przy jeździe na włączonej klimatyzacji. Praktycznie nie widać na obrotomierzu wahnięć i silnik pracuje równo. Po wyłączeniu klimy obroty przez chwilę pływają i silnik wyrównuje pracę
No tu się też trzeba zainteresować silniczkiem krokowym, który odpowiada za przepływ powietrza podczas pracy na biegu jałowym. Też się lubi brudzić i przez to zacinać.
Witam Wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam renault megane 1.6 16V 99" i mam taki problem bo gdy silnik chodzi na biegu jałowym to skacza obroty i chodzi nie rowno. Jakie moga byc tego przyczyny???????????????????Dodam ze to nie jest wina napewno cewek.
Reguluj zawory
http://img02.allegroimg.pl/photos/orygin... Wymieniłem to co podałem wyżej na zdjęciu. Niestety nie wiem, czy w Lagunach fachowo nazywa się to silnik krokowy, czy inaczej, ale jest to regulator obrotów biegu jałowego ;)
Przechodziłem to samo w swoim masterze 2.5 dci 2007 i komputery nie mogły znaleźć przyczyny. Komputery rzadko wykrywają przepływomierz , a to on właśnie był przyczyną. Te same objawy miałem z tymi obrotami.
Renault albo nissan.
Witam, a może któryś z Kolegów miał styczność z Renówką Safranką?? Interesuje mnie wszystko :) Np. dlaczego czasami obroty biegu jałowego są 1500, a często są normalne :) Sprawy elektryczne, no i diagnostyka - kody błędów, samodiagnoza... Różne spostrzeżenia :) Pozdrawiam :)
Znajdź kogoś z Clipem i podnieś obroty do 900.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Witam! Panowie mam problem jak koledzy wyżej z falującymi obrotami w scenicu 1,9dci 2001r tylko ze u mnie na zimnym silniku chodzi równo dopiero po przejechaniu paru km jak silnik się zagrzeje to zaczynają falować,dodam ze jak się zwiększy obr powyżej 1000 obr czuć to falowanie,i potrzebuje pomocy od czego zacząć czego szukać aby ten problem wyeliminować...
Problem rozwiązany, czujnik temperatury wody
skoro kolega tak mowi za pewne tak jest, wiec jak tam jest rozwiązane sterownie wolnymi obrotami? bo tam pewnie tkwi problme
panowie już wiem uszczelka pod monowtryskiem
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
z tego co mi wiadomo to jest odpowiedzialny miedzy innymi za obroty podaje temperature do komputera jak poda zly sygnał to komputer zle to odczyta i bedzie chcial nadrobic tem ubytek i poda wiecej paliwa zalewajac go i w efekcie silnik sie zatrzyma
Obciążenie silnika ok 49% przy obrotach biegu jałowego, im bliżej 3750 czyli obrotów maksymalnego momentu obrotowego tym obciążenie spada
To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty. Nastawnik też ma być...
podłączałem i nic nie wykryło
Pompa Lucasa epic
Proszę o pomoc, potrzebuje info jakie jest ciśnienie doładowania na wolnych obrotach.
tak jak kolega napisał bardzo czesto padały silnik krokowy biegu jałowego musisz to jak najszybciej sprawdzić bo często się tak zacinły ze uszkadzały kalkulator wtrysku ostatnio miałem takie 3 przypadki
Witam, mam taki sam problem. Powyżej 1500 do 2000 tys. obrotów coś stuka. Master 165 km bi turbo, jakieś sugestie, od czego zacząć? Z góry dziękuję. Dodam że na biegu jałowym jest cisza nawet jak dodam gazu. (at)ElektrodaBot
Problem spadków mocy rozwiązany ktoś zamontował zawór Turbo od VW i dlatego występowały te problemy.Może jakieś podpowiedzi co do obrotów.
Witam prawdopodobnie będzie uszkodzony silnik krokowy miałem to samo w nexii, on właśnie steruje wolnymi obrotami. Po wymianie wszystko ok.
I jesze jedna moja obserwacja podczas obciążenia elektryki światła nawiew itp spada nieznacznie prędkość obrotów biegu jałowego
witam, Posiadam renaut megane 1,6e benzyne, rok prod. 1996, po odpaleniu jest wszystko ok, ale po przejechaniu ok 10km (ciepły silnik ) i po zatrzymaniu auta na biegu jałowym obroty silnika co jakiś czas spadają prawie do zera i za chwilę wracają do normy. Dodam że wymieniłem już silniczek krokowy, świece zapłonowe, kable - choć co do ich prawidłowości...
w siriusie 32 uwalały się końcówki mocy na cewki , nigdy na regulator obrotów. przypuszczam że uwalone połączenia od pinów do płytki, jak można to nazwać, pare taśm w miedzią w środku.
Witam, mam Renault megan coupe 1 1.6 benzyna 8 zaworów. od kilku dni (warunki zimowe) musiałem przejechać około 3 tys. km. Usterka polega na tym, że po odpaleniu silnik ustawia się na 1000-1100 obr. i po lekkim przegazowaniu lub ujechaniu kilku metrów dusi się i traci moc. Robi to szczególnie wyraźnie około pół godziny po ostatnim zgaszeniu i do puki...
sprawdź sondę + regulator wolnych napisz dokładnie jaki masz silnik
Przeczyscic igice silniczka krokowego i siedzenie jego sprawdzic czy nie ma lewego powietrza a przed tym wszystkim odczytac pamiec usterek.
Napisałem ,że z klimatyzacją manualną. Napisałem, że brak możliwości odczytu pamięci- (usterka mechaniczna)więc brak sensu lutowania. Wsad bez immo mam ale auto jest słabsze i ma niskie obroty biegu jałowego.
Hej, co może być przyczyną jak przy włączonej klimatyzacji nadwozie drży na biegu jałowym... Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty.
Witam. Auto jak w temacie. Po odpaleniu ciepłego silnika przez kilkanaście sekund pracuje na niskich obrotach około 400obr/min a potem podniesie obroty do około 900obr/min.Po włączeniu jakigoś odbiornika np. wentylatora lub uruchomieniu wspomagania kierownicy obroty ponownie spadają. Proszę o podpowiedzi jak ten problem rozwiązać.
Silnik krokowy - zawór regulacji biegu jałowego , czy został sprawdzony ?
witam posiadam lale 1.9 cdi 107 km z 2002 roku od jakiegos czasu zauwarzyłem wachania sie obrotow na biegu jałowym delikatnie widoczne nawet na obrotomiezu ale wyraznie słyszalne mam pytanie co moze byc przyczyna
Dzieki za podpowiedzi Silniczek jest O.K. Styk informacji o biegu jałowym też działa. Czy może mieć znaczenie czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym ? I co ciekawe falowanie obrotami jest tylko na ciepłym silniku !!!
Cisnienie paliwa to rzeczywiscie jest wspólny mianownik dla sondy ,mulenia sie,i reg obrotów.
,,kulał'' tzn nie równe obroty na biegu jałowym czy wysokie spalanie?
Witam Renault premium 320 dci jakie obroty silnika na luzie skrzynia manual i czy jest możliwość regulacji za pomocą texy. z p.adam
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
Czy dasz radę z problemem opisanym wcześniej na forum. System renix MPI w renault espace 2,2 (bez LPG). Falowanie obrotów biegu jałowego po zejściu z wysokich obrotów, poza tym wszystko jest ok. Czasami potrafi zgasnąć. Co może być przyczyną?
Witam od nie dawna mam problem z reno megane scenik 2.0 98r, + lpg, polegający na trzymaniu silnik w zakresie obrotowym od 1200-2500, obroty oczywiscie wachlują lecz nie zawsze. czasem trzymają się jednej granicy np 2000. (objawy sa takie same na LPG jak i benzynie) Próbowałem czyścic benzyną zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego niestety bez efektu....
no może aż tak źle nie będzie. a tak z ciekawości obroty na biegu jałowym powinny wahać się w granicach 750-850?
Witam chciałbym się dowiedzieć jakie obroty na jałowym biegu powinno mieć moje auto renault 1.9dci
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Mili Panowie, użytkownicy wszelkich automatycznych skrzyń biegów, bez względu na markę pojazdu i typ skrzyni biegów. Proszę poczytajcie różne publikacje ( nawet te zamieszczane w internecie ) o tym jak dbać o automatyczną skrzynie biegów. Każdy bowiem producent automatycznej skrzyni biegów ( nie producent samochodu ) w sposób definitywny mówi że : SAMOCHÓD...
podczas jazdy obroty dochodżą do 1500 2000 od czasu do casu wskakują normalne na biegu jałowym tak samo.gdzie moze buc problem
Zawsze zaczyna się od czyszczenia i styków.
Czy to prawda, że w niektórych samochodach normą jest, że alternator nie ładuje akumulatora na wolnych obrotach/biegu jałowym? W 9-10 letnim samochodzie Renault padł akumulator, poratował dobry czlowiek prostownikiem i wróciłem do domu, załadowałem i odpinając ładowarkę marketową mysle sobie sprawdze ile spada napięcie podczas uruchamiania silnika,...
Ma problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego - do tego ECU potrzebuje sygnały o temperaturach i reguluje dawką paliwa oraz zapłon. Obstawiam czujniki i moze jeszcze przepustnica - warto by może wyczyścić.
A jaki silnik stoi w tym aucie. Po wymianie aku od razu powinna być stabilizacja biegu jałowego nie trzeba nic odczekiwać.
Witam mam problem z Renault Megane scenic 1.6 16V 1999r 116 tys. km gdy auto stoi nocą na mrozie i je odpalę rano to o obroty biegu jałowo sięgają 2000tys. ( choć z informacji prducęta wynika że sterowni może zwiększać obroty biegu jałowego do 2.500obr/ min). Dopiero po przejechaniu ok 3km obr. b. jał. zaczynają spadać stopniowo do 850obr/min, silnik...
Spróbuj jeszcze odłączyć na min. pół godzinki klemę ,,-". Po podłączeniu z powrotem niech pochodzi ok 10 min. na wolnych obrotach.
u mnie było podobnie i okazało się że to jest wina silnika krokowego sterującego dolotem powietrza na biegu jałowym
A skąd wiesz, że wina nie w potencjometrze? Na slizgaczu nie ma napięcia, przy którym sterownik uruchamia procedurę regulacji biegu jałowego.
Niestety trudno skutecznie naprawić te pompy- pozostaje opcja swapu na mechaniczną pompę rotacyjną boscha. Ja robiłem taką konwersję w suzuki samurai- sprawdza się, ale problemem jest zautomatyzowanie podnoszenia obrotów przy zmianie obciążenia silnika na biegu jałowym (szczególnie jeśli masz klimę).
Wątpię aby to była jego wina. Przydało by się sprawdzić w wartościach pomiarowych co widzi ECU dla ciśnienia w dolocie i pozycji pedału gazu/przepustnicy. Czy obroty na biegu jałowym są stabilne?
A jak u Ciebie z mocą na gazie ? Bo jeśli chodzi o zużycie gazu to jest OK. Instalacje LOVATO mają to do siebie aby dobrze pracować muszą mięc tzw PODCIĄG i stąd ta srednica miksera. Można pokusić się o trochę wiekszy ale możesz mieć problemy z obrotami biegu jałowego i przechodzeniem silnika na wysokie obroty. Pzdrawiam> Mariusz:.
Szybki bieg jałowy, tak ma być.
Ciśnienie kolektora ssącego na biegu jałowym Wyreguluj zawory. , to też może być przyczyną, ale nie pojawia się w jednym momencie tylko stopniowo. pozdrawiam
spotkałem się pare razy że ecu żle ustawiało obroty biegu jałowego!ale to sprawdzisz robiąc diagnostyke.najpierw wyeliminuj zaciąganie powietrza,jak wygląda wydech? dzięki za poprawki.
Do sprawdzenia - szczelność dolotu - regulator dawki powietrza biegu jałowego - przewody WN
silniczek krokowy do ustawiania obrotów biegu jałowego nie w tym wypadku
Wymieniłem przepustnice!! Jest OK! Poziom obrotów - oryginał. Założyłem używaną za 100zł, wymiana zajeła 35 min, stara uszczelka była ok ale i tak dołożyłem silikon czerwony. Pozostały nierówne obroty na zimnym silniku na biegu jałowym.
zewrzyj czujnik wspomagania, oszukaj predkosci jazdy albo oszukaj z kklimy ew wiertło 3 i w dolot za przepustnica-takie sposoby mają np w serwisie renault, gdzie też się skarżą na obroty w samochodach do nauki jazdy
Witam koledzy mam takie pytanie czy ktoś wie którą funkcje parametru trzeba zmienić żeby wyłączyć dogrzewanie silnika ?? chodzi o to żeby po odpaleniu silnika pracował sobie na biegu jałowym a nie na podwyższonych obrotach.
Umyłem silnik na myjni i zaczęły się kłopoty z prędkością biegu jałowego w Clio II 1,2. Przy zdjąciu nogi z gazu obroty spadają do około 1500 i tak się utrzymują. Po rozruchu silnika obroty są w granicach 1000 ale niestabilne. Co może być tego przyczyną?
Kolego silnik się kręci na biegu jałowym do 2500 czy w czasie jazdy
Zalecałbym sprawdzić i wyczyścić przepustnice razem z układem utrzymania biegu jałowego. Ewentualnie tak jak koledzy wyżej pisali możliwe nieszczelności w układzie dolotowym.
A zapiałeś regulator biegu jałowego na kolektorze?
Witam Mam podobny problem. Trzy kontrolki (SERV , świece i ESP) zapalały mi się gdy silnik był rozgrzany i na wolnych obrotach. W tej chwili zapalają się zawsze po odpaleniu silnika. Maksymalnie mogę go wkręcić na 2k rpm. Jeśli od razu po odpaleniu wkręcę go powyżej 2500 rpm. nawet podczas jazdy nic mi się nie zapala. Oczywiście do czasy gdy obroty...
biegu jałowego renault falujace obroty biegu jałowego wysokie obroty biegu jałowego
czujnik czarny czujnik zielony ongrid przetwornica czujnik biegu wstecznego
obnizenie napiecia baterii rudocell viessmann
Vestel 17MB130T Mainboard Firmware Dump Guide Brak odbioru kanału FTA - diagnostyka i rozwiązania